ΕΚ ΘΡΑΝΙΟΥ ...ΑΡΞΑΣΘΕ
Τα σημερινά μας μαθήματα άρχισαν από το "θρανίο" με μία αναλυτική επεξήγηση της σημασίας της συραγωγήσεως προς την νέα μαθήτριά μας Κωνσταντίνα και προς υπενθύμιση του περιεχομένου αυτού του σημαντικού "κεφαλαίου" της Ιππικής και προς τους παλαιοτέρους μας, Παντελή και Ιωάννη. Και με τον καιρό να μας απειλεί με απασφάλιση των κρουνών του υετίου Διός, ξεκινήσαμε με έναν εξορκισμό του επί θύραις ...καταιονισμού μας, προσδοκώντας να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε αυτή την ημερίδα ..."στεγνοί', κάτι που τελικώς καταφέραμε! Και φαίνεται, ότι εκτός από Ιππασία μάθαμε και εξορκισμούς καιρικών φαινομένων διότι οι πρώτες σταγόνες της μπόρας νότισαν το έδαφος αμέσως μετά την αφίππευσή μας.
Μέσα στη φάτνη η Κωνσταντίνα ιπποκόμισε το ...ιερόν τετράποδό μας και έχοντας κατά νου όλη την θεωρητική ανάλυση της συραγωγήσεως, ομολογουμένως, δεν δυσκολεύτηκε σχεδόν καθόλου να συραγωγήσει τον ίππο στο κυκλοτερές.
Το ευγενέστατο παιδί στο μόνο που δυσκολεύτηκε είναι να αναλάβει ηγετικό ρόλο έναντι του Ίππου νομίζοντας ότι αυτό θα τον ...δυσαρεστούσε και η αξιοπρόσεκτη ευαισθησία της χρειάστηκε ειδική "κούρα" από τον Εκπαιδευτή της ώστε να της εξηγηθεί το 'όριο" από το οποίο και πέρα νοείται "καταπίεση" του ίππου.
Και όταν το λεπτό, αυτό, "όριο" έγινε κατανοητό από την Κωνσταντίνα, ο Ίππος άρχισε να ανταποκρίνεται, σιγά-σιγά, στα ...κελεύσματα της νεαρής Αμαζόνας.
Για την Κωνσταντίνα σήμερα ήταν μία ευκαιρία να εισαχθεί λίγο περισσότερο και στο πνεύμα της προγνώσεως των αντιδράσεων του Ίππου μέσα από την διαδικασία της συραγωγήσεως και να αντιληφθεί καλύτερα πως ο Ίππος προσλαμβάνει τις πληροφορίες του περιβάλλοντος και πως αντιδρά βάσει αυτών.
Η Κωνσταντίνα "μυήθηκε" με μεγάλη προσοχή στη συραγωγική διαδικασία διότι η εμφανής υψηλή της αντίληψη αλλά και το αυξημένο "emotional Q" έδειξαν ότι η "περίπτωσή" της παρείχε την προσδοκία επιτυχέστατης εμβαθύνσεως.
Κι έτσι όταν στο τέλος της συραγωγήσεως έβγαλε τον Ίππο σε καλπασμό, τα κατάφερε άψογα και να τον διευθύνει και να τον συγκρατήσει με ασφάλεια επί του στίβου (και μάλιστα λασπωμένου, με λιμνάζοντα νερά και χωρίς να είναι κλεισμένη η είσοδος για λόγους ασφαλείας...!) αποδεικνύοντας ότι ένα ..."εύθραυστο" κοριτσάκι μπορεί άνετα να εξελιχθεί σε έναν Ηγέτη ενός πλάσματος 14 φορές δυνατότερου από αυτήν.
Μετά την Κωνσταντίνα και ο πολύ εμπειρότερος Παντελής ανέλαβε τον ...συραγωγέα και "ζεστάθηκε" μέχρι να μπει στον σημερινό "ρόλο" του ως Εκπαιδευτής (υπό επίβλεψη, πάντοτε) της Κωνσταντίνας.
Πράγματι, η ανάληψη ρόλου Εκπαιδευτή ακόμη και από την περίοδο της αρχαριότητος ενός μαθητή μας με προοπτική να βιώσει την διδασκαλική ευθύνη, αποτελεί μία από τις βασικές τακτικές αναπτύξεως των δεξιοτήτων στη Σχολή μας.
