Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ
16/17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019


     Δύο συνεχόμενες εκπαιδευτικές ημερίδες που περιελάμβαναν διδασκαλία Φυσικής Ιππικής, εξοικείωση του Ίππου με το τύμπανο και εισαγωγή του ρυθμού στην Ιππασία, Υπερπήδηση Εμποδίων κυρίως, δε, Έφιππη Τοξοβολία, απολαύσαμε το τελευταίο Σαββατοκύριακό στο Ιππευτήριό μας.


     Υποδεχόμενοι Μέλη που επέστρεψαν μετά από πολυετή απουσία στο εξωτερικό αλλά και από εκτός Αθηνών, "σχεδιάσαμε" μια δυναμική διημερίδα κατά την οποία ξαναβρέθηκαν ξεχασμένες δεξιότητες, κατακτήθηκε η βασική τεχνική Υπερπηδήσεως Εμποδίων από αρχάριο, αλλά και μυήθηκε πρωτοείσακτος στην Ιππασία μέσα σε ένα κλίμα γοργής και αποτελεσματικής διδασκαλίας, όπως συνηθίζεται στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" .


     Κι αυτή την φορά οι ομαδικές εναρκτήριες φωτογραφίες με τις οποίες καταγράφουμε τις παρουσίες αρχειοθετώντας τις Προπονήσεις ήσαν περισσότερες της μιας, καλύπτοντας τους συνδυασμούς των ημερησίων μαθημάτων που ήσαν χωρισμένα σε "πρωινή" και "απογευματινή" ζώνη!


     Μετά από χρόνια απουσίας από την Ομάδα, επέστρεψε ο αγαπημένος μας Απόστολος φέρνοντας μαζύ του ένα πανεπιστημιακό πτυχίο και ένα απολυτήριο στρατού κυρίως, την ιταλική φινέτσα και την ιταλική Παιδεία από την υπέροχη χώρα στην οποία σπούδασε!


     Η "επανασυγκόλληση" του Αποστόλου με την "διδακτέα ύλη" ήταν όχι μόνον απρόσκοπτη αλλά μας έδειξε ότι δεν είχε ξεχάσει τίποτε από όσα είχε μάθει κοντά μας στο παρελθόν, ερχόμενος μάλιστα, φορώντας και την φανέλλα των "Ελλήνων Κενταύρων" που είχε φροντίσει να διατηρήσει.


     Με εισαγωγή τον Κύκλο Προσεγγίσεως και την ρυταγώγηση, ο Απόστολος αμέσως βρήκε τον συγχρωτισμό του με τον Ίππο ο οποίος τον απεδέχθη αμέσως, για να συνεχίσει έφιππος την συνεργασία με τον τετράποδο Δάσκαλό του. 


     Προηγουμένως, έδειξε και την πλήρη προσαρμογή του σε ένα σύστημα διδασκαλίας λίαν απαιτητικό από τους μαθητές μιας Σχολής η οποία επικεντρώνεται στην ενσυναίσθηση της σχέσεως με τον Ίππο και τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός ήρεμου και ευπειθούς ζώου μέσα στο Ιππευτήριο.


     Άριστη μυική μνήμη και, κατ'  ακολουθία, πολύ καλό "κάθισμα", ως εκ τούτων δε, άνετος και στην εκτέλεση των γυμνιππευτικών ασκήσεων, κάτι στο οποίο τον βοηθά σημαντικά η άριστη φυσική του κατάσταση την οποία διατηρεί με καθημερινή γυμναστική αλλά και η προνομιακή σωματοδομή του. 


     Η μουσική του Παιδεία ως πιανίστα έγινε αμέσως εμφανής όταν ανέλαβε το Τόξο ξεκινώντας την Έφιππη Τοξοβολία.


     Ως έφιππος Τοξότης ο Απόστολος ήταν συνεπέστατος στην επακριβή εκτέλεση των οδηγιών του Εκπαιδευτή του και, βεβαίως, ευστοχότατος, θυμίζοντας περισσότερο ...ζωντανό μετρονόμο!


