Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ, 30ή ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022, ΩΡΑ 17:00

 ΚΥΡΙΑΚΗ, 30ή ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022, ΩΡΑ 17:00



     
Η παρουσίαση του βιβλίου "Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας" του Γερμανού φιλοσόφου - καθηγητή Eugen Herrigel την οποία υπό μορφή εφαρμοσμένων αναλύσεων επιχειρεί ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης, είναι ένα εγχείρημα που επιχειρείται -υπό την συγκεκριμένη μορφή- για πρώτη φορά παγκοσμίως και πρόθεση του επιχειρούντος είναι η κατά το δυνατόν πληρέστερη κάλυψη του αντικειμένου. Έτσι, ο επιχειρών Ιδρυτής της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" επικαλείται ως αρωγούς πληροφοριών, παραλλήλως προς το παρουσιαζόμενον έργον και άλλες έγκριτες πηγές, βεβαίως, εκ της περιόδου του  Εθνικοσοσιαλισμού, όταν η τότε Γερμανική πολιτεία επέδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την διάδοση του Ζεν στη Δύση! 

     Μεταξύ των επικουρικών πηγών που χρησιμοποιούνται σε αυτή την παρουσίαση είναι και το συλλογικό μνημειακό έργο υπό τον τίτλο “Japan – Handbuch” το οποίο υπήρξε έκδοση με την συνεργασία του «Ιαπωνικού Ινστιτούτου του Βερολίνου»  (εκδ. Steiniger, 1941) υπό την διεύθυνση εκδόσεως του καθηγητή M. Ramming. Μία καθιερωμένη "πηγή" στην παγκόσμια βιβλιογραφία, περί τον Ιαπωνικό Πολιτισμό και όσα τον αφορούν, συγγεγραμμένο με την επιστημονικήν εγκυρότητα που χαρακτηρίζει τις Εθνικοσοσιαλιστικές εκδόσεις εκείνης της εποχής. 


     Στον πίνακα των συνεργατών, όλοι κορυφαίοι επιστήμονες της Εθνικοσοσιαλιστικής Γερμανίας και αριστείς στο ευρωπαϊκό πνευματικό "γίγνεσθαι", εντοπίζουμε, φυσικά και το ονοματεπώνυμο του Eugen Herrigel ο οποίος, όμως, δεν είναι και ο συντάκτης του λήμματος "Ζεν" το οποίο συνέγραψε ο καθηγητής Δρ. Helmut von Glasenapp.


     Στην συγκεκριμένη έκδοση ο Eugen Herrigel έχει συγγράψει το λήμα "Bogenschiessen" (Τοξοβολία) στο οποίο περιγράφει την, βεβαίως, Ιαπωνική Τοξοβολία καθ΄ όλες τις εκφάνσεις της και κατά ένα τρόπο λίαν πληροφοριακό και, οπωσδήποτε, εγκυρότατο.


     Αυτή η σπουδαία έκδοση, λοιπόν, η οποία δεν παραλείπει να ευρετηριοποιήσει με την γερμανική μεθοδικότητα, ακόμη και όλους τους χρησιμοποιούμενους όρους κατά την γραφή της κινεζικής προελεύσεώς τους, ανασύρεται από την Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" ώστε να λειτουργήσει ως ακόμη μία "βακτηρία" υποστηρίξεως του εγχειρήματός μας και, στην ημερίδα αυτής της Κυριακής, 30ής Οκτωβρίου 2022, θα συμπεριληφθούν πολλά στοιχεία για το καθόλου ζενικό "περίγραμμα" το οποίο θα μας απασχολήσει, πέραν των όσων σημαντικών ο ίδιος ο Eugen Herrigel μας αποκαλύπτει για την μυστηριακή φύση του Ζεν.


Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

ΧάΡΑ 腹

 ΧάΡΑ



     Η ταυτότητα των πνευματικών κατακτήσεων της Ανθρωπότητος δεν έχει καμία σχέση με την πλαστογραφημένη προέλευση που της αποδίδουν όσοι αυτόχειρες επέλεξαν να αφανισθούν αντί να αντέξουν, κατάματα, το φως της αλήθειας! Και όποιος αναζητά την αλήθεια σε μία από τις βασικότερες πνευματικές κατακτήσεις της Ανθρωπότητος, την Τοξοβολία η οποία "τάισε" επί αιώνες και προστάτευσε τον Άνθρωπο, θα διασταυρώνεται σε μια μονοδρομημένη αναζήτηση με ό,τι νόμιζε ως ..."καταραμένο", με ό,τι τον είχαν παραπλανήσει ως ..."κακό"! 

