Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

ΑΝΑΓΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΙ ΠΕΙΘΟΝΤΑΙ


     Μπορεί η Ελλάς να τελεί υπό καθεστώς αξιακής καταρρεύσεως, μπορεί η πολιτισμική κατολίσθηση αυτού του τόπου να μην έχει τέλος ακόμη και στο προπονητικό μας σημείο, όμως, οι "Έλληνες Κένταυροι", φύσει αισιόδοξοι ως Πολεμιστές δεν χάνουμε ευκαιρία να οξυγονωθούμε ακόμη κι εκεί που τα πάντα αποσαθρώνονται!


     Με λύπη είδαμε την κατολίσθηση σημείου του προπονητικού μας χώρου, εκεί που η χωροταξία βοηθούσε την εκτέλεση σημαντικών ασκήσεων του προγράμματός μας αλλά ούτε αυτό μας επτόησε, ούτε και πολλά άλλα όπως επί παραδείγματι η περιορισμένη λόγω εποχής ηλιοφάνεια.
  

     Η εποχιακή κατάσταση της πρόωρης δύσεως του ηλίου και της αποσύρσεως του φυσικού φωτός μας εξανάγκασε να εφεύρουμε τρόπο εξοικονομήσεως προπονητικού χρόνου στην τελευταία ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας, ενσωματώνοντας την απαραίτητη προθέρμανση στο κυρίως προπονητικό ασκησιολόγιο.


     Αναλογισθήκαμε την διττή τακτική προθερμάνσεως ενός κινητήρος οχήματος και υιοθετήσαμε εκείνη που τον θέλει να προθερμαίνεται όχι εν στάσει, αλλ΄ εν κινήσει του τροχοφόρου και ...ξεκινήσαμε.


     Προσεγμένα χαλαρές εναρκτήριες ασκήσεις με ενσωματωμένη την Τοξοβολία εξ Επαφής και πολύ γρήγορα η Γραμμή Βολής απέκτησε συντονισμό, ρυθμό κι ευστοχία, με ωραίες "συγκεντρώσεις" βελών επί του στόχου.


     Και με σύνεση, σιγά-σιγά, μπήκαμε στους εντονότερους προπονητικούς ρυθμούς έχοντας προθερμάνει τις εμπλεκόμενες μυικές ομάδες, προλαμβάνοντας κάθε δυσάρεστο μυοσκελετικό τραυματισμό.


     Η όλη Προπόνηση ήταν σχεδιασμένη ώστε να καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα περνώντας μέσα αποφυγής ανιαρών επαναλήψεων και, εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι το πετύχαμε!


     Και οι αντικριστοί στόχοι απεδείχθησαν χρησιμότατοι διευκολύνοντας ακόμη και Συνασκούμενο δεξιόχειρα με ασθενές το αριστερό μάτι του ο οποίος τόξευσε ικανοποιητικότατα!


     Με την ψυχή στο στόμα, μετά από μία διήμερη καταιγίδα η οποία μέχρι την τελευταία στιγμή προ της ενάρξεως της Προπονήσεώς μας απειλούσε με ...παράταση της οργής της, καταφέραμε να διεξαγάγουμε αυτή την εβδομαδιαία συνάσκησή μας μετά από απουσίες λόγω εποχιακών δυσμενέστατων καιρικών φαινομένων, αλλά καθ΄ όλη την σημερινή Προπόνηση κανείς δεν έδειξε τον χρόνο που είχε μεσολαβήσει από την τελευταία φορά που είχε βρεθεί στην Γραμμή Βολής...


     Μάλιστα, σήμερα καλωσορίσαμε και τα τρία καινούργια Ούγγρικα Τόξα τα οποία "εγκαινίασαν" η Zαμπίνε, η Νίκη και ο Ιωάννης ο οποίος, μάλιστα μας υπεσχέθη ότι θα μας ενημερώσει λεπτομερώς για τον λίαν συνεργάσιμο αλλά και οικονομικότατον προμηθευτή που ανεκάλυψε στην Βουδαπέστη. 