     Είναι γεγονός ότι, παρά την παρακμή της, η σημερινή ελλαδική κοινωνία διαθέτει ακόμη χαρακτήρες που παρέχουν προσδοκίες ανατάσεως όχι απλώς λόγω των δεξιοτήτων τους αλλά λόγω της φυσικής ιδιοσυστασίας τους η οποία συνιστά λίκνο διαμορφώσεως υγιούς Ήθους!


     Ο αγαπημένος μας Κωνσταντίνος έφτασε μετά από πολύωρο ταξίδι οδηγώντας από την Θεσσαλονίκη όπου διαμένει μονίμως για να συνεχίσει την εκπαίδευσή του στο Ιππευτήριό μας και να μας ξαναθυμίσει ότι μπορεί να σπούδασε Κοινωνικός Ανθρωπολόγος αλλά μάλλον κλίνει περισσότερο προς την κατανόηση της αρτιγόνου οικογενείας των περιττοδακτύλων θηλαστικών ιππιδών, αν κρίνουμε από την άριστη σχέση του με τον Ίππο!


     Ο Κωνσταντίνος χαρακτηρίζεται, επίσης, από μία αξιοπρόσεκτη φυσικότητα η οποία τον προικίζει με ένα ιδιαίτερο θάρρος για την Ιππασία το οποίο, ήδη, το έχουμε εκμεταλλευθεί ώστε να τον κάνουμε να προοδεύσει. Και σε αυτή του την επάνοδο, ο Εκπαιδευτής είχε προσχεδιάσει το επόμενο "άλμα" του προς τα ...πάνω!  


     Σ΄ αυτή την διημερίδα ο Κωνσταντίνος χειρίσθηκε με επιτυχία τρεις διαφορετικούς Ίππους και ο επιβήτορας Sepp, ο Λάμπων και ο Ερυθραίος του προσέφεραν ό,τι καλύτερο κάνοντας το πολύωρο ταξίδι του και την διανυκτέρευσή του να αξίζουν!


     Μαθαίνοντας την διαδικασία της συραγωγήσεως και κατανοώντας την διαφορετικότητα της φυσικής συραγωγήσεως, της συραγωγήσεως με τύμπανο και της συραγωγήσεως με μάστιγα (κάτι το οποίο εμείς απορρίπτουμε) ο Κωνσταντίνος μας "εισήχθη" στο πρόγραμμα αυτού του διημέρου και στην βαθύτερην αντίληψη της κινήσεως του Ίππου.


     Οι ειδικές ασκήσεις ενός φυσιοκεντρικού ασκησιολογίου διεκπεραιώθηκαν επιτυχέστατα από τον αγαπημένο μας Κωνσταντίνο προ της εφιππεύσεώς του, ενώ ο Λάμπων ως τοτεμικός ...επιτάφιος έδειχνε να απολαμβάνει τις διελεύσεις του νεαρού Θεσσαλονικιού κάτω από την κοιλιά του. 


     Εξαιρετική ψυχολογία έδειξε ο Κωνσταντίνος και κατά την διάρκεια των εφίππων εισαγωγικών διατατικών ασκήσεων εντός Ιππευτηρίου ενώ ο Λάμπων παρά τον φόρτο της ράχεώς του έδειχνε εξίσου άνετος. 


     Με την ίδιαν άνεση ο Κωνσταντίνος μας βοήθησε τον Ίππο να χαρεί στη ράχη του και το τύμπανο σε ένα επιμέρους, σχετικό, "κεφάλαιο" αυτής της διημερίδος.  


     Κατά την Έφιππη Τοξοβολία, ο Κωνσταντίνος επέδειξε έναν άριστο Τοξότη βάλλοντα εφίππως και εν κινήσει, χωρίς να "χαλά" καθόλου την ως Τοξότη στάση και τεχνική αλλά και το ως Ιππέως "κάθισμά" του.



     Ακολουθώντας την πονηρή και βαθμιαία τακτική του για την κορύφωση αυτού του μαθήματος, ο Εκπαιδευτής παρέσυρε τον ανυποψίαστο Κωνσταντίνο σε ένα  "δέσιμο" με τον Ερυθραίο ο οποίος είναι ειδικός ...υπερπηδητής, αφού η προσχεδιασμένη κατάληξη αυτού του μαθήματος ήταν η εισαγωγή στηνΥπερπήδηση Εμποδίου. Προηγουμένως, με τον Ερυθραίο ο Κωνσταντίνος διήλθε υπεράνω βαλβίδων χωρίς στήριξη ηνιών, με τα χέρια στην έκταση ώστε να προετοιμασθεί από πλευράς "καθίσματος" για την φάση της υπερπηδήσεως.


