Παρασκευή 27 Αυγούστου 2021

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ 10ΗΜΕΡΟ ΣΠΑΡΤΗΣ: Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ 10ΗΜΕΡΟ ΣΠΑΡΤΗΣ

Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

     3439(!) αναρτήσεις δράσεων των "Ελλήνων Κενταύρων" περιέχει αυτό το Ιστολόγιο μέχρι σήμερα και η παρούσα ανάρτηση είναι η πρώτη η οποία λόγω όγκου περιεχομένου διασπάσθηκε σε δώδεκα(!) ξαχωριστά μέρη (αναρτήσεις) με τα υπόλοιπα έντεκα ως ακολούθως:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ 10ΗΜΕΡΟ «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΠΑΡΤΗΣ» [8-18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2021]

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/07/10-8-18-2021.html

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΣΠΑΡΤΗΣ" ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_6.html

ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ 10ΗΜΕΡΟ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/10.html

ΤΕΛΕΤΗ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΒΙΩΣΕΩΣ ΣΤΟΝ ΚΑΣΤΟΡΑ ΠΟΤΑΜΟ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_20.html

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΟΝΕΙΔΟΣ!

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_21.html

ΑΠΟΕΥΑIΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΙΠΠΟΥ ΜΕ DRONE

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/i-drone.html

ΣΤΟ ΚΕΝΟΤΑΦΙΟ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΠΑΡΤΙΑΤΩΝ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_22.html

ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΟΥΣ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_23.html

ΑΣΚΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΟΜΕΝΟΙ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_24.html

ΤΟΠΟΣ ΖΕΝΙΚΗΣ ΓΑΛΗΝΗΣ

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_11.html

ΕΙΣ ΚΑΘΑΡΜΟΝ ΑΚΟΗΣ...

http://horsebackarcherygr.blogspot.com/2021/08/blog-post_25.html

 

     Πράγματι, το "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης", λόγω όγκου περιεχομένων, δεν θα ήταν δυνατόν να αναρτηθεί σε μιαν ενιαία ανάρτηση λόγω αδυναμίας διαδικτυακής σελιδοποιήσεως κι έτσι προτιμήσαμε να προηγηθούν οι, παραπάνω, αυτοτελείς, έντεκα αναρτήσεις με παραπληρωματικά θέματα του "Εκπαιδευτικού 10ημέρου Σπάρτης", ενώ στην παρούσα θα αναρτηθεί η εκπαιδευτική ουσία του.


OΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ και ΣΥΝΘΗΚΕΣ:

     Μόλις ένα ...δίμηνο ζωής "μετρά" μέχρι σήμερα το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης", αλλά η ιδιαίτερη δυναμική του, οφειλόμενη στον επικεφαλής του Συνασκούμενο Δημήτρη Έρη, ανέδειξε την ανάγκη έγκαιρης διαμορφώσεως εκπαιδευτικού πλαισίου βάσει του οποίου η τοπική Σχολή θα μπορέσει να συνεχίσει την εφιπποτοξοτική πρόοδό της.

    Πολυπρόσωπο και πολυδύναμο το Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" σε δική του εγκατάσταση με δικό του Σταύλο και επίκεντρο συσπειρώσεως και άλλων Ιππαγωγών και Σταύλων της ευρύτερης Λακωνίας, με ευρύτατη κοινωνική δικτύωση και με τιμητική παραχώρηση χρήσεως, επιπλέον, δύο δημοτικών δημοσίων χώρων, αυτή η "κυψέλη" εφιπποτοξοτικού έργου ήταν δεδομένο ότι θα ωφελείτο από μία έγκαιρη κατάδειξη εκπαιδευτικής κατευθύνσεως, όπως, ακριβώς, υλοποίησε το "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης" και με την παρουσία του Αρχηγού του Παραρτήματος Εφιπποτοξότη-Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη, των βοηθών του Συνασκουμένων Σταύρου Γεωργάκη και Αντώνη Διαγούπη και του Ιδρυτή της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων.

     Δυστυχώς, το "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης", λόγω προγραμματισμού, συνέπεσε με μία εθνική καταστροφή εξ αιτίας των χειρισμών των κυβερνητικών μητραλοιών που είχαν ως αποτέλεσμα την εκτεταμένη καταστροφή της ηπειρωτικής μας χώρας, από την Ήπειρο μέχρι το νότιο άκρο της Πελοποννήσου. Έτσι, όπως ήταν φυσικό, αυτή η διοργάνωση έγινε μέσα σε ένα κλίμα εθνικού πένθους, κάτι συνηθισμένο άλλωστε από την εποχή της "μεταπολιτεύσεως" κατά την διάρκεια της οποίας έχουν σημειωθεί αλεπάλληλες εθνικές καταστροφές! Άξιοι επαίνου, όμως, οι "Έλληνες Κένταυροι Σπάρτης" οι οποίοι, με δική τους πρωτοβουλία, ανθρώπινη συμμετοχή και μέσα, οργάνωσαν σχέδιο πυροπροστασίας της περιοχής τους, αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την παράδοση του τόπου τους στο ενδεχόμενο μιας πύρινης καταστροφής!   

