ΜΑΘΗΜΑ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΡΙΑ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ ΤΗΣ
Για έναν συνειδητόν Εκπαιδευτή δεν υπάρχει τίποτε πολυτιμότερο από το να αποδέχεται και να αναλύει τα μαθήματα που, με διαφόρους τρόπους, του προσφέρουν οι εκπαιδευόμενοί του. Κανένα ψήγμα εγωισμού δεν επιτρέπεται να παρεμποδίζει τον όποιον "υπερκείμενο" να λαμβάνει υπ΄ όψη του την "φωνή" του "υποκειμένου" του αγνοώντας την εν ονόματι μιας, έτσι κι αλλιώς, αμφιλεγόμενης "αυθεντίας" η οποία πάντοτε θα "συζητείται" και πάντοτε θα επιδέχεται αμφισβητήσεων. Και ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής, προσερχόμενος πάντοτε ως αρχάριος μαθητής σε κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα, αποζητά διαρκώς πρώτος την μάθηση μέσω της διδασκαλίας που του παρέχει ο μέγας Διδάσκαλος Ίππος και ακολούθως, προσλαμβάνοντας κάθε πιθανή διδασκαλία που του παρέχουν ποικιλοτρόπως οι εκπαιδευόμενοί οι οποίοι, κατά κανόνα, αγνοούν την πολύτιμη προσφορά τους προς τον "αεί διδασκόμενο" Εκπαιδευτή τους. Και, αυτή την φορά η αρχάρια Εύα, ένα παιδί με υψηλότατο Ήθος, λαμπρή ευφυία και αξιοπρόσεκτες δεξιότητες έγινε η Δασκάλα του Εκπαιδευτή της με μία ευστοχότατη παρατήρηση, στο τέλος τούτης της πανέμορφης εκπαιδευτικής ημερίδος η οποία ήταν το τρίτο μάθημά της, η δεύτερη, γενικώς, εξωτερική περιίππευσή της και η πρώτη, ειδικώς, εξωτερική περιίππευση με τόξευση σε βάδην.
Με αρκετές και πυκνές Προπονήσεις στην Τοξοβολία και τρία, όπως προείπαμε, μαθήματα Ιππασίας μέχρι τώρα, η Εύα έχει αποκαλύψει έναν πολύ σπάνιο, ευγενέστατο, χαρακτήρα με υψηλό βαθμό προσοχής και αυτοσυγκεντρώσεως που συνεπάγεται πιστή αναπαραγωγή των δεδιδαγμένων σε κάθε περίπτωση. Αναλυτικότατο μυαλό κι έτοιμη να μάθει, δεν οιωνίζει καμιά δυσκολία ούτε για τον Εκπαιδευτή της ούτε για την "πρόσληψη" του εκπαιδευτικoύ αντικειμένου. Κι όμως, σήμερα δυσκολεύτηκε πολύ να χειρισθεί τον Ίππο της θέτοντάς τον σε κίνηση προς συγκεκριμένη κατεύθυνση σε ...βάδην. Τι συνέβη, αλήθεια; Ξάφνου έχασε τις δεξιότητές της;...
O Eκπαιδευτής της από την πλευρά του, βεβαίως, ακολούθησε μια σειρά διαδικασιών ώστε να την βοηθήσει να ανακτήσει την αποτελεσματικότητα του χειρισμού του Ίππου της, την οποία και ανέκτησε, αλλά και να τοξεύσει τελικώς εν κινήσει με εξαιρετική τεχνική! Και εγκαίρως διέγνωσε ότι η Εύα τελούσε υπό μιαν εμφανή πλην άγνωστην "εμπλοκή" και την ρώτησε τι της συμβαίνει. Ειλικρινέστατη η Εύα του απήντησε ότι αισθάνεται δυσάρεστα διότι το πρωί, παραλαμβάνοντάς τον με το όχημά της καθυστέρησε ελάχιστα λεπτά αφήνοντάς τον να περιμένει... Ο Εκπαιδευτής την καθησύχασε ότι αυτό είναι τόσο ασήμαντο ώστε δεν πρέπει ούτε καν να το σκέφτεται και η Εύα συνέχισε: "Έχω την αίσθηση ότι συνδέεσαι τόσο πολύ με τον Ίππο που αυτός ακολουθεί εσένα και περιμένει από εσένα εντολές και όχι από εμένα που με αγνοεί"! Και, πράγματι η καλή μας Εύα επ΄ αυτού είχε απόλυτο δίκιο! Όμως...και όπως ο Εκπαιδευτής επεξήγησε στην Εύα:
Η απόλυτη προτεραιότητα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι η ασφάλεια των μαθημάτων και ακολούθως η πρόοδος των μετεχόντων, οπότε, ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής κατά την διάρκεια της δεκαοκτάχρονης εκπαιδευτικής δραστηριότητός του η οποία, ευτυχώς, κοσμείται από μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, έμαθε να ελέγχει με τον κανθό του ματιού του τον σχολικό Ίππο ο οποίος δια του δικού του κανθού είναι προσηλωμένος, πρωτίστως, στον Εκπαιδευτή και δευτερευόντως στον ιππεύοντα εκπαιδευόμενο. Έτσι, ανά πάσα στιγμή ο Εκπαιδευτής ο οποίος κατέχει την γλώσσα επικοινωνίας με τον Ίππο μπορεί εγκαίρως και συνεχώς να τον ελέγχει, αποτρέποντας επικίνδυνες αντιδράσεις του κι επισφαλείς συμπεριφορές επ΄ ωφελεία της ασφαλείας των μαθημάτων. Παρά ταύτα, ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής έχει το μειονέκτημα της υπερβολικής λατρείας του Ίππου (και των ζώων εν γένει, λόγω ιδιοσυστασίας) με αποτέλεσμα, πάντοτε, να καταλήγει ασυναισθήτως, στο ακραίο αποτέλεσμα της προσελκύσεως του Ίππου επάνω του, κάνοντάς τον να αγνοεί τον αναβάτη του. Και όντως, αυτό είναι ένα μειονέκτημα του Εκπαιδευτή ο οποίος, μετά από πολλά χρόνια επαφής με τα ιπποειδή ταυτίζεται με αυτά μη σκεπτόμενος ότι ο δεσμός που αναπτύσσει με τον σχολικό Ίππο ταλανίζει αφαντάστως τον εκπαιδευόμενο. Και αυτό το πολύ σημαντικό του το υπέμνησε η αγαπημένη μας Εύα προς την οποία είμεθα ευγνώμονες!