     Και ο πολυμήχανος Εκπαιδευτής ...παρέσυρε τον έφιππο μαθητή του σε ένα σημείο που δεν είχε καμία σχέση με στημένο εμπόδιο ώστε να επιχειρηθεί η πρώτη Υπερπήδηση Εμποδίου από τον αρχάριο Κωνσταντίνο χωρίς να του προξενηθεί άγχος υπερπηδήσεως. Έτσι, σε ένα σημείο του εσωτερικού διαχωριστικού ορίου του στίβου, ο Κωνσταντίνος έκανε την πρώτη υπερπήδησή του τόσο ιδανικά, προς μεγάλη του έκπληξη!


     Οι υπερπηδήσεις επανελήφθησαν πάντοτε με επιτυχία και χωρίς κανένα δυσάρεστο αφού ο Ερυθραίος είναι ...μετρ του είδους, με τον Κωνσταντίνο να εισέρχεται και σε αυτό το θεμελιώδες "κεφάλαιο" της Ιππασίας, ενισχύοντας την μυϊκή μνήμη του υπερπηδητικού "καθίσματος"! 


     Κατά την εξωτερική περιίππευση ο Κωνσταντίνος διατηρούσε το ίδιο κέφι και την ίδια ευσταθή ισορροπία που του εξασφάλιζε η άριστη "ψυχολογία" ιππεύσεως, όπως και στο Ιππευτήριο! Είναι αξιοπρόσεκτο να παρατηρείς κάποιον με πανεπιστημιακές σπουδές Κοινωνικού Ανθρωπολόγου να διαπρέπει πολύ περισσότερο ως ....αλογατάρης εξωτερικεύοντας έναν φυσιοκεντρικό "εαυτό" παρά τις επιδράσεις μιας αφύσικης κοινωνίας. Και αυτό, μόνο στον Σταύλο μπορείς να το χαρείς!


     Ο επίλογος αυτής της εργωδέστατης διημερίδος γράφτηκε από το "βαρύ πυροβολικό" της Έφιππης Τοξοβολίας, μας, αντιστρόφως ανάλογο "βαρύ" των ...ελαφρών κιλών του και της ηλικίας των 11 χρόνων του, τον Χάρη μας ο οποίος ίππευσε τον επιβήτορα Sepp!


     Ιδανικός Ιππέας ο νεαρός Χάρης, σήμερα, ανέλαβε να διδάξει τον Ίππο του την ενδεικνυόμενη διαδρομή και την ενδεικνυόμενη καλπαστική ταχύτητα ακολουθώντας κατά γράμμα τις οδηγίες του Εκπαιδευτή του χωρίς καθόλου να μιλήσει αλλά με το χαρακτηριστικό ευφυές χαμόγελό του να επιβεβαιώνει ότι αντελήφθη και ...εκτελεί, όπερ και εγένετο!


     Δίνοντας μία εικόνα πραγματικού Αλεξάνδρου επί Βουκεφάλα ουδεμία σχέση έχουσα με το άγαλμα της ανέμελης παιδίσκης επί του γλυκύτατου ...ιππαρίου του Γιάννη Παππά το οποίο, αναιδώς, έστησαν οι δημοκρατικοί μιζαδόροι στη συμβολή των λεωφόρων Βασ. Αμαλίας και Βασ. Όλγας, ο Χάρης με τον Sepp σε ελάχιστο χρόνο είχαν καταλάβει την διαδρομή και τον ρυθμό, έτοιμοι να ξεκινήσουν την Έφιππη Τοξοβολία της ημέρας.


     Επί του φανταστικού επιβήτορος ο Χάρης ξεκίνησε τις καλπαστικές του τοξεύσεις με ακρίβεια χιλιοστού επί διαδρομής και του επ΄ αυτής σημείου αφέσεως της χορδής, όπως του είχε υποδειχθεί από τον Εκπαιδευτή του, με επαναλαμβανόμενη ευστοχία.