     Ο ίδιος ο επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" Δημήτρης Έρης, φρόντισε με κάθε επιμέλεια για την οργάνωση του τμήματος τοπικής πυροπροστασίας, παρέχοντας όχημα με υδατοδεξαμενή  και σύστημα εκτοξεύσεως, μεριμνώντας και για την απαιτούμενη επάνδρωση αλλά και για το πρόγραμμα επιφυλακών, θέτοντας σε ετοιμότητα ακόμη και την Μητέρα του και δίνοντας το παράδειγμα των συνειδητών Ελλήνων Πολιτών που φυλάττουν τον τόπο τους! Κι αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα που δίνει η επαρχία, εν αντιθέσει με την φοφοδεή και αλλοτριωμένη πρωτεύουσα η οποία παραδόθηκε για μία ακόμη φορά στην καταστροφή, υποτεταγμένη στη καταραμένη μοίρα της ως ..."λίκνο δημοκρατίας" και κρατώντας "αγκαλιά" τους εξουσιαστές εγκληματίες της χώρας! Και αποτελεί ευτύχημα για τον Ελληνισμό η συνέχεια της υπάρξεως της Σπάρτης ακόμη και ...μετά την μάχη των Λεύκτρων, ώστε να μη μετατραπεί σε αποκαίδι ολόκληρη η Ελλάδα!


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ:

     Όπως και σε όλη την έκταση του εκπαιδευτικού πνεύματος της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", έτσι και εν προκειμένω το πλαίσιό του αποδίδεται από τρεις διακεκριμένους στοχαστές των οποίων η σκέψη εμπνέει τον Ιδρυτή αυτής της Ομάδος.

     Τρία, αντίστοιχα αποσπάσματα από συγγραφές των ως άνω πνευματικών οντοτήτων σκιαγραφούν, κατ΄ αντιστροφή σημαντικότητος, το πλαίσιο του εκπαιδευτικού πνεύματος της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και, βεβαίως και του "Εκπαιδευτικού 10ημέρου Σπάρτης" ως ακολούθως:

     «Ο Διδάσκαλος, αντίθετος προς τις μακροσκελείς οδηγίες και επεξηγήσεις, περιορίζεται σε σύντομες υποδείξεις και δεν εξαρτά την διδασκαλία του από τις ερωτήσεις των μαθητών του. Παρακολουθεί ατάραχος τις ψηλαφητές προσπάθειες του μαθητή, χωρίς να αναμένει αυτονομία και πρωτοβουλία απ΄ αυτόν και έχει την υπομονή να περιμένει την ανάπτυξη και ωρίμανσή του. Και οι δυο έχουν καιρό μπροστά τους ' ο Διδάσκαλος δεν βιάζει τα πράγματα και ο μαθητής δεν βιάζεται.»

[Εugen Herrigel: "ZEN IN DER KUNST DES BOGENSCHIESSENS"]

     «Εάν ποτέ σοι γένηται έξω στραφήναι, προς το βούλεσθαι αρέσαι τινί, ίσθι ότι απώλεσας την ένστασιν. Αρκού ουν εν παντί τω είναι φιλόσοφος. Ει δε και δοκείν βούλει, σαυτώ φαίνου ' και ικανόν εστι.» Δηλαδή: Αν κάποτε στρέψεις την προσοχή σου σε άλλα πράγματα, για παράδειγμα, αν θέλεις να αρέσεις σε κάποιον, τότε έχασες τις αρχές σου. Να ξέρεις πάντοτε ότι είναι αρκετό να είσαι φιλόσοφος. Αν όμως θέλεις να είσαι αλλά και να φαίνεσαι φιλόσοφος πρέπει να φαίνεσαι κυρίως στον εαυτό σου. Αυτό μόνον είναι αρκετό.
[Επικτήτου: "ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ" κ. ΚΓ']


   «Αλλ' ω Κρίτων, ει ταύτη τοις θεοίς φίλον, ταύτη γενέσθω.» Δηλαδή: Αλλά Κρίτων, αν έτσι θέλουν οι θεοί, έτσι ας γίνει.
[Πλάτωνος: "ΚΡΙΤΩΝ" ΙΙ, 44]

     Εν συνάψει, λοιπόν, το εκπαιδευτικό πνεύμα των "Ελλήνων Κενταύρων" χαρακτηρίζεται από την αποφυγή πλατειασμών, από την πρωταγωνιστικότητα του "είναι" έναντι του "φαίνεσθαι" και από τον σεβασμό της θείας θελήσεως.

ΤΡΙΣΚΕΛΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗ:

     Μορφή τρισκελίου είχε η σχεδίαση του "Εκπαιδευτικού 10ημέρου Σπάρτης": (α) Η αποσαφήνιση του πνεύματος των "Ελλήνων Κενταύρων", (β) Η χάραξη εκπαιδευτικής κατευθύνσεως στην Έφιππη Τοξοβολία με την κατάδειξη βασικών "συντεταγμένων" Φυσικής Ιππικής κι Ενστικτώδους Τοξοβολίας και (γ) Ο εντοπισμός κι η εξομάλυνση πιθανών σημείων αντιτιθέμενων προσεγγίσεων μεταξύ της κεντρικής και της τοπικής Σχολής διότι, σε μιαν Ομάδα όπως αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων", αντιμετωπίζοντας θέματα εφιπποτοξοτικού περιεχομένου , αλλά και θέματα διανθρωπίνων σχέσεων με την καταλυτική παράμετρο της εντοπιότητος, συχνά, διαφοροποιείται η σκέψη.

Η αποσαφήνιση του ομαδικού πνεύματος

     Η επιμελής ενημέρωση του ημερολογιακού Ιστολογίου (blogspot) της Ομάδος, αλλά και η περιεκτικότητα του κεντρικού Ιστολογίου (website) των "Ελλήνων Κενταύρων", όχι μόνον δημοσιοποιούν και διαδίδουν το πνεύμα της Ομάδος μας αλλά και, διαρκώς, το αποσαφηνίζουν όπως, άλλωστε,αποδεικνύεται και από την σταθερή και διαρκώς ανερχόμενη αναγνωσιμότητά τους.

     Επιπλέον, οι "σελίδες" μας στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτυώσεως οι οποίες, επί καθημερινής συχνότητος δημοσιοποιούν τις ιδέες μας και τις δράσεις μας συντελούν στο ίδιο αποτέλεσμα ώστε να μην χρειάζεται, πέραν αυτών, καμία άλλη προσπάθεια προκειμένου να αποσαφηνιστεί προς εσωτερικούς ή εξωτερικούς αποδέκτες και καθ΄ οιονδήποτε περαιτέρω τρόπο, ένα ήδη αποσαφηνισμένο πνεύμα.

     Παραλλήλως, η προσεκτική επιλογή των Στελεχών μας επί τη βάσει των προσωπικοτήτων τους, αλλά και της επιμετρήσεως της ικανότητός τους προς κατανόηση του Καταστατικού και των Κανονισμών Λειτουργίας της Ομάδος μας εγγυάται την, εξ αρχής, εννόηση του πνεύματος των "Ελλήνων Κενταύρων" μη παρέχοντας περιθώριο σοβαρών παρερμηνειών.

     Στην περίπτωση του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" όλα τα παραπάνω ισχύουν, όπως είναι αναμενόμενο,με την επίταση της ιδιαιτερότητος μιας εντοπιότητος της οποίας η ιστορική σημαντικότητα προετοιμάζει ένα ακόμη καλύτερο "έδαφος" προσλήψεως του πνεύματος των "Ελλήνων Κενταύρων" με τις συνιστώσες της αρετής και της γενναιότητος.

     Γνωστής, δε, ούσης της επιμονής των "Ελλήνων Κενταύρων" στην ουσία των πραγμάτων και με επίγνωση της τοπικής ιστορικής σημαντικότητος της Λακεδαίμονος και του στρατιωτικο-πολεμικού Πολιτισμού της, εδώ στη Σπάρτη δεν απασχολούμεθα με την διάδοση, πολλώ δε μάλλον, με την αποσαφήνιση του πνεύματος της Ομάδος μας αλλά, τουναντίον, την  π ρ ό σ λ η ψ η  διδαγμάτων τα οποία συνεχίζει να εκπέμπει προς όλες τις κατευθύνσεις το απαράμιλλο μαχητικό παρελθόν της!

      Εν τούτοις, όπως προέβλεπε το πρόγραμμα του "Εκπαιδευτικού 10ημέρου Σπάρτης", το βράδυ της πρώτης ημέρας στην εγκατάσταση της Σχολής διεξήχθη, υπό μορφήν Κύκλου, μια σημαντική συζήτηση δέκα οκτώ σημείων, καιρίου ενδιαφέροντος για την λειτουργία του Παραρτήματος. 

