Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΩΤΕΣ ΤΡΟΧΑΣΤΙΚΕΣ ΤΟΞΕΥΣΕΙΣ




   Eυτυχής ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" έχοντας χαρεί στην Ομάδα μας αξιότατους μαθητές με Ήθος αλλά και ικανότητες! Κατά κανόνα, όλοι όσοι πέρασαν και παραμένουν στην Ομάδα μας, ανεξαρτήτως συμπεριφορικών ιδιαιτεροτήτων, επέδειξαν αξιοπρόσεκτους χαρακτήρες με ποιότητα και αρετές, είτε ως Εφιπποτοξότες, είτε ως Ιππείς, είτε ως Τοξότες μέχρι σημείου να προκαλούν εύλογην απορία για την σύμπτωση αγαθής ομοιογενείας μέσα σε μία, ευρύτερη, κοινωνία τόσον αποκαρδιωτική. Παρά ταύτα, ο ενδεκάχρονος Χάρης, με τον καθαρά στρατιωτικό χαρακτήρα του, την ωριμότατη σοβαρότητά του παρά την παιδικήν ηλικία του και με την αυστηρήν αυτοσυγκέντρωσή του κατά την ώρα της εκπαιδεύσεώς του, κατάφερε να κάνει τον Εκπαιδευτή του εν ώρα μαθήματος στο Ιππευτήριο να νιώθει το ίδιο χαλαρός όπως και στην πολυθρόνα του γραφείου του! Τούτος ο πολυτάλαντος νεαρός Ιππέας και, συντομότατα, όπως δείχνει, Εφιπποτοξότης, αποκαλύπτει σε όποιον τον παρατηρεί ένα απρόσμενο "κεφάλαιο" όχι απλώς "ιππικού" αλλά υπαρξιακού ...πλεονεκτήματος που τον κάνει να δείχνει ότι χωρίς να έχει μελετήσει Καταστατικά και Κανονισμούς η συμπεριφορά του αποτελεί υπόδειγμα εφαρμογής των "νομιζομένων" στην Ομάδα μας με αποτέλεσμα, χωρίς ο Εκπαιδευτής του να ανοίγει καν το στόμα του, ο νεαρός να έχει εκτελέσει "αυτεπαγγέλτως" τα, κατά περίσταση, προβλεπόμενα!  


     Και το σημερινό του πρόγραμμα στο Ιππευτήριο ο Χάρης το ξεκίνησε με υπερπήδηση εμποδίων με τον πατέρα του Προπονητή Υπερπηδήσεως να φροντίζει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια για την ασφάλειά του και την ασφάλεια του Ίππου του ο οποίος έχει επιλεγεί πανύψηλος ως ιδανικός για την υπερπήδηση υψηλών εμποδίων στα οποία ειδικεύεται, πια, ο Χάρης.


     Και είναι χαρακτηριστική η σύγκριση αυτού του πανύψηλου ζώου με τον λεπτοκαμωμένο Χάρη ο οποίος δίπλα του δείχνει ...εξαφανισμένος!


     Παρά ταύτα ο νεαρός υπερπηδητής καταφέρνει άριστο αποτέλεσμα συνεργαζόμενος με τον δυσανάλογο Ίππο του με τον οποίο και σήμερα υπερπήδησε πλέον των πενήντα εμποδίων, απλών ή σε διάταξη διαδρομής, ακόμη και oxer, χωρίς να αγγίξει ούτε μία βαλβίδα!


     Μετά την ολοκλήρωση του υπερπηδητικού προγράμματός του, ο Χάρης, χωρίς να πάρει ...ανάσα, παρελήφθη από τον Εκπαιδευτή του της Έφιππης Τοξοβολίας και "ρίχτηκε" στην  εκπαίδευση αυτού του νέου, γι αυτόν, ιππικού τομέως στον οποίο, επίσης, δείχνει αξιοπρόσεκτες ικανότητες. Και, βεβαίως, προηγήθηκε ένα περιεκτικό πρόγραμμα Ενστικτώδους Τοξοβολίας ώστε να "αλφαδιαστεί" το σώμα του και να βελτιώσει την τεχνική του πριν πάρει το Τόξο του, σήμερα, επάνω στη ράχη του Ίππου του.


     Πριν, όμως, ριχτεί στην "δράση" ο Χάρης μας διδάχθηκε την σημασία και ακριβήν εκτέλεση των δύο ακρογωνιαίων προθερμαντικών ασκήσεων που προτάσσονται της Τοξοβολίας και της Ιππασίας.


      Με συνέπεια και αυτοσυγκέντρωση εξετέλεσε και τις δύο ασκήσεις αναλαμβάνοντας Τόξο και Ίππο και όπως απέδωσε το οπτικοακουστικό υλικό της ημερίδος, όλα εξελίχθησαν κατ΄ ευχήν!


     Η σημερινή έφιππη, κυρίως, εκπαίδευσή μας ξεκίνησε από το σημείο στο οποίο είχε τελειώσει η προηγουμένη εκπαιδευτική ημερίδα. Και επιχειρήθηκε με τον δεύτερο κατά σειρά ίππο τον οποίο ίππευσε σήμερα ο Χάρης μας, με τον αγαπημένο μας επιβήτορα Sepp!


     Τροχασμός αλλά και καλπασμός με ...παλαμάκια για την απεξάρτηση των χειρών από τις ηνίες, ήταν ο έφιππος "πρόλογός" μας!


     Ακολούθως η τοξοφορία με παράλληλη κρούση της έλκουσας χείρας επί του Τόξου βοήθησε τον νεαρό εκπαιδευόμενο να καθίσει βαθιά στη σέλλα ανεξαρτητοποιώντας τα χέρια του από τις ηνίες.


     Μία καλή προετοιμασία για την επακόλουθη υλοποίηση της πρώτης τοξεύσεως σε τροχασμό πριν την πρώτη καλπαστική τόξευση.


     Και, πράγματι, για τον Χάρη η πρώτη τόξευση σε τροχασμό ήταν "παιγνιδάκι", επαναλαμβάνοντάς την πολλές φορές με ...ευστοχία στο σημείο που του υπεδείχθη να τοξεύσει.


     Προνοώντας την αποφυγή κοπώσεως του παιδιού αυτού, η σημερινή του εκπαίδευση προσχεδιάστηκε προσεκτικά ώστε να μην υπερβεί το μισάωρο με στοχευμένη κατάληξη. Και τα δύο επετεύχθησαν κι ενώ, ακόμη και σήμερα, θα μπορούσε να τοξεύσει σε καλπασμό, εμείς το αποφύγαμε αφήνοντάς το ως "πυρήνα" του επομένου μαθήματός του. Ωστόσο, απολαμβάνουμε τον "απόηχο" της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος με την ...νιρβάνα ζωγραφισμένη στο πρόσωπό μας, μια προσφορά της ανταποκρισιμότητος του νεαρού εκπαιδευομένου!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.