EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ
ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 11ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 9η Απριλίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:
Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.
Μ Ε Ρ Ο Σ 11ο
Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑ
Η ΑΛΗΘΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ
Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
Το Περιεχόμενο του 11ου Μέρους
Ένα βήμα πριν το τέλος, σ΄ αυτό το υπέροχο μέρος του βιβλίου του ο Eugen Herrigel μας βυθίζει στα πολύ δύσκολα «νερά» της χαρακτηριστικής καμπύλης κατακτήσεως της ουσίας της μεγάλης διδασκαλίας η οποία άγει από την υψηλή αυτοπεποίθηση του ανυποψίαστου αρχαρίου, στην καταβύθιση της αβεβαιότητός του όταν συνειδητοποιεί την άγνοιά του, με την υπερ-ανύψωσή του όταν συνεργασθεί με τον εαυτό του και μετατρέψει την δύναμη σε πνεύμα, προσπερνώντας τον όλεθρο της εκλογικεύσεως των αντιδράσεών του τις οποίες, πλέον, εναποθέτει σε «αυτό» που υπάρχει χωρίς να μπορεί να καθορισθεί και που για λόγους προσδιορισμού και μόνον μπορούμε να το αποκαλέσουμε «Ζεν».
Με άξονα την αναφορά του στο έργο του Takuan «Η απαθής αντίληψη» το οποίο πραγματεύεται την υπερβατικήν εκπαίδευση του ξιφομάχου, ο Eugen Herrigel υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της απελευθερώσεως του οπλομάχου από την άσκοπη επικέντρωση στην πρόβλεψη των χειρισμών του αντιπάλου και την προσφυγή του στην όξυνση και τον συντονισμό όλων των αισθήσεών του που νοηματοδοτούν «αυτό» που θα του επιτρέψει να προ-αισθάνεται κάθε αντίδραση του αντιπάλου ώστε ο ίδιος να προπορεύεται στον πλέον ενδεδειγμένο, για την περίσταση, χειρισμό που οδηγεί στη νίκη.
Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι σ΄ αυτή την διδασκαλία, ο Δάσκαλος δεν προορίζεται να χειραγωγήσει τον μαθητή επάνω στον συγκεκριμένο «δρόμο» αλλά πρέπει να του δείξει τον τρόπο για να πορευθεί επάνω σ΄ αυτόν!
Εν κατακλείδι, επισημαίνεται ότι η τελείωση του μαθητή με την βοήθεια της μεγάλης διδασκαλίας η οποία βασίζεται στον συνεχή και μακροχρόνιο διαλογισμό, τον οδηγεί στην αφοβία του θανάτου διότι τον προετοιμάζει ώστε, εκτιμώντας την ζωή, ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να την εγκαταλείψει γαλήνιος και απαθής. Κι αυτό είναι το καταληκτικό σημείο αυτής της διδασκαλίας, να διαμορφώσει έναν π ο λ ε μ ι σ τ ή ο οποίος, ενώ απολαμβάνει τη ζωή να μην άγχεται προ του θανάτου και αυτό να μην καυχάται γι αυτό αλλά να το αποδεικνύει δια των έργων και του παραδείγματος των πράξεών του! Για τον λόγον αυτό, κάθε Αίθουσα των Όπλων αποκαλείται «Τόπος Φωτίσεως».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.