«ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο …ΚΑΛΠΑΣΜΟΣ, ΓΑΤΑΚΙΑ;…»
Γεώργιος Γαλαζούλας ο αμίμητος.
Ο "δράστης" της ...μνημειακής φράσεως του τίτλου.
Τα μαθήματα συνεχίζονται καθημερινά στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων", ευάριθμα αλλά, κυρίως, υψηλής ποιότητος και αποτελεσμάτων, λόγω των ιδανικών Ίππων Σχολής αλλά και των εγκαταστάσεων. Η πρόοδος των μαθητών της Σχολής της Ομάδος μας εμφανέστατη αλλά και τα ευτράπελα πάμπολλα με κορυφαίο την φράση του τίτλου που ξεστόμισε ο Συνασκούμενος Γεώργιος όταν του ζητήθηκε να βγει σε τροχασμό κι εκείνος, από υπερβάλλοντα ενθουσιασμό, "ξεχύθηκε" σε καλπασμό χωρίς ποτέ προηγουμένως να έχει καλπάσει. Αλλά, ας τα δούμε με τη σειρά, ακροθιγώς ...σταχυολογημένα, μιας και καθημερινώς στο Ιππευτήριό μας συμβαίνουν τα ...τέρατα και σημεία...
Σε δύο μόλις μαθήματα η Χρυσούλα κατάφερε να αντιληφθεί και να εκτελέσει σωστά τον ανακουφιστικό τροχασμό, ο οποίος αποτελεί και τον πλέον περίπλοκο βηματισμό για τον Ιππέα. Ο Εκπαιδευτής της, επί τούτου, ξεκινώντας την διδασκαλία της εκτελέσεως του ανακουφιστικού τροχασμού, την πρώτη ημέρα της είχε ρυθμίσει ...μακρείς τους αναβολείς και την άφησε να ...βολοδέρνει προκειμένου να αντιληφθεί την συνδυαστική σχέση ορθής ανυψώσεως της έδρας από την σέλλα, της διατηρήσεως της σωστής καθετότητος του κορμού, της σταθερότητος των ηνιοφόρων χειρών και των χαμηλών πτερνών, επί του σωστού "ποδιού" του Ίππου, δηλαδή, του ...άπιαστου με μακρείς αναβολείς. Και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που εμφανίζεται στην παρακάτω φωτογραφία:
Κατόπιν, με παραμένοντες μακρείς τους αναβολείς, της ζητήθηκε να απελευθερώσει τα χέρια από τις ηνίες ώστε η επικέντρωση της προσπαθείας να περιορισθεί στον έλεγχο ανυψώσεως του κορμού από την σέλλα κι ενώ οι πτέρνες παράμεναν υψηλά, το αποτέλεσμα ήταν το παρακάτω:
Ακολούθως, η Χρυσούλα ιππεύοντας γυμνιππευτικώς δεύτερο Ίππο, τον δυνατό επιβήτορά μας, συνειδητοποίησε ότι άνευ αναβολέων και, βεβαίως, άνευ σέλλας, ο ανακουφιστικός τροχασμός είναι πολύ φυσικότερος και, ως εκ τούτου, ευκολότερος κάτι επιπλέον που συνηγορεί υπέρ της Φυσικής Ιππικής την οποία ακολουθεί η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και κατά της "δυτικής Ιππικής" η οποία είναι ένα απόλυτο ανθρωποκατασκεύαστο λάθος.Και η Χρυσούλα, μας εξέπληξε από την παρατεταμένη διάρκεια ορθής εκτελέσεως, γυμνιππευτικώς, ανακουφιστικού τροχασμού επιδεικνύοντας γερούς προσαγωγούς.