     Και, συγκινητική άκπληξη για τον Ιδρυτή της Ομάδος ήταν η, παρά την εκ μέρους του τήρηση "incognito", ενημέρωση των Σπαρτιατών Συνασκουμένων για την γενέθλια ημέρα του και ο παρένθετος, αιφνιδιαστικός, εορτασμός της! Ιδιαιτέρως ευγνώμων ο Ιδρυτής γι αυτή την χαρούμενη "παρένθεση" στο ημερήσιο πρόγραμμα και ευτυχής που εισήλθε στο κατώφλι της έβδομης δεκαετίας της ζωής του σε τόπον ιερό, στην Σπάρτη, εν μέσω αξίων Συνασκουμένων! 

Η χάραξη εκπαιδευτικής κατευθύνσεως

       Δίκην ακρογωνιαίου λίθου, η εκπαίδευση στους "Έλληνες Κενταύρους" αποτελεί αντικείμενο βασικής προτεραιότητος και επιμελούς προσοχής τόσο στην κεντρική όσο και στις περιφερειακές Σχολές μας, είναι, δε, ευνόητο το ιδιαίτερο εμδιαφέρον μας για την χάραξη ορθής εκπαιδευτικής κατευθύνσεως ιδιαιτέρως εις ό,τι αφορά σε νεοϊδρυόμενα Παραρτήματα τα οποία, κάθε άλλο παρά εκλαμβάνονται ως "μακρυνοί συγγενείς" αλλ' ως ζωτικά όργανα ενός και του αυτού οργανισμού.

     Στην περίπτωση του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" με Ιδρυτή - επικεφαλής τον Συνασκούμενο Δημήτρη Έρη, Αρχηγό τον Εφιπποτοξοτη - Εκπαιδευτή Αθανάσιο Ψωρομύτη και βοηθό του τον Συνασκούμενο Σταύρο Γεωργάκη δεν κατεβλήθη ουδεμία επίμοχθη προσπάθεια χαράξεως εκπαιδευτικής κατευθύνσεως διότι κάτι τέτοιο το υπερεκάλυψε το "περιεχόμενο" των συγκεκριμένων Στελεχών, αλλά και το επίπεδο πολλών εκ των Μελών του Παραρτήματος τα οποία ήδη διαθέτουν Σταύλους, Ίππους και Ιππογνωσία.

     Παρά ταύτα, εκκινούντες εκ καθήκοντος, κατά το δυνατόν..., βελτιστοποιήσεως, ακούσαμε την Κρατησίκλεια να απευθύνεται στον Βασιλέα δια των στίχων του μεγάλου μας Κωνσταντίνου Καβάφη ("ΑΓΕ Ω ΒΑΣΙΛΕΥ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΩΝ"):

Άγε ω βασιλεύ

Λακεδαιμονίων, όπως, επάν έξω

γενώμεθα, μηδείς ίδη δακρύοντας

ημάς μηδέ ανάξιόν τι της Σπάρτης

ποιούντας. Τούτο γαρ έφ΄ ημίν μόνον’

αι τύχαι δε, όπως αν ο δαίμων διδώ, πάρεισι.

      Κι αυτό το "...μηδέ ανάξιόν τι της Σπάρτης..." μας υπεχρέωσε στην καταβολή ιδιαίτερης επιμελείας ώστε τα του Παραρτήματος αυτού ουδέποτε να αντιμετωπίσουν το διακύβευμα οιασδήποτε "αναξιότητος" στην εκπαίδευση των μαθητών του.

     Αν και η tabula rasa στον τομέα της Ενστικτώδους Τοξοβολίας ήταν ο εδώ κανόνας ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, ήταν και η μεγάλη διευκόλυνσή μας, τουναντίον, στον τομέα της Ιππικής αντιμετωπίσαμε σημαντική δυσκολία "διαγραφής" της ήδη εγγεγραμμένης "tabula" με κατεστημένες απόψεις που ταλανίζουν την αγγλοσαξονική Ιππασία την οποία ακολουθεί τόσο η ελληνική πρωτεύουσα όσο και η ελληνική επαρχία, με όλο εκείνο το πλέγμα του "δυτικόφρονος προσανατολισμού" που είναι εντελώς αντίθετο με τις αρχές της Φυσικής Ιππικής την οποία ακολουθούμε οι "Έλληνες Κένταυροι". Κι αυτό, ασφαλώς, δεν επιτυγχάνεταιαμέσως, αλλά, βεβαίως, σ'  αυτό το εκπαιδευτικό 10ήμερο έγινε το πρώτο βήμα.

     Ήδη, με την έναρξη της λειτουργίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης", ο επικεφαλής της Δημήτρης Έρης αφαίρεσε την στομίδα από την φορβάδα Αργώ η οποία αποτελεί και τον βασικό Ίππο Σχολής, χωρίς καμία δυσμενή επίπτωση στην απόδοσή της. Και αυτό που συνέβη στην κεντρική Σχολή μεταλαμπαδεύθηκε και στους ιδιωτικούς Σταύλους των εκπαιδευομένων της.

