Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2022

ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΧΗΤΙΚΗΣ ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΕΩΣ ΕΜΠΟΔΙΟΥ [ΜΕΡΟΣ Β'] ΙΠΠΕΥΤΗΡΙΟ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ" 4/9/2022


ΗΜΕΡΙΔΑ

ΜΑΧΗΤΙΚΗΣ ΥΠΕΡΠΗΔΗΣΕΩΣ ΕΜΠΟΔΙΟΥ

[ΜΕΡΟΣ Β']

ΙΠΠΕΥΤΗΡΙΟ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

4/9/2022


     Όταν καταφέρνεις να δημιουργείς Πολιτισμό εν μέσω πλειονότητος ηλιθίων "αυτοχείρων" μπορείς να συνεχίζεις απροσκόπτως παρά πάσαν δυσκολία η οποία μπορεί να προέρχεται είτε από ιδιοτελείς εσχατόβλαχους οι οποίοι σε νομίζουν ως "βιτρίνα" για να τσιμπολογάνε παραδάκι εξαπατώντας τον δήμαρχο πλασάροντάς του ξένα "κόλλυβα" ως εμπόρευμά τους, είτε "ακουμπώντας" σε ... "gay friendly" (...) τυχαρπάστους που "αυτοκτονούν" χωρίς να ξέρουν γιατί... Αν διαβάζει ο μπαρμπα-Γιώργης και η "παρέα" του που θεωρούν το "αλόγατο" ως φτηνό κρέας, θα εννοούν καλώς, συλλαβή προς συλλαβή, τα γραφόμενα, εκτός εάν επιθυμούν να τους τα κάνουμε ...λιανά, κάτι για το οποίο έχουμε ιδιαίτερο κέφι! Εμείς, παρά ταύτα και εις πείσμα των αθλίων, συνεχίζουμε την όμορφη πορεία μας στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενό μας με μία ακόμη πράγματι λαμπρή, εκπαιδευτικήν ημερίδα Μαχητικής Υπερπηδήσεως Εμποδίων η οποία απετέλεσε την δεύτερη συνέχεια της διακοπείσας λόγω αυξημένων θερινών θερμοκρασιών, προηγηθείσας ημερίδος της 23ης Ιουλίου 2022, όπως, άλλωστε, είχε εξαγγελθεί.


     Σε ιδιωτικό χώρο Μέλους των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", του φίλτατου Κωνσταντίνου, με τον ιδιόκτητον Ίππο του και με την παρουσία δύο εξαιρετικών επισκεπτών - Φίλων της Ομάδος μας, του Παναγιώτη και της Ιωάννας, αμφοτέρων ανθρώπων της Ιππασίας τους οποίους ευχαριστούμε και για την παρουσία τους και για την ευγενή πρότασή τους την οποία θα αξιοποιήσει ο τοπικός Αρχηγός μας, δώσαμε την καλύτερη συνέχεια που θα μπορούσαμε να προσδοκούμε, εισάγοντας τον νέο Ίππο, αμέσως, στη διδασκαλία της Υπερπηδήσεως Εμποδίων ασχέτως εάν αυτός διέθετε μηδενικήν υπερπηδητικήν, προηγούμενη, εμπειρία ενώ, ταυτοχρόνως, εκπαιδεύσαμε και τους μαθητές μας στο ίδιο σημαντικότατο κεφάλαιο των Εφίππων Πολεμικών Τεχνών. 


     Φτωχικά τα "μέσα" μας σε μιαν Ελλάδα η οποία "βογγά" μέσα σε μια τραγική οικονομική κρίση και οι πολίτες της σε λίγο θα κυκλοφορούν στα σπίτια τους κουκουλωμένοι με κουβέρτες διότι δεν θα έχουν ρευστό ούτε για την πληρωμή εξόδων θερμάνσεως. Παντού, η αθλιότητα της δημοκρατίας είναι οδυνηρώς αισθητή προκαλώντας τους στεναγμούς των ηλιθίων που την επικαλούνται... 