Τέλος, κατά την επόμενην εκπαιδευτικήν ημερίδα, οι αναβολείς ρυθμίστηκαν στο σωστό μήκος κι εξηγήθηκε στην Συνασκούμενη ο σημαντικός ρόλος της ορθής ρυθμίσεως του μήκους των αναβολέων κατά την εκτέλεση του ανακουφιστικού τροχασμού, καταλήγοντας στο αποτέλεσμα της εικόνος που ακολουθεί:
Εφεξής, για την Χρυσούλα, ο ανακουφιστικός τροχασμός αποτελεί μία "υπόθεση" συνεχούς εξασκήσεως έχοντας κατανοήσει τα συνθέτοντα μέρη του κατόπιν της αναλυτικής προσεγγίσεως που κυριαρχεί στην διδασκαλία της Σχολής μας και που μπορεί να "κουράζει" τον ανυπόμονο μαθητή ο οποίος σε μία ημέρα θέλει να γίνει, ίσως..., ένας Dr. Reiner Klimke ή μία Ingrid Klimke, αλλά στη Σχολή μας προτιμούμε τα γερά "θεμέλια" μέσα στα οποία "δομούνται" με ασφάλεια και βιωσιμότητα δεξιότητες ικανών Ιππέων.
Οι ...κατατρεγμένοι από τη ...ζέστη.
Την λεζάντα της παραπάνω φωτογραφίας την έβαλε η Φλώρα όταν την είδε διότι οι ακατάβλητοι ακόμη και από τις υψηλές θερμοκρασίες της εποχής "Έλληνες Κένταυροι" συνεχίζουν ...ακάθεκτοι επί του στίβου την εκπαίδευσή τους. Παρά τις υψηλές, όμως, θερμοκρασίες και το κέφι ήταν μοναδικό και τα αποτελέσματα λαμπρά και αυτής της εκπαιδευτικής ημερίδος.
Στη φάση της εκμαθήσεως του εδραίου τροχασμού ο Γεώργιος, παρακολουθείται μέχρις ...αστυνομεύσεως από τον Εκπαιδευτή του λόγω του αιματώδους μεσογειο-λατίνικου χαρακτήρος του. Έτσι, ο παππούς τον εκπαιδεύει με ...φίμωτρο, ...διπλή στομίδα και γερμανικές ηνίες, ανάσπαστο, chambon, de gogue και δε ...συμμαζεύεται, διότι ο Γεώργιος με τον χαρακτήρα του [υπέροχο μεν, ασυγκράτητο δε...] κινδυνεύει να βρεθεί μαζύ με τον Ίππο του στα ...κεραμίδια. Και κάτι τέτοιο, δεν το αποφύγαμε και σήμερα...
Είπαμε να ξεκινήσουμε τον εδραίο τροχασμό και ζητήσαμε από τον Γεώργιο που ίππευε το δυνατό βαρβάτο μας να δώσει στον Ίππο του τις σχετικές εντολές, αλλά ξαφνικά είδαμε τον Ίππο να ...καλπάζει και τον Γεώργιο που δεν είχε ποτέ προηγουμένως ξανακαλπάσει, να το απολαμβάνει περιχαρής και ...ανέμελος...
Σπεύσαμε να σώσουμε το "μεσ' τη τρελλή χαρά" ...ζεύγος Ίππου και Ιππέως εξηγώντας στον Γεώργιο ότι "αυτό είναι καλπασμός" για να τον ακούμε να μας λέει σαρκαστικά: «ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο …ΚΑΛΠΑΣΜΟΣ, ΓΑΤΑΚΙΑ;…». Τότε ο Εκπαιδευτής παραδέχθηκε ότι είναι λάθος η αποστροφή του προς τη μάστιγα και άλλη φορά θα πρέπει να παίρνει κανα δυο μαζύ του όχι προς χρήση επί των Ίππων αλλά προς ...νουθεσία των μαθητών.
Αφού "σώσαμε" την κατάσταση και μετρήσαμε και κανα δυο χιλιάδες "προβατάκια" για να ηρεμήσουμε, ο Γεώργιος δεν μπορούσε να αρκεσθεί, πια, σε ...χαλαρούς τροχασμούς και τριβελίζονταν για ...αχαλίνωτους καλπασμούς, οπότε, δεν μπορέσαμε να του χαλάσουμε το χατήρι...