     Έτσι, ανενστόμιστη ιππεύει και την δική της, πλαγιοτροχάστρια, φορβάδα, στον Σταύλο της στη Σκάλα, η ανήλικη εκπαιδευόμενη Μαίρη Παυλάκη η οποία "κατευθύνεται" ολοταχώς προς εξετάσεις. 

     Ομοίως ανενστόμιστην ιππεύει και την δική του φορβάδα στον Σταύλο του στο Ξηροκάμπι και ο, επίσης, εκπαιδευόμενος Δημήτρης Αθανασόπουλος ο οποίος και αυτός, προορίζεται για εξετάσεις.    

     Πολλοί ακόμη εκπαιδευόμενοι είχαν την δυνατότητα στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" να κατανοήσουν την ουσιαστικήν αχρηστία, αλλά, κυρίως, τις δυσμενείς επιπτώσεις στον Ίππο και στην συμπεριφορά του, της στομίδος, εισαγόμενοι στην ουσία της Φυσικής Ιππικής.

     Και σε όλα τα παραπάνω συνέβαλε καθοριστικώς ο εξ Αθηνών Συνασκούμενος Αντώνης Διαγούπης ο οποίος, κατά το πρώτο διήμερο στο οποίο περιορίσθηκε η παρουσία του, λόγω βαρυτάτων επαγγελματικών υποχρεώσεων, προσέφερε υπηρεσίες βοηθού Εκπαιδευτή, αναλαμβάνοντας μυητικές διαδικασίες αρχαρίων και προχωρημένων τόσο στη Σχολή όσο και στον ιδιωτικό Σταύλο του Ξηροκαμπίου του αγαπημένου Συνασκουμένου μας Δημήτρη του οποίου την φορβάδα Λυδία εξοικειώσαμε με το Τόξο και την τόξευση, ενώ παραλλήλως επιχειρήσαμε και για πρώτη φορά αποευαισθητοποίηση δια μη επανδρωμένου αεροσκάφους (drone). 

     ΠΑΡΕΚΒΑΣΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

     Όπως συμβαίνει, σχεδόν κατά κανόνα, κάποια προγραμματισμένα σκέλη καθίστανται ανέφικτα, κυρίως, εξ απροβλέπτων παραγόντων. Έτσι στο πρόγραμμα αυτού του εκπαιδευτικού 10ημέρου δεν κατέστη εφικτή η υλοποίηση της ομαδικής εξοικειώσεως Ίππων με το Τόξο και την τόξευση, όπως είχαμε σχεδιάσει για τον δημοτικό χώρο του Αστερίου ο οποίος έχει ευγενώς παραχωρηθεί από την τοπική δημοτικήν αρχή στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" και ο λόγος αυτής της παρεκβάσεως ήταν η αδυναμία συντονισμού των τοπικών Ιππαγωγών  για την μεταφορά των Ίππων τους στο σημεί

     Επίσης, δεν κατέστη εφικτή η υλοποίηση του προγράμματος υπερπηδήσεως, λόγω της απρόβλεπης και για την ίδια ημέρα, παρενθέσεως της εκδηλώσεως στον Κάστορα ποταμό.

     Τέλος, η επίσης παρένθεση της εκδηλώσεως στο κενοτάφιο του Λεωνίδα, απετέλεσε μια θετική "παρέκβαση" η οποία είχε, πάντως και εκπαιδευτικό χαρακτήρα για τους εμπλακέντες  Ίππους και Ιππείς της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης", όπως είχε και πολλά ακόμη οφέλη.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

     Οι δύο βασικές κατευθύνσεις του προγράμματος ανεπτύχθησαν και στο "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης", όπως πάντοτε στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" οπουδήποτε και αν αυτή δραστηριοποιείται, μέσα σε ένα κλίμα αδελφοσύνης, πειθαρχίας και, προ παντός, ασφαλείας χωρίς κανένα δυσάρεστο απρόοπτο και με σταθερά μηδενικό τον δείκτη ατυχημάτων της Σχολής μας, ανεξαρτήτως εάν εργαζόμαστε με πρωτοσυναντώμενους Ίππους και υπό εκπαιδευτικές συνθήκες απαιτητικής ισορροπίας Γυμνιππευτικής. 

Ιππική

     Ξεκινήσαμε με την επίδειξη της ορθής προσεγγίσεως και ρυταγωγήσεως του Ίππου, κάτι το οποίο στη Σχολή μας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο ιππικής εκπαιδεύσεως.

