Σάββατο 10 Ιουλίου 2021

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΥΣΦΟΡΙΚΟΤΗΤΑ

 ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΔΥΣΦΟΡΙΚΟΤΗΤΑ


     Ένα πολύ σημαντικό ζήτημα το οποίο, κατά κανόνα, "περνά αθέατο" στον ψυχισμό των προπονουμένων είναι και ένα συναίσθημα με σοβαρότατες επιπτώσεις για την εξέλιξη κάθε ασκουμένου: Η "προπονητική δυσφορικότητα", δηλαδή, μια ενστικτώδης αντίθεση ή και αποστροφή προς το πρόσωπο του Εκπαιδευτή η οποία μπορεί να ελλοχεύει στην ψυχή του εκπαιδευόμενου ακόμη και χωρίς κανέναν λόγο που να την δικαιολογεί. Κι αυτό το, για όλους, πολύ σημαντικό ζήτημα, εκθέσαμε και αναλύσαμε σήμερα στο Ιππευτήριο.

     Η άθληση, η άσκηση και, πολύ περισσότερο, οι πολεμικές τέχνες προξενούν  ε ν τ ά σ ε ι ς  αλλά, συχνά και φ ό β ο στον ψυχισμό κάθε ασκουμένου που, συχνά, καθοδηγείται από έναν Εκπαιδευτή  ο οποίος, συχνά, ως ζωντανό "αλεξικέραυνο" προσελκύει την υποσυνείδητη αντίθεση ή και αποστροφή του εκπαιδευομένου του!

     Ανεξαρτήτως του τρόπου που επιλέγει για να περάσει την γνώση στον εκπαιδευόμενό του, ακόμη και υπό τις ιδανικότερες συνθήκες συμπεριφοράς και μη εξουσιαστικότητος, ο Εκπαιδευτής είναι εκείνος που θα "σπρώξει" σε κάθε μάθημα τον εκπαιδευόμενο σε ένα παραπάνω "επίπεδο", κάτι που θα εκθέσει τον ασκούμενο σε περισσότερο κόπο ή και, ενδεχομένως και κίνδυνο ώστε να θεωρηθεί ότι το μάθημα δικαιώθηκε, γνωστού όντος ότι στην άθληση, στην άσκηση και στις πολεμικές τέχνες δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς επαύξηση ιδρώτος αλλά και κινδύνου ο οποίος προξενεί τον φόβο.

      Επί παραδείγματι, ο Εκπαιδευτής Ιππασίας ο οποίος σε κάποια στιγμή παρατηρεί ότι ο εκπαιδευόμενός του τροχάζει ικανοποιητικώς, θα δώσει την εντολή, πλέον, να καλπάσει διότι αυτό απαιτεί η ιππική πρόοδος του εκπαιδευομένου, αλλά ο τελευταίος, προς αυτής της εξελίξεως, ακούγοντας τον Εκπαιδευτή να του δίνει εντολή καλπασμού είναι φύσικό να αισθανθεί φόβο προ μιας τέτοιας "αναβαθμιστικής" εξελίξεως η οποία πολλαπλασιάζει κόπο και κίνδυνο, με αποτέλεσμα, ακουσίως, γι αυτό τον κόπο και τον κίνδυνο να ενοχοποιεί τον ίδιο τον Εκπαιδευτή ακόμη κι αν δε το συνειδητοποιεί.

     Έτσι σιγά-σιγά, οι επιπροσθέσεις αφορμών αντιθέσεως ή και αποστροφής προς το πρόσωπο του Εκπαιδευτή, συχνά οδηγούν τον εκπαιδευόμενο σε υλοποιημένες ή και μη, συγκρούσεις μαζύ του με επακόλουθο την εκ μέρους του εκπαιδευομένου αμφισβήτηση του Εκπαιδευτή ή και τον διαχωρισμό των "δρόμων" τους. 

