Σάββατο 8 Απριλίου 2023

ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ΤΕΛΙΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ

 ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 

  "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"






ΤΕΛΙΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ



      Συνεπέστερος της ...συνεπείας και υπερβάτης κάθε προσδοκίας, ο συνθέτης της μουσικής του προετοιμαζόμενου θεατρικού μας έργου Γεώργιος Κοχλιός, σήμερα, μας αιφνιδίασε κατά τον πλέον ευχάριστο τρόπο παραδίδοντάς μας τις τελικές ηχογραφήσεις των πέντε συνθέσεων οι οποίες θα συνοδεύσουν τα σκηνικά δρώμενα.

     Η πορεία της μέχρι τώρα συνεργασίας μας καταγράφεται ενδεικτικώς στα ακόλουθα τρία δημοσιεύματά μας, αλλά το αποτέλεσμα των τελικών ηχογραφήσεων ξεπερνά κάθε προσδοκία!

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/09/blog-post_16.html 

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/blog-post_6.html 

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/blog-post_68.html

     Αυτό που μας παρέδωσε ο ταλαντούχος νεαρός συνθέτης μας μετέφερε, αμέσως, στον χρόνο και στα πρόσωπα, στα ήθη της εποχής και τις συνθήκες της, στην αισθητικήν ατμόσφαιρα του τόπου και κυρίως, στην αγωνία της ελληνικής ψυχής του πρωταγωνιστή και τον "σφυγμό" του!


     Είναι συγκινητικό, μόλις έχεις επιστρέψει από την Φλωρεντία των Μεδίκων, του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, της Αλεσάντρα Σκάλα, να σε "επιστρέφει" σ΄ αυτά ο Γεώργιος Κοχλιός με τις μουσικές δημιουργίες του. 


     Και ιδιαιτέρως συγκινητικό όταν το σκηνοθετικό πλαίσιο εντάσσεται στους κανόνες της αυθεντικής ρεαλιστικής αποδόσεως των αληθειών του σεναρίου με την επιδεικτική περιφρόνηση κάθε συρμώδους ψευτο-μοντερνιάς, ανεξαρτήτως κόστους! 

     Με τις συνθέσεις του Γεωργίου Κοχλιού, αφήσαμε πίσω μας την κατακτημένη από τους Οθωμανούς ελληνική γη και τον λυγμό της από την ταπείνωση της υποδουλώσεως κι ανοίξαμε φτερά για να ξαναβρεθούμε στα στενά της αναγεννησιακής Φλωρεντίας κάνοντάς την ορμητήριό μας.

     Υπό τους ήχους των συνθέσεων αυτών, αφιερώσαμε την πέννα μας στον Βασιλέα Ήλιο, ερωτευτήκαμε μιαν οπτασία της αυλής των Μεδίκων, φορέσαμε τις πανοπλίες μας κι εφιππεύσαμε για να διατηρήσουμε το αξιόμαχό μας και, στο τέλος, πνιγήκαμε σ΄ έναν αγριεμένο ποταμό μια βροχερή νύχτα! Με λίγα λόγια, ο συναρπαστικός Γεώργιος Κοχλιός κατάφερε να ξαναγράψει το σενάριο με νότες, τόσο περιγραφικές, αρμονικές και, κυρίως, πειστικές, ώστε το πεζό σενάριο να δείχνει, πλέον, περιττό, λόγος για τον οποίο του είμεθα ευγνώμονες και, δειγματοληπτικώς, προσφέρουμε στον αναγνώστη μας μια μουσική απόλαυση, πατώντας επάνω στην εικόνα που ακολουθεί: 


Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ


     Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 11ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 9η Απριλίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.