     Ενθαρρύναμε και, όπου χρειάστηκε, βελτιώσαμε την ενδεδειγμένη εφίππευση δι εφάλσεως την οποία, ευτυχώς, ακολουθούν πολλά Μέλη της τοπικής Σχολής.

      Καταδείξαμε το υποδειγματικό "κάθισμα" Γυμνιππευτικής και αφιερώσαμε μια διεξοδική διδασκαλία ώστε όλοι οι παρόντες να αναπτύξουν αίσθηση "μυικής μνήμης".

     Μελετώντας επισταμένως την ιδιομορφία του διατιθέμενου στίβου και των κλίσεών του καταλήξαμε στην επιλογή των πλέον πρόσφορων "ιχνών" ώστε ο βασικός Ίππος Σχολής, η Αργώ, να μπορεί να διευκολύνεται στην αμφίπλευρη εκτέλεση και των τριών βηματισμών.

     Εφαρμόσαμε ένα συνοπτικό πρόγραμμα εισαγωγής στην βασικήν Ιππική Δεξιοτεχνία, αποφεύγοντας "ακαδημαϊσμούς" οι οποίοι θα κούραζαν το "ακροατήριό" μας.

      Ακολουθώντας την τακτική της αλληλοδιδακτικής, δώσαμε την ευκαιρία σε περισσότερους εκπαιδευόμενους να ωφεληθούν στον διατιθέμενο χρόνο, αλλά και να προωθηθούν ως μέλλοντες Εκπαιδευτές.

     Ενσωματώσαμε σε εύληπτους ημερήσιους προγραμματισμούς ασκήσεις επίπεδης εργασίας, πολλαπλής ωφελείας για όλους τους εκπαιδευομένους μας. 

     Επιδείξαμε μια πρωτοπορειακή μέθοδο αποευαισθητοποιήσεως Ίππου με την βοήθεια μη επανδρωμένου αεροσκάφους (drone) την οποία δοκιμάσαμε για πρώτη φορά με αξιοπρόσεκτην επιτυχία.

     Επεκτείνοντας το εκπαιδευτικό μας ωράριο και κατά την διάρκεια της νύχτας, αποτολμήσαμε με επιτυχία κι ένα ασκησιολόγιο Γυμνιππευτικής με ορθοστάδην εισαγωγής σε Djigitovka, όπως ακολουθούμε και στην κεντρική Σχολή.

Τοξοβολία

     Ξεκινήσαμε αξιοποιώντας την ...tabula rasa των εδώ εκπαιδευομένων "εγγράφοντας" τα "πρώτα" απολύτως βασικά και απαραίτητα για την χρήση του Τόξου και την τόξευση.

     Σταθμίζοντας τα τοπικά δεδομένα, υπεραπλουστεύσαμε την εισαγωγική διδασκαλία περιορίζοντας τον λόγο και εκτείνοντας την πράξη, παρακολουθώντας το εύληπτο και το ευκόλως εφαρμόσιμο.

     Η διάταξη των εκπαιδευομένων μας ήταν, συνεχώς, κατά τέτοιον τρόπο ώστε όλοι να παρακολουθούν και να δρουν διαρκώς, εκμεταλλευόμενοι προς ίδιον όφελος τον διατιθέμενο χρόνο.

     Προτάξαμε την επεξήγηση του ρόλου του ενστίκτου στη δική μας Τοξοβολία.

      Ακολουθώντας την ατραπό της βαθμιαίας εισαγωγής σε ένα πολύ δύσκολο θέμα (ειδικώς, για τους νεαρότερους Συνασκουμένους) προχωρήσαμε στην κατάδειξη των βαθμίδων προσεγγίσεως της λειτουργίας του ενστίκτου με την κατάληξη (στην ίδιαν ημερίδα) σε ιδανικό τοξευτικό αποτέλεσμα με κλειστά μάτια! 

     Διακρίναμε κάποιους εξ αυτών ιδιαιτέρως ταλαντούχους και τους επιφορτίσαμε με την εκτέλεση πλέον προχωρημένου ασκησιολογίου.

     Εκμεταλλευθήκαμε όλες τις παρεχόμενες δυνατότητες της εγκαταστάσεως, ώστε να οξύνουμε την στοχαστικήν αντίληψη των προχωρημένων.

     Και εν προκειμένω, δώσαμε "χώρο" στην αλληλοδιδακτική με εξαιρετικά αποτελέσματα!

     Ξεπεράσαμε συμβατικότητες απορρέουσες από την ιδιότητα των "Ελλήνων Κενταύρων" ως Μέλους της "Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας" και ενθαρρύναμε την απλότητα στο χώρο, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να αφεθούν χαλαρότεροι στην εξάσκησή τους. Είναι προνόμιο ευφυούς διοικήσεως η παράκαμψη φορμαλισμών προς ανάπτυξη μαχητικών δεξιοτήτων!

