Σάββατο 31 Αυγούστου 2024

ΕΞΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ «ΤΕΡΑΣ»!

 ΕΞΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ «ΤΕΡΑΣ»! 




     Όταν πρωτανταμώσαμε αυτό το ανεκπαίδευτο, νεαρό, αλογάκι ήμασταν αρχάριοι (μήπως σήμερα δεν είμαστε το ίδιο αρχάριοι;…) και το βρήκαμε στα «αζήτητα» ενός τραγικού Σταύλου στη Βραυρώνα! Ήταν παρατημένο από όλους γιατί όλοι το θεωρούσαν «δημόσιο κίνδυνο» αφού έδειχνε ότι δεν είχε βαδίσει ποτέ αλλά πάντα κάλπαζε και εκτινάσσονταν με επιθετικότητα διαγράφοντας εναέριες πιρουέτες, με τα οπίσθιά του να απειλούν οποιονδήποτε και ο,τιδήποτε ήταν πίσω του... 

     Στη πραγματικότητα όλοι περίμεναν έναν από μηχανής θεό ή για να το συνεφέρει ή να το στείλει για ...σαλάμι στην Ιταλία. Κι ενώ αργούσε να φανεί ο «θεός» ο έστω και από ...μηχανής κι ενώ το πανέμορφο αλογάκι διέφευγε του «υστερνού ταξιδιού» εμείς το προσέξαμε και το ...ερωτευτήκαμε! Ναι, αυτό που διαβάσατε, το ερωτευτήκαμε διότι ήταν τόσο φυσικό, άρα υγιές και ωραίο ως φυσικό, που δεν θα μπορούσαμε παρά να το ερωτευτούμε. 

     Κι αρχίσαμε αμέσως την παιδαγωγική του ...τυμπάνου, αυτή την επική διαπαιδαγώγηση του πολεμιστή ο οποίος, χωρίς να χάνει τίποτε από την μαχητική του σφοδρότητα αναπτύσσει την αντιληπτικότητά του ώστε να ξέρει τον ακριβή χρονισμό της «έλξεως της χορδής» που χαρακτηρίζει τον πολεμιστή διαφοροποιώντας τον από τον εγκληματία.

     Αυτό το αρχέγονο κρουστό το μελετήσαμε στη Μογγολία ως θεραπευτικό μέσο των Σαμάνων Τεγκριστών σε μιαν ομαδική εκπαιδευτική παρουσίαση, μέσα σε ένα γκερ, λίγο έξω από το Ulaanbataar, όπου ένας σιβηριανός Σαμάνος μας εισήγαγε στα μυστικά του ήχου και της θεραπευτικότητός του. Και, χωρίς, βεβαίως να γίνουμε ...Σαμάνοι, αμέσως υιοθετήσαμε το τύμπανο στην εκπαίδευση Ίππων και μαθητών της Σχολής μας με άριστα αποτελέσματα!

     Τότε, δεν είχαμε προχωρήσει στην μουσική παιδαγωγική όσο πολύ αργότερα, όταν αποφασίσαμε την εισαγωγή και του μουσικοκινητικού συστήματος Carl Orff ως εκπαιδευτικού μέσου, όμως, το πρωτόγονο σαμανικό τύμπανο απεδείχθη αποτελεσματικό!  

    Ήχοι υποβλητικοί που χαλαρώνουν, ήχοι μαγικοί που ηρεμούν κι εμείς το μόνο που ζητούσαμε ήταν την ανοχή του ώστε να τους ακούει, να τους προσέχει ενώ αυτοί οι ήχοι τον χαλάρωναν, τον ηρεμούσαν και του έδιναν την δυνατότητα να αντιληφθεί την διαφορά του πολεμιστή από τον εγκληματία. 

