Τρίτη 5 Ιουλίου 2022

ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΟΥΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ 

ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΟΥΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 


     Την Κυριακή, 17η Ιουλίου 2022 στις 18:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος μας, θα διεξαχθεί μια δυναμική Προπόνηση Ενστικτώδους Τοξοβολίας της οποίας το περιεχόμενο θα είναι η «επαναφορά» μας μετά από μιαν αναγκαστική περίοδο αποχής από την ομαδική Γραμμή Βολής. Η διάρκεια της Προπονήσεως θα είναι 90 λεπτά και το περιεχόμενό της θα επικεντρώνεται στους "άξονες" χρόνου και ευστοχίας, επί μεταβλητών αποστάσεων.

     Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να φορούν την ενδυμασία Ομάδος, να διαθέτουν τρία ατομικά βέλη ο καθένας και να ενημερώσουν εγκαίρως για την, όπως πάντοτε, δωρεάν συμμετοχή τους στο τ. 6977764737.

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"



     Όπως ήδη έχει ανακοινωθεί, εφεξής, όλοι οι νέοι μαθητές της Σχολής μας, πριν εφιππεύσουν για πρώτη φορά θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει μία σειρά εγκυκλίων μαθημάτων τα οποία θα διεξάγονται χωρίς καμία "δασκαλίστικη" νοοτροπία, αλλά υπό την μορφή μεταδόσεως γνώσεων απαραιτήτων στον σύγχρονο Έλληνα ακαδημαϊκό πολίτη και, βεβαίως, στον μελλοντικό διάκονο μιας πολεμικής τέχνης όπως η Έφιππη Τοξοβολία. 

     Κατά την έναρξη της διδασκαλίας του κύκλου των θεωρητικών μαθημάτων που προορίζονται για τους νέους μαθητές της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" θα διεξαχθεί μονοήμερο Σεμινάριο με θέμα την αρχαία Ελληνική Θρησκεία, κατά την διάρκεια του οποίου οι παρακολουθούντες θα κρατούν σημειώσεις, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν επιτυχώς στην εξέταση που θα ακολουθήσει, όπως και στα υπόλοιπα μαθήματα.

     Στον πρόλογο της ελληνικής μεταφράσεως του βιβλίου του Martin P. Nilsson «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας» (1984), ο υφηγητής Θρησκειολογίας Δημήτρης Σταθόπουλος, έγραψε: «Πραγματικά, η αρχαία Ελληνική Θρησκεία είναι μια αναφαίρετη και ωραία γνωριμία της ταυτότητάς μας». Έτσι ακριβώς θα παρουσιασθεί κατά την παράδοσή του αυτό το εγκύκλιο μάθημά μας για την αρχαία Ελληνική Θρησκεία, αυστηρώς, ως μύχιο «δακτυλικό αποτύπωμα» του φυλετικού «ανύσματός» μας!

     Το, υψηλού επιπέδου, περιεχόμενο της Βιβλιοθήκης των "Ελλήνων Κενταύρων" το οποίο ανάγεται στους προηγούμενους αιώνες κι έτσι απαλλαγμένο από τις μεταπολεμικές διαστρεβλώσεις και παραχαράξεις που καθιερώθηκαν ακόμη και δια νομικών εκβιασμών, μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στην οργάνωση της προσεχούς διδασκαλίας του κύκλου θεωρητικών μαθημάτων τα οποία, υποχρεωτικώς, θα πρέπει να παρακολουθήσουν πλέον, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να εγγραφούν στη Σχολή μας.

     Σ'  αυτό τον κύκλο θεωρητικών μαθημάτων θα γνωρίσουμε τις προσωπικότητες εμβληματικών στοχαστών (Πλάτωνος, Ξενοφώντος, Ιωάννου Συκουτρή κ. ά.) και τα αντιπροσωπευτικά έργα τους, ώστε να βιώσουμε κοινή "γλώσσα" σκέψεως και εκφοράς πνευματικού λόγου, "κοινωνώντας" ελληνικών Αξιών ως Μέλη μιας Οικογενείας η οποία έχει πολύ υψηλότερους στόχους Παιδείας ήθους και συνειδήσεως για όσους την απαρτίζουν! 

     Διότι, για εμάς τους Έλληνες, όπως και για κάθε άλλον που θέλει να επιβιώσει μέσα στον χρόνο, είναι καθήκον ο διαρκής δεσμός μας με τον κορμό των Παραδόσεών μας και τις προγονικές Αξίες μας. 

     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", προσηλωμένη στο δίδαγμα του μεγάλου Γερμανού Φιλοσόφου Otto Dietrich "Δεν δεχόμαστε, απλώς, την ελευθερία του άλλου, αλλά την απαιτούμε!", λειτουργεί με ιδιαίτερην απέχθεια σε κάθε λογής "παρωπίδες", κομματικές, θρησκευτικές ή άλλες, διατηρώντας την οίκοθεν νοούμενη, Πλατωνική, πολιτικήν υπόστασή της ως οντότητα πολιτική, όπως ακριβώς ο Αριστοτέλης εννοούσε ως πολιτικά όλα τα όντα και, αυτή η πολιτική της ιδιοσυστασία διατηρείται εντός του πλαισίου των Αξιών της Πλατωνικής "Πολιτείας", όπως όρίζεται από τον Καταστατικό χάρτη της.

     Και πάντα ταύτα διότι δεν νοείται να ασχολούμεθα με την εκμάθηση της ...εναέριας αλλαγής καλπασμού, αγνοώντας το πολιτικό "ευαγγέλιο" της ανθρωπότητος που λέγεται "Πολιτεία", ή, τα διαχρονικά διδάγματα του Ξενοφώντος, όπως τα κατέγραψε στο "Περί Ιππικής" του!


     Προς αναπλήρωση του φιλοσοφικού κενού του συγχρόνου κοινωνανθρώπου έναντι του φαινομένου της ζωής, επελέγη η μελέτη μιας κορυφαίας πνευματικής προσωπικότητος του νεώτερου Ελληνισμού ο οποίος χαρακτηρίσθηκε αντάξιος του Αδαμαντίου Κοραή και προς Τιμή του οποίου η Βιβλιοθήκη της Ακαδημίας Αθηνών φέρει το όνομά του.

Ιωάννης Συκουτρής

     Έτσι, στον κύκλο των θεωρητικών μαθημάτων μας θα μυηθούμε στο περιεχόμενο του συγγράμματος "Φιλοσοφία της Ζωής" του πανεπιστημιακού Δασκάλου Ιωάννη Συκουτρή.

     Ο Ιωάννης Συκουτρής, κλασικός φιλόλογος, βυζαντινολόγος και νεοελληνιστής, ο σημαντικότερος ίσως μελετητής της αρχαιότητος που γέννησε ο Ελληνικός εικοστός αιώνας, έχει να μας διδάξει πολλά ως προς την αντίληψη της ζωής και, δη, την ηρωική προσέγγισή της, κατά πως ταιριάζει σε διακόνους πολεμικής τέχνης όπως η Έφιππη Τοξοβολία και θα τον ακούσουμε να μας υπενθυμίζει εκ του τάφου: «...Αλλ᾿ εκούσιος ή ακούσιος ο θάνατος τοῦ ήρωος, είναι πάντοτε μία έκρηξις ηφαιστείου. Να έτσι εξαφνικὰ σπα το δοχείον της ζωής του, συντρίβεται και συντρίβει όλα γύρω του, φλέγεται και φλέγει, φωτίζεται και φωτίζει -και τρομάζουν οι δειλοὶ και ταπεινοὶ και φθονεροί. Οργὴ Κυρίου...».

     Εκ της μέχρι τούδε λειτουργίας της Σχολής μας απεδείχθη η αναγκαιότητα της έγκαιρης διδασκαλίας Ιππογνωσίας διότι δεν νοείται οδηγός οχήματος να οδηγεί το όχημά του χωρίς να το γνωρίζει ως δημιούργημα, ώστε να το υπηρετεί σωστά! Έτσι, κρίνεται σκόπιμη η προκαταρκτική διδασκαλία, προ της εφιππεύσεως, αυτού του κρισίμου γνωστικού αντικειμένου με την βοήθεια της συγγραφής του κορυφαίου Έλληνος Ιππογνώστη και Ιππιατρού, αειμνήστου Καθηγητή Θεοδώρου Γ. Αντίκα, επιτίμου Μέλους της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας".  

     Ομοίως, απαραίτητη αναδεικνύεται και η, προ της πρώτης ιππεύσεως, διδασκαλία βασικών αρχών Ιππικής σε κάθε μέλλοντα Εφιπποτοξότη. Ένας γενικός προϊδεασμός είναι απαραίτητος όχι μόνον για την ασφάλεια του μαθητή αλλά και για την αποφυγή σπατάλης χρόνου που συνεπάγεται η άγνοια αυτών των ουσιωδών αρχών για κάποιον ο οποίος είναι αποφασιμένος να προοδεύσει επί του Ίππου.

      Το "εσωτερικό" μονοπάτι της Έφιππης Τοξοβολίας, η Ενστικτώδης Τοξοβολία (εν αντιθέσει με το "εξωτερικό" που είναι η Ιππασία) είναι απαραίτητο να αποτελέσει αντικείμενο μυήσεως για τον μέλλοντα Εφιπποτοξότη. Και γι αυτή την μυητικήν εισαγωγή τίποτε άλλο δεν κρίνεται ως καλύτερο από τις διδασκαλίες του βιβλίου του Eugen Herriggel ¨Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας".

     Αναφορικώς με το Ιππικό Θέατρο να πρέπει να σημειωθεί ότι αυτό απεδείχθη μέγα βοήθημα πολλών μαθητών μας οι οποίοι, αρχικώς, είχαν ισχυρούς φόβους απέναντι στον Ίππο ώστε να τους ξεπεράσουν, βιώνοντας σε βάθος τον σκηνικό ρόλο του Ιππέως-πολεμιστή ο οποίος διδάσκεται δια των σχετικών μαθημάτων, λόγος για τον οποίο η Σχολή Ιππικού Θεάτρου αποτελεί ακρογωνιαίο εκπαιδευτικό λίθο των "Ελλήνων Κενταύρων".

     Η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" αναπτύσσει την διδασκαλία της επί σεναρίου, συγγεγραμμένου από τον Ιδρυτή της Ομάδος, αφορώντος τον ηρωικό βίο του αναγεννησιακού διανοουμένου και πολεμιστή Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη.

     Η διδασκαλία της Σχολής Ιππικού Θεάτρου παρακολουθεί εκείνη του αειμνήστου Δημήτρη Ροντήρη, όπως την μελέτησε ο Ιδρυτής της Ομάδος και της συγκεκριμένης Σχολής, ο οποίος, προ χρόνων, είχε την τύχη να εντρυφήσει στις σημειώσεις του μεγάλου Δασκάλου, κατόπιν αδείας της θυγατέρας του, ερίτιμης κυρίας Κ. Ροντήρη, στην οικία του αναβιωτή της αρχαίας τραγωδίας. 

      Η διδασκαλία του Δημήτρη Ροντήρη ευθυγραμμίζεται με την ετυμολογία του "θεάτρου" εκ του "θεώμαι" επικεντρωμένη στην σκηνική απόδοση ολοκλήρου του εύρους της αντικειμενικής αλήθειας και όχι της υποκειμενικής αναπαραστάσεώς της, της, κατά κανόνα επηρεασμένης από παράπλευρες σκοπιμότητες οι οποίες εκχυδαίζουν την σκηνική τέχνη! Στους "Έλληνες Κενταύρους" επιλέγουμε τους καλύτερους, πάντοτε, Δασκάλους!

     Στην Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" "θεώμεθα" την αλήθεια και αληθώς την αποδίδουμε επί σκηνής! Δεν προτιθέμεθα να παραστήσουμε τον κακό με την μορφή ...Γερμανών, διότι η παρωδία της Νυρεμβέργης η οποία παρεβίασε την, παγκοσμίως, πρώτην αρχή Δικαίου "Κανένα έγκλημα και καμία ποινή άνευ Νόμου" (Nullum crimen nulla poena sine lege) δεν μας πείθει να ευθυγραμμισθούμε με νόρμες ρατσιστικού μίσους εναντίον του οιουδήποτε λαού, όπως δεν θα παραστήσουμε τον κακό με την μορφή των ...Ρώσων, παρά την επίσημη παραδοχή τους ως ενόχων του ειδεχθούς εγκλήματος του Κατύν! Ο αναγεννησιακός Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης αποδίδεται  επί της σκηνής μας ως "αυτό" που η ανεπηρέαστη θέασή του σκιαγραφεί ως μέρος της εποχής του, καθώς η αλήθεια και η δικαιοσύνη είναι τα "μέτρα" μας! 

     Η διδασκαλία των μαθημάτων της Σχολής Ιππικού Θεάτρου κατά τον επικείμενο κύκλο θα διεξαχθεί σε ανοικτό, ενεργειακό χώρο, με τους διδασκόμενους επί αρχαίων θώκων όπου οι αισθήσεις προσλαμβάνουν μια πληροφόρηση που πιστώνεται με εντελέχεια ανάλογη εκείνης που απαιτεί το υποκριτικό, γνωστικό, αντικείμενο.

     Τα μαθήματα, τετράωρα εβδομαδιαίως, θα διεξαχθούν σε ειδικώς επιλεγμένους κλειστούς, αλλά και σε ανοικτούς (ιστορικούς) χώρους, όπως θα ανακοινωθεί εγκαίρως και λεπτομερώς. Καθώς, πάντοτε, μεριμνούμε η επιλογή των χώρων θα έχει, κυρίως, ενεργειακά κριτήρια ώστε η αφομοίωση της διδασκαλίας να είναι εντελής και εύληπτη σε όσους ευτυχήσουν να τα παρακολουθήσουν.

     Έτσι, οι διατιθέμενες "πηγές" της και η κοσμοθέαση της Σχολής μας, εγγυώνται μιαν εξαιρετικώς γόνιμη και ψυχωφελή διδασκαλία των προγραμματισμένων θεωρητικών μαθημάτων των οποίων θα γίνουν κοινωνοί όλοι οι ενδιαφερόμενοι να εγγραφούν στην Σχολή μας ως μέλλοντες Εφιπποτοξότες από την αρχή (Σεπτέμβριος 2022) της νέας, ΙΕ' Προπονητικής Περιόδου της λειτουργίας των "Ελλήνων Κενταύρων".

Διότι, "Έλλην Κένταυρος" ...αστοιχείωτος, δεν νοείται!

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2022

ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΔΩΡΕΑ

 ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΔΩΡΕΑ



     Με ένα ακόμη σημαντικό πρόσκτημα εμπλουτίζεται η Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων", κατόπιν ευγενούς δωρεάς του εξαιρετικού φίλου μας κ. Π. Κωστόπουλου.

     Πρόκειται για ένα πολυσέλιδο, πυκνογραμμένο, χειρόγραφο με ιππολογικό και ιππιατρικό περιεχόμενο και με πλούσια σχεδιογραφημένη εικονογράφηση, την οποία συνέθεσε κατά το δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνος καθηγητής της Κρατικής Κτηνιατρικής Σχολής των Βρυξελλών, με ευσύνοπτη πληροφόρηση που καλύπτει εκτενώς το αντικείμενο της εξωτερικής μορφολογίας του Ίππου.

     Οι "Έλληνες Κένταυροι" διατελούμε ευγνώμονες προς τον ευγενή δωρητή μας, αναγνωρίζοντας ότι με παρόμοιες χειρονομίες επαυξάνονται οι γνώσεις μας και οι συνεπακόλουθες δυνατότητές μας ώστε να συνεισφέρουμε ακόμη περισσότερο στην ευημερία του Ίππου!

Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

ΠΑΡΑΣΑΓΓΕΣ, ΑΠΕΧΟΥΜΕ!

 ΠΑΡΑΣΑΓΓΕΣ, ΑΠΕΧΟΥΜΕ!



     Στην σημερινή Ιαπωνία, ένας μικρός Ιάπωνας τεσσάρων, μόλις, ετών, γόνος ευγενούς Οικογενείας Samurai, εισάγεται στο «μονοπάτι» της Έφιππης Τοξοβολίας (Yabusame) ώστε να συνεχίσει την παράδοση των ηρωικών Προγόνων του! Από αυτή την ηλικία ο μέλλων Ιάπων πολίτης θα διδαχθεί την αυτοπειθαρχία και θα βιώσει Αξίες ζωής οι οποίες, δια βίου, θα τον στηρίξουν «ορθό» και «ακέραιο», φωτίζοντας αλλά και γυμνάζοντάς τον ώστε να νιώθει υπερήφανος ως, πράγματι, «χαρίεν ον»!

     Αντιθέτως, στην εκφυλισμένη, αντιφασιστική, Δύση της οποίας την παρακμή περιέγραψε τόσο αδρά ο Oswald Spengler, στο παιδί θα εμφυσηθεί η νοσηρή υπερτροφία του απείθαρχου «εγώ» και θα διαχυθούν στον ψυχισμό του οι αυτοκαταστροφικές παράμετροι της τυραννικής δημοκρατίας ώστε να παραμένει ελεγχόμενο υποχείριο στις μεθοδεύσεις της κάστας των εξουσιαστών που «παιδαγωγούν» αναλόγως, για να εκμεταλλεύονται τις δυτικές κοινωνίες των οποίων η Παιδεία, σήμερα, παραμένει αξιοθρήνητη!

      Παρασάγγες, απέχουμε! Δυστυχώς! Κι επειδή, στους "Έλληνες Κενταύρους" δεν μας αρκεί η «διάγνωση», τούτο το καλοκαίρι το αφιερώνουμε και στον σχεδιασμό της «θεραπείας» αυτού του αλγεινού «παρασάγγες», εισάγοντας για πρώτη φορά στη λειτουργία της Σχολής μας την υποχρεωτική μυητική εισαγωγή όλων των νέων μαθητών μας σε έναν παιδαγωγικό κύκλο ο οποίος θα τους επιτρέψει να εφιππεύσουν με το απαιτούμενο Ήθος το οποίο, δυστυχώς, δεν τους το παρέχει η σημερινή εκπαίδευση, ούτε στην οικογένεια, ούτε στο σχολείο, ούτε στον στρατό, ούτε στην εκκλησία, εκεί, όπου η διαφθορά και η κατερείπωση αποτελούν το πασίγνωστο δημοκρατικό πλαίσιο. Και, περί αυτού, ήδη υπήρξε ενημέρωση!

ΣΠΟΥΔΗ ΔΙΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΑΙΩΡΗΣΕΩΣ

 ΣΠΟΥΔΗ ΔΙΑΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΑΙΩΡΗΣΕΩΣ

 


     Mπορεί ο «δρόμος του Kyudo» να αποτελεί ένα πολύ εξειδικευμένο «μονοπάτι» Τοξοβολίας η οποία τείνει περισσότερο προς την ιερουργία παρά την κοινή τόξευση, εν τούτοις, για όσους ασχολούμεθα σοβαρά με την Τοξοβολία το Kyudo είναι μια αστείρευτη έμπνευση σχέσεως με ένα όπλο που ενσαρκώνει τη ζωή και τον θάνατο, με ό,τι αυτό σημαίνει!

     Το παραπάνω βίντεο το συνιστούμε θερμά προς μελέτη από όλους τους Τοξότες διότι συνιστά ένα σπουδαίο καλειδοσκόπιο κορυφαίων Ιαπωνικών Σχολών Kyudo, διδάσκοντάς μας την «διαλογιστικήν αιώρηση» του δευτέρου χρόνου της τεχνικής της Τοξοβολίας, κάτι που δεν είναι εύκολο να μας διδάξει κάποιος. Δείτε το και …στοχαστείτε!

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΝΑΛΙΑΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗΣ

ΕΝΑΛΙΑΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ



     Και να, που η διαρκής πειραματική αναζήτηση την οποία εφαρμόζει ανελλιπώς η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" τεκμηριώνει την δυνατότητα της επεκτάσεως της εφαρμογής της Έφιππης Τοξοβολίας και στο ...υγρό στοιχείο! Μια εφαρμογή η οποία, ξεκινώντας από την εκπαιδευτικήν έρευνα μιας πολεμικής τέχνης άγει και σε αρχαιολογικά συμπεράσματα για προγενέστερες εφαρμογές σε παλαιότερες εποχές, όταν το "πυρ και η κίνηση" των εφίππων τοξοτών δεν ήταν παρά έκφραση πολέμου ακόμη και σε χώρες χωρίς θάλασσα, όπως, π.χ., η Μογγολία και η Ουγγαρία, στις οποίες εκτός των ποταμών-κοιτίδων υγρού στοιχείου υπάρχουν και μεγάλες λίμνες-πεδία αναμετρήσεων με υδάτινο χαρακτήρα (Hövsgöl και Balaton, αντιστοίχως).

     Έτσι, στην τρίτη, μόλις, επαφή μας με το υγρό στοιχείο και το "παζλ" της Eνάλιας Έφιππης Τοξοβολίας δείχνει να συντίθεται συναρπαστικά, με όλους μας να παρατηρούμε προσεκτικότατα όλες τις παραμέτρους ασκήσεως αυτής της αρχέγονης πολεμικής τέχνης ακόμη και μέσα στο καταγάλανο θαλάσσιο περιβάλλον.

      Ο σεβασμός μας προς την επιταγή της αποφυγής οχλήσεως λουομένων, μας υπεχρέωσε στην είσοδο στο νερό ενωρίς το πρωί, σε μία καλοκαιρινή περίοδο όπου η γαλήνια επιφάνεια της θάλασσας δημιουργούσε ιδανικές συνθήκες ηρεμίας του Ίππου ο οποίος δεν είχε παρά ελάχιστην εμπειρία επαφής με το νερό, διατηρώντας ακόμη σοβαρές επιφυλάξεις, αν και επαρκώς συνεργάσιμος. Και αυτές οι επιφυλάξεις απεδείχθησαν να στρέφονται όχι, τόσον, κατ' αυτού καθαυτού του υδάτινου στοιχείου όσο κατά του δυσάρεστου αιφνιδιασμού του από την αόρατη ημιβραχώδη επιφάνεια του βυθού η οποία προξενούσε στον Ίππο διαρκή ισορροπιστικήν αστάθεια, κάτι που αντισταθμίστηκε επιτυχέστατα από τους χειρισμούς του αναβάτη του  καθ΄ όλη την διάρκεια της ενάλιας παραμονής. Ας δούμε, όμως, τις επιμέρους παρατηρήσεις μας από το "κεφάλαιο" της Ενάλιας Έφιππης Τοξοβολίας, όπως το μελετήσαμε 'in situ'.


1. Οφέλη υγείας και αντενδείξεις.

     Η ιατρική χρήση του θαλασσινού νερού για τον Άνθρωπο χρονολογείται από τον 4ο αιώνα π.χ.χ., όταν ο Ιπποκράτης χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τη λέξη “θαλασσοθεραπεία”. Αυτή η λέξη προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις «θάλασσα» και «θεραπεία». Γνωστός επίσης και ως ο πατέρας της σύγχρονης ιατρικής, ο Ιπποκράτης ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε θαλασσινό νερό για θεραπευτικούς σκοπούς. Το θαλασσινό νερό περιέχει 84 ζωτικά στοιχεία που μπορούν να βρεθούν και στο ανθρώπινο σώμα. Αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνουν βιταμίνες, ανόργανα άλατα, ιχνοστοιχεία και αμινοξέα. Το νερό της θάλασσας είναι επίσης πλούσιο σε ζωντανούς μικροοργανισμούς που παράγουν ευεργετικά αντιβιοτικά, αντιμικροβιακές και αντιβακτηριακές ουσίες. Οι Άνθρωποι έχουν τη φυσική ικανότητα να αφομοιώνουν όλα αυτά τα στοιχεία, γιατί η σύσταση του σώματός μας, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, είναι πολύ παρόμοια με εκείνη του θαλασσινού νερού. Στην πραγματικότητα, το θαλασσινό νερό περιέχει σχεδόν την ίδια συγκέντρωση σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία με το ανθρώπινο πλάσμα αίματος. Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη του θαλασσινού νερού για την υγεία του Ανθρώπου έγκειται στην ικανότητά του να θεραπεύσει το κατεστραμμένο και ερεθισμένο δέρμα. Το θαλασσινό νερό μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και να θεραπεύσει πολλές παθήσεις του δέρματος, όπως η ατοπική δερματίτιδα, οι ευρυαγγείες, η ψωρίαση και το έκζεμα. Έχει αντισηπτικές ιδιότητες και είναι πολύ χρήσιμο για την επούλωση μικρών πληγών, κοψιμάτων, εξανθημάτων και εκδορών: το αλάτι και το χλωριούχο κάλιο φαίνεται να είναι υπεύθυνα σε σημαντικό βαθμό για αυτά τα ευεργετικά, επιδιορθωτικά αποτελέσματα. Το θαλασσινό νερό βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, λόγω της υψηλής συγκέντρωσης του ορυκτών. Στην πραγματικότητα, η θαλασσοθεραπεία αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος με την αναπλήρωση βασικών μετάλλων στο σώμα μας,  τα οποία έχουν εξαντληθεί λόγω των διαφορετικών εσωτερικών και εξωτερικών παραγόντων. Έχει επίσης τη δυνατότητα να ανακουφίζει από τα συμπτώματα της γρίπης ή του κρυώματος, καθώς και να θεραπεύσει τη βρογχίτιδα και την ιγμορίτιδα. Η εισπνοή χλωριούχου νατρίου ή θαλασσινού νερού, βοηθά στη χαλάρωση της βλέννας και στη θεραπεία πνευμονικών προβλημάτων. Όλα τούτα ισχύουν εν πολλοίς και στο θηλαστικό Ίππο. Όμως, τι ισχύει στη περίπτωση καταπόσεως θαλασσινού νερού; Δυστυχώς, τα οφέλη της εξωτερικής «χρήσεως» του θαλασσινού νερού δεν συνεπάγονται και αντίστοιχα όταν αυτό καταπίνεται διότι μία μελέτη ομάδος ερευνητών του Ηνωμένου Βασιλείου, έδειξε πως όσοι καταπίνουν θαλασσινό νερό έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα μεταφοράς βακτηρίων ανθεκτικών στα αντιβιοτικά. Και βεβαίως αυτό ισχύει και για τον Ίππο, οπότε, αποθαρρύνετέ τον να καταπίνει θαλασσινό νερό ενώ βρίσκεται σε θαλάσσιο περιβάλλον. Τέλος, η ενστικτώδης πόση θαλάσσιου νερού προκειμένου να ξεδιψάσει, αρχικώς, προξενεί στον Ίππο έναν δυσάρεστο αιφνιδιασμό διαφοράς γεύσεως από το "γνωστό" (πόσιμο) νερό που έχει συνηθίσει ωθώντας τον να σκεφθεί ότι κάτι το διαφορετικό τον περιβάλλει, αλλά αυτό βαθμιαίως "θεραπεύεται" όσο παρατείνεται η παραμονή του και η επαφή του με το θαλάσσιο στοιχείο.


2. Αρχή και πρόοδος ενδοθαλάσσιας εκπαιδεύσεως.

     Προέχει οπωσδήποτε η εξοικείωση του Ίππου με την εικόνα της θαλάσσης και του υγρού στοιχείου της διότι δεν είναι όλοι οι Ίπποι σε θέση να αποδεχθούν αμέσως αυτό το νέο "τερέν". Για μια πρώτην επαφή απαιτείται γαλήνια επιφάνεια και αμμώδες "χειμέριο κύμα" με βαθμιαία προσέγγιση και σε περίπτωση αρνήσεως, ήπια εισαγωγή στο νερό με την "όπισθεν". Όταν ο Ίππος βρεθεί με τα πόδια μέσα στο νερό έως το ύψος των κυνηπόδων θα πρέπει να αφεθεί χαλαρός να νιώσει την αίσθηση του νερού πριν ή διαταχθεί να κινηθεί αλλά η διάρκεια αυτής της αφέσεως δεν θα πρέπει να αγγίξει το όριο της ανίας που θα τον ωθήσει σε νευρικές κινήσεις μετατοπίσεως (κυρίως εξόδου από το νερό) οι οποίες φέρνουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Ακολούθως θα πρέπει να βαδίσει (και όχι να τροχάσει ή να καλπάσει!) παραλλήλως προς το χειμέριο κύμα.


3. Οι δύο παράγοντες πλευστότητος (αγγλ. floating).

     Εισερχόμενος στο νερό ο Ίππος θα πρέπει (α) να εκτεθεί ακίνητος στην άνωση (αγγλ. buoyance, buoyancy) η οποία επηρεάζει τα στατικά δεδομένα της Ενάλιας Έφιππης Τοξοβολίας και να κατανοήσει τις επιδράσεις της και, ακολούθως, να εκτεθεί, κινούμενος, στην άντωση (αγγλ. lift) η οποία επηρεάζει τα κινητικά δεδομένα της Ενάλιας Έφιππης Τοξοβολίας. έτσι, ο Ίππος θα βιώσει σφαιρικώς την αίσθηση της στάσεως και κινήσεώς του μέσα στην θάλασσα, αποφεύγοντας ξαφνιάσματα που θα μπορούσαν να θέσουν σε επισφάλεια την ενάλια συμπεριφορά του. 


4. Επίσαξη.

     Προς αποφυγή φθοράς ακριβής επισάξεως, ως ενδεδειγμένη κρίνεται η απουσία επισάξεως και με μόνη την χαλίνωση (πάντοτε άνευ στομίδος) με πλαστικό χαλινό ο οποίος να μην επηρεάζεται από το θαλασσινό νερό. Βεβαίως, η απουσία επισάξεως συνεάγεται για τον έφιππο επαύξηση της ολισθηρότητος του "καθίσματός" του όμως, αυτό είναι κάτι το οποίο ελαχιστοποιεί η εκπαίδευση και η προσαρμογή. Τό ίδιο ισχύει και για την συνεπαγόμενη ολισθηρότητα των ηνιών, όπου αυτές χρειάζονται,  οι οποίες καλόν θα είναι να έχουν κατασκευασθεί από πλαστικό υλικό, ανεπηρέαστο από το θαλασσινό νερό.


5. Εξοπλισμός.

     Πέραν του Τόξου το οποίο σε κάθε περίπτωση αποτελεί επιλογή του χρήστη του, τα βέλη θα πρέπει να πληρούν όρους πλευστότητος (αγγλ. flotation) ώστε να μπορούν εύκολα να περισυλλεγούν εκ νέου ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν.  

     Τα βέλη τα οποία επιλέξαμε εμείς, αν και αποτελούν σχεδίασή μας για άλλη τοξευτική δραστηριότητα, ήτοι για Σπαθιστικές Αποκρούσεις, απεδείχθησαν πολύ αποτελεσματικά στην Ενάλια Έφιππη Τοξοβολία και για αρχική εφαρμογή στην ανάπτυξη τεχνικής διότι το βεληνεκές τους είναι μειωμένο λόγω διαμορφώσεως "αιχμής".

 

6. Επιλογή επιφανείας βυθού κλπ.

     Ειδικώς για τους πρωτοείσακτους Ίππους στην Ενάλια Έφιππη Τοξοβολία θα πρέπει να επιλέγεται βυθός με αμμώδη, κατά το δυνατόν, επιφάνεια, χωρίς πέτρες ή άλλα εμπόδια (σκουπίδια, ρόδες, ογκώδη υλικά) τα οποία, πέραν της σοβαρής επικινδυνότητος για την ακεραιότητα του Ίππου που κρύβουν, θα τρομάξουν αιφνιδιάζοντάς τον κάθε φορά που τα πόδια του Ίππου θα πατούν σε αυτά. 

     Και όταν ο Ίππος τρομάζει από τέτοιους αιφνιδιασμούς, κάθε άλλο παρά θα αποδέχεται το θαλάσσιο πεδίο και την Ενάλια Έφιππη Τοξοβολία. Επίσης, η υποβρύχια σωματική οντότητα του Ίππου υπόκειται στους κινδύνους προσβολής και μολύνσεως όπως και κάθε κολυμβητής, αλλά αυτό, καθ΄ όσον αφορά στις δυνατότητες που επιτρέπουν οι περιστάσεις, εναπόκειται στην προσοχή και πρόληψη εκ μέρους του Ιππέως.


7. Ας έχουμε, τέλος, υπ΄ όψη...

      Η πλευστότητα του σώματος του Ίππου τον κάνει να αισθάνεται ελαφρύτερος και να αποτολμά εντονότερους βηματισμούς μέσα στο νερό, όμως, αυτό έχει ως συνέπεια να κουράζεται ταχύτερα λόγω της επιδράσεως του νερού στην παρεμπόδιση της κινητικότητός του κάτι που απαιτεί εντονότερη καταβολή προσπαθείας για την υπέρβασή της.

     Επειδή μεταξύ του σώματος του Ίππου και των ποδών του Ιππέως παρεμβάλλεται ποσότητα νερού η οποία, αναλόγως και της κινήσεως, μπορεί να αναπτύσσει και ταχύτητα ροής, είναι φυσικό να αλλάζουν οι συντελεστές αντιλήψεως από πλευράς του Ίππου των εντολών των ποδών του Ιππέως ως βοηθημάτων κινήσεως.

     Κατά την εκτέλεση παρθίας τοξεύσεως η αιωρητική πλευστότητα του Ίππου και η μη  έδρασή του επί σταθερής επιφανείας τον παρασύρει σε υπερβάλλουσα περιστροφή η οποία δυσχεραίνει τον ακριβή και γρήγορο προσδιορισμό της στροφής του κορμού του Ιππέως προς επιτυχή ευθυγράμμισή του με τον στόχο.

      Καλόν είναι, μετά την έξοδο στην ξηρά, να επιθεωρούνται τα άκρα των ποδών του Ίππου προς εντοπισμό τυχόν βλαβών από αγκάθια αχινών (στα πλάγια, κυρίως) δοθέντος ότι μπορεί να άγγιξαν αχινούς που μπορεί να βρέθηκαν στερεωμένοι στα πλευρά υποβρύχιων βράχων κλπ.
     
       Είναι πάντα καλοδεχούμενο το κύλισμα για τους περισσότερους Ίππους, οπότε, μετά την έξοδο στην παραλία ενδείκνυται να αφήνουμε τον Ίππο να κυλισθεί στην άμμο και, βεβαίως, δεν χρειάζεται να βιαστούμε να ξεπλύνουμε το θαλασσινό νερό από το σώμα του και να τον βουρτσίσουμε, κάτι που μπορούμε να κάνουμε μετά από λίγες ώρες.


     Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" συνηθίζουμε να μαθαίνουμε αφήνοντας το ένστικτο να εννοεί ακόμη και τα πιο σύνθετα πράγματα χωρίς δασκαλίστικες παρεμβάσεις  και ακαδημαϊκές προσεγγίσεις. Η Φύση διδάσκει και η Φυσική εάν δεν "ψηλαφιστεί" δια του ενστίκτου ποτέ δεν βιώνεται.


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Στον ιδιωτικό χώρο Μέλους του τοπικού Παραρτήματος και με δικό του Ίππο, ο Συνασκούμενος Χρύσανθος Δρίτσας, πολύ πριν αναγνωρισθεί ως Εφιπποτοξότης, εισήχθη στο εκπαιδευτικό πνεύμα  από τον Αρχηγό των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Εκπαιδευτή Αθανάσιο Ψωρομύτη ο οποίος πολύ μεθοδικά φροντίζει να προάγει τους μαθητές του!

     Ο αγαπημένος μας Χρύσανθος, σωστότατα, βοήθησε τον Συνασκούμενό του να αποκτήσει καλύτερη σχέση με τον Ίππο του οδηγώντας και τους δύο προς το "μονοπάτι" της Έφιππης Τοξοβολίας, ενώ την ίδια ημέρα μύησε στην Φυσικήν Ιππική και δύο ακόμη, παρευρεθέντες, αρχαρίους μαθητές!  Όλοι χαιρόμαστε με αυτές τις πρωτοβουλίες και τις προόδους των όπου γης Κενταύρων κι αυχόμαστε σε όλους καλή πρόοδο!