Μ Ε Ρ Ο Σ  11ο

Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑ

Η ΑΛΗΘΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ


Το Περιεχόμενο του 11ου Μέρους

     Ένα βήμα πριν το τέλος, σ΄ αυτό το υπέροχο μέρος του βιβλίου του ο Eugen Herrigel μας βυθίζει στα πολύ δύσκολα «νερά» της χαρακτηριστικής καμπύλης κατακτήσεως της ουσίας της μεγάλης διδασκαλίας η οποία άγει από την υψηλή αυτοπεποίθηση του ανυποψίαστου αρχαρίου, στην καταβύθιση της αβεβαιότητός του όταν συνειδητοποιεί την άγνοιά του, με την υπερ-ανύψωσή του όταν συνεργασθεί με τον εαυτό του και μετατρέψει την δύναμη σε πνεύμα, προσπερνώντας τον όλεθρο της εκλογικεύσεως των αντιδράσεών του τις οποίες, πλέον, εναποθέτει σε «αυτό» που υπάρχει χωρίς να μπορεί να καθορισθεί και που για λόγους προσδιορισμού και μόνον μπορούμε να το αποκαλέσουμε «Ζεν».

     Με άξονα την αναφορά του στο έργο του Takuan «Η απαθής αντίληψη» το οποίο πραγματεύεται την υπερβατικήν εκπαίδευση του ξιφομάχου, ο Eugen Herrigel υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της απελευθερώσεως του οπλομάχου από την άσκοπη επικέντρωση στην πρόβλεψη των χειρισμών του αντιπάλου και την προσφυγή του στην όξυνση και τον συντονισμό όλων των αισθήσεών του που νοηματοδοτούν «αυτό» που θα του επιτρέψει να προ-αισθάνεται κάθε αντίδραση του αντιπάλου ώστε ο ίδιος να προπορεύεται στον πλέον ενδεδειγμένο, για την περίσταση, χειρισμό που οδηγεί στη νίκη.   

     Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι σ΄ αυτή την διδασκαλία, ο Δάσκαλος δεν προορίζεται να χειραγωγήσει τον μαθητή επάνω στον συγκεκριμένο «δρόμο» αλλά πρέπει να του δείξει τον τρόπο για να πορευθεί επάνω σ΄ αυτόν! 

     Εν κατακλείδι, επισημαίνεται ότι η τελείωση του μαθητή με την βοήθεια της μεγάλης διδασκαλίας η οποία βασίζεται στον συνεχή και μακροχρόνιο διαλογισμό, τον οδηγεί στην αφοβία του θανάτου διότι τον προετοιμάζει ώστε, εκτιμώντας την ζωή, ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να την εγκαταλείψει γαλήνιος και απαθής. Κι αυτό είναι το καταληκτικό σημείο αυτής της διδασκαλίας, να διαμορφώσει έναν  π ο λ ε μ ι σ τ ή  ο οποίος, ενώ απολαμβάνει τη ζωή να μην άγχεται προ του θανάτου και αυτό να μην καυχάται γι αυτό αλλά να το αποδεικνύει δια των έργων και του παραδείγματος των πράξεών του! Για τον λόγον αυτό, κάθε Αίθουσα των Όπλων αποκαλείται «Τόπος Φωτίσεως».



Τρίτη 4 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

11ο ΜΕΡΟΣ


     Την Κυριακή, 9η Απριλίου 2023, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην ενδέκατην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022.

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την ενδέκατη, δ ω ρ ε ά ν, ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά, Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως. 

     Η διδασκαλία του σχετικού υποχρεωτικού μαθήματος δεν εξαντλείται κατ΄ αυτή την ημερίδα και όσοι ενδιαφέρονται να ιππεύσουν στην Σχολή των Αθηνών θα πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνον αυτήν αλλά και τις υπόλοιπες (δωρεάν, όπως πάντοτε) με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία και θα υπάρξουν εγκαίρως ανακοινώσεις για την διεξαγωγή τους.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737, τρία ατομικά βέλη και η ενδυμασία Ομάδος ή εντελώς μαύρη αμφίεση χωρίς διακοσμήσεις και επιγραφές.

Σελίδα Εκδηλώσεως Facebook ΕΔΩ

Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Πολύ περιεκτική η προηγούμενη ημερίδα των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" ως προς την εκπαίδευση αφοβίας του σχολικού Ίππου τους, αλλά αυτό δεν θα ήταν ποτέ αρκετό! έτσι, μερικά εικοσιτετράωρα αργότερα, όχι μόνον επανελήφθη το εκπαιδευτικό περιεχόμενο εκείνης της ημερίδος αλλά και επεξετάθη στην βελτίωση της ποιότητος εργασίας του σχολικού Ίππου σε φυσικό χώρο.