     Ειδικώς στην περίπτωση των ιππικών αθλημάτων και εφίππων πολεμικών τεχνών, η προπονητική δυσφορικότητα διπλασιάζεται λόγω της εμπλοκής, πέραν του Εκπαιδευτή και του Ίππου ο οποίος εκπροσωπεί και αυτός στην συνείδηση του εκπαιδευομένου έναν επιπλέον "Εκπαιδευτή" ο οποίος τον εξαναγκάζει σε κόπο και φόβο. Πολύ συχνά, στην Ιππική, ο φόβος του εκπαιδευομένου προς τον Ίππο, συχνά ανομολόγητος, τον παρασύρει σε ανυπόστατες αιτιάσεις ακόμη και κατά του Εκπαιδευτή στον οποίο προσάπτει ποικιλοτρόπως την δική του αδυναμία να συνεργαστεί με το πλάσμα που τον φοβίζει, εγκαταλείποντας ακόμη και την έφιππη δραστηριότητα. Κι έτσι, γενικώς στην Ιππασία, πολλοί εκπαιδευόμενοι  σ υ γ κ ρ ο ύ ο ν τ α ι  με τον Εκπαιδευτή τους και του γυρίζουν την πλάτη, χωρίς κι ίδιοι να μπορούν να αιτιολογήσουν αυτή την αρνητική διάθεση που νιώθουν για έναν, ουσιαστικώς, "υπηρέτη" τους ο οποίος έχει αναλάβει το δυσκολότατο έργο της προόδου τους.

     Όλα τούτα θα πρέπει να τα έχουμε υπ΄ όψη ως εκπαιδευόμενοι και όταν νιώθουμε να μας βαραίνει αυτή η πολύ ιδιαίτερη δυσφορικότητα θα πρέπει να την "συζητάμε" με τον εαυτό μας και, εάν μεν ανακαλύπτουμε ερείσματα στην ύπαρξή της (κακή συμπεριφορά του Εκπαιδευτή ή άστοχες ενέργειές του που την δικαιολογούν) ας την εκθέτουμε κατά πρόσωπο στον Εκπαιδευτή προς βελτίωση των ατελειών του, εν εναντία περιπτώσει δε, ας κατευνάζουμε την δική μας, πλέον, εσωτερικήν αταξία, παραδεχόμενοι ότι η βελτίωσή μας και η πρόοδος στο άθλημα, στην άσκηση ή στην  πολεμική τέχνη που επιλέξαμε όχι μόνον δεν συγχωρεί εναντίωση κι αποστροφή προς το πρόσωπο του Εκπαιδευτή αλλά συνεπάγεται την πλήρη ευθυγράμμισή μας προς όσα μας υποδεικνύει, άλλως, θα πρέπει να αλλάξουμε Εκπαιδευτή.

     Αυτά ήσαν, εν συνάψει, τα όσα σήμερα συζητήσαμε με τους αγαπημένους Συνασκουμένους μας, παιδιά και Γονείς, ανταλλάσσοντας σημαντικά συμπεράσματα για ένα ζήτημα που μπορεί να περάσει ασυνειδητοποίητο με βαρειές, όμως, επιπτώσεις στην πρόοδο κάθε εκπαιδευομένου, όπως παρατηρήσαμε να συμβαίνει και στην Σχολή μας, αλλά και σε άλλες Σχολές, απομακρύνοντας δυστυχώς, πολλούς αξίους εκπαιδευομένους από ένα αντικείμενο που αγάπησαν και στο οποίο θα μπορούσαν να είχαν προοδεύσει με όλα τα συνεπαγόμενα, γι αυτούς, οφέλη.


     Ημέρα με εντονότατον άνεμο η σημερινή και από νωρίς είχε διακοπεί η δραστηριότητα Ιππευτηρίου, ενώ οι ορθοστάτες των εμποδίων είχαν ριχτεί, προνοητικότατα, κατά γης για να μη προλάβει να τους ρίξει ο άνεμος και σπάσουν! 

     Παρά ταύτα, αποτολμήσαμε εκπαιδευτικές ιππεύσεις με τον νεόλεκτον Ίππο μας υπό λίαν ...περιορισμένο ασκησιολόγιο, παρατηρώντας τα αφτιά του να ..."ριγούν" στις πνοές ριπών ανέμου.

      Δύο ανώδυνες πτώσεις (όχι από δυστροπία του Ίππου αλλά από εσφαλμένο χειρισμό αναβάτη) "προσέθεσαν" στη σημερινή εκπαίδευση όλων μας, διδάσκοντάς μας ότι αμέσως μετά την εφίππευση θα πρέπει να καθόμαστε σταθερά και χωρίς αναπηδήσεις επάνω στη ράχη του Ίππου, ενώ θα πρέπει να κρατούμε επίσης σταθερά και  χ α μ η λ ά  τις ηνίες, χωρίς συνεχείς και άσκοπες αναπροσαρμογές του μήκους και εναλλαγές τους στα χέρια μας.

