Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΗ ΜΕ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΑ*


     Ανεβαίνει διαρκώς το επίπεδο της ιππικής διδασκαλίας των μαθητών της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" και σήμερα επιχειρήθηκε με επιτυχία η εκτέλεση μιας δύσκολης ασκήσεως η οποία προετοιμάζει τον έφιππο πολεμιστή για τα πραγματικά δύσκολα και, ως εκ τούτου και ωραία!


      Η σημερινή άσκηση ήταν η Υπερπήδηση Εμποδίου με σημαιοφορία, ή, εν προκειμένω, με την Λόγχη των Ουλάνων, ενός εφίππου σώματος που άφησε πίσω του "ιστορία" και, μέρος των τακτικών του οποίου διαμορφώθηκαν από τους, επίσης λογχοφόρους, Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως οι οποίοι διεμόρφωσαν και τις τακτικές του Ελαφρού Ιππικού της Δύσεως, των οποίων την ηρωική εποποιία τιμούμε εμείς οι, έφιπποι, απόγονοί τους!


     Παλαιότατο όπλο η Λόγχη των εφίππων πολεμιστών εντοπίζεται συχνά σε παραστάσεις αγγείων από την αρχαιότητα και καταφέρνει να επιβιώσει χρηστικώς έως και τις αρχές του 29ού αιώνος, παρά την, ήδη, κυριαρχία της πυρίτιδος.


     Και από την αρχαιότητα, η Λόγχη περνά στον μεσαίωνα με εφαρμογή είτε σε πεζούς είτε σε εφίππους πολεμιστές, οπωσδήποτε δε, στα ιπποτικά τάγματα τα οποία, αν και γνωστά για την καθιερωμένη χρήση του ξίφους, εν τούτοις, πάντοτε διέθεταν ικανό αριθμό λογχοφόρων πεζών, με τους τελευταίους να καταλήγουν, πλέον, εξοπλισμένοι όχι με Λόγχη αλλά με βαρύτερο κοντάρι (δόρυ) λόγω των αυξημένων αναγκών διατρήσεως που υπαγόρευσαν οι ενισχυμένες θωρακίσεις των πανοπλιών. 



     Και, εκτός των γνωστών παραστάσεων των Ελλήνων Στρατιωτών της Αναγεννήσεως που φέρουν, έφιπποι, Λόγχη, σε μία ξυλογραφία του Jörg d. Ä. Breu 1475/1480- 1536, ενός καλλιτέχνη της Γερμανικής Σχολής του Δουνάβεως, «Οι δέκα Ούγγροι Λογχοφόροι Ιππείς»(1530) παρατηρούμε την ιστορική σημασία της καθιερώσεως του συγκεκριμένου όπλου από τα ευρωπαϊκά, έφιππα, σώματα. 


     Η συγκεκριμένη άσκηση προετοιμάζει τον Ιππέα για τις ιππηλασιακές Υπαιχμίες (κονταρομαχίες) "καθίζοντάς" τον βαθύτερα στη σέλλα και, κυρίως, κάνοντάς τον να εννοήσει στοχαστικότερα ότι ο Ίππος  ξ έ ρ ε ι  και να κατευθύνεται προς την ενδεδειγμένη διαδρομή και να ρυθμίζει τον διασκελισμό του ενώπιον εμποδίου ώστε, ανεξαρτήτως ύψους, να υπερπηδά επιτυχώς! 


     Και όλες οι παράμετροι αυτού του μαθήματος βασίσθηκαν στην Λόγχη των εφίππων λογχοφόρων, όπως αυτό το όπλο μας παραδίδεται από τις σελίδες της πλούσιας βιβλιογραφίας από την Βιβλιοθήκη της «Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας» εκ της οποίας αντλούμε πολύτιμες εκπαιδευτικές πληροφορίες.


     Το σημερινό μάθημα και για τους δύο μαθητές διήρκεσε μόλις 43 λεπτά μέσα στα οποία και οι δύο προθέρμαναν τον ίππο, προθερμάνθηκαν οι ίδιοι και εξετέλεσαν από τέσσερις επιτυχείς υπερπηδήσεις καθέτου 0.60 εκτμ και οι ίδιοι, αφού προηγουμένως διήλθαν επιτυχώς υπεράνω διαγωνίου βαλβίδος.


