Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019


Η «ΣΥΝΤΑΓΗ»

Μια απάντηση σε ένα μήνυμα που λάβαμε.


     Μετά από την ανάρτησή μας με τίτλο «ΝΑΙ, ΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΙΠΠΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ!» λάβαμε ένα μήνυμα από τον φίλο της Ομάδος μας Απόστολο Κ. ο οποίος μας γράφει: «Αυτό θέλουμε όλοι με τα άλογα μας αλλά πως το κάνετε εσείς κι εμείς δε μπορούμε; Μπορείτε να μου πείτε ένα τρόπο να το κανω και γω με τη τετράχρονη φοράδα μου Καλλιόπη». Πολύ ‘ανθρώπινο’ το αίτημα και, ειλικρινώς, θα θέλαμε να μπορούσαμε να απαντήσουμε προσφέροντας μια συνοπτική και εύληπτη ‘συνταγή’ αλλά …δυστυχώς…


     Σ΄ εκείνη την ανάρτηση σημειώναμε «Το να μπορείς να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις της Έφιππης Τοξοβολίας αμέσως μόλις βρεθείς σε ένα οποιοδήποτε περιβάλλον, ιππεύοντας οποιονδήποτε Ίππο χωρίς προηγούμενη εξοικείωση με αυτά, είναι ο "στόχος" στον οποίο αποβλέπει η εκπαίδευση στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" …». Κι αυτό σημαίνει ότι στην δική μας εκπαίδευση δεν προβλέπεται απλώς η απόκτηση εμπειρίας ασφαλούς χρήσεως ενός οιουδήποτε Ίππο a prima vista αλλά και με την προέκταση της ασφαλούς χρήσεώς του στην Έφιππη Τοξοβολία αφού η Σχολή μας υπηρετεί την Έφιππη Τοξοβολία. Δεν γνωρίζουμε, λοιπόν, εάν ο φίλος μας Απόστολος Κ. ενδιαφέρεται να «μυήσει» τον Ίππο του και στην Έφιππη Τοξοβολία ή ενδιαφέρεται, απλώς, να τον καταστήσει συνεργάσιμο στην Φυσική Ιππική. Πάντως, σε κάθε περίπτωση προκύπτιουν σοβαρότατες δυσκολίες καταγραφής του συνόλου των εκπαιδευτικών παραμέτρων που αφορούν στον Άνθρωπο-χειριστή από τον οποίο εξαρτάται η ασφαλής και αποτελεσματική «μύηση» του Ίππου στο συγκεκριμένο πλαίσιο συνεργασίας.


     Δεδομένου ότι κάθε ‘περίπτωση’ Ανθρώπου, όπως και κάθε ‘περίπτωση’ Ίππου αποτελούν μοναδικά υπαρξιακά ‘δακτυλικά αποτυπώματα’, κατ΄ αρχήν, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα εύρος απειράριθμων ‘παραλλαγών’ προσεγγίσεων επί των οποίων, ασφαλώς, δεν θα μπορούσε να ισχύσει μία και μόνον ‘συνταγή’! Και, ειδικώς, αυτό και μόνον καθιστά αδύνατη την όποια καταγραφή ‘συνταγής’ προς …’ναυτιλλομένους’!


     Αν, όμως, μπορούσαμε να παρακάμψουμε αυτόν τον απαγορευτικό παράγοντα θα σημειώναμε ότι οι προϋποθέσεις μιας, a prima vista, καταλληλοποιήσεως οιουδήποτε Ίππου προς ασφαλή και άμεση συνεργασία είναι οι παρακάτω, αρχικές, ...είκοσι ως μία 'εισαγωγή' μιας ενότητος αμέτρητων ακόμη που κάθε ένας ενδιαφερόμενος καλείται να ανακαλύψει στον εαυτό του και να αναδείξει επιχειρώντας αυτό που ζητά να πετύχει ο φίλτατος Απόσοτολος Κ. για την αγαπημένη του τετράχρονη φοράδα "Καλλιόπη". Κι έχει μεγάλη σημασία να κατανοήσουμε ότι αυτές οι είκοσι προϋποθέσεις αναλογούν όσο και οι γουλιές νερού της λίμνης Χούφσγκουλ πιει ο κουρασμένος ταξιδευτής σε σχέση με το νερό των ωκεανών και πηγών του πλανήτη μας:


     1. Ο σεβασμός του Ανθρώπου-Εκπαιδευτή προς την προσωπικότητα του Ίππου!



     2.  Η αγάπη του Ανθρώπου-Εκπαιδευτή προς το πλάσμα ‘Ίππος’.


     3. Η ικανότητα του Ανθρώπου-Εκπαιδευτή να εκτιμήσει εγκαίρως (α) την αντιληπτικότητα και (β) τον χαρακτήρα του Ίππου, ώστε από την πρώτη στιγμή (και αυτό είναι το κομβικό σημείο) να καταφέρει να επικοινωνήσει επιτυχώς μαζύ του χωρίς τον κίνδυνο να «κόψει» την γέφυρα της αμφίδρομης επικοινωνίας η οποία, συνήθως, είναι μη αναστρέψιμη.