     Κι αυτός, στην αρχή, να θέλει να μας ...εμβολίσει να  μας ποδοπατήσει να μας αφανίσει από προσώπου γης και ...ιδού σκηνές ...ταυρομαχιών στη ...Παμπλόνα, μεσ’ τη μέση εκείνου του χωραφιού της Βραυρώνας, καταλήγοντας κάθε σούρουπο, εκείνο μεν κατάκοπο στο Σταύλο εμείς δε με μία λαμπάδα στο κοντινό ‘ξωκκλήσι να ξεφυσάμε με ανακούφιση για την ...προσωρινή έστω, σωτηρία μας. Κι έτσι πήγαμε για καμιά βδομάδα, όχι περισσότερο, αφού το πανέμορφο αυτό τετράποδο, πια, μας είχε αποδεχθεί. Μας είχε αποδεχθεί, τρόπος του λέγειν, γιατί μας είχε αποδεχθεί ως μέρος του παράφορου παιγνιδιού του, αφού εξακολουθούσε τα επικίνδυνα παιγνίδια προς το μέρος μας με εναέρια λακτίσματα και δαγκώματα, με τυφλές επιθετικές εφορμήσεις και σκηνικά κινητικής ...παραφροσύνης, αλλά τούτη τη φορά με εμφανή φιλοπαίγμονα διάθεση ανεξαρτήτως αν η ακεραιότητά μας βρίσκονταν σταθερά στο «ντορβά»!  

     Είδαμε το χάρο με τα μάτια μας κι αμέτρητες φορές βρεθήκαμε στη κόψη των ...οπλών του έτοιμες να μας κάνουν μαρμελάδα... Παρατηρώντας έκπληκτοι τις εφορμήσεις του εναντίον μας, ε, πως να το κάνουμε, μας έμεινε ένα μόνιμο ...γκούρλωμα στο βλέμμα, όμως... Οι παιανισμοί του τυμπάνου απέδωσαν καρπούς κι ενίσχυσαν την όλη εκπαιδευτική προσέγγισή μας την οποίαν εφαρμόσαμε αντιμετωπίζοντάς τον ως έναν ακόμη «απλό» νεόλεκτον Ίππο που έπρεπε να καταλληλοποιήσουμε ως συνεργάτη του Ανθρώπου ώσπου ο νεαρός τετράποδος ταραχοποιός έγινε ένας ιδανικός Ίππος Σχολής και...εξώφυλλο, ναι, ε ξ ώ φ υ λ λ ο! του βιβλίου μας περί εκπαιδεύσεως νεολέκτου Ίππου, ως η πλέον επιτυχής περίπτωση εκπαιδεύσεως δύστροπου Ίππου με την οποία, επιτυχώς, καταπιαστήκαμε! 

     Κι αμέσως μετά, όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο μας (στου οποίου το εξώφυλλο παραλείψαμε να αναφέρουμε το όνομα του ...συγγραφέως!) εμφανίστηκαν πολλοί που θέλησαν να αποκτήσουν το εκπαιδευτικό μας επίτευγμα από τον Σταύλο που μέχρι τότε το είχε σε πλήρη περιφρόνηση... Και το αγόρασε (τι ντροπή αυτή η λέξη σωματεμπορίας...) μια κυρία από την Κέρκυρα στην οποία και το υπέροχο αυτό τετράποδο πλάσμα πέθανε αφού κάποια ηλίθια ανθρωποειδή θεώρησαν καλό να βάλουν φωτιά σε εγκαταλελειμμένα λάστιχα αυτοκινήτων που ήσαν σωρευμένα κοντά στο Σταύλο του με αποτέλεσμα το αλογάκι να χάσει τη ζωή του από ασφυξία! Όμως, εμείς καταφέραμε να το "απαθανατίσουμε", να το κρατήσουμε "ολοζώντανο" στο εξώφυλλο του βιβλίου μας και, κυρίως, στη μνήμη μας και στη "καρδιά" μας, μιας και θυμόμαστε όλους (και τους 100 μέχρι σήμερα) Ίππους που πέρασαν από τα χέρια μας...!  


Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΕΩΣ ΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΕΡΠΕΤΩΝ 2024 O "METAΦΡΑΣΤΗΣ" ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΠΠΟ

 ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΕΩΣ ΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΕΡΠΕΤΩΝ 2024


O "METAΦΡΑΣΤΗΣ" 

ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΙΠΠΟ



     Δύσκολη γλώσσα τα Ιαπωνικά αλλά οι επικοινωνιακές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας δεν μπορεί να σταματούν στην όποια «δυσκολία»! Και για τον λόγο αυτό σχεδιάσθηκε η εφαρμογή Yomiva η οποία είναι ένας «έξυπνος» μεταφραστής Ιαπωνικών για συσκευές android ή iOS ο οποίος δεν παρεμποδίζεται να αποδώσει μια σωστή μετάφραση ούτε, ακόμη και στην περίπτωση κακογραμμένων kanji! Kι ενώ στην σύγχρονη ηλεκτρονική τεχνολογία το μεταφραστικό πρόβλημα των Ιαπωνικών λύθηκε με μία τόσο προηγμένη εφαρμογή όσο η Yomiva η οποία μπορεί να «κατέβει» από το GooglePlay ή το iTunes με κόστος μόλις $ 3,99(!)  π ο ι ο ς  «μεταφραστής»  και με  τ ι  κόστος διατίθεται για να επικοινωνήσουμε με τον ...Ίππο και να του εξηγήσουμε να μην φοβάται τα ερπετά;

     To μεγαλείο της Φύσεως έγκειται στο ότι δεν χρειάζεται την ηλεκτρονική τεχνολογία, την ΑΙ, την Google ή, ο,τιδήποτε περνά μέσα από την καθυπόταξη του Ανθρώπου σε υποδουλωτικά «μέσα» αλλά μπορεί να διαιωνίζει τους νόμους της μέσα από την απλότητα αλλά και την δυναμική της ...ευθείας γραμμής! Εν προκειμένω, δε, η "μεταφραστική ευθεία γραμμή" μας, στην επικοινωνία μας με τον Ίππο δεν μπορεί παρά να είναι ένας απλός σωλήνας που προσομοιάζει με ερπετό και ...αποτείνεται στην συνδυαστική μνήμη του Ίππου "μεταγλωττίζοντας" σε συνδυασμό, πάντοτε με την "στρογγυλή κίνησή" μας, τις εντολές μας για την αποενοχοποίηση του φόβου του έναντι του συγκεκριμένου ταξιδερμικού είδους. 

     Ιδού, λοιπόν, ο "μεταφραστής" μας στο εγχείρημα της εξοικειώσεως του Ίππου με τα ερπετά, ένας πάγκοινος, εύκαμπτος, σωλήνας του οποίου η εικόνα παραλλήλως προς την ακινδυνότητά του "καταχωρίζονται" στην μνήμη και στην συνείδηση του Ίππου ώστε όταν αυτός συναντήσει τον ... "έμψυχο σωλήνα", το ερπετό, οι αντιδράσεις του να μην αλλοιωθούν από την παρεμβολή του παράγοντος του φόβου ο οποίος, ήδη, έχει ... "εξορκισθεί"!  Όμως, όλα αυτά θα τα αναλύσουμε μετά από λίγες ημέρες στην εκδήλωσή μας της 7ης Σεπτεμβρίου 2024 στην οποία, όσοι παρευρεθούν θα κατανοήσουν  π ω ς  να "μιλάνε" στον Ίππο και να συνεννοούνται μ'  αυτόν.   

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ & ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 

ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"




Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ






Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ












Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

















































     H άποψη των "Ελλήνων Κενταύρων" για τους "αγώνες" ταυτίζεται απολύτως με εκείνη του μεγάλου Πορτογάλου Ιπποεκπαιδευτή και Δασκάλου της Ιππικής Δεξιοτεχνίας Nuno Oliveira ο οποίος ήταν αντίθετος με κάθε συμμετοχή σε αυτούς θεωρώντας ότι η στρεσογόνος ανταγωνιστικότητα που αναπτύσσουν δεν ευνοεί καθόλου την σχέση μας με τον Ίππο. Παρά ταύτα και για λόγους, αμιγώς, αποκτήσεως ανάλογης εμπειρίας δεν διστάσαμε να πάρουμε μέρος σε όλους τους παραπάνω αναφερομένους αγώνες με διόλου ευκαταφρόνητη "συγκομιδή" διακρίσεων και βραβείων, δύο από τα οποία πρώτα παγκόσμια, όπως παρουσιάζονται σε διαφορετική σελίδα!  


Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - ΜΟΥΣΕΙΟΝ

 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - ΜΟΥΣΕΙΟΝ



Βιβλιοθήκη

     Η προσφυγή σε γραπτές πηγές και η ιστορική τεκμηρίωση είναι απαραίτητες παράμετροι μιας σοβαρής εργασίας ειδικώς όταν αυτή έχει τις ρίζες της στο απώτατο παρελθόν όπως οι αρχέγονες έφιππες πολεμικές τέχνες και, βεβαίως, η Έφιππη Τοξοβολία.

     Στην περίπτωση αυτή, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" έχει συγκροτήσει μία ειδική Βιβλιοθήκη με περιεχόμενα αντίστοιχα των αντικειμένων της και με βιβλία τα οποία τυπώθηκαν τους προηγούμενους αιώνες και θεωρούνται ως οι εγκυρότερες πηγές ιππικής πληροφορήσεως.

     Aξίζει να σημειωθεί ότι στην Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" εντάσσονται. αδιακρίτως, τίτλοι όλων των δογμάτων και τομέων Ιππικής και όχι μόνον των κατευθύνσεων της Σχολής μας.

     Η "ακαδημαϊκή" Ιππική των αυλών της ευρωπαϊκής Αναγεννήσεως, στα ράφια μας, συνυπάρχει με την Φυσικήν Ιππική κι έτσι, ο François Robichon de La Guérinière (1688-1751) βρίσκεται μαζύ με τον σύγχρονο Δάσκαλο Kassai Lajos, ώστε η γνώση μας να είναι αμφιθεατρική και απροκατάληπτη.

     Το ίδιο ισχύει και για τους διάφορους τομείς που αποτελούν την επί μέρους θεματολογία της Ιππικής, την Ιππολογία, την Ιππατρική, την Σταυλική, την Ιππασία κλπ.

     Βεβαίως και οι τίτλοι τους οποίους κατέχουμε είναι στα Ελληνικά αλλά και σε διάφορες ξένες γλώσσες.

     Σημειωτέον ότι, μεταξύ των άλλων, φυλάσσουμε και συντηρούμε πολλά σημαντικά χειρόγραφα σχετιζόμενα με την κλασική ιππική βιβλιογραφία.

     Εκτός της, αμιγώς, ιππικής βιβλιογραφίας, στην Βιβλιοθήκη μας φυλάσσονται και έγγραφα, αρχεία και εκδόσεις που αφορούν στην εθνικήν Ιστορία μας.

     Το εν λόγω υλικό μας βοηθά να κατανοήσουμε βαθύτερα τις εθνικές και κοινωνικές μας συνθήκες προσαρμόζοντας αναλόγως και την εθνική "διαγωγή" μας.

     Εν μέσω αυτών, διατηρούμε ένα ιδιαίτερο βιβλιοστάσιο με τους εγκυρότερους τίτλους "πηγών" ηθικής διδασκαλίας.

     Το συγκεκριμένο βιβλιοστάσιο προοριζόμενο μόνον για τα Στελέχη της Ομάδος συγκροτείται από τίτλους προηγουμένων αιώνων και ως εκ τούτου είναι λίαν ευαίσθητο κατά την χρήση του, συνιστά δε την "σπονδυλική στήλη" της Πολιτικής αλλά και του εν γένει ηθικού προσανατολισμού των "Ελλήνων Κενταύρων".

     Τέλος, διαθέτουμε και ένα ιδιαίτερο υλικό που αποτελείται από εποπτικά μέσα διδασκαλίας και καλύτερης κατανοήσεως τομέων σχετικών με τα ενδιαφέροντά μας.

     Μέρος αυτού του εποπτικού υλικού αποτελούν και τα ταξιδερμικά αντικείμενα τα οποία διατηρούμε στον χώρο μας.