     Όμως, με δύο αυτοσχέδιες βαλβίδες και τέσσερα καφάσια ...οπωρολαχανικών καταλήξαμε σε πολύ ανώτερο αποτέλεσμα απ΄ ό,τι αν διαθέταμε ακριβές δοκούς και ειδικά ιππάρια (cavaletti)! Η τεχνογνωσία την οποία, πλέον διαθέτει η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν έχει υλικές εξαρτήσεις και η ωφέλεια των μαθητών της που παρακολουθούν την διδασκαλία της είναι δεδομένη! Και, κάπως έτσι ξεκινήσαμε την τετράωρη ημερίδα μας με διέλευση υπεράνω βαλβίδων η οποία σηματοδοτεί την υπερπηδητική προσπάθεια ανεξαρτήτως ύψους εμποδίου ή χρήσεως όπλου. Και οι βαλβίδες τοποθετήθηκαν αρχικώς για διασκελισμό βάδην.


     Και γρήγορα, αφού Ίππος και Ιππέας σταθεροποιήθηκαν, αυξήθηκε η μεταξύ των βαλβίδων απόσταση στα μέτρα του διασκελισμού τροχάδην.

     Είναι η στιγμή κατά την οποία ο "πράσινος" Ίππος στην Υπερπήδηση Εμποδίων αντιλαμβάνεται ότι, πλέον, κάτω από τα πόδια του δεν υπάρχει μόνον έδαφος αλλά και ένας παράγων που τον υποχρεώνει να τα σηκώνει ακόμη ψηλότερα: η βαλβίδα η οποία θα εξελιχθεί σε εμπόδιο. Είναι η στιγμή που ο Ίππος ανασηκώνεται λίγο πιο ...πάνω από το έδαφος! Κι αυτή η στιγμή είναι η κρίσιμη αφετηρία για τη μελλοντική του ανέλιξη σε υπερπηδητή εμποδίων. Γι αυτό και σε τούτη τη στιγμή ο μέλλων υπερπηδητής Ιππέας θα πρέπει να έχει "βιωματική" σχέση ισορροπίας με τον Ίππο του χωρίς την ανάγκη στηρίξεως των χεριών του στις ηνίες, χωρίς την ανάγκη της εξασφαλίσεως της έδρας του σε σέλλα, χωρίς την ανάγκη των αναβολέων διότι την υπερπήδηση την εκτελεί ο Ίππος αλλά ο Ιππέας δεν θα πρέπει να τον εμποδίζει στην άσκηση αυτού που ο Ίππος γνωρίζει να κάνει! 

     Και ο Ίππος θα πρέπει να παραμένει, όπως πάντα,  α ν ε ν σ τ ό μ ι σ τ ο ς, χωρίς καμία χρήση καταπιεστικού μέσου ωθήσεως (μαστιγίου ή σπιρουνιών) με μόνο βοήθημα τα πάντοτε διατιθέμενα πόδια του Ιππέως. Μόνον έτσι προσδοκάται η ανέλιξη ενός ικανού ζεύγους Ίππου και Ιππέως, υπερπηδητών, διαφορετικά, οι πτώσεις και οι επακόλουθες απογοητεύσεις θα προξενήσουν φόβο στον Ιππέα, υπεκφυγές και αρνήσεις στον Ίππο, πτώσεις, τραυματισμούς και απογοήτευση. Και χθες, στην Καλαμάτα βάλαμε τα θεμέλια για την ανέλιξη σωστών υπερπηδητών χ ω ρ ί ς  ο ύ τ ε  κ α ν  έ ν α   α π ρ ό ο π τ ο,  χ ω ρ ί ς  κ α ν   μ ί α   π τ ώ σ η,   χ ω ρ ί ς  κ α ν  μ ί α  ά ρ ν η σ η, αλλά όπως πάντα με ασφάλεια και συνεχή πρόοδο!

     Δυστυχώς, στη σύγχρονη Ελλάδα, γενικώς η Οπλομαχία έχει ελάχιστους γνώστες και πολλές θλιβερές γραφικότητες οι οποίες προσπαθούν να βιοπορισθούν πουλώντας "φύκια για μεταξωτές κορδέλες". Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" όμως, παραμένει μοναδική με τεχνογνωσία Έφιππης Οπλομαχίας την οποία διδάσκει δωρεάν στους μαθητές της, παραλλήλως, προς τις άλλες έφιππες πολεμικές τέχνες τις οποίες, επίσης δωρεάν διδάσκει. 