     

O Ōmori Sōgen (大森 曹玄, 1904–1994) υπήρξε ένας Rōshi (ένας από λιγότερο εκατό, παγκοσμίως, μελετητές ολόκληρης της ενότητος των kōan, δηλαδή, των πνευματικών επιχειρημάτων ασκήσεως στο Ζεν) της Σχολής Rinzai (μιας από τις τρεις) του Ιαπωνικού Βουδισμού, πρύτανις του Πανεπιστημίου Hanazono  του Kyoto και ακραίος Ιάπων εθνικιστής ο οποίος ιερώθηκε το 1945.    Ο Ōmori Sōgen ήταν δάσκαλος της οπλομαχίας στη Σχολή Kashima Shinden Jikishinkage-ryū και καλλιγράφος στη Σχολή Taishi του Yamaoka Tesshū. Έγινε γνωστός για τη μοναδική προσέγγισή του στην πρακτική του Ζεν ενσωματώνοντας γνώσεις από την εκπαίδευσή του στις πολεμικές και καλές τέχνες με τις παραδοσιακές μεθόδους Ζεν. προσέγγιση η οποία έχει περιγραφεί ως μια ενότητα του Ζεν, του Κεν ("σπαθί", που αναφέρεται στις πολεμικές τέχνες ή στη φυσική κουλτούρα) και του Σο ("πινέλο", που αναφέρεται στην καλλιγραφία ή τις καλές τέχνες). Ο Ōmori ίδρυσε το μοναστήρι Seitai-ji στην Ιαπωνία και το Daihonzan Chozen-ji στη Χονολουλού της Χαβάης, τον πρώτο ναό της έδρας του Rinzai που ιδρύθηκε εκτός Ιαπωνίας σύμφωνα με τον κανονικό τυπικό του Rinzai. Ο Ōmori Sōgen, λοιπόν, μας λέει: «Το Ζεν χωρίς την συναίσθηση του ανθρώπινου σώματος είναι μια κενή θεωρία». Και τούτο διότι το σώμα απότελεί τον «ναό» στον οποίο «στεγάζεται» το Ζεν το οποίο ζωογονείται από την αναπνοή, το «κλειδι» της πνευματικότητος, που ελέγχεται για τους ανατολικούς από τους κάτω κοιλιακούς μυς, αντί των μυών του στήθους όπως ισχύει για τους δυτικούς. Και αυτή η περιοχή η οποία περιλαμβάνει τους κάτω κοιλιακούς μυς στα Ιαπωνικά ονομάζεται “χάρα,  腹”.

     

Παραλλήλως, ο Kenneth Kushner [Kenneth Setsuzan Kushner] γεννήθηκε στο Σικάγο το 1949 και το 1977 ανεδείχθη σε καθηγητή Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan. Άρχισε να εκπαιδεύεται στο Ζεν υπό την καθοδήγηση του Tenshin Tanouye Roshi και το 1978 και 1981 ταξίδεψε στη Χαβάι και την Ιαπωνία για να μελετήσει Kyudo.   Eίναι ιερέας και Δάσκαλος του Zεν στην γραμμή του Tenshin Tanouye Roshi, Ιδρυτικού Ηγουμένου του Chozen-ji, ενός ναού Rinzai Zen. Κατέχει επίσης τον βαθμό του Kyoshi στο Chosei Zen Dojo του Wisconsin School of KyudoZen Archery»). Ο Kushner Roshi ίδρυσε το Chosei Zen Dojo του Wisconsin το 1982 και είναι Επίτιμος Ηγούμενος του Daikozen-ji στο Madison, όπου διδάσκει Kyudo. Πρωτοστάτησε και διδάσκει στο πρόγραμμα HEALHealthy Embodied Agile Leadership –που απευθύνεται σε ηγέτες στον τομέα της υγειονομικής περιθάλψεως. Ο Kenneth Kushner, λοιπόν, στο 2ο κεφάλαιο του βιβλίου του «Ένα Βέλος μια Ζωή» (το ρητό του Kyudo), αναλύοντας την αναπνοή, επικαλείται μιαν αναφορά του Karlfried Graf Dürckheim (Γερμανός Εθνικοσοσιαλιστής και φανατικός υποστηρικτής του Γερμανού Καγκελαρίου Αδόλφου Χίτλερ, διδάκτωρ της Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Kiel και καθηγητής της Ιατρικής Ακαδημίας του Breslau) για να διευκρινίσει ότι ο όρος «χάρα» δεν αναφέρεται απλώς σε μιαν ανατομική περιοχή, αλλά προεκτείνεται και προς πολλές, επιπλέον, εννοιολογικές κατευθύνσεις, μεταξύ των οποίων, μεταφορικώς πάντοτε  και η «αντοχή», το «κουράγιο», το «θάρρος», η «αίσθηση ασφαλείας», η «ισορροπία» κ.ά. 


