Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

ΔΙΔΑΓΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕΥΦΥΙΑΣ


     Ηρωική η εποποιία των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως και πρότυπα της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" οι Έλληνες Στρατιώτες τους οποίους ιστορεί με ακρίβεια και σεβασμό ο ιστοριοδίφης Κωνσταντίνος Σάθας στο έργο του "Οι Έλληνες Στρατιώται εν τη Δύσει". 


     Διεκδικητές μιας Πατρίδος που εστερούντο σε μια περίοδο κυριαρχίας κι εξαπλώσεως της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (όπως όλοι, μέχρι σήμερα, στερούμεθα), οι Έλληνες Στρατιώτες ήσαν απαλλαγμένοι δογματικών εμμονών και θρησκευτικών παραισθήσεων (όπως, ευστοχότατα ο Κωνσταντίνος Σάθας καταγράφει στο έργο του) όμως, δεν δίστασαν να απαιτήσουν από την Ενετική Δεκανδρία (Dieci) την ίδρυση του Ορθοδόξου ναού του Αγίου Γεωργίου προκειμένου να επιβάλουν την παρουσία τους στην Καθολική κοινωνία της Βενετίας στην οποία προσέφεραν πολεμικές υπηρεσίες στον κοινό αντι-οθωμανικό αγώνα, αποτελώντας τον διακεκριμένο πυρήνα της Ελληνικής αποικίας (Αδελφότητος) στην Βενετία. Ευφυέστατοι και ...επικοινωνιακότατοι οι Έλληνες Στρατιώτες απέδειξαν ότι όχι μόνον εν όπλοις και κατά εχθρών, αλλά και εν πνεύματι κατά ...συμμάχων, ο μαχόμενος καλείται να κερδίζει "μάχες" αιφνιδιάζοντας τους πάντες, συμπεριλαμβανομένων ακόμη και "συμμάχους" οι οποίοι επιμένουν να "βλέπουν αφ΄ υψηλού" τον ...σύμμαχο! 


     Και οι Έλληνες Στρατιώτες κατάφεραν να επιβληθούν στην "καρδιά" της κοινωνίας του "αφ΄ υψηλού" ορώντος ...συμμάχου, κατακτώντας το δικαίωμα να ιδρύσουν στον θεοκρατικό καθολικισμό του ακριβώς εκείνο που ο καθολικισμός αντιπαθούσε πλήρως: έναν Ορθόδοξο ναό. Πέραν δογματικών προσεγγίσεων, αυτό υπήρξε ακόμη μία πολεμικότατη νίκη των Ελλήνων Στρατιωτών, ίσως μία κορυφαία, επί ενός "πεδίου" εντελώς πρωτότυπου για ενόπλους μαχητές: του θρησκευτικού! Και αυτό μας διδάσκουν με τούτη την νίκη τους, να είμαστε ΕΦΕΥΡΕΤΙΚΟΙ και ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ, προκειμένου να πετυχαίνουμε τους εθνικούς σκοπούς μας!  


     Από ένα σπάνιο βιβλίο που φυλάσσεται στη Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" και που είχε εκδοθεί στην Βενετία το 1893, ας απολαύσουμε μία περιγραφή των ιδρυτών του ναού του Αγ. Γεωργίου της Βενετίας ως ηρωικών πολεμιστών και την απαρχή της ιδρύσεως του ναού:








(Κλικάρετε στις εικόνες για ευχερέστερην ανάγνωση)

     Αυτή η πράξη των Προγόνων μας Ελλήνων Στρατιωτών τους αναδεικνύει στους καλύτερους εφαρμογείς των διδαγμάτων στρατηγικής ευφυίας του ...Σουν Τζου και μας κάνει υπερήφανους για την πνευματική γενναιότητά τους να παρακάμψουν το ο,τιδήποτε προ του καθήκοντος της υπηρετήσεως της ιδέας της Πατρίδος με οιονδήποτε μέσον! 


Κυριακή 29 Μαρτίου 2020


 ΜΟΝΟΜΑΧΗΤΙΚΗ ΘΕΟΔΙΚΙΑ


     Εάν η σχέση του ανθρώπου με τα όπλα δεν αποβλέπει στην θανατηφόρο αποστολή τους, τότε αυτά εκφυλίζονται, εκφυλίζοντας και τον άνθρωπο. Και εάν τα όπλα δεν διέρχονται από τους χώρους εκπαιδεύσεως σ΄ αυτά, προκειμένου να αναδειχθούν προς την θανατηφόρο αποστολή για την οποία το καθένα προορίζεται, με τον άνθρωπο να αρκείται σε μιαν «αθλητική» τους θέαση, τότε ο εκατέρωθεν εκφυλισμός, ανθρώπου και όπλων, καταλήγει στο σημερινό κοινωνικό αποτέλεσμα της άνευ όρων υποταγής ολοκλήρων κοινωνιών σε εμφανείς και αφανείς δυνάστες που απαιτούν «γην και ύδωρ» από απονευρωμένους υποτελείς-υπηκόους των οποίων η ηττοπαθής «ψυχολογία» διαμορφώνεται, πρωτίστως, μέσα από την ενοχοποίηση του όπλου και του Πολέμου!

