Κυριακή 2 Μαρτίου 2025

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

 ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ



     Επιμένοντας να μελετάμε την Ιστορία του τόπου μας, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε ένα πολύ σημαντικό Μουσείο το οποίο "απαθανατίζει" μια σημαντικότατη κοινωνική παράμετρο, την Αστυνόμευση, της οποίας η καλύτερη εκδοχή είναι η προστασία του Πολίτη και η χειρότερη είναι ο εξευτελισμός της ως ασκεριού πραιτωριανών φρουρών μιας διεφθαρμένης εξουσίας. 

     Τούτη τη φορά βρεθήκαμε στο Μουσείο της Ελληνικής Αστυνομίας, με ξεναγό μας έναν εύορκο Αστυνομικό, Yποδιευθυντή της Διευθύνσεως Ιστορίας της Αστυνομίας και διοργανωτή του Μουσείου, εξαιρετικό "στήριγμα" των προσπαθειών μας στο γύρισμα της ταινίας που προετοιμάζουμε, τον φίλτατο Καλλίμαχο.

     Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε σε αυτό το πολύ ειδικό επίκεντρο Πολιτισμού είναι την ατομική επιμονή για την διάσωση της Ιστορίας και την αξιοπρεπέστατην έκθεση πολλών κειμηλίων, αλλά και πληροφοριών που συνθέτουν το αγαθό της Αστυνομεύσεως σε μία χώρα η οποία, εδώ και μισό αιώνα, έχει θέσει εν αμφιβόλω την ασφάλεια των πολιτών της, εξ αιτίας των αυτοκτονικών επιλογών των "πολιτικών ηγεσιών" της. 

     Και το πρώτο πράγμα που δεν βλέπουμε σ΄ αυτό το Μουσείο είναι το ουσιαστικό ενδιαφέρον της Πολιτείας για την Ιστορία της Αστυνομεύσεως αφού τα εμφανή μέσα αυτού του σημαντικού χώρου παραμένουν "φειδωλά" μπροστά σε αυτά που θα έπρεπε να είναι. Δυστυχώς, ούτε διοράματα, ούτε σπάνια ιδρυτικά τεκμήρια προβεβλημένα σύμφωνα με τις μουσειολογικές απαιτήσεις της εποχής μας δεν είδαμε κι αναρωτιόμαστε τι απέγιναν όλα εκείνα τα σημαντικότατα που συνέθεσαν το "διάβα" της Αστυνομεύσεως της χώρας μας... 

     Ωστόσο, ο επισκέπτης πληροφορείται αρκετά, τόσο για την Ιστορία του ηρωικού Σώματος της Χωροφυλακής το οποίο, με θυσίες των Ανδρών του, συνεισέφερε τα ανεκτίμητα στην δημόσια τάξη της χώρας μέχρι την ιταμή και για κομματικούς λόγους διάλυσή του, όσο και για την Ιστορία του Σώματος της Αστυνομίας.

     Και στον χώρο, επίτοιχος, δεσπόζει ο θυρεός του Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη ο οποίος κατάφερε να διασωθεί από την συστηματική εξαφάνιση που επιχειρείται επί δεκαετίες με σκοπό την αλλοίωση του ιστορικού παρελθόντος ολόκληρης της χώρας.

     Προσεγμένα τα εκθέματα στις προθήκες, αλλά και φροντισμένοι οι αναρτημένοι πίνακες και φωτογραφίες, μεταφέρουν στον επισκέπτη μια συμπυκνωμένη πληροφόρηση για την ιστορική "διαδρομή" Χωροφυλακής και Αστυνομίας.

     Οπλισμός, στολές, διάσημα, προσωπικά αντικείμενα κλπ, όλα με επαρκείς επεξηγηματικές πληροφορίες "μιλούν"  στον επισκέπτη κατά πως πρέπει αλλά και τον βάζουν σε σκέψεις...

     Μικρές "λεπτομέρειες" που δίνουν τις δικές τους "πινελιές" πληροφορήσεως για εποχές που το κυνήγι των ληστών δεν είχε ούτε καν την ευκολία ενός φακού και κατά την διάρκεια της νύκτας  οι λάμπες πετρελαίου και ασετυλίνης βοηθούσαν τον διώκτη χωροφύλακα να επιτελέσει το καθήκον του στα απόκρημνα μέρη που τριγύρναγε. 