     Κατόπιν όλων αυτών, μπορούμε να εννοήσουμε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Ζεν της αναπνοής και δη δια των κάτω κοιλιακών μυών που ορίζουν την ανατομική περιοχή του "χάρα", κάτι το οποίο θα μας απασχολήσει εκτενέστερα στην συνέχεια των εφαρμοσμένων αναλύσεων του βιβλίου 
«Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel που παρουσιάζουμε στο πρόγραμμα των εγκυκλίων θεωρητικών μαθημάτων της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων".

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

ΠΡΟΣ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΑΔΗΡΙΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

 ΠΡΟΣ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΑΔΗΡΙΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ



     Ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων", Εφιπποτοξότης, Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης αιτιολογεί την ανάγκη εκπληρώσεως αδηρίτου χρέους του ελλόγου όντος ως συνεισφορά Πολιτισμού.

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" ΣΤΟ "BEST TV"

 ΚΑΙ ΠΑΛΙ 

ΟΙ  

"ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" 

ΣΤΟ "BEST TV



     Με την σταθερή υποστήριξη δημοσιότητος των τοπικών και περιφερειακών μέσων μαζικής επικοινωνίας, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" συνεχίζει την προσφορά πολιτιστικής συνεισφοράς στην μεσσηνιακή πρωτεύουσα, φέρνοντας τους Μεσσήνιους (και όχι μόνον...) πιο κοντά στον Ίππο και την Ιππική τέχνη, την τέχνη του Ξενοφώντος για εμάς τους Έλληνες!  Έτσι και πάλι, ο μεγάλος ενημερωτικός ιστότοπος "BEST TV", παρουσιάζει σε δύο εκτενείς αναρτήσεις του την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" και τις δράσεις της:

Περισσότερα ΕΔΩ


Περισσότερα ΕΔΩ


     Ευγνώμονες ευχαριστίες προς το "BEST TV"  την Διεύθυνση και  τους Συντάκτες του, με την υπόσχεσή μας να συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε την Καλαμάτα ως επίκεντρο ιππικού Πολιτισμού, όπως είναι ο στόχος μας με ημερίδες μοναδικές για όσους συμπολίτες μας τις παρακολουθούν και είναι πολύ ευχάριστο ότι, πλέον, συρρέουν φίλοι και από άλλες πόλεις της Πελοποννήσου!

ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΤΗΣ, ΔΗΘΕΝ, "ΙΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ"

 ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ 

ΤΗΣ, ΔΗΘΕΝ, "ΙΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ"



     Mε καταιγισμό αρνητικών σχολίων υποδέχθηκε ο κόσμος των "επαϊόντων" το πυροτέχνημα της δήθεν "επανιδρύσεως του Ιππικού" το οποίο μεθόδευσε ο κομματικός μηχανισμός της "Νέας Δημοκρατίας" με διαβλητές διαδικασίες και πρόσωπα της κομματικής του "αυλής"!

     Σε αντίθεση με τα δημοσιογραφικά φερέφωνα της "Νέας Δημοκρατίας" τα οποία πλασάρισαν την δήθεν "επανίδρυση του Ιππικού", μάλιστα, με επιχειρησιακή δυνατότητα στα ...ελληνο-τουρκικά σύνορα(!), όσοι γνωρίζοντες και ο κόσμος της Ελληνικής Ιππασίας, υποδέχθηκε με καυστικά σχόλια τα επτά περισυλλεγέντα αλογάκια με επικεφαλής τους έναν 73χρονο, παρ΄ ολίγον δήμαρχο, ...στρατηλάτη! Και, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

