ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
TOY ΒΑΣΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΙΠΠΑΣΙΑΣ
Στην, πάντοτε υπέροχη, Κοιλάδα των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ", ανάμεσα σε εκατοντάδες λιόδεντρα και πάνω σ' ένα απάτητο χορτάρι, την Κυριακή 4η Μαίου 2014 ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" προσέφερε στα Μέλη και σε φίλους της Ομάδος μας, ένα Σεμινάριο διδασκαλίας του πρώτου, βασικού, μαθήματος Ιππασίας, με αφορμή την έναρξη των μαθημάτων ενός νέου Μέλους μας.
Τηρώντας τη βασική αρχή μας να μην έχουμε χρεία "μυστικών", θεωρήσαμε ότι αυτό το πρώτο μάθημα θα έπρεπε να αποτελέσει και μια ευκαιρία φρεσκαρίσματος της μνήμης των προχωρημένων Μελών μας ώστε, με την σειρά τους, να μπορούν να το διδάξουν και σε επερχομένους, ενώ θελήσαμε να το κάνουμε ευρύτερα γνωστό και σε ενδιαφερομένους φίλους οι οποίοι θα ήθελαν, ενδεχομένως να το εφαρμόσουν, έχοντας, ήδη, αποδειχθεί ασφαλέστατο αλλά και αποδοτικό.
Το σεμινάριο του Αρχηγού των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" άρχισε με την διδασκαλία του Κύκλου προσεγγίσεως που αποτελεί την βάση της Φυσικής Ιππικής.
Ακολούθησε για όλους η, επίσης, βασική ρυταγώγηση, δηλαδή, η διεύθυνση του Ίππου από το έδαφος με βραχύ ρυτήρα. Κατ' αρχήν η ρυταγώγηση έγινε επί ασφάλτινου κατωφερικού εδάφους, ακολούθησε δε ρυταγώγηση επί φυσικού χωμάτινου ίχνους.
Ο νέος μας μαθητής ξεκίνησε κι αυτός τη σχέση του με τον Ίππο ρυταγωγώντας τον με πολλή λεπτότητα αλλά και αποτελεσματικότητα κάνοντάς μας να παρατηρήσουμε ότι ενώ είχε μία ευμεγέθη σωματοδομή, τα χέρια του ήσαν ιδιαιτέρως "ευγενικά". Σχολιάσαμε, κατ' ιδίαν, το γεγονός χωρίς ο ίδιος να μας ακούσει και κατόπιν, μετά το πέρας του μαθήματος μας απεκάλυψε ότι σπουδάζει κλασικό ...πιάνο! Τίποτε τυχαίο!
Πράγματι, από την πρώτη στιγμή της ρυταγωγήσεως που επεχείρησε ο νέος μας μαθητής μέχρι και τη τελευταία παρατηρούσαμε τα χέρια του και σκεφτόμασταν πόσο θα χαίρονταν τα αγαπημένα μας τετράποδα εάν τα ίππευαν ...πιανίστες!
Κατά την ίδιαν ώρα με τον δεύτερο Ίππο άλλοι παρόντες ρυταγωγούσαν αξιοποιώντας τις ρυταγωγικές διαδρομές με άλλους εφιππεύοντες, ένας ωραίος συνδυασμός που καθιστά ακόμη πιο υπεύθυνο τον ρυταγωγούντα ο οποίος αντιλαμβάνεται το πόσο προσεκτικός πρέπει να είναι ώστε να μη φέρει σε δύσκολη ισορροπιστική κατάσταση τον αναβάτη του.
Κατόπιν ήρθε η σειρά των κυρίως γυμνιππευτικών ασκήσεων του νέου μας μαθητή.
Πρώτη άσκηση η δι εφάλσεως, στρατιωτική, εφίππευση και ο νέος μαθητής μας δε φάνηκε να δυσκολεύεται καθόλου! Η έφαλσή του θα έκανε πολλούς ανατολικούς Ιππείς να ...ζηλέψουν!
Το να ξεκινάς την Ιππασία σε ένα παρόμοιο περιβάλλον είναι, πράγματι, κάτι που ελάχιστοι έχουν το προνόμιο να απολαύσουν. και απεδείχθη ότι και αυτό το ξεκίνημα ενός ακόμη μαθητή μας υπήρξε άριστο!
Ο νέος μαθητής μας όχι μόνον δε κούρασε καθόλου τον Εκπαιδευτή του Αρπάλυκο εκτελώντας άψογα όλες τις γυμνιππευτικές ασκήσεις του προγράμματός μας αλλά, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, τον έκανε να δηλώσει καταχαρούμενος με την "ανταπόκριση" του μαθητή του! Το ίδιο δήλωσε και για την επιτυχή ίππευση του Χαραλάμπους και όσων Συνασκουμένων σήμερα ίππευσαν ή έγιναν κοινωνοί πολύ χρήσιμων γνώσεων που άλλες αγνοούσαν και άλλες είχαν "ατονήσει" στη μνήμη τους. Παρόμοια, δωρεάν προσφερόμενα Σεμινάρια θα συνεχίσει ο Αρχηγός των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" Αρπάλυκος να προσφέρει στα Μέλη μας αλλά και στους φίλους μας
ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΙΠΠΟΥ ΜΕ ΤΟΞΟ ΚΑΙ ΒΕΛΗ
Στο πλαίσιο των όσων αναπτύχθηκαν στο συγκεκριμένο Σεμινάριο ήταν και μία διαδικασία εξοικειώσεως του Ίππου με το Τόξο και τα βέλη, ώστε, με ασφάλεια προς αυτά τα απαραίτητα παρελκόμενα να μπορεί να λειτουργήσει ένας Ίππος στην Έφιππη Τοξοβολία.
Η εξοικείωση υπήρξε απολύτως ρεαλιστική και επεχειρήθη με απόλυτην επιτυχία επί του River Dance ο οποίος, προσφάτως δωρήθηκε στην Ομάδα μας προερχόμενος από την Υπερπήδηση Εμποδίων χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία Έφιππης Τοξοβολίας. ο Ίππος τοποθετήθηκε σε ένα περιβάλλον με ελάχιστο χορτάρι και αφέθηκε επιτοπίως σε μίαν υποτυπώδη συγκράτηση, χωρίς την άσκηση καμιάς συγκρατητικής εντάσεως.
Όπως κατά κανόνα συνηθίζεται, ο υπό εξοικείωση Ίππος αφέθηκε να ταυτοποιήσει δια της οσφρήσεως το Τόξο και τα βέλη
Kατόπιν άρχισε η διαδικασία ταυτοποιήσεως δια της αφής του Τόξου και των βελών, με την ήπια, κατ' αρχήν, επαφή σε όλη την επιφάνεια του σώματος του Ίππου η οποία, επαφή, άρχισε να γίνεται αρκετά αισθητή (έντονη) αλλά πάντοτε με "κυκλικές κινήσεις" του χεριού που τα κρατά, αρχής γενομένης από τον αυχένα (εμπρός) προς τους γλουτούς (πίσω) και από την ράχη (επάνω) προς την κοιλιά (κάτω).
Στην ακρωμία η επαφή Τόξου και βελών με το δέρμα του Ίππου γίνεται έντονη θυμίζοντάς του το έντονο χάδι της αρχικής επαφής κατά τον Κύκλο Προσεγγίσεως.
Κινώντας το Τόξο και τα βέλη προς τα πίσω έχει μεγαλύτερη σημασία η επαφή με το πτέρωμα των βελών ευθέως προς την φορά των τριχών και αντιστρόφως.
Δεν παραλείπουμε να τοποθετήσουμε το χέρι με το Τόξο και το βέλος στο ινιακό του Ίππου ενώ η χορδή του Τόξου να βρίσκεται στο πρόσωπο και κάτω από το μάτι. Εδώ, με το άλλο χέρι θα κρούσουμε ελαφρά την χορδή χωρίς να χτυπήσουμε τον Ίππο στο πρόσωπο, απλώς για να παραγάγουμε θόρυβο.
Βλέποντας ότι σε όλη τη μέχρι τώρα διαδικασία ο River Dance παραμένει ατάραχος ξεκινάμε τις τοξεύσεις κατ' αρχήν από εμπρός προς τα πίσω και παραλλήλως με την ευθυγράμμιση του Ίππου. Στην αρχή τα εκτοξευόμενα βέλη μας όταν φθάνουν στον προορισμό τους (συνήθως, έδαφος) δεν παράγουν θόρυβο ενώ, κατόπιν επιδιώκουμε να παράγουν. Αυτό το τελευταίο, δηλαδή, η βαθμιαία παραγωγή θορύβων από την πρόσκρουση των βελών είναι κάτι που τηρούμε σε όλες τις επόμενες φάσεις.
Τώρα τα βέλη μας τα τοξεύουμε από εμπρός διαγωνίως και προς τα πίσω του Ίππου συνοδεύοντας κάθε τόξευση και με μία δική μας ισχυρή και κοφτή ιαχή.
Τώρα τοξεύουμε εμπρός και καθέτως προς τον διαμήκη άξονα του Ίππου, (υπό γωνία 90 μοιρών) ώστε ο Ίππος να μπορεί να παρακολουθήσει καλύτερα το ιπτάμενο βέλος προ του οπτικού του πεδίου. Δεν παραλείπουμε τις ιαχές.
Κατά την τελική φάση, τα βέλη μας θα εκτοξευθούν κάτω από την κοιλιά του Ίππου και μεταξύ εμπροσθίων και οπισθίων σκελών, προσέχοντας, βεβαίως, να μη τραυματίσουμε τον Ίππο
Κατά την τελική αυτή φάση, τα προσπίπτοντα βέλη θα πρέπει να παράγουν ισχυρό θόρυβο ενώ εμείς θα πρέπει να μη παραλείπουμε την ισχυρή αλλά και κοφτή ιαχή. Στη περίπτωσή μας, ο River Dance, μας έπεισε απολύτως για την καταλληλότητά του στην Έφιππη Τοξοβολία, κάτι που επιβεβαιώνουν ο, πλήρεις αταραξίας του, φωτογραφίες από την εξοικείωση που επιτυχώς επιχειρήθηκε!
Όλη αυτή η διαδικασία εξοικειώσεως του νέου μας Ίππου στο έδαφος, ακολουθήθηκε βεβαίως και από την προέκτασή της στην εξοικείωσή του ιππευομένου και με τοξεύσεις από τη ...ράχη του!
Κατ' αρχήν, τον φέραμε ως ανίππευτο θεατή στο πεδίο της μελλοντικής του δράσεως αφήνοντάς τον να παρατηρήσει τους καλπασμούς του τετραπόδου "ομολόγου" του και τις τοξεύσεις του αναβάτη του.
Ο νεο-εισαγόμενος, εν συνεχεία, θα ιππευθεί αλλά θα παραμείνει σε στάση συνεχίζοντας να παρατηρεί μπροστά του την εφιπποτοξοτική δραστηριότητα, ενώ μας δείχνει με την προσήλωσή του αλλά και την ηρεμία του, το ενδιαφέρον του για την Έφιππη Τοξοβολία.
Πολλές ασκήσεις αποσπάσεως της παρατηρητικότητος του νεο-εισαγομένου Ίππου, ασκήσεις απο-ενοχοποιήσεως των συνθετόντων μερών της Έφιππης Τοξοβολίας, θα επιχειρηθούν καθ' όλη την διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ώσπου, ο νεο-εισαγόμενος Ίππος ιππευόμενος από τον αναβάτη του ο οποίος θα φέρει και το Τόξο με τα βέλη, θα κινηθεί στο ίδιο ίχνος στο οποίο ο προηγούμενος "ομόλογός" του του "έδειξε" τις συνθήκες της Έφιππης Τοξοβολίας. Αρχικώς, σε βάδην, ο Ιππέας θα προσομοιώσει κινήσεις Έφιππης Τοξοβολίας χωρίς να τοξεύσει ενισχύοντας την αίσθηση ασφαλείας του Ίππου στις ενστικτώδεις αλλά συχνά απότομες κινήσεις του Εφιπποτοξότη. Το ίδιο θα επαναληφθεί και στους τρεις βηματισμούς του Ίππου.
Ώσπου, τελικώς καλπάζοντας και με τοξεύοντα τον Ιππέα, εισάγεται ομαλώς στη μελλοντική αποστολή του που θα είναι η Έφιππη Τοξοβολία. Και ο River Dance, αυτός ο υπέροχος "Χορός του Ποταμού", περνά με επιτυχία την "πύλη" της Έφιππης Τοξοβολίας επιβεβαιώνοντας τις μεθόδους μας ως τις ασφαλέστερες και πλέον αποτελεσματικές για την μετεξέλιξη του οιουδήποτε Ίππου σε έναν ασφαλή και ενθουσιώδη Συνεργάτη του Ανθρώπου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.