     Γύρω από το έμβλημα των «Ελλήνων Κενταύρων» μία φράση του Εφεσίου φιλοσόφου Ηρακλείτου μας υπενθυμίζει την αντίθεση μεταξύ ονομασίας και αποστολής του Τόξου: «Τω ουν τόξω όνομα βίος, έργον δε θάνατος» (το όνομα του Τόξου είναι βίος, το έργο του όμως είναι ο θάνατος). Και αυτή η αντίθεση επί της οποίας ο Ηράκλειτος στήριξε ολόκληρη φιλοσοφική προσέγγιση θεωρώντας ότι εκ των αντιθέτων ανακύπτει η ωραιότερη αρμονία ενεδρεύει και στην περίπτωση του κινδύνου εκφυλισμού όπλων, ανθρώπων και κοινωνιών, όταν, αντί να προάγει το όπλο προς την αποστολή του, το περιορίζει ως «αθλητικό όργανο». Και για τον λόγο αυτό, στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» αναγνωρίζουμε την Τοξοβολία ως πολεμική τέχνη και όχι ως «άθλημα» και το Τόξο ως όπλο και όχι ως «αθλητικό σκεύος»!

     Και τα όπλα, είτε ως αγχέμαχα, είτε ως εκηβόλα, είτε ως «λευκά», είτε ως πυροβόλα, μίαν και μόνη αποστολή έχουν, την καταφορά του θανάτου και ως τέτοια θα πρέπει ο άνθρωπος να τα αντιμετωπίζει, άλλως το …ατύχημα και δη το αιματηρό, ανακύπτει ως βέβαιο ενδεχόμενο μετά από κάθε επαφή μαζύ τους!

     Και μιλώντας για την θανατηφόρο αποστολή των όπλων δεν περιοριζόμαστε σε αυτήν κατά την διάρκεια ενός πολέμου, ανεξαρτήτως εάν ο Ηράκλειτος είπε γι αυτόν «πόλεμος πάντων μεν πατήρ ἐστι, πάντων δε βασιλεύς». Η θανατηφόρος αποστολή των όπλων παραμένει ως μόνη αποστολή τους ακόμη και κατά την διάρκεια της ειρήνης όσο κι αν αυτό παραμένει «δύσπεπτο», διότι πολλές οι θανατηφόρες αποστολές των όπλων ακόμη και εν ειρήνη, π.χ. κατά την λησμονημένη «Μονομαχητική» η οποία μέχρι και τις αρχές του εικοστού αιώνος αποτελούσε μιαν, ευρέως, παραδεδεγμένη απονομή δικαιοσύνης.


      Πρακτικό «ανάπτυγμα» της Οπλομαχητικής, η Μονομαχητική έχει την εκπαιδευτικήν αφετηρία της στη πρώτη, αλλά, διασυνδέει τα αγχέμαχα, «λευκά», όπλα με τα εκηβόλα πυροβόλα στην κοινή αποστολή της Μονομαχητικής θεοδικίας την οποία ακολούθησαν οι κοινωνίες επί πολλούς αιώνες πριν ανακαλύψουν την εκφυλιστικήν εκδοχή του ανθρωποκατασκεύαστου και ανθρωποκεντρικού «συντεταγμένου Δικαίου».

     Οι μονομαχίες στη δυτική Ευρώπη ξεκίνησαν τον 17ο αιώνα, ενώ, στην Ελλάδα ξεκίνησαν όταν ο ...Αχιλλέας κάλεσε σε μονομαχία τον Έκτορα. Και οι μονομαχίες είχαν ως αίτιο θέματα Τιμής. Ο θιγμένος «καλούσε» σε μονομαχία, εκείνον που είχε θίξει την Τιμή του και ο αγώνας ήταν συναινετικός και για να πραγματοποιηθεί, ετηρείτο μια συγκεκριμένη διαδικασία. Μέχρι τον 18ο αιώνα, κυριαρχούσε η χρήση των αγχεμάχων ενώ, κατόπιν, με την καθιέρωση της πυρίτιδος, η χρήση των πυροβόλων.  


      Πέραν της Οπλομαχητικής τεχνικής η οποία αποτυπώθηκε σε πολλά εκπαιδευτικά εγχειρίδια , η Μονομαχητική απέκτησε γρήγορα την χορεία των δικών της τόσο εκπαιδευτικών όσο και κανονιστικών εγχειριδίων, διαμορφώνοντας πανευρωπαϊκώς την δική της "φιλολογία"!