     Υπήρξε αξιοπρόσεκτο ότι σε όλες τις καλπαστικές εξόδους του με τις ιδίας ευστοχίας τοξεύσεις, ο 11χρονος Χάρης ετόξευσε διατηρώντας το χαμόγελό του, τον καλό του "κάθισμα" μέχρι και την καλή στάση των ποδών του επί των αναβολέων, όπως κατεγράφη σε όλο το οπτικοακουστικό υλικό της Προπονήσεως.



     Και ο Εκπαιδευτής, όλβιος εν μέσω Ίππων ολβίων και ομοίως ολβίων μαθητών, δεν θα μπορούσε να δηλώσει καθόλου ..."κουρασμένος" μετά από αυτή την εργωδέστατη διημερίδα, αφού η ευδαιμονία των θετικών εμπειριών καταργεί τα "γήινα" και ανυψώνει υπάρξεις σε άλλα επίπεδα... Και γι αυτό επιμένουμε στον δικό μας, πραγματικό, παράδεισο του Σταύλου!


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα της εκπαιδευτικής διημερίδος

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

    
     Aν και η συστηματική αλλά και ακριβέστατη αστρολογική υποστήριξη από την Αστρολόγο της Ομάδος μας αποτελεί εγγύηση αποτροπής κάθε δυσαρέστου από τις δραστηριότητες των «Ελλήνων Κενταύρων» στη Σχολή των οποίων διατηρείται επί 14 χρόνια σταθερώς μηδενικός ο δείκτης ατυχημάτων σε κάθε περίπτωση, ενθέρμως συνιστούμε για κάθε ορθοπεδικό πρόβλημα τους εγκρίτους Ιατρούς κ.κ. Δημήτριο Δολτσινιάδη και Γεώργιο Τσικούρη και στο Ιατρείο τους της «Κεντρικής Κλινικής Αθηνών» επί της οδού Σκουφά αρ. 64, στο Κολωνάκι (3ος όροφος, τ. 2103613086, ή 6977200774 ή 6932759205).


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Με την ποιότητα του απόηχου της Serenissima Republica του οποίου είναι φυσικοί κληρονόμοι, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" υπό την αρχηγία του Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη, συνεισφέρουν στον Πολιτισμό του νησιού τους προάγοντας το αγαθό της Παραδοσιακής Τοξοβολίας με αδιάλειπτες ομαδικές Προπονήσεις στον χώρο τους.


     Απολαμβάνοντας κοινό μέρισμα ψυχοπνευματικής αλλά και σωματικής ωφελείας χαίρονται τις δυναμικές ημερίδες τους και κάθε φορά που ο γνωστός βροχερός καιρός της Κερκύρας τους απαγορεύει την υπαίθρια δραστηριότητά τους, εκείνοι, μετά ταύτα, επανέρχονται δριμύτεροι και πιο ...κεφάτοι!


      Το ίδιο δριμείς και κεφάτοι και στην τελευταία τους ομαδική Προπόνηση, οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" έδωσαν ένα πολυάνθρωπο "παρών!" με εκπροσώπους και των δύο φύλων και διαφόρων ηλικιών, καταλήγοντας σε ένα ωραίο αποτέλεσμα.


     Λίαν επωφελής η προπονητική ημερίδα, με ποικιλία ασκήσεων και, όπως πάντα, άψογη την "σχεδίασή" της από τον Χριστόφορο Κασφίκη, άφησε πίσω της σπουδαίο οπτικοακουστικό υλικό με τεκμήρια προόδου για μελέτη από όλη την Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" και από όλους τους Έλληνες παραδοσιακούς τοξότες οι οποίοι θα είχαν πολλά να ωφεληθούν από την διδασκαλία του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".  