     Εν αντιθέσει με τις στρεβλές αντιλήψεις της "δυτικής Ιππικής" η οποία θέλει τον Ίππο να εγκλωβίζεται σε ένα "αποστειρωμένο" Ιππευτήριο με καλοστρωμένη άμμο ποταμού και ελεγχόμενες συνθήκες "θερμοκρασίας και πιέσεως" καταλήγοντας σε φοβικούς και, γενικώς, προβληματικούς Ίππους, η Φυσική Ιππική την οποία εμείς ακολουθούμε θεωρεί ως περιβάλλον εργασίας ενός Ίππου την ελεύθερη κι απεριόριστη Φύση, με ό,τι αυτή εγκολπώνεται!

     Το όλο βιολογικό "πλαίσιο" του Ίππου δεν συνάδει με την ενδιαίτηση σε περίκλειστα περιβάλλοντα, σε φυλάκιση εντός χρυσοποίκιλτων σταυλικών εγκατάσεων ακόμη και με ...κλιματιζόμενες ανέσεις, αλλά στην απόλαυση της φυσικής διαβιώσεως και εργασίας, λαμβανομένων φυσικά μέτρων για την ευημερία του έναντι αντιξόων φαινομένων όπως κι η ίδια η Φύση παρέχει με τα δικά της μέσα.

     Αυτή την φορά, λοιπόν, οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" εξοικείωσαν τον σχολικό Ίππο τους με το φυσικό ανάγλυφο και την επ΄ αυτού κίνησή του, βοηθώντας τον να γυμνασθεί κατά τρόπον φυσικό και χαρούμενο.

     "Κασσαι"-κή ρυταγώγηση επί ανωμάλου εδάφους, όπως ακριβώς και στην Κοιλάδα του  Kaposmérő όπου ο τοπικός Αρχηγός, Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης δεν έχει βρεθεί αλλά το ένστικτό του δείχνει ότι έχει κατανοήσει πλήρως το πνεύμα της διδασκαλίας του λίκνου της Έφιππης Τοξοβολίας!

     Ανενστόμιστος και ανεπίσακτος ο συγκεκριμένος σχολικός Ίππος, ακολουθώντας πιστά τους κανόνες της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" ενθαρρύνθηκε να χαρεί την φυσική κίνηση εκτός "Ιππευτηρίου" αλλά και ιππεύθηκε υποβοηθούμενος να εκτελεί καλπαστικές εξόδους από πλήρη στάση, αλλά και πολλά άλλα. 

     Εντατική εργασία, λοιπόν, για τους "Έλληνες Κενταύρους Καλαμάτας" οι οποίοι, μάλλον, διαισθάνονται ότι τους περιμένουν ωραίες, πολύ ωραίες, ημέρες τούτο το καλοκαίρι και προετοιμάζουν αγογγύστως τον σχολικό Ίππο τους.

     Μπορεί μια χώρα να έχει καταρρεύσει αλλά κάποιοι πολίτες της με αυτοσεβασμό επιμένουν να παράγουν Πολιτισμό! Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά γύρω μας...

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


Ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" εκπαιδεύει στην αφοβία
τον σχολικό Ίππο μας με μεθόδους Φυσικής Ιππικής της Σχολής μας.

     Το πρόσφατο φιάσκο της "Ίλης Ιππικού" της οποίας οι Ίπποι, παρά τα τεράστια κεφάλαια και μέσα που διέθεσε ο Στρατός για την εκπαίδευσή τους, κρίθηκαν ακατάλληλοι ως φ ο β ι κ ο ί, με αποτέλεσμα να αποφασισθεί να  μ η ν  παρελάσουν για λόγους ασφαλείας, δικαιώνει για πολλοστή φορά την πλήρη αποστροφή μας προς την "δυτική Ιππική" και τις μεθόδους της τις οποίες ακολούθησε ο αποτυχών Εκπαιδευτής της εν λόγω "Ίλης Ιππικού" ταξίαρχος κ. Δ. Στεργίου, απόφοιτος της Γαλλικής Στρατιωτικής Ιππικής Ακαδημίας της Saumur!