     Τα εκπαιδευτικά εγχειρίδια Μονομαχητικής αναπτύσσουν την τεχνική της, αρχικώς εδραζόμενη στην χρήση αγχεμάχων, «λευκών», όπλων ενώ κατόπιν, συμπεριλαμβάνουν και την χρήση πυροβόλων, διαφοροποιώντας την από την κλασικήν Οπλομαχητική.


     Απαραίτητα συμπληρώματα των αμιγώς τεχνικών εγχειριδίων της Μονομαχητικής αναδεικνύονται, όπως είναι φυσικό, οι κώδικες με τους κανόνες διεξαγωγής της μονομαχίας. Ο γνωστότερος σχετικός κώδικας είναι του Γάλλου Adolphe Tavernier, με τίτλο «Περί μονομαχίας πραγματεία», ο οποίος κυκλοφόρησε στη Γαλλία το 1885 και στην Ελλάδα δύο χρόνια αργότερα. Από τους πέντε εγχώριους που εκδόθηκαν μεταξύ του 1879 και του 1928, δημοφιλέστερος αποδείχτηκε ο «Κώδιξ Μονομαχίας», τον οποίο συνέταξε ο απότακτος αξιωματικός του Οικονομικού Σωκράτης Χαλκιόπουλος και κυκλοφόρησε το 1893.


     Η Μονομαχητική, πέραν της τεχνικής της, συνιστά ένα σύνολο πολυποίκιλων και σχολαστικών κανόνων εμπλοκής μονομάχων σε έναν αγώνα κατά τον οποίο το θανατηφόρο αποτέλεσμα όχι απλώς δικαιολογείται αλλά είναι και το επιζητούμενο αν και μέσα σε αυτούς τους κανόνες δεν παραλείπεται ακόμη και το ενδεχόμενο του αναίμακτου συμβιβασμού των μονομάχων. 

     Σε όλο τον δυτικό κόσμο η, από αρχαιοτάτων χρόνων πεμπτουσία της Ολομαχητικής, Μονομαχητική, δεν εμφανίζεται με ενιαίο κανονιστικό «προφίλ» αλλά παρουσιάζει διαφοροποιήσεις κατά τόπο και χρόνο. Και η Μονομαχητική, παγκοσμίως, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις επί ηθικολογικού επιπέδου, διαμορφώνοντας «στρατόπεδα» φανατικών «συνηγόρων» αλλά και, εξ ίσου, φανατικών «κατηγόρων»

     Στην τραγελαφική μετα-Οθωμανική γραικία της φαιδράς πορτοκαλέας του 19ου αιώνος, η μονομαχία, ως κοινωνικό φαινόμενο, χρεώνεται με το δικό της «μέρισμα» της όλης γελοιότητος που χαρακτηρίζει την καθόλου συμπεριφορά των γραικύλων, ουδεμία σχέση έχουσα με το αίσθημα Τιμής και την ηρωική θεοδικία, αλλά αναπαριστώντας, περισσότερο μια γραφική κοσμική εκδήλωση συρμώδους χαρακτήρος όταν η ανατολίζουσα «νεότευκτη» χώρα εμιμείτο την …Εσπερία! Τότε «για ψύλλου πήδημα» οι ορνιθόψυχοι «κοσμικοί» αλληλο-εκαλούντο σε αναίμακτες, κατά κανόνα, …μονομαχίες για να απασχολήσουν, κυρίως τα πρωτοσέλιδα των διαφόρων φυλλάδων, αφού, από τότε η δημοσιογραφία σε αυτό τον τόπο ήταν ανυπόληπτη. Χαρακτηριστική και ή δήλωση του βουλευτή Θεόδωρου Λιμπρίτη: «συνηθέστερον οι προς την μονομαχία ρέποντες, είναι εκείνοι οίτινες ελπίζουσι ότι θέλουσι προκαλέσει εντύπωσιν τινα μονομαχούντες». Και μόνον ελάχιστα αιματηρά περιστατικά μονομαχητικών αναμετρήσεων σημειώθηκαν για να εξεγείρουν το εκφυλισμένο ψυχόστρωμα των μεταραγιάδων «comme il faut» αυτού του μετα-Οθωμανικού δοβλετίου με αποτέλεσμα την …εκστρατεία των κιτρινοφυλλάδων εναντίον της …«βαρβαρότητος» της Μονομαχίας! Οι υστερο-Οθωμανοί ραγιάδες, στην πραγματικότητα, θεώρησαν αδιανόητο να αποστούν από την κηδεμονία των αστικών δικαστηρίων για την επίλυση και των ζητημάτων Τιμής (αν ποτέ είχαν…) κι έτσι η στοχοποίηση ενός υγιούς τρόπου υπερασπίσεως της Τιμής όπως η Μονομαχία, κατέστη …καταδιωκτέα «βαρβαρότητα» από έναν ανελλήνιστο όχλο ο οποίος αδυνατούσε να αντιληφθεί την περίπτωση Αχιλλέως και Έκτορος!