     Εδώ οι στολές του Διοικητή του ηρωικού "Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη" Γεωργίου Σαμουήλ ο οποίος, με τους Άνδρες του, στη Μάχη των Αθηνών, έσωσε την Ελλάδα από την αρπακτική λαίλαπα των σοβιετόδουλων κομμουνιστών κατά τον συμμοριτοπόλεμο!

     Εδώ και η πρόσφατη στολή ενός αστυνομικού-θύματος οπαδικής βίας που έχασε τη ζωή του όταν δέχθηκε θανατηφόρο φωτοβολίδα σε γηπεδικά επεισόδια... Αίσθηση προκαλεί η σύγκριση των δύο στολών που βρίσκονται στον ίδιο χώρο "αντιμέτωπες", επιβεβαιώνοντας ότι κάθε εποχή έχει τους ήρωες που της "αξίζουν", είτε υπερασπιζόμενοι την Πατρίδα, είτε αναλισκόμενοι υπέρ ...ποδοσφαιρικών συμφερόντων ως παράπλευρες απώλειες των συμπλοκών των ιδιωτικών συμμοριών που συντηρούν οι "μεγαλοπαράγοντες" διεφθαρμένων δημοκρατιών. 

     Ανάμεσα σε πολλά, κάποια εκθέματα προσελκύουν την προσοχή του επισκέπτη λόγω του ιδιαίτερου ιστορικού ενδιαφέροντός τους αλλά και της σπανιότητός τους όπως η ενδυμασία του Κρητός Χωροφύλακος την οποία είδαμε για πρώτη φορά στην ακέραια "εκδοχή" της.

     Σ'  αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορούμε να προσπεράσουμε εύκολα τον "σωστικό μόχθο" του οργανωτή ενός Μουσείου αλλά και για την επίπονη προσπάθεια συντηρήσεως ενός τόσο πολύτιμου υλικού!


     Χάρη στον ακαταπόνητο οικοδεσπότη μας, παρασημοφορημένο Αξιωματικό της Αστυνομίας Γεώργιο Κλήμη, "περιηγηθήκαμε" σε ιστορικά "μονοπάτια" μοναδικής ενημερώσεως που, ομολογουμένως, δεν είχαμε και σκεφθήκαμε πόσο, κοινωνικώς, ωφέλιμο θα ήταν για τους νέους πολίτες αυτής της χώρας, τους μαθητές των σχολείων, να επισκέπτονταν αυτό το ειδικό Μουσείο και να αποκτούσαν Παιδεία και γνώση που προλαμβάνουν την εγκληματικότητα ιδίως των νέων η οποία, σήμερα, μαστίζει την Ελλάδα απ΄ άκρη σε άκρη...

     Πολύ συναρπαστική και η όλη αρχιτεκτονική του ιστορικού κτηρίου μέσα στο οποίο στεγάζεται το Μουσείο της Αστυνομίας.

     Οι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες αυτού του κτηρίου αιχμαλωτίζουν το βλέμμα του επισκέπτη τον οποίο μεταφέρουν σε άλλες εποχές υψηλής δομικής Αισθητικής. 

     Το πρόγραμμα της επισκέψεώς μας συνεχίσθηκε στους μεγάλους εξωτερικούς χώρους όπου ανοικτά προαύλια, υπαίθρια κλιμακοστάσια, εκκλησίες και μνημεία δίνουν μιαν άλλη αίσθηση. 

     Εντυπωσιακό και το παμπάλαιο ναϊδριο της Παναγίας Χελιδονούς που βρίσκεται μέσα σ' αυτό τον χώρο.

     Εδώ, σ΄ αυτό το ναίδριο η ατμόσφαιρα είναι ιδιαιτέρως υποβλητική και η οροφογραφία ασυνήθιστη και από τις πλέον επιτυχημένες.

     Κάπου, στα εξωτερικά παρτέρια προσέξαμε κι έναν πανέμορφο, τεράστιο, κάκτο που όμοιό του δεν έχουμε δει πουθενά στο αθηναϊκό λεκανοπέδιο.

     Ευγνώμονες οι ευχαριστίες μας προς την Διεύθυνση Ιστορίας της Αστυνομίας η οποία πιστώνεται με τούτο το χρησιμότατο Μουσείο σε έναν χώρο που, φιλοξενώντας το, δικαιώνει την ιστορικότητά του.

