Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



     Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, εφεξής, όλοι οι νέοι μαθητές της Σχολής μας, πριν εφιππεύσουν για πρώτη φορά θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει μία σειρά εγκυκλίων μαθημάτων τα οποία θα διεξάγονται χωρίς καμία "δασκαλίστικη" νοοτροπία, αλλά υπό την μορφή μεταδόσεως γνώσεων απαραιτήτων στον σύγχρονο Έλληνα ακαδημαϊκό πολίτη και, βεβαίως, στον μελλοντικό διάκονο μιας πολεμικής τέχνης όπως η Έφιππη Τοξοβολία. 

     Κατά την έναρξη της διδασκαλίας του κύκλου των θεωρητικών μαθημάτων που προορίζονται για τους νέους μαθητές της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" θα διεξαχθεί μονοήμερο Σεμινάριο με θέμα την αρχαία Ελληνική Θρησκεία, κατά την διάρκεια του οποίου οι παρακολουθούντες θα κρατούν σημειώσεις, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν επιτυχώς στην εξέταση που θα ακολουθήσει, όπως και στα υπόλοιπα μαθήματα.

     Στον πρόλογο της ελληνικής μεταφράσεως του βιβλίου του Martin P. Nilsson «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας» (1984), ο υφηγητής Θρησκειολογίας Δημήτρης Σταθόπουλος, έγραψε: «Πραγματικά, η αρχαία Ελληνική Θρησκεία είναι μια αναφαίρετη και ωραία γνωριμία της ταυτότητάς μας». Έτσι ακριβώς θα παρουσιασθεί κατά την παράδοσή του αυτό το εγκύκλιο μάθημά μας για την αρχαία Ελληνική Θρησκεία, αυστηρώς, ως μύχιο «δακτυλικό αποτύπωμα» του φυλετικού «ανύσματός» μας!

     Το, υψηλού επιπέδου, περιεχόμενο της Βιβλιοθήκης των "Ελλήνων Κενταύρων" το οποίο ανάγεται στους προηγούμενους αιώνες κι έτσι απαλλαγμένο από τις μεταπολεμικές διαστρεβλώσεις και παραχαράξεις που καθιερώθηκαν ακόμη και δια νομικών εκβιασμών, μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στην οργάνωση της προσεχούς διδασκαλίας του κύκλου θεωρητικών μαθημάτων τα οποία, υποχρεωτικώς, θα πρέπει να παρακολουθήσουν πλέον, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να εγγραφούν στη Σχολή μας.

     Σ'  αυτό τον κύκλο θεωρητικών μαθημάτων θα γνωρίσουμε τις προσωπικότητες εμβληματικών στοχαστών (Πλάτωνος, Ξενοφώντος, Ιωάννου Συκουτρή κ. ά.) και τα αντιπροσωπευτικά έργα τους, ώστε να βιώσουμε κοινή "γλώσσα" σκέψεως και εκφοράς πνευματικού λόγου, "κοινωνώντας" ελληνικών Αξιών ως Μέλη μιας Οικογενείας η οποία έχει πολύ υψηλότερους στόχους Παιδείας ήθους και συνειδήσεως για όσους την απαρτίζουν! 

     Διότι, για εμάς τους Έλληνες, όπως και για κάθε άλλον που θέλει να επιβιώσει μέσα στον χρόνο, είναι καθήκον ο διαρκής δεσμός μας με τον κορμό των Παραδόσεών μας και τις προγονικές Αξίες μας. 

     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", προσηλωμένη στο δίδαγμα του μεγάλου Γερμανού Φιλοσόφου Otto Dietrich "Δεν δεχόμαστε, απλώς, την ελευθερία του άλλου, αλλά την απαιτούμε!", λειτουργεί με ιδιαίτερην απέχθεια σε κάθε λογής "παρωπίδες", κομματικές, θρησκευτικές ή άλλες, διατηρώντας την οίκοθεν νοούμενη, Πλατωνική, πολιτικήν υπόστασή της ως οντότητα πολιτική, όπως ακριβώς ο Αριστοτέλης εννοούσε ως πολιτικά όλα τα όντα και, αυτή η πολιτική της ιδιοσυστασία διατηρείται εντός του πλαισίου των Αξιών της Πλατωνικής "Πολιτείας", όπως όρίζεται από τον Καταστατικό χάρτη της.

     Και πάντα ταύτα διότι δεν νοείται να ασχολούμεθα με την εκμάθηση της ...εναέριας αλλαγής καλπασμού, αγνοώντας το πολιτικό "ευαγγέλιο" της ανθρωπότητος που λέγεται "Πολιτεία", ή, τα διαχρονικά διδάγματα του Ξενοφώντος, όπως τα κατέγραψε στο "Περί Ιππικής" του!


     Προς αναπλήρωση του φιλοσοφικού κενού του συγχρόνου κοινωνανθρώπου έναντι του φαινομένου της ζωής, επελέγη η μελέτη μιας κορυφαίας πνευματικής προσωπικότητος του νεώτερου Ελληνισμού ο οποίος χαρακτηρίσθηκε αντάξιος του Αδαμαντίου Κοραή και προς Τιμή του οποίου η Βιβλιοθήκη της Ακαδημίας Αθηνών φέρει το όνομά του.

Ιωάννης Συκουτρής

     Έτσι, στον κύκλο των θεωρητικών μαθημάτων μας θα μυηθούμε στο περιεχόμενο του συγγράμματος "Φιλοσοφία της Ζωής" του πανεπιστημιακού Δασκάλου Ιωάννη Συκουτρή.

     Ο Ιωάννης Συκουτρής, κλασικός φιλόλογος, βυζαντινολόγος και νεοελληνιστής, ο σημαντικότερος ίσως μελετητής της αρχαιότητος που γέννησε ο Ελληνικός εικοστός αιώνας, έχει να μας διδάξει πολλά ως προς την αντίληψη της ζωής και, δη, την ηρωική προσέγγισή της, κατά πως ταιριάζει σε διακόνους πολεμικής τέχνης όπως η Έφιππη Τοξοβολία και θα τον ακούσουμε να μας υπενθυμίζει εκ του τάφου: «...Αλλ᾿ εκούσιος ή ακούσιος ο θάνατος τοῦ ήρωος, είναι πάντοτε μία έκρηξις ηφαιστείου. Να έτσι εξαφνικὰ σπα το δοχείον της ζωής του, συντρίβεται και συντρίβει όλα γύρω του, φλέγεται και φλέγει, φωτίζεται και φωτίζει -και τρομάζουν οι δειλοὶ και ταπεινοὶ και φθονεροί. Οργὴ Κυρίου...».

     Εκ της μέχρι τούδε λειτουργίας της Σχολής μας απεδείχθη η αναγκαιότητα της έγκαιρης διδασκαλίας Ιππογνωσίας διότι δεν νοείται οδηγός οχήματος να οδηγεί το όχημά του χωρίς να το γνωρίζει ως δημιούργημα, ώστε να το υπηρετεί σωστά! Έτσι, κρίνεται σκόπιμη η προκαταρκτική διδασκαλία, προ της εφιππεύσεως, αυτού του κρισίμου γνωστικού αντικειμένου με την βοήθεια της συγγραφής του κορυφαίου Έλληνος Ιππογνώστη και Ιππιατρού, αειμνήστου Καθηγητή Θεοδώρου Γ. Αντίκα, επιτίμου Μέλους της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας".  

     Ομοίως, απαραίτητη αναδεικνύεται και η, προ της πρώτης ιππεύσεως, διδασκαλία βασικών αρχών Ιππικής σε κάθε μέλλοντα Εφιπποτοξότη. Ένας γενικός προϊδεασμός είναι απαραίτητος όχι μόνον για την ασφάλεια του μαθητή αλλά και για την αποφυγή σπατάλης χρόνου που συνεπάγεται η άγνοια αυτών των ουσιωδών αρχών για κάποιον ο οποίος είναι αποφασιμένος να προοδεύσει επί του Ίππου.

      Το "εσωτερικό" μονοπάτι της Έφιππης Τοξοβολίας, η Ενστικτώδης Τοξοβολία (εν αντιθέσει με το "εξωτερικό" που είναι η Ιππασία) είναι απαραίτητο να αποτελέσει αντικείμενο μυήσεως για τον μέλλοντα Εφιπποτοξότη. Και γι αυτή την μυητικήν εισαγωγή τίποτε άλλο δεν κρίνεται ως καλύτερο από τις διδασκαλίες του βιβλίου του Eugen Herriggel ¨Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας".

     Αναφορικώς με το Ιππικό Θέατρο να πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό απεδείχθη μέγα βοήθημα πολλών μαθητών μας οι οποίοι, αρχικώς, είχαν ισχυρούς φόβους απέναντι στον Ίππο ώστε να τους ξεπεράσουν, βιώνοντας σε βάθος τον σκηνικό ρόλο του Ιππέως-πολεμιστή ο οποίος διδάσκεται δια των σχετικών μαθημάτων, λόγος για τον οποίο η Σχολή Ιππικού Θεάτρου αποτελεί ακρογωνιαίο εκπαιδευτικό λίθο των "Ελλήνων Κενταύρων".

     Η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" αναπτύσσει την διδασκαλία της επί σεναρίου, συγγεγραμμένου από τον Ιδρυτή της Ομάδος, αφορώντος τον ηρωικό βίο του αναγεννησιακού διανοουμένου και πολεμιστή Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη.

     Η διδασκαλία της Σχολής Ιππικού Θεάτρου παρακολουθεί εκείνη του αειμνήστου Δημήτρη Ροντήρη, όπως την μελέτησε ο Ιδρυτής της Ομάδος και της συγκεκριμένης Σχολής, ο οποίος, προ χρόνων, είχε την τύχη να εντρυφήσει στις σημειώσεις του μεγάλου Δασκάλου, κατόπιν αδείας της θυγατέρας του, ερίτιμης κυρίας Κ. Ροντήρη, στην οικία του αναβιωτή της αρχαίας τραγωδίας. 

      Η διδασκαλία του Δημήτρη Ροντήρη ευθυγραμμίζεται με την ετυμολογία του "θεάτρου" εκ του "θεώμαι" επικεντρωμένη στην σκηνική απόδοση ολοκλήρου του εύρους της αντικειμενικής αλήθειας και όχι της υποκειμενικής αναπαραστάσεώς της, της, κατά κανόνα επηρεασμένης από παράπλευρες σκοπιμότητες οι οποίες εκχυδαίζουν την σκηνική τέχνη! Στους "Έλληνες Κενταύρους" επιλέγουμε τους καλύτερους, πάντοτε, Δασκάλους!

     Στην Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" "θεώμεθα" την αλήθεια και αληθώς την αποδίδουμε επί σκηνής! Δεν προτιθέμεθα να παραστήσουμε τον κακό με την μορφή ...Γερμανών, διότι η παρωδία της Νυρεμβέργης η οποία παρεβίασε την, παγκοσμίως, πρώτην αρχή Δικαίου "Κανένα έγκλημα και καμία ποινή άνευ Νόμου" (Nullum crimen nulla poena sine lege) δεν μας πείθει να ευθυγραμμισθούμε με νόρμες ρατσιστικού μίσους εναντίον του οιουδήποτε λαού, όπως δεν θα παραστήσουμε τον κακό με την μορφή των ...Ρώσων, παρά την επίσημη παραδοχή τους ως ενόχων του ειδεχθούς εγκλήματος του Κατύν! Ο αναγεννησιακός Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης αποδίδεται  επί της σκηνής μας ως "αυτό" που η ανεπηρέαστη θέασή του σκιαγραφεί ως μέρος της εποχής του, καθώς η αλήθεια και η δικαιοσύνη είναι τα "μέτρα" μας! 

     Η διδασκαλία των μαθημάτων της Σχολής Ιππικού Θεάτρου κατά τον επικείμενο κύκλο θα διεξαχθεί σε ανοικτό, ενεργειακό χώρο, με τους διδασκόμενους επί αρχαίων θώκων όπου οι αισθήσεις προσλαμβάνουν μια πληροφόρηση που πιστώνεται με εντελέχεια ανάλογη εκείνης που απαιτεί το υποκριτικό, γνωστικό, αντικείμενο.

     Τα μαθήματα, τετράωρα εβδομαδιαίως, θα διεξαχθούν σε ειδικώς επιλεγμένους κλειστούς, αλλά και σε ανοικτούς (ιστορικούς) χώρους, όπως θα ανακοινωθεί εγκαίρως και λεπτομερώς. Καθώς, πάντοτε, μεριμνούμε η επιλογή των χώρων θα έχει, κυρίως, ενεργειακά κριτήρια ώστε η αφομοίωση της διδασκαλίας να είναι εντελής και εύληπτη σε όσους ευτυχήσουν να τα παρακολουθήσουν.

     Έτσι, οι διατιθέμενες "πηγές" της και η κοσμοθέαση της Σχολής μας, εγγυώνται μιαν εξαιρετικώς γόνιμη και ψυχωφελή διδασκαλία των προγραμματισμένων θεωρητικών μαθημάτων των οποίων θα γίνουν κοινωνοί όλοι οι ενδιαφερόμενοι να εγγραφούν στην Σχολή μας ως μέλλοντες Εφιπποτοξότες από την αρχή (Σεπτέμβριος 2022) της νέας, ΙΕ' Προπονητικής Περιόδου της λειτουργίας των "Ελλήνων Κενταύρων".

Διότι, "Έλλην Κένταυρος" ...αστοιχείωτος, δεν νοείται!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.