     Για άλλη μια φορά, η "δυτική Ιππική" και, μάλιστα, με όλα τα υλικά μέσα που διαθέτει ένας τακτικός Στρατός όπως ο Ελληνικός, υπό την ευθύνη του οποίου έγινε η απόπειρα της επανιδρύσεως της "Ίλης Ιππικού" και με έναν, υποτίθεται, εμπειρότατον Εκπαιδευτή η κατάρτιση του οποίου στην Γαλλία κόστισε στον Ελληνικό λαό υψηλότατο τίμημα, απεδείχθη ανεπαρκέστατη ως προς το βασικότερο σκέλος της εκπαιδεύσεως Ίππου επί του οποίου, κατόπιν, "χτίζεται" το "οικοδόμημα" της Ιππασίας.  

Από διαδικτυακήν ανάρτηση ειδησεογραφικού μέσου.

     Δυστυχώς, η εκπαίδευση σε μία ευρωπαϊκή Ιππική Ακαδημία (όπως η Saumur) ακολουθεί ένα σκληρό τυπολατρικό curriculum του οποίου το πλαίσιο δεν είναι φυσιοκεντρικό, όπως θα έπρεπε, σεβόμενο την φύση του Ίππου, αλλά ανθρωποκατασκεύαστο με γνώμονα τον βίαιο και γρήγορο υποχειριασμό του Ίππου ώστε με συμφέρουσα δαπάνη χρόνου, χρήματος και κόπου το τετράποδο να τεθεί στη δούλεψη του διπόδου προσφέροντάς του έργο και διασκέδαση υποκειμενικής ποιότητος και, κυρίως, αμφιλεγόμενης αξίας. 

Ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με τον σχολικό Ίππο και μαθητή του.

     Στη "δυτική Ιππική" η βία του μαστιγίου, του σπιρουνιού και της στομίδος, επί αιώνες, δεν δίδαξε το ανόητο δίποδο ότι άλλες είναι οι μέθοδοι συνεργασίας με τον Ίππο και όχι η βία κάτι το οποίο, ευτυχώς, γνωρίζει εκ της ιδρύσεώς της η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και ο Αρχηγός του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Εφιπποτοξότης-Εκπαιδευτής Αθανάσιος Ψωρομύτης ο οποίος αφιέρωσε μιαν ημερίδα  "επικαιροποιήσεως" της αφοβίας του σχολικού Ίππου του, ακολουθώντας μεθόδους της Φυσικής Ιππικής την οποία έχουμε επιλέξει αντί της ολέθριας "δυτικής Ιππικής". 

     Έτσι, με γνώση, ευφυία και ελάχιστα "μέσα" (μια ομπρέλα και μόνον) χωρίς παχυλούς μισθούς, "παράτες" και παραγοντιλίκια, ο νεαρός Αθανάσιος, με σεβασμό προς τον Ίππο και τεχνογνωσία, αφού προέβη στις ενδεδειγμένες ενέργειες, εισήγαγε τον σχολικό Ίππο στο ...Πεδίο Βολής Καλαμάτας και εφάρμοσε το προβλεπόμενο ασκησιολόγιο αφοβίας όπως προβλέπεται στη Σχολή μας, υπό τους ήχους των πυροβόλων όπλων τα οποία κροτούσαν σε απόσταση λίγων μέτρων από το εκπαιδευόμενο ζώο!

     Βασικό μέσο, όπως προανεφέρθη, η ομπρέλα η οποία, αρχικώς, επεδείχθη ως αντικείμενο στον Ίππο στον οποίο αφέθηκε η δυνατότητα να την ταυτοποιήσει δια της οσφρήσεως, βασική προϋπόθεση πριν την οιανδήποτε περαιτέρω εκπαίδευση. Ο Ίππος, έχοντας, λοιπόν, ταυτοποιήσει το αντικείμενο δεν απομένει παρά να αποδεχθεί και την "συμπεριφορά" του αντικειμένου το οποίο, στην συγκεκριμένη περίπτωση αντιπροσωπεύει την πρόκληση του φοβικού ερεθίσματος την οποία, ο Ίππος καλείται να υπερβεί και ποτέ δεν θα την υπερβεί εάν, προηγουμένως, δεν έχει ταυτοποιήσει ως "σώμα" το αντικείμενο. 

