OTAN O XOΡΟΣ
"ΠΑΝΤΡΕΥΕΤΑΙ" ΤΗΝ ΙΠΠΑΣΙΑ
Δύο κορυφαίοι κλασικοί χορευτές, ο Άγγελος Χατζής και ο γιος του Errik Nour, ένας παθιασμένος χορευτής κοινωνικών χορών, ο αγαπημένος μας Παντελής κι ένας ταπεινός αλογατάρης, όταν βρίσκονται στο Ιππευτήριο με έναν μοναδικό Ίππο Σχολής μπορούν να αναβαθμίσουν μια μίζερη εκλογικήν ημέρα σε μία λαμπρή πρεμιέρα Πολιτισμού όπου η σκηνική κίνηση ξεπερνά την απλή Ιππασία και ανελίσσεται σε θέαμα με πρωταγωνιστή τον έξοχο Errik στο πρώτο, μόλις, μάθημά του!
Mετά από 14 χρόνια σοβαρότατου ιππικού έργου, σήμερα η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" υπεισήλθε σε μιαν άλλη "διάσταση" διδασκαλίας δομημένη επάνω στο πληθωρικό ταλέντο ενός νεαρού χορευτή ο οποίος μας έδωσε νέα "μέτρα" ..."στρογγυλής" (όπως την ονομάζουμε...) κινήσεως σε μία απρόσμενη έφιππη ...παράσταση υψηλής ποιότητος και, κυρίως, a prima vista!
Στην αρχή της σημερινής ημερίδος ένας διαφορετικός Παντελής αφέθηκε χαλαρός στο αρμονικότατο κλίμα του υπέροχου απογεύματος.
Ολόκληρο, σχεδόν, το σημερινό πρόγραμμά του περιελάμβανε καλπαστικές τοξεύσεις με έμφαση στην ακρίβεια τεχνικής.
Η μελέτη του οπτικοακουστικού υλικού του μαθήματος του Παντελή μας έδειξε έναν έφιππο Τοξότη ...κινηματογραφικό που αρχίζει να βιώνει τη σκηνική "δόνηση" της μαχητικής τέχνης μας. Κι αυτό ήταν ένα σημαντικότατο βήμα μπροστά.
Ασφαλώς και η περισυλλογή βελών σε τροχασμό έδωσε τον ωραίο αποθεραπευτικόν επίλογο στο πρόγραμμα του Παντελή επισφραγίζοντας την πρόοδό του.
Ωστόσο, ο Errik, μετά τον Κύκλο Προσεγγίσεως, εισήχθη στην Τοξοβολία και αφέθηκε να κάνει τις τοξεύσεις του αφού, εξ αρχής έδειξε ότι σήμερα, ακόμη και από το πρώτο μάθημά του μπορούσε να τοξεύσει έφιππος!
Ο "φακός" τον κατέλαβε να επιδίδεται σε διατάσεις πριν μπει στο Ιππευτήριο και το εύρος αλλά και η άνεση των διατάσεων έδωσαν αμέσως στον Εκπαιδευτή το "ιχνογράφημα" του περιεχομένου αυτού του εισαγωγικού μαθήματος για τον Errik και, πράγματι, η σχεδίαση αυτού του πρώτου μαθήματος απεδείχθη ρεαλιστικότατη!
Με την βοήθεια του Παντελή ο Errik εισήχθη στην διαδικασία της ρυταγωγήσεως και ο τετράποδος Δάσκαλός μας έδειξε να τον αποδέχεται αμέσως.
Στον φράχτη του Ιππευτηρίου ο Πατέρας του Errik, ο πολυφωτογραφημένος πρώτος χορευτής μας που άλλοτε "μαγνήτιζε" τους φακούς επάνω του, τώρα, φωτογράφιζε τον έφιππο γιο του απαθανατίζοντας την άξια συνέχειά του!
Αυτό το θετικότατο προοίμιο ήτα η "εγγύηση" για την υλοποίηση των όσων ακολούθησαν αφού Ίππος και Ιππέας ήσαν, πια, ταυτισμένοι!
Αλληλοϋποστηριζόμενοι, Ίππος και Ιππέας, κατέληξαν, από την πρώτη στιγμή, σε ένα ζευγάρι "χορευτών" σε πλήρην αρμονία και οι σκηνές που κατέγραψε ο φακός σαστίζουν το "μάτι" για το αν βλέπει Ιππασία ή κλασικό Χορό!
Προηγουμένως, ο Errik, χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία ζήτησε εξ ενστίκτου να του επιτραπεί να εφιππεύσει δι εφάλσεως κάτι που ευχαρίστως του επετράπη και ο ίδιος εξετέλεσε με υποδειγματική προσοχή και επιτυχία. Διατάσεις γαρ και ...ανοίγματα χορευτή!