Περισσότερα ΕΔΩ

Μουσείον

      Ιππική, Τοξοβολία, έφιππες πολεμικές τέχνες από όλες τις ηπείρους, είναι οι τομείς των αντικειμένων που φιλοξενεί η μουσειακή συλλογή μας.

     Αντιπροσωπευτικά αντικείμενα με ιστορική πληροφόρηση εναποτίθενται στην συλλογή μας υποστηρίζοντας την γνώση μας επί των τομέων που μας ενδιαφέρουν.

     Και με επιμελή διεξοδικότητα προσπαθούμε να επαυξάνουμε το περιεχόμενο της συλλογής μας καλύπτοντας επαρκώς το "αφήγημα του χρόνου" του κάθε τομέως της.

     Προφανώς και δίδουμε έμφαση στον τομέα της Ιππικής εμπλουτίζοντάς τον ακόμη και με αντικείμενα τα οποία θεωρούμε απάνθρωπα για τον Ίππο, προς εντύπωση του παραδείγματος προς αποφυγήν. 

     Ό,τι βασάνισε τον αθώο Ίππο ως διαστροφικό επινόημα του αναβάτη και κακοποιητή του, εκτίθεται στην μουσειακή συλλογή μας ώστε να μας υπενθυμίζει το χρέος σεβασμού μας στην ευημερία του Ίππου!

     Παραλλήλως, συμπεριλαμβάνονται και αντικείμενα τα οποία καταγράφουν την πορεία της Ιππασίας όλων των ηπείρων, ιπποσαγές κλπ.  

     Σημαντικά ελληνικά αντικείμενα προηγουμένων αιώνων συνυπάρχουν μετ'  άλλων ξένων ώστε να συνεισφέρουν σε συγκριτική, κυρίως, ενημέρωση επί της εξελίξεως της ελληνικής Ιππασίας.

     Ακολουθώντας την θεώρηση του Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" ο οποίος, ως ιδεαλιστής, απορρίπτει την ιδιότητα του "συλλέκτη" την οποία συναρτά με έναν φετιχιστικόν υλισμό, τα αντικείμενα της μουσειακής συλλογής μας δεν περιορίζονται σε προθήκες αλλά είναι προσβάσιμα στους επισκέπτες του χώρου όπου φυλάσσονται, μάλιστα δε, προσφέρονται και σε χρήση! 

     Πολλά εξ αυτών έχουν ευγενώς προσφερθεί ακόμη και σε κινηματογραφήσεις ενώ έχουν παρουσιασθεί και δια του ηλεκτρονικού και εντύπου τύπου.

     Οίκοθεν νοείται ότι ενδεικτικά αντικείμενα Τοξοβολίας και Ιππικής "σκιαγραφούν" στην συλλογή μας την ανέλιξη των δύο αυτών τεχνών που αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της Έφιππης Τοξοβολίας.

     Και πλείστα εξ αυτών προέρχονται και από πρωτόγονα "περιβάλλοντα", μεταφέροντάς μας και ανάλογη λαογραφική πληροφόρηση.

     Η "ουσία" των εφίππων πολεμικών τεχνών, καλύπτεται επαρκώς με ανάλογα αντικείμενα τα οποία, συνεχώς, αυξάνονται.

     Το ίδιο αυξάνεται συνεχώς και όλη η μουσειακή συλλογή μας μέσα από αγορές, κυρίως, από εγκρίτους δημοπράτες της κεντρικής Ευρώπης αλλά και της Ασίας οι οποίοι παρέχουν εχέγγυα αυθεντικότητος και, βεβαίως, νομιμότητος προελεύσεως.

     Τέλος, η μουσειακή συλλογή μας εμπλουτίζεται με εικαστικά Έργα Τέχνης.

     Κάποια από αυτά τα έργα είναι και γλυπτά, σχετικά με τον Ίππο και την Ιππική, συχνά δε και με ιστορική σημασία και προέλευση.      

Περισσότερα ΕΔΩ


     Τόσο η Βιβλιοθήκη, όσο και το Μουσείο των "Ελλήνων Κενταύρων" 

δεν είναι προσβάσιμα στο Κοινό, 

αλλά υποδέχονται μόνον Μέλη της Ομάδος.