Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΕΣ ...ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

 ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΕΣ ...

...ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ



     Στον σχεδιασμό συμμετοχών στα μαθήματά μας, σταθμίζοντας, κατά προτεραιότητα, την ευημερία του Ίππου με την εφαρμοζόμενη Διαλειμματικήν Εξάσκησή του (Διαλ.Εξα.) σήμερα, ο Αρχηγός μας υπελόγισε ακόμη μία νέα συμμετοχή, του Ιωάννη που τον καλωσορίσαμε, σε ένα πρόγραμμα μαθημάτων που, πραγματικά, το θεωρούμε σταθμό!


     Η Ιππασία είναι μια δραστηριότητα, αμιγώς, φυσικού εδάφους και όχι κλειστών χώρων θεωρούμε δε ότι το δικό μας Ιππευτήριο συνδυάζοντας την ασφάλεια ενός εκτεταμένου (52 στρεμμάτων), "πανταχόθεν" περίκλειστου όσο και φυσικού χώρου προσφέρει τις καλύτερες εκπαιδευτικές συνθήκες ώστε να ασκηθεί ο οιοσδήποτε στην Ιππική κατά τον αυθεντικότερο τρόπο. Και όταν αυτό προσφέρεται και υπό την παράμετρο ενός ικανότατου Εκπαιδευτή, τότε μιλάμε γι αυτό που παρατηρούμε σταθερά σε κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα στη Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων", όπως και στην τελευταία κατά την οποία παρατηρήσαμε μια, μαζική, "γεωμετρική" πρόοδο! 

      Αιφνιδιαστικός και πάντοτε αποτελεσματικός ο Αρχηγός της Ομάδος μας Αντώνης Διαγούπης, σήμερα, … «έσπρωξε» προς την «Πύλη των Εκπαιδευτών» την μαθήτριά του Δέσποινα ενώ, παραλλήλως, εφήρμοσε και δραστικότατο ασκησιολόγιο ενθαρρύνσεως για την μαθήτριά του Άσπα με αποτέλεσμα να αναδειχθεί μια πολυτάλαντη, μέλλουσα, Εκπαιδεύτρια και μια ικανότατη ισορροπίστρια Γυμνιππευτικής, αντιστοίχως! Πάνω απ΄ όλα, ο ίδιος ο Αντώνης εγγυάται έναν πραγματικά πολυτάλαντο, μέλλοντα, Εκπαιδευτή με έμπνευση εξατομικευμένη για κάθε μαθητή του αλλά και με διαδραστική συνδυαστικότητα η οποία, βεβαίως, επενδύεται στην οικονομία δυνάμεων και, κατά συνέπεια, στην ίδια την ευημερία του Ίππου με παράλληλη πρόοδο των ασκουμένων. Η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» δημιουργεί, αληθή, ιππικό Πολιτισμό! 


      Αξιοποιώντας το επικοινωνιακότατο ταλέντο του, ο Αρχηγός μας παραμένει επεξηγηματικός των τακτικών του αιτιολογώντας τις στο έπακρο, αν και μη υπόχρεως... Πολύ σωστά πιστεύει ότι κάθε συνεννόηση η οποία δεν φείδεται λόγου προλαμβάνει παρεξηγήσεις και εξομαλύνει τις διανθρώπινες σχέσεις. Θα λέγαμε, είναι η Παιδεία του(!) η οποία του συμπαραστέκει στο έργο του και αυτό είναι κάτι το οποίο, όντως, για πρώτη φορά παρατηρείται στη Σχολή μας η οποία φημίζεται για την "ερμητικότητά" της και για το επίμονο "έρκος των οδόντων της" το οποίο υπαγόρευσε η λακωνικότητα του Ιδρυτή της ο οποίος όμως, όχι μόνον δεν αντιτίθεται στην αντίθετη τακτική του Αρχηγού μας αλλά και τον ενθαρρύνει να εκφράζεται όπως το ωραίο περιεχόμενό του, του υπαγορεύει. Κι έτσι, σήμερα, κύλισε ένα ακόμη γεμάτο τετράωρο με ένα δυναμικό ασκησιολόγιο γεμάτο "ουσία" και συλλογική πρόοδο.


     Πρώτη, επί τούτου απ΄ ό,τι έδειξε ο Αντώνης με την σειρά των σημερινών εκπαιδευομένων, η Δέσποινα Μπόνου η οποία, πια, έχει φτάσει σε ένα πολύ σημείο ώστε ακόμη και ως μη "Εφιπποτοξότρια" να μπορεί να χαρακτηρισθεί μια πολύ καλή Αμαζόνα!


     Ο οργανωτικότατος Αντώνης, σήμερα, την "ξετίναξε" ανανεώνοντάς της την "ιππική μνήμη" με ένα προκαταρκτικό πρόγραμμα το οποίο της αναζωπύρωσε όλες τις γνώσεις και την εμπειρία της από την μέχρι τώρα σχέση της με την Ιππασία και όχι τυχαίως.


     Και, βεβαίως, δεν παράλειψε, ο δαιμόνιος Αρχηγός μας να της θυμίσει και τον ..."αρραβώνα" της με την Έφιππη Τοξοβολία με την οποία, η Δέσποινα, έχει θεμελιώσει μιαν ισχυρή σχέση!


     Τέλος, ο ευφυέστατος Αντώνης υπέβαλε την ανυποψίαστη Δέσποινα σε προχωρημένες ασκήσεις ισορροπίας οι οποίες είναι ευεργετικές όχι μόνον για τους Εφιπποτοξότες αλλά και για κάθε Ιππέα αξιώσεων. Γιατί, όμως όλα αυτά τα ...πονηρώς σχεδιασμένα από τον Αντώνη για την Δέσποινα;


     Mα, φυσικά, διότι ο Αντώνης συμμερίζεται απολύτως το "Αμμες δε γ' εσσόμεθα πολλώ κάρρονες" θέλοντας τους μαθητές του πολύ καλύτερους όλων των προηγουμένων, όπως κάθε άξιος Εκπαιδευτής θέλει τους εκπαιδευομένους του πολύ καλύτερους του εαυτού του! Και για σήμερα ο Αντώνης ήθελε την Δέσποινα να περνά το κατώφλι της μέλλουσας Εκπαιδεύτριας, αναθέτοντάς της, πάντοτε υπό την επίβλεψή του, μαθήματα που θα ακολουθούσαν! Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" επιλέγει προηγμένες μεθόδους εκπαιδεύσεως που ελάχιστες Σχολές "υποψιάζονται"! 


     Αν και απροετοίμαστη, η Δέσποινα, δεν αιφνιδιάστηκε από την ξαφνική ανάθεση ενός τόσο υπεύθυνου έργου και "ανασύροντας μνήμες" αμέσως σχεδίασε κατά νου το "δέον γενέσθαι" προχωρώντας χωρίς καμία καθυστέρηση στην εφαρμογή του, ξεκινώντας το μάθημά της. Και ξεκίνησε με την καλότατη Διώνη μας την οποία, η Δέσποινα, βοήθησε να βαθύνει ακόμη περισσότερο το "κάθισμά" της και να απελευθερωθεί από κάθε φόβο ισορροπιστικής ασταθείας. 


     Επόμενος "σταθμός" της Δέσποινας, η Άσπα μας, την οποία αντιμετώπισε με την ίδια προσοχή και υπευθυνότητα.


     Η Άσπα, αν και προσήλθε στο μάθημά της "μεταφέροντας" κάποιους φόβους κι επιφυλάξεις για την ισορροπία της, κάτι που συμβαίνει συχνά με τους μαθητές οι οποίοι "ανακυκλώνουν" στη μνήμη τους αρνητικά στερεότυπα κινδύνων, αντιμετωπίσθηκε εξυπνότατα από τον Αντώνη. Και το "φάρμακο" για την περίσταση το επέλεξε, μεν ο Αντώνης ο οποίος εμπιστεύθηκε την εφαρμογή του στη Δέσποινα και δεν ήταν άλλο από τον ...μουσικό καθησυχασμό. Έτσι, η Δέσποινα έδωσε τη φλογέρα στην Άσπα ζητώντας της να αρχίσει να παράγει ήχους. Πειθαρχημένος χαρακτήρας η Άσπα, πήρε τη φλογέρα και, αυτομάτως, αποδέσμευσε, κατ΄ ανάγκην, το ένα της χέρι για να μπορέσει να κρατήσει το πνευστό. Από την αφετηρία αυτή ξεκίνησε η "ατραπός" της ενισχύσεως της ισορροπιστικής αυτοπεποιθήσεως της Άσπας και, εν συνεχεία θα δούμε "που" κατέληξε.


     Κι ενώ ο υπέροχος Ίππος μας συνέχιζε να κινείται στο Ιππευτήριο, η Άσπα κλήθηκε να χειριστεί τη φλογέρα της κανονικά, με τα δύο χέρια και η Άσπα το ...απετόλμησε! Ακόμη βαθύτερη η ενίσχυση της ισορροπιστικής αυτοπεποιθήσεως της Άσπας, τώρα, που διαπίστωνε ότι δεν χρειάζονταν η στήριξη επί των ηνιών για να ισορροπήσει αλλά η σωστή διαχείριση του κέντρου βάρους του κορμού της. Είπαμε, οι μέθοδοι της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι ρηξικέλευθοι αλλά και "μεταλαμπαδευμένες" ακόμη και στους μαθητές μας.


     Και τώρα που η Άσπα βοηθήθηκε να αντιληφθεί ότι για την ευσταθή ιππικήν ισορροπία της προέχει η σωστή διαχείριση του κέντρου βάρους του κορμού της, θα έπρεπε να "βυθισθεί" σε ακόμη ...βαθύτερα "νερά" ισορροπιστικής κατανοήσεως και, τώρα, θα έπρεπε να νιώσει ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση αποδεσμεύοντας ακόμη και την όρασή της ως έμμεσο υποστήριγμα ισορροπίας. Και τα μάτια της Άσπας έκλεισαν για να εμπιστευθεί η ίδια πολύ περισσότερο τον Ίππο της και την δική του, πλέον, όραση! 


     Με κλειστά μάτια και τα χέρια χωρίς να κρατούν ηνίες, η Άσπα ισορρόπησε άνετα επάνω στον κινούμενο Ίππο της κι έδειξε ότι παραμερίζει αποφασιστικώς φόβους κι επιφυλάξεις κι αυτό είναι και το ζητούμενο!


      Και όπως ήταν φυσικό, το επόμενο βήμα ήταν η Άσπα να ισορροπεί έφιππη και εν κινήσει, παίζοντας τη φλογέρα της, χωρίς στήριξη επί των ηνιών και χωρίς να βλέπει! Τώρα, η αποτίναξη κάθε φόβου και η ανάκτηση της αυτοπεποιθήσεως είχε επιτευχθεί και άρχιζε η υλοποίηση του κυρίως μαθήματος αφήνοντας την Άσπα να ζητήσει η ίδια τα ...παραπέρα! Και, ω, της μεγάλης χαράς μας, ακούγοντάς την να ζητά ασκήσεις ...ακροβατικές!


     Εν κινήσει, πάντοτε, η Άσπα μας έδειξε τη ...σβούρα στη ράχη του Ίππου της ενώ αυτός ήταν εν κινήσει και, μάλιστα, με τέτοια παρόρμηση και ταχύτητα που δεν σταμάτησε ακόμη κι όταν άκουσε την εντολή "Αρκετά!". Η μέχρι τώρα επιφυλακτική έως και φοβισμένη Άσπα μας, είχε μεταβληθεί σε ...αχαλίνωτη Αμαζόνα!


     Και η καταληκτική άσκηση που μας ζήτησε η Άσπα να εκτελέσει ήταν ένα ...ορθοστάδην, κάτι που κατάφερε με ταχύτητα και ακρίβεια! Φόβοι κι επιφυλάξεις, ξάφνου, βρέθηκαν στον κάλαθο ...απορριμμάτων! Αυτά συμβαίνουν στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" όταν συμπράττουν ο Αντώνης με την Δέσποινα.


     Ολόσωστη, δυναμικότατη και θεαματικότατη και η αφίππευση εκ του ορθοστάδην της Άσπας, επιστέγασε το μάθημά της, όπως ακριβώς απαιτείται για τον "επίλογο" κάθε μαθήματος της Σχολής μας.


     Τον πρωτοείσακτο Ιωάννη ανέλαβε ο ίδιος ο Αντώνης για το εισαγωγικό μάθημά του και με την δι'  εφάλσεως εφίππευση, αλλά και με την όλη σωματοδομή του ο Ιωάννης έδειξε εξ αρχής ένα γυμνασμένο άτομο. Τι σημαίνει όμως κάτι τέτοιο στην Ιππασία; Δεν είναι κάτι καλό να είσαι γυμνασμένος στην Ιππασία, ή, μήπως, δεν επιδιώκουμε να γυμναζόμαστε κάνοντας Ιππασία, ή, μήπως, η ίδια η Ιππασία δεν μας γυμνάζει εκόντες άκοντες;

     Bεβαίως και είναι προσόν να είμαστε γυμνασμένοι κάνοντας Ιππασία και η ίδια η Ιππασία μας γυμνάζει, όμως, στην Ιππασία θα πρέπει να είμαστε εύκαμπτοι και σ΄ αυτή η ευλυγισία αποτελεί προϋπόθεση, όμως, ο Ιωάννης έχοντας ασχοληθεί με ένα πολύ "βαρύ" είδος γυμναστικής έδειξε ότι είναι, ναι μεν, γυμνασμένος, αλλά σε βάρος της απαραίτητης ευλυγισίας η οποία είναι απαραίτητη για την Ιππασία. Το μάτι του επιμελούς Εκπαιδευτή είναι υποχρεωμένο να παρατηρεί προσεκτικά τα πάντα...

     Έτσι, αμέσως ξεκίνησε ο απαραίτητος "πρόλογος" του εισαγωγικού του μαθήματος, ώστε να προετοιμασθεί καταλλήλως ο Ιωάννης για το κυρίως ασκησιολόγιό του.


     Ερμηνεύοντας επακριβώς την "ψυχολογία" του Ιωάννη και διαπιστώνοντας ότι δεν διακατέχεται από ισχυρούς ανασταλτικούς φόβους ισορροπίας, απελευθερώθηκαν τα χέρια του από τις ηνίες ώστε να ανακαλύψει τον σημαντικότατο ρόλο της διαχειρίσεως του κέντρου βάρους του κορμού του στην ισορροπία του και ακολούθως του ζητήθηκε να εκτελέσει άρσεις των γονάτων προς τα επάνω, χαλαρώνοντας το σώμα του από την μέση και κάτω, όπως και να εκτελέσει ασκήσεις χαλαρώσεως των ώμων με την βοήθεια αμφίδρομης μετατοπίσεως του Τόξου (εμπρός, πίσω).


     Ακολούθησε η άσκηση με τα μπαλάκια η οποία απομακρύνει την αγωνία ισορροπιστικών ασταθειών ενώ, παραλλήλως, διαμορφώνει ψυχολογία παιγνιδιού αλλά και χαλαρώνει, βαθαίνοντας το "κάθισμα", μια άσκηση την οποία ο Αντώνης εκτιμά και, βεβαίως, πολύ σωστά! 


     Η άσκηση της μπάλας αποτελεί δυναμική προέκταση της ασκήσεως με τα μπαλάκια και απαιτεί ανάπτυξη προσπαθειών με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και ο Αντώνης ξέρει τι χρειάζεται ο κάθε μαθητής του.

     Με τον Ίππο, πρώτο να αποκαλύπτει ότι πολλά χαλάρωσαν (αυτά τα πλάσματα είναι πολύ ...μαρτυριάρικα...) ο Ιωάννης έδειξε πολύ πιο εύκαμπτος και χαλαρωμένος αφήνοντας και πολύ πιο ...χαλαρό το κράτημα των ηνιών με αποτέλεσμα ο παρατηρητικότατος Αντώνης να προχωρήσει στο επόμενο βήμα. 


      Και το επόμενο και, τελευταίο βήμα γι αυτό το, πρώτο, εισαγωγικό μάθημα αρχαρίου, είναι μια "γεύση" Έφιππης Τοξοβολίας με τον Ίππο σε βάδην ώστε ο πρωτοείσακτος να μορφώσει μια "εικόνα" του κυρίως αντικειμένου του. Και σ΄ αυτό ο Ιωάννης τα πήγε θαυμάσια όπως και σε όλο το μάθημά του, όπως θαυμάσια τα πήγαν και ο Αντώνης αλλά και τετράποδος Μπάλιος μας ο οποίος συνεχώς κερδίζει ολοένα και περισσότερης εκτιμήσεως από όλους μας!

     Πραγματική ευλογία για την Ομάδα μας, ένας Αρχηγός που αφιερώνεται ξεχωριστά στον καθένα μαθητή του ώστε να προοδεύει, που φροντίζει με καθήκοντα Εκπαιδευτή αλλά και σταυλίτη τον σχολικό μας Ίππο ώστε να ευημερεί, που μεριμνά για τις εγκαταστάσεις μη διστάζοντας να καθαρίζει τον Σταύλο ακόμη κι όταν είναι κατάκοπος μετά τα μαθήματα μιας "βαρειάς" εκπαιδευτικής ημερίδος όπως η σημερινή! Γι αυτό και στον ανεκτίμητό μας Αντώνη Διαγούπη, ένα ομαδικό «ευχαριστώ» δεν σημαίνει σχεδόν τίποτε…!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.