     Aναφορικώς με την ιστορική πορεία των μονομαχιών στην (ούτως ειπείν...) Ελλάδα ο δικηγόρος και παλαίμαχος μονομάχος Επαμεινώνδας Βαλσαμάκης, σε σειρά άρθρων του που δημοσίευσε στην εφημερίδα «Ελληνική» το 1931, θεωρούσε πως η περίοδος ακμής της "ιθαγενούς" Μονομαχητικής «έρχεται δύο έτη προ του πολέμου του 1897 και λήγει το 1914 μαζί με την κήρυξη του Παγκοσμίου Πολέμου». Κατά εκτίμηση, την περίοδο αυτή στην Αθήνα πραγματοποιούνταν κάθε χρόνο γύρω στις δέκα μονομαχίες, ενώ πολλαπλάσιες προσκλήσεις σε μονομαχία κατέληγαν σε συμβιβασμό. 



     Οκτώ, συναπτά, χρόνια μετά(!) την τελευταία (!) θανατηφόρο μονομαχία στην Ελλάδα (9η Απριλίου 1910 στου Γουδή, ανάμεσα στον πλωτάρχη Λυκούργο Τσουκαλά και στον αντιπλοίαρχο Αριστοτέλη Γιωτόπουλο, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του τελευταίου) στην πάντοτε με χρονικήν … «υστέρηση» Ελλάδα, συγγράφεται και εκδίδεται ο τελευταίος «Ελληνικός Κώδιξ Μονομαχίας», συντεταγμένος από τον Μ.Θ. Φουρίδη (Αθήναι, τύποις Ηλία Παπαπαύλου, 1918) αποτελούμενος από 49 σελίδες πλήρεις κανονιστικών άρθρων, οψίμως προβλεπόντων τα πάντα για την διαδικασία της Μονομαχητικής η οποία, τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς (1918) τέθηκε ...εκτός νόμου!


     Ο ...μεθύστερος, αυτός, «Ελληνικός Κώδιξ Μονομαχίας», εκδίδεται όταν η πυρίτιδα είχε υποσκελίσει την χρήση των αγχεμάχων στις μονομαχίες, χωρίς ωστόσο να παραλείπει και τον διακανονισμό της χρήσεως των «λευκών» όπλων για την οποία διαβάζουμε:




     Αργότερα, στις 8 Μαΐου 1922 ο βουλευτής Αγαμέμνονας Σλήμαν κατέθεσε ενώπιον της Συντακτικής Συνελεύσεως σχέδιο νόμου «Περί καταργήσεως του νόμου του καταργούντος την μονομαχίαν» χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Σε ένα διαχρονικώς διεφθαρμένο δημοκρατικό καθεστώς ούτε οι θεοί, ούτε το Δίκαιο είναι γνωστές λέξεις και η θεοδικία παραμένει άγνωστη με διαμεσολαβητές της αστικής δικανικής φαρσοκωμωδίας τους αργυρώνητους θεμιστοπόλους, ή και «θεμιστοκώλους» επί το ορθότερον! 


     Ως  «χαριστική βολή» της θέσεως εκτός νόμου των μονομαχιών στην Ελλάδα υπήρξε ένα τευχίδιο που εκδόθηκε το 1882 με συγγραφέα τον Κ. Γ. Ξένο και υπό τον τίτλο «Η ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΝ» (το ... «Δίκαιον» όπως νοείται παρ΄ ...όρνισι) οι ρωμηοί φρόντισαν να θέσουν εκποδών την θεοδικία της Μονομαχίας προτιμώντας τα, ανέκαθεν, αργυρώνητα όργανα των αστικών δικαστηρίων πεπεισμένοι ότι οι αποφέρουσες «χρυσία» λαθροπραξίες τους θα τους επέτρεπαν να εξαγοράζουν την στάθμη της (ανύπαρκτης) "Τιμής" τους όπως παρατηρούμε σε όλο το νεόδμητο ρωμέικο κράτος όπου, σχεδόν, ως μόνοι Έλληνες απεδείχθησαν οι ...Φιλέλληνες Βαυαροί ιδρυτές του και άλλοι!

     Παρά ταύτα, ακόμη και ο Κ. Γ. Ξένος δεν μπορεί να αποκρύψει την ηρωικότητα των χαρακτήρων οι οποίοι προτιμούν να μονομαχούν προστατεύοντες Τιμή και υπόληψη από το να καταφεύγουν δίκην εριφίων στην «γκλίτσα» των αστικών δικαστηρίων, σημειώνοντας (σ. 66):



     Όμως η ηρωικότητα δεν αποτελεί διόλου χαρακτηρισκόν ουσίας της αστικής δημοκρατίας και η μονομαχία από τους νεο-γραικύλους υποβλέπεται ως «καινόν» ...δαιμόνιον, καίτοι καταγόμενον από την ελληνικήν αρχαιότητα με την οποία οι υποβλέποντες ουδεμία σχέση είχαν!