     Ταχύτητα, ακρίβεια, ρυθμός και εγρήγορση διατηρουμένου, συνεχώς, του "στρατιωτικού καθίσματος"  (εντελώς διαφορετικού του "αθλητικού") με την προσομοιωτική Λόγχη ανά χείρας και με τον επισείοντα να κυματίζει, οι δύο Γεώργιοι "κατεσπάραξαν" το κάθετο εμπόδιο, προετοιμαζόμενοι  για τα καλύτερα που είναι επί θύραις! Προηγουμένως, όμως...



     Με έμφαση στο σωστό "κάθισμα", στην αποτελεσματική διεύθυνση, στο ενδεδειγμένο κράτημα του ιστού και στον ακριβή ρυθμό, οι δύο "Έλληνες Κένταυροι" προετοιμάσθηκαν για την τελική υπερπήδηση καθέτου εμποδίου 0.60 εκτμ. με, κατά σειράν προηγούμενες, τις διελεύσεις υπεράνω επιδαπέδιας βαλβίδος και διαγωνίου βαλβίδος Μία διαδικασία η οποία θα πρέπει να διεκπεραιωθεί με προσοχή στην ακριβή τήρηση μιας ενότητος παραμέτρων ώστε, τελικώς, να εκτελεσθούν με ασφάλεια και ακρίβεια οι τελικές υπερπηδήσεις των εκπαιδευομένων μας.


     Το ανά χείρας βοήθημα στην πλήρη μορφή του ζυγίζει 1400 γραμμάρια συμπεριλαμβανομένου και του κώνου της κορυφής του αλλά στην συγκεκριμένη άσκηση ο κώνος είχε αφαιρεθεί και το συνολικό βάρος του ήταν μόλις 360 γραμμάρια, αρκετά για την ασφαλή εκτέλεση υπερπηδήσεων από πρωτεισάκτους. Για τους συγκεκριμένους μαθητές θα ακολουθήσουν πολλές ασκήσεις με το συγκεκριμένο βοήθημα στην πλήρη μορφή του.


     Στη Σχολή του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", όπως ακριβώς και στην ευρύτερη Σχολή μας, η "σχεδίαση" των μαθημάτων γίνεται μελετημένα και με γνώμονα την ασφάλεια Ίππων και μαθητών ώστε, επί δεκατρία χρόνια, να διατηρούμε μηδενικό τον δείκτη ατυχημάτων σε μία δραστηριότητα της οποίας η υψηλή επικινδυνότητα αποθαρρύνει ακόμη και τις ασφαλιστικές εταιρείας να ασφαλίζουν πελάτες!


     Και όλα τούτα κατατείνουν στην ορθή χρήση της Λόγχης (όπως και του δόρατος) και όχι απλώς της σημαίας, από έναν έφιππο πολεμιστή!



     Βεβαίως και το ασκησιολόγιο που εφαρμόζεται στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν αποτελεί αποκύημα αυτοσχεδιασμών, ως είθισται σε τούτο τον τόπο όπου αυτοχρισμένοι τσαρλατάνοι δηλώνουν ό,τι τους κατεβαίνει, αλλά βασίζεται σε τεκμηριωμένη τεχνογνωσία η οποία, μαζύ με την εκπαίδευση του ίδιου του Εκπαιδευτή και την σώρευση ιδίας εμπειρίας, καταλήγει με ασφάλεια στο επιθυμητό αποτέλεσμα προόδου του εκπαιδευομένου!


     Οι σημερινές χαμηλές θερμοκρασίες κράτησαν κάποια σκυλάκια, αλλά και κάποια "γατάκια" κάτω από τις κουβέρτες, όμως υπήρξαν κι εκείνοι που χαρήκαμε το πρώτο χιόνι του χρόνου!


     Μπορεί με τις πρώτες νιφάδες του χιονιού, σήμερα, να παρέλυσε το δημοκρατικό κρατικό σύμφυρμα, όμως, οι "Έλληνες Κένταυροι" απτόητοι βρεθήκαμε  στο Ιππευτήριο για μια ακόμη εκπαιδευτική ημερίδα - απότιση φόρου Τιμής στους εφίππους Προγόνους μας, Έλληνες Στρατιώτες της Αναγεννήσεως, αφού για μας ο κόσμος δεν καταρρέει, ή, όπως τραγουδά η αείμνηστη Ζarah Leander: "Davon geht die Welt nicht unter!"