     Η κινητική καταληκτική άσκηση ωφελιμότατη, έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη υψηλής αυτοσυγκεντρώσεως, στην ισχυροποίηση της περιφερειακής οράσεως και στην εδραίωση της φυσικής ηρεμίας του Τοξότη, με άριστα αποτελέσματα για όλους. Και αυτή ήταν και η, αρχήθεν, επιδίωξή μας!



11 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ, ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ.,
OI “ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ» 
ΣΤΟ FACEBOOK



H σελίδα μας «Εrvis Sadiku»

     11 χρόνια πριν, σαν σήμερα, δημιουργήθηκε αυτή η σελίδα προκειμένου να δημοσιοποιεί την δραστηριότητα της μη κερδοσκοπικής Ομάδος Έφιππης Τοξοβολίας των "Ελλήνων Κενταύρων" και, λίγο μετά, το Fecebook την ακύρωσε θεωρώντας ότι εκπροσωπεί ...εμπορικήν εταιρεία.

     Τότε, δημιουργήσαμε την σελίδα "Greek Centaurs Horseback Archery" εξηγώντας παραλλήλως στους διαχειριστές του Facebook ότι η Ομάδα μας δεν είναι κερδοσκοπική και δεν εισπράττει χρήματα, οπότε, εκείνοι μας απέδωσαν και πάλι την παρούσα σελίδα την οποία, ευγενώς, ανέλαβε στο όνομά του ο, από χρόνων, εξαιρετικός φίλος της Ομάδος μας κ. Ervis Sadiku τον οποίο θερμά ευχαριστούμε για την υποστήριξή του στην διατήρηση αυτής της σελίδος και όχι μόνον.

     11χρόνια συνεχούς παρουσίας των "Ελλήνων Κενταύρων" στο Facebook, στα 15 χρόνια συνεχούς λειτουργίας της Ομάδος μας, με καθημερινή παρουσίαση της δράσεώς μας ως συνεισφορά στον πολεμικό Πολιτισμό, ακολουθώντας το παράδειγμα της εποποιίας των Ελλήνων Στρατιωτών της αναγεννησιακής Δύσεως, ευγνώμονες για τους φίλους και επισκέπτες μας!


Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

ΜΕΛΕΤΩΝΤΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ


«ΚΑΙ ΜΕΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΠΑΛΙ,
ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΜΑΙ ΑΠ’ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΨΗ ΤΗΣ»
Κ. Καβάφης


     Όταν ο λαμπρός Δάσκαλός μας Kassai Lajos μας τονίζει "Έφιππη Τοξοβολία μέχρι θανάτου!" δεν εννοεί τίποτε άλλο παρά την υποχρέωση διαρκούς αφοσιώσεως του ασκουμένου στο αντικείμενο της εξασκήσεώς του. Και για όσους, όπως εμείς, περικλείουμε στο πλαίσιο της αέναης εξασκήσεώς μας μιαν ολοκληρωμένη Παιδεία Εφίππων Πολεμικών Τεχνών, αυτή η υποχρέωση αφοσιώσεως γίνεται ακόμη δεσμευτικότερη περιλαμβάνοντας στα αντικείμενά της πολύ περισσότερα της Έφιππης Τοξοβολίας.


     Οι "Έλληνες Κένταυροι" εξασκούμενοι, εκτός από την Έφιππη Τοξοβολία, στο Ιππικό Θέατρο, την Έφιππη Σπαθασκία κ. ά., γίνεται αντιληπτό πόσο πιο πολύ αφοσιωμένοι σε πολλά περισσότερα αντικείμενα θα πρέπει να παραμένουμε αφιερωμένοι και πόσο πολύ πιο "εργονομικά" να κατανέμουμε τον χρόνο μας, ενθυμούμενοι την παραπάνω φράση του μεγάλου μας Κωνσταντίνου Καβάφη, ώστε να μπορούμε να διατηρούμεθα προσηλωμένοι και ευεργετούμενοι από μία ορθή "σχεδίαση" μαθήσεως.