     Και ιδιαιτέρως ευγνώμονες προς τον ξεναγήσαντα Γεώργιο Κλήμη ο οποίος, με την ευρυμάθειά του και τον ευφραδέστατο λόγο του, μας θύμισε τον εξαιρετικό προκάτοχό του αείμνηστο Αστυνόμο Σπύρο Πηλό οποίος με τις εκπληκτικές, εβδομαδιαίες. ραδιοφωνικές εκπομπές του από τον σταθμό της αξέχαστης "Υ.ΕΝ.Ε.Δ." κατάφερνε να συμφιλιώνει τους πολίτες με την Αστυνομία, όταν οι Έλληνες δεν κλειδώναμε τις πόρτες των σπιτιών μας και οι Αστυνομικοί δεν οπλοφορούσαν όπως όταν ζώστηκαν τα όπλα μετά την "μεταπολίτευση"-μεταπολήστευση! 

     Αστυνομικοί, σαν τον, τότε, Σπύρο Πηλό και σαν τον, νυν, Γεώργιο Κλήμη μας κάνουν να ελπίζουμε ότι η Αστυνόμευση μπορεί να έχει πάντοτε και ανθρώπινο "πρόσωπο"!

     Αποχωρήσαμε, μη παραλείποντας να υποκλιθούμε στο μνημείο των, ηρωικώς, πεσόντων της Χωροφυλακής, τιμώντας την μνήμη εκείνων που θυσιάστηκαν για να μην χαθεί μια Πατρίδα την οποία διακυβεύουν αναίσχυντα οι σημερινοί κομματικοί μητραλοίες!  


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ


EΠΙΜΕΤΡΟΝ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΗΓΗ "ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ"

Το 1901 στις ανασκαφές της Περγάμου τις οποίες ηγείτο ο Γερμανός καθηγητής Wiegandt ανακαλύφθηκαν 13 θραύσματα αρχαιοελληνικής επιγραφής συνολικών διαστάσεων 82εκ. χ 105εκ. Αν και η μια γωνία της επιγραφής δεν βρέθηκε ποτέ εν τούτοις αυτή η επιγραφή αποδείχτηκε υψίστης αρχαιολογικής σημασίας. Η επιγραφή χρονολογείται από την Ρωμαϊκή εποχή του 1ο μ.χ αιώνα, και καταχωρήθηκε με τον τίτλο «Αστυνομική επιγραφή της Περγάμου» όμως πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτιά γιατί η επιγραφή αυτή αναφέρεται για πρώτη φορά στην Ιστορία στην κατανομή των αρμοδιοτήτων των διαφορετικών τμημάτων αστυνομικών καθηκόντων που χρονολογούνται από την εποχή των Ελλήνων βασιλέων, των Ατταλιδών μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν.



Πρόκειται για την νομοθεσία με την οποία ήταν επιφορτισμένη η υπηρεσία για την ευταξία και την καθαριότητα στις οδούς, Οι αρμοδιότητες της αστυνομίας που είναι επιφορτισμένη με την καθαρότητα των νερών και πηγών, των κτηρίων και των τειχών της πόλης αλλά και οι αρμοδιότητες της υπηρεσίας προστίμων.

Με την ανάληψη των καθηκόντων από τον Χίμλερ ως αρχηγού της Γερμανικής αστυνομίας και στα πλαίσια του συνεδρίου της Ακαδημίας Γερμανικού δικαίου για την επικύρωση νέου κανονισμού της αστυνομίας που συνέπεσε με τα γενέθλια του Χίμλερ. Ο Στρατηγός των SS Daluege σκέφτηκε να δωρίσει στον Χίμλερ πιστό αντίγραφο της εν λόγω επιγραφής. Προηγήθηκε αποστολή ειδικών στο Μουσείο της Περγάμου για να μελετήσουν και να φωτογραφήσουν ακριβώς τα θραύσματα τα οποία αναπαράχτηκαν πιστά από ομάδα Γερμανών καθηγητών αρχαιολογίας και καθηγητών καλών τεχνών.

Το παραπάνω γεγονός φανερώνει την μεγάλη επιρροή που είχε πάντοτε το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα στον Γερμανικό λαό αλλά και την βαθιά κατανόηση από την Γερμανική ηγεσία της σημασίας του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Λυπηρό είναι ότι το γεγονός της ύπαρξης της επιγραφής το μαθαίνουμε από ένα έντυπο των SS αντί ένα αντίγραφο της επιγραφής να βρίσκεται στο μουσείο της Ελληνικής αστυνομίας και να αποτελεί το σύμβολο και την σημαία της Ελληνικής αστυνομίας.

Πηγή: EΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.