Υστερόγραφο:

     Και τώρα μπορούμε να πούμε κι ένα ...μυστικό: 
Σήμερα ξεκινήσαμε και την εξοικείωση του Ίππου μας με την σημαία 
ώστε να μπορούμε να τον χαιρόμαστε ιππεύοντάς τον 
φέροντας και την σημαία της Ομάδος μας. 
Ευκαιρία ήταν...

*  O όρος "σημαιοφορία" επιλέγεται ως εκπαιδευτική προτεραιότητα, πάντοτε με δεδομένο την κατάληξη της ασκήσεως στη λογχοφορία.

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

ΣΤΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΛΙΒΑΔΙ


     Mε κάθετη ανάπτυξη της δραστηριότητος Ιππευτηρίου ..."διακτινιζόμαστε" πλέον ώστε και στο Κορωπί να διεξάγονται κανονικά τα μαθήματα Ιππασίας και στο κέντρο των Αθηνών να μπορούν να διεξάγονται οι τακτικές εβδομαδιαίες Προπονήσεις Τοξοβολίας και Σπαθασκίας, ρόλος διόλου εύκολος αλλά, πάντως, αντιμετωπίσιμος προς το παρόν.


     Με Αρχηγό Βολής αλλά και Εκπαιδευτή Σπαθασκίας τον Υπαρχηγό της Ομάδος Πρωτεσίλαο, η τελευταία τακτική εβδομαδιαία Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας υλοποιήθηκε την τελευταία στιγμή στο κέντρο των Αθηνών αφού η υπόλοιπη Ομάδα, την ίδια ώρα, ίππευε στο Κορωπί.


     Όπως σημειώνει στην αναλυτικήν αναφορά του ο Πρωτεσίλαος, σ΄ αυτή την προπόνηση είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε στη Γραμμή Βολής δύο νέα παιδιά αλλά και στο πεδίο της Σπαθασκίας ένα νέο ...ξίφος στα χέρια του ευτυχούς Ορφέως.


     Ευτυχώς που η ..."πυροσβεστική" παρουσία του Υπαρχηγού της Ομάδος συντελεί στην κάλυψη βασικών προπονητικών αναγκών κι έτσι κι αυτή την φορά αποφύγαμε την ματαίωση λόγω ..."διασποράς" μεταξύ κέντρου και Κορωπίου.


     Κούραση στο Κορωπί, κούραση και στην Αθήνα με τους "Έλληνες Κενταύρους" να βελτιώνονται μέσα από μία συνεχή και συστηματική εξάσκηση και τον νεαρό Ορφέα να αισθάνεται ότι το ξίφος στα παιδικά χέρια του κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση είναι.   


     Και, ας ελπίσουμε να βρούμε κάποιον τρόπο να αποφύγουμε τους "διακτινισμούς" διότι τα ακραία ...μεταφυσικά φαινόμενα εν μέσω ακραίων καιρικών φαινομένων πάνε ...πολύ!


Η ΥΨΗΛΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ 
ΤΗΣ 
ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΟΚΡΑΤΙΑΣ


     Ένας κατασκευαστής δερματίνων ειδών ιπποσαγής και θωράκων προοριζόμενων για την Έφιππη Τοξοβολία παρουσιάζει την δουλειά του στο βίντεο που ακολουθεί.


     Πρόκειται για τον Ούγγρο Zoltan Koszta ο οποίος, στη πρώτη σελίδα του Ιστολογίου του δηλώνει "Εκεί όπου ο δρόμος των προγόνων διασταυρώνεται με το σήμερα"!


     Στην εκπληκτική εισαγωγή του Ιστολογίου του ο Zoltan Koszta, περιγράφοντας την «πορεία» του ως δημιουργού υψηλών απαιτήσεων, επιμένει στην σημασία των προγονικών Αξιών για την πρόοδο του ατόμου και της κοινωνίας ενώ, ταυτοχρόνως, αναφέρεται και στην σχέση του με τον Οργανισμό «KASSAI» καθώς και την επιλογή της Φυσικής Ιππικής που διδάσκει ο Οργανισμός «KASSAI» στην προσωπική του περίπτωση.