     Υπό τους συνεχείς πυροβολισμούς της δραστηριότητος του Πεδίου Βολής και τις μεταλλικές κρούσεις των κινητών μερών των όπλων που αντηχούσαν ως ενοχλητικά κουδουνίσματα στον φυσικό χώρο, ο Αθανάσιος ανοιγόκλεινε την ομπρέλα, ρυταγωγώντας τον Ίππο, σε στάση και σε κίνηση. 

     Πάντοτε με "στρογγυλή κίνηση" (χειρισμούς αρμονικούς χωρίς καμία σκληρότητα ή βιασύνη) ο Αθανάσιος άρχισε να μετακινεί την ανοικτήν ομπρέλα επάνω από όλο το σώμα του Ίππου ελέγχοντας τις αντιδράσεις του οι οποίες αρχικώς απεκάλυπταν τις σοβαρές του επιφυλάξεις ενώ, σιγά-σιγά καθησυχάζονταν βλέπντας την ακινδυνότητα της ομπρέλας και της "διαγωγής" της, ανοίγοντας και κλείνοντας.

     Ξεκινώντας με την ομπρέλα από απόσταση η οποία συνεχώς μίκραινε και με κινήσεις οι οποίες αρχικώς γίνονταν πολύ αργά, επιταχυνόμενες βαθμιαίως, ο Ίππος παρακάμπτει τον φόβο του όχι απλώς προς το συγκεκριμένο μέσο (ομπρέλα) αλλά γενικώς ως βασανιστικό αίσθημα που θα μπορούσε να προκληθεί από πολλά άλλα.

     Όταν ο Ίππος εμπιστευθεί πλήρως την ομπρέλα και τις προκλήσεις της στην εγγύτερη δυνατήν απόσταση, τότε η ομπρέλα θα μεταφερθεί και ...επάνω στο σώμα του!

     Ο Αθανάσιος, θα στερεώσει το αντικείμενο του ...φόβου επάνω στον Ίππο, ελέγχοντας διακριτικότατα (πάντα χαλαρό) τον ρυτήρα για πιθανές αντιδράσεις.

     Και όταν ο Ίππος δείξει την υπέρβαση του φόβου του, τότε η ομπρέλα θα αφεθεί στο πλέον "ευάλωτο" για τον Ίππο σημείο του σώματός του ώστε η ημερίδα να θεωρηθεί ως επιτυχώς λήξασα. 

     Ας σημειωθεί ότι ποτέ δεν βιαζόμαστε, δεν εκνευριζόμαστε και πάντοτε δεχόμαστε την ευαίσθητη φύση της ίππειας ψυχολογίας όταν εκπαιδεύουμε ένα τέτοιο πλάσμα, αντιμετωπίζοντάς το με τον ίδιο σεβασμό που, ως παιδαγωγοί, θα αντιμετωπίζαμε ένα παιδί κι αυτό είναι το ηθικό επίκεντρο της Φυσικής Ιππικής την οποία εμείς ακολουθούμε.

     Ο συγκεκριμένος, σχολικός Ίππος, "παρελαύνει" καθημερινώς στο κέντρο της Καλαμάτας όπου συνοδεύει τον Ιππαγωγό του Συνασκούμενο Κωνσταντίνο Γάλλο ο οποίος, ευγενώς, μας τον διαθέτει και προσδένεται έξω από την εργασία του όπου τον απολαμβάνουν οι διερχόμενοι όταν ο Ιππαγωγός του δεν ανεβάζει μικρά παιδιά συμπολιτών του επάνω στη ράχη του, ανενστόμιστο και ανεπίσακτο, για μία "βόλτα" την στιγμή που οι Ίπποι της διαβόητης "Ίλης Ιππικού" κρίθηκαν ακατάλληλοι ακόμη και να βαδίσουν ενστομισμένοι και με κανονικήν επίσαξη!... 