     Και η σημερινή διδασκαλία εφίππου οπλομαχητικού χειρισμού, όπως ήτα φυσικό, ξεκίνησε με την διδασκαλία της ένοπλης εφιππεύσεως δι εφάλσεως με έμφαση στην αποφυγή τραυματισμού του Ίππου με απογυμνωμένη την Σπάθη και όσα αυτό συνεπάγεται. Και τούτο διότι οι ανάγκες ταχύτητος στην εμπλοκή μιας έφιππης αναμετρήσεως απαιτούν και την εφίππευση με ήδη γυμνή Σπάθη την οποία ο έφιππος μαχητής θα πρέπει να χειρίζεται επ΄ ασφαλεία του Ίππου του.

     Αρχικώς, πριν αναλάβουμε την Σπάθη, χρησιμοποιήσαμε μεταλλικό στέλεχος αυξημένου βάρους προς ενδυνάμωση του καρπού και επιδοθήκαμε στην βαθμιαία εξοικείωση του Ίππου με την "παρουσία" του.

     Κατόπιν, ο Ίππος εισήχθη σε διαδικασία επαυξήσεως της εμπιστοσύνης του προς, αυτό, το μεταλλικό στέλεχος το οποίο χρησιμοποιήθηκε με κινήσεις προς των οφθαλμών του ζώου, αργές στην αρχή και ύστερα με αυξανόμενη ταχύτητα.

     Επόμενο βήμα ήταν και η κατάδειξη στον Ίππο της μπάλλας-στόχου επάνω στον στηρικτικό κώνο της.

     Τέλος δε, ως επίλογος αυτής της προκαταρκτικής εξοικειώσεως του Ίππου φροντίσαμε για την παρατήρηση τυχόν κροτοφοβικών αντιδράσεων του Ίππου και την "θεραπεία" τους, χτυπώντας με το μεταλλικό στέλεχος κι εκτινάσσοντας την μπάλλα, ήπια στην αρχή και κατόπιν ολοένα κι εντονότερα με συνεχώς κι εκτεινόμενο "τόξο" καταφοράς των χτυπημάτων. Και, με τον Ίππο έτοιμο, πλέον, να αντιμετωπίσει με ασφάλεια κάθε πρόκληση, ξεκινήσαμε την εκπαίδευση στις χαμηλές υπερπηδήσεις ύψους cavaletto με ταυτόχρονη χρήση Σπάθης.

     Όπως σε κάθε ανάλογο μάθημα και αυτή την φορά, ο φωτογραφικός φακός μας επιβεβαίωσε την σωστή πρόσληψη της οπλομαχητικής διδασκαλίας από τον Αρχηγό των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" ο οποίος, μας προσέφερε μία ιδανική εικόνα έφιππου οπλομαχητικού χειρισμού κατά την διάρκεια των διελεύσεών του υπεράνω ιππαρίων (cavaletti) της οποίας ακολουθεί η ανάλυση:


1. Βλέμμα Ίππου προς την κατεύθυνση ηνιοχείας.

2. Βλέμμα Ιππέως προς επιθυμητή κατεύθυνση.

3. Επαρκής και άνετη υπερύψωση ποδών Ίππου.

4. Ορθό κράτημα Σπάθης.

5. Ορθό κράτημα και χειρισμός ζεύγους ηνιών.

6. Ορθή προετοιμασία κοπτικής τροχιάς Σπάθης.

7. Καθετότητα κορμού Ιππέως.

8. Και το αποτέλεσμα στην φωτογραφία που ακολουθεί:


     Αντιλαμβανόμεθα, λοιπόν ότι κατά την σημερινή εκπαιδευτικήν ημερίδα, λειτουργώντας με ένα νεόλεκτον Ίππο χωρίς καμία προηγούμενη σχετικήν εμπειρία, καταφέραμε να διαξαγάγουμε ένα ακεραιωμένο μάθημα εισαγωγής στην Μαχητικήν Υπερπήδηση Εμποδίου καταλήγοντας και σε ιδανικό αποτέλεσμα.


     Και τούτο τεκμηριώνει την μεγάλη σημασία να εργαζόμαστε συνεχώς με ξένους Ίππους και όχι με "κουρδισμένους" Ίππους της Σχολής μας, με τους οποίους να καταφέρνουμε αμέσως αυτό που επιδιώκουμε και γι αυτό τον λόγο επιλέξαμε εξ αρχής της λειτουργίας της Σχολής μας να μη διαθέτουμε μονίμους σχολικούς Ίππους ώστε να μην εξαρτάται η δραστηριότητά μας από πλάσματα που θα μας υπεχρέωναν να εξαρτώμεθα από αυτά.


      Υπό σχετικά καλές θερμοκρασίες και με συχνά διαλείμματα "ανανήψεως" του Ίππου τον οποίο οι μαθητές φρόντιζαν να απομάσσουν με χόρτο, αφαιρώντας τον ιδρώτα της ράχεώς του, μετά την λήξη της τετράωρης ημερίδος η διαλειμματική εκπαίδευση άφησε τον Ίππο αε άριστη φυσική κατάσταση, γυμνασμένο και στεγνό. Με τα προβλεπόμενα σύντομα διαλείμματα ανανήψεως του Ίππου και σε αυτή την πολύ ειδική και απαιτητική τετράωρη εκπαιδευτική ημερίδα «Κασσαϊκού» περιεχομένου απεδείχθη  σοφή η Διαλειμματική Εξάσκηση Ίππου (ΔΙΑΛ. ΕΞΑ.) και σοφός ο αείμνηστος Δάσκαλός μας Καθηγητής Ιππιατρός και Αρχαιολόγος Δρ. Θεόδωρος Γ. Αντίκας (DVM, PhD), επίσημος Ιππιατρός της F.E.I. και Ιδρυτής του Pony Club Γαλλίας, ο οποίος μας είχε δώσει τις λεπτομερείς κατευθύνσεις για την επιτυχή εφαρμογή της. Η απόδειξη; Μετά το πέρας του εργασιακού τετραώρου ο Ίππος αφέθηκε να βοσκήσει εντελώς «στεγνός» και σε πλήρην ευεξία! Και, καθ΄ όλη την διάρκεια αυτού του καταπονητικότατου τετραώρου ήταν χαρακτηριστική η εικόνα κάθιδρων και κοπιόντων Ανθρώπων και ενός συνεχώς «φρέσκου» και σε άριστη ψυχοσωματική κατάσταση Ίππου που μπορούσε να διατηρεί άριστη την αυτοσυγκέντρωσή του μέχρι τελευταία στιγμή. Η ευτυχία των «Ελλήνων Κενταύρων» ήταν η ικανότητα να διακρίνουμε πάντοτε τον καλύτερο Δάσκαλο για να διδαχθούμε!


     Αλλά, πριν εγκαταλείψουμε τον χώρο του Ιππευτηρίου, χαρήκαμε τις χειροποίητες δημιουργίες παραδοσιακών ξυλίνων βελών που κατασκευάζει ο οικοδεσπότης μας, Συνασκούμενος Κωνσταντίνος Γάλλος και τον οποίο συγχαίρουμε για την ποιότητα της εντυπωσιακής "δουλειάς" του. 


     Η συνέχεια, ήταν η επίσκεψή μας σε δύο πανέμορφα μνημεία της κοντινής Μεσσηνιακής Μικρομάνης.


     Πρώτο, το ιστορικό Μετόχιο της Μονής Μεγίστης Λαύρας του Άθω του οποίου προίσταται ο συγγενής του Αρχηγού των «Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας» Αθανασίου Ψωρομύτη, ο Αρχιμανδρίτης Πολύκαρπος Ψωρομύτης. 


      Εδώ, με το υπ΄ αριθμόν 3483 διάταγμα του 1824 υπογραφόμενο από τον Γρηγόριο Δικαίο Φλέσσα, ιδρύθηκε το πρώτο κρατικό σχολείο της μετά-Οθωμανικής Ελλάδος!


     Ένας τεράστιος φυσικός χώρος με καλοφροντισμένα κτήματα μας έδωσε την χαρά να συναντήσουμε αρκετά ιπποειδή τα οποία, όλα, συντηρούνται σε άψογη κατάσταση από τον εργωδέστατο ιερωμένο.


     Εντυπωσιακός ένας φιλικότατος ημίονος ο οποίος μας ακολουθούσε με το κεφάλι του κολλημένο στη πλάτη μας δίκην ...pet, περιμένοντας χάδια και αποκαλύπτοντας την τρυφερότητα με την οποία προσεγγίζει τα ζώα του ο συμπαθέστατος Πολύκαρπος.


     Στον ίδιο χώρο καλοφροντισμένα κοπάδια με χήνες, ποιμνιοστάσια με πρόβατα και κατσίκια, μέχρι και ...νεογέννητη σκύλα με τα πανέμορφα κουτάβια της, σε κάνουν να θαυμάζεις το έργο ενός πνευατικού ασκητή ο οποίος αφιερώνει τη ζωή του και μοχθεί για τόσες ετερόκλητες "ψυχές" που ευημερούν δίπλα του!


     Στο ίδιο Μετόχιο ανήκει και το παρακείμενο, λαξευτό σε βράχο, ναίδριο του Ιωάννη "Σκρούμπεη"  όπου κατέφευγαν αγωνιστές της ελευθερίας αφορισμένοι από την επίσημη εκκλησία, μεταξύ των οποίων και πατριώτες κληρικοί, για να συντονίσουν την απελευθερωτική δράση τους. 


     Εδώ απολαύσαμε παραστατικότατες τοιχογραφίες και την υποβλητικήν ατμόσφαιρα του μνημειακού ναιδρίου.


     Λίγο πιο πέρα το οστεοφυλακείο με τις κάρες των μοναχών να μας θυμίζει την αιώνια προσδοκία της αναστάσεως των νεκρών για την οποία, μεταξύ μας, δεν ...αγωνιούμε όλοι το ίδιο! 


     Κι εδώ το "χέρι" του Αρχιμανδρίτη Πολυκάρπου Ψωρομύτη είναι εμφανές με ένα περιποιημένο φυσικό τοπίο στο οποίο δεσπόζει το λαξευτό ναίδριο!


     Προς το σούρουπο και λίγο πριν την αναχώρηση από την Καλαμάτα είχαμε και την ευκαιρία να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα προς τη θάλασσα, αφού, προηγουμένως η Έλλη, το "μεταξωτό" οικόσιτο κουνέλι του Αθανασίου μας, "φώλιασε" στην αγκαλιά μας για να μας υπογραμμίσει την αγάπη των ντόπιων προς τους επισκέπτες τους! Μα τι ωραία αίσθηση μετά από μια τόσο επιτυχημένη εκπαιδευτική ημερίδα...


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Η "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ

    Η "ΠΟΛΙΤΕΙΑ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ 

κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟ



     Όπως ήδη ανακοινώθηκε σε προηγούμενη ανάρτηση του Ιστολογίου μας, οι προετοιμασίες της επικείμενης ημερίδος των θεωρητικών μαθημάτων της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" με θέμα την παρουσίαση της "Πολιτείας" του Πλάτωνος, φέρνουν κοντά μας τον Ιστορικό κ. Δημήτρη Μιχαλόπουλο του οποίου η παρουσία αποτελεί ιδιαίτερη Τιμή για όλους μας με γνώμονα το ήθος αλλά και την επιστημονικήν επάρκεια της σπανίας προσωπικότητος. Ήδη, κατόπιν της σημερινής προσωπικής συναντήσεως με τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων", ο Καθηγητής κ. Δημήτρης Μιχαλόπουλος απεδέχθη την πρόσκληση που του έγινε διατυπώνοντας ευγενώς και την διάθεσή του να μας συμπαρασταθεί στην πνευματική μας βελτίωση όπου χρειαστεί! ΕΔΩ το Βιογραφικό του Ιστορικού κ. Δημήτρη Μιχαλόπουλου.

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

     Ενημερώνονται τα Μέλη της αθηναϊκής Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" ότι την Τετάρτη 7η Σεπτεμβρίου 2022, ώρα 17:00 μ.μ., στην έδρα της Ομάδος, θα διεξαχθεί ομαδική Προπόνηση Παραδοσιακής Τοξοβολίας. Όσοι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται, προσερχόμενοι, να διαθέτουν 3 βέλη διότι δεν διατίθενται κοινόχρηστα παρά μόνον Τόξα. 

     Πληροφορίες: 6977764737

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΕΡΙ "ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

 ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΗΜΕΡΙΔΑ 

ΠΕΡΙ "ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ



     Μετά την επιτυχή διοργάνωση της πρώτης ημερίδος θεωρητικών μαθημάτων της Σχολής των «Ελλήνων Κενταύρων» η οποία είναι αφιερωμένη στην «Ηρωική Αντίληψη της Ζωής» του Ιωάννου Συκουτρή για τις 28 τ.μ., ε.έ., ξεκίνησαν οι προετοιμασίες για την διεξαγωγή και της δεύτερης ημερίδος του ιδίου κύκλου θεωρητικών μαθημάτων με αντικείμενό της την εισαγωγή στην διδασκαλία της «Πολιτείας» του Πλάτωνος και με εισηγητή διακεκριμένο πανεπιστημιακό ο οποίος θα μας τιμήσει με την πολύτιμη συμβολή του! 

     Υπενθυμίζεται ότι η παρακολούθηση αυτών των εγκυκλίων μαθημάτων είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές της αθηναϊκής Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" (τα Παραρτήματα διατηρούν την αυτονομία τους) και ουδείς θα ιππεύσει εάν προηγουμένως δεν τα παρακολουθήσει και δεν εξετασθεί επιτυχώς στο περιεχόμενό τους.

     Κατά τα επόμενα εικοσιτετράωρα θα υπάρξει λεπτομερής ενημερωτική ανάρτηση και γι αυτή την δεύτερη ημερίδα διότι πρόθεσή μας είναι να δικαιώνουμε διαρκώς το πρώτο παγκόσμιο βραβείο που κατακτήσαμε στους διεθνείς Αγώνες της Κίνας (2012) ως η καλύτερα οργανωμένη Σχολή Έφιππης Τοξοβολίας! Και όταν δεν τιμάς αυτόν που σε τιμά, τότε, ατιμάζεις εαυτόν και καθιστάς την συνείδησή σου ισόβιο τιμητή της ατιμίας σου!

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

ΚΑΛΩΣΗΛΘΑΤΕ ΣΤΗ ΙΕ' ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ!

 ΚΑΛΩΣΗΛΘΑΤΕ 

ΣΤΗ ΙΕ' ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ!



     Με την διακριτική βροχή της τελευταίας ημέρας του Αυγούστου με την οποία μας φιλοδώρησε ο υέτιος Δίας, αποχαιρετήσαμε μαζύ του την ΙΔ' Προπονητική Περίοδο των "Ελλήνων Κενταύρων" και, από σήμερα, εισρχόμεθα στη ΙΕ' Προπονητική Περίοδο της συνεχούς λειτουργίας της Σχολής μας με δύο ακόμη έτη να προηγούνται χωρίς να συνυπολογίζονται αφού, θεωρητικώς, η δηλωθείσα ίδρυση της Ομάδος μας φέρει χρονολογία "2008".

     Δέκα επτά χρόνων έργο, λοιπόν και τα εξ αυτού οφέλη και συμπεράσματα είναι τόσα πολλά και σημαντικά, ειδικώς δε τα εκ της τελευταίας ΙΔ' Προπονητικής Περιόδου κατά την οποία μάθαμε ότι, τη σωρεύσει εμπειρίας χρόνου, βελτιώνονται τα εκπαιδευτικά μας αποτελέσματα (ποιότητα στο πλαίσιο χρόνου διδασκαλίας) με αποτέλεσμα οι μαθητές μας να εξελίσσονται πολύ καλύτερα σε συντομότερο χρόνο, να ανεβαίνει ολοένα και υψηλότερα το μέσο επίπεδο μαθητή "παρασυρόμενο" από την ήδη διαμορφωμένη "στάθμη", αλλά και,  δ υ σ τ υ χ ώ ς, την παρατηρούμενη  ε π ι δ ε ί ν ω σ η  δειγμάτων αναρμόστων συμπεριφορών που επισύρουν ταχύτερες όσο και καταλυτικότερες αντιμετωπίσεις. Έγραφε ο Πλάτων: "Όταν ένας εγγράμματος και ένας αγράμματος αδικοπραγούν η τιμωρία του εγγραμμάτου πρέπει να είναι βαρύτερη εκείνης του αγραμμάτου"! Και, πολύ σωστά!... 

     Έτσι, παρατηρώντας την ραγδαία κατάπτωση των περιρρεουσών κοινωνικών συνθηκών, προνοήσαμε να λάβουμε αυστηρότερα μέτρα εισδοχής και μαθητείας στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", εισάγοντας για πρώτη φορά την ανυπέρβατη "κρισάρα" της Παιδείας για όποιον ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την Έφιππη Τοξοβολία την οποία επί χρόνια υπηρετούμε και διδάσκουμε. Ήδη, από την 22α Ιουνίου τ.έ. αναρτήσαμε σε δημόσια θέα τους ΝΕΟΥΣ ΟΡΟΥΣ που διέπουν την εγγραφή και εκπαίδευση στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" αποφασισμένοι, πλέον, να προσφέρουμε τα άγια τοις κυσί, αντιθέτως προς την αντιφυσική εβραιοχριστιανική ρήση (μάλλον "ρΥση"...), αλλά όχι και σε ανελλήνιστα δίποδα τα οποία φάνηκε ότι υστερούν κατά πολύ έναντι των τετράποδων ζώων! Το να προσφέρεις ανιδιοτελώς και αφιλοκερδώς γνώση και δεξιότητα σου δίνει το δικαίωμα να αποφεύγεις παγιδεύσεις πελατειακών εξαρτήσεων, διατηρώντας την πολυτέλεια της επιλογής του μαθητικού Κοινού σου κι εμείς αυτό το ...πολυτελές δικαίωμα το αξιοποιούμε από το 2005 όταν ξεκινήσαμε το έργο της Σχολής μας η οποία, ευτυχώς, ουδεμία σχέση έχει με "δημοκρατικό τσαντίρι", παραμένουσα  ελληνικότατα αριστοκρατική! 

     Καλωσήλθατε, λοιπόν, στη ΙΕ' Προπονητική Περίοδο, "Έλληνες Κένταυροι" και Φίλοι της Ομάδος!



Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης

Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων"

Τρίτη 30 Αυγούστου 2022

ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ...

 ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ...



     Με "διπλωματική" διατύπωση, ως διπλωμάτης άλλωστε, ο Δημήτρης Κ. Βελισσαρόπουλος, στο έργο του "Ιστορία της Ινδικής Φιλοσοφίας" (1975) συγκρίνει τις επιπτώσεις της εισβολής ξένων θρησκειών στον Ινδικό και στον Ελληνικό κόσμο... Συγκρίνει και χρησιμοποιεί την ανώδυνη διατύπωση "βαθειά επίδραση" αποφεύγοντας την πλέον ακριβολόγο "διαλυτικήν επίπτωση" του εβραιοχριστιανικού δόγματος στον Ελληνικό κόσμο, εν αντιθέσει με την απουσία επιπτώσεων του μωαμεθανισμού και του εβραιοχριστιανισμού στον Ινδικό κόσμο. Πού έγκειται το πλεονέκτημα του Ινδικού κόσμου; Μα φυσικά στην ταύτιση της θρησκευτικότητός του με την φιλοσοφία, θωρακίζοντας με την νόηση εκείνο που άλλοι εγκατέλειψαν στο συναίσθημα την λογική. Ειρήσθω, δε, εν παρόδω, η κορυφαία ινδική φιλοσοφική σχολή (η Advaita Vedanta) θεωρεί ως τον μεγαλύτερο εχθρό της το συναίσθημα το οποίο δεν αφήνει απερίσπαστη τη νόηση να λειτουργήσει όχι μόνον μέσα σε ένα καθορισμένο ρασιοναλιστικό πλαίσιο αλλά μέσα στα κατά πολύ ευρύτερα όριά της. Και στην Ελλάδα αυτή η καθοριστική θέαση που αφορά στην "οχυρωτική" των κοινωνιών από αλλόδοξες συνέπειες, ήταν χαρακτηριστική μόνον στο σώμα των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως οι οποίοι δρούσαν με πλήρως αφομοιωμένη την θρησκευτικότητά τους από την μαχητική φιλοσοφία τους, όπως ακριβώς μας τους περιγράφει ο μεγάλος Ιστορικός μας Κωνσταντίνος Σάθας.


Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΛΗΨΗ

     ΕΝΑΡΚΤΗΡΙΑ ΛΗΨΗ



     Όπως, άλλωστε, μαρτυρά και ο χαρακτηρισμός της, η εναρκτήρια λήψη είναι ο φωτογραφικός "πυροβολισμός" που σηματοδοτεί κάθε μάθημα της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων". Ενώ την λήξη ενός μαθήματος την σηματοδοτεί το θερμό "ευχαριστώ" του Εκπαιδευτή προς τον Ίππο και τους εκπαιδευομένους του, την έναρξη την ορίζει αυτή η πρώτη  λήψη η οποία δεν έχει ως σκοπό της, απλώς, μιαν αναμνηστική φωτογραφική καταγραφή, αλλά σημαίνει για την Σχολή μας πολλά περισσότερα, όπως:

      Την "εγχάραξη" στη συνείδηση όλων, πρωτίστως στον Ίππο, της αισθήσεως ότι αρχίζει μάθημα και η αυτοσυγκέντρωση, πλέον, είναι υποχρέωση όλων όσων μετέχουν σε αυτό. Αυτή η λήψη, ακόμη και στην συνείδηση του Ίππου αποδεικνύεται ένα "ορόσημο" ενάρξεως υπεύθυνης εργασίας, ένας σαφής διαχωρισμός της προ του μαθήματος και της μετά από αυτό, περιόδων όπου μπορεί να είναι χαλαρός και ανέμελος! Κάτι ανάλογο ισχύει και για τον Εκπαιδευτή και για τους εκπαιδευομένους.

     Με την εναρκτήρια λήψη, ο Εκπαιδευτής θα "εκχωρήσει" τον Ίππο στην κυριαρχία των εκπαιδευομένων και θα τον απεξαρτήσει από την φυσική προσήλωσή του προς το πρόσωπό του, δοθέντος ότι ο σχολικός Ίππος γνωρίζει ποιος έχει το γενικό πρόσταγμα και συνηθίζει να προσκολύεται σ΄ αυτόν βιώνοντας την ιεραρχία της φύσεως. 

     Ακολουθώντας την επικοινωνία της γλώσσας του σώματος, ο Εκπαιδευτής θα δώσει στον σχολικό Ίππο να καταλάβει ότι από το σημείο αυτό θα πρέπει να ξεχάσει την εξουσία του Εκπαιδευτή και να εμπιστευθεί πλήρως και άνευ επιφυλάξεων τον τετράποδο εαυτό του στις εντολές του εκπαιδευόμενου χειριστή του και παρατηρούμε ότι πράγματι ο Ίππος, με την σωστή "επικοινωνία" του Εκπαιδευτή αυτό το αντιλαμβάνεται και το σέβεται γι αυτό θα δούμε τον τετράποδο Δάσκαλο να αγνοεί τον Εκπαιδευτή και να προσηλώνεται στον εκπαιδευόμενο - χειριστή του.

     Τέλος, η εναρκτήρια λήψη αποτελεί κι ένα φωτογραφικό ...Παρουσιολόγιο των παρόντων, κάτι πολύ χρήσιμο για τον προγραμματισμό των επομένων μαθημάτων ώστε να εξασφαλίζεται η ατομική πρόοδος των εκπαιδευομένων αλλά και η ομαδική όλης της Σχολής! Στους "Έλληνες Κενταύρους" τα πάντα είναι καλοσχεδιασμένα και υλοποιούνται με επιμέλεια ώστε, επί δέκα επτά χρόνια, να κρατάμε σταθερά μηδενικό τον δείκτη των ατυχημάτων μας!