ΔΕΙ ΔΕ ΡΥΘΜΟΥ ΤΕ 
ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑΣ


     Ογκώδης και ποικίλη δραστηριότητα αυτές τις ημέρες στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων" με Έφιππη Τοξοβολία αλλά και εκπαίδευση μαθητών ...διπόδων αλλά και τετραπόδων! Και αυτά τα τελευταία που αποτελούν και το πολύτιμο έμψυχο δυναμικό του πολυδύναμου Σταύλου μας, ήρθε η ώρα να χαρούν μία παράμετρο που χαρακτηρίζει την Φυσικήν Ιππική και δεν είναι άλλη από την εισαγωγή του ρυθμού στην καθημερινότητα Ίππων και Ιππέων με δεδομένο ότι η Ιππασία είναι ρυθμός. Δει δε ρυθμού τε και αρμονίας, διότι χρειάζεται ρυθμός και αρμονία στην Ιππασία ώστε ο Ίππος και ο Ιππέας να λειτουργούν και να συνεργάζονται πέραν στρεσογόνων εντάσεων και αυτό ποτέ δεν πρέπει να το ξεχνάμε!


     Όσοι έχουν ουσιαστικήν επαφή με την Ιππασία γνωρίζουν την μεγάλη σημασία, μετά την χρήση βοηθημάτων, του "κλωγμού" ο οποίος σημαίνει τον ήχο που παράγει η γλώσσα μας μέσα στην στοματική κοιλότητα. Πρόκειται περί ενός ενστικτώδους "σήματος" που παράγουμε προκειμένου να προσελκύσουμε την προσοχή του Ίππου και να τον παρακινήσουμε να κινηθεί, αναλόγως δε με την ταχύτητα αναπαραγωγής αυτού του "σήματος" υποδεικνύουμε στον Ίππο κίνηση σε βάδην, σε τροχασμό ή και καλπασμό. 


     Έρχεται, λοιπόν, η ώρα να αντικαταστήσουμε τις εντολές των βοηθημάτων αλλά και τον κλωγμό με έναν ήχο φυσικού τυμπάνου του οποίου η τονικότητα αλλά και ρυθμικότητα θα δίνει τον ρυθμό κινήσεως στον Ίππο ενώ, ταυτοχρόνως, θα τον ηρεμεί προσανατολίζοντας την συνδυαστική μνήμη του σε μία ευχάριστη, διασκεδαστική και πέραν κάθε ρουτίνας κιναισθητική "περιπλάνηση".


     Η "πύλη εισόδου" σε αυτή την διαδικασία, δηλαδή, της εισαγωγής του τυμπάνου στην εκπαίδευση του Ίππου, ορίζεται από την επιτυχή εξοικείωση του Ίππου με την οντότητα του τυμπάνου, κατ΄ αρχήν, αλλά και με τον παραγόμενο ήχο εκ των υστέρων.


     Καθ΄ όλην αυτή την προκαταρκτική διαδικασία της εξοικειώσεως με το τύμπανο και τον ήχο του ο Εκπαιδευτής τηρεί μία σειρά κανόνων και προϋποθέσεων με άξονα την "στρογγυλή κίνηση" και την βαθμιαία ήχηση του τυμπάνου αρχίζοντας από πολύ μακριά και σιγά προσεγγίζοντας τον Ίππο και εντείνοντας τον παραγόμενο ήχο, χωρίς να βιάζεται και εκτιμώντας ακόμη και την παραμικρότερην αντίδραση του Ίππου ώστε να μην τον ¨"κάψει" φοβίζοντάς τον απέναντι στο νέο εξωτερικό ερέθισμα και όλα ξεκινούν και γίνονται επί του εδάφους πριν "ανεβάσουμε" το τύμπανο στην ράχη του Ίππου, αφού βεβαιωθούμε ότι ο Ίππος το απεδέχθη...


     O ήχος του τυμπάνου έχει αποδειχθεί και πολύ βοηθητικός κατά την διαδικασία της συραγωγήσεως δίνοντας τον ρυθμό των τριών βηματισμών στον Ίππο αντί μάστιγος ή κλωγμού.


     Ήδη, η χρήση του τυμπάνου στην συραγώγηση εισήχθη και για την εκπαίδευση των παρόντων Ίππων της Σχολής μας, ξεκινώντας από τον επιβήτορα Sepp ο οποίος, κατά την πρώτην εκπαιδευτική συνεδρία βοηθήθηκε να συσχετίσει τον ήχο των κρούσεων του τυμπάνου κατά την ταχύτητα και την έντασή του με τους τρεις βασικούς βηματισμούς του και, επί τη βάσει της επαφής ενός επιλεγμένου πέλματός του με το έδαφος κάτι το οποίο, πλέον, θα αποτελεί και κανόνα εφαρμογής στον συγκεκριμένο Ίππο.