Δυστυχώς, "έξις δευτέρα φύσις" και την αμέσως επομένη, στην εκπαιδευτικήν ημερίδα του αγαπημένου μας Μάνου, ο ανεπίδεκτος μαθήσεως Εκπαιδευτής αν και επαρκώς ειδοποιημένος για το ...μειονέκτημά του, ξαναβρέθηκε δίπλα στον σχολικό Ίππο και πάλι ...ταυτισμένος μαζύ του και πάλι ταυτίζοντας και τον Ίππο μαζύ του στην αρχή του μαθήματος με αποτέλεσμα να παρατηρούμε τον Ίππο με σχεδόν ...ερωτική προσήλωση να κοιτά τον Εκπαιδευτή στην εναρκτήρια φωτογραφία παρά το ότι ο Εκπαιδευτής, επίτηδες κοιτά προς αντίθετη κατεύθυνση και δυστυχώς αυτό παρατηρείται κατά κανόνα, σχεδόν σε όλες τις φωτογραφίες των μαθημάτων μας! Και όπως αντιλαμβάνεται κανείς και ο Μάνος μας δυσκολεύτηκε αρκετά στη διεύθυνση του σχολικού Ίππου στο μάθημά του...
Τώρα απομένει στον Εκπαιδευτή να ..."επισκευάσει" την λατρεία του προς τον Ίππο επαναφέροντάς την σε ...ελεγχόμενο επίπεδο, ώστε να μη δυσκολεύει τους εκπαιδευομένους του, δηλαδή, απομένει στον Εκπαιδευτή να ...εκπαιδευτεί ακόμη καλύτερα ακολουθώντας μια μέση οδό αγάπης προς; τον Ίππο και η χρησιμότατη αυτή παρότρυνση πιστώνεται στην Εύα μας!
Και μετά την ουσιαστικότατη παρέμβαση της Εύας και ο Εκπαιδευτής δεσμεύεται να αποστασιοποιηθεί, όσο είναι απαραίτητο από τους σχολικούς Ίππους ώστε να μη βάζει ..."οδοφράγματα" στους εκπαιδευομένους του. Να δούμε αν θα τα καταφέρει διότι "παλιός γάιδαρος καινούργια περπατησιά" δεν είναι και εύκολο... Και η λατρεία προς τα ζώα και τον Ίππο ...αγιάτρευτη!
Κατά τα λοιπά, σε αυτή την ημερίδα η Εύα μας ίππευσε εφ' όλων των προβλεπομένων, δύσκολων, πεδίων διευθύνσεως προ της ενάρξεως των εφίππων τοξεύσεών της.
Σε αναπεπταμένο πεδίο κατάφερε να ελέγξει αρκετά καλά τον Ίππο της παρά τις προαναφερθείσες δυσκολίες και προετοιμάσθηκε επαρκέστατα για τις έφιππες τοξεύσεις.
Οι έφιππες τοξεύσεις της αυτής της ημερίδος ήσαν πολλές, πολύ περισσότερες από τον ενδεδειγμένο αριθμό μιας αρχάριας, αλλά η Εύα δεν έδειξε να κουράζεται ούτε να χάνει την τεχνική της.
Σήμερα η Εύα τόξευε έφιππη εν κινήσει και υπό διάφορες συνθήκες πεδίων (ακόμη και πετρώδους!) και κατευθύνσεων και όχι επί μιας συγκεκριμένης ομαλής διαδρομής όπως συνηθίζεται.
Και θαυμάσαμε στην Εύα την "επένδυση" της εμπειρίας των, μέχρι σήμερα, μαθημάτων Τοξοβολίας της, αποδίδοντας άριστα στην έφιππη τεχνικής της. Άλλωστε, ως δεδιδαγμένη υποκριτικής, έχει αίσθηση σκηνικής κινήσεως ακόμη και επί πεδίου μιας πολεμικής τέχνης και η παραπάνω εικόνα της κατά την άφεση βέλους αποκαλύπτει πολλά... και της ευχόμαστε τα άριστα για τα οποία φαίνεται ότι προορίζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.