ΑΡΧΙΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ...ΟΡΓΑΖΟΥΜΕ!
Προσπαθούμε να διατηρήσουμε υψηλή την ποιότητα των μαθημάτων της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και τα καταφέρνουμε ακόμη κι όταν το Ιππευτήριο κατακλύζεται από μαθητές και των δύο φύλων, όλων των ηλικιών, όλων των σωματότυπων και όλων των επιπέδων. Κι αυτό δεν οφείλεται σε κανέναν "από μηχανής θεό" αλλά σε έναν προσεκτικότατο σχεδιασμό ο οποίος βασίζεται στη διάδραση όλων των παρόντων μαθητών και διαθεσίμων Ίππων, με την "έξυπνη" αναπροσαρμογή προσεγγίσεων, κατά περίπτωση. Έτσι και σήμερα, αξιοποιήσαμε τις προσωπικότητες, τους χαρακτήρες και τις ικανότητες όλων των παρόντων ώστε να διεξαχθούν με απόλυτην ασφάλεια και επιτυχία όλα τα μαθήματα αλλά και να επιτευχθεί και μία μύηση στην Ιππασία μιας πρωτοείσακτης μαθήτριας! Και εν αρχή ην το ...briefing!
Πρωταγωνιστής στις σημερινές διαδράσεις ο Παντελής μας ο οποίος με την υπομονή του και, κυρίως, το Ήθος και τις ικανότητές του βοήθησε τους Συνασκουμένους του να προοδεύσουν, ακριβώς, όπως και τον εαυτό του ο οποίος μπήκε ακόμη πιο μέσα στο πνεύμα της εκπαιδεύσεως.
Εκτός, όμως, από τον Παντελή, σπουδαίο ρόλο στις διαδράσεις των σημερινών μαθημάτων έπαιξε και ο Πρωτεσίλαός μας ο οποίος επέστρεψε στη "δράση" του Ιππευτηρίου μετά από έναν και περισσότερο χρόνο απομακρύνσεως λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Η Νατάσα μας ήταν η πρωτοείσακτη στην Ιππασία η οποία, σήμερα είχε και την πρώτη επαφή της, γενικώς, με τον Ίππο. Ο καλός σχεδιασμός υπαγόρευσε να ξεκινήσει πρώτη με τον Κύκλο Προσεγγίσεως τον οποίο της τον δίδαξε ο Πρωτεσίλαος και εκείνη τα κατάφερε ώστε να μπορεί να παρακολουθεί 'από κοντά" όλα τα επόμενα μαθήματα, πριν έλθει η σειρά της να εφιππεύσει.
Πάνω από επτά μήνες απουσίας, επίσης για επαγγελματικούς λόγους στην επαρχία, σημείωσε και ο Σταύρος μας ο οποίος, σήμερα, επανέκαμψε ...δριμύτερος και ξεκίνησε, υπό την επίβλεψη του Παντελή, με συραγώγηση του επιβήτορός μας Sepp.
Όπως καταλαβαίνουμε, ο τρόπος διδασκαλίας στη σχολή μας δεν επιτρέπει στους μαθητές μας, ακόμη και εάν απουσιάσουν από τον στίβο για πολύ, να ξεχάσουν εκείνα που ήδη έμαθαν. Και ο Σταύρος μας με την συραγώγηση έδειξε ότι "παραμένει" στο Ιππευτήριο ακόμη και εν τη ...απουσία του!
Ακριβώς τα ίδια απέδειξε και ο Πρωτεσίλαος ο οποίος και αυτός, συραγωγώντας, φάνηκε κυρίαρχος του Ίππου και κατά τους τρεις βηματισμούς ξεκινώντας την "επανασύνδεσή" του με τα ιππικά καθήκοντα!
Μετά το πρόγραμμα συραγωγήσεως, εφιππεύοντας ο Σταύρος μας ξανάδειξε το "καλό εαυτό" του που ξέραμε πριν ..."ξενητευθεί" στην επαρχία.
Συμπεριλαμβάνοντας, ενστικτωδώς, στις διατατικές ασκήσεις του και προσομοιώσεις Έφιππης Τοξοβολίας, ο Σταύρος δείχνει σταθερά προσηλωμένος στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο.
Και ο Παντελής, πράγματι, βοήθησε τον Σταύρο να ξαναβρεί την σχέση του με τον Ίππο και να τον διευθύνει με ακρίβεια, πριν αφιππεύσει. ήδη η "επανασυγκόλληση" έγινε με επιτυχία.
Καμία έκπληξη από τον Πρωτεσίλαο ο οποίος μετά από μακρά απουσία επανεφίππευσε και "κάθισε" με τον γνωστό, πολύ καλό, τρόπο του!
Άνετος στις διατατικές ασκήσεις του, ο Πρωτεσίλαος δείχνει έτοιμος να ξαναπιάσει έφιππος Τόξο και με την Αράμπικα σε ελάχιστο χρόνο θα καλπάζει και θα τοξεύει.
Πραγματικός μαχητής, ο Πρωτεσίλαος αφίππευσε με "παλμό" στο τέλος του μαθήματός του και ήδη προετοιμάζεται για το επόμενο μάθημά του στο υπαίθριο, πια, Ιππευτήριο.
Aκολούθησε το, κυρίως, εισαγωγικό μάθημα στην Ιππασία της καλότατης Νατάσας μας μετά τον επιτυχή Κύκλο Προσεγγίσεως που ήδη είχε διεξαχθεί.