     Με την "επανάληψη μητέρα της μαθήσεως", ο συγκεκριμένος Ίππος, πλέον, θα ακολουθεί την "οδό" της συραγωγήσεως με ρυθμικούς τυμπανισμούς καταργώντας βαθμιαίως τον συραγωγέα ο οποίος, κατά την χρήση του, προξενεί εντάσεις στον συραγωγούμενο Ίππο τις οποίες, συνήθως, μεταφέρει από το χέρι του συραγωγούντος Ανθρώπου αλλά και από την αδεξιότητα ή την έλλειψη υπομονής του τελευταίου.



     Ήδη, στο Ιππευτήριο των "Ελλήνων Κενταύρων" διεξήχθησαν δύο επιτυχέστατες, συνεχόμενες, εκπαιδευτικές ημερίδες με την σύμπραξη και συνεκπαίδευση τριών μαθητών της Σχολής μας, του Αποστόλου, του Κωνσταντίνου και, επίσης, του πρωτοείσακτου Κωνσταντίνου, οι οποίοι συνέβαλαν στην τελειοποίηση της εξοικειώσεως των Ίππων μας με το τύμπανο, από εδάφους και ως έφιπποι. 
  

     Μετά από πολυετή, λόγω σπουδών στο εξωτερικό και εκπληρώσεως της στρατιωτικής του υποχρεώσεως, ο Απόστολος επέστρεψε στην Ομάδα δείχνοντάς μας ότι δεν είχε ξεχάσει τίποτε από όσα είχε προλάβει να διδαχθεί πριν αναχωρήσει και αφού εξετέλεσε με άνεση το περιεχόμενο  του "επανασυγκολλητικού" μαθήματός του,βοήθησε και τον Ίππο του να αποδεχθεί ακόμη περισσότερο το τύμπανο.



    Το ίδιο σημαντική ήταν και η συμβολή του Κωνσταντίνου ο οποίος ήρθε από την Θεσσαλονίκη για να χαρεί κοντά μας δύο εκπαιδευτικές ημερίδες συμμετέχοντας και στην συγκεκριμένη διαδικασία.



     Τέλος και ο πρωτοείσακτος Κωνσταντίνος κατάφερε να συραγωγήσει και στους τρεις βηματισμούς τον επιβήτορα Sepp ενώ ο αγαπημένος μας τετράποδος υπεβοηθείτο να συντονίσει τους διασκελισμούς του με τους ήχους του τυμπάνου σε μία αρμονικότατη συνεργασία Εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου Ίππου και εκπαιδευόμενου μαθητή.



     Η καθημερινή και καλοσχεδιασμένη, συστηματική, εργασία στο Ιππευτήριο των ¨"Ελλήνων Κενταύρων" αποτελεί ευλογία ιππικής εμπειρίας για όσους την προάγουν και δωρεά ευημερίας για τους Ίππους οι οποίοι μετέχουν σε αυτή. Και αυτή η ευημερία του Ίππου, χωρίς ψήγμα καταναγκασμού ή καταπιέσεώς του είναι η βασική επιδίωξη των "Ελλήνων Κενταύρων", από την ίδρυσή τους!



Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2019

ΜΕΤΑΚΙΝΩΝΤΑΣ ...ΒΟΥΝΑ!


     Είναι απολύτως προκαθορισμένες οι προϋποθέσεις ασφαλούς υλοποιήσεως αλλά και επιτυχίας ενός μαθήματος Ιππασίας και για το συγκεκριμένο μάθημα ουδεμία εξ αυτών συνηγορούσε ούτε στην υλοποίηση, ούτε στην επιτυχία του. Μόνον η αστρολογική γνωμάτευση συνηγορούσε λόγω συμπτώσεων θετικών αναδρόμων συγκυριών και ο Εκπαιδευτής εμπιστεύθηκε αυτή και μόνον την συνηγορία για την οποία κάθε άλλος θα μπορούσε να γελάσει. Κι όμως..., η τόλμη, είναι αποδεδειγμένο ότι μετακινεί βουνά και στο συγκεκριμένο μάθημα, η τόλμη της προτάξεως της αστρολογικής συγκυρίας έναντι των δεδομένων κανόνων ασφαλούς Ιππικής μπορεί να ήταν μία τολμηρότατη απόφαση αλλά ...μετεκίνησε βουνά και όχι μόνον έδειξε ότι ένα εξ αρχής καταδικασμένο εγχείρημα μπορεί να υλοποιηθεί αλλά μπορεί και να επιτύχει πλήρως.