     Ο ίδιος Ίππος έχει κατ΄ επανάληψη εμφανισθεί ενώπιον κοινού και, μάλιστα, σε σχολικές γιορτές εν μέσω παιδιών ή με παιδιά στη ράχη του με όλο το πανδαιμόνιο των χαρούμενων νεαρών πλασμάτων, υπό πλήρην ασφάλεια και χωρίς κανένα δυσάρεστο απρόοπτο όταν οι Ίπποι ενός στρατεύματος κρίθηκαν ανίκανοι να βαδίσουν σε απόσταση από ένα κοινό που θα τους παρακολουθούσε, μάλιστα, έχοντας χρεωμένα και σοβαρά ατυχήματα κατά τα οποία τραυματίσθηκαν επικίνδυνα οι αναβάτες τους!

     Ενώ ο ταξίαρχος κ. Δ. Στεργίου δήλωσε ότι θέλει να εκπαιδεύσει τους Ίππους του εκσφενδονίζοντας κροτίδες(sic) μέσα στις φάτνες τους(!) κάτι που μάθαμε από μέλος της ομάδος του, αν ρωτούσε τον δικό μας Αθανάσιο θα μάθαινε ότι υπάρχουν πολύ πιο αποτελεσματικοί όσο και ήπιοι τρόποι για να απαλλαγεί ένας Ίππος από την κροτοφοβία και, γενικώς, τις φοβίες αιφνιδίων ερεθισμάτων. Δυστυχώς, όμως, ο ξερολισμός και ο εγωισμός δεν είναι και οι καλύτεροι σύμβουλοι όσων επιλέγουν την βία αντί της γνώσεως. Κι έτσι, τηρώντας τα διδάγματα των Δασκάλων μας, εμπιστεόμαστε τους μαθητές μας σε Ίππους εγνωσμένης ασφαλείας ώστε να προοδεύουμε όχι απλώς σε βάδην παρελάσεων αλλά στην άσκηση μιας πολεμικής τέχνης με απείρως υψηλότερες απαιτήσεις και πολύ σοβαρότερα διακυβεύματα!  

     Πάντως, εμάς μας αρκεί ότι, χωρίς κεφάλαια, χωρίς υψηλά πατροναρίσματα, χωρίς μισθοδοσίες, επιβεβαιώνουμε συνεχώς την ορθότητα των μεθόδων μας απολαμβάνοντας ευημερούντες Ίππους, επί 17 συνεχή χρόνια λειτουργίας της Σχολής μας με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων! Κι αυτό το θεωρούμε ως το σημαντικότερο!

Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

ΑΚΑΝΘΕΩΝΟΣ ΘΡΟΥΣ

 ΑΚΑΝΘΕΩΝΟΣ ΘΡΟΥΣ



     Η ά κ α ν θ α  είναι η απλοϊκή όσο και πανέμορφη πόα η οποία κοσμεί τα ελληνικά εδάφη απ΄ άκρου σε άκρο και κυριαρχεί στον κορινθιακό ρυθμό, ενώ "α κ α ν θ ε ώ ν" είναι κάθε φυσική έκταση στην οποία φύονται άκανθες.

     Ο θ ρ ο υ ς  (ρ. θροώ) είναι το θρόισμα, ο ήχος, ο ψίθυρος ή και ο γογγυσμός, είναι η ίδια η διάδοση όλων των προηγουμένων μέσα στον χρόνο και στον χώρο.

     Όπως είναι ήδη γνωστό, για την ολοκλήρωση της παραστατικής αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Γερμανού Φιλοσόφου Eugen Herrigel την οποία, από μηνών επιχειρεί δια του Ιδρυτή της η αθηναϊκή Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", εκ των συνολικώς δώδεκα μερών, υπολείπονται δύο μέρη, το 11ο και το, τελευταίο, 12ο, των οποίων η παρουσίαση μετατίθεται λόγω της διαμεσολαβούσης, αναγκαστικής, μεταβάσεως στο εξωτερικό του παρουσιάζοντος, προκειμένου να ερευνήσει ζητήματα μεσαιωνικής και αναγεννησιακής οχυρωτικής και να ασκήσει επαγγελματικήν υποχρέωση.  