     Δυστυχώς, ο σύγχρονος άνθρωπος παρατηρείται ότι "κουράζεται" γρήγορα κι "εγκαταλείπει", υφιστάμενος τον περισπασμό προσοχής κι ενδιαφερόντων από μία συνεχή "ροή" νέων ερεθισμάτων τα οποία εκπέμπονται, κυρίως, από κέντρα εμπορικοποιήσεως του ελευθέρου χρόνου των πολιτών των συγχρόνων κοινωνιών αλλά, όταν ο Άνθρωπος κρατά στα χέρια του ακλόνητη την "σημαία" των "θέλω" του καταφέρνει άνετα να παραμείνει αφιερωμένος στις επιλογές του και να προοδεύσει εκπαιδευόμενος σε ό,τι θεωρεί ως ψυχωφελές! 


     Αν και η πρόοδος των "Ελλήνων Κενταύρων" επιτάσσει την καθημερινήν επαφή με το αντικείμενο των Εφίππων Πολεμικών Τεχνών αλλά και του Θεάτρου, ειδικώς τώρα τον χειμώνα που πολλές ημέρες ακυρώνουν την ομαλή διαξαγωγή των δραστηριοτήτων μας που είναι υπαίθριες, η διδασκαλία που μπορεί να μας παράσχει η παρακολούθηση ενός εκπαιδευτικού βίντεο κρίνεται ως εκ των ουκ άνευ! 


     Όμως, κάθε "πηγή" εκπαιδεύσεως είναι σαν την ...μαρμίτα απ΄ όπου μπορεί να ξεπηδήσει ένα θρεπτικό φαγητό, ή, κάτι δηλητηριώδες που μπορεί να ταλαιπωρήσει ή και, ακόμη, να "σκοτώσει" ένα ...στομάχι. Και για τον λόγον αυτό ας είμαστε όσο περισσότερον επιλεκτικοί στην "πηγή" που θα προτιμήσουμε για να εκπαιδευθούμε με δεδομένο ότι στην "αγορά" και στο διαδίκτυο πλεονάζουν τα σκουπίδια τα οποία παράγουν οι σύγχρονες μερκαντιλιστικές κοινωνίες στις οποίες υφέρπει, απλώς, μια δίψα ευκαιριακού  πλουτισμού με εντελώς παρακμαστική κατάληξη για τον Πολιτισμό.


     Ας επιλέξουμε προσεκτικά και διεξοδικά το τι θα μελετήσουμε εκπαιδευόμενοι από τις ταινίες που προσφέρονται μέσω του διαδικτύου το οποίο ευνοεί την ανωνυμία και την μέσω αυτής ασύδοτη κι ανεξέλεγκτη διάδοση ο,τιδήποτε βλαπτικού και ανευθύνου. Και ας προσέξουμε, πρώτα απ΄ όλα, αν η επιλογή μας πληροί συγκεκριμένα βασικά κριτήρια, όπως, εν αρχή, η εγκυρότητα της προελεύσεως της παραγωγής και ας αποφύγουμε τους αμέτρητους αγύρτες οι οποίοι προσπαθούν να μας σερβίρουν το ..."Στρατηγικόν" του Μαυρικίου με χρήση ...κουζινομάχαιρου! Το "ποιος" υπογράφει την παραγωγή αποτελεί την αφετηρία της επιλογής μας.  


     Ο θεματικός πυρήνας της ταινίας που αποτελεί και το εκπαιδευτικό αντικείμενο θα πρέπει και να βαραίνει στο περιεχόμενό της. Το να παρακολουθήσουμε ένα ανιαρό δίωρο μιας χολυγουντιανής παραγωγής για να "μελετήσουμε" τριών λεπτών σκηνική Σπαθασκία δεν είναι μόνον απώλεια χρόνου αλλά και απώλεια ..."στόχου"! Είναι προτιμότερο να αφιερώσουμε μελέτη λίγης ώρας σε ένα τρίλεπτο βίντεο το οποίο, όμως, περιέχει "καρέ" σπαθασκητικής ουσίας.