     Τα δείγματα της δουλειάς του είναι συγκλονιστικά από πλευράς ιστορικής ακριβείας και κατασκευαστικής τελειότητος και, όπως είναι φυσικό, είναι ο επίσημος προμηθευτής του Οργανισμού "KASSAI" απ΄ όπου προέρχονται και όλα τα εξωτερικά 'γυρίσματα" του promo-video του!


     Η φράση που προαναφέρθηκε είναι το "κλειδί" για την εμβάθυνση στην Έφιππη Τοξοβολία, ενώ η ποιότητα του κατασκευαστικού αποτελέσματος του Zoltan Koszta αποτελεί και την πρόκληση για τον τελικό στόχο κάθε ενασχολουμένου με την Έφιππη Τοξοβολία! Προσέξτε αυτές τις δύο συνιστώσες, όσοι και όπου, "Έλληνες Κένταυροι"!



Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΟ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ...ΔΙΚΑΒΑΛΟ


     Ευτυχώς που η Σχολή μας διαθέτει ιδανικό Ίππο-Δάσκαλο, αλλά και Εκπαιδευτή ...πέραν ορίου επισκευής! Αλλιώς, σήμερα θα είχαμε διαταράξει για τα καλά την κοινή ησυχία της "γειτονιάς" μας με τις φωνές ενός παιδιού από τα λίγα ...φυσιολογικά που μεγαλώνουν στο λεκανοπέδιο και μόλις δουν αλογάκι ...ξεσηκώνονται για ...Ιππασία!


     Ο Ορέστης με την Οικογένειά του και ο Κωνσταντίνος απεφάσισαν σήμερα να πραγματοποιήσουν το εισαγωγικό τους μάθημα στη Σχολή μας! Πρώτη τους φορά με τον Ίππο και οι δύο όχι μόνον διεκπεραίωσαν όλη την ύλη του εισαγωγικού μαθήματος αλλά και οι δύο κατέληξαν με εκτέλεση τροχαστικών διαδρομών στη ράχη του υπέροχου Ιππου μας.


     Νεαρός και αθλητικός τύπος ο Κωνσταντίνος με τους χειρισμούς του έκανε τον Ίππο μας να αναδείξει τον ...αθλητικό χαρακτήρα του και να ποζάρει στον φακό σε πολύ υπερήφανες τροχαστικά πλάνα.


     Και με "αέρα" αθλητικό στο τέλος του μαθήματός του ο Κωνσταντίνος αφίππευσε ενώ ο Ίππος παρέμενε απαθής και απορημένος για την αποχώρηση του Κωνσταντίνου.


     Εξίσου αθλητικός και ο οικογενειάρχης Ορέστης κατάφερε εξ αρχής να εφαρμόσει με ακρίβεια τις οδηγίες που του δόθηκαν, να επιτύχει πολύ καλό "κάθισμα" και να διευθύνει τον ίππο του.


     Και μετ΄ ου πολύ, ο Ορέστης κατέληξε σε τροχασμούς, κάτι που δεν συνηθίζουμε στο πρώτο μάθημα αλλά και δεν το αποφεύγουμε όταν βλέπουμε ότι ο μαθητής είναι σε θέση να εκτελέσει με ασφάλεια.


     Από αυτό το σημείο, όμως, άρχισε το ...δράμα του Ορέστη διότι ο νεαρότατος βλαστός του βλέποντας έφιππο τον Πατέρα του άρχισε να ...οδύρεται θέλοντας κι αυτός να ιππεύσει!


     Οι φωνές του νεαρού Σπύρου κόντεψαν να ξεσηκώσουν τον καθεύδοντα ...Ελληνισμό κι έτσι, την ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενοι, παραδώσαμε ...δικάβαλο τον Σπύρο στην αγκαλιά του Πατέρα του ώστε ο τελευταίος να μπορέσει να συνεχίσει το μάθημά του. 


     Κάτι ανάλογο δεν μας έχει προκύψει στα 13 χρόνια της λειτουργίας της Σχολής μας, αλλά είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε ακόμη και σε αυτή την δύσκολη περίπτωση όχι μόνο να δώσουμε ...εκπαιδευτική λύση αλλά και να την χαρούμε βλέποντας ένα βρέφος να δείχνει τέτοιαν αγάπη για τον Ίππο και την Ιππική. 