     Μετά, δε, την επιστροφή του παρουσιάζοντος και αφού ολοκληρωθεί και το 11ο μέρος, ο επίλογος της όλης παραστατικής αναλύσεως, δηλαδή, το 12ο και τελευταίο μέρος, θα αποτελέσει μία "σπονδή" στον δημιουργό αυτού του μνημειακού έργου, Eugen Herrigel, προς τον οποίο θα αποτίσουμε χρέος ευγνωμοσύνης  για τούτη την συγγραφική προσφορά του σε μία ειδική ημερίδα την οποία ονομάζουμε "Ακανθεώνος Θρους" διότι, πέραν της γενικής επαναλήψεως η οποία, εν αρχή, θα προηγηθεί, θα ακολουθήσει, δίκην μεταθανάτιου "ψιθύρου" του ιδίου του συγγραφέως μία συντεταγμένη κατάδειξη του πνεύματος του βιβλίου του ώστε, ακόμη και κάποιος που δεν παρηκολούθησε την σειρά των αναλύσεων να μορφώσει εικόνα χρήσιμη όχι μόνον για την άσκησή του στην ενστικτώδη Τοξοβολία αλλά και στην ίδια την ζωή του!

     Ο Eugen Herrigel, εκ του τάφου του, μας χειραγωγεί επί μιας πορείας φωτίσεως εν μέσω περιρρέοντος παρακμιακού σκότους και, γι αυτό, του ειμεθα ευγνώμονες!

     Η καταληκτική ημερίδα "Ακανθεώνος Θρους" δεν θα διεξαχθεί, ως συνήθως, στον αύλειο χώρο της έδρας των "Ελλήνων Κενταύρων" όπως όλες οι προηγηθείσες, αλλά υπό την σκέπη του Παρθενώνος, σε ένα ενεργειακότατο σημείο πολύ κοντά στον ιερό βράχο όπου μας αναμένει ένας φυσικότατος ακανθεών εκεί όπου, άλλοτε, η ιερή Καλλιρρόη υδροδοτούσε το αθηναϊκόν άστυ.

     Θα μας υποδεχθεί (και δεν θα μας "φιλοξενήσει" διότι δεν του είμεθα "ξένοι") ένα σημείο στην "καρδιά" της σύγχρονης αθηναϊκής αστικής υπελίξεως το οποίο διατηρεί το αρχαίο φυσικό κάλλος του και παραμένει ανέγγιχτο από τους σημερινούς δημοκρατικούς βανδάλους,

     Εν μέσω μιας τετρακτύος, ήτοι, του υπερκειμένου ιερού Ναού, των Στύλων του Ολυμπιείου και του περιβάλλοντος αρχαιολογικού χώρου του, του Ιερού του Πανός και της πηγής της Καλλιρρόης, σε ένα σημείο απίστευτο το οποίο συνιστά πολεοδομικό σαρκασμό για την "μοντέρνα" αθηναϊκή τερατούπολη. 

     Ένας τόπος γαλήνιος και αμίαντος ο οποίος θα μας βοηθήσει να αυτοσυγκεντρωθούμε και να αποδώσουμε σε μια τόσο κρίσιμη πνευματικήν ύλη την οποία θα προσλάβουμε όχι για να γίνουμε "ζενικοί Τοξότες", αλλά για να εκκινήσουμε διαλογιζόμενοι δια βίου επί της αναγκαιότητος φωτίσεως (σατόρι) ως "βακτηρίας" της, επέκεινα, καθημερινότητός μας.

     Όπως και για την παρουσίαση του απομένοντος 11ου μέρους, έτσι και για την ιδία του, τελικού, 12ου θα υπάρξουν αναλυτικές ενημερώσεις μετά την επιστροφή του παρουσιάζοντος, Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" από το ταξίδι του.

     Και στην καταληκτικήν ημερίδα, η οποία ακολουθεί τον κανόνα της ανιδιοτελούς (δωρεάν) προσφοράς γνώσεως, θα είναι καλοδεχούμενοι όλοι οι ενδιαφερόμενοι, εντός και εκτός Σχολής "Ελλήνων Κενταύρων"!