Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

ΚΥΚΛΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΜΕ ...ΑΡΒΥΛΑ

ΚΥΚΛΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΜΕ ...ΑΡΒΥΛΑ



     Σήμερα δεν τετραγωνίσαμε τον κύκλο και, δυστυχώς, δεν κυκλώσαμε και το τετράγωνο Βασ. Σοφίας, Ηρώδου Αττικού, Βασ, Όλγας και Βασ. Αμαλίας! Σήμερα τοξεύσαμε τον κύκλο και, μάλιστα σε πολλές πάρθιες και εύστοχες τοξεύσεις με όσα δύσκολα σημαίνουν αυτά για έναν αρχάριο έφιππο Τοξότη! Κι αυτός ο κύκλος δεν είναι γραμμένος με ..."κιμωλία" που τη σβήνουν οι πρώτες ψιχάλες της βροχής, αλλά είναι γραμμένος με ...αρβύλα και παραμένει ανεξίτηλος στο ένστικτο του πολεμιστή του οποίου διεγείρει και μια "μυική μνήμη" χρησιμότατη για την ασφαλή συνέχιση της εκπαιδεύσεώς του.

     Σε ένα ιδανικό σταυλικό περιβάλλον που εξασφαλίζει την πρόοδο της Ιππικής, τούτη την εκπαιδευτικήν ημερίδα, η Ταξιαρχία που "ρίχτηκε στη θάλασσα για να μάθει να κολυμπά", έδειξε πως αυτή η αιφνιδιαστική μέθοδος μόνον καλά έχει και ανταποκρίθηκε με μία εξαιρετικά υψηλή επιτυχία στην τόξευση επί επίγειου στόχου σε ...πάρθιες τοξεύσεις, επιδεικνύοντας μιαν υψηλή στοχαστική αντίληψη σ΄ αυτή την πρώτη της προσπάθεια στοχευμένων τοξεύσεων.

     Το σημερινό ασκησιολόγιο της Ταξιαρχίας ήταν τρισκελές: Ανάπτυξη στοχαστικής αντιλήψεως με Έφιππη Τοξοβολία και Ιππακοντισμό, μυική ενδυνάμωση με ανακουφιστικό τροχάδην άνευ αναβολέων και εισαγωγή στην υπερπήδηση. Και για όσους αντιλαμβάνονται, τίποτε καλύτερο δεν θα μπορούσε να σχεδιασθεί για έναν αρχάριο εκπαιδευόμενο στο, μόλις, τέταρτο μάθημά του.

     Βοηθός μας ανεκτίμητος μια υπέροχη χειμωνιάτικη ημέρα με ηλιοφάνεια χωρίς ανέμους και άλλα καιρικά φαινόμενα που άφησαν απερίσπαστο τον σχολικό Ίππο μας να μας χαρίσει την αυτοσυγκέντρωσή του αλλά και τα υπέροχα συναισθήματά του που τρέφει για μας.

     Μέρα με τη μέρα, η τακτική εξάσκηση φέρνει τα καλά της αποτελέσματα και παρά την αρχαριότητά της η Ταξιαρχία διαμορφώνει μια παραδεκτή τεχνική και, κυρίως, ένα καλό γυμνιππευτικό "κάθισμα" στην, κυρίως, Έφιππη Τοξοβολία. 

     Και όσο κι αν είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για ευστοχία, σήμερα η Ταξιαρχία μας εξέπληξε με την ...ευστοχία της κατά την διάρκεια εκτελέσεως παρθίων τοξεύσεων σε βάδην.

     Όσο κι ακούγεται παράδοξο, η σημερινή της ευστοχία επί παρθίων τοξεύσεων έφθασε σε πολύ υψηλό επίπεδο και, μάλιστα, με, ενστικτώδη, πολύ καλή τεχνική και ευσταθές "κάθισμα". Και, ασφαλώς, το χειροποίητο Τόξο κατασκευής και ευγενούς δωρεάς του Συνασκουμένου Περικλέους Τελειορίδη αποδεικνύεται συνεχώς αξιόπιστο και σε έφιππη χρήση!

     Πολύ δυσκολότερος, όπως άλλωστε ανεμένετο, ήταν ο Ιππακοντισμός για την εκπαιδευόμενη κι εδώ διαπιστώνουμε ότι αυτή η έφιππη πολεμική τέχνη δεν είναι κάτι εύκολο.

     Παρά ταύτα, οι εξακοντίσεις της Ταξιαρχίας έγιναν με ασφάλεια "καθίσματος" και πολύ καλό έλεγχο διευθύνσεως.

     Και ο συνδυασμός αυτός, της Έφιππης Τοξοβολίας και του Ιππακοντισμού, "κάθισαν" ακόμη καλύτερα την Ταξιαρχία ώστε να είναι έτοιμη για την επόμενη άσκηση που ήταν το ανακουφιστικό τροχάδην, φυσικά, άνευ αναβολέων!

