ΠΑΡΙΣΙ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΝΗΓΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΕΩΣ
Θεωρώντας το κυνήγι ενσωματωμένο στη φύση και στις φυσικές δραστηριότητες του Ανθρώπου, αυτό το Μουσείο βάζει τα πράγματα στη θέση τους, ήδη, με την επιγραφή του!
Ανεξαρτήτως εάν υπό τις συνήθεις αστικές συνθήκες ζωής η αφαίρεση της ζωής ενός ζώου από τον Άνθρωπο, πέραν των βασικών διατροφικών αναγκών του, θεωρείται (και πολύ σωστά!) απαράδεκτη, εν τούτοις, σε όλη την έκταση του πλανήτη μας, το κυνήγι από καταβολής ...κόσμου, δεν παύει να αποτελεί μία φύσει νομιμοποιημένη διαδικασία επιβιώσεως των υπολοίπων πλασμάτων της. Και, αυτό ακριβώς παρουσιάζει στις αίθουσές του αυτό το Μουσείο, μια φύσει νομιμοποιημένη διαδικασία της οποίας η τέλεση τίθεται πάντοτε υπό την αίρεση της ανάγκης, πέραν από κάθε ανοησία "φιλο-κυνηγών" ή "αντι-κυνηγών" τους οποίους, η ίδια η φύση περιφρονεί παγερά!
Με αξιοπρόσεκτη μουσειολογική προσέγγιση,
συχνά υποβλητική, αυτό το Μουσείο με την πολύ ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και
εσωτερική διαρρύθμιση, αναπτύσσει στον επισκέπτη του την σχέση θηράματος και
θηρευτή σε πολλά επίπεδα της θήρας αλλά και της ίδιας της φύσεως ως του σκηνικού
της δράσεως. Εκεί όπου οι ηλίθιοι καιροσκόποι που προσπαθούν να
ιδεολογικοποιήσουν την αντιφυσικότητά τους και να πλασάρουν
"αντι-κυνηγεσία" δεν τολμούν να απαντήσουν πως τρέφονται και
επιβιώνουν τα αιλουροειδή, ή και οι ίδιοι, όταν κάνουν μπάρμπεκιου..., χωρίς
αυτό να νομιμοποιεί ηθικώς την εξολόθρευση ζωντανών οργανισμών χάρη
διασκεδάσεως ελευθέρων ωρών ή, στη χειρότερη περίπτωση, ικανοποιήσεως
ανθρώπινων διατεταραγμένων απωθημένων!
Με τολμηρά, αιφνιδιαστικά, ταξιδερμικά
εκθέματα, το Μουσείο αυτό θέτει σοβαρούς προβληματισμούς για την ευθύνη του
Ανθρώπου στην εξαφάνιση ή και σμίκρυνση πολλών κοινωνιών πανίδος των οποίων η
υστέρηση επιφέρει σοβαρές οικολογικές επιπτώσεις.
Και, πράγματι, αν και μικρό το δέμας, αυτό
το Μουσείο ξεδιπλώνει αφειδώς δείγματα ταξιδερμικού πλούτου, υπό μορφή
τροπαίων, στα πιο απίθανα σημεία εκθέσεως, υποχρεώνοντας τον επισκέπτη του να
μετατρέπει το κεφάλι του σε ...περισκόπιο για να δει τα πάντα.
Όπως είναι αναμενόμενο σε ένα τέτοιο Μουσείο, τα όπλα και δη τα πυροβόλα, κατέχουν ένα μεγάλο μέρος της όλης εκτιθέμενης συλλογής και όλα είναι αξιολογότατα!
Πολλά δε από τα εκτιθέμενα κυνηγετικά
πυροβόλα όπλα είναι παλαιότατα ευρωπαϊκά μεγάλης ιστορικής σημασίας.
Εντυπωσιακά και τα εκτιθέμενα έργα τέχνης
που σχετίζονται με το κυνήγι και σε περιμένουν σε κάθε γωνιά με την μορφή ενός
πίνακος, ενός γλυπτού ή και ...
