Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2018


ΠΡΟΟΙΜΙΟ ΛΑΜΠΡΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ


     Διαρκείς «εξετάσεις» αυτοπειθαρχίας η συμμετοχή σε κάθε πολεμική τέχνη για τον συμμετέχοντα! Μία συνεχής υποχρέωση καθημερινής υπακοής σε κανόνες οι οποίοι προάγουν τον ασκούμενο και τον ανελίσσουν στο επίπεδο που κάθε πολεμική τέχνη ορίζει ως ιδανική «οροφή» της. Και στην Έφιππη Τοξοβολία της οποίας η «οροφή» θέλει τον Εφιπποτοξότη ως «επιτομή» ισορροπίας εφίππου μαχητή, οι κανόνες είναι ακόμη πιο αυστηροί, ίσως και άτεγκτοι, λόγω της επικινδυνότητος που συνεπάγεται η επιτυχής συνεργασία του μαχητή Ανθρώπου με τον, επίσης, μαχητή συμπολεμιστή του Ίππο, κάτι που παρατηρείται μόνον στην προκειμένη περίπτωση.

     Τηρώντας απαρεγκλίτως τους αυστηρούς κανόνες της εκπαιδεύσεώς του στην Έφιππη Τοξοβολία, ο παραπάνω εικονιζόμενος μαθητής της Σχολής μας κατάφερε στο ένατο μάθημά του να καλπάσει και να τοξεύσει! Όχι, δεν ήταν «παιδί» του Σταύλου, αρχαιολόγος είναι, επιστήμων του γραφείου και των βιβλιοθηκών, όμως, η σοβαρότητα της προσεγγίσεώς του στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο με αφετηρία μιαν ολοκληρωμένη προσωπικότητα τον βοήθησε ώστε τάχιστα να φθάσει σε ένα αξιολογότατο αποτέλεσμα και να τον στηρίζει, εφεξής, σε μία διαρκή πρόοδο η οποία τεκμαίρεται από την φωτογραφία του τίτλου η οποία προέρχεται από την χθεσινή του Προπόνηση.

     Στη συγκεκριμένη φωτογραφία, ο προπονούμενος βρίσκεται σε καλπασμό στην αρχή της διαδρομής, όπου ο Ίππος αυξάνει την ταχύτητά του και ο ίδιος ετοιμάζεται να υψώσει το Τόξο του για να τοξεύσει επί στόχου, διαδικασίες οι οποίες πολλαπλασιάζουν τον κίνδυνο μιας ενδεχόμενης απώλειας ισορροπίας και πτώσεως. Παρά την κρισιμότητα του σημείου, τον βλέπουμε να παραμένει απαθής και να οπλίζει, διατηρώντας το βλέμμα επί του στόχου ενώ αναμένει υπομονητικά να τον προσεγγίσει, με ένα «κάθισμα» που αγγίζει τα όρια ζενικού διαλογισμού!  

     Η «σκηνή» αποκαλύπτει τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα που αποφεύγει να ταράζεται ακόμη και όπου υπάρχει λόγος, καταφέρνοντας να επικεντρώνεται στην προτεραιότητα της καταστάσεως η οποία, εν προκειμένω, είναι η ορθή εκτίμηση των συνθηκών ισορροπίας και ευστοχίας. Εν ολίγοις, αυτή η φωτογραφία αποκαλύπτει έναν προπονούμενο ο οποίος ανελίσσεται σε επικυρίαρχο της καταστάσεως όπου προέχει η διαχείριση αποφυγής κινδύνου και, ταυτοχρόνως, έπεται η ανάγκη καταφοράς επιτυχούς στοχαστικού αποτελέσματος.

     Ο εικονιζόμενος, όπως και κάθε φυσιολογικό πλάσμα, μπορεί στην καθημερινότητά του να φοβάται, να οργίζεται, να αυτοαμφισβητείται, να  λ α ν θ ά ν ε ι, όμως, εν προκειμένω, αποδεικνύει ότι τελεί εν επιγνώσει της πραγματικής καταστάσεως και «πείθεται απολύτως τοις κανόσι» της Έφιππης Τοξοβολίας ισορροπώντας και παραμένοντας με διαυγές πνεύμα (νηφάλιος) ώστε να επιτελέσει την, προδιαγεγραμμένη, αποστολή του! Σ’  αυτό το κλασματικό του δευτερολέπτου «κλικ» της κάμερας, ο εικονιζόμενος αποκαλύπτει αυτό που πρέπει να είναι και να φαίνεται τούτη την συγκεκριμένη στιγμή και αυτή είναι η επιδίωξη κάθε μαθήματος της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων»!

     Συνηθίζεται να λέγεται ότι μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, όμως, συχνά κάποιες εικόνες δεν περιορίζονται σε χίλιες λέξεις αλλά αποτελούν προοίμια πολλών …κεφαλαίων με τα συμπεράσματα που «αναβλύζουν» μέσα από το θέμα τους. Και τούτη η εικόνα είναι μία από αυτές…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.