Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

ΠΡΟΟΔΟΣ ΘΕΛΓΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΡΙΘΕΛΓΗΣ


     Η Εριθέλγη Μεραμβελιωτάκη, Μέλος των "Ελλήνων Κενταύρων" από το 2012 ζει και εργάζεται μαζύ με τον Εφιπποτόξότη και πρώην Αρχηγό της Ομάδος μας Δημήτριο Χρήστου - Αρπάλυκο στην Αγγλία, έχοντας ήδη προσφέρει πολλά ακόμη και με την πρώτη παρουσίαση της Παραδοσιακής Τοξοβολίας σε παγκόσμιο φιλοσοφικό Συνέδριο ως εισηγήτρια. Εργατικότατη, πολυμαθέστατη, πειθαρχικότατη και ικανότατη, κατακτά με το "σπαθί" της την ανέλιξή της σε έναν δυσκολότατο και απαιτητικότατον επαγγελματικό τομέα, όπως ο ιππικός, στην Αγγλία και μαζύ με τον Αρπάλυκο αποτελούν σε μία ξένη χώρα ένα ζευγάρι υποδειγματικών Ελλήνων που τιμά την Ελλάδα σε μια περίοδο και μιαν εποχή που η Πατρίδα μας το χρειάζεται όσο ποτέ. Ας την ακούσουμε:


    Κοντεύουν σχεδόν δύο χρόνια από τότε που αποφάσισα να αφήσω την Ελλάδα. Δεν μπορούσα άλλο, πνιγόμουν! Το απόγευμα να δουλεύω στο ιατρείο και το πρωί να είμαι εθελόντρια στο ζωολογικό κήπο για να μπορέσω να έχω επαφή με τα ζώα. Δεν μου ήταν αρκετό όμως.  Όταν έγινε δεκτή η αίτηση μου για να δουλέψω στο σταύλο στην Αγγλία από τη μία χάρηκα και από την άλλη τρόμαξα! ! Πού να αφήσω πίσω την οικογένειά μου, τους φίλους μου, τον Αρπάλυκο και τη Νυμέρια. Τελικά πήρα το ρίσκο για πρώτη φορά στη ζωή μου και τόλμησα.




     Έτσι βρέθηκα στο Checkendon Equestrian Centre, ένα πανέμορφο μέρος με 70+ αλογα/πονι, προσωπικό διαφόρων εθνικοτήτων και μια "ιδιαίτερη" αφεντικίνα. Ξεκίνησα το δοκιμαστικό την επόμενη μέρα. Η δουλειά ξεκινάει το πρωί στις 7:30 με τάισμα των αλόγων, καθάρισμα των σταύλων και μετακίνηση των αλόγων στα λιβάδια. Ήταν δύσκολο καθώς τα εργαλεία που χρησιμοποιούν είναι αρκετά βαρύτερα από της Ελλάδας.  Καλοκαίρι τότε οπότε τα μαθήματα στη σχολή ήταν μπόλικα καθημερινώς καθώς τα σχολεία ήταν κλειστά.  Το βούρτσισμα και το σέλωμα έπεφτε σύννεφο ενώ έμαθα πως να γεμίζω τα δίχτυα με σανό και πως να δένω με τον κόμπο γρήγορης απελευθέρωσης. Άλλες δύο φορές πρέπει να καθαριστούν όλοι οι σταύλοι, να καθαριστούν τα άλογα που ήρθαν από τα λιβάδια,  να αλλαχτούν οι κουβέρτες, να γίνει το τελευταίο τάισμα, να γίνει το κλείσιμο και για να μην πω το καθάρισμα του σωρού ιπποσαγής που μαζευόταν στο σελοστάσιο στο τέλος της ημέρας. 17:30 ώρα σχολάω και είμαι πτώμα από την κούραση. 10 ώρες στο πόδι με μια ώρα διάλειμμα για φαγητό δεν το είχα κάνει ποτέ στην Ελλάδα. Ο καιρός περίεργος, εκεί που έχει ηλιοφάνεια σου πετάει μια μπόρα να γίνεις μούσκεμα ενώ βάζεις το σανό στα άλογα και σε πέντε λεπτά ξανά ήλιο!



     Το καλό της υπόθεσης είναι ότι έχω καθημερινά δύο ώρες εκπαίδευσης, είτε ίππευση είτε θεωρία. Σε σπρώχνουν να δώσεις τα πτυχία του  BHS (British Horse Society). Τα πρώτα βιβλία τα είχα ήδη προμηθευτεί 4 χρόνια πριν στην Ελλάδα και τα μελετούσα. Στη ίππευση δυσκολεύτηκα αρκετά.  Μετά την γυμνιπευτικη το να ξανακαθίσω στη σέλα με τους αναβολείς μου ήταν τρομερά δύσκολο. Ωστόσο έχω καβαλήσει πολλά άλογα εκ των οποίων τα περισσότερα μικρά πόνι καθώς είμαι και μικροκαμωμένη εν συγκρίσει με τις ψηλές Αγγλιδες.



     Ήρθε με το καλό και ο Αρπάλυκος με την Νυμέρια και όλα καλά. Εκείνος γρήγορα διακρίθηκε για την ίππευση του, εγώ για την προσοχή μου στην λεπτομέρεια όσον αφορά τη φροντίδα των αλόγων. Πολλές φορές μας έχουν πει πως ο συνδυασμός μας κάνουν τον τέλειο αλογατάρη! Η Αγγλία έχει και τα καλά της. Επιτέλους πραγματοποιήθηκε το όνειρό μου να δω τα άλογα της Ισπανικής Σχολής της Βιέννης ενώ τον Δεκέμβρη που μας πέρασε πήγαμε στην Olympia International Horse Show όπου είδαμε αγώνες αμαξοδήγησης της FEI (Federation Equestre International) της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ιππασίας και αγώνες εμποδίων ύψους 1,60!



     Πέρασαν οι μήνες,  ήρθε η Άνοιξη καιρός διαγωνισμάτων. Ωχ! Μάρτιος 2017 Ride and Road Safety. Οδήγηση στο δρόμο με άλογο,  έμαθα σήματα ενώ δεν έχω μάθει ακόμα να οδηγώ αυτοκίνητο! Πήγα και στο ετήσιο συνέδριο του BHS γιατί, εν τω μεταξύ, ξεκίνησα να κάνω μαθήματα σε παιδάκια. Τα μαθήματα στη σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" ήταν άκρως εκπαιδευτικά, τις ίδιες αρχές ακολούθησα και γι' αυτό με προτιμούν οι γονείς για τα πρώτα μαθήματα των παιδιών τους πριν ξεκινήσουν να ιππευουν με τον καθαρά "αγγλικό" τρόπο. Τον Μάιο πέρασα και το πρώτο επίπεδο με θεωρία και 'ιππευση.  Συνόδευσα και τον Αρπάλυκο στους αγώνες του στην Κορνουάλη που συμμετείχε με την Αγγλική Ομάδα εναντίον της Ιρλανδικής και πήρα μια γεύση αγώνων Έφιππης Τοξοβολίας.




     Έπειτα  ξεκίνησα το δεύτερο επίπεδο που το προγραμμάτισα για τον Αύγουστο. Μια μικρή ατυχία στα εμπόδια με άφησε με ένα ραγισμένο αστράγαλο αλλά το διαγώνισμα το έδωσα τελικά απλά σε δόσεις. Πρώτα τη θεωρία μετά τα πρακτικά και τον συραγωγέα. Άλογο δεν είχα καβαλήσει ενάμιση μήνα, μόνο το σελοστάσιο με έβλεπε και το Σεπτέμβριο ανακοινώνονται τοπικοί αγώνες Έφιππης Τοξοβολίας και αποφασίσαμε με τον Αρπάλυκο να πάμε παίρνοντας μαζί μας τον Bembridge, την Νυμερια και τη φίλη μας Alessandra για groomer! Πρώτοι μου αγώνες και πρώτη φορά ξανά πάνω στο άλογο. Σε βάδην φυσικά αλλά χάρη στην συμβουλή του Αρπάλυκου το βούτηξα το βραβείο και την πολυπόθητη ροζέτα! Κάθε μήνα εκτελώ χρέη γραμματέα στους αγώνες dressage της σχολής πλάι σε κριτές που με μαθαίνουν τα λάθη των ιππέων και στο που υστερούν τα άλογα. Τον Νοέμβριο πέρασα και τη επίπεδη ίππευση ενώ μου μένουν τα εμπόδια ύψους 75εκ για να τελειώσω με το δεύτερο.


     Στα άμεσα σχέδια μου είναι τα πάρω και το τρίτο επίπεδο και μετά τα εμπόδια να πάρω το πρώτο προπονητικό. Αν τα καταφέρω οικονομικά να πάω σε ένα εκπαιδευτικό σεμινάριο Έφιππης Τοξοβολίας στην Ουγγαρία ενώ θέλω να μάθω να ιππεύω και με πλάγια σέλα.



     Οι "Έλληνες Κένταυροι" ευχόμαστε στην Εριθέλγη όχι μόνον να πραγματοποιήσει το όνειρό της για εκπαίδευση στην Ουγγαρία και να ιππεύσει με πλάγια σέλλα αλλά και να πραγματοποιεί όλα τα όνειρά της τα οποία θα την προαγάγουν ως ένα ζωντανό κόσμημα της Ομάδος μας, όπου κι αν βρεθεί, μαζύ με τον Αρπάλυκο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.