     Μια "φωτογραφική"  όσο και διαβλητότατη "διαταγή"  έδωσε περιθώριο 15 ημερών(!) σε, προφανώς, μιλημένους, "ημετέρους" να δηλώσουν "ενδιαφέρον" για την επάνδρωση Ίλης Ιππικού το οποίο έχει διαλυθεί από το 1985. Είναι ευνόητο ότι σε διάστημα 15 ημερών κανείς δεν μπορεί να ενημερωθεί και, μάλιστα, να συλλέξει και τις ζητούμενες πιστοποιήσεις από ...Ομίλους οι οποίοι δεν διαθέτουν οργανωμένες Γραμματείες αλλά όλη η γραμματειακή υποστήριξη παρέχεται σε αυτούς εκ των ενόντων από εθελοντές! Ενδεικτική επίσης και η επιθυμία της γνώσεως της ...Γαλλικής η οποία, κάθε άλλο παρά είναι η επίσημη γλώσσα της Ιππασίας (στην οποία είναι τα Αγγλικά και δευτερευόντως τα Γερμανικά) και η οποία είναι οικεία στους εκπαιδευθέντες στην Γαλλική Saumur, όπως ο 73χρονος πρώην δήμαρχος και οικειοθελώς απόστρατος για να πολιτευθεί ως δήμαρχος Πεντέλης με την υποστήριξη της "Νέας Δημοκρατίας" κ. Στεργίου. Τέλος, σύμφωνα με το περιεχόμενο της ως άνω "διαταγής" οι ..."φωτογραφιζόμενοι"-ενδιαφερόμενοι φιλοδωρούνται με μπαξίσι 2.500 ευρώ μηνιαίως (που δεν φαίνονται!) και, υπηρεσιακώς, με αποκατάσταση στην Φρουρά Αθηνών και με όσα υπηρεσιακά προνόμια αυτό σημαίνει!


     Κατόπιν αυτών, ο 73χρονος νεοδημοκράτης κ. Στεργίου που αποστρατεύθηκε οικειοθελώς για να πολιτευθεί, μετά από την αποτυχία της επανεκλογής του ως Δημάρχου στον δήμο Πεντέλης και μετά από 28(!) ολόκληρα χρόνια απουσίας του από τον Στρατό, επαναφέρεται στην υπηρεσία(!) αποκαθιστάμενος με ενεργό στρατιωτικό ρόλο και με όσες απολαβές αυτό σημαίνει! Τώρα, τι σημαίνουν τα 28 χρόνια της απουσίας του κ. Στεργίου από την Ιππική το καταλαβαίνει και ο πλέον άσχετος...

     Βεβαίως για όλα υπάρχει εξήγηση και οι "ερευνητές" του πυροτεχνήματος αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες της επαναφοράς στην υπηρεσία μετά από 28 χρόνων οικειοθελούς απουσίας του κ. Στεργίου και οι οποίες παραπέμπουν σε απροκάλυπτην ...αποκατάσταση "ημετέρου" διότι:

     Έτσι, προ ολίγων ημερών, με την ευκαιρία μιας "εορταστικής εβδομάδος" στο Κέντρο Τεθωρακισμένων της Αυλώνος, παρακολουθήσαμε μια καρικατούρα ως "αναβίωση Ίλης Ιππικού" στην οποία πρωταγωνίστησε ένας μετριότατος επικεφαλής (ο κ. Στεργίου) με κακή στάση κορμού (λόγω ηλικίας), με κακή χρήση αναβολέων (κοντές αρτάνες και πόδι βαθιά μέσα στον αναβολέα, κάτι που απαγορεύεται!) και με ξίφος αντί σπάθης, κάτι παγκοσμίως απαράδεκτο(!) για το όπλο του Ιππικού! Και πίσω από αυτόν έξι αλογάκια με ανάλογους Ιππείς οι οποίοι έδιναν την εντύπωση παρατρεχάμενων χωρίς εμφανές σχήμα παρατάξεως και συντονισμού να υποδύονται ρόλο ..."Ίλης Ιππικού" ενώ δεν θα μπορούσαν να πείσουν τους γνώστες της Ιππασίας ούτε ως πρωτοείσακτοι αρχάριοι. Και βεβαίως, ο σαρκασμός ήταν φυσικός, επόμενος έως και ...μακάβριος:

     Μετριοπαθής η δική μας θέση διατυπώθηκε σε προηγούμενη ανάρτησή μας, της οποίας τα κύρια σημεία επαναλαμβάνονται εν συνεχεία όπως ήδη δημοσιεύθηκαν:

       "1. Ανέκαθεν η Ιππική ήταν, πρωτίστως, η επιστήμη αναδείξεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δευτερευόντως υπηρετήσεως διαφόρων άλλων στρατιωτικών και κοινωνικών αναγκών της Ανθρωπότητος. 