     Ο εκπαιδευόμενος από τον Κύκλο Προσεγγίσεως δυσκολεύτηκε πάρα πολύ να αποκτήσει την συναίνεση συνεργασίας από τον Ίππο του ο οποίος αρνήθηκε πεισματικώς να τον δεχθεί ως αρχηγό του. Όταν ο Εκπαιδευτής παρετήρησε και μέτρησε την ένταση της αρνήσεως αυτής διεπίστωσε ότι την συναντούσε για πρώτη φορά στην εμπειρία των αμέτρητων μαθημάτων του και, ομολογουμένως, προβληματίστηκε για την ενδεχόμενη ματαίωση του μαθήματος αλλά ο πεισματώδης χαρακτήρας του απόδιωξε κάθε τέτοια σκέψη κι επέλεξε την επιμονή στην υλοποίηση υπέρ του μαθητή του. Ακολουθήθηκε μία διαδικασία προσεγγίσεως εκπαιδευομένου και Ίππου η οποία, τελικώς, απέφερε καρπούς και το μάθημα προχώρησε με την ρυταγώγηση όπου, ω του θαύματος, ο Ίππος υποχειριάσθηκε άριστα με τον εκπαιδευόμενο να ακολουθεί επακριβώς τις οδηγίες ορθής ρυταγωγήσεως και ο Ίππος να υπερβαίνει τις μέχρι τώρα επιφυλάξεις του.


     Η εφίππευση του εκπαιδευομένου με την πλήρη ακαμψία του "καθίσματός" του εξ αιτίας των αναστολών του επανέφερε στον Εκπαιδευτή την ορατήν ανάγκη ματαιώσεως του μαθήματος αλλά και πάλι η τόλμη και η εφευρετικότητα νίκησαν.


     Από το σημείο αυτό και μέχρι το τέλος του μαθήματος ο Εκπαιδευτής έκανε μεταβολή και άρχισε να κινείται με την πλάτη παραμένοντας με μέτωπο προς τον κινούμενο Ίππο προκειμένου να καθησυχάζει με το βλέμμα του το ζώο ώστε να αποφευχθούν ζωηρές δυσανασχετήσεις συνεργασίας με τον αναβάτη του.


     Πλήρως συνεργάσιμος και υπάκουος ο εκπαιδευόμενος να προσαρμόζεται στις οδηγίες του Εκπαιδευτή του, άρχισε να δίδει δια των ποδών εντολές βαδίσεως του Ίππου ο οποίος άρχισε να αντιλαμβάνεται και να υπακούει.


     Αυτή η εισαγωγική διάδραση εξομάλυνε κατά πολύ την μέχρι τώρα διάσταση Ίππου και εκπαιδευομένου μικραίνοντας την μεταξύ τους απόσταση ενώ παρέμεναν σοβαρά τα προβλήματα στοιχειώδους ισορροπίας του εκπαιδευομένου με μία εμμονική διατήρηση σωματικής ακαμψίας που περιόριζε την "πρόσφυσή" του με τον Ίππο σε μία επιφάνεια εδράσεως η οποία δεν επαρκούσε για την ασφαλή διατήρησή του επί της ράχεως του Ίππου.