Και για να σώσουμε τον επιβήτορα από τα "χέρια" του ...συνεπαρμένου από τους καλπασμούς,Γεωργίου, του τάξαμε ...Έφιππη Τοξοβολία, αλλά, αυστηρώς σε τροχασμό αυτή τη φορά, κάτι που όπως φάνηκε ήταν ισχυρό δόλωμα. Κι έτσι, υπό αυστηρό ..."στενό μαρκάρισμα" ο Γεώργιος ολοκλήρωσε το "εκτός σχεδίου" μάθημά του, κάνοντάς μας και πάλι ό,τι ήθελε... Αχ, που πήγε τέλος πάντων η μιλιταριστική πειθαρχία των "Ελλήνων Κενταύρων" οι ...θεοί ξέρουν...
Υπόδειγμα αυτοπειθαρχίας και ισορροπίας ο, έτερος, Γεώργιος, με την παρουσία του επιχειρεί να αποπλύνει τα 'ανομήματα" του προηγουμένου συνονόματού του και, περιέργως, ..."κολλητού" του. Αυτό, απολύτως "εγκεφαλικός" εκτελεί επακριβώς ό,τι του ζητείται με "γεωμετρημένες" αντιδράσεις ώστε σε δύο μόλις μαθήματα να εφιππεύει δι εφάλσεως και να διευθύνει με άνεση τον Ίππο του.
Η συμπεριφορική αξιοπιστία του μαθητή έκανε τον Εκπαιδευτή του να αποφασίσει να αξιοποιηθεί διαδραστικά αυτό το μάθημα, εμπιστευόμενος την προχωρημένη Χρυσούλα να βελτιώσει τον αρχάριο μαθητή στην διεύθυνση του Ίππου, όπερ και η Χρυσούλα ανέλαβε.
Όμως, οι ...κακές παρέες βλάπτουν και τα πιο καλά ...παιδιά και ο μαθητής, υπό την επήρεια του "κολλητού" του που τον είδε προηγουμένως να καλπάζει, ήθελε κι αυτός να καλπάσει μόνος του στο ...δεύτερο, μόλις μάθημά του. Και πως θα μπορούσες να του το αρνηθείς...; Oπότε...
Και ιδού ...κατάσταση ολέθρου της πειθαρχίας στην, άλλοτε επιτομή της πειθαρχίας, ...Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" να έχουν καβαλήσει όλοι ένα βαρβάτο και να το καλπάζουν λες και παίζουν με ...αρνάκι, αλλά το κλασικό κατευναστικό δόλωμα της Έφιππης Τοξοβολίας έδειξε να είναι αποτελεσματικό και στη περίπτωση του παρόντος Γεωργίου του οποίου οι "κακές παρέες" ποιος ξέρει τι θα "δείξουν" στο επόμενο μάθημά του...
Το τέλος των μαθημάτων βρήκε τον παππού να τον μεταφέρουν και να τον καθίζουν αναπαυτικά σε μία πολυθρόνα, να του δίνουν υπογλώσσιο και να τον τσεκάρουν με το πιεσόμετρο, ενώ αυτός ζητούσε διπλή πάλινκα σκέτη. Μέχρι να επιστρέψει ο Αρχηγός στα καθήκοντά του, ο παππούς βρίσκεται σε μεγάλη επισφάλεια λόγω διαταραχής της πατροπαράδοτης πειθαρχίας της Σχολής μας... Αλλά τι λέμε τώρα... Το αναρχοαυτόνομο ταμπεραμέντο του, λίγο χειρότερο των μαθητών του, είναι αυτό που τον κάνει να απολαμβάνει όλα τούτα τα ...εξαρχειώτικα και, στα 66 του [και εντός μηνός στα ...67 του] να μην έχει "ανακαλύψει" ακόμη την νεκρική ακινησία του συνοικιακού ...καφενείου ή την θανάσιμη γαλήνη του ΚΑΠΗ...