     2. Ανεξαρτήτως της τεχνολογικής προόδου, η Ιππική, με τις εμπεριεχόμενες διαδικασίες της η ανάπτυξη των οποίων απαιτεί εκτεταμένη παρουσίαση πέραν δυνατοτήτων παρόντος, παραμένει για όλους τους στρατούς το επίκεντρο ψυχικής σφυρηλατήσεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ!

     3. Ως εξ αυτών, η εκ του πονηρού κατάργηση του Ιππικού στον Ελληνικό Στρατό υπήρξε ακόμη ένα προληπτικό μέτρο αποτροπής αναδείξεως στρατιωτικών ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δημοκρατικής υπαλληλοποιήσεως των ενστόλων, κάτι που, δυστυχέστατα, επετεύχθη! Και όσοι το αρνούνται υποδυόμενοι τις υπάκουες και σιωπηλές (μέχρι συνταξιοδοτήσεως και εφ’ άπαξ…) όρνιθες, ας προτάξουν την επίδειξη της κομματικής τους ταυτότητος για να αποφύγουμε σπατάλην οξυγόνου!

     4. Η επαναλειτουργία Ιππικού Σώματος είναι ευσεβέστατη προσδοκία όσων οραματιζόμαστε Στρατό ΗΓΗΤΟΡΩΝ αλλά προσκρούει στην βούληση των κομματικών μητραλοιών οι οποίοι νέμονται την εξουσία και οι οποίοι δεν πρόκειται να πεισθούν ώστε να ανακαλέσουν την προδοτική πράξη της καταργήσεως του Ιππικού διότι δεν έχουν λόγο αναθεωρήσεως ενός σκοπουμένου χειρισμού στον οποίο οι ίδιοι κατέφυγαν προς εξανδραποδισμό ενός Στρατού τον οποίον θέλουν ΑΠΟΝΕΥΡΩΜΕΝΟ! Και, εν προκειμένω, προαπαιτείται σωστός σχεδιασμός όχι «μεταπειθούς», η οποία εκ των προτέρων κρίνεται αναποτελεσματική, αλλά μεθοδεύσεως η οποία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και πολλά άλλα…

     5. Η δημιουργία του πολυδιαφημισθέντος «ουλαμού»  δείχνει την σαφή πρόθεση εκείνων που κατήργησαν το Ιππικό να θέλουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια όσων εντοπίζουν και επικρίνουν την προδοσία της διαλύσεως του Ιππικού προς κατευνασμό και απόσπαση συναινέσεως. Και η , επίσης, εκ του κατευναστικού πονηρού, προβολή του ακόμη και ως αξιομάχου στα Ελληνο-Τουρκικά σύνορα, εν μέσω πολλών άλλων και φαιδροτάτων ανοησιών!

     6. Ο συγκεκριμένος «ουλαμός» υπό την διοίκηση του αξιότατου Ιππέως* κ. Στεργίου (χωρίς καμία αμφιβολία και για την αξιοσύνη των υπολοίπων Ιππέων που τον συγκροτούν) είναι δεδομένο ότι αποτελεί «κουρτίνα συγκαλύψεως» για το θεαθήναι και μόνον, διότι, εν εναντία περιπτώσει θα έπρεπε:να είχε προηγηθεί η σύσταση  ΣΧΟΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ η οποία θα ήταν και ο φορέας συγκροτήσεως συστηματικής εκπαιδεύσεως Ιππέων αλλά και διοργανώσεως Ιπποστασίου Σχολής, άνευ των οποίων ουδέποτε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ!" 

     Οίκοθεν, δε, νοείται ότι μιλώντας για "αξιότατο Ιππέα" αναφερόμαστε στον προ 28ετίας και εν ενεργεία Ταξίαρχο κ. Στεργίου και όχι στην τελευταία, έφιππη, εικόνα του! 