     Παραλλήλως, χαρήκαμε την αυτοπειθαρχία και την αυτοσυγκέντρωση όλων των Σπαρτιατών Συνασκουμένων οι οποίοι απέδωσαν μιαν ιδανική Γραμμή Βολής με κυρίαρχο το Σχολείο Σιωπής!

Έφιππη Τοξοβολία

     Παρά την, μόλις, δίμηνη διάρκεια του βίου του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης", στο δυναμικό του ήδη έχουν εμφανισθεί αρκετοί εκπαιδευόμενοι οι οποίοι καλπάζουν και τοξεύουν λόγω του ότι πολλοί εξ αυτών, με πρώτον τον Ιδρυτή και επικεφαλής του Δημήτρη Έρη, είναι ήδη Ιππαγωγοί, έχοντας ήδη εμπειρία εξασκήσεως στην Έφιππη Τοξοβολία.

     Εκτός, όμως, τούτων, κατά το "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης", κατ΄ αρχήν, δώσαμε ιδιαίτερην έμφαση στη "βαθμολόγηση" του βασικού Ίππου Σχολής, της Αργούς, ως προς την καταλληλότητά της για την εκπαίδευση αρχαρίων στην Έφιππη Τοξοβολία και αυτό το διεκπεραίωση ο Αρχηγός του Παραρτήματος Εφιπποτοξότης - Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης.

     Έτσι, η Αργώ τέθηκε υπό δοκιμασίες ηρεμίας, πειθαρχίας, καλπαστικής ομαλότητος, αποδοχής Τόξου και τοξεύσεως, ειδικών χειρισμών κλπ. στις οποίες ανταποκρίθηκε ικανοποιητικώς υποβοηθούμενη όπου χρειάσθηκε αφού η τετραετής ηλικία της δεν την βοηθά σε μία εφιπποτοξοτική τελειότητα κάτι που ασφαλώς, συν τω χρόνω, θα καταφέρει.

     Σ΄ αυτό το εκπαιδευτικό δεκαήμερο, ένας προς έναν οι προχωρημένοι εκπαιδευόμενοι ασκήθηκαν στην Έφιππη Τοξοβολία χωρίς κανένα απρόοπτο και με αξιοπρόσεκτην ευστοχία.

     Δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στο ορθό "κάθισμα", την ορθή χρήση του Τόξου, στη διατήρηση του καλπασμού κατά την άφεση της χορδής και στην αντίληψη του "τέταρτου χρόνου', ήτοι, του "απολογισμού" της βολής.


     Δεδομένου ότι σε λίγο προετοιμάζονται εξετάσεις διαπιστεύσεως Εφιπποτοξοτών στο Παράρτημα των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης", η όλη διδασκαλία κατά την διάρκεια αυτού του δεκαημέρου είχε και προ-εξεταστικό χαρακτήρα.

     Η διαμόρφωση της πίστας (μικρή και επικλινής) θα μπορούσε να οδηγήσει στον χαρακτηρισμό της "ακατάλληλης" αλλά, ακριβώς αυτές οι ιδιότητές της την καθιστούν ιδανική για την εκπαίδευση Εφιπποτοξοτών που διεκδικούν μελλοντικές συμμετοχές σε δύσκολους διεθνείς αγώνες.

     Τέλος, μας δόθηκε η ευκαιρία να επιδείξουμε και την διαδικασία της εξοικειώσεως του Ίππου με το Τόξο και την τόξευση, στην εγκατάσταση του Συνασκουμένου Ιππαγωγού Δημήτρη Αθανασόπουλου στο, κοντινό, Ξηροκάμπι.

     Βάσει αυτής της επιδείξεως, πλέον και με την επανάληψή της, κάθε τοπικός Ίππος μπορεί να προετοιμάζεται να δεχθεί το Τόξο και τη τόξευση ώστε να καταστεί Ίππος Έφιππης Τοξοβολίας.


Η ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

     Η φιλοξενία καθ'  όλη την δεκαήμερη διάρκεια του προγράμματος ήταν πέραν πάσης περιγραφής, τόσο από τον Ιδρυτή και επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης" Δημήτρη Έρη στην κυρίως εγκατάσταση της Βορδόνιας, όσο και από τον βοηθό Αρχηγού, Συνασκούμενο Σταύρο Γεωργάκη στον ιδιόκτητο χώρο του στο, παρακείμενο, Καστρί. 

     Δύο λαμπροί Οικοδεσπότες όχι, απλώς, της Έφιππης Τοξοβολίας στη Λακεδαίμονα αλλά και όλων ημών οι οποίοι νιώσαμε όχι μόνον "σαν" στο σπίτι μας, αλλά  σ τ ο  σπίτι μας, φιλοξενούμενοι, σιτιζόμενοι και διανυκτερεύοντες και στις δύο εγκαταστάσεις. 