     Βεβαίως, η αγάπη του μικρού Σπύρου για τον Ίππο και την Ιππική ήταν τόσο έντονη ώστε, σε λίγο, απαίτησε και ανέλαβε από τα χέρια του Πατέρα του και τις ...ηνίες, συνεχίζοντας να διευθύνει ο ίδιος τον Ίππο μέσα από την αγκαλιά του Πατέρα του!


     Και κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το εισαγωγικό μάθημα του Ορέστη με αγκαλιά τον Σπύρο  τον οποίο  κατεβάσαμε  λίγο πριν αφιππεύσει με άλμα ο Πατέρας του. Αλλά τότε, μόλις ο μικρός είδε την αφίππευση του Πατέρα του, ξανάβαλε τις φωνές θέλοντας κι ο ίδιος να επιστρέψει στη ράχη του Ίππου για να αφιππεύσει κι αυτός με τον ίδιο τρόπο! Δεν πειράζει, στο επόμενο μάθημα αγαπημένε μας μπόμπιρα θα το επιχειρήσουμε κι αυτό! Στους "Έλληνες Κενταύρους" μας αρέσουν τέτοια παιδιά τα οποία τα θεωρούμε πραγματικά "δώρα" για την Κοινωνία μας!


     Ωστόσο, σήμερα ήρθε σε μια πρώτη γνωριμία με τον Ίππο και η μεγαλύτερη αδελφή του μικρού Σπύρου η οποία, αν και στην αρχή είχε τις επιφυλάξεις της, γρήγορα κατάλαβε το πόσο αξιόπιστος είναι ένας Ίππος και με την βοήθεια του Πατέρα της έκανε έφιππη τις πρώτες διατάσεις της!


     Στο τέλος της σημερινής εκπαιδευτικής ημερίδος τόσο ο Κωνσταντίνος όσο και ο Ορέστης δήλωσαν ευτυχισμένοι από, αυτή, την πρώτη έφιππη εμπειρία τους και σίγουρα, εξίσου ευτυχής έδειξε και ο μικρός Σπύρος! Κανείς, όμως, δεν κατάλαβε πόσο ευτυχισμένος έγινε ο Εκπαιδευτής ανακαλύπτοντας ότι στο πρόσωπο ενός μπόμπιρα μεγαλώνει ένας γενναίος χαρακτήρας που απαιτεί και παίρνει τις "ηνίες" από τους μεγάλους, χαράζοντας την δική του πορεία σε αγαστή συνεργασία με ένα πλάσμα όπως ο Ίππος, ο οποίος είναι πολλαπλασίως περισσότερο δυνατός από τον Άνθρωπο!


ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ 


     Αναφερόμενοι στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" και έχοντας προσδιορίσει ως απώτερο σκοπό της ιδρύσεώς του την ανάπτυξη ισχυρότερης και διαυγέστερης μαχητικής ψυχολογίας για τον Εφιπποτοξότη, είναι αναμενόμενο σε μία χώρα η οποία πρωτοσυναντά το συγκεκριμένο αντικείμενο να εμφιλοχωρούν παρερμηνείες σχετικές με την διδασκαλία που ακολουθείται. Και μία από αυτές είναι και οι ενδύσεις των μαθητών της Σχολής μας κατά την διάρκεια της έφιππης διδασκαλίας τους.


     Είναι ευνόητο ότι οι σκηνικοί ρόλοι ενός τέτοιου θεάτρου, ως επί το πολύ, προϋποθέτουν ηθοποιούς εφίππους οι οποίοι θα υποδυθούν χαρακτήρες "εποχής".


     Αυτό σημαίνει ότι όσοι ανέβουν στην "σκηνή" ενός τέτοιου θεάτρου θα πρέπει να φορούν και την ανάλογην ένδυση κάτι που υπαγορεύει να έχουν μάθει να ιππεύουν φορώντας ενδύματα και παρελκόμενα τα οποία, ο χρόνος, απέδειξε ότι κάθε άλλο παρά συνάδουν με την άνεση που απαιτεί η δραστηριότητα του ιππεύειν.


     Επί παραδείγματι, τα περίπου τρία κιλά μιας περικεφαλαίας "εποχής" η οποία ανυψώνει και το κέντρο βάρους του Ιππέως με ό,τι αυτό σημαίνει για την ευστάθειά του, σε καλπαστική καμπύλη, είναι ευνόητο ότι παράγουν φυγόκεντρο η οποία μπορεί και να ρίξει τον Ιππέα από τον Ίππο του!


