ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ!
Eπικής ...αρμονίας αυτή η εκπαιδευτική ημερίδα μιας αρχάριας και μιας πρωτοείσακτης κατέληξε σε ένα αποτέλεσμα πολλαπλασίως περισσοτέρων μαθημάτων και για τις δύο με κέρδος κόπου, χρόνου και, βεβαίως, οικονομικού κόστους επιβεβαιουμένης μιας εκκλήσεως που προηγήθηκε για την συμμετοχή περισσοτέρων του ενός εκπαιδευομένου σε κάθε ημερίδα, κάτι που πολλαπλασιάζει τα οφέλη για κάθε συμμετέχοντα!
Το τι κατάφεραν τα δύο σημερινά κορίτσια θα μπορούσαν να συνοψισθούν σε ...σημεία και τέρατα και όποιος γνωρίζει από Ιππασία μπορεί να καταλάβει.
Συνεργαζόμενες άριστα και βοηθώντας η μια την άλλη, η απολύτως αρχάρια Εύα και η πρωτοείσακτη Σοφία κατάφεραν, θα λέγαμε, να ...αλληλοδιδαχθούν υπό ...επίβλεψη κατά την διάρκεια μιας ημερίδος της οποίας η κατάληξη ήταν μια απρόσμενη πρόοδος και για τις δυο.
Μετά τον απαραιτήτως προβλεπόμενο Κύκλο Προσεγγίσεως για την πρωτοείσακτη Σοφία, η ημερίδα ξεκίνησε με διέλευση βαλβίδων για την Εύα η οποία επεχείρησε την άσκηση για πρώτη φορά αλλά...
Όλοι όσοι γνωρίζουν τα της Ιππασίας, ξέρουν
πολύ καλά πόσες παράμετροι ακριβείας απαρτίζουν την διέλευση βαλβίδων και πόσο
είναι καθιερωμένη γι αυτήν ένας ενστομισμένος Ίππος και η σέλλα με τους
αναβολείς, ενώ η συρμώδης φοβικότητα επιστρατεύει κράνη, θώρακες κλπ
παραφερνάλια για την αντιστάθμιση της ελλείψεως θάρρους και δεξιότητος του
αναβάτη. Σήμερα η εντελώς αρχάρια Εύα χρειάστηκε ένα λεπτό για καταλάβει όλες
τις παραμέτρους και να εκτελέσει την πρώτη διέλευσή της υπεράνω βαλβίδων, με
ανενστόμιστο Ίππο, χωρίς ηνίες και χωρίς σέλλα με αναβολείς, άριστα, χαλαρά και
παίζοντας με τα μπαλλάκια της και όχι μόνον...
Εν συνεχεία, η Εύα εκλήθη να τοξεύσει επί
συγκεκριμένου σημείου κατά την διάρκεια της διελεύσεως υπεράνω βαλβίδων και η Εύα, απλώς, εξετέλεσε σαν να έκανε όλα τα προηγούμενα χρόνια της ...Έφιππη Τοξοβολία!
Οι έφιππες τοξεύσεις της Εύας υπεράνω των βαλβίδων, όλες, με θεατρική κίνηση και απολύτως ελεγχόμενες, με μαχητική πειστικότητα και όχι απλώς για το "θεαθήναι", κρατήθηκαν σε ένα αρχείο "τελείας", με όλη την σημασία της λέξεως, αποδόσεως της ασκήσεως της διελεύσεως υπεράνω βαλβίδων. Κι έτσι, η ίδια η Εύα έδειξε ότι είναι έτοιμη και για τα δυσκολότερα και ξεκινήσαμε την διαδικασία της υπερπηδήσεως καβαλέτο!
Το καβαλέτο είναι το, χαμηλότερου ύψους, εμπόδιο υπεράνω του οποίου ο Ίππος δεν πηδά αλλά διελαύνει, όμως, είναι το πρώτο "σκαλοπάτι" για την διδασκαλία της περαιτέρω υπερπηδήσεως εμποδίων και το επιχειρήσαμε ξεκινώντας από την απλή διαγώνιο την οποία η Εύα πε΄ρασε χωρίς χρήση ηνιών(!) συνεχίζοντας με ένα κόλπο προς αποφυγή πανικού ύψους(...) και τα καταφέραμε άριστα!
Και ποιο ήταν το "κόλπο"; Μα, φυσικά, η τελευταίας στιγμής "παρέμβαση" της Σοφίας η οποία ανασήκωσε και το άλλο άκρο της βαλβίδος με αποτέλεσμα ολόκληρη η βαλβίδα να αποκτήσει το ύψος ενός καβαλέτο το οποίο και πάλι η Εύα πέρασε χωρίς χρήση ηνιών και μάλιστα σε ακούσιο τροχασμό τον οποίο διετήρησε χωρίς αλλοίωση καθίσματος και χωρίς πανικό!
Η Εύα αφίππευσε εκτελώντας χωρίς να το γνωρίζει με έναν τρόπο ο οποίος εγγράφεται στη μυική "μνήμη" ως ο ασφαλέστερος τρόπος προσγειώσεως μετά από ανεπιθύμητη απώλεια ευσταθείας (πτώση) ώστε να αποφεύγονται οδυνηρές συνέπειες. Και αυτό το κατάφερε άνετα!
Δώσαμε ένα περιθώριο "αναπαύσεως" στην Εύα αλλά όχι πλήρως, διότι της ανετέθη η εισαγωγή στα βασικά της πρωτοείσακτης Σοφίας η οποία δεν είχε καμία προηγούμενη εμπειρία Ιππασίας.
Το "κάθισμα" της Σοφίας, αμέσως μετά την εφίππευσή της, έδειξε την υψηλήν αίσθηση ισορροπίας που διαθέτει! Και δεν αναφερόμαστε μόνον στην ισορροπία του σώματος...
Αλλά η ανάληψη της ευθύνης διδασκαλίας των βασικών στη Σοφία από την Εύα έδειξε και την αρχηγική φύση της Εύας η οποία αμέσως κέρδισε την συνεργασία του σχολικού Ίππου ο οποίος είναι "κολλημένος" με τον Εκπαιδευτή, κάνοντάς τον υποχείριο ..."pet"! Σε ένα μάθημα Ιππασίας ανακαλύπτουμε για τους Ανθρώπους όσα δεν ανακαλύπτουμε σε μιαν ολόκληρη ζωή...
Η Εύα καθοδήγησε στα βασικά την Σοφία και κατόπιν την άφησε να τοξεύσει για πρώτη φορά επ΄ ευθείας.
Κατόπιν, η πρωτοείσακτη Σοφία πέρασε για πρώτη φορά και ...βαλβίδες ...τοξεύοντας επί συγκεκριμένου σημείου της διελεύσεως και επί συγκεκριμένου νοητού στόχου. Και η Σοφία τα κατάφερε άριστα! Κι όλα αυτά στο πρώτο της, μόλις, μάθημα!
Η Σοφία αφίππευσε κατά τον γνωστό μας, εκπαιδευτικό τρόπο όπως προηγουμένως και η Εύα μαθαίνοντας να εγκαταλείπει με ασφάλεια τον Ίππο και, επειδή τα μαθήματα δεν τελειώνουν ποτέ με τον συγκεκριμένο Εκπαιδευτή, η Εύα ...ξανα-εφίππευσε! Τώρα που ξεκουράστηκε, μπορούσε να ολοκληρώσει το ασκησιολόγιό της με επικέντρωση στο εδραίο γυμνιππευτικό τροχάδην, όπερ και εγένετο!
Το "κάθισμά" της, μετά από μία επέμβαση δευτερολέπτων του Εκπαιδευτή της, άριστο όπως φαίνεται στην φωτογραφία.
Το ίδιο άριστη και η ψυχική διάθεσή της τώρα που ανεκάλυψε την ταχύτητα κινήσεως του Ίππου. Έπεται συνέχεια, ασφαλώς, με καλπαστικές τοξευτικές εξόδους, με τοξευτικές υπερπηδήσεις μέχρι και αυτή να ανακαλύψει την απέραντη χαρά της προσφοράς προς τον Ίππο και όχι, απλώς, του Ίππου! Διότι η εν τω βάθει Ιππική αυτό μας διδάσκει! Ως τότε, όμως, έχουμε πολύ δρόμο...
Αυτή η ημερίδα ήταν θεατρική, κινηματογραφική, ...σκηνική! Ήταν, πραγματικά υπέροχη! Αλλά δεν τελείωσε στο Ιππευτήριο! Αργά το βράδυ ο Εκπαιδευτής, έλαβε στο messenger ένα μήνυμα της Εύας που του έγραφε: "Καλησπέρα
Αριστοτέλη, συνειδητοποιώ ότι το άλογο άρχισε καλπασμό κατά την ίππευση της
Σοφίας γιατί δεν της αναφέραμε να κρατήσει χαλαρά τα πόδια κατά την ρίψη του
βέλους." Τι υπέροχο να παρατηρείς ότι ο εκπαιδευόμενος παρατηρεί προσεκτικά το μάθημα και επισημαίνει σωστότατα ζητήματα ακόμη και την ώρα που θα έπρεπε να ξεκουράζεται! Όντως, αυτό που παρετήρησε η Εύα είναι σωστότατο και της δόθηκε απάντηση: "ΕΥΓΕ!
Είναι πολύ σημαντικό πρώτα να συναισθάνεται ο ίδιος ο μαθητής το γνωστικό
αντικείμενο και κατόπιν να του αναλύεται αυτό. Προσωπικώς ακολουθώ αυτή την
τακτική πάντοτε σε ετοιμότητα επεμβάσεως (έτσι αποφεύγεται το ατύχημα, αλλά
αυτό σημαίνει πολλαπλασίως περισσότερο κόπο Εκπαιδευτή). Όταν η Σοφία βγει σε
καλπαστικές τοξεύσεις μια σειρά διορθώσεων τις οποίες ήδη έχει ψυχανεμιστεί θα
μπουν σε τάξη όπως σήμερα έδειξες και συ ότι ταξινόμησες σωστά μια σειρά
βιωματικών ψυχανεμισμάτων από τα προηγούμενα μαθήματά σου και πέρασες χωρίς να
το καταλάβεις και καβαλέτο, αλλά και εξετέλεσες εδραίο τροχάδην που είναι και η
δυσκολότερη κίνηση του Ίππου. Έτσι προοδεύουμε κερδίζοντας μαθήματα αφού, όπως
ξέρεις στη δική μας Σχολή σημασία έχει η πρόοδος του εκπαιδευόμενου και όχι το "ταμείο" όπως, κατά
κανόνα συμβαίνει." Και κάτι τέτοιες ημερίδες καλόν είναι ναμην ολοκληρώνονται ποτέ, απλώς, να επαναλαμβάνονται!