     Επί παραδείγματι, αυτές οι ηνίες μόνον ευστάθεια αναβάτη και σωστή διεύθυνση του Ίππου δεν εγγυώνται! 

     Εξαιρετική η Αγγελική μας σε ένα διατατικό και διευθυντικό ασκησιολόγιο υπό την εποπτεία του Αντώνη.

     Χαρακτήρας αυτοπειθαρχημένος κι ευγενέστατος (παιδί άλλης εποχής...) η Αγγελική, καταφέρνει να επικοινωνεί με τον Ίππο της με χειρισμούς οι οποίοι απορρέουν όχι τόσο από την ιππική λογική διδασκαλία, όσο από ένα εμφανές συναίσθημα που αποκαλύπτει μιαν ιδιαίτερη καλλιέργεια, όχι συχνή σε ένα παιδί τούτων των "καιρών" και το αποτέλεσμα το μελετούμε προσεκτικά διότι συνεισφέρει σε νέα εκπαιδευτικά "μονοπάτια"!

      Το ίδιο εξαιρετικός και ο Νίκος μας ο οποίος εφίππευσε δι εφάλσεως "αρχηγικά" εκτελώντας ένα ασκησιλόγιο το οποίο, με βάση τις σωστές ακινητοποιήσεις, τον εξανάγκασε να βελτιώσει την κυρτότητα του κορμού του στην οποία τον οδήγησε η προηγούμενη εμπλοκή του με την πυγμαχία.

     Είναι πολλά αυτά που μπορεί να απαιτούν "διορθώσεις" στην Ιππική και που συχνά προέρχονται από προηγούμενες εμπειρίες του Ιππέως.

      Όμως, στην Ιππασία προσφέρονται πολλές προσεγγίσεις βελτιώσεως ατελειών και σήμερα κουράσαμε επί πολλήν ώρα τον Νικόλαο ώστε να επιτύχουμε, εν μέρει, μια μικρή αποκατάσταση αυτής της κυρτότητος.

      Σήμερα καλωσορίσαμε και τον νεαρό Μιχάλη ο οποίος είχε μια μικρή "επαφή" με την Ιππική εν μέσω του έντονου εποχικού μελτεμιού  που ξεσήκωνε το Ιππευτήριο.

      Πειθαρχημένος κι ευγενέστατος και ο Μιχάλης, όπως και οι δύο εξαιρετικές αδελφές του, χειρίσθηκε με άνεση διευθύνσεως τον τετράποδον Αλέξανδρο αποκτώντας μια πρώτην αίσθηση.

     Όχι, σήμερα η Χαρά δεν ίππευσε και την πετύχαμε να ξκάθεται μελαγχολική σε ένα πεζούλι με εμφανή όσο και άγρια την ...προπονητική δυσφορικότητα η οποία, όμως, εν προκειμένω, είναι και απολύτως δικαιολογημένη. Δεν πειράζει Χαρούλα μας, την επόμενη φορά θα καλπάσεις! Υπόσχεση!

     Σήμερα, ο καλός μας Αλέξανδρος δεν προσήλθε, μόνον, στον εργασιακό του χώρο ελεύθερος ...ελέγχου, αλλά και επέστρεψε από αυτόν στη φάτνη του απολύτως ελεύθερος και μάλιστα άνευ οιασδήποτε συνοδείας, επιλέγοντας την σωστή κατεύθυνση μέσα στον πολυδαίδαλο Σταύλο  κ α τ ε υ θ ε ί α ν  από την έξοδο του Ιππευτηρίου και μέχρι την συγκεκριμένη, δική του, φάτνη, όπως τεκμηριώνει η sequence photo που ακολουθεί:







     Κι αυτό ήταν μια καλή "εξέταση" που βαθμολόγησε ικανοποιητικώς ένα "καλόγνωμο" κι ευφυές πλάσμα, όπως πράγματι είναι ο αγαπημένος μας Αλέξανδρος ο οποίος ανταποκρίνεται, πλέον, στις εκπαιδευτικές διαδικασίες Φυσικής Ιππικής (Natural Horsemanship)!

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.