     Έτσι, ο μαθητής του Ιππικού Θεάτρου θα πρέπει να μάθει να ιππεύει φορώντας μια τέτοια περικεφαλαία, αντισταθμίζοντας καθ΄ όλη την διάρκεια της ιππεύσεώς του κάθε εκτρεπτική τάση.


     Το ίδιο ισχύει και για τα ενδύματα, τις πανοπλίες, τα ενδυματολογικά παρελκόμενα και, βεβαίως, τα όπλα!


     Βεβαίως, κατά την διάρκεια των μαθημάτων, εκπαιδεύεται και ο Ίππος ώστε να αποδέχεται πολλά επιπλέον απ΄ ό,τι σε ένα κοινό μάθημα Ιππασίας, αποενοχοποιώντας τους φόβους του.


     Η λάμψη και οι αντανακλάσεις στιλπνών επιφανειών (περικεφαλαία) ο κυματισμός ενός επινωτίου και πολλά άλλα τα οποία προκαλούνται από αμφιέσεις "εποχής" καλούνται να γίνουν αποδεκτά από τον Ίππο ο οποίος, σε άλλη περίπτωση, θα τα αντιμετώπιζε ακόμη και με πανικό!


     Το Ιππικό Θέατρο είναι μία πολλαπλή εκπαιδευτική πρόκληση για τον Εκπαιδευτή και για τον μαθητή, οπωσδήποτε, δε και για τον ίδιο τον Ίππο!


     Και, ενώ ο απλός εκπαιδευόμενος της Ιππασίας ή και ο Εφιπποτοξοτης διευκολύνονται ώστε να ιππεύουν με την ανετότερη δυνατή αμφίεση, ο ηθοποιός του Ιππικού Θεάτρου αναλαμβάνει την, πράγματι, βαρύτατη υποχρέωση να μπορεί να ιππεύει με μία αμφίεση και έναν φόρτο (οπλισμού ή άλλο...) που κάθε άλλο παρά άνεση ιππεύσεως παρέχει!


     Υπ΄ αυτή την έννοια, ο μαθητής της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εκπαιδεύεται μόνον ως Ιππέας και Εφιπποτοξότης αλλά και ως έφιππος ηθοποιός, λόγος για τον οποίο καλείται να διεξαγάγει τα μαθήματα, τις πρόβες και τις καθόλου Προπονήσεις του ενδεδυμένος με έναν τρόπο εντελώς διαφορετικό από τους υπολοίπους Συνασκουμένους του.


     Ένα μεγάλο μέρος των εξαρτύσεων που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" αποτελεί ευγενές χρησιδάνειο του Συνασκουμένου μας κ. Βασιλείου Κροκίδη, τον οποίο θερμώς ευχαριστούμε!


     Παραλλήλως, οι μαθητές μας αφ'  εαυτού τους προβαίνουν στην ραφή ενδυμάτων "εποχής" τα οποία καθιερώνουν στην καθημερινή εκπαίδευσή τους ώστε να συνηθίζουν σε ίππευση πέραν των κοινώς παραδεδεγμένων και αυτό η Σχολή μας το εκτιμά ιδιαιτέρως διότι κάτι τέτοιο προάγει και την ιστορική γνώση αλλά και την ιππικήν ικανότητα των μαθητών μας.


     Κάπως έτσι, οι "εικόνες" των μαθητών μας όπως εμφανίζονται στις αναρτήσεις μας δεν έχουν ως σκοπό την επίδειξη ιστορικών αναβιώσεων ενδυμασιών και εμφανίσεων εποχής, αλλά απεικονίζουν τις εκπαιδευτικές συνθήκες κάτω από τις οποίες εκπαιδεύονται οι μαθητές της Σχολής μας ώστε, τεχνικώς, να μπορέσουν να αναλάβουν έναν οιονδήποτε ρόλο επί σκηνής (;αρένας) Ιππικού Θεάτρου.


     Είναι ωραίο να καταπιάνεσαι και να πετυχαίνεις τα δύσκολα και το Ιππικό Θέατρο είναι πολύ πιο δύσκολο απ΄όσα μέχρι σήμερα γνωρίζαμε στην πρωτοπόρο Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων". Γι αυτό είναι και πολύ ωφέλιμο για την Έφιππη Τοξοβολία στην οποία παραμένουμε πάντοτε προσηλωμένοι!