Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2020


''2X2'' 


     Όσοι ενισχύσαμε το ανοσοποιητικό μας με τα ευεργετικά αντισώματα του …Σταύλου καταφέρνουμε να δίνουμε το «παρών!» στο Ιππευτήριο ευχόμενοι ολόψυχα «περαστικά!» στους υπολοίπους οι οποίοι, σε μεγάλο αριθμό, παραμένουν κρεβατωμένοι λόγω της εποχιακής επιδημίας γρίπης!


     Επιμένοντας στον αποδοτικό …συνδυασμό «2Χ2», ήτοι, δύο μαθητές επί δύο Ίππων, σήμερα ακολουθήσαμε την «πεπατημένη» που μέχρι τώρα ακολουθούμε σταθερά στα μαθήματά μας εναλλάσσοντας Ίππους στον κάθε μαθητή.


     Παραμονή αγώνων υπερπηδήσεως εμποδίων με τον ίδιο να τρέχει σε διαδρομή 1.10m(!), ο ενδεκάχρονος Χάρης δεν προτίμησε να ξεκουραστεί αλλά δήλωσε «παρών!» και στο σημερινό μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας!


     Με τον κλασικώς επισεσαγμένο επιβήτορα Sepp οι κυρίως καλπαστικές του τοξευτικές διαδρομές, άψογες όπως πάντοτε και με το πρόγραμμα που εφαρμόσθηκε, συνέβαλαν ώστε, ο Χάρης, να αντιληφθεί καλύτερα την αξία των μικροδιορθώσεων στην στοχαστική τοξοβολία.


     Αντιθέτως, ο ανεπίσακτος Λάμπων βοήθησε τον Χάρη να εδραιώσει ένα βαθύ και καλύτερο «κάθισμα» και οι τοξεύσεις του σε τροχασμό τον χειραγώγησαν σε συγκριτικά συμπεράσματα βελτιώσεως τεχνικής.


     Ο Απόστολος είχε μιαν εισαγωγικήν εμπειρία στην ίππευση επισεσαγμένου Ίππου και έδραση επί σέλλας (χωρίς όμως αναβολείς και για συγκεκριμένη εκπαιδευτική σκοπιμότητα) σε μία επαφή «solo» διδασκαλίας με τον Εκπαιδευτή εκ του μακρόθεν επιβλέποντα διακριτικώς και μη παρεμβαίνοντα παρά μόνον ελάχιστα και για ουσιώδεις λεπτομέρειες.


     Ο μαθητής έδειξε άριστη συνεργασία με τον Ίππο και ο Ίππος ανταποκρίθηκε, επίσης, άριστα στις απαιτήσεις του αναβάτη του.


     Αν και καταπονημένος από προηγούμενες δραστηριότητες, ο Απόστολος, κατάφερε στο ίδιο μάθημα, εκτός αυτής της «εισαγωγικής» επαφής με τον Sepp να ιππεύσει και τον Λάμπωνα σε δύο διαφορετικές, επιπλέον, ιππεύσεις, αφ΄ ενός σε μία εξοικειωτική εκπαίδευση του Ίππου αυτού με αντικείμενο το οποίο του προξενούσε ανησυχία, αφ’  ετέρου, δε, σε ένα αυτοτελές μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας υπό συνθήκες σωματικής καταπονήσεως.


     Ιδιαιτέρως χρήσιμο μάθημα με τρισυπόστατο σκοπό. Πρώτον, η διάγνωση ασθενών σημείων του μαθητή, δεύτερον η διάγνωση αντιδράσεων του Ίππου ο οποίος αντιλαμβάνονταν την αδυναμία του αναβάτη του και, τρίτον, η σύνθεση ενός επομένου προγράμματος επ΄ ωφελεία μαθητή και Ίππου με άξονα την σωματική κόπωση του αναβάτη.


     Εν προκειμένω, ο μαθητής, παρά την εμφανή εξουθένωσή του, διατήρησε την αυτοκυριαρχία του και την αυτοσυγκέντρωσή του χωρίς ούτε για μια στιγμή να παρασυρθεί σε εκδηλώσεις απογοητεύσεως που συχνά παρατηρούνται σε μαθήματα αρχαρίων. Η σθεναρή του εστίαση στην εκτέλεση του προγράμματός του απεθάρρυνε και τον Ίππο από το να εκμεταλλευθεί την διαισθανόμενη αδυναμία του αναβάτη του και να επιδοθεί σε συμπεριφορές «ελευθεριότητος» οι οποίες επιδεινώνουν την ιππευτική σχέση και διαδικασία.


     Κι ενώ ο Ίππος έδειξε να αντιλαμβάνεται την αδυναμία του αναβάτη του κι ενώ δεν απέφυγε κάποιες στιγμές «ελευθεριότητος» ο Απόστολος κατάφερε να εκτελέσει επιτυχείς τροχαστικές τοξεύσεις έστω και λιγότερες των προσδοκιών του. Αυτή όμως η περιορισμένη επιτυχία των τροχαστικών τοξεύσεών του βοήθησε τον Ίππο ώστε να εμπιστευθεί ακόμη περισσότερο την διαδικασία της Έφιππης Τοξοβολίας και να σεβασθεί ακόμη περισσότερο τον έστω και αδύναμο αναβάτη του.


     Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας «μιλούσαν» για πλήρη αποφυγή κάθε δραστηριότητος στο Ιππευτήριο και εμείς, όπως σπανιότατα κάνουμε, τις …παρακούσαμε! Αλλά η γνώση και η σύνεση όλων απέτρεψε κάθε δυσάρεστο. Έχει σημασία να είσαι ενήμερος για κάθε αρνητικό αλλά έχουμε χρέος να υπερβαίνουμε κάθε αντιξοότητα ακόμη και εκείνη η οποία εξαρτάται από την συμπαντική τάξη! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.