Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Αξιοποιώντας συνεχώς την συνδυαστική μνήμη του Ίππου, ο Αρχηγός του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", Εκπαιδευτής Αθανάσιος Α. Ψωρομύτης, συνέχισε να εκπαιδεύει τον νεαρό επιβήτορα Δία. Προσελκύοντας την προσοχή του ζώου και διατηρώντας την επικεντρωμένη στο εκπαιδευτικό αντικείμενο ο Εφιπποτοξότης-Εκπαιδευτής αναβαθμίζει έναν εντελώς νεαρό ανεκπαίδευτο επιβήτορα σε Ίππο Σχολής, με ευγένεια, μεθοδικότητα και επιμονή, αποφεύγοντας κάθε μορφή βίας. Το κείμενο που ακολουθεί μπορεί να βοηθήσει πολλούς ώστε να αντιληφθούν ότι, πέραν της μάστιγος, υπάρχουν πολύ πιο αποτελεσματικές και, κυρίως, φυσικές μέθοδοι εκπαιδεύσεως νεολέκτου Ίππου. Τον τρόπο, μας τον περιγράφει εναργέστατα ο ίδιος ο Εφιπποτοξότης-Εκπαιδευτής:


     Στην εκπαίδευση αυτή ακολουθήθηκε η ίδια τακτική με τις προηγούμενες.

     Σημερινός πρωτεύων στόχος η εξοικείωση με την σελίσκη και δευτερεύων η περαιτέρω απενοχοποίηση του ρυτήρα.

     Ο Δίας βρέθηκε να με «περιμένει» πλησίον της εισόδου, κοντά στην περίφραξη. Εκμεταλλευόμενος την θέση του τοποθέτησα την σελίσκη επάνω στον φράκτη αφού προηγουμένως έτριψα ένα κομμάτι αχλάδι επάνω της ώστε να πάρει την μυρωδιά. Ο Δίας την μύρισε και άρχισε να την δαγκώνει. Ξεκινώντας με θετικό πρόσημο πριν ακόμη μπώ στο κτήμα φόρτωσα επάνω μου όλα τα σύνεργα και προχώρησα προς τον χώρο που έγιναν και οι προηγούμενες εκπαιδεύσεις με τον ίππο να με ακολουθεί εξ’ αποστάσεως οικειοθελώς.

     Στον χώρο εκπαίδευσης τοποθέτησα την σελίσκη στο έδαφος κυκλικά και μέσα άφησα κομμάτια φρούτων και λαχανικών. Απομακρύνθηκα και άφησα τον ίππο να την περιεργαστεί και να φάει ανενόχλητος τα εδέσματα.

     Έπειτα με γυρισμένη την πλάτη, κατά τον ίδιο τρόπο όπως και στις προηγούμενες εκπαιδεύσεις κατάφερα να του περάσω τον ρυτήρα.

     Ακολούθησε σύντομη ρυταγώγηση με την σελίσκη κρεμασμένη στον ώμο μου και μετά επιχείρησα επιτυχώς να περάσω την σελίσκη στην ράχη του επαναλαμβάνοντας την ρυταγώγηση.

     Με σκοπό να τραβήξω την προσοχή του από την σελίσκη θέλησα να δουλέψω λίγο με την φοβία του για το ανθρώπινο χέρι επάνω στο κεφάλι του αντικαθιστώντας την επαφή του χεριού με το τρίψιμο κομματιών αχλαδιών τα οποία μετά το τρίψιμο του τα πρόσφερα.

     Τέλος αφού ο ίππος ήταν πλήρως χαλαρωμένος, δούλεψα με την απενοχοποίηση του ρυτήρα ακουμπώντας αρχικά, ευγενικά και «τυχαία» μικρό μήκος του ρυτήρα στον αυχένα και το σώμα φτάνοντας τελικά να γυρίσω μερικές φορές όλο το σχοινί από πάνω του.

Σημειώσεις:

     Ενώ η εκπαίδευση είχε τελειώσει θέλησα  να δοκιμάσω να του ξαναπεράσω τον ρυτήρα πλησιάζοντάς τον κατά μέτωπον. Στο πέταγμα του ρυτήρα επάνω στον αυχένα του στάθηκε ανενόχλητος και ήταν η πρώτη φορά που «δέθηκε» με αυτόν τον τρόπο. Έγινε επανάληψη τρείς φορές συνολικά.

 Αθανάσιος Α. Ψωρομύτης



Στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" το μικρό Haflinger παίζει ...κρυφτό με τον Εκπαιδευτή του, θυμίζοντάς μας ότι η γνώση αποκτάται με το ...παιγνίδι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.