Ή και με την μορφή μιας ταπισερί που
καιροφυλακτεί να σε καταπλήξει σε κάποια γωνιά, παρέα με ένα πλάσμα που κάποτε
θα μπορούσε να είναι και ο πρωταγωνιστής της κεντρικής παραστάσεώς της. Το
συγκεκριμένο Μουσείο αποτελεί υπόδειγμα μουσειακής Αισθητικής.
Βεβαίως, από ένα τέτοιο Μουσείο δεν θα
μπορούσαν να λείψουν εκθέματα σχετικά με την Τοξοβολία και μελετήσαμε κι εδώ
κάποια τέτοια δείγματα, αρκετά ενδιαφέροντα, ασχέτως εάν και ποιοτικώς και
αριθμητικώς ήσαν πολύ κατώτερα της δικής μας μουσειολογικής συλλογής των
"Ελλήνων Κενταύρων".
Το ίδιο θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και
για τα λοιπά αγχέμαχα κυνηγετικά όπλα τα οποία εκτίθενται σε διάφορα σημεία
αυτού του Μουσείου.
Αντιθέτως, πολύ συναρπαστικά τα εκθέματα
του χώρου των αρπακτικών.
Εδώ θα προσέξουμε την σχεδίαση σπανίων
καλυπτρών προηγουμένων αιώνων.
Κάποια, ακόμη, χαρακτηριστικά δείγματα
παρελκομένων Ιερακοθηρίας εκτίθενται σε διάφορες προθήκες ως "χάρμα
οφθαλμών" μιας τέχνης που παραμένει ζωντανή μέσα στο χρόνο.
Γενικώς, η Ιερακοθηρία στο Μουσειο αυτό
προβάλλεται με ωραίες βιτρίνες και ο ρέκτης της Τέχνης εμπλουτίζει τις γνώσεις
του με αρκετή πληροφόρηση.
Εντυπωσιακό έκθεμα κι ένα χειρόκτιο
Ιερακοθηρίας του γνωστού παραδοσιακού Γαλλικού Οίκου “Hermès” ο οποίος
επιδίδεται και σε πολύ ιδιαίτερες κατασκευές ιππικών ειδών αλλά και ειδών
Ιερακοθηρίας. Θαυμάσαμε την ποιότητα των δερμάτων του, των ραφών και την όλην
Αισθητική του!
Και στον συγκεκριμένο τομέα, πλην των
κυρίως εκθεμάτων Ιερακοθηρίας, χαρήκαμε και σχετικά έργα Τέχνης, εποχής.
Άλλωστε, εδώ μπορεί ο επισκέπτης να θαυμάσει έργα των Rembrandt, Monet, Oudry,
Rubens και άλλων πολλών.
Αρκετές διοραματικές παρουσιάσεις θεμάτων
σχετικών με το κυνήγι ενημερώνουν τον επισκέπτη και του επιτρέπουν να διαδράσει
αντλώντας πληροφόρηση.
Σ΄ αυτό το πολύ ενδιαφέρον αρχιτεκτόνημα,
το "Hôtel de Guénégaud", του οποίου ο αρχιτέκτων Francois Mansart
δημιούργησε στα μέσα του 17ου αι. για τον κρατικό Γραμματέα και Σφραγιδοφύλακα
Guénégaud-des-Brosses, απολαμβάνουμε μιαν ιδιαίτερην αίσθηση εσωτερικών χώρων
όπως προέκυψαν από την γενικήν ανακαίνιση του κτηρίου μετά την οποία, το 1967,
δημιουργήθηκε το παρόν Μουσείο το οποίο εγκαινίασε ο Georges André Malraux.
Και η επίσκεψη εδώ αξίζει εις πείσμα των ψυχανώμαλων αριστερόστροφων οι οποίοι υπό, ανθρωπιστικό πάντοτε, πρόσχημα προσπαθούν να αποκόψουν τον σύγχρονο Άνθρωπο από τους οργανικούς δεσμούς του με την φύση ώστε να τον υποχειριάσουν ευκολότερα, συμπεριλαμβάνοντας στις υστερικές κραυγές τους και το κυνήγι, αδιακρίτως!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.