     Πέριξ αυτού του αφελληνισμένου, απερισκέπτου, «σκεπτικού» της εκποδών θέσεως της μονομαχητικής θεοδικίας, παρατηρούμε την «συστράτευση» των γνωστών εκφυλιστικών «εκβλαστήσεων» της αστικής, δημοκρατικής, «χωματερής» των κοινοβουλευτικών και άλλων, εποχιακών, «σαπροφύτων» με επίκεντρο, βεβαίως, τις αείποτε φυλλάδες που, τότε, όπως και σήμερα, κυκλοφορούσαν και κυκλοφορούν.



     Εν μέσω αυτών των φυλλάδων και το ...ταμπλόιντ της εποχής «ΣΚΡΙΠ» το οποίο ξεκίνησε μιαν ...εκστρατεία κατά της μονομαχίας χαρακτηρίζοντάς την ως ...«Βάρβαρον Έθιμον». Ο γραικύλος διευθυντής της Γρηγόριος Ευστρατιάδης, καλομπουκωμένος από τους «επιφανείς της Βουλής», είναι προφανές ότι το ίδιο ...«βάρβαρο» θα θεωρούσε και τον αρχαίο Αχιλλέα και υπό την πεζοδρομιακήν «ιαχή»-τίτλο «ΚΑΤΩ Η ΜΟΝΟΜΑΧΙΑ!» επιδόθηκε σε ένα «σήριαλ» δημοσιευμάτων, κατά της μονομαχητικής θεοδικίας! Και με τα ίδια στυλιζαρισμένα, «ξύλινα» ...τελαλίσματα προς εντυπωσιασμό αστοιχείωτων πελατών-αναγνωστών «ΜΕΓΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΑΓΩΝ» όπως μέχρι σήμερα επαναλαμβάνονται οι δημοκρατικές φυλλάδες χωρίς οι αποδέκτες της αποβλακώσεώς τους, εκατόν δώδεκα χρόνια μετά, να ενοχλούνται!



      «Αγλαίσματα» νεογραικυλικής ιταμότητος, αυτά τα σειριακά δημοσιεύματα μιαίνουν την Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" ως τεκμήρια της αιωνίας υποχρεώσεως των Ελλήνων να αποστρεφόμεθα τους γραικύλους και την υποκουλτούρα τους η οποία αφηρωποίησε μια κοινωνία, εκ καταγωγής, φύσει ηρωική! 

     Και κάπως έτσι καταντήσαμε, σήμερα, στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, να μην χάνονται μερικές ζωές προς υπεράσπιση της Τιμής (που να βρεθεί, άλλωστε...;) αλλά να πεθαίνουν χιλιάδες ημερησίως από κατασκευασμένες "πανδημίες" υπέρ συμφερόντων διεθνούς τοκογλυφίας και καταλύσεως της ιδιωτικότητος των πολιτών! Καταφέραμε να περισώσουμε μερικές δεκάδες ζωών καθιερώνοντας την ατίμωση ως παράμετρο κοινωνικού βίου αλλά θυσιάζουμε ολημερίς μια ...κωμόπολη προκειμένου οι εξουσιαστές μας να συνεχίσουν να κυριαρχούν επί της ειρηνιστικής ανοησίας μας! Όμως, οσονούπω, εισερχόμεθα στην περίοδο των ριζικών ανατροπών κατά την οποία η κάθαρση θα αποτελέσει το "οξυγόνο"  συνεχείας της ζωής, ατόμων και κοινωνιών!...


ΥΓ: 
Το υλικό που εμφανίζεται και στην παρούσα ανάρτηση, προέρχεται, ως είθισται, εκ της Βιβλιοθήκης 
των "Ελλήνων Κενταύρων".

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΤΗ 
ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Στην Κλειστή Ομάδα του Facebook των "Ελλήνων Κενταύρων" αναρτήθηκε μήνυμα του Ιδρυτή της Ομάδος αναφορικώς προς την ιδιαιτέρως κρίσιμη κατάσταση την οποία βιώνουμε. Τα Μέλη των "Ελλήνων Κενταύρων" μπορούν να επισκεφθούν την σελίδα της Κλειστής Ομάδος, ώστε να λάβουν γνώση του μηνύματος. 

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ 
ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ


     Ένας πολύ καλός φίλος από την ανατολική όχθη του αγαπημένου μας Αιγαίου, εμπνευσμένος από τον υποχρεωτικό εγκλεισμό του στο σπίτι μιας και οι εντολές που εκτελούν οι απανταχού "παγκοσμιοποιητές" είναι "ίδιες", μας θυμίζει ένα βασικό "κεφάλαιο" της προπονητικής των "Ελλήνων Κενταύρων", παρουσιάζοντας κάτι που εφαρμόζουμε από τετραετίας: Την Τοξοβολία εξ Επαφής.