     Η διάχυση ενός πειστικού ρεαλισμού σε ολόκληρο το δημιούργημα και η αποφυγή τεχνασμάτων εντυπωσιασμού, είναι το επόμενο τεκμήριο εκπαιδευτικής αξιοπιστίας της ταινίας. Στο έμπειρο μάτι τα τρικ με εκτινάξεις ...Bruce Lee ενοχλούν αφάνταστα και "σηκώνουν από την καρέκλα" ενώ η διατήρηση της δράσεως στα όρια του μέσου ανθρώπου μπορεί να μην προκαλεί "ουάου" αλλά ερεθίζει την γνώση πολύ καλύτερα.


     Και εκτός του τι περιέχει, έχει σημασία και το πως δίδεται... Όσο πιο προσεγμένη είναι η όλη δημιουργία, όσο πιο σωστές θεματικά, ιστορικά, αισθητικά είναι οι λεπτομέρειές της, τόσο πιο εύληπτη την "διδασκαλία" που εμπεριέχει κάνει για τον προσλαμβάνοντα εκπαιδευόμενο θεατή.


     Διότι, είναι τραγικό να μιλάμε για αλεβάρδα δείχνοντας μία partisan ή ένα miitary fork, ή να δείχνουμε μαξιμιλιανή πανοπλία με μιλανέζικο κράνος salade... Aν συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν πρόκειται, απλώς, περί αναντιστοιχίας ή ετεροχρονισμού αλλά περί αγνοίας του παραγωγού επί του αντικειμένου του οπότε καταρρέει και η εκπαιδευτική του αξία. 


     Τέλος, είναι όλο το περιεχόμενο τοποθετημένο στο κατάλληλο σκηνικό και επενδύεται με κατάλληλη, ει δυνατόν, μουσική; Τελευταία, τούτα, αλλά όχι έσχατα ως κριτήρια επιλογής ενός διδακτικού βίντεο διότι η αίσθηση του τόπου αλλά και του μουσικού "επενδύτη" διευκολύνει την πρόσληση της "διδακτέας ύλης". Κι ένα παράδειγμα: 


     Tα βίντεο που παρουσιάζονται αναφορικώς με πολεμικές τέχνες, στη πλειονότητά τους είναι, επιεικώς, ανόητα και το μόνο που επιδιώκουν είναι την ικανοποίηση ασχέτων παραγωγών για το ακατάρτιστο «εγώ» τους. Μία από τις λαμπρές εξαιρέσεις σε ό,τι αφορά στην Σπαθασκία είναι οι τσέχικες παραγωγές "Adorea Olomouc" οι οποίες χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό, δυναμισμό και σκηνική πειστικότητα. Δυστυχώς οι μουσικές επιλογές τους είναι τραγικές (ουδείς τέλειος) αλλά, όσοι ενδιαφερόμενοι για την Σπαθασκία αξίζει να τις παρακολουθείτε και να μελετάτε (έστω μα ήχο στο off) προσέχοντας ότι οι πρωταγωνιστές προχωρούν σε πολύ επικίνδυνους χειρισμούς των αγχεμάχων τους χωρίς προστατευτικά μέσα καθώς και σε ιδιαιτέρως δυναμικές κινήσεις πάλης σώματος προς σώμα διαχειριζόμενοι, παραλλήλως, και τα όπλα τους κατά τρόπο που να αποφεύγεται κίνδυνος ατυχήματος. Πραγματικό «Σχολείο» σκηνικής και όχι μόνον,  Σπαθασκίας!


Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

ΣΤΗΝ ΟΥΓΓΑΡΙΑ ΓΙΑ ΙΠΠΑΣΙΑ και ...άλλα


     Μήπως είστε από τους ευτυχείς που επιλέξατε να κάνετε τουρισμό στην Ουγγαρία και μόλις προσγειωθήκατε στον διεθνή αερολιμένα της Βουδαπέστης ο οποίος φέρει το όνομα του μεγάλου Ούγγρου μουσουργού Liszt Ferenc; Μήπως είστε διψασμένοι για δυναμικές εμπειρίες όπως, π.χ., να οδηγήσετε ένα σύγχρονο άρμα μάχης και να κάνετε και βολές με το πυροβόλο του, ή, να δοκιμάσετε την δεξιοτεχνία σας σε βολές με υπερσύγχρονα πολυβόλα, ή να εκπαιδευθείτε σε κάποιο συγκεκριμένο (από τα πολλά...) είδος Ιππασίας γελώντας με όσους αστοιχείωτους νομίζουν ότι "Ιππασία" σημαίνει ...με πάει βόλτα ο Ίππος; Ε, λοιπόν, βρίσκεστε στην κατάλληλη χώρα.


     Κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο Γραφείο Τουρισμού και αναζητείστε στη γλώσσα της προτιμήσεώς σας τον αναλυτικό οδηγό δραστηριοτήτων της περιοχής που θα επισκεφθείτε. Για κάθε περιοχή της χώρας διατίθεται ξεχωριστός αναλυτικός οδηγός σε μέγεθος Α4 και το "ρεπερτόριο" αυτών των εκδόσεων καλύπτει πλήρως, όχι μόνον ολόκληρη την Ουγγαρία, αλλά υπάρχουν και ξεχωριστοί οδηγοί για κάθε είδους δραστηριότητα, όπως για την αγαπημένη μας Ιππασία. 


     Μαζύ με τον μεγάλου σχήματος (Α4) οδηγό ή οδηγούς που σας ενδιαφέρει, μην αμελήσετε να πάρετε και τους αντίστοιχους πολύ μικρού σχήματος, αναδιπλούμενους οδηγούς που διατίθενται παραλλήλως ώστε να διευκολύνουν τον χρήστη παραμένοντας άνετα συνεχώς επάνω του. Οι Ούγγροι είναι πολύ μεθοδικότεροι των Γερμανών, απείρως ευφυέστεροι των Εγγλέζων και πόρρω απέχοντες από όλους του υπολοίπους Ευρωπαίους όχι μόνον στον Πολιτισμό αλλά και στους τρόπους απολαβής του.


     Ασφαλώς, στην γκάμα αυτών των μίνι σχήματος οδηγών υπάρχουν και οδηγοί δραστηριοτήτων, π.χ. ο οδηγός Ιππασίας, ο οποίος αφορά στα δικά μας ενδιαφέροντα.


     Η μία πλευρά αυτού του μικρού αναδιπλούμενου οδηγού για την Ιππασία στην Ουγγαρία απεικονίζει τον γεωγραφικό χάρτη της χώρας πάνω στον οποίο επισημαίνονται τα αυστηρώς αξιολογημένα και βαθμολογημένα από την Ουγγρική Ομοσπονδία Ιππασίας, Ιππικά Κέντρα και τα είδη Ιππασίας τα οποία διδάσκονται στο καθένα.


     Στην άλλη πλευρά εμφαίνονται οι λεπτομέρειες επικοινωνίας με καθένα από τα παρουσιαζόμενα στην πρώτη πλευρά Ιππικά Κέντρα, ώστε ο ενδιαφερόμενος να μπορεί να τα επισκεφθεί ή να επικοινωνήσει μαζύ τους από οπουδήποτε και εάν βρίσκεται.