     4. Η επάρκεια του Ανθρώπου-Εκπαιδευτή να ανταποκριθεί με επιτυχία στην ‘γλώσσα’ συνεννοήσεως που επιτάσσει ο κάθε Ίππος, αναλόγως των εμπειριών της ζωής του,  κατά την επικοινωνία του με το περιβάλλον.


     5. Η υπομονή του Ανθρώπου-Εκπαιδευτή έναντι του χρόνου αντιλήψεως που απαιτεί ο κάθε Ίππος ώστε να υποδεχθεί και να επεξεργασθεί τα μηνύματα του περιβάλλοντος και, εν προκειμένω, τα μηνύματα από τον Εκπαιδευτή του ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί επιτυχώς σε αυτά με αγαθή διάθεση παιδιού που παίζει με τον μεγαλύτερο και όχι σκλάβου που πειθαναγκάζεται..


     6. Η διαρκής μελέτη και η ατελείωτη συνεχής σπουδή της ηθολογίας του Ίππου. 


     7. Η προσφυγή σε πραγματικούς Δασκάλους προσεκτικά επιλεγμένους εν μέσω υπερπληθώρας αγυρτών.


    8. Η επίμονη καταφυγή σε μία συστηματική και συνεχή μελέτη αυθεντικών και αδιαμφισβητήτων πηγών γνώσεως.


     9. Η τόλμη να περιπλανηθείς στα πλάτη της γης για να μάθεις, χωρίς να υπολογίζεις κανένα κόστος κοπώσεως ή και κινδύνων.


     10. Η ανεξάντλητη 'δίψα' για την κατανόηση της, κατά το δυνατόν, ολόκληρης της ταξιδερμικής ποικιλότητος της φύσεως.


     11. Η αντοχή στην εγκόλπωση όσων περισσότερων ιδιαιτεροτήτων συμπεριφοράς φυσικών πλασμάτων χωρίς το δικαίωμα του να πεις "κουράστηκα"!


   12. Η διάθεση της αντιμετωπίσεως της φύσεως με τιμιότητα και επί ίσοις όροις με όλα τα πλάσματά της.


     13. Η ευχαρίστηση να μοιραστούμε θετικά την καθημερινότητά μας ακόμη και με τα πιο ευαίσθητα φυσικά δημιουργήματα.


     14. Η προθυμία μας να εργασθούμε με αυταπάρνηση προκειμένου να υπηρετήσουμε την ευημερία του Ίππου, χωρίς επιφυλάξεις!


      15. Η απροκατάληπτη παραδοχή ότι όλος ο κόσμος ανεξαρτήτως "συνόρων" έχει να με διδάξει φυσικές αλήθειες τις οποίες πρέπει να αφομοιώσω, να επεξεργασθώ και από τις οποίες θα πρέπει να εξαγάγω χρήσιμα συμπεράσματα.


     16. Η διάθεσή μας να 'περάσουμε' ανιδιοτελώς τις γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρίες μας σ' αυτούς που μας "ακολουθούν" ανεξαρτήτως του "ποιοί" είναι αυτοί και τι εκπροσωπούν για εμάς


     17. Η προσήλωσή μας στο χρέος να τιμήσουμε την καταγωγή μας και να την κάνουμε σεβαστή με τις πράξεις μας, όπου κι αν βρισκόμαστε και από όσους εκτιμούμε ως αξίους να την σεβαστούν!


     18. Η ανεξάντλητη παραφορά μας να πολεμήσουμε υπερήφανοι και αμετακίνητοι για ό,τι θεωρούμε δίκαιο και αισθητικό, αδιαφορώντας για τις υλακές του ανερμάτιστου όχλου!


     19. Η προσδοκία μας να είμαστε πρωτοπόροι σε ρηξικέλευθες μεθόδους που προάγουν τον Πολιτισμό και την Αισθητική της Ανθρωπότητος, όχι μόνον στον μικρόκοσμο των ενδιαφερόντων μας  αλλά στο μεγαλύτερο, δυνατόν, εύρος ανθρωπίνων δραστηριοτήτων.


     20. Η παραδοχή ότι δεν είμαστε εμείς οι …’Βούδες’ της γνώσεως αλλά η σωρευμένη εμπειρία αμέτρητων αιώνων που μας δίδαξε τον «Ίππο» και μας συνέδεσε αρρήκτως με αυτόν, ενώ παραμένουμε ταπεινοί …σκυταλοδρόμοι  'ντελιβεράδες’ αυτής της ατέρμονος εμπειρίας την οποία υποχρεούμεθα να παραδώσουμε επηυξημένη στους επερχομένους, ολοκληρώνοντας τον ρόλο μας ως διακόνων σπουδαίων τεχνών, όπως η Ιππική, η Τοξοβολία και, για όλους εμάς τους Εφιπποτοξότες, η Έφιππη Τοξοβολία, κυρίως, ως άνω θρωσκόντων Ανθρώπων, τοξευόντων κατά του ατελούς εαυτού μας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.