ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ
Αναφερόμενοι στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" και έχοντας προσδιορίσει ως απώτερο σκοπό της ιδρύσεώς του την ανάπτυξη ισχυρότερης και διαυγέστερης μαχητικής ψυχολογίας για τον Εφιπποτοξότη, είναι αναμενόμενο σε μία χώρα η οποία πρωτοσυναντά το συγκεκριμένο αντικείμενο να εμφιλοχωρούν παρερμηνείες σχετικές με την διδασκαλία που ακολουθείται. Και μία από αυτές είναι και οι ενδύσεις των μαθητών της Σχολής μας κατά την διάρκεια της έφιππης διδασκαλίας τους.
Είναι ευνόητο ότι οι σκηνικοί ρόλοι ενός τέτοιου θεάτρου, ως επί το πολύ, προϋποθέτουν ηθοποιούς εφίππους οι οποίοι θα υποδυθούν χαρακτήρες "εποχής".
Αυτό σημαίνει ότι όσοι ανέβουν στην "σκηνή" ενός τέτοιου θεάτρου θα πρέπει να φορούν και την ανάλογην ένδυση κάτι που υπαγορεύει να έχουν μάθει να ιππεύουν φορώντας ενδύματα και παρελκόμενα τα οποία, ο χρόνος, απέδειξε ότι κάθε άλλο παρά συνάδουν με την άνεση που απαιτεί η δραστηριότητα του ιππεύειν.
Επί παραδείγματι, τα περίπου τρία κιλά μιας περικεφαλαίας "εποχής" η οποία ανυψώνει και το κέντρο βάρους του Ιππέως με ό,τι αυτό σημαίνει για την ευστάθειά του, σε καλπαστική καμπύλη, είναι ευνόητο ότι παράγουν φυγόκεντρο η οποία μπορεί και να ρίξει τον Ιππέα από τον Ίππο του!
Έτσι, ο μαθητής του Ιππικού Θεάτρου θα πρέπει να μάθει να ιππεύει φορώντας μια τέτοια περικεφαλαία, αντισταθμίζοντας καθ΄ όλη την διάρκεια της ιππεύσεώς του κάθε εκτρεπτική τάση.
Το ίδιο ισχύει και για τα ενδύματα, τις πανοπλίες, τα ενδυματολογικά παρελκόμενα και, βεβαίως, τα όπλα!
Βεβαίως, κατά την διάρκεια των μαθημάτων, εκπαιδεύεται και ο Ίππος ώστε να αποδέχεται πολλά επιπλέον απ΄ ό,τι σε ένα κοινό μάθημα Ιππασίας, αποενοχοποιώντας τους φόβους του.
Η λάμψη και οι αντανακλάσεις στιλπνών επιφανειών (περικεφαλαία) ο κυματισμός ενός επινωτίου και πολλά άλλα τα οποία προκαλούνται από αμφιέσεις "εποχής" καλούνται να γίνουν αποδεκτά από τον Ίππο ο οποίος, σε άλλη περίπτωση, θα τα αντιμετώπιζε ακόμη και με πανικό!
Το Ιππικό Θέατρο είναι μία πολλαπλή εκπαιδευτική πρόκληση για τον Εκπαιδευτή και για τον μαθητή, οπωσδήποτε, δε και για τον ίδιο τον Ίππο!
Και, ενώ ο απλός εκπαιδευόμενος της Ιππασίας ή και ο Εφιπποτοξοτης διευκολύνονται ώστε να ιππεύουν με την ανετότερη δυνατή αμφίεση, ο ηθοποιός του Ιππικού Θεάτρου αναλαμβάνει την, πράγματι, βαρύτατη υποχρέωση να μπορεί να ιππεύει με μία αμφίεση και έναν φόρτο (οπλισμού ή άλλο...) που κάθε άλλο παρά άνεση ιππεύσεως παρέχει!
Υπ΄ αυτή την έννοια, ο μαθητής της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εκπαιδεύεται μόνον ως Ιππέας και Εφιπποτοξότης αλλά και ως έφιππος ηθοποιός, λόγος για τον οποίο καλείται να διεξαγάγει τα μαθήματα, τις πρόβες και τις καθόλου Προπονήσεις του ενδεδυμένος με έναν τρόπο εντελώς διαφορετικό από τους υπολοίπους Συνασκουμένους του.
Ένα μεγάλο μέρος των εξαρτύσεων που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" αποτελεί ευγενές χρησιδάνειο του Συνασκουμένου μας κ. Βασιλείου Κροκίδη, τον οποίο θερμώς ευχαριστούμε!
Παραλλήλως, οι μαθητές μας αφ' εαυτού τους προβαίνουν στην ραφή ενδυμάτων "εποχής" τα οποία καθιερώνουν στην καθημερινή εκπαίδευσή τους ώστε να συνηθίζουν σε ίππευση πέραν των κοινώς παραδεδεγμένων και αυτό η Σχολή μας το εκτιμά ιδιαιτέρως διότι κάτι τέτοιο προάγει και την ιστορική γνώση αλλά και την ιππικήν ικανότητα των μαθητών μας.
Κάπως έτσι, οι "εικόνες" των μαθητών μας όπως εμφανίζονται στις αναρτήσεις μας δεν έχουν ως σκοπό την επίδειξη ιστορικών αναβιώσεων ενδυμασιών και εμφανίσεων εποχής, αλλά απεικονίζουν τις εκπαιδευτικές συνθήκες κάτω από τις οποίες εκπαιδεύονται οι μαθητές της Σχολής μας ώστε, τεχνικώς, να μπορέσουν να αναλάβουν έναν οιονδήποτε ρόλο επί σκηνής (;αρένας) Ιππικού Θεάτρου.
Είναι ωραίο να καταπιάνεσαι και να πετυχαίνεις τα δύσκολα και το Ιππικό Θέατρο είναι πολύ πιο δύσκολο απ΄όσα μέχρι σήμερα γνωρίζαμε στην πρωτοπόρο Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων". Γι αυτό είναι και πολύ ωφέλιμο για την Έφιππη Τοξοβολία στην οποία παραμένουμε πάντοτε προσηλωμένοι!