Τα ίδια προσόντα φάνηκαν και σε όλο το υπόλοιπο μάθημα του Errik καθ΄ όλο το πρόγραμμά του που δεν ήταν και μικρό, όπως συνηθίζεται κατά κανόνα στο πρώτο, εισαγωγικό, μάθημα.
Αμφίπλευρες ταχύτατες αφιππεύσεις εξίσου θεαματικές με την εφίππευσή του και με άμεση ανταποκρισιμότητα στα παραγγέλματα, ένας τέλειος αυτοπειθαρχημένος καλλιτέχνης ο οποίος αποτελεί "ζωντανό σχολείο" αρμονικής αποτελεσματικότητος.
Κατόπιν χαρήκαμε τον ...Παπαγκένο μ΄ ένα αθέατο ...τεράστιο κλουβί γεμάτο πουλιά στη πλάτη του, έφιππο όμως, όπως δεν συνηθίζεται στα "ανεβάσματα" του "Μαγεμένου Αυλού".
Εδώ ο Errik ξέχασε ότι ...ιππεύει και παρακολουθούσε τα αφτιά του Ίππου του ο οποίος ...απολάμβανε τις νότες από την φλογέρα του αγαπημένου του Ιππέως.
Καμιά φορά ο "Μαγεμένος Αυλός" μπορεί να μην εκφράζει την αντίστιξη του W.A. Mozart αλλά κάτι σημαντικότερο, την βελτιστοποίηση της ψυχολογίας ενός Ιππέως ο οποίος συνειδητοποιεί ότι το να κινείσαι με τα πόδια ενός ...Ίππου είναι κάτι συναρπαστικό!
Εν συνεχεία, το "κάθισμα" βάθυνε και οι κινήσεις έγιναν πιο ζωηρές και ακραίες καθώς η μεγάλη στιγμή πλησίαζε...
Τα μπαλάκια ανεβοκατέβαιναν και η μαγάλη στιγμή κοντοζύγωνε, με τον ανυποψίαστο Errik να επιβεβαιώνει συνεχώς ότι ήταν έτοιμος γι αυτήν, όπως εξ αρχής ο Εκπαιδευτής του προέβλεψε...
Και η μεγάλη στιγμή ήρθε όταν ο Errik ανέλαβε το Τόξο εν κινήσει!
Κάπως έτσι ξεκινά η μεγάλη, δική μας, περιπέτεια και στη σχολή μας αυτές οι στιγμές καταγράφονται για όλους τους μαθητές μας διότι αποτελούν "σταθμό" ζωής!
Και η συνέχεια με τις επανειλημμένες κινητικές τοξεύσεις του "έδειξε" το τι θα ακολουθήσει!
Τέλος, η ένοπλη αφίππευση του Errik υποδειγματική και κατά την ποιότητα και κατά την ταχύτητα των κινήσεων!
Ένας χορευτής που ανακαλύπτει την ράχη ενός Ίππου ως "σκηνή" εκτινάσσεται σε άλλα "επίπεδα" εκφράσεως!
Errik, καλωσήλθες στον παράξενο χώρο μιας αρχέγονης πολεμικής τέχνης και της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" που σε καλωσορίζει με ιδιαίτερην εκτίμηση τούτες τις στιγμές των απαιτητικών υποχρεώσεών σου που σε θέλουν να διδάσκεις αλλά και να ετοιμάζεσαι να πρωταγωνιστήσεις ως Albrecht στην απαιτητικότατη "Giselle"! Η χαρά της παρουσίας σου ανάμεσά μας αλλά και της παρουσίας του θρυλικού χορευτή- Πατέρα σου, Άγγελου Χατζή, είναι για όλους μας το πιο αναζωογονητικό "αντίδοτο" για την τοξικότητα της περιρρέουσας πολιτισμικής υπελίξεως τούτων των "ημερών"!
Α! Ξεχαστήκαμε, σήμερα είχαν (κάποιοι ...ολόγυρα) ...εκλογές! Εμάς, μας διέφυγε, αλλά σε κάποια στιγμή μας το υπενθύμισε ο Ίππος μας ο οποίος, μόνος εξ όλων μας, άσκησε το εκλογικό του δικαίωμα με τον φυσικότερο τρόπο! Ο Παντελής μας τον διευκόλυνε όπως προβλέπεται και του ευχήθηκε ...με τις υγείες του! Δεν ξέρουμε αν η Singular Logic καταμέτρησε την ψήφο αλλά είναι βέβαιο ότι οι ψήφοι καταμετρώνται, ασχέτως αν δεν λαμβάνονται υπ΄ όψη, όπως απέδειξε και το τελευταίο εθνικό δημοψήφισμα!