     Δυστυχώς, η υψηλή επισκεψιμότητα του Ιστολογίου μας, είχε ως επίπτωση μετά το παραπάνω δημοσίευμά μας τον καταιγισμό αποστολής εκ μέρους επαϊόντων αλλά και στρατιωτικών εν ενεργεία, μηνυμάτων αποδομήσεως, αποδοκιμασίας και ειρωνείας της, όντως άτοπης και κομπορρήμονος, εξαγγελίας περί δήθεν ..."επανιδρύσεως Ίλης Ιππικού"! Έτσι γίναμε αποδέκτες σειράς e-mails αλλά και καυστικών σχολίων στις αναρτήσεις μας στο "Facebook" μέρος των οποίων μεταφέρουμε υπό μορφήν screenshot, εν συνεχεία:

     Εν αρχή το μήνυμα που μας έστειλε Ίλαρχος εν ενεργεία και το οποίο έχει ως εξής:

     Γνωστός Προπονητής Ιππασίας είναι ο αποστολέας του επομένου μηνύματος:

     Ένας ενδεικτικός αριθμός σχολίων στις, σχετικές με το θέμα, αναρτήσεις μας ακολουθεί για την κατάδειξη του όλου "πνεύματος" υποδοχής του κομματικού ...πυροτεχνήματος:





 και έπεται συνέχεια άλλων ων ουκ έστι αριθμός...

     Από πλευράς μας θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι, όπως είναι γνωστόν για όποιον παρακολουθεί την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και την ιππική Παιδεία του Ιδρυτή της, το είδος της δυτικής "Ιππασίας" που εκπροσωπεί ο κ. Στεργίου μας βρίσκει αντίθετους από ηθικής πρωτίστως και δευτερευόντως από τεχνικής απόψεως διότι το θεωρούμε βάναυσο προς τον Ίππο (χρήση στομίδος, χρήση σπιρουνιών, χρήση μαστιγίου) αλλά και αναποτελεσματικό και επικίνδυνο διότι η ασκούμενη βία προκαλεί εύλογες αντιδράσεις του Ίππου με ό,τι αυτές συνεπάγονται, Συνεπώς, εξ αρχής είμεθα αντίθετοι με την ιππική προσέγγιση του κ. Στεργίου και, εν γένει τις προσεγγίσεις που αντιστοιχούν σε ανάλογα στρατιωτικά ή παραστρατιωτικά ή, έστω, ...κομματικά έφιππα σώματα! 


     Ως Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και αρκετές διακρίσεις δικαιούμεθα να διατηρούμε εντελώς διαφορετικήν ιππευτικήν αντίληψη δείγμα της οποίας είναι η παραπάνω εικόνα μιας δεκαεξάχρονης μαθήτριάς μας η οποία, μάλιστα, δεν φέρει και βαθμό ...Ταξιάρχου! Και η παραπάνω εικόνα δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα του κ. Στεργίου (με ξίφος αντί Σπάθης) που ακολουθεί:
     Παρά ταύτα και υπό όρους Φυσικής Ιππικής και μόνον, θα επιθυμούσαμε, όπως προείπαμε, να δούμε να αναβιώνει το Ελληνικό Ιππικό υπό καθήκοντα ανάλογα των εποχών!  
     Όμως, σε καμία περίπτωση δεν αναμένουμε από την διεφθαρμένη αντιφασιστική δημοκρατία ενός κράτους αλληλοσοδομιζόμενων παραγόντων να υλοποιήσουν ένα τόσο σεμνό όσο και μεγαλειώδες όραμα στρατιωτικής αρετής και πολιτιστικής συνεισφοράς!

Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης
τ. 6977764737  

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" έχει αποκτήσει, πια, μια "δυναμική" που την έχει αναδείξει σε ..."τοπόσημο" της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα να αποτελεί "πόλο" προσελκύσεως ενδιαφερομένων για την Ιππική και από άλλες πόλεις της Πελοποννήσου. Αυτό το προσέξαμε και κατά την τελευταία εκπαιδευτικήν ημερίδα της Σχολής, όταν καλοδεχούμενοι επισκέπτες από την Τρίπολη, την Σπάρτη, τον Μελιγαλά κλπ κατέφθασαν στο  Ιππευτήριο της Σχολής για να χαρούν το πολιτιστικό αγαθό της Ιππασίας!

     Όλοι χάρηκαν αυτό για το οποίο προσήλθαν χάρη στην επιτυχέστατη διαχείριση της ...κρίσεως από τον Αρχηγό της Σχολής, Εκπαιδευτή Αθανάσιο Ψωρομύτη και τους βοηθούς του, κυρίως δε, χάρη στον ιδανικό Ίππο της Σχολής ...Βασίλη ο οποίος αποτελεί, πλέον, υπόδειγμα ασφαλούς τετραπόδου!

     Σ΄ αυτή την ημερίδα τα, πολλά, παρόντα παιδιά είχαν την ...τιμητική τους κι αυτό είναι πάντα ιδιαίτερη χαρά για μια Σχολή σαν τη δική μας.