     Ο Εκπαιδευτής ξεκίνησε μία ταχεία διαδικασία χαλαρώσεως του εκπαιδευομένου ώστε να παρακάμψει τις ανησυχίες του ως προς τις νέες συνθήκες ισορροπίας που αντιμετώπιζε "καθίζοντάς" τον βαθύτερα ώστε, σε πρώτη φάση να αποφευχθεί κάθε ενδεχόμενο πτώσεως, κάτι που επετεύχθη με την απόσπαση της προσοχής του εκπαιδευομένου από την κατάσταση ασταθείας του "καθίσματός" του στο ...τραγούδι και στην διαρκή συνομιλία επί διαφόρων θεμάτων... Εδώ τραγουδήσαμε μέχρι και τον εθνικό ύμνο ενώ ο εκπαιδευόμενος μας έμαθε και ένα ωραίο δημοτικό τραγούδι, ώσπου, χωρίς να λάβει εντολή άφησε την στήριξή του επί των ηνιών και του Ίππου και έφερε τα χέρια του στην έκταση προς μεγάλη και ευχαριστότατην έκπληξη του Εκπαιδευτή ο οποίος, όμως, τον επανέφερε στην στήριξη μη βιαζόμενος να διακινδυνεύσει την οιανδήποτε πτώση του μαθητή του ο οποίος, όμως, είχε ήδη μπει σε "τροχιά" ενεργητικής συνεργασίας με τον Ίππο.


     Σε λίγο ο ίδιος ο μαθητής ζητούσε να του δείξουν πως μπορεί να σταματά και να στρίβει τον Ίππο και ο υπέροχος Ίππος άρχισε να ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό στις απαιτήσεις του αναβάτη του σε ένα μάθημα που ξεκίνησε υπό τους πλέον ...απαγορευτικούς οιωνούς, εξελισσόμενο σε μοναδικήν εμπειρία για όλους,


     Και όταν το πρόγραμμα αυτού του εισαγωγικού πειράματος ολοκληρώθηκε και ο Εκπαιδευτής έδωσε παράγγελμα στον εκπαιδευόμενο να αφιππεύσει, ο εκπαιδευόμενος έδειξε απογοήτευση και ζήτησε να συνεχίσει να ιππεύει, να στρίβει και να σταματά τον Ίππο του για ακόμη λίγο, κάτι που ο έμπλεος χαράς Εκπαιδευτής του το επέτρεψε.


     Η Ιππική μας μαθαίνει πάμπολλα διότι αποτελεί πολυεπιστήμη και, μεταξύ όλων αυτών μας μαθαίνει και ότι η Αστρολογία μπορεί καμιά φορά να υπερέχει της Ιππικής ακόμη και σε ...ιππικά ζητήματα! Και κάτι τέτοια μπορούν να οδηγήσουν ένα μάθημα Ιππασίας σε πλήρη επιτυχία ώστε όλοι να χαμογελούν διάπλατα, ακόμη κι ένας αυστηρός διάκονος της Ιππικής με ελάχιστες φωτογραφίες οι οποίες να τον δείχνουν χαμογελαστό στη ζωή του.


     Ας καταφέρουμε, λοιπόν, να διατηρούμε ανοιχτούς τους πνευματικούς ορίζοντές μας και να είμαστε έτοιμοι να μετακινήσουμε με την νόησή μας ...βουνά. Εφικτό είναι!


Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019


 ΕΜΠΤΥΣΜΟΣ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΩΝ!




     Η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» υπακούοντας στα κελεύσματα του Αριστοτέλους και αφιερωμένη στην υπόθεση του Πολιτισμού, πρωτίστως είναι πολιτική εστία η οποία, εμφορούμενη από τις Αξίες και αρχές της πλατωνικής Πολιτείας, ενδιαφέρεται για τα κοινά όπως κάθε συνειδητός Πολίτης, φορέας και νομικό πρόσωπο θα πρέπει να ενδιαφέρεται.

     Μέσα στο πλαίσιο αυτού του περί τα κοινά ενδιαφέροντος, η Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» παρατηρώντας την ναδιρική κατάπτωση των κοινωνικών μας Αξιών στην οποία οδηγεί την σύγχρονη Ελλάδα το διεφθαρμένο δημοκρατικό της κράτος, εξεγείρεται και επισημαίνει την φράση του 8ου βιβλίου της πλατωνικής «Πολιτείας» και εμπτύει κατά πρόσωπον ό,τι και όποιον εκπροσωπεί αυτό το διεφθαρμένο σημερινό δημοκρατικό κράτος το οποίο μετέτρεψε σε τεκέδες ακόμη και τα γραφεία ανωτάτων “δικαστικών” αποτελώντας εχθρό του ανθρώπινου Πολιτισμού:

«ΟΥΚ ΕΞ ΑΛΛΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΥΡΑΝΝΙΣ ΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ
Ή
ΕΚ  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»