     Στην Ουγγαρία, όπως και σε όλες τις παραδοσιακώς ιπποτρόφους χώρες (Μογγολία κλπ) για να λάβει κανείς μέρος σε αγώνες δεν χρειάζεται καμία "λισάνς" σαν αυτές που υπογράφουν και χορηγούν, βεβαίως, επί ...χρήμασι κάποιες κυριούλες μέσα από κλιματιζόμενα γραφεία χωρίς να έχουν πάει ποτέ σε Σταύλο, όπως γίνεται στην Ελλάδα όπου ακόμη και ...διπλώματα προπονητών Ιππασίας στέλνονται "πεσκέσι" με το ...ταχυδρομείο. Οπότε, πηγαίνοντας στην Ουγγαρία για Ιππασία, εάν σας ανοίξει η όρεξη να συμμετάσχετε και σε αγώνες, απλώς, εμφανισθείτε και δηλωθείτε στη γραμμή εκκινήσεως.  


     Πώς είπατε; Σας τάξαμε και οδήγηση άρματος μάχης με βολές πυροβόλου; Μα δεν το ξεχάσαμε! Αν τελικώς δεν αρκείσθε στην Ιππασία, όπως αρκούμεθα εμείς, στο Γραφείο Τουρισμού που θα επισκεφθείτε υπάρχει και ένα ειδικό stand από το οποίο κρέμονται μικρές κάρτες μεγέθους επισκεπτηρίου, σαν αυτή παραπάνω, επάνω στις οποίες θα βρείτε αρκετές εγκαταστάσεις στις οποίες θα μπορέσετε να εκπαιδευθείτε στην οδήγηση άρματος μάχης και σε βολές με το πυροβόλο του ενώ, σε άλλα, αντίστοιχα κέντρα, μπορεί κανείς να διδαχθεί νομιμότατα την χρήση ελαφρών και βαρέων ατομικών και ομαδικών πυροβόλων όπλων. 



     Στην Ουγγαρία, όχι μόνον η Ιππασία αλλά τα πάντα διδάσκονται με σοβαρότητα! Απολαύστε την και απολαύστε την και τώρα τον χειμώνα που είναι πανέμορφη! Εμείς είμαστε στη διάθεση οιουδήποτε ενδιαφερομένου, ιδιώτη ή τουριστικού γραφείου, για την παροχή οιασδήποτε πληροφορίας μιας και η σχέση μας με την χώρα χρονολογείται από το 1992.



Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ, ΠΛΗΝ, ΕΠΙΤΥΧΕΙΣ ...ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΕΣ


     Ελάχιστα εικοσιτετράωρα στην Αθήνα από το Λονδίνο όπου διαμένει μονίμως, η αγαπημένη μας Ειρήνη δεν παρέλειψε να προπονηθεί και να γνωρίσει τον αστέρα του Σταύλου μας που ακούει στο όνομα "Λάμπων"!


     Ρυταγωγώντας το αστέρι μας προς το Κυκλοτερές για τον απαραίτητο Κύκλο Προσεγγίσεως και το μάθημα, κοντοσταθήκαμε σε απόσταση αρκετών μέτρων από την Ειρήνη, του την έδειξα και του είπα "Αυτή είναι η καινούργια σου φίλη!" οπότε, ο Λάμπων, σαν Άνθρωπος, κάρφωσε το βλέμμα του επάνω της έχοντας καταλάβει... Κι όταν λίγο μετά η Ειρήνη τον πλησίασε για τον Κύκλο Προσεγγίσεως, εκείνος, ακαριαία την αποδέχθηκε γενόμενος ...ακόλουθός της!


     Αν και με αποχή αρκετών μηνών από το Ιππευτήριο, η Ειρήνη "κάθισε" άριστα στη γυμνή ράχη του Ίππου για την εισαγωγή των διατατικών ασκήσεων.


     Οι "βάσεις" καλού "καθίσματος" και όχι μόνον, που παρέχονται στους μαθητές μας είναι εμφανείς, κυρίως, μετά την επιστροφή τους από μακράν απουσία από το Ιππευτήριο και, σήμερα, η Ειρήνη αυτό ακριβώς επιβεβαίωνε με την στάση και την κίνησή της.


     Και, εξ αρχής, ήσαν τόσο σωστές αλλά και τόσο φυσικές και αυθόρμητες οι στάσεις και κινήσεις της Ειρήνης,που σε έκανε να νομίζεις ότι μόλις πριν λίγο είχε ολοκληρωθεί η τελευταία της Προπόνηση.