     Mε τον Murat Özveri, όπως λέγεται ο πολύ καλός φίλος, ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" γνωρίσθηκε κατά την διάρκεια του 1ου W.T.A.F. στη Ν. Κορέα το 2007 όπου, εκτός από τον Τούρκο Τοξότη, εξετίμησε πολλούς ομοτέχνους μας από διάφορες χώρες. "Ζωντανή' ανάμνηση από τότε, το βιβλίο "Τοξοβολία" που ευγενώς προσέφερε ο Τούρκος συγγραφέας στον "Έλληνα Κένταυρο".


     Άριστος γνώστης της Τοξοβολίας και, δη, της Οθωμανικής, με σχετικό συγγραφικό έργο και πολλές διεθνείς διαλέξεις, ο φίλτατος, οδοντίατρος, Murat Özveri, μελετώντας κι ερευνώντας ασταμάτητα ό,τι έχει σχέση με το Τόξο και την τέχνη του, αυτές τις μέρες που, αναγκαστικά, παραμένει (όπως όλοι) στο σπίτι του, συνεχίζει να προπονείται στο κλειστό περιβάλλον με τον ιδανικό τρόπο της Τοξοβολίας εξ Επαφής και μας δείχνει το "πως";


     Σπουδαίος Τοξότης και θεωρητικός γνώστης της Παραδοσιακής Τοξοβολίας ο Murat Özveri, ενισχύει με το κύρος των γνώσεων και δεξιοτήτων του εκείνο που εφαρμόζουμε από τετραετίας, όταν θελήσαμε να εμβαθύνουμε στην ενστικτώδη σχέση μας με την χορδή και το άνοιγμά της.


     Και ο Murat Özveri, στα βίντεο που ανέβασε μας δίνει μια σειρά οδηγιών ακριβώς όπως κι εμείς τις εφαρμόζουμε στην Τοξοβολία εξ επαφής, κάνοντάς μας να θαυμάζουμε την αρμονία των κινήσεών του και την επιδεξιότητα της όλης διαδικασίας.


     Ουδέν κακόν αμιγές καλού και ο εγκλεισμός λόγω ..."κορωναϊού", ή, ακριβέστερα, λόγω εποχιακής γρίπης, δείχνει γόνιμος και για τους Τοξότες.


     Έτσι και μεις, όπως και ο φίλτατος Murat Özveri, συνεχίζουμε να προπονούμεθα ακόμη και μέσα στο σπίτι "κουβαλώντας" τις εμπειρίες μας από τους φυσικούς, εξωτερικούς, προπονητικούς χώρους όπου επιχειρούμε επί τετραετία την Τοξοβολία εξ Επαφής συνιστώντας την ανεπιφυλάκτως σε όλους τους Τοξότες προς τους οποίους, με πρώτο τον Murat, ευχόμαστε γρήγορην επάνοδο στη Γραμμή Βολής με το Τόξο ανά χείρα!


     Άλλωστε, δεν υπάρχει καλύτερη ευχή για όλους τους, απανταχού της γης, θεράποντες της τέχνης του Απόλλωνος η τάχιστη έξοδος στα φυσικά μας περιβάλλοντα που αποτελούν και το "λίκνο" των δραστηριοτήτων μας.


Teşekkür ederim Murat, size ve insanlarınıza her iyilik!

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020


ΤΟΙΣ ΗΡΩΙΚΟΙΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙΣ 
ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ



     H συνδυαστική μνήμη του ζώου δεν επαναλαμβάνει ποτέ το ίδιο λάθος, αντιθέτως, ο ελαττωματικός και αμφιλεγόμενος "νους" του ραγιά όχι μόνον το επαναλαμβάνει αλλά και το επιτείνει! Και η προ αιώνων μαζική ραγιαδοποίηση των κοινωνιών απεδείχθη ότι οδηγεί τον κοινωνάνθρωπο στην διαχρονική επανάληψη ολεθρίων λαθών που διαρκώς επιδεινώνουν την καθημερινότητά του σε όλα τα μήκη και πλάτη όπου, το στίγμα της παρουσίας του επισημαίνει την παραπαίουσα πορεία του!

     Και μπορεί, π.χ., ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ως ο καθ΄ ύλην πλέον αρμόδιος, να εκδίδει ανακοινώσεις επί ανακοινώσεων αποσαφηνίζοντας ότι η εποχιακή γρίπη δεν επιτρέπεται να παρουσιάζεται ως "πανδημία" προς εξυπηρέτηση τοπικών κυβερνητικών επιδιώξεων, οι ηλίθιοι κοινωνάνθρωποι εξακολουθούν να επιμένουν στην εγκληματική εκδοχή της "πανδημίας" και να υπερτιμούν την άχρηστη ...μάσκα και τα χειρουργικά γάντια που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν θεωρώντας τα ...χειρόκτια περιπάτου! Κατά τον ίδιο τρόπο που εκλέγουν και τα όσα δίποδα αναδεικνύουν ως ...εκλεκτούς τους, επιμένοντας αμετανοήτως στην, κατά Πλάτωνα, τυραννία της δημοκρατίας!