     Και ο Δημήτρης και ο Σταύρος, ακούραστοι εργάτες της εκπαιδευτικής μας καθημερινότητος, στήριξαν με όλες τους τις φυσικές αλλά και οικονομικές δυνάμεις, κατά τον πληρέστερο τρόπο, όλη την ωφέλεια προς όσους έλαβαν μέρος και κατά τον πλέον αθόρυβο τρόπο! 

     Και ιδιαίτερην ευγνωμοσύνη οφείλουμε στην Οικοδέσποινα του Καστρίου, την ερίτιμη κ. Γιώτα Γεωργάκη της οποίας το καθημερινό, διάπλατο, ευγενέστατο χαμόγελο μετατρέπονταν στα πλέον συναρπαστικά ...εδέσματα μέσα σε ...κατσαρόλες, ...τηγάνια και ...ταψιά που μας έστειλαν πίσω, στην Αθήνα, ...υπέρβαρους και, υπερθετικώς, τερψιλαρύγγιους! Είναι βέβαιο ότι η ερίτιμη κ. Γιώτα Γεωργάκη ξεπέρασε τους συρμώδεις αρχιμαγείρους ανακαλύπτοντας το βασικότερο, ίσως..., καρύκευμα που δεν είναι άλλο από την καλοκάγαθη καρδιά μιας πραγματικής Οικοδέσποινας της οποίας το εντυπωσιακότερο στολίδι είναι το αληθινό χαμόγελό της!


Η "ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ" 

     Διευκρινίζοντας μετ΄ επιτάσεως, ότι αυτό το "Εκπαιδευτικό 10ήμερο Σπάρτης" δεν απετέλεσε ένα "Σχολείο" ολοκληρώσεως μιας διδασκαλίας, αλλά μόνον την εισαγωγική "πρόγευσή" της, για την ολοκλήρωση της οποίας θα απαιτηθεί επίμονη κι επίπονη εξάσκηση σε βάθος χρόνου από κάθε ενδιαφερόμενο, εν τούτοις, κατά την διάρκεια αυτής της διοργανώσεως, ειλικρινώς  ε υ τ υ χ ή σ α μ ε  ανακαλύπτοντας ευγενείς κι αξιοπρεπέστατους χαρακτήρες που παραπέμπουν σε άλλους "χρόνους", με αξιοσημείωτες μαχητικές δεξιότητες και, κυρίως,  π ο λ ε μ ι κ ό   φ ρ ό ν η μ α  το οποίο σηματοδοτεί μιαν ελπιδοφόρο συνέχεια του αρχαίου σπαρτιατικού πνεύματος της περιοχής!

    Εδώ χαρήκαμε παιδιά με σοβαρότητα ενήλικος, που αψήφισαν την εξοντωτική ζέστη και τους, ασφυκτικώς, "καπνισμένους" (από τις πυρκαϊές) ορίζοντες, για να ιππεύσουν και να τοξεύσουν, τηρώντας το Σχολείο σιωπής καλύτερα και από τους μεγάλους!

     Όπως χαρήκαμε και μεγάλους (γονείς κι αδέλφια) που έσκυψαν πάνω από τους μικρότερους συνοδευομένους τους για να τους βοηθήσουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να τα καταφέρνουν!

     Ναι, εδώ νιώσαμε ότι, πράγματι, ήμασταν στη Σπάρτη, παρατηρώντας την συνέπεια και πειθαρχία των Συνασκουμένων αλλά και την, συνάδουσα, "περιρρέουσα ατμόσφαιρα" που συχνά μας έκανε να συγκινηθούμε από την εγκάρδια φιλοξενία, ακόμη και αγνώστων γειτόνων οι οποίοι μας καλούσαν στην αυλή τους για να μας προσφέρουν, ξάφνου, ένα πλούσιο δείπνο! Διότι, εδώ είναι Σπάρτη κι οι αρχαίοι Λακεδαιμόνιοι έχουν αφήσει πάγιες παρακαταθήκες!


ΠλήρεςΦωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

     Θα ακολουθήσει η, εν συνεχεία, ανάρτηση των παρατηρήσεων επί του "Εκπαιδευτικού 10ημέρου Σπάρτης" του Ιδρυτή και επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Σπάρτης Συνασκουμένου Δημήτρη Έρη, του Αρχηγού του Παραρτήματος Εφιπποτοξότη - Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη, του βοηθού Αρχηγού Συνασκουμένου Σταύρου Γεωργάκη και του βοηθού εκπαιδεύσεως Συνασκουμένου Αντώνη Διαγούπη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.