     Ευφυώς σκεπτόμενος ο τοπικός Αρχηγός εφάρμοσε συνδυαστικές ασκήσεις Γυμνιππευτικής και Σωμασκίας για όλα τα παιδιά που ίππευσαν, ώστε να οξυγονωθούν, αλλά και να προσλάβουν "γεύση" Ιππασίας.

     Το ασκησιολόγιο που εφάρμοσε ο Αθανάσιος Ψωρομύτης στα παιδιά της ημερίδος ήταν πραγματικά σοφό, προσφέροντάς τους ευεξία και ενίσχυση ισορροπίας, όχι μόνον σωματικής!

     Κυρίως, ως πατέρας και εμπειρότατος παιδαγωγός, ο τοπικός Αρχηγός, ενθαρρύνει την συνεργασία των μαθητών του σε ένα κοινό έργο κοινωνικής, πλέον, αξίας, πέραν των ιππικών δεδομένων, εξίσου χρήσιμο για την παιδαγωγική νεαρών πολιτών.

     Δυστυχώς, σε αυτή την πολυπληθούς συμμετοχής ημερίδα, τα Στελέχη και οι τακτικοί μαθητές "αδικήθηκαν" ως προς την προσδοκώμενη έκταση εκπαιδευτικής προσφοράς που επιθυμεί ο τοπικός Αρχηγός και για τον λόγο αυτό προγραμματίζεται μία επιπλέον ημερίδα ειδικώς γι αυτούς. Ωστόσο και στις συγκεκριμένες κατηγορίες διαπιστώσαμε μικρή μεν, πάντως, πρόοδο!   

     Είναι παρατηρημένο ότι με τα γερά "θεμέλια" που βάζει η Σχολή μας στα πρώτα μαθήματα των αρχαρίων, η "γεωμετρία προόδου" επιτυγχάνεται κατά κανόνα ακόμη και υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες κι αυτό το είδαμε κι αυτή την φορά.

     Λίγο έως πολύ κι αυτή την φορά όλοι κέρδισαν σε εμπειρία ιππικής προόδου, αν και πολύ υλικό, λόγω του προχωρημένου της ώρας και της απουσίας φυσικού φωτός, χάθηκε.

     Εκείνο, όμως, που έχει σημασία για μας είναι τα μικρά "ορόσημα" που απομένουν από κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα, ώστε να σχεδιασθούν με επιτυχία και οι επόμενες.

     Ωστόσο, αυτή τη φορά προήχθη και η Τοξοβολία για όλους.

      Και όταν λέμα "όλους", φυσικά, εννοούμε κι αυτούς που ήρθαν για πρώτη φορά!

     Πως, άλλωστε να αφήσει έξω από την ωφέλεια και την χαρά αυτής της αρχέγονης λυτρωτικής πολεμικής τέχνης τον οποιονδήποτε σε πλησιάζει για να την απολαύσει.

     Μέσα στο εκπαιδευτικό πνεύμα της Σχολής των "Ελλήνων  Κενταύρων" και αυτή η ημερίδα, προανακρούει τα καλύτερα που έπονται με τις λαμπρές δυνατότητες που έχουν, πλέον, αναδειχθεί για το μεσσηνιακό μας Παράρτημα με την εργασία του η οποία έχει αναγνωρισθεί, απ΄ ό,τι φαίνεται, σε μεγάλη έκταση στη Πελοπόννησο.

     Και θα πρέπει να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας προς τον τετράποδο Βασίλη μας για την προσφορά του σε όλους, με υπομονή και αποδοχή συμπεριφερόμενος ως ο πλέον έμπειρος Δάσκαλος για τον οποίο θα ήταν ιδιαιτέρως υπερήφανη η σύγχρονη ...Εκπαίδευση της οποίας οι λειτουργοί θα είχαν πολλά να διδαχθούν από τον σχολικό Ίππο μας. 

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 

ΤΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ



     Πολύς θόρυβος και εκ του κομματικού "πονηροτάτου", γίνεται στα ελεγχόμενα, από τους δολερούς εξουσιαστές, μέσα μαζικής αποβλακώσεως και ελέγχου των μαζών για την "επανασύσταση" ενός "ουλαμού Ιππικού" στη θέση του Ιππικού του Ελληνικού Στρατού το οποίο καταργήθηκε για λόγους παμπόνηρους! Καλομπουκωμένοι δημοσιογραφίσκοι επιχειρούν τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης με τσιτάτα περί ...αξιομάχου του συσταθέντος "ουλαμού" (αποτελούμενο από ...επτά Ίππους, δηλαδή, ούτε καν τιμητικό άγημα) ακόμη και στα Ελληνο - Τουρκικά ...σύνορα, όσο εμείς στηρίζουμε την επαναλειτουργία του, πονηρώς, καταργηθέντος Ιππικού μας! Όμως... 