     Ίσως το δυσκολότερο ζήτημα στη μάθηση και στην εκπαίδευση είναι να ξεμάθεις αυτό που ήδη ξέρεις για να βάλεις στη θέση του κάτι άλλο. Σίγουρα, όμως, το δυσκολότερο είναι να διατηρήσεις εκείνο που ήδη ξέρεις, μαθαίνοντας και διατηρώντας και το ακριβώς αντίθετό του, όπως στην περίπτωση της Ταξιαρχίας η οποία ήδη έχει προχωρήσει στην "δυτική" Ιππασία ενώ κάνει τα πρώτα βήματα της και στην, αντίθετη, Φυσικήν Ιππική, χωρίς να θέλουμε να της ακυρώσουμε τίποτε από την μέχρι τώρα κτηθείσα ιππικήν εκπαίδευσή της. Κι αυτό απορρέει από την φιλοσοφία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" που θεωρεί ότι κάθε ιππική γνώση έχει την χρησιμότητα και την εφαρμογή της όπως άλλωστε κι ο Ιδρυτής της εκπαιδεύθηκε πολυπρισματικώς, τόσο στον φυσιοκεντρικό Οργανισμό "Kassai" όσο και στην ακαδημαϊκή Σχολή του Αυτοκρατορικού Ιπποφορβείου της Lipica διαπιστευόμενος στην Υψηλήν Ιππασία.

     H, για πρώτη φορά, εξάσκηση στο ανακουφιστικό τροχάδην της Ταξιαρχίας διήρκεσε περίπου πέντε λεπτά αλλά αυτά ήσαν φυσικό να την κουράσουν ανεξαρτήτως εάν την προετοίμασαν για όσα ακολουθήσουν! 

     Και, βεβαίως, ως πρώτη φορά, δεν περιμέναμε κάτι εκπληκτικό, όμως, η εκπαιδευόμενη μπήκε στη σωστή "τροχιά" κι αυτό είναι αρκετό για ένα καλό ξεκίνημα.

     Ξεκινώντας, σήμερα και την διδασκαλία της υπερπηδήσεως, θεωρήσαμε αρκετή την κατάδειξη του διευθυντικού χειρισμού και με δεδομένη την κόπωση της εκπαιδευόμενης από το προηγούμενο πρόγραμμα. Ένας χαρακτήρας φιλότιμος που διαθέτει αυτοσεβασμό αλλά και υψηλό δείκτη νοημοσύνης φάνηκε κι εδώ κυρίως δε, ένας φυσιολογικός χαρακτήρας ο οποίος δεν πάσχει από την νόσο της "αναισθησίας", αλλά συναισθάνεται τους κινδύνους και αναπτύσσει προσοχή έναντι αυτών. Παραμένουμε σε πολύ καλό δρόμο  και είναι και πολύ ...νωρίς!

"Ο ΧΑΖΟΣ ΘΑ ΣΕ ΛΟΙΔΟΡΗΣΕΙ"!

"Ο ΧΑΖΟΣ ΘΑ ΣΕ ΛΟΙΔΟΡΗΣΕΙ"!



     Eξ αφορμής χλευαστικού σχολίου για τον Ίππο και την Ιππική προερχόμενο από ανελλήνιστον ανεγκέφαλο γραικύλο (ξέρετε, από εκείνους των οποίων τα ανίατα συμπλέγματα τους τυραννούν εφ΄ όρου ζωής...) και χωρίς να προσπαθούμε να γίνουμε ...Βούδες, θυμηθήκαμε την φράση ενός παραθέματος που είχαμε επικαλεσθεί παλαιότερα, όταν αναλύσαμε την φιλοσοφική διάσταση της Έφιππης Τοξοβολίας στο 6ο Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Φόρουμ: "O χαζός θα σε λοιδορήσει...".  Στο κυρίως Ιστολόγιο της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" δημοσιεύθηκε εξ ολοκλήρου εκείνη η εισήγησή μας την οποία μεταφέρουμε και εν συνεχεία ώστε, με την μελέτη της ο αναγνώστης να εισαχθεί στο "πνεύμα" της φράσεως: 

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ

     Ακόμη και στη περίπτωση κοινών στόχων, οι δρόμοι προς αυτούς είναι διαφορετικοί για κάθε ον, όπως διαφορετικά είναι και τα δακτυλικά αποτυπώματά μας. Διότι, η σκέψη ενός εκάστου διαφέρει από την σκέψη του διπλανού μας με την ίδια διαφοροποίηση των δακτυλικών αποτυπωμάτων. Όλοι παρόμοιοι, …άρα όλοι διαφορετικοί, …άρα όλοι άνισοι, αλλά… Η κοινή πραγματικότητα είναι πάντοτε αντίξοα ελκυστική διότι, ακριβώς, την αντιληπτική προσέγγισή της δυσχεραίνει η παρεμβολή του «άλλου». Και, αυτή η δυσχεραντική παρεμβολή του «άλλου» ομορφαίνει με υπερκεραστικό ενδιαφέρον τη δική μας προσπάθεια ώστε να αποφεύγεται η μονοτονία μιας επαναλαμβανόμενης ρουτίνας.