     Κάπως έτσι και επί χρόνια, οι γραικύλοι εκλαμβάνουν ως "Επανάσταση" και το "αφήγημα" το οποίο τους επεβλήθη από την εβραιοχριστιανικήν εκκλησία η οποία, ειρήσθω, αφόρισε τους εξεγερμένους του 1821 και επιμένουν να αγνοούν την μόνη και πραγματική Επανάσταση του 18ου αιώνος που έλαβε χώρα στη Λάμαρη της Ηπείρου και κατά την οποία, πρώτο , απελευθερώθηκε και παρέμεινε απελευθερωμένο Ελληνικό έδαφος από τον πρόκριτο του Αλποχωρίου Καλέντζη. Επί διακόσια χρόνια οι γραικύλοι επιμένουν στην άγνοια της Ελληνικής Ιστορίας γιορτάζοντας την φιέστα του μπακαλιάρου και της σκορδαλιάς όπως την θέλει το εκκλησιαστικό σενάριο προς ίδιον όφελος με την "σύμπτωση" της ...βαγγελίστρας, ενώ η πραγματική Επανάσταση προηγήθηκε κατά ένα, σχεδόν, αιώνα!

     Η διαστροφική φύση του ελαττωματικού όντος κυριαρχεί και εν προκειμένω σε μία ομαδική συμπεριφορά κατά την οποία η δυσανεξία προς το οίκοθεν νοούμενο ως "ορθό" και η δυσφορικότητα προς το φύσει νοούμενον ως "υγιές" απολήγει σε μία εθνική τραγωδία όπως αυτή την στιγμή υφίσταται το θλιβερό δημοκρατικό υπόλειμμα της πάλαι ενδόξου "Ελλάδος"! Και, αναφερόμενοι σε "δυσανεξία" έναντι του ορθού και "δυσφορικότητα" έναντι του υγιούς, θα επικαλεσθούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα το οποίο φαντάζει απίστευτο εάν δεν ήταν δημοσιευμένο σε ένα εγκυρότατο, ειδικό της εποχής, έντυπο από το οποίο το αντλούμε ...φωτογραφικώς:




     Μπορεί να φαίνεται απίστευτο, αλλά, σήμερα που η ομαδική ανοησία απολαμβάνει τον τηγανητό μπακαλιάρο με την σκορδαλιά όχι δια μαχαιροπίρουνου αλλά δια ...γιαταγανιού και εμπροσθογεμούς καρυοφιλιού λόγω ..."επετείου", αυτή η διαχρονική δυσανεξία και δυσφορικότητα των γραικύλων έναντι της φυσικής πραγματικότητος, όσους απομένοντες Έλληνες μας υποχρεώνει σε βαθύτερη περίσκεψη και τήρηση όχι μόνον "ενός λεπτού σιγής" αλλά αέναης σιωπής, μέχρις οριστικής απελευθερώσεως της Πατρίδος μας από τα εξακολουθούντα δεσμά της, ευγνώμονες, 

"ΤΟΙΣ ΗΡΩΙΚΟΙΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ"! 

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ 
ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 
ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ KASSAI LAJOS


Ο Κassai Lajos στην Αίθουσα Τιμής, του Οργανισμού του.


     Η Ουγγαρία είναι μία χώρα της οποίας ο, υψηλότατης μορφώσεως και καλλιεργείας, λαός διαθέτει, όπως είναι φυσικό, αυτοσεβασμό, πατριωτισμό και εθνική υπερηφάνεια! Τα σύνορα αυτής της χώρας είναι αυστηρώς φυλασσόμενα, κανείς δεν διανοείται να τα επιβουλευθεί και, όπως είναι φυσικότατο, οι Ούγγροι ευημερούν σε μία χώρα της οποίας το χαρακτηριστικό είναι η εθνική κυριαρχία! Τα αποτελέσματα φαίνονται στον παρακάτω επίσημο απολογισμό του "κορωναϊού", σε μια περίοδο που, π.χ., η "ξέφραγη" Ιταλία πλήρωνε τίμημα χιλιάδων θανάτων!


     Γνήσιος εκπρόσωπος του λαού του, ο χρισμένος Ιππότης των Γραμμάτων και Τεχνών και τιμημένος με ανώτατα εθνικά παράσημα, Δάσκαλός μας, Kassai Lajos, παρεχώρησε προσφάτως μία συνέντευξη η οποία, όπως πάντα, απετέλεσε δίδαγμα όχι μόνον για τους Ούγγρους αλλά και για κάθε σκεπτόμενο πολίτη.Ένα από τα σημαντικά σημεία αυτής της συνεντεύξεως ήταν και η αναφορά του στην εξισορρόπηση μεταξύ "θεάσεως" παρελθόντος και παρόντος για την χάραξη ενός γόνιμου μέλλοντος, μια κατάσταση η οποία διαμορφώνει βαθειάν αυτογνωσία και αφορά στην Κοινότητα.  Συγκεκριμένα, ο Δάσκαλος Kassai Lajos είπε: 

     «Η κομμουνιστική αντίληψη της διαγραφής του παρελθόντος είναι τόσο στρεβλή όσο στρεβλή είναι και η αντίληψη της διαγραφής του παρόντος προς …επιστροφή στο παρελθόν! Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να διαγράψουμε την γνώση που μας σώρευσαν οι προηγούμενες γενεές αλλά θα πρέπει να αποφασίσουμε για την σχέση μας με τον 21ο αιώνα αλλά και το παρελθόν μας. Τίποτε το μεμπτό δεν υπάρχει με το 'Smartphone', με το  'Facebook' ή με το 'You Tube' αλλά σημασία έχει αυτές τις εφαρμογές να τις χρησιμοποιούμε εμείς και να μην μας χρησιμοποιούν αυτές! Η λέξη κλειδί είναι «εξισορρόπηση». Και γι αυτό τον λόγο οι έννοιες «Κοινότητα» και «αυτογνωσία», σήμερα, είναι σημαντικές όσο ποτέ! Διότι μόνο μια υγιής Κοινότητα μπορεί να προσφέρει την σωστή κατεύθυνση στις επερχόμενες γενεές και μόνον η αυτογνωσία μπορεί να επιτρέψει μια διαυγή θέαση μεταξύ του εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου μας!»

     Εκφράζοντας την εξισορροπιστική "ουσία" της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και την στοχαστική της παράμετρο, ο μεγάλος Ούγγρος διατυπώνει έναν βαθύτατο πολιτικό λόγο στηλιτεύοντας τις συρμώδεις προσεγγίσεις οι οποίες διίστανται της ισορροπίας η οποία, αυτονοήτως, πρέπει να διέπει την ανθρώπινη πορεία στο χρόνο.

     Όσο μακριά του κι αν βρισκόμαστε, παραμένουμε ευγνώμονες στον Δάσκαλό μας παρακολουθώντας όχι απλώς τα πρωταθλητικά του επιτεύγματα αλλά κυρίως την φιλοσοφημένη σκέψη του η οποία επαληθεύει ότι άνευ φιλοσοφίας ουδεμία πολεμική τέχνη "νομιμοποιείται" ως τέτοια! 

Τρίτη 24 Μαρτίου 2020


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     αντρωμένος" στο σπίτι του μαζύ με όλους τους Έλληνες και ο Αρχηγός του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας και Σχηματαρίου", Εφιπποτοξότης Γ. Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης, δεν παρατηρεί μόνον "από το παράθυρό του" τους, κατά κύματα, εισρέοντες ...ξεμάντρωτους παράνομους ξένους να κατακλύζουν τη χώρα μας, αλλά φροντίζει και να ασκείται.


     Ο τεχνητός πανικός του κορωναϊού βρήκε τον Συνασκούμενό μας στο εξωτερικό απ΄ όπου επέστρεψε για να τεθεί σε 14ήμερη καραντίνα, όταν οι ορδές της λαθρομεταναστεύσεως διασχίζουν ανεξέλεγκτες το προτεκτοράτο των Αθηνών και ...πέριξ μιας και δεν ξέρουμε, πια, μέχρι που φτάνει η "Ελλάδα"! Και επιστρέφοντας, η μεν ατομική του καραντίνα επιδεινώθηκε σε ...πανεθνική, αλλά ο ίδιος δεν έπαψε να ασκείται, όπως και οι "Έλληνες Κένταυροι" δεν υποκύψαμε στο "φιάσκο" της ανύπαρκτης πανδημίας, όπως δικαίωσε τις προηγούμενες θέσεις μας ο "Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας" με αναλυτικήν ανακοίνωσή του σήμερα.



     Έτσι, ο Ιφικράτης μας μετέφερε στην αυλή του σπιτιού του όλη την διδασκαλία της Σχολής Σπαθασκίας του Βουκουρεστίου όπου εκπαιδεύθηκε και την συνδύασε σε μία ατομική ημερίδα με την διδασκαλία Τοξοβολίας της Ομάδος μας, εμφανέστατα επηρεασμένος από το υπέροχο ασκησιολόγιο των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" εκεί, στην πανέμορφη Χαλκίδα!


     Υπέροχοι οι, όπου γης "Έλληνες Κένταυροι" καταφέρνοντας να ασκούμεθα ακόμη κι εκεί που σέρνεται η θνητότητα των ηλιθίων εκ του μη όντος!


     Καθένας επιλέγει τον τρόπο που ζει ή πεθαίνει κι εμείς οι "Έλληνες Κένταυροι" αρνούμεθα να πέσουμε στη παγίδα των παγκοσμιοποιητών-χειραγωγών των κοινωνιών οι οποίοι εντέλλονται την απομόνωση και την αδράνεια ως ένα βήμα πριν την δολοφονία των ηλιθίων!