      1. Ανέκαθεν η Ιππική ήταν, πρωτίστως, η επιστήμη αναδείξεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δευτερευόντως υπηρετήσεως διαφόρων άλλων στρατιωτικών και κοινωνικών αναγκών της Ανθρωπότητος.

     2. Ανεξαρτήτως της τεχνολογικής προόδου, η Ιππική, με τις εμπεριεχόμενες διαδικασίες της η ανάπτυξη των οποίων απαιτεί εκτεταμένη παρουσίαση πέραν δυνατοτήτων παρόντος, παραμένει για όλους τους στρατούς το επίκεντρο ψυχικής σφυρηλατήσεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ!

     3. Ως εξ αυτών, η εκ του πονηρού κατάργηση του Ιππικού στον Ελληνικό Στρατό υπήρξε ακόμη ένα προληπτικό μέτρο αποτροπής αναδείξεως στρατιωτικών ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δημοκρατικής υπαλληλοποιήσεως των ενστόλων, κάτι που, δυστυχέστατα, επετεύχθη! Και όσοι το αρνούνται υποδυόμενοι τις υπάκουες και σιωπηλές (μέχρι συνταξιοδοτήσεως και εφ’ άπαξ…) όρνιθες, ας προτάξουν την επίδειξη της κομματικής τους ταυτότητος για να αποφύγουμε σπατάλην οξυγόνου!

     4. Η επαναλειτουργία Ιππικού Σώματος είναι ευσεβέστατη προσδοκία όσων οραματιζόμαστε Στρατό ΗΓΗΤΟΡΩΝ αλλά προσκρούει στην βούληση των κομματικών μητραλοιών οι οποίοι νέμονται την εξουσία και οι οποίοι δεν πρόκειται να πεισθούν ώστε να ανακαλέσουν την προδοτική πράξη της καταργήσεως του Ιππικού διότι δεν έχουν λόγο αναθεωρήσεως ενός σκοπουμένου χειρισμού στον οποίο οι ίδιοι κατέφυγαν προς εξανδραποδισμό ενός Στρατού τον οποίον θέλουν ΑΠΟΝΕΥΡΩΜΕΝΟ! Και, εν προκειμένω, προαπαιτείται σωστός σχεδιασμός όχι «μεταπειθούς», η οποία εκ των προτέρων κρίνεται αναποτελεσματική, αλλά μεθοδεύσεως η οποία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και πολλά άλλα…

     5. Η δημιουργία του πολυδιαφημισθέντος «ουλαμού»  δείχνει την σαφή πρόθεση εκείνων που κατήργησαν το Ιππικό να θέλουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια όσων εντοπίζουν και επικρίνουν την προδοσία της διαλύσεως του Ιππικού προς κατευνασμό και απόσπαση συναινέσεως. Και η , επίσης, εκ του κατευναστικού πονηρού, προβολή του ακόμη και ως αξιομάχου στα Ελληνο-Τουρκικά σύνορα, εν μέσω πολλών άλλων και φαιδροτάτων ανοησιών!

     6. Ο συγκεκριμένος «ουλαμός» υπό την διοίκηση του αξιότατου Ιππέως* κ. Στεργίου (χωρίς καμία αμφιβολία και για την αξιοσύνη των υπολοίπων Ιππέων που τον συγκροτούν) είναι δεδομένο ότι αποτελεί «κουρτίνα συγκαλύψεως» για το θεαθήναι και μόνον, διότι, εν εναντία περιπτώσει θα έπρεπε:να είχε προηγηθεί η σύσταση  ΣΧΟΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ η οποία θα ήταν και ο φορέας συγκροτήσεως συστηματικής εκπαιδεύσεως Ιππέων αλλά και διοργανώσεως Ιπποστασίου Σχολής, άνευ των οποίων ουδέποτε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ!

     Τα υπόλοιπα, ως εκ του κομματικού περισσού και …Περισσού (και …περιχώρων…)!

___________

* Με Σπάθη, όμως και όχι με Ξίφος, κ. Ταξίαρχε!