Και σήμερα ο Παντελής παρέλαβε μία Κωνσταντίνα η οποία αρχικώς αισθάνονταν ανασφάλεια αναπτύσσοντάς την μεθοδικά την αυτοπεποίθησή της.
Με επιτυχία ο Παντελής βοήθησε την Κωνσταντίνα να εκτελέσει όλη την σειρά των προβλεπομένων διατατικών ασκήσεων και ο Εκπαιδευτής που επιτηρούσε από απόσταση, όταν είδε την νεαρή μαθήτρια να "ξεκλειδώνεται" μπήκε στο στίβο και ...
...και της ζήτησε να αφεθεί στη σαγήνη ενός χορού, όπως εκείνη τη στιγμή θα μπορούσε να "ακούσει" έφιππη σκεπτόμενη σαν πόσοι άλλοι, τούτη την ώρα, θα μπορούσαν να ...χορέψουν στη ράχη ενός Ίππου; Και, πράγματι, η Κωνσταντίνα μας έδωσε τον καλύτερο εαυτό της στην όρχηση, μέχρι σημείου να την χειροκροτήσει και η Τερψιχόρη, όχι η ομώνυμη γιαγιά του Ιδρυτή της Ομάδος αλλά η μούσα της Ορχήσεως!
Κατόπιν, απηλλαγμένος του Εκπαιδευτή, ο Παντελής μας, συνέχισε το ωραίο μάθημα με την Κωνσταντίνα με ασκήσεις διευθύνσεως και εκκινήσεων και ακινητήσεων.
Η γενναιότατη αφίππευση της Κωνσταντίνας δεν έδειχνε καθόλου το φοβισμένο κοριτσάκι που λίγο πριν εφίππευε γεμάτο αγωνία για την ασφάλειά της. Το άλμα της ακροβατικότατο και "συντεταγμένο" έδειξε έναν μαθητή που μόλις ολοκλήρωνε όχι απλώς ένα μάθημα αλλά την σχέση του με έναν Ίππο.
Και είναι αξιοσημείωτο ότι τα μαθήματα στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" όπου κανένα Στέλεχος, κανένας Εκπαιδευτής δεν πληρώνεται για να τα κάνει (λόγος και για τον οποίο είναι τόσο φθηνά και "βατά" στα σύγχρονα βαλάντια της "κρίσεως") έχουν ως μόνη ανταμοιβή τους την ικανοποίηση όλων μας απολαμβάνοντας τους μαθητές μας να έχουν μια τέτοια σχέση ευγενείας, αρμονίας και δυναμισμού που αποτελούν και τον επίλογο κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος.
Ακολούθως ο Παντελής "παρεπέμφθη" να ξαναβρεί την σχέση του με την Γυμνιππευτική αφού τον τελευταίο καιρό συνήθισε να ιππεύει με σέλλα εκτελώντας καθημερινή Έφιππη Τοξοβολία.
Στην αρχή με σελλίσκη για να νοιώσει καλά την ..."καρέκλα του γυναικολόγου" και, κατόπιν, χωρίς σελλίσκη, ο Παντελής ξαναθυμήθηκε την παλιά καλή του Γυμνιππευτική και το καλό του κάθισμα.
Και όταν αφίππευσε και ο Παντελής, όπως και η Κωνσταντίνα, αν τον ζύγιζες θα τον εύρισκες πολύ ...ελαφρύτερο από ότι όταν εφίππευσε!
Κάπως έτσι και ο Ιδρυτής της Ομάδος φθάνει στο τέλος κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος ανανεωμένος και ευδαίμων απολαμβάνοντας την πρόοδο των μαθητών μας και αναλαμβάνει τα ...συγκρουόμενά του για να παίξει στο Σταύλο. Και αλλοίμονο σε όποιον βρεθεί μπροστά του! Μόνη εξαίρεση οι Ίπποι μας που, γι αυτόν, έχουν πάντοτε προτεραιότητα στη ζωή του και στην αγάπη του! Όταν μάθεις την κοινωνία των ανθρώπων, παραχωρείς την θλίψη στους ακολούθους του επιταφίου και κρατάς την χαρά για την περιφορά του ιερού κάδου με τα κόπρανα του Σταύλου!
Ευγνώμονες ευχαριστίες προς τον ευγενέστατο Παντελή μας
ο οποίος ζήτησε επίμονα να ασκήσει εκπαιδευτικά καθήκοντα
για την πρόοδό του!
Είναι σημαντικό οι μαθητές μαςνα αποζητούν τον κόπο
ώστε να προοδεύουν.
Α.Η.Κ.