     Αυτός, όμως, ο κοριτσίστικος χαρακτήρας θυμίζει πολύ περισσότερο Ρωμαίο ...μονομάχο παρά ...παιδίσκη, όπως ξεγελάει το παρουσιαστικό της. Νομίζεις ότι στο πρόσωπό της διαβάζεις σελίδες από το έργο του Konstantin Nossov που κοσμεί την Βιβλιοθήκη μας και μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τις μονομαχητικές τεχνικές εκείνων των μαχητών του αμφιθεάτρου. Διότι η Ειρήνη έμαθε να μονομαχεί και να νικά στη καθημερινότητά της όπου κι αν βρίσκεται, είτε στο ιατρείο της στο Λονδίνο, είτε στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων". Και σήμερα μας το ξαναθύμισε όταν...


...     Σε κάποια στιγμή ο ευφυέστατος Λάμπων ...διέγνωσε την ...μονομαχητική διάθεση της Ειρήνης και απεφάσισε να ...απαντήσει με τον εξυπνότερο τρόπο ...οικονομίας δυνάμεων που επιλέγουν τα, όντως, ευφυή ιπποειδή. Κοινώς, ...μουλάρωσε!  Και η πεισματάρα Ειρήνη όσο έβαζε "πόδια" τόσο εκείνος την αγνοούσε επιδεικτικότατα οδηγώντας την στην παγίδα να εξασθενήσουν τα πόδια της και να μην μπορεί να συνεχίσει το μάθημά της. Αλλά για κάτι τέτοιες καταστάσεις είναι προορισμένος ο Εκπαιδευτής να παρεμβαίνει παρά την άρνηση της εκπαιδευόμενης να δεχθεί βοήθεια. Και ο παμπόνηρος Λάμπων κατενόησε πλήρως ότι  το Ιππευτήριο και ο Εκπαιδευτής δε "σηκώνει" δεύτερο ...μονομάχο διότι θα γίνει του ...αιματηρού θεάματος μιας και ο ίδιος έμαθε πολύ καλώς τον ρόλο του αμιρμίλλωτου Θρακός διμαχαίρου στο αμφιθέατρο της ζωής  !


     Κι έτσι, αποκατασταθέντων των ρόλων, το μάθημα βρήκε την αρμονικότατη συνέχειά του με την Ειρήνη κυρίαρχη του Ίππου ο οποίος, παρευθύς, παρεδέχθη, άνευ επιφυλάξεων, τον ρόλο του ως υπάκουης ..."καλογραίας" του Κυκλοτερούς.


     Η βασική τακτική του μαθήματος στην Σχολή μας είναι η ώθηση του μαθητή να ανακαλύψει τις δυνατότητές του, προκειμένου, επί τη βάσει αυτών να ενθαρρυνθεί ώστε να προαχθεί κατακτώντας ένα "σκαλί" παραπάνω με την υποστηρικτική παρέμβαση του Εκπαιδευτή. Και σήμερα, ήταν εμφανής η διέγερση της "μυικής μνήμης" της Ειρήνης στην ανάπτυξη εφιπποτοξοτικής δράσεως και τεχνικής.


     Έτσι, η Ειρήνη αφέθηκε απερίσπαστη ώστε να "ζωγραφίσει" αρμονία εφιπποτοξοτικής τεχνικής, ταχβολίας, αλλά και ευστοχίας, ενσωματώνοντας και τεχνική "Τοξοβολίας εξ' Επαφής", ώστε να είναι πλήρης η ωφέλεια για μία εκπαιδευόμενη που θα είναι κοντά μας και πάλι μετά από πολλούς μήνες.



     Και, συνωδά τη υπακοή της ευσεβεστάτης τετράποδης ..."καλογραίας" του Κυκλοτερούς η οποία τήρησε ακριβέστατο χρονισμό διασκελισμών λες και υπάκουε σε ...μετρονόμο, η Ειρήνη, χωρίς καν να στοχεύει αλλά δι΄ αναπτύξεως στοχαστικού ενστίκτου,  έφερε τέτοια αποτελέσματα "συγκεντρώσεως"  όπως το, εν συνεχεία, εικονιζόμενο επί του σημείου πτώσεως των βελών. 


     Και εκεί όπου το, πάλαι, εθνικόν Ανάκτορον ευτελίζεται σε εποχιακή, σουργελώδη, ...χαμοκέλα 301 αφύλων, εμφύλων και ...διεμφύλων, ασυστόλως εκδιδομένων επί δημοσίω και ...πολύ χρήμασι, είναι λίαν ευεργετικό κάποιοι να επιτυγχάνουμε την ψυχοπνευματική αλλά και σωματικήν ωφέλειά μας με τον τρόπο που εμείς γνωρίζουμε.


     Και να καταλήγουμε να κατακτούμε τον στόχο (και όχι μόνον αυτόν, εντός Ιππευτηρίου) χωρίς καν να τον ...βλέπουμε!


     Κάπως έτσι και η "μονομάχος" μας Ειρήνη αφίππευσε δυναμικότατα, ολοκληρώνοντας το μάθημά της ενώ ο Ίππος της, παραμένοντας πειθήνιος και μετά την αφίππευσή της, είχε "ξεχάσει" κάθε διάθεση να παίξει με τα ...νεύρα της! Και όχι μόνον...


     Στο τέλος αυτής της προπονητικής ημερίδος ο Λάμπων με την Ειρήνη έδειξαν να έχουν "δέσει" μια τόσο δυνατή σχέση που δεν έλεγαν να κατευθυνθούν προς τον Σταύλο.


     Και όταν η Ειρήνη απεφάσισε να αποδεσμευθεί, ο Λάμπων την ακολούθησε ως ...pet, ενώ ο Ιππαγωγός φώναζε από μακριά έντρομος "Κρατήστε το άλογο θα σας φύγει!" αλλά εκείνο δεν είχε καμία διάθεση να φύγει μακριά από εκείνους που αγαπά και συνεργάζεται 


     Και Τιμής και εμπιστοσύνης ...ένεκεν, ο Λάμπων αφέθηκε εντελώς ελεύθερος και κατά την διάρκεια της αποθεραπευτικής, μετά από κάθε εργασία, φροντίδος με ανακουφιστικό υδρομασάζ στους τένοντες κλπ, όπως, άλλωστε πάντοτε ελεύθερος αφήνεται να μας ακολουθεί, ενώ ο Ιππαγωγός του διέρχεται κρίσεις πανικού βλέποντάς μας να χειριζόμαστε, "ούτω πως" ...αιρετικώς, τον υπέροχον Ίππο του!


Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Μελετώντας προσεκτικά την Αναφορά μετά το πέρας της Προπονήσεως των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» που συντάσσει ο επικεφαλής τους Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης και παραβάλλοντάς την με το οπτικοακουστικό υλικό παρατηρούμε έκπληκτοι τον εξορθολογισμό του ζεν, κάτι που μόνον οι Κορφιάτες θα μπορούσαν να επινοήσουν και να καταφέρουν.



     Όσο κι αν το ζεν δεν επιδέχεται αναλύσεων, το ένστικτο των «Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας» και του επικεφαλής τους καταφέρνει να παραβιάσει κι αυτή την παραδεδεγμένην αρχή αναθεωρώντας συμβάσεις αιώνων!



     Και το παράδοξο είναι ότι η αποτελεσματικότητα αυτών των αναθεωρήσεων είναι εμφανής στα πρόσωπα των εκεί Συνασκουμένων προς το πέρας κάθε Προπονήσεώς τους. Κι ως φαίνεται, ο Συνασκούμενος Χριστόφορος θα είχε πολλά να πει για το τσαν/ζεν σε Κινέζους και …Ιάπωνες που, μάλλον, θα ήθελαν να …ακούσουν!