Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΤΗΣ, ΔΗΘΕΝ, "ΙΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ"

 ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΤΟ ΠΡΟΣΗΜΟ 

ΤΗΣ, ΔΗΘΕΝ, "ΙΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ"



     Mε καταιγισμό αρνητικών σχολίων υποδέχθηκε ο κόσμος των "επαϊόντων" το πυροτέχνημα της δήθεν "επανιδρύσεως του Ιππικού" το οποίο μεθόδευσε ο κομματικός μηχανισμός της "Νέας Δημοκρατίας" με διαβλητές διαδικασίες και πρόσωπα της κομματικής του "αυλής"!

     Σε αντίθεση με τα δημοσιογραφικά φερέφωνα της "Νέας Δημοκρατίας" τα οποία πλασάρισαν την δήθεν "επανίδρυση του Ιππικού", μάλιστα, με επιχειρησιακή δυνατότητα στα ...ελληνο-τουρκικά σύνορα(!), όσοι γνωρίζοντες και ο κόσμος της Ελληνικής Ιππασίας, υποδέχθηκε με καυστικά σχόλια τα επτά περισυλλεγέντα αλογάκια με επικεφαλής τους έναν 73χρονο, παρ΄ ολίγον δήμαρχο, ...στρατηλάτη! Και, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

     Μια "φωτογραφική"  όσο και διαβλητότατη "διαταγή"  έδωσε περιθώριο 15 ημερών(!) σε, προφανώς, μιλημένους, "ημετέρους" να δηλώσουν "ενδιαφέρον" για την επάνδρωση Ίλης Ιππικού το οποίο έχει διαλυθεί από το 1985. Είναι ευνόητο ότι σε διάστημα 15 ημερών κανείς δεν μπορεί να ενημερωθεί και, μάλιστα, να συλλέξει και τις ζητούμενες πιστοποιήσεις από ...Ομίλους οι οποίοι δεν διαθέτουν οργανωμένες Γραμματείες αλλά όλη η γραμματειακή υποστήριξη παρέχεται σε αυτούς εκ των ενόντων από εθελοντές! Ενδεικτική επίσης και η επιθυμία της γνώσεως της ...Γαλλικής η οποία, κάθε άλλο παρά είναι η επίσημη γλώσσα της Ιππασίας (στην οποία είναι τα Αγγλικά και δευτερευόντως τα Γερμανικά) και η οποία είναι οικεία στους εκπαιδευθέντες στην Γαλλική Saumur, όπως ο 73χρονος πρώην δήμαρχος και οικειοθελώς απόστρατος για να πολιτευθεί ως δήμαρχος Πεντέλης με την υποστήριξη της "Νέας Δημοκρατίας" κ. Στεργίου. Τέλος, σύμφωνα με το περιεχόμενο της ως άνω "διαταγής" οι ..."φωτογραφιζόμενοι"-ενδιαφερόμενοι φιλοδωρούνται με μπαξίσι 2.500 ευρώ μηνιαίως (που δεν φαίνονται!) και, υπηρεσιακώς, με αποκατάσταση στην Φρουρά Αθηνών και με όσα υπηρεσιακά προνόμια αυτό σημαίνει!


     Κατόπιν αυτών, ο 73χρονος νεοδημοκράτης κ. Στεργίου που αποστρατεύθηκε οικειοθελώς για να πολιτευθεί, μετά από την αποτυχία της επανεκλογής του ως Δημάρχου στον δήμο Πεντέλης και μετά από 28(!) ολόκληρα χρόνια απουσίας του από τον Στρατό, επαναφέρεται στην υπηρεσία(!) αποκαθιστάμενος με ενεργό στρατιωτικό ρόλο και με όσες απολαβές αυτό σημαίνει! Τώρα, τι σημαίνουν τα 28 χρόνια της απουσίας του κ. Στεργίου από την Ιππική το καταλαβαίνει και ο πλέον άσχετος...

     Βεβαίως για όλα υπάρχει εξήγηση και οι "ερευνητές" του πυροτεχνήματος αποκαλύπτουν τις λεπτομέρειες της επαναφοράς στην υπηρεσία μετά από 28 χρόνων οικειοθελούς απουσίας του κ. Στεργίου και οι οποίες παραπέμπουν σε απροκάλυπτην ...αποκατάσταση "ημετέρου" διότι:

     Έτσι, προ ολίγων ημερών, με την ευκαιρία μιας "εορταστικής εβδομάδος" στο Κέντρο Τεθωρακισμένων της Αυλώνος, παρακολουθήσαμε μια καρικατούρα ως "αναβίωση Ίλης Ιππικού" στην οποία πρωταγωνίστησε ένας μετριότατος επικεφαλής (ο κ. Στεργίου) με κακή στάση κορμού (λόγω ηλικίας), με κακή χρήση αναβολέων (κοντές αρτάνες και πόδι βαθιά μέσα στον αναβολέα, κάτι που απαγορεύεται!) και με ξίφος αντί σπάθης, κάτι παγκοσμίως απαράδεκτο(!) για το όπλο του Ιππικού! Και πίσω από αυτόν έξι αλογάκια με ανάλογους Ιππείς οι οποίοι έδιναν την εντύπωση παρατρεχάμενων χωρίς εμφανές σχήμα παρατάξεως και συντονισμού να υποδύονται ρόλο ..."Ίλης Ιππικού" ενώ δεν θα μπορούσαν να πείσουν τους γνώστες της Ιππασίας ούτε ως πρωτοείσακτοι αρχάριοι. Και βεβαίως, ο σαρκασμός ήταν φυσικός, επόμενος έως και ...μακάβριος:

     Μετριοπαθής η δική μας θέση διατυπώθηκε σε προηγούμενη ανάρτησή μας, της οποίας τα κύρια σημεία επαναλαμβάνονται εν συνεχεία όπως ήδη δημοσιεύθηκαν:

       "1. Ανέκαθεν η Ιππική ήταν, πρωτίστως, η επιστήμη αναδείξεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δευτερευόντως υπηρετήσεως διαφόρων άλλων στρατιωτικών και κοινωνικών αναγκών της Ανθρωπότητος. 

     2. Ανεξαρτήτως της τεχνολογικής προόδου, η Ιππική, με τις εμπεριεχόμενες διαδικασίες της η ανάπτυξη των οποίων απαιτεί εκτεταμένη παρουσίαση πέραν δυνατοτήτων παρόντος, παραμένει για όλους τους στρατούς το επίκεντρο ψυχικής σφυρηλατήσεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ!

     3. Ως εξ αυτών, η εκ του πονηρού κατάργηση του Ιππικού στον Ελληνικό Στρατό υπήρξε ακόμη ένα προληπτικό μέτρο αποτροπής αναδείξεως στρατιωτικών ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δημοκρατικής υπαλληλοποιήσεως των ενστόλων, κάτι που, δυστυχέστατα, επετεύχθη! Και όσοι το αρνούνται υποδυόμενοι τις υπάκουες και σιωπηλές (μέχρι συνταξιοδοτήσεως και εφ’ άπαξ…) όρνιθες, ας προτάξουν την επίδειξη της κομματικής τους ταυτότητος για να αποφύγουμε σπατάλην οξυγόνου!

     4. Η επαναλειτουργία Ιππικού Σώματος είναι ευσεβέστατη προσδοκία όσων οραματιζόμαστε Στρατό ΗΓΗΤΟΡΩΝ αλλά προσκρούει στην βούληση των κομματικών μητραλοιών οι οποίοι νέμονται την εξουσία και οι οποίοι δεν πρόκειται να πεισθούν ώστε να ανακαλέσουν την προδοτική πράξη της καταργήσεως του Ιππικού διότι δεν έχουν λόγο αναθεωρήσεως ενός σκοπουμένου χειρισμού στον οποίο οι ίδιοι κατέφυγαν προς εξανδραποδισμό ενός Στρατού τον οποίον θέλουν ΑΠΟΝΕΥΡΩΜΕΝΟ! Και, εν προκειμένω, προαπαιτείται σωστός σχεδιασμός όχι «μεταπειθούς», η οποία εκ των προτέρων κρίνεται αναποτελεσματική, αλλά μεθοδεύσεως η οποία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και πολλά άλλα…

     5. Η δημιουργία του πολυδιαφημισθέντος «ουλαμού»  δείχνει την σαφή πρόθεση εκείνων που κατήργησαν το Ιππικό να θέλουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια όσων εντοπίζουν και επικρίνουν την προδοσία της διαλύσεως του Ιππικού προς κατευνασμό και απόσπαση συναινέσεως. Και η , επίσης, εκ του κατευναστικού πονηρού, προβολή του ακόμη και ως αξιομάχου στα Ελληνο-Τουρκικά σύνορα, εν μέσω πολλών άλλων και φαιδροτάτων ανοησιών!

     6. Ο συγκεκριμένος «ουλαμός» υπό την διοίκηση του αξιότατου Ιππέως* κ. Στεργίου (χωρίς καμία αμφιβολία και για την αξιοσύνη των υπολοίπων Ιππέων που τον συγκροτούν) είναι δεδομένο ότι αποτελεί «κουρτίνα συγκαλύψεως» για το θεαθήναι και μόνον, διότι, εν εναντία περιπτώσει θα έπρεπε:να είχε προηγηθεί η σύσταση  ΣΧΟΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ η οποία θα ήταν και ο φορέας συγκροτήσεως συστηματικής εκπαιδεύσεως Ιππέων αλλά και διοργανώσεως Ιπποστασίου Σχολής, άνευ των οποίων ουδέποτε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ!" 

     Οίκοθεν, δε, νοείται ότι μιλώντας για "αξιότατο Ιππέα" αναφερόμαστε στον προ 28ετίας και εν ενεργεία Ταξίαρχο κ. Στεργίου και όχι στην τελευταία, έφιππη, εικόνα του! 

     Δυστυχώς, η υψηλή επισκεψιμότητα του Ιστολογίου μας, είχε ως επίπτωση μετά το παραπάνω δημοσίευμά μας τον καταιγισμό αποστολής εκ μέρους επαϊόντων αλλά και στρατιωτικών εν ενεργεία, μηνυμάτων αποδομήσεως, αποδοκιμασίας και ειρωνείας της, όντως άτοπης και κομπορρήμονος, εξαγγελίας περί δήθεν ..."επανιδρύσεως Ίλης Ιππικού"! Έτσι γίναμε αποδέκτες σειράς e-mails αλλά και καυστικών σχολίων στις αναρτήσεις μας στο "Facebook" μέρος των οποίων μεταφέρουμε υπό μορφήν screenshot, εν συνεχεία:

     Εν αρχή το μήνυμα που μας έστειλε Ίλαρχος εν ενεργεία και το οποίο έχει ως εξής:

     Γνωστός Προπονητής Ιππασίας είναι ο αποστολέας του επομένου μηνύματος:

     Ένας ενδεικτικός αριθμός σχολίων στις, σχετικές με το θέμα, αναρτήσεις μας ακολουθεί για την κατάδειξη του όλου "πνεύματος" υποδοχής του κομματικού ...πυροτεχνήματος:





 και έπεται συνέχεια άλλων ων ουκ έστι αριθμός...

     Από πλευράς μας θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι, όπως είναι γνωστόν για όποιον παρακολουθεί την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και την ιππική Παιδεία του Ιδρυτή της, το είδος της δυτικής "Ιππασίας" που εκπροσωπεί ο κ. Στεργίου μας βρίσκει αντίθετους από ηθικής πρωτίστως και δευτερευόντως από τεχνικής απόψεως διότι το θεωρούμε βάναυσο προς τον Ίππο (χρήση στομίδος, χρήση σπιρουνιών, χρήση μαστιγίου) αλλά και αναποτελεσματικό και επικίνδυνο διότι η ασκούμενη βία προκαλεί εύλογες αντιδράσεις του Ίππου με ό,τι αυτές συνεπάγονται, Συνεπώς, εξ αρχής είμεθα αντίθετοι με την ιππική προσέγγιση του κ. Στεργίου και, εν γένει τις προσεγγίσεις που αντιστοιχούν σε ανάλογα στρατιωτικά ή παραστρατιωτικά ή, έστω, ...κομματικά έφιππα σώματα! 


     Ως Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και αρκετές διακρίσεις δικαιούμεθα να διατηρούμε εντελώς διαφορετικήν ιππευτικήν αντίληψη δείγμα της οποίας είναι η παραπάνω εικόνα μιας δεκαεξάχρονης μαθήτριάς μας η οποία, μάλιστα, δεν φέρει και βαθμό ...Ταξιάρχου! Και η παραπάνω εικόνα δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα του κ. Στεργίου (με ξίφος αντί Σπάθης) που ακολουθεί:
     Παρά ταύτα και υπό όρους Φυσικής Ιππικής και μόνον, θα επιθυμούσαμε, όπως προείπαμε, να δούμε να αναβιώνει το Ελληνικό Ιππικό υπό καθήκοντα ανάλογα των εποχών!  
     Όμως, σε καμία περίπτωση δεν αναμένουμε από την διεφθαρμένη αντιφασιστική δημοκρατία ενός κράτους αλληλοσοδομιζόμενων παραγόντων να υλοποιήσουν ένα τόσο σεμνό όσο και μεγαλειώδες όραμα στρατιωτικής αρετής και πολιτιστικής συνεισφοράς!

Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης
τ. 6977764737  

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"



     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" έχει αποκτήσει, πια, μια "δυναμική" που την έχει αναδείξει σε ..."τοπόσημο" της Μεσσηνιακής πρωτεύουσας, με αποτέλεσμα να αποτελεί "πόλο" προσελκύσεως ενδιαφερομένων για την Ιππική και από άλλες πόλεις της Πελοποννήσου. Αυτό το προσέξαμε και κατά την τελευταία εκπαιδευτικήν ημερίδα της Σχολής, όταν καλοδεχούμενοι επισκέπτες από την Τρίπολη, την Σπάρτη, τον Μελιγαλά κλπ κατέφθασαν στο  Ιππευτήριο της Σχολής για να χαρούν το πολιτιστικό αγαθό της Ιππασίας!

     Όλοι χάρηκαν αυτό για το οποίο προσήλθαν χάρη στην επιτυχέστατη διαχείριση της ...κρίσεως από τον Αρχηγό της Σχολής, Εκπαιδευτή Αθανάσιο Ψωρομύτη και τους βοηθούς του, κυρίως δε, χάρη στον ιδανικό Ίππο της Σχολής ...Βασίλη ο οποίος αποτελεί, πλέον, υπόδειγμα ασφαλούς τετραπόδου!

     Σ΄ αυτή την ημερίδα τα, πολλά, παρόντα παιδιά είχαν την ...τιμητική τους κι αυτό είναι πάντα ιδιαίτερη χαρά για μια Σχολή σαν τη δική μας.

     Ευφυώς σκεπτόμενος ο τοπικός Αρχηγός εφάρμοσε συνδυαστικές ασκήσεις Γυμνιππευτικής και Σωμασκίας για όλα τα παιδιά που ίππευσαν, ώστε να οξυγονωθούν, αλλά και να προσλάβουν "γεύση" Ιππασίας.

     Το ασκησιολόγιο που εφάρμοσε ο Αθανάσιος Ψωρομύτης στα παιδιά της ημερίδος ήταν πραγματικά σοφό, προσφέροντάς τους ευεξία και ενίσχυση ισορροπίας, όχι μόνον σωματικής!

     Κυρίως, ως πατέρας και εμπειρότατος παιδαγωγός, ο τοπικός Αρχηγός, ενθαρρύνει την συνεργασία των μαθητών του σε ένα κοινό έργο κοινωνικής, πλέον, αξίας, πέραν των ιππικών δεδομένων, εξίσου χρήσιμο για την παιδαγωγική νεαρών πολιτών.

     Δυστυχώς, σε αυτή την πολυπληθούς συμμετοχής ημερίδα, τα Στελέχη και οι τακτικοί μαθητές "αδικήθηκαν" ως προς την προσδοκώμενη έκταση εκπαιδευτικής προσφοράς που επιθυμεί ο τοπικός Αρχηγός και για τον λόγο αυτό προγραμματίζεται μία επιπλέον ημερίδα ειδικώς γι αυτούς. Ωστόσο και στις συγκεκριμένες κατηγορίες διαπιστώσαμε μικρή μεν, πάντως, πρόοδο!   

     Είναι παρατηρημένο ότι με τα γερά "θεμέλια" που βάζει η Σχολή μας στα πρώτα μαθήματα των αρχαρίων, η "γεωμετρία προόδου" επιτυγχάνεται κατά κανόνα ακόμη και υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες κι αυτό το είδαμε κι αυτή την φορά.

     Λίγο έως πολύ κι αυτή την φορά όλοι κέρδισαν σε εμπειρία ιππικής προόδου, αν και πολύ υλικό, λόγω του προχωρημένου της ώρας και της απουσίας φυσικού φωτός, χάθηκε.

     Εκείνο, όμως, που έχει σημασία για μας είναι τα μικρά "ορόσημα" που απομένουν από κάθε εκπαιδευτικήν ημερίδα, ώστε να σχεδιασθούν με επιτυχία και οι επόμενες.

     Ωστόσο, αυτή τη φορά προήχθη και η Τοξοβολία για όλους.

      Και όταν λέμα "όλους", φυσικά, εννοούμε κι αυτούς που ήρθαν για πρώτη φορά!

     Πως, άλλωστε να αφήσει έξω από την ωφέλεια και την χαρά αυτής της αρχέγονης λυτρωτικής πολεμικής τέχνης τον οποιονδήποτε σε πλησιάζει για να την απολαύσει.

     Μέσα στο εκπαιδευτικό πνεύμα της Σχολής των "Ελλήνων  Κενταύρων" και αυτή η ημερίδα, προανακρούει τα καλύτερα που έπονται με τις λαμπρές δυνατότητες που έχουν, πλέον, αναδειχθεί για το μεσσηνιακό μας Παράρτημα με την εργασία του η οποία έχει αναγνωρισθεί, απ΄ ό,τι φαίνεται, σε μεγάλη έκταση στη Πελοπόννησο.

     Και θα πρέπει να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας προς τον τετράποδο Βασίλη μας για την προσφορά του σε όλους, με υπομονή και αποδοχή συμπεριφερόμενος ως ο πλέον έμπειρος Δάσκαλος για τον οποίο θα ήταν ιδιαιτέρως υπερήφανη η σύγχρονη ...Εκπαίδευση της οποίας οι λειτουργοί θα είχαν πολλά να διδαχθούν από τον σχολικό Ίππο μας. 

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 

ΤΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ



     Πολύς θόρυβος και εκ του κομματικού "πονηροτάτου", γίνεται στα ελεγχόμενα, από τους δολερούς εξουσιαστές, μέσα μαζικής αποβλακώσεως και ελέγχου των μαζών για την "επανασύσταση" ενός "ουλαμού Ιππικού" στη θέση του Ιππικού του Ελληνικού Στρατού το οποίο καταργήθηκε για λόγους παμπόνηρους! Καλομπουκωμένοι δημοσιογραφίσκοι επιχειρούν τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης με τσιτάτα περί ...αξιομάχου του συσταθέντος "ουλαμού" (αποτελούμενο από ...επτά Ίππους, δηλαδή, ούτε καν τιμητικό άγημα) ακόμη και στα Ελληνο - Τουρκικά ...σύνορα, όσο εμείς στηρίζουμε την επαναλειτουργία του, πονηρώς, καταργηθέντος Ιππικού μας! Όμως... 

      1. Ανέκαθεν η Ιππική ήταν, πρωτίστως, η επιστήμη αναδείξεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δευτερευόντως υπηρετήσεως διαφόρων άλλων στρατιωτικών και κοινωνικών αναγκών της Ανθρωπότητος.

     2. Ανεξαρτήτως της τεχνολογικής προόδου, η Ιππική, με τις εμπεριεχόμενες διαδικασίες της η ανάπτυξη των οποίων απαιτεί εκτεταμένη παρουσίαση πέραν δυνατοτήτων παρόντος, παραμένει για όλους τους στρατούς το επίκεντρο ψυχικής σφυρηλατήσεως ΗΓΗΤΟΡΩΝ!

     3. Ως εξ αυτών, η εκ του πονηρού κατάργηση του Ιππικού στον Ελληνικό Στρατό υπήρξε ακόμη ένα προληπτικό μέτρο αποτροπής αναδείξεως στρατιωτικών ΗΓΗΤΟΡΩΝ και δημοκρατικής υπαλληλοποιήσεως των ενστόλων, κάτι που, δυστυχέστατα, επετεύχθη! Και όσοι το αρνούνται υποδυόμενοι τις υπάκουες και σιωπηλές (μέχρι συνταξιοδοτήσεως και εφ’ άπαξ…) όρνιθες, ας προτάξουν την επίδειξη της κομματικής τους ταυτότητος για να αποφύγουμε σπατάλην οξυγόνου!

     4. Η επαναλειτουργία Ιππικού Σώματος είναι ευσεβέστατη προσδοκία όσων οραματιζόμαστε Στρατό ΗΓΗΤΟΡΩΝ αλλά προσκρούει στην βούληση των κομματικών μητραλοιών οι οποίοι νέμονται την εξουσία και οι οποίοι δεν πρόκειται να πεισθούν ώστε να ανακαλέσουν την προδοτική πράξη της καταργήσεως του Ιππικού διότι δεν έχουν λόγο αναθεωρήσεως ενός σκοπουμένου χειρισμού στον οποίο οι ίδιοι κατέφυγαν προς εξανδραποδισμό ενός Στρατού τον οποίον θέλουν ΑΠΟΝΕΥΡΩΜΕΝΟ! Και, εν προκειμένω, προαπαιτείται σωστός σχεδιασμός όχι «μεταπειθούς», η οποία εκ των προτέρων κρίνεται αναποτελεσματική, αλλά μεθοδεύσεως η οποία θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και πολλά άλλα…

     5. Η δημιουργία του πολυδιαφημισθέντος «ουλαμού»  δείχνει την σαφή πρόθεση εκείνων που κατήργησαν το Ιππικό να θέλουν να ρίξουν στάχτη στα μάτια όσων εντοπίζουν και επικρίνουν την προδοσία της διαλύσεως του Ιππικού προς κατευνασμό και απόσπαση συναινέσεως. Και η , επίσης, εκ του κατευναστικού πονηρού, προβολή του ακόμη και ως αξιομάχου στα Ελληνο-Τουρκικά σύνορα, εν μέσω πολλών άλλων και φαιδροτάτων ανοησιών!

     6. Ο συγκεκριμένος «ουλαμός» υπό την διοίκηση του αξιότατου Ιππέως* κ. Στεργίου (χωρίς καμία αμφιβολία και για την αξιοσύνη των υπολοίπων Ιππέων που τον συγκροτούν) είναι δεδομένο ότι αποτελεί «κουρτίνα συγκαλύψεως» για το θεαθήναι και μόνον, διότι, εν εναντία περιπτώσει θα έπρεπε:να είχε προηγηθεί η σύσταση  ΣΧΟΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ η οποία θα ήταν και ο φορέας συγκροτήσεως συστηματικής εκπαιδεύσεως Ιππέων αλλά και διοργανώσεως Ιπποστασίου Σχολής, άνευ των οποίων ουδέποτε θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΠΠΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ!

     Τα υπόλοιπα, ως εκ του κομματικού περισσού και …Περισσού (και …περιχώρων…)!

___________

* Με Σπάθη, όμως και όχι με Ξίφος, κ. Ταξίαρχε!

ΟΠΟΥ, ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΠΑΡΑ Η ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ

ΟΠΟΥ, ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ 

ΠΑΡΑ Η ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ



     Βιάζεται να εντυπωσιάσει και να αυτο-εντυπωσιατεί ο κακόμοιρος σύγχρονος κοινωνάνθρωπος, πασχίζει να αποκτήσει το "ειδικό βάρος" που στερείται ώστε να αποχωρήσει από μια "ζωή" που δεν ...έζησε με την ...δικαίωση του ...υπάρξαντος! Και σε αυτή την ψευδαισθησιακή παραφορά του, συμπαρασύρει και τα μεγάλα και ωραία της ζωής τα οποία εντάσσονται στην χορεία της πνευματικότητος και που, τελικώς, ευτελίζει, κάτι που συμβαίνει, δυστυχώς και με την Τοξοβολία η οποία αποτελεί αρχέγονο πολιτιστικό αγαθό της Ανθρωπότητος!

     Με το Τόξο και τα βέλη στο χέρι παρακολουθούμε τους ανυποψίαστους να πασχίζουν να πλήξουν ένα χάρτινο στόχο προσπαθώντας να αυτοεπιβεβαιωθούν με μετάλλια και διπλώματα για ...λάθος επιδόσεις επί δραστηριότητος που αρνούνται να κατανοήσουν...

     Είναι, άραγε, τόσο ρηχή, τόσο κενή η Τοξοβολία; Eίναι κάτι, ας πούμε σαν το ...ποδόσφαιρο στο χορτάρι, όπου, αντί για την μπάλα στα δίχτυα τοποθετούμε ένα βέλος στο χορτάρινο στόχο;

     Οι εκπαιδευτικές συνεδρίες της εφαρμοσμένης αναλύσεως του βιβλίου του Eugen Herrigel "Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας" οι οποίες, ήδη, έχουν ξεκινήσει στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" στο πλαίσιο των υποχρεωτικών εγκυκλίων μαθημάτων, μας διευθύνουν προς την απάντηση του παραπάνω ερωτήματος. Και όσοι τις παρακολουθήσουν θα έχουν την ευκαιρία να εισαχθούν στο βαθύτερο πνεύμα της Τοξοβολίας χωρίς να ξενιτευτούν στην Καμακούρα, όπως ο Ούγγρος Δάσκαλός μας. Και αυτό θα το αντιληφθούν εμπράκτως, στη Γραμμή Βολής (= εφαρμοσμένη) διότι, όπως υπογραμμίζει και ο Eugen Herrigel στο βιβλίο του: "Την τέχνη της Τοξοβολίας είναι ευκολότερο να την εκμάθουμε παρά να την επεξηγήσουμε."


Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" βασίζεται όχι απλώς στην αποδοχή αλλά στην απαίτηση της ελευθερίας της βουλήσεως των εκπαιδευομένων της και συνιστά σε όλους να προσέρχονται στην εκπαίδευση και στις δράσεις της μόνον και εφ΄ όσον οι ίδιοι αισθάνονται την ανάγκη να προσέλθουν! Το προνόμιο της μη κερδοσκοπικής λειτουργίας της είναι αυτό που της παρέχει την δυνατότητα της ουσιαστικής προσφοράς χωρίς να αποβλέπει σε "πελατειακές" σχέσεις και βλέψεις! Κι έτσι, οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να προσέρχονται όποτε αυτοί μιώθουν την ανάγκη να προσέλθουν, ή, όποτε οι προσωπικές υποχρεώσεις τους το επιτρέπουν, όπως και στην περίπτωση του Βασίλη ο οποίος, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων απουσίασε επί μακρόν από τις Προπονήσεις των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" επανερχόμενος με ό,τι αυτή η απουσία σήμαινε...

     Παρά ταύτα και εν προκειμένω, για τον επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Συνασκούμενο Χριστόφορο Κασφίκη ίσχυσε και πάλι "Όλοι για έναν!" και το προπονητικό πρόγραμμα της τελευταίας εκπαιδευτικής ημερίδος της Σχολής του τοπικού Παραρτήματος επικεντρώθηκε στην "επαναφορά" της τεχνικής του Βασίλη στο προ της απουσίας του, επίπεδο.

      Ωστόσο, ο πάντοτε ανικανοποίητος Χριστόφορος κατάφερε να παρασύρει την Γραμμή Βολής και σε τοξεύσεις επί αποστάσεων 15 - 16 μέτρων και επί στόχου ...αεροβόλου, σημειώνοντας, μάλιστα ...μετριοπαθέστατα στην Αναφορά του ότι αυτό δεν ήταν κάτι "ιδιαίτερο"!

     Κάθε φορά που μελετούμε το οπτικοακουστικό υλικό Προπονήσεως και την Αναφορά του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δεν ενημερωνόμαστε, απλώς, για το περιεχόμενο μιας προπονητικής ημερίδος, αλλά επανέρχονται στη μνήμη μας διδάγματα για το αληθινό περίγραμμα μιας πολεμικής τέχνης!


Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

EUGEN HERRIGEL

 EUGEN HERRIGEL



     Ο Eugen Herrigel (20 Μαρτίου 1884 Liechtenau Baden – 18 Απριλίου 1955 Partenkirchen Bayern) ήταν Γερμανός φιλόσοφος που δίδαξε φιλοσοφία στο Αυτοκρατορικό Πανεπιστήμιο Tohoku στο Sendai της Ιαπωνίας από το 1924 έως το 1929 και εισήγαγε το Ζεν σε μεγάλα μέρη της Ευρώπης μέσω των γραπτών του.

     Αρχικώς, εισήλθε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης όπου σπούδασε θεολογία από το 1907 έως το 1908 και στη συνέχεια νεοκαντιανή φιλοσοφία από το 1908 έως το 1913. Απέκτησε το διδακτορικό του υπό τη διεύθυνση του Wilhelm Windelband (1848-1915) το 1913.

     Στρατεύθηκε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και υπηρέτησε ως ιατρικό προσωπικό από το 1914 έως το 1916. Από το 1917 έως το 1918, τοποθετήθηκε στο Υπουργείο Οικονομικών του Γενικού Επιτελείου του Δυτικού Μετώπου. Το 1923 απέκτησε τον τίτλο του καθηγητού Πανεπιστημίου.

     Ο Eugen Herrigel νυμφεύθηκε σε πρώτο γάμο την βαρόνη Paula von Beulwitz (1893-1924). Αυτή τον συνοδεύει στην Ιαπωνία κατά τη διάρκεια της αποστολής του στο Πανεπιστήμιο του Sendai το 1924. Μετά το θάνατό της νυμφεύεται και πάλι, τον Σεπτέμβριο του 1925, σε δεύτερο γάμο, την Auguste L. Seefried (Gusty Luise Herrigel).

     Ενώ ζούσε στην Ιαπωνία από το 1924 έως το 1929, σπούδασε Kyūdō, την παραδοσιακή ιαπωνική τοξοβολία, υπό τον Awa Kenzō (阿波研造:1880-1939), έναν Δάσκαλο της Τοξοβολίας και ιδρυτή του δικού του κινήματος που ονομάζεται «Το Μεγάλο Σκοπευτικό Δόγμα». Ο E. Herrigel ακολούθησε την Tοξοβολία την οποία σπούδασε επί χρόνια στην Ιαπωνία με την επιθυμία να κατανοήσει καλύτερα το Ζεν. Τον Ιούλιο του 1929 επέστρεψε στη Γερμανία και του ανατέθηκε η έδρα Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Erlangen. 

     Ο Eugen Herrigel ήταν ενεργό μέλος της Εθνικοσοσιαλιστικής "Ενώσεως για τον Πολιτισμό", μιας πολύ σημαντικής αδελφότητος για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό που ιδρύθηκε κατά την εποχή της αμαρτωλής δημοκρατίας της Βαϊμάρης, προ της εκλογής του Αδόλφου Χίτλερ στο αξίωμα του Καγκελαρίου. Και αυτή η Ένωση ήταν ο σημαντικότερος φορέας Πολιτισμού στην μεσοπολεμική Ευρώπη, η δε αποδοχή του Eugen Herrigel ως Μέλους της δείχνει και την σημαντικότητα της προσωπικότητός του! Ας δούμε, επακριβώς ποια ήταν αυτή η Ένωση:



"Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό" (Kampfbund für Deutsche KulturKfdK)

     Η "Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό" (Kampfbund für Deutsche Kultur, KfdK), ήταν μια εθνικιστική και αντιεβραϊκή πολιτική Ένωση κατά τη διάρκεια της δημοκρατίας της Βαϊμάρης, μιας εποχής πλήρους παρακμής για την Γερμανία, συνεχίζοντας να λειτουργεί και μετά την άνοδο του Εθνικοσοσιαλισμού στην εξουσία. Ιδρύθηκε το 1928 ως "Nationalsozialistische Gesellschaft für Deutsche Kultur" (NGDK, Εθνικοσοσιαλιστική Εταιρεία για τον Γερμανικό Πολιτισμό) από τον Εθνικοσοσιαλιστή φιλόσοφο και ιδεαλιστή Alfred Rosenberg παραμένοντας υπό την ηγεσία του μέχρι την αναδιοργάνωσή της και την μετονομασία της σε "Εθνικοσοσιαλιστική Πολιτιστική Κοινότητα" (Nationalsozialistische Kulturgemeinde) με σκοπό την ανάπτυξη του Πολιτισμού στην Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία αλλά και την ανάπτυξη του ΕυρωπαΪκού Πολιτισμού. Μετά την αναδιοργάνωσή της συγχωνεύτηκε με τη "Deutsche Bühne" (Γερμανική Σκηνή), που συνδέεται με την ίδρυση του επίσημου πολιτιστικού φορέως «Dienstelle Rosenberg» (DRbg, Τμήμα Rosenberg), ο οποίος, κατόπιν, έγινε γνωστός ως "Amt Rosenberg" (ARo, Γραφείον Rosenberg).

     Ο αριθμός των Mελών της Ενώσεως, που ήσαν κατά τόπους οργανωμένα, αυξήθηκε από περίπου 300 σε 25 τοπικά παραρτήματα τον Απρίλιο του 1929 σε περίπου 38.000 σε 450 τοπικά παραρτήματα μέχρι τον Οκτώβριο του 1933 όταν πλέον ο Αδόλφος Χίτλερ είχε εκλεγεί δια κοινοβουλευτικών διαδικασιών στο αξίωμα του Καγκελαρίου και διοικούσε την Γερμανία το "Γερμανικό Εθνικοσοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα" (NSDAP).

     H Ένωση είχε ως Μέλη της διακεκριμένες πνευματικές προσωπικότητες της εποχής, φιλοσόφους, επιστήμονες, καλλιτέχνες, λογοτέχνες, εκδότες κλπ μεταξύ των οποίων Adolf Bartels, Ludwig Polland, Gustaf Kossinna, Philipp Lenard, Hugo Bruckmann, Julius Friedrich Lehmann. Επίσης, μεταξύ των Μελών της Ενώσεως υπήρξαν και κορυφαίες προσωπικότητες όπως οι επικεφαλής της "Εταιρείας του Φεστιβάλ Bayreuth" Winifred Wagner. η χήρα του φυλετιστή και αντιεβραίου ιδεολόγου Houston Stewart Chamberlain, η Eva Chamberlain, ο συνθέτης Paul Greiner, οι φιλόσοφοι Otto Friedrich Bolnow και ο Eugen Herrigel, ο ποιητής και μετέπειτα πρόεδρος του "Eπιμελητηρίου Λογοτεχνών του Γερμανικού Ράιχ" (Reichsschrifttumskammer) Hanns Johst. ο αρχιτέκτονας Paul Schulze-Naumburg, ο οποίος επιμελήθηκε του περιοδικού "Kunst und Rasse" (Τέχνη και Φυλή), ο Gustav Havemann, βιολιστής και αργότερα ηγέτης του "Επιμελητηρίου Μουσικής του Ράιχ" (Reichsmusikkammer) που ίδρυσε και ηγήθηκε μιας ορχήστρας Kampfbund, ο θεατρικός σκηνοθέτης Karl von Schirach, ο Fritz Kloppe που ηγήθηκε της "Werwolf", μιας μαχητικής αδελφότητος αφιερωμένης στην εκπαίδευση νεαρών αμυντόρων της πατρίδος, ο εθνικιστής θεολόγος και μουσικολόγος Fritz Stein, οι ηθοποιοί Carl Auen και Aribert Mog, ο φιλόσοφος, κοινωνιολόγος και οικονομολόγος Othmar Spann και ο Αυστριακός  Friedrich Hayek, Αυστριακός οικονομολόγος, πανεπιστημιακός και φιλόσοφος, γνωστός για την υπεράσπιση του κλασικού φιλελευθερισμού, ο οποίος μετέπειτα (1984) ανεδείχθη ως  μέλος του Τάγματος Τιμής από τη Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄, μετά από πρόταση της πρωθυπουργού Μάργκαρετ Θάτσερ για τις «υπηρεσίες του στη μελέτη των οικονομικών. Τέλος, συμβολικώς και κατά την επέτειο των γενεθλίων του Αδόλφου Χίτλερ (20ή Απριλίου 1933) στο Passau ο καθηγητής Edwin Werner (PhD) ιδρύει την δική του τοπική Ένωση στο Passau.

     Η "Αγωνιστική Ένωση για τον Γερμανικό Πολιτισμό", εκτός των φυσικών προσώπων, είχε και ως Μέλη της και εταιρικά Μέλη στα οποία περιελαμβάνετο ο "Σύνδεσμος Γερμανικών Αδελφοτήτων" [Deutsche Burschenschaften], ο "Σύνδεσμος Γερμανικής Πατρίδος" [Deutsche Landsmannschaft], οι Γυμναστικοί Σύλλογοι Γερμανικών Κολλεγίων" [Turnerschaften an deutschen Hochschulen], ο "Σύνδεσμος Γερμανικών Συντεχνιών" [Deutsche Gildenschaften], ο Σύνδεσμος Γερμανών Τραγουδιστών [Deutsche Sängerschaft], η Γερμανική Μουσική Εταιρεία Κολλεγίων [Sondershäuser Verband] και η Γερμανική Εταιρεία Τέχνης Κολλεγίων [Deutscher Hochschulring].



Συγγραφικό Έργο

     Το 1936, ο Eugen Herrigel δημοσίευσε ένα άρθρο 20 σελίδων που περιγράφει τις εμπειρίες του με τίτλο «Die Ritterliche Kunst des Bogenschiessens» ("Η Ιπποτική Τέχνη της Τοξοβολίας") στο ιαπωνολογικό περιοδικό "Zeitschrift für Japanologie". Αυτό αποτέλεσε αργότερα τον πυρήνα του πιο διάσημου έργου του "Ζεν και η Τέχνη της Τοξοβολίας", το οποίο είναι το έργο με τη μεγαλύτερη διεθνή επιρροή που γράφτηκε ποτέ για το Ζεν σε ευρωπαϊκή γλώσσα.

     Ο Eugen Herrigel πέθανε το 1955 και ανάμεσα στα χειρόγραφα που άφησε πίσω του βρέθηκαν ογκώδεις σημειώσεις για διάφορες "πτυχές" του Ζεν. Αυτές οι σημειώσεις επιλέχθηκαν και επιμελήθηκαν από τον Hermann Tausend σε συνεργασία με την Gusty L. Herrigel, την σύζυγο του συγγραφέως (που σπούδασε ιαπωνική ανθοδετική) και δημοσιεύτηκαν στα Γερμανικά με τον τίτλο "Der Zen-Weg" ("Ο Δρόμος του Ζεν"). Αυτή η έκδοση αναθεωρήθηκε και επιμελήθηκε από τον Alan Watts το 1960 και δημοσιεύτηκε από τον "Vintage Press" ως "The Method of Zen".



     Απολογισμός

     Ο Αυστριακός Volker Zotz, έγκριτος μελετητής και αναλυτής του Βουδισμού απεκάλυψε στο βιβλίο του για τον Βουδισμό και τον Γερμανικό Πολιτισμό ότι ο Eugen Herrigel ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος του Αδόλφου Χίτλερ και για την επιλογή του αυτή του απαγορεύτηκε να διδάξει στο Πανεπιστήμιο για τρία χρόνια μετά το 1945. Και είναι πασίγνωστο ότι από το 1945 μέχρι σήμερα, η αχαλίνωτη λογοκρισία των σιωνιστών εφαρμόζεται λυσσωδώς εναντίον οιουδήποτε προσώπου και οιασδήποτε ιδέας θεωρούν ότι διακυβεύει την παγκόσμια κυριαρχία τους, όπως και με διάφορους τρόπους εφαρμόσθηκε και εναντίον του Eugen Herrigel, όχι μόνον απαγορεύοντάς του να διδάξει Φιλοσοφία («μηδένα διδάσκειν φιλοσοφίας» όπως θα έγραφε και το εκείνο το ρωμαϊκό σκοταδιστικό διάταγμα…) αλλά και με διάφορες απόπειρες απομειώσεως της σχέσεώς του με το Ζεν και την Τοξοβολία, απόπειρες, πάντως που ποτέ δεν ξεπέρασαν τα όρια της υποκειμενικής κακοπιστίας με τον Eugen Herrigel να πιστώνεται με ένα εμβληματικό σύγγραμμα το οποίο θεωρείται το παγκόσμιο «ευαγγέλιο» της Τοξοβολίας αλλά και της ζενικής προσεγγίσεώς της!