Ευγενής, δυναμικός και αριστοκρατικός χαρακτήρας, η Νατάσα, έγινε αμέσως αποδεκτή από τον Ίππο τον οποίο αμέσως κατάφερε να "κερδίσει".
Και με την άνεση των σωματικών ικανοτήτων της, η Νατάσα όχι μόνον δεν δυσκολεύτηκε στο διατατικό πρόγραμμα αλλά μας εξέπληξε τόσο θετικά, όταν...
...Όταν, αμέσως μόλις εφίππευσε και χωρίς να της ζητηθεί άφησε από μόνη της τα χέρια από τις λαβές της σελλίσκης και άρχισε να χορεύει σιγοψιθυρίζοντας αγαπημένα τραγουδάκια!
Γενναιότητα και αγαθότητα ψυχής, όπως συνηθίζουμε να επαναλαμβάνουμε, είναι τα καλύτερα "συστατικά" για να αγαπήσεις και να χαρείς τον Ίππο!
Και αυτά τα καλά "συστατικά" ενίσχυσαν την Νατάσα ώστε, τάχιστα, να φθάσει σε σημείο "καθίσματος" και διευθύνσεως του Ίππου, όπως φαίνεται στην φωτογραφία που ακολουθεί.
Το επιστέγμασμα αυτού του εισαγωγικού μαθήματός της, ήταν και η πρώτη της εξαιρετική αφίππευση με υπερέκταση υπεράνω του αυχένος!
Για την νεαρή Κατερίνα μας, σήμερα το μάθημα ήταν σύνθετο με στόχο την βελτίωση του τροχασμού της στον οποίο επιμείναμε και με την μετάπτωση από τον "βαρύτερο" Ίππο τον οποίο ίππευε μέχρι τώρα σε έναν άλλο Ίππο "κινητικότερο" !
Ο Παντελής "επελήφθη" του πρώτου μισού του μαθήματός της, "καθίζοντάς" την καλά επί του Sepp ώστε να ξεκινήσει από εκεί που τελείωσε στο προηγούμενο μάθημά της, κάτι που δεν άργησε να επιτύχει η Κατερίνα.
Απαραίρτητη η "επανασύνδεσή" της με το προηγούμενο μάθημα, απέτρεψε "ξαφνιάσματα" που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ψυχολογία της νέας μαθήτριας και να διαταράξουν την αυτοσυγκέντρωσή της.
Έτσι, μέχρι την στιγμή της αφιππεύσεώς της από τον πρώτο Ίππο και την εφίππευση στον επόμενο, η Κατερίνα προετοιμάστηκε για να περάσει όχι σε ταχύτερο βηματισμό (καλπασμό) αλλά να συνεχίσει να βελτιώνει τον τροχασμό της υπό νέες συνθήκες.
Για πρώτη φορά με σέλλα (πάντοτε χωρίς αναβολείς!) και με έναν νέο, γι΄ αυτήν, Ίππο, η Κατερίνα μας αντελήφθη ενστικτωδώς το ασφαλές "κάθισμα" χωρίς καν ο Εκπαιδευτής της να χρειασθεί να της υποδείξει κάτι περί αυτού.
Οι αντιληπτικές ικανότητες αυτού του παιδιού την στήριξαν ώστε από μόνη της και χωρίς καμία ιδιαίτερη παρέμβαση του Εκπαιδευτή της να εκτελέσει κύκλους και ημικύκλια προκαθορισμένης διαδρομής και τόξου σε εναλλασσόμενο βάδην και τροχασμό με σταθερό ρυθμό χωρίς αθέλητες μεταπτώσεις.
Ο Εκπαιδευτής την παρετήρησε προσεκτικά να τροχάζει υπό τις νέες "συνθήκες" και προς τις δύο κατευθύνσεις και ήδη σχεδίασε το ...επόμενο μάθημά της το οποίο θα διεξαχθεί εκτός κυκλοτερούς, σε φυσικό έδαφος και πάλι, επιμένοντας στην εμπέδωση του τροχασμού αξιοποιώντας τις εμφανείς ικανότητες της νεαρής μαθήτριας.
Και ο Παντελής; Ποιος σκέφτηκε ότι και αυτός δεν θα ίππευε; Ποιος γλιτώνει από τον Παντελή που όταν βλέπει αλογάκι και πίστα χορού δεν αντιδρά όπως το παιδί μπροστά σε μία γυάλα με ...ζαχαρωτά; Ναί, ..."κάτι" κατάφερε κι αυτός και το απολαμβάνουμε στο βίντεο που ακολουθεί. Είναι το "κερασάκι" στην ωραία τούρτα όλων των παραπάνω. Αρχιμηνιά, λοιπόν, με την πλέον θεαματική πρόοδο όλων!
Υστερόγραφο:
Πολλά τα τεχνάσματα ενός Εκπαιδευτή Ιππικής ο οποίος επιδιώκει την πρόοδο των μαθητών του. Και ο Παντελής αντιλαμβανόμενος κάποιο από αυτά απεκάλεσε τον Εκπαιδευτή του ..."πανούργο". Μπορεί να είναι κι έτσι, όμως, ένας Εκπαιδευτής Ιππικής δεν μπορεί παρά να είναι, απλώς, αυτό που δείχνει η επόμενη εικόνα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.