Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 6ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

6ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη



Το Περιεχόμενο του 6ου Μέρους


Ο ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΕΓΩ»

Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΩΣ ΚΛΕΙΔΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ

ΠΝΕΥΜΑ ΧΩΡΙΣ …ΣΚΕΨΗ, ΕΥΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟ ΣΤΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΟΠΟΥ ΧΥΘΕΙ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ KYUDO

Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΗΜΑ 



     Είναι δεδομένο ότι το «εγώ» δεν είναι παρά ένας κλωβός υποκειμενικών αντιλήψεων της αντικειμενικής πραγματικότητος την οποία ακυρώνει. Κι ο πολεμιστής είναι υποχρεωμένος να παραμένει διαρκώς συνδεδεμένος με την καθαρότερη, δυνατήν, «εικόνα» της πραγματικότητος της οποίας τα περιγράμματα θα πρέπει να γίνονται κατανοητά ώστε οι ενέργειές του να καταλήγουν στην επιδωκτέαν αποτελεσματικότητα! Βεβαίως, ο πολεμιστής δεν θα πρέπει να εκλαμβάνει την αποτυχία ως τον «επίλογο» ενός ατελέσφορου εγχειρήματος αλλ’ ως «πύλη εισόδου» στην τελικήν επιτυχία και σε κάθε περίπτωση η νίκη θα είναι το επιδιωκτέον αποτέλεσμα! Πάντως, αυτός ο δεσμευτικός κλωβός του «εγώ» θα πρέπει εγκαίρως να εκπορθείται από τον πολεμιστή ώστε να του επιτρέπεται το πλεονέκτημα της ρεαλιστικής αντιλήψεως του, όποιου, «πεδίου μάχης»! Και αυτό το «εγκαίρως» στην περίπτωσή μας, στην περίπτωση της ασκήσεως στην Τοξοβολία έχει χρονικό σημείο το οποίο ορίζεται πολύ πριν ο ασκούμενος φθάσει στη Γραμμή Βολής, από τον δρόμο.

     Πώς, όμως, θα επιτευχθεί αυτός ο απαραίτητος απεγκλωβισμός από το «εγώ»;

     Και πάλι, εν προκειμένω, το πνεύμα καλείται να στηρίξει την προσπάθεια! Το πνεύμα, το οποίο, οξυγονωμένο και απηλλαγμένο σκέψεως (-ων) επιτρέπει στον πολεμιστή να αυτοσυγκεντρωθεί στην επικείμενη τοξευτική διαδικασία πολύ πριν φτάσει στη Γραμμή Βολής, ήδη από τον δρόμο προς το Τοξευτήριο, προσπερνώντας και αφήνοντας πίσω του τα πάντα χωρίς καν να τα προσέχει. Κι αυτή η λέξη «κλειδί», η λέξη «οξυγονωμένο», ασφαλώς παραπέμπει στη «βακτηρία» της αναπνοής της οποίας την καθοριστική συμβολή θα εξασφαλίσει η επιμελής όσο και διαρκής εξάσκηση του πολεμιστή με σχολαστικήν ευσυνειδησία, γνωρίζοντας ότι στην αναπνοή βρίσκεται το «κλειδί» της διαμορφώσεως μιας, εν τέλει πνευματικής δυνάμεως η οποία θα ανακουφίσει την σωματική καταπόνηση στην έλξη της χορδής αλλά και στην ορθήν εκτίμηση των καθόλου παραμέτρων της μάχης. Και, για τον λόγον αυτόν, ο πολεμιστής θα πρέπει να ξεπερνά τις αρχικές δυσκολίες επικεντρώσεως στην ορθή αναπνοή, παραμερίζοντας ολοένα και περισσότερα εξωτερικά ερεθίσματα που αποδυναμώνουν την αυτοσυγκέντρωσή του στην εντέλεια της προσπαθείας του έτσι που σιγά-σιγά να παραμένει απαθής ακόμη και στους ισχυρότερους ερεθισμούς με το σώμα του χαλαρό, είτε είναι ορθό, είτε είναι καθιστό, είτε είναι ξαπλωτό.

     Ακριβώς αυτή η διαρκής χαλάρωση του σώματος είναι και το κατά προτεραιότητα «ζητούμενο» διότι η προέκτασή της είναι η ψυχοπνευματική χαλάρωση η οποία απελευθερώνει το πνεύμα προσδίδοντάς του μιαν αντιληπτικήν «ευκινησία» απαραίτητη για την σωστή τόξευση.

     Βαθμιαία η αναπνοή θα επιβραδύνεται συνεχώς, ώσπου θα καταλήξει φειδωλή σε σπατάλη αέρος, μηχανικώς μονότονη και αποτελεσματική ώστε να διατηρεί τον πολεμιστή σε μία κατάσταση πλήρους ηρεμίας. Προσοχή, όμως, αυτή η κατάσταση στην οποία δεν θα αναπτύσσονται σκέψεις επανεγκλωβισμού στο «εγώ», δεν θα πρέπει να οδηγήσει τον ασκούμενο σε ένα τέλμα απομονώσεως, σε μιαν οριστικήν ολίσθηση εκτός πραγματικότητος. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αχθούμε σε μια λειτουργικήν απραγία όπως η αχλύς εκείνου που ετοιμάζεται να παραδοθεί στην ενύπνια «θωπεία» του Μορφέως διότι η επαφή με την πραγματικότητα είναι απαραίτητη στον πολεμιστή.  Κι εδώ θα απαιτηθεί ένα «άλμα συνειδήσεως» ώστε να εξασφαλισθεί το «αργοσάλεμα της ψυχής» που θα συνδράμει τον πολεμιστή να κρατήσει την επαφή του με τον κόσμο.

     Κατά την φάση αυτή, δεν θα «υπάρχουμε» σκεπτόμενοι, προγραμματίζοντας, προσμένοντας ή επιθυμώντας, αλλά θα ζούμε ενεργώς μεν, απαθώς δε, συνεχίζοντας τον πόλεμο χωρίς αυτός να μας …απασχολεί. 

     Τότε και μόνον ο νους μετατρέπεται σε νερό που υπάρχει διαχεόμενο προς όλη την έκταση του χώρου που του προσφέρεται, χωρίς να μπορεί να προσδιορισθεί ο εντοπισμός του αλλά και χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί η διάχυτη παρουσία του, παντού! Κι αυτή είναι η πραγματικώς «πνευματική κατάσταση» όπως την θεωρεί ο Δάσκαλος αποδιδόμενη με το σχήμα του κενού κύκλου με το οποίο συμβολίζεται το «Ζεν».

     Προκειμένου, όμως, ο ασκούμενος να «αγγίξει» αυτό το σημείο θα πρέπει να έχει ήδη ξεκινήσει την εξάσκηση μιας τέχνης και, εν προκειμένω, την εξάσκηση της τέχνης της Τοξοβολίας ώστε, κατά την διάρκεια της εξασκήσεως να ανακαλεί ως αρωγό του, την συνδρομή του πνεύματος.

     Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την εξάσκηση του Kyudo η τελεία εκτέλεση των οκτώ διαδοχικών φάσεων της τοξεύσεως απαιτεί την παρουσία του πνεύματος το οποίο καθοδηγεί τις κινήσεις του Τοξότη. Και, με πρωταγωνιστή το πνεύμα κατά την τόξευση, η Τοξοβολία αναδεικνύεται σε τελετή μιας Μεγάλης Διδασκαλίας, ξεπερνώντας τα όρια ενός κοινού αθλήματος. Και, εν τοιαύτη περιπτώσει, το πνεύμα, απηλλαγμένο του έρματος των σκέψεων, συνεργεί στην υλοποίηση του τοξευτικού εξωτερικού «γίγνεσθαι», χωρίς καμιάν ανάγκη ελέγχου από πλευράς του Τοξότη ο οποίος, απλώς, «εισπράττει» την πολύτιμη «χορηγία» του.  


H ημερίδα


     Eνώ  η καταχρηστικώς και ανιστορήτως αυτοαποκαλούμενη "ολυμπιακή τοξοβολία", στη χώρα μας, υπελίσσεται ολοένα και περισσότερο φορτωμένη με περιττά και …περιττούς, η Παραδοσιακή ή/και  ΕνστικτώδηςΤοξοβολία ως πολεμική τέχνη υπηρετείται από τους «Έλληνες Κενταύρους» με την βοήθεια του πνεύματος του Eugen Herrigel, απαλλασσόμενη από κάθε περιττό! Σιγά-σιγά ο στόχος αναδεικνύει το μεγαλείο της κενότητός του και η ζενική υπόσταση "μιας τέχνης χωρίς τέχνη" δείχνει ότι μπορεί να μας καθοδηγήσει σε ουσιαστικότερες τοξευτικές προσεγγίσεις λυτρώνοντάς μας από ψυχαναγκασμούς που ταλαιπωρούν τους "θηρευτές" της …διάνας! Βρισκόμαστε στο μέσον του τοξευτικού "ευαγγελίου" του μεγάλου Γερμανού Φιλοσόφου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» και ήδη νιώθουμε μια τεράστιαν αλλαγή στην σχέση μας με αυτή την διαχρονική πολεμική τέχνη εκηβολίας.  

     Στο παρόν μέρος, ο Kenzo Awa, δια της γραφίδος του Eugen Herrigel,  παροτρύνει τους μαθητές του να προετοιμάζονται εγκαίρως, ει δυνατόν, από τον δρόμο για την εξάσκησή τους στο Τοξευτήριο κι εμείς δεν προετοιμαστήκαμε απλώς από τον δρόμο αλλά πολλές ημέρες πριν, ώστε σήμερα να χαρούμε ένα ακόμη βήμα προς την κατανίκηση των αδυναμιών μας! 

     Έτσι, καταφέραμε όχι μόνον να φτάσουμε προετοιμασμένοι στην Γραμμή Βολής έχοντας αφήσει τα μύρια όσα χωρίς να τους δίνουμε σημασία αλλά και φθάνοντας σε σημείο να μη δίνουμε σημασία ούτε καν στον ...στόχο, παρά μόνον στην αναπνοή μας! Με "αδειασμένη την κούπα μας", το μυαλό μας ένα ρευστό υδάτινο σώμα διαχεόμενο παντού ως υγρό και την αναπνοή μας ρυθμισμένη, οξυγονώσαμε τον εγκέφαλό μας και παρατηρήσαμε ότι αυτή η οξυγόνωση ήταν το "αντικλείδι" για να ξεκλειδώσουμε το κλουβί του "εγώ" μας και να δραπετεύσουμε έξω από αυτό ελεύθεροι και πολύ καλύτεροι ως Τοξότες, με λαμπρή συγκέντρωση των βελών μας στο κέντρου του στόχου τον οποίο δεν βλέπαμε καν...

     Αναφορικώς με αυτό το "εγώ" και την αποδέσμευση από τον "κλωβό" του προβληματιστήκαμε ιδιαιτέρως και κατανοήσαμε ότι ένας εγκάθειρκτος σε κάποιο απάνθρωπο κάτεργο μπορεί να έχει καταφέρει να είναι πολύ πιο ελεύθερος από εμάς που χαιρόμαστε την Τοξοβολία "ελεύθεροι" σε ένα ωραίο φυσικό περιβάλλον χωρίς να είμαστε απαλλαγμένοι (π.χ.) από  τα  α ν τ α γ ω ν ι σ τ ι κ ά  συναισθήματα, ή από το  ά γ χ ο ς  της προβολής του "εγώ" μας εν μέσω των Συνασκουμένων, διότι η απελευθέρωση από το "εγώ" είναι μια, καθαρά,"εσωτερική" κι εξατομικευμένη υπόθεση για τον καθένα μας.

     Εκ των ουκ άνευ η επιβεβαίωση της υψηλής σημασίας της ρυθμισμένης αναπνοής στην Τοξοβολία προς αποτίναξη της "σκλαβιάς" του "εγώ" και την, ενστικτώδη, πλέον, ανέλιξη.

     Αυτό το μικρό βιβλίο, όντως, αποδεικνύεται το ακρογωνιαίο vade mecum του Τοξότη και είμαστε πολλαπλώς υπερήφανοι για την επιλογή του ως αντικειμένου μελέτης κι εφαρμογής στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", καθώς και για την τόλμη να επιχειρήσουμε την, διεθνώς, πρώτη παραστατικήν ανάλυσή του επί της Γραμμής Βολής. 

     Πολύ πέραν των επιδόσεων ευστοχίας (που και αυτές υπήρξαν!) παρατηρήσαμε την γαλήνη της όλης διαδικασίας που μας προσέφερε η εφαρμογή των διδαγμάτων αυτού του μαθήματος, με την ενστικτώδη ρύθμιση της αναπνοής κατά τις τοξεύσεις, ένα επίτευγμα "μηχανικού συντονισμού" του ανθρώπινου οργανισμού ο οποίος έδειξε να απελευθερώνει δυνατότητες που άγγιξαν ακόμη και την έλξη της χορδής χωρίς την μυική δύναμη που καταβάλαμε προηγουμένως, λες κι ένα αόρατο χέρι συνέδραμε την προσπάθειά μας.

     Και με όλα τα προαναφερόμενα να "σπονδυλώνονται" από μόνα τους όπως θα έπρεπε στην "ραχοκοκκαλιά" της τοξεύσεως, χωρίς κανένα ίχνος πανικού στόχου και με πολύ χαλαρή διάθεση, "νιώθαμε" περισσότερο, παρά "βλέπαμε", τα βέλη μας να "συναντούν" τον στόχο στο προσδοκώμενο κέντρο του!

     Όχι, δεν ήταν κάποιο "κατόρθωμα" δικό μας, αλλά το αποτέλεσμα μιας προδιαγεγραμμένης συγκυρίας με σωστή "χάραξη δρομολογίου".  

     Τότε και μόνον διαπιστώνουμε ότι το "τοξεύειν" και το "ευστοχείν" δεν αποτελούν χειρωνακτική δεξιότητα αλλά τελετουργία η οποία ακολουθεί ένα ενστικτώδες τυπικό ώστε το βέλος να καταλήξει στο επιθυμητό σημείο και τότε μιλάμε για "Τοξοβολία", δηλαδή, όχι για ένα άθλημα που ακολουθεί, απλώς, προπονητική διαδικασία, αλλά για μεταρσίωση η οποία επιτυγχάνει ..."αυτό" διότι ..."έτσι" = ΖΕΝ!


ΥΓ:


     Με την επίγευση του  "Amaretto di Saronno"  από  την προηγούμενη ημερίδα,  αυτή   την  φορά,  ο  πάντοτε  φιλόφρων  Πολυδεύκης  μας,  κατέφθασε με την πλέον προηγμένη έκδοση αυτού του  ιστορικού  ηδυπότου  για να προσφέρει  την  χαρά  της γεύσεώς του στην Ομάδα  μας, εορτάζοντας  την απαρχή της  νέας  χρονιάς!  Πράξη ευγενής και...ελληνικότατη, για την οποίαν τον ευχαριστούμε  και  του  ευχόμεθα  τύχην αγαθή για  το  2023, όντες βέβαιοι ότι το καλλίγευστον  ηδύποτο  θα αφήσει το ίδιο καλότυχα τη  νέα του, ευοίωνη, "επίγευση" σε όλους τους Συνασκουμένους μας!


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ
Συνεχίζεται...

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2023

ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΚΑΙ ΜΗ ΣΠΟΥΔΑΙΟΦΑΝΕΣ

 ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΚΑΙ ΜΗ ΣΠΟΥΔΑΙΟΦΑΝΕΣ



     Η νοοτροπία της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων», παρά την βαθύτατη θεωρητική της εδραίωση, περιφρονεί το στείρο «ακαδημαϊκό πνεύμα» και επιδιώκει την πρακτικότητα της άμεσης εφαρμογής του οφέλους στην καθημερινή ζωή των μαθητών της.  Έτσι, στο επικείμενο εκπαιδευτικό διήμερο της Καλαμάτας θα επιδιώξουμε την εμβάθυνση στο Ζεν που εμπεριέχεται στην Τοξοβολία κατά ένα τρόπο διασκεδαστικό και διόλου «ακαδημαϊκό», χωρίς κουραστικούς μονολόγους και με πρακτικότητα επί της Γραμμής Βολής ώστε να δικαιολογείται ο υποτιτλισμός της «παραστατικότητος» της αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» το οποίο θα μας μυήσει στην ουσία της τοξευτικής απολαύσεως! Τα σημαντικά είναι σπουδαία, αλλά ποτέ σπουδαιοφανή και το Ζεν αν δεν αποτελεί μία παράμετρο καθημερινότητος συνυφασμένη στη ζωή του Ανθρώπου χωρίς τίποτε το "επιφαινόμενο", απλώς, δεν πρόκειται περί Ζεν. Και αυτό προκύπτει και από τις σελίδες του βιβλίου του εμβληματικού Γερμανού Φιλοσόφου το οποίο αναλύουμε προς καθημερινό όφελος όλων μας!

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ



     Το καθαγιασμένο Σεπούκου του Γιούκιο Μίσιμα είχε ως μήνυμά του την καταγγελία της εκπτώσεως των παραδοσιακών Αξιών της Ιαπωνίας και την ίδιαν ανησυχία εξέφρασε και  εξαιρετικό Μέλος της Ομάδος μας αναφορικώς με την υπέλιξη αυτών των Αξιών στην σύγχρονη ιαπωνική κοινωνία!

 

     Δυστυχώς, ο μεταπολεμικώς εκφυλισμένος κόσμος ο οποίος διαμορφώθηκε από εκείνους που πολέμησαν λάθος εχθρό, επέφερε παντού την κατάπτωση του ανθρώπινου Πολιτισμού, καταθάπτοντας τις Αξίες κάτω από μια παρελκυστική τεχνολογία και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει αυτή την αδήριτη πραγματικότητα.

 

     Όμως, οι «ζωτικές αρτηρίες» της παραδοσιακής «αιματώσεως» του Κόσμου παραμένουν ενεργές ώστε να εγγυάται η διαιώνιση του ανθρώπινου πολιτισμού εις το διηνεκές, παρέχοντας πίστωση χρόνου επαναξιολογήσεως των «ημαρτημένων»! Και μία από αυτές τις «ζωτικές αρτηρίες» είναι και οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες όλων των λαών, συμπυκνώνοντας την σοφία και τις Αξίες της Ανθρωπότητος.

     Και, αυτός είναι και ο λόγος της διακονίας αυτών των πολεμικών τεχνών από όσους πιστεύουμε στην αναγκαιότητα της διασώσεως των Αξιών και την αναστήλωσή τους μέσα στο άνυσμα του χρόνου.

     Είναι, αμιγώς, πολιτική πράξη η υπηρέτηση των πολεμικών τεχνών και όχι «αθλητική ενασχόληση»! Γι αυτό και όσοι φλυαρούν περί του πρακτέου της πολιτικής έχουν πάρει ήδη, εκ των πραγμάτων, απάντηση!


Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ 14/1 -15/1 2023 Αναλυτικόν Πρόγραμμα

ΣΧΟΛΗ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ

 14/1 - 15/1 2023

 Αναλυτικόν Πρόγραμμα



     Είναι δεδομένη η διεξοδικότητα της εσωτερικής εργασίας στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» ώστε να εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη, κατά το δυνατόν, ωφέλεια για όλους τους Συνασκουμένους με την καταβολή επίπονης και συστηματικής εργασίας από πλευράς Εκπαιδευτών.

     Έτσι και κατά το εκπαιδευτικό διήμερο της 14ης και 15ης Ιανουαρίου 2023, στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» επιδιώκουμε να προσφέρουμε σε όσους το παρακολουθήσουν την, κατά το δυνατόν, μεγαλύτερη ωφέλεια όχι μόνον στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενό μας, αλλά στην ίδια τη ζωή τους με την ένταξη στο διήμερο πρόγραμμα μιας εισαγωγικής διδασκαλίας στο βιβλίο «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Γερμανού φιλοσόφου Eugen Herrigel, επί τη βάσει των πορισμάτων που έχουν εξαχθεί στην Σχολή των Αθηνών όπου, το περιεχόμενο αυτού του «ευαγγελίου» της Τοξοβολίας αναλύεται παραστατικώς από μηνών στη Γραμμή Βολής.

     Αν και ο εκπαιδευτικός «πυρήνας» του διημέρου θα είναι η ολοκλήρωση της ασκήσεως της μαχητικής υπερπηδήσεως εμποδίων, όπως έχει προαναγγελθεί, θα επιχειρηθεί και μία, πρώτη, μεταφορά των διδαγμάτων εκ του βιβλίου του Eugen Herrigel όπως αυτά έχουν εξαχθεί από την μέχρι στιγμής εμβάθυνση σε αυτό στην Σχολή των Αθηνών.

     Έτσι το πλήρες πρόγραμμα του επικειμένου εκπαιδευτικού διημέρου διαμορφώνεται ως εξής:

     Σάββατο, 14η Ιανουαρίου 2023, ώρα 11:00 π.μ.:

     Έναρξη εργασιών Ιππευτηρίου με διδασκαλία έφιππης ασκήσεως και μέχρις όλοι να την εκτελέσουν, ανεξαρτήτως ώρας (πάντως προ της δύσεως του ηλίου).

      Κυριακή, 15η Ιανουαρίου 2023:

     Ώρα 09:00 π.μ.: Επανάληψη έφιππης ασκήσεως.

    Ώρα 11:00 π.μ.: Εισαγωγή στο «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel για την παρακολούθηση της οποίας θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να φέρουν το Τόξο τους και τρία ατομικά βέλη. Επιπλέον, συνιστάται η έγκαιρη μελέτη των, εν συνεχεία, αναρτήσεων:

Βιογραφία του Suzuki Daisetsu Teitarō:

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/suzuki-daisetsu-teitaro.html

Βιογραφία του Eugen Herrigel:

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel.html

και,

1ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel-1.html ,

2ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/eugen-herrigel-2.html .

3ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/eugen-herrigel-3_14.html ,

4ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/eugen-herrigel-4_28.html ,

5ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/12/eugen-herrigel-5_13.html

6ο Μέρος

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2023/01/eugen-herrigel-6_9.html

     Η έγκαιρη και προσεκτική μελέτη του περιεχομένου των παραπάνω συνιστωμένων αναρτήσεων θα βοηθήσει σημαντικά όσους παρευρεθούν, όχι μόνον να διεισδύσουν καλύτερα στο πνεύμα του υπό ανάλυση βιβλίου, αλλά και να εξοικονομηθεί ζωτικός χρόνος πρός περιορισμό περιττής κοπώσεως.

     Σελίδα Εκδηλώσεως ΕΔΩ

ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ "ΤΟΠΟΣΗΜΟ" ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ

 ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" 

ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ  "ΤΟΠΟΣΗΜΟ" 

ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" με την συστηματική κι επιμελέστατην εργασία της όχι μόνον στο πλαίσιο της Έφιππης Τοξοβολίας και της Ιππικής αλλά και στο πλαίσιο της κοινωνικής αλληλεγγύης με την, παγκοσμίως, μοναδική Σχολή Τυφλών Ιππέων και Τοξοτών που λειτουργεί επί χρόνια με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, καταλαμβάνει σιγά-σιγά την θέση που της αξίζει ως πολιτιστικό "τοπόσημο" της Καλαμάτας και της Πελοποννήσου!

     Προσφάτως η διαδικτυακή ειδησεογραφική "πύλη" "BEST TV" προέβαλε την εορταστικήν εμφάνιση των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" σε Νηπιαγωγείο της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, όπου μοίρασε καραμέλες στους μικρούς μαθητές.

     Αξίζει να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο έγκριτο ηλεκτρονικό μέσο οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας", ήδη, κατέχουν την δική τους θέση ως "ετικέτα", με σειρά δημοσιευμάτων που αφορούν στις πολιτιστικές δράσεις τους.

     Οι δράσεις της αναγνωρίζονται και θεωρούνται, πια, ως "ειδήσεις" με μία αρθρογραφία εντύπων και διαδικτυακών μέσων μαζικής ενημερώσεως η οποία αναβαθμίζει την ποιότητα της ζωής μιας κοινωνίας η οποία μαστίζεται από καταθλιπτική ειδησεογραφία μας γκριζόμαυρης καθημερινότητος γεμάτης βία, αίμα και θάνατο!

     Οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" υπό την καθοδήγηση του Αρχηγού της Σχολής, Εκπαιδευτή Αθανασίου Ψωρομύτη, ομορφαίνουν την Καλαμάτα και όχι μόνον... Αποδεικνύουν ότι μέσα στη γενικότερην ασκήμια μιας εκτροχιασμένης καθημερινότητος εξακολουθούν να υπάρχουν πολίτες με ποιοτικό όραμα που το κάνουν πράξη επ΄ ωφελεία των συνανθρώπων τους! 

     Και είμαστε ευγνώμονες προς εκείνους τους δημοσιογράφους που, εκτός της ειδησεογραφίας που μας μαυρίζει την ψυχή, προωθούν την ομορφιά της ζωής η οποία εξακολουθεί να υπάρχει σε πρώτο πλάνο ακόμη και  ...παραγνωρισμένο!

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 6ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

  EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 6ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 



    Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 6ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 8η Ιανουαρίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.

Μ Ε Ρ Ο Σ  6ο

Ο ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΕΓΩ»

Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΩΣ ΚΛΕΙΔΙ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟΥ

ΠΝΕΥΜΑ ΧΩΡΙΣ …ΣΚΕΨΗ, ΕΥΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΟ ΣΤΟ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΝΕΡΟ ΟΠΟΥ ΧΥΘΕΙ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ KYUDO

Η ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΗΜΑ 

     Είναι δεδομένο ότι το «εγώ» δεν είναι παρά ένας κλωβός υποκειμενικών αντιλήψεων της αντικειμενικής πραγματικότητος την οποία ακυρώνει. Κι ο πολεμιστής είναι υποχρεωμένος να παραμένει διαρκώς συνδεδεμένος με την καθαρότερη, δυνατήν, «εικόνα» της πραγματικότητος της οποίας τα περιγράμματα θα πρέπει να γίνονται κατανοητά ώστε οι ενέργειές του να καταλήγουν στην επιδωκτέαν αποτελεσματικότητα! Βεβαίως, ο πολεμιστής δεν θα πρέπει να εκλαμβάνει την αποτυχία ως τον «επίλογο» ενός ατελέσφορου εγχειρήματος αλλ’ ως «πύλη εισόδου» στην τελικήν επιτυχία και σε κάθε περίπτωση η νίκη θα είναι το επιδιωκτέον αποτέλεσμα! Πάντως, αυτός ο δεσμευτικός κλωβός του «εγώ» θα πρέπει εγκαίρως να εκπορθείται από τον πολεμιστή ώστε να του επιτρέπεται το πλεονέκτημα της ρεαλιστικής αντιλήψεως του, όποιου, «πεδίου μάχης»! Και αυτό το «εγκαίρως» στην περίπτωσή μας, στην περίπτωση της ασκήσεως στην Τοξοβολία έχει χρονικό σημείο το οποίο ορίζεται πολύ πριν ο ασκούμενος φθάσει στη Γραμμή Βολής, από τον δρόμο.

     Πώς, όμως, θα επιτευχθεί αυτός ο απαραίτητος απεγκλωβισμός από το «εγώ»;

     Και πάλι, εν προκειμένω, το πνεύμα καλείται να στηρίξει την προσπάθεια! Το πνεύμα, το οποίο, οξυγονωμένο και απηλλαγμένο σκέψεως (-ων) επιτρέπει στον πολεμιστή να αυτοσυγκεντρωθεί στην επικείμενη τοξευτική διαδικασία πολύ πριν φτάσει στη Γραμμή Βολής, ήδη από τον δρόμο προς το Τοξευτήριο, προσπερνώντας και αφήνοντας πίσω του τα πάντα χωρίς καν να τα προσέχει. Κι αυτή η λέξη «κλειδί», η λέξη «οξυγονωμένο», ασφαλώς παραπέμπει στη «βακτηρία» της αναπνοής της οποίας την καθοριστική συμβολή θα εξασφαλίσει η επιμελής όσο και διαρκής εξάσκηση του πολεμιστή με σχολαστικήν ευσυνειδησία, γνωρίζοντας ότι στην αναπνοή βρίσκεται το «κλειδί» της διαμορφώσεως μιας, εν τέλει πνευματικής δυνάμεως η οποία θα ανακουφίσει την σωματική καταπόνηση στην έλξη της χορδής αλλά και στην ορθήν εκτίμηση των καθόλου παραμέτρων της μάχης. Και, για τον λόγον αυτόν, ο πολεμιστής θα πρέπει να ξεπερνά τις αρχικές δυσκολίες επικεντρώσεως στην ορθή αναπνοή, παραμερίζοντας ολοένα και περισσότερα εξωτερικά ερεθίσματα που αποδυναμώνουν την αυτοσυγκέντρωσή του στην εντέλεια της προσπαθείας του έτσι που σιγά-σιγά να παραμένει απαθής ακόμη και στους ισχυρότερους ερεθισμούς με το σώμα του χαλαρό, είτε είναι ορθό, είτε είναι καθιστό, είτε είναι ξαπλωτό.

     Ακριβώς αυτή η διαρκής χαλάρωση του σώματος είναι και το κατά προτεραιότητα «ζητούμενο» διότι η προέκτασή της είναι η ψυχοπνευματική χαλάρωση η οποία απελευθερώνει το πνεύμα προσδίδοντάς του μιαν αντιληπτικήν «ευκινησία» απαραίτητη για την σωστή τόξευση.

     Βαθμιαία η αναπνοή θα επιβραδύνεται συνεχώς, ώσπου θα καταλήξει φειδωλή σε σπατάλη αέρος, μηχανικώς μονότονη και αποτελεσματική ώστε να διατηρεί τον πολεμιστή σε μία κατάσταση πλήρους ηρεμίας. Προσοχή, όμως, αυτή η κατάσταση στην οποία δεν θα αναπτύσσονται σκέψεις επανεγκλωβισμού στο «εγώ», δεν θα πρέπει να οδηγήσει τον ασκούμενο σε ένα τέλμα απομονώσεως, σε μιαν οριστικήν ολίσθηση εκτός πραγματικότητος. Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αχθούμε σε μια λειτουργικήν απραγία όπως η αχλύς εκείνου που ετοιμάζεται να παραδοθεί στην ενύπνια «θωπεία» του Μορφέως διότι η επαφή με την πραγματικότητα είναι απαραίτητη στον πολεμιστή.  Κι εδώ θα απαιτηθεί ένα «άλμα συνειδήσεως» ώστε να εξασφαλισθεί το «αργοσάλεμα της ψυχής» που θα συνδράμει τον πολεμιστή να κρατήσει την επαφή του με τον κόσμο.

     Κατά την φάση αυτή, δεν θα «υπάρχουμε» σκεπτόμενοι, προγραμματίζοντας, προσμένοντας ή επιθυμώντας, αλλά θα ζούμε ενεργώς μεν, απαθώς δε, συνεχίζοντας τον πόλεμο χωρίς αυτός να μας …απασχολεί. 

     Τότε και μόνον ο νους μετατρέπεται σε νερό που υπάρχει διαχεόμενο προς όλη την έκταση του χώρου που του προσφέρεται, χωρίς να μπορεί να προσδιορισθεί ο εντοπισμός του αλλά και χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί η διάχυτη παρουσία του, παντού! Κι αυτή είναι η πραγματικώς «πνευματική κατάσταση» όπως την θεωρεί ο Δάσκαλος αποδιδόμενη με το σχήμα του κενού κύκλου με το οποίο συμβολίζεται το «Ζεν».

     Προκειμένου, όμως, ο ασκούμενος να «αγγίξει» αυτό το σημείο θα πρέπει να έχει ήδη ξεκινήσει την εξάσκηση μιας τέχνης και, εν προκειμένω, την εξάσκηση της τέχνης της Τοξοβολίας ώστε, κατά την διάρκεια της εξασκήσεως να ανακαλεί ως αρωγό του, την συνδρομή του πνεύματος.

     Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την εξάσκηση του Kyudo η τελεία εκτέλεση των οκτώ διαδοχικών φάσεων της τοξεύσεως απαιτεί την παρουσία του πνεύματος το οποίο καθοδηγεί τις κινήσεις του Τοξότη. Και, με πρωταγωνιστή το πνεύμα κατά την τόξευση, η Τοξοβολία αναδεικνύεται σε τελετή μιας Μεγάλης Διδασκαλίας, ξεπερνώντας τα όρια ενός κοινού αθλήματος. Και, εν τοιαύτη περιπτώσει, το πνεύμα, απηλλαγμένο του έρματος των σκέψεων, συνεργεί στην υλοποίηση του τοξευτικού εξωτερικού «γίγνεσθαι», χωρίς καμιάν ανάγκη ελέγχου από πλευράς του Τοξότη ο οποίος, απλώς, «εισπράττει» την πολύτιμη «χορηγία» του.          

 

Σάββατο 31 Δεκεμβρίου 2022

ΕΠΙ ΤΗ ΛΗΞΕΙ ΤΗΣ ΕΚΠΝΕΟΥΣΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

 ΕΠΙ ΤΗ ΛΗΞΕΙ ΤΗΣ ΕΚΠΝΕΟΥΣΑΣ ΧΡΟΝΙΑΣ



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" εμπιστεύθηκε την εκπαίδευσή της κυρίως δε, την παιδεία της σε Δασκάλους εγνωσμένου κύρους και περιωπής και τους Δασκάλους αυτούς τους τιμούμε διαρκώς και αδιαλείπτως όχι διότι οι Δάσκαλοί μας το έχουν ανάγκη, αλλά διότι εμείς θεωρούμε υποχρέωσή μας να τιμούμε τους Δασκάλους μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και ουδέποτε θεωρήσαμε εαυτούς ως "Δασκάλους", τίτλος βαρύτατος ο οποίος ασφαλώς και δεν μας ανήκει! Έτσι, επί τη λήξει της εκπνέουσας χρονιάς και του ξεκινήματος μιας νέας δυναμικής περιόδου για τους "Έλληνες Κενταύρους", κάτι που θα εξαγγελθεί λίαν προσεχώς, προδημοσιεύουμε μιαν εισαγωγική σημείωση η οποία εντίθεται σε προετοιμαζόμενη, μέλλουσα, έκδοση εκπαιδευτικού εγχειριδίου της Σχολής μας, προς αναθέρμανση της σχέσεώς μας με τον "Δάσκαλο", αυτόν που πάντα θα μας χειραγωγεί προς την πρόοδο.

     Ο Δάσκαλος (Μέντωρ) είναι αυτός ο οποίος αφιερώνει την ίδια την ζωή του καλλιεργώντας ένα αντικείμενο το οποίο μπορεί (και δικαιούται) να μεταδίδει σε άλλους, στους μαθητές του, ευθύνη τεράστια εν ταυτώ δε και μέγα προνόμιο που τον αναδεικνύει όχι σε εξουσιαστή ανθρώπων, αλλά σε διάκονο του αντικειμένου στο οποίο αφιερώθηκε! Και, όσοι ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο αντικείμενο στον Δάσκαλο είναι υποχρεωμένοι να καταφύγουν ώστε να καρπωθούν από την ήδη σωρευμένη εμπειρία του, εάν πράγματι ενδιαφέρονται για το αντικείμενο αυτό.

     Αλλά, προηγουμένως, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να αποτιμούν την ειλικρίνεια του ενδιαφέροντός τους και να βεβαιώνονται γι αυτό ώστε να μη χάνουν τον χρόνο τους και, κυρίως, για να μη σπαταλούν τον χρόνο και την  ψ υ χ ή  του Δασκάλου που είναι πολύτιμα για όσους αληθινά ενδιαφέρονται για το αντικείμενο! Διότι ο Δάσκαλος δεν διδάσκει, απλώς, αλλά επενδύει  ψ υ χ ή  στον μαθητή του, άλλως, δεν είναι «Δάσκαλος» αλλά το …πολύ, κοινός  αναμεταδότης γνώσεων και δεξιοτήτων!

     Τέλος, καθένας μπορεί, για τον οποιονδήποτε λόγο, να «σκοτώσει» μέσα του τον Δάσκαλό του, κάτι που συμβαίνει συχνά σε όσους βιάστηκαν να επιλέξουν Δάσκαλο, διάλεξαν λάθος Δάσκαλο ή δεν άντεξαν την τελειότητα του Δασκάλου τους! Όμως, σε μια τέτοια περίπτωση, την ορθότητα της «χαριστικής βολής» την επικυρώνει η πρόοδος του μαθητή στην τέχνη μετά την απόφασή του. Διότι, αν δεν υπάρξει πρόοδος, δυστυχώς, τεκμαίρεται ότι ο μαθητής δεν «σκότωσε» τον Δάσκαλό του, αλλά τον ίδιο τον εαυτό του!

     Όλ’ αυτά ας τα προσέξουν εκείνοι που θεωρούν ότι ενδιαφέρονται για μία πολεμική τέχνη αφού σε μια τέτοια περίπτωση απαιτείται σε υπερθετικό βαθμό η συν-επένδυση  ψ υ χ ώ ν  Δασκάλου και μαθητή!


ΓΟΝΙΜΟ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΤΟ 2023!