     Η Ομάδα των «ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ» κατευθύνεται προς την κατάκτηση ενός συγκεκριμένου στόχου: της αυτοβελτιώσεως των Μελών της με εφαλτήριο την Έφιππη Τοξοβολία. «Εφαλτήρια» θα μπορούσαν να είναι πολλά, δική μας επιλογή η επιλογή του συγκεκριμένου. Και είναι δεδομένο ότι σ’ αυτή την «πορεία» προϋποτίθεται η εναρμόνιση των διαφορετικοτήτων και ανισοτήτων όχι προς τα «κάτω» αλλά προς τα «πάνω»! Μόνον έτσι μπορεί να υπερκερασθούν οι φραγμοί των υποκειμενικοτήτων και η Ομάδα, ως ενιαία οντότητα να οδηγηθεί και να κατακτήσει το στόχο της.

     Το πρώτο βασικό ερώτημα είναι «Γιατί Έφιππη Τοξοβολία;». Ή μάλλον, «Γιατί όχι μόνον Ιππασία ή μόνον Τοξοβολία;». Η απάντηση ανάγεται στην ενότητα και τον δυισμό, στη «δυτική» και «ανατολική» σκέψη και στη συνδυαστική ακεραίωση η οποία εγγυάται μια ανεμπόδιστη αμφιθέαση του Κόσμου ως ενιαίας οντότητος και όχι ως αντιθετικά διαιρεμένης ουσίας. Ο μονοδιάστατος ορθολογισμός της δυτικής σκέψεως απεδείχθη ακόμη και για τους ίδιους τους «εφευρέτες» του άγονος, κρινομένου εκ του αποτελέσματος των σημερινών δυτικών Κοινωνιών οι οποίες εμφανίζονται καθολικά ανερμάτιστες και παραπαίουσες χωρίς προσδόκιμο μέλλον. Αντιθέτως, η συνδυαστική ενότητα της πραγματικότητος που χαρακτηρίζει την ανατολική σκέψη εφοδίασε τις ανατολικές Κοινωνίες με «έρμα» κι ευστάθεια ώστε, πολλές από αυτές έχοντας υποστεί σκληρές δοκιμασίες να αναδεικνύονται πάντα μετά από αυτές ακόμη πιο ισχυρές κι ευσταθείς. Εμείς, που αποτελούμε γέννημα και θρέμμα δυτικής Κοινωνίας, απελευθερώνοντας εαυτούς από το όποιο φιλοσοφικό «ταμπού» επιτρέψαμε στο αδέσμευτο ένστικτό μας να αποφασίσει αβίαστα «ανθ’ ημών», επιτρέποντάς μας να ανακαλύψουμε τη βαθύτερη αλήθεια μας, υιοθετώντας ανεπιφύλακτα την συνδυαστική ενότητα της πραγματικότητος. Για μας η πλήρης απουσία χρωμάτων (μαύρο) και η πλήρης συνύπαρξη όλων των χρωμάτων (λευκό) της πραγματικότητος διαμορφώνουν τον ορώμενο κύκλο ο οποίος συγκροτείται και ακεραιώνεται από δύο ισότιμα μέρη, από το Γιν και το Γιαγκ, τα οποία αν και δύο διαφορετικά δεν είναι αυτονομημένα αλλά εισχωρούν το ένα στο άλλο σχηματίζοντας μία ενότητα. Έτσι, στον ενιαίο κύκλο της προσπαθείας μας, συνυπάρχει το εσωτερικό μονοπάτι (Τοξοβολία) και το εξωτερικό μονοπάτι (Ιππασία), εναρμονίζονται μεταξύ τους και μας προάγουν σε ένα διέξοδο ισορροπίας πνεύματος και σώματος που αποτελεί και την «πύλη» προς την αυτοβελτίωσή μας.

     Το δεύτερο βασικό ερώτημα είναι «Γιατί Ομάδα και όχι μεμονωμένα άτομα;». Η απάντηση είναι σαφής : διότι για να χειροκροτήσεις δε μπορείς να τα καταφέρεις με το ένα χέρι και για να είναι όσο γίνεται πιο ηχηρό το χειροκρότημα χρειάζονται περισσότερα χέρια, τα χέρια και