Κυριακή 22 Ιουλίου 2018

ΙΕΡΑΡΧΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΤΡΙΛΟΓΙΑ


     Η Ιππική είναι τέχνη η οποία απευθύνεται σε ηγετικούς χαρακτήρες όχι για να τους διαμορφώσει σαν τέτοιους [διότι οι Άνθρωποι γεννώνται και δεν "γίνονται"...] αλλά για να τους αναδείξει ως τέτοιου και, μας έρχεται στο νου ως βασικό μάθημα στρατιωτικών ακαδημιών του πλανήτη, γιατί ...άραγε;..., αλλά και ως "σπονδυλική στήλη" όλων των μεγάλων συρράξεων προ της καθιερώσεως των τεθωρακισμένων. Κι όλα τούτα σημαίνουν ότι η Ιππική προϋποθέτει γενναίο ψυχικό υπόστρωμα, επαρκή σωματότυπο και, κυρίως, υψίσυχνη διανοητική λειτουργία. Συνοψίζοντας, θα λέγαμε, ψυχή, σώμα και πνεύμα, εκ των οποίων η Ιππική κρίνεται και τα οποία προάγει. Όμως, όταν ο Εκπαιδευτής μπαίνει στον πειρασμό να ιεραρχήσει τις συνιστώσες αυτής της "τριλογίας" που θα μπορούσε να καταλήξει;


     Ο σημερινός μας μαθητής ο οποίος βρέθηκε κοντά μας για το πρώτο, εισαγωγικό, μάθημα στην Ιππασία δεν εντάσσεται στην χορεία των νεαρών μαθητών μας, με το νεανικό σφρίγος και τα αθλητικά σώματα, αλλά ως φορέας μιας ηλικίας με ό,τι αυτό σημαίνει βρέθηκε στη ράχη ενός Ίππου για να μας βυθίσει σε ακόμη σοβαρότερους προβληματισμούς για την ιεράρχηση των μερών αυτής της βασανιστικής, για τους συλλογισμούς μας, "τριλογίας".


     Αν και στον Κύκλο Προσεγγίσεως ο νεοείσακτος έδειξε ότι ο ψυχισμός του και η διανοητική λειτουργία του ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της Ιππικής, στην ρυταγώγηση που ακολούθησε έδειξε μία χειριστική ένταση που απαίτησε αρκετήν ώρα ώστε να καταφέρει να πείσει σωστά τον Ίππο να τον ακολουθήσει. 


     Ο αγαπημένος μας Κωστής είναι Μέλος της Ομάδος μας με πολλές συμμετοχές σε Προπονήσεις Τοξοβολίας και Σπαθασκίας. Η παρουσία του ανάμεσά μας αποπνέει μιαν ιδιαίτερη πνευματική συγκρότηση που συνδυάζεται με μία μαχητική στιβαρότητα στην οποία κυριαρχεί το "εγκεφαλικό" στοιχείο. Στην Ιππική, όμως; Εδώ όπου  κ α ι  η ευκαμψία του σωματοτυπου "μετράει";... Και αυτά ήταν τα ανησυχαστικά ερωτήματα, όπως ήταν φυσικό, του Εκπαιδευτή όταν τον βοηθούσε να εφιππεύσει...  


     Η εκτέλεση των πρώτων διατατικών του ασκήσεων μπορεί να υστερούσαν σε ευκαμψία αλλά η εγκεφαλική πειθαρχία του μαθητή ανεπλήρωνε κάθε υστέρηση και το αποτέλεσμα ήταν άρτιο.


     Ο παρατηρητικός Εκπαιδευτής πρόσεξε αφ΄ ενός την ένταση του μαθητή και, αφ΄ ετέρου, την φιλοτιμότατη προσπάθειά του να την "θεραπεύσει" , ανταποκρινόμενος άμεσα στις οδηγίες του. Όμως και πάλι η απόσταση παρέμενε μεγάλη και στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" καμία ατέλεια δεν αφήνεται "παραμένουσα"  σε ένα μάθημα. Και το "γιατρικό"  ήταν το ...Τόξο.


     Όντως, αυτός ο μαθητής δεν είχε την σωματική ευκαμψία ενός από τους νεαρούς μαθητές μας και όχι μόνον... Η καθημερινή επικέντρωσή του σε ιδιαίτερους προβληματισμούς και το εξ αυτών συνεπαγόμενο άγχος του έχουν προξενήσει μιαν αναπνευστική υστέρηση με συνεπαγόμενες εντάσεις, κάτι που ο εμπειρότατος Ίππος μας αντελήφθη και, με τον δικό του εκφραστικό τρόπο, μας ζήτησε να βοθήσουμε τον Ιππέα του να χαλαρώσει, κάτι που επιχειρήσαμε δια του Τόξου, με άμεσο αποτέλεσμα. 


     Πράγματι, για τον Κωστή μας, το Τόξο με το οποίο έχει άριστη "επίγεια" σχέση, λειτούργησε τόσο πολύ κατευναστικά ώστε μετά από την πλαγία, όταν του ζητήσαμε να εκτελέσει και Παρθία τόξευση επί επιδαπέδιου, συγκεκριμένου στόχου, η βολή του ήταν ευστοχότατη και, τεχνικώς, αρτιότατη.  


     Και στο συγκεκριμένο μάθημα, ο ρόλος της Χρυσούλας μας την οποία "υποψιάζουμε" για τα μελλοντικά εκπαιδευτικά καθήκοντά της, ήταν σημαντικός.


     Σ' αυτό το μάθημα η Χρυσούλα άσκησε πολλές σημαντικές και χρησιμότατες παρεμβάσεις βοηθώντας τον μαθητή μας να βελτιώσει το "κάθισμα" και τους χειρισμούς του και, στο τέλος εξήγαγε συμπεράσματα υπό την "επιφοίτηση" των δυσκολιών που ανεφύησαν.


     Κι εδώ και εκείνη και ο Εκπαιδευτής αναλογίσθηκαν το πόσο πιο ωφέλιμο για την πρόοδο της ίδιας της Ιππικής είναι ένα μάθημα με δυσκολίες, από ένα μάθημα που "ρέει" χωρίς δυσκολίες σε γάργαρο αυλάκι...


     Κάπως έτσι, περνώντας από πολλά "σταυροδρόμια", καταλήξαμε στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα κάθε εισαγωγικού μαθήματος που είναι ο ασφαλής, βασικός, χειρισμός του Ίππου μετά από την αποτελεσματική διασύνδεσή του με τον Ίππέα.


     Και όταν αφίππευσε ο Κωστής μας δεν θύμιζε σε τίποτε τον "Κωστή" όταν ...εφίππευε. Αρκεί μια επαφή με την ιππική για να αναδειχθεί η δυνατή πλευρά κάθε χαρακτήρος.


     Στην βασικήν Ιπποκομία που ακολούθησε και πάλι η Χρυσούλα μας χειραγώγησε τον μαθητή μας στις σωστές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την ευημερία του Ίππου. 


     Και ο Κωστής μας αντάμειψε γενναία με δροσερό νεράκι τον Sepp μας ο οποίος, πλέον, αφέθηκε δροσερός στη φάτνη του. 


     Mετά το σημερινό μάθημα, το τόσο ιδιαίτερο και πολύπλοκο, το ζήτημα της ιεραρχήσεως των συνιστωσών της ιππικής τριλογίας τείνει να απαντηθεί με την πρόταξη της, προαπαιτούμενης, υψίσυχνης διανοητικής λειτουργίας. Και επ΄ αυτού έχουμε να πούμε πολλά... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.