Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΩΤΕΣ ΤΡΟΧΑΣΤΙΚΕΣ ΤΟΞΕΥΣΕΙΣ




   Eυτυχής ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" έχοντας χαρεί στην Ομάδα μας αξιότατους μαθητές με Ήθος αλλά και ικανότητες! Κατά κανόνα, όλοι όσοι πέρασαν και παραμένουν στην Ομάδα μας, ανεξαρτήτως συμπεριφορικών ιδιαιτεροτήτων, επέδειξαν αξιοπρόσεκτους χαρακτήρες με ποιότητα και αρετές, είτε ως Εφιπποτοξότες, είτε ως Ιππείς, είτε ως Τοξότες μέχρι σημείου να προκαλούν εύλογην απορία για την σύμπτωση αγαθής ομοιογενείας μέσα σε μία, ευρύτερη, κοινωνία τόσον αποκαρδιωτική. Παρά ταύτα, ο ενδεκάχρονος Χάρης, με τον καθαρά στρατιωτικό χαρακτήρα του, την ωριμότατη σοβαρότητά του παρά την παιδικήν ηλικία του και με την αυστηρήν αυτοσυγκέντρωσή του κατά την ώρα της εκπαιδεύσεώς του, κατάφερε να κάνει τον Εκπαιδευτή του εν ώρα μαθήματος στο Ιππευτήριο να νιώθει το ίδιο χαλαρός όπως και στην πολυθρόνα του γραφείου του! Τούτος ο πολυτάλαντος νεαρός Ιππέας και, συντομότατα, όπως δείχνει, Εφιπποτοξότης, αποκαλύπτει σε όποιον τον παρατηρεί ένα απρόσμενο "κεφάλαιο" όχι απλώς "ιππικού" αλλά υπαρξιακού ...πλεονεκτήματος που τον κάνει να δείχνει ότι χωρίς να έχει μελετήσει Καταστατικά και Κανονισμούς η συμπεριφορά του αποτελεί υπόδειγμα εφαρμογής των "νομιζομένων" στην Ομάδα μας με αποτέλεσμα, χωρίς ο Εκπαιδευτής του να ανοίγει καν το στόμα του, ο νεαρός να έχει εκτελέσει "αυτεπαγγέλτως" τα, κατά περίσταση, προβλεπόμενα!  


     Και το σημερινό του πρόγραμμα στο Ιππευτήριο ο Χάρης το ξεκίνησε με υπερπήδηση εμποδίων με τον πατέρα του Προπονητή Υπερπηδήσεως να φροντίζει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια για την ασφάλειά του και την ασφάλεια του Ίππου του ο οποίος έχει επιλεγεί πανύψηλος ως ιδανικός για την υπερπήδηση υψηλών εμποδίων στα οποία ειδικεύεται, πια, ο Χάρης.


     Και είναι χαρακτηριστική η σύγκριση αυτού του πανύψηλου ζώου με τον λεπτοκαμωμένο Χάρη ο οποίος δίπλα του δείχνει ...εξαφανισμένος!


     Παρά ταύτα ο νεαρός υπερπηδητής καταφέρνει άριστο αποτέλεσμα συνεργαζόμενος με τον δυσανάλογο Ίππο του με τον οποίο και σήμερα υπερπήδησε πλέον των πενήντα εμποδίων, απλών ή σε διάταξη διαδρομής, ακόμη και oxer, χωρίς να αγγίξει ούτε μία βαλβίδα!


     Μετά την ολοκλήρωση του υπερπηδητικού προγράμματός του, ο Χάρης, χωρίς να πάρει ...ανάσα, παρελήφθη από τον Εκπαιδευτή του της Έφιππης Τοξοβολίας και "ρίχτηκε" στην  εκπαίδευση αυτού του νέου, γι αυτόν, ιππικού τομέως στον οποίο, επίσης, δείχνει αξιοπρόσεκτες ικανότητες. Και, βεβαίως, προηγήθηκε ένα περιεκτικό πρόγραμμα Ενστικτώδους Τοξοβολίας ώστε να "αλφαδιαστεί" το σώμα του και να βελτιώσει την τεχνική του πριν πάρει το Τόξο του, σήμερα, επάνω στη ράχη του Ίππου του.


     Πριν, όμως, ριχτεί στην "δράση" ο Χάρης μας διδάχθηκε την σημασία και ακριβήν εκτέλεση των δύο ακρογωνιαίων προθερμαντικών ασκήσεων που προτάσσονται της Τοξοβολίας και της Ιππασίας.


      Με συνέπεια και αυτοσυγκέντρωση εξετέλεσε και τις δύο ασκήσεις αναλαμβάνοντας Τόξο και Ίππο και όπως απέδωσε το οπτικοακουστικό υλικό της ημερίδος, όλα εξελίχθησαν κατ΄ ευχήν!


     Η σημερινή έφιππη, κυρίως, εκπαίδευσή μας ξεκίνησε από το σημείο στο οποίο είχε τελειώσει η προηγουμένη εκπαιδευτική ημερίδα. Και επιχειρήθηκε με τον δεύτερο κατά σειρά ίππο τον οποίο ίππευσε σήμερα ο Χάρης μας, με τον αγαπημένο μας επιβήτορα Sepp!


     Τροχασμός αλλά και καλπασμός με ...παλαμάκια για την απεξάρτηση των χειρών από τις ηνίες, ήταν ο έφιππος "πρόλογός" μας!


     Ακολούθως η τοξοφορία με παράλληλη κρούση της έλκουσας χείρας επί του Τόξου βοήθησε τον νεαρό εκπαιδευόμενο να καθίσει βαθιά στη σέλλα ανεξαρτητοποιώντας τα χέρια του από τις ηνίες.


     Μία καλή προετοιμασία για την επακόλουθη υλοποίηση της πρώτης τοξεύσεως σε τροχασμό πριν την πρώτη καλπαστική τόξευση.


     Και, πράγματι, για τον Χάρη η πρώτη τόξευση σε τροχασμό ήταν "παιγνιδάκι", επαναλαμβάνοντάς την πολλές φορές με ...ευστοχία στο σημείο που του υπεδείχθη να τοξεύσει.


     Προνοώντας την αποφυγή κοπώσεως του παιδιού αυτού, η σημερινή του εκπαίδευση προσχεδιάστηκε προσεκτικά ώστε να μην υπερβεί το μισάωρο με στοχευμένη κατάληξη. Και τα δύο επετεύχθησαν κι ενώ, ακόμη και σήμερα, θα μπορούσε να τοξεύσει σε καλπασμό, εμείς το αποφύγαμε αφήνοντάς το ως "πυρήνα" του επομένου μαθήματός του. Ωστόσο, απολαμβάνουμε τον "απόηχο" της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος με την ...νιρβάνα ζωγραφισμένη στο πρόσωπό μας, μια προσφορά της ανταποκρισιμότητος του νεαρού εκπαιδευομένου!


ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΣΤΟΧΟΥ


     Διαπιστώνοντας την ιδιαίτερη σχέση του νεοείσακτου Πάνου με την Τοξοβολία και το εμφανές ταλέντο του αλλά, δυστυχώς, την επιρρέπειά του σε "πανικό στόχου", αυτή τη φορά επιλέξαμε έναν στόχο ...μη στόχο! Κάτι που δεν παραπέμπει σε στόχο με "εγκλωβιστικές" βαθμονομήσεις αλλά κάτι άλλο, ευτελές, καθημερινό όσο και άσχετο με εκείνο που Τοξότης εκλαμβάνει ως στόχο: ένα χαρτόκουτο που περιμαζέψαμε στη διαδρομή προς την Γραμμή Βολής.


     ονηρά" στημένη αυτή η Προπόνηση είχε ως επίκεντρό της την αποδέσμευση του Πάνου από την ψυχολογία του κυνηγού-σφενδονιστή που βίωσε ως παιδί και φάνηκε ότι την "σέρνει" μαζύ του ως σήμερα.


     Βεβαίως σε τούτη την Προπόνηση σχεδιάσθηκαν αιφνιδιαστικά και άλλα επιμέρους, ώστε να είναι ωφέλιμη για όλους.


     Αιφνιδιαστικά η αρχηγία Βολής ανατέθηκε στον Κωνσταντίνο μας ο οποίος, με το πρόγραμμα που εφήρμοσε ενθουσίασε τους Συνασκουμένους του  οι οποίοι εκφράστηκαν θερμά για τα όσα βίωσαν.


     Κάποια πράγματα, πλέον, "βγαίνουν" τόσο γρήγορα και τόσο συναρπαστικά που μαρτυρούν ότι η Ομάδα ακολουθεί μια θετικότατη, σταθερή, στροφορμή προόδου των Μελών της, κάτι που θέλουμε πάση θυσία να διατηρήσουμε!


ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ 
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑΣ
ΜΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΟΣ ΜΑΣ


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία διέπεται από τους Νόμους και τις Αξίες της Πλατωνικής "Πολιτείας" δεν μπορούμε παρά να είμαστε ευτυχείς για την σημερινή ιερουργία της Ονοματοδοσίας η οποία τελέσθηκε από την "Ιερά Φιλενθέων Ιστίη" προκειμένου να λάβει Ελληνικόν όνομα η αγαπημένη Συνασκουμένη μας Ναυσιστράτη!


     Απαλλασσόμενη από το άγος του ακουσίου νηπιοβιασμού με τον οποίο την εβάρυναν με μία "θρησκεία" για την οποία δεν ρωτήθηκε και χωρίς, ως νήπιο, να διαθέτει θρησκευτική συνείδηση ώστε να συναινέσει για την αποδοχή της, η Ναυσιστράτη, σήμερα απεκατέστησε σχέση εθνικής καταγωγής με την Ελληνική Παράδοση και τα εθνικά μας ειωθότα, εμείς δε της ευχόμεθα βίον Ελληνικόν και όλβιον!


     Ιδιαιτέρως, εκφράζουμε τις ευγνώμονες ευχαριστίες μας προς την "Ιεράν Φιλενθέων Ιστίην" και την σεβαστή Πρόεδρόν της κ. Αγγελική Βασιλείου η οποία ανέλαβε την οργάνωση της δημόσιας τελετουργίας της Ονοματοδοσίας κατά τα εθνικά προβλεπόμενα!


     ΕΣΤΩΣΑΝ ΟΙ ΘΕΟΙ ΑΡΩΓΟΙ ΗΜΩΝ!
,

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019



ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ ΣΥΝΑΣΚΟΥΜΕΝΗΣ


     Αύριο τελείται η ονοματοδοσία Μέλους μας με την φροντίδα της "Ιεράς Φιλενθέων Ιστίης".

     Η αγαπημένη μας, μέχρι τώρα, "Έλσα", αφήνει πίσω της το άκυρο "όνομα" που συνοδεύει κάθε νηπιοβιασμό και ακεραιώνει την ελληνικότητα της προσωπικότητός της με το Ελληνικό όνομα  "Ναυσιστράτη"!

     Στην Ναυσικράτη ευχόμαστε τύχη αγαθή και προς την "Ι.Φ.Ι." ευγνώμονες για το "κήδεσθαι" των Ελληνικών Παραδόσεων!

     Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" υποστηρίζει ενθέρμως τον σεβασμό προς τις εθνικές Ελληνικές Παραδόσεις και ενθαρρύνει τα Μέλη της να τις υιοθετούν σε όλους τους τομείς της ζωής τους απολακτίζοντας ό,τι ξενόφερτο και ανθελληνικό δόγμα!

     Οι επιθυμούντες να παρακολουθήσουν την τελετουργία της Ονοματοδοσίας κατά τα Ελληνικά εθνικά ειωθότα μπορούν, επικοινωνώντας με την "Ιερά Φιλενθέων Ιστίη" .

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΙΚΑΙΩΣΗ!
ΕΦΙΠΠΗ ΠΡΟΒΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ


     Όταν ένας μαθητής της Ιππασίας αδυνατεί να ξεκινήσει τον Ίππο του ενώ τον μετατρέπει σε …ηλεκτροκίνητο «πατίνι» όταν «επιστρατεύεται» η υποκριτική, τότε δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε την δικαίωση της εντάξεως του Ιππικού Θεάτρου στις δράσεις των «Ελλήνων Κενταύρων». Και αυτή η δικαίωση μπορεί να ήταν ορατή καθ΄ όλη την περίοδο του προηγούμενου έτους που λειτούργησε η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των «Ελλήνων Κενταύρων» όμως, σήμερα, στο Ιππευτήριο τούτη η δικαίωση ήταν αδρή όσο ποτέ! 


     Στη σημερινή πρόβα της Σχολής Ιππικού Θεάτρου η οποία διεξήχθη στο Ιππευτήριο, πρωταγωνίστησε το περιεχόμενο μιας βαλίτζας... του οποίου την χρήση ευγενώς μας χορηγεί ο πάντοτε αλληλέγγυος Συνέλληνας και Συνασκούμενος Β. Κροκίδης - Πολυδεύκης τον οποίο ευχαριστούμε!


      Ένας αλυσιδωτός θώρακας, μία αλυσιδωτή coiffe και μία περικεφαλαία που "κατέφθασαν" για δύο λόγους: Για την εξοικείωση του Ίππου με την θέα τους αλλά και για την εξοικείωση των μαθητών μας μαζύ τους. Ευνόητη η αναγκαιότητα διαδράσεως αυτού του εξοπλισμού με μαθητές και Ίππο στον στίβο και η διαδικασία ήταν πολύ προσεκτική προς αποφυγή αντιδράσεων και ..."καψιμάτων" που, όπως κατά κανόνα, αποφεύχθησαν.


     Πρώτος εφίππευσε για το τέταρτο μάθημά του ο Έρρικ, έχοντας ήδη διευθύνει και τροχάσει με άνεση στα προηγούμενα μαθήματά του το συγκεκριμένο Ίππο. Όμως ένα μπλοκάρισμα από αυτά που μπορεί να συμβούν στον καθένα, άφησε τον Έρρικ ...στάσιμο πάνω στον Ίππο ο οποίος τον "ψώνισε" και δεν έλεγε να κινηθεί! Κάτι η ευαισθησία του Έρρικ να μην ενοχλήσει τον Ίππο δίνοντάς του ισχυρήν εντολή εκκινήσεως, κάτι ο ευφυέστατος Ίππος ο οποίος είχε αντιληφθεί ότι είχε να κάνει με αρχάριο και η ακινησία και των δύο, ...παρατεταμένη! Αμέσως, υπό την παρουσία της Δέσποινας που καλέσαμε ξεκίνησε η εκφορά του διαλόγου των δύο συμπρωταγωνιστών οπότε, 



     Ω! του θαύματος, ο Έρρικ, ασυναισθήτως, όχι μόνον κατάφερε να υποχρεώσει τον Ίππο σε βάδην αλλά εκτελούσε και κίνηση καλώς διευθυνόμενη ελίγδην γύρω από την Δέσποινα κατά τις υποδείξεις του παρόντος Εκπαιδευτή.


     Σε λίγο ο Έρρικ ...τρόχαζε με άνεση, ενώ, ενδιαμέσως ο διάλογος με την Δέσποινα επαναλαμβάνονταν συνεχώς και υπό διάφορες κινητικές εκδοχές! 


     αντασμαγορικός" ο Έρρικ ως, ήδη, επαγγελματίας πρώτος χορευτής κλασικού χορού, δεν μπορούσα παρά να μας δώσει κι έφιππος ωραία στιγμιότυπα αρμονικού χειρισμού του Ίππου του ο οποίος, μετά το "στρώσιμο" από τον Έρρικ, δείχνει, μάλλον "παρτνέρ" ...πίστας!


     Η υποκριτική παράμετρος είχε σταθεί αρωγός της Ιππασίας κατανικώντας κάθε ιππική αδυναμία και για μια ακόμη φορά -και τόσο εμφανή, σε όσους ήμασταν παρόντες...- η δικαίωση της επιλογής της εισαγωγής της θεατρικής διδασκαλίας σε μία Σχολή Πολεμικών Τεχνών απεδείχθη ορθή! Σίγουρα, η Τέχνη μπορεί να υποστηρίξει την τεχνική!



     Για το μικροκαμωμένο κορίτσι, την αγαπημένη μας Δέσποινα η αλυσιδωτή cοiffe και η μεταλλική περικεφαλαία, αντικείμενα πιστής ανακατασκευής πρωτοτύπων και όχι, απλώς, για το "θεαθήναι", δεν ήταν και ό,τι ευκολότερο...



     Η νεαρή ηθοποιός, αφού βοήθησε τον Ίππο να αποδεχθεί την παρουσία αυτών των ..."περιέργων" αντικειμένων, με τις λάμψεις και τους θορύβους τους, απελευθερώθηκε, κατ΄ αρχήν, από τον φόρτο της περικεφαλαίας για να εφιππεύσει μόνον με την αλυσιδωτή coiffe προκειμένου και αυτή να "εισαχθεί" κλιμακηδόν στην χρήση τους. Το πάντοτε ευγενικό της χαμόγελο μας απεκάλυψε την ...ανακούφισή της από την αφαίρεση της περικεφαλαίας και η ίππευσή της ήταν άψογη.



     Έχοντας βρει τον Ίππο ήδη "ρυθμισμένο" από τον Έρρικ, μας προσέφερε τις"εικόνες" στις οποίες μας έχει συνηθίσει αλλά την φορά αυτή με μία εμβάθυνση στην απόδοση του θεατρικού της λόγου ο οποίος, από την ράχη του Ίππου, "ακούγονταν" εντυπωσιακός!



     Η εφαρμογή του ασκησιολογίου της έφιππης θεατρικής διδασκαλίας δείχνει να έχει εκπληκτικά και άμεσα αποτελέσματα καθώς ο, έφιππος, μαθητής ηθοποιός καλείται να υποδύεται ενώ, ταυτοχρόνως χειρίζεται και διευθύνει έναν Ίππο!



     Εδώ, η αναπνοή ανακαλύπτει "μονοπάτια" αυτο-ρυθμίσεως με συνεχείς αναπροσαρμογές και η φωνή ακούγεται περίεργα ευσταθής και επιβλητική, κάτι που παρατηρήσαμε και στην εκφορά του λόγου της Δέσποινας ως Alessandra Scala.



     Όλα τούτα μέχρι την στιγμή που ο Έρρικ παρέδωσε στην Δέσποινα και την ...περικεφαλαία της διότι, βαθμιαία οι μαθητές του Ιππικού Θεάτρου θα πρέπει να εξοικειωθούν με όλα όσα απαιτούν οι ρόλοι τους ώστε να τα χρησιμοποιούν και εφίππως.



     εσταμένη" σωστά, η Δέσποινα και με την περικεφαλαία επάνω από την αλυσιδωτή coiffe,, συνέχισε να εκτελεί τις ασκήσεις της διευθύνοντας τον Ίππο της και διαδρώντας με τον Έρρικ στον βασικό διάλογο των συμπρωταγωνιστών του, υπό διδασκαλία, θεατρικού μας έργου! Άσκηση πολυσύνθετη (ισορροπία, διαχείριση Ίππου, φόρτος εξαρτύσεως, εκφορά σκηνικού λόγου, έφιππη κινησιολογία κλπ κλπ) αλλά το Ιππικό Θέατρο αποτελεί, ίσως, την δυσκολότερη μορφή σκηνικής τέχνης όπου δύο ηθοποιοί (Ίππος και Άνθρωπος) καλούνται να αποτελέσουν το, ζενικό, αρμονικό "εν", άλλως η δυσαρμονία καταστρέφει το έργο.



     Και η Δέσποινα το ..."έχει", όπως το "έχει" και ο Έρρικ διότι και οι δύο είναι πασιφανώς ταλαντούχοι με κάτι ιδιαίτερο που μεταφέρουν στις γενετικές "αποσκευές" τους.



     Άλλωστε, σήμερα, η Δέσποινα ένιωσε σε κάποια στιγμή ότι δεν είναι μόνον μία επαρκέστατη ηθοποιός αλλά ίσως και μία εν δυνάμει ...χορεύτρια, αφηνόμενη ενστικτωδώς σε μία χαλαρή χορευτική κινησιολογία ενώ ίππευε.



     Και αυτή ήταν μία μοναδική "στιγμή' για όσους τη χαιρόμασταν να δοκιμάζει την απόλαυση της ορχήσεως επάνω σε μία τόσο ιδιότυπη "σκηνή" όπως η ράχη του Ίππου μας!



     Και η παιδαγωγική ιδιαιτερότητα της διδασκαλίας, γενικώς, στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" καταφέρνει να αναδεικνύει, σταθερά, τα τάλαντα των μαθητών της!



     Τελικώς, στο φυσικό περιβάλλον και υπό τις γενικότερες συνθήκες, αυτή η έφιππη πρόβα απέδωσε άριστο αποτέλεσμα και το συμπέρασμα ότι ο στίβος ενός Ιππευτηρίου προορίζεται για πολύ περισσότερα από μία απλή Ιππασία! Κι οι "Έλληνες Κένταυροι" είμαστε χαρούμενοι που το ανακαλύψαμε και το "κοινωνούμε" στη χώρα μας!



     Πως, όμως θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μία ημερίδα στο Ιππευτήριο χωρίς να ωθήσουμε τον εντεκάχρονο Χάρη σε ένα βήμα "εμπρός", στην Έφιππη Τοξοβολία; Ο νεαρός Χάρης, ως δεινός υπερπηδητής εμποδίων έχει προσανατολιστεί στην παγία χρήση των ηνιών η οποία αποτελεί τον εκ των ουκ άνευ πυρήνα της Υπερπηδήσεως Εμποδίων, με αποτέλεσμα να μην ιππεύει άνει ηνιών όπως είναι αυτονόητο στην Έφιππη Τοξοβολία!



     Σήμερα, λοιπόν, εισαγάγαμε τον Χάρη στον καλπασμό άνευ χειρών μαθαίνοντάς τον να χτυπάει ...παλαμάκια ενώ καλπάζει! Τρόπος πονηρός, για να απεξαρτήσεις κάποιον από την ίππευση δι'  ηνιών και να του δώσεις την απόλαυση της "πτήσεως" άνευ στηρίξεως των χειρών. 



     Κι έτσι, ο Χάρης άρχισε με εναλλαγές ηνιοχουσών χειρών στον καλπασμό, ενώ σύντομα του ζητήθηκε λίγο προ της αναλήψεως των ηνιών από την χείρα, να κρούει τις δύο χείρες ταχύτατα, χρόνος στον οποίο οι χείρες του ήσαν εντελώς ελεύθερες από στήριξη ή κράτηση ηνιών.



     Με τον τρόπο αυτό, στο τέλος του σημερινού μαθήματος του Χάρη ο νεαρός μαθητής μας, με τους χρόνους να επιμηκύνονται συνεχώς, κατάφερε να αποενοχοποιήσει την ίππευση δι' ηνιών και να καλπάσει χωρίς να κρατά ηνίες! Η εφευρετικότητα και η σχεδίαση ενός μαθήματος Ιππασίας αναλόγως των "μέτρων" του μαθητή, καταλήγε πάντοτε με ασφάλεια στην επιτυχία και αυτό απολαμβάνουμε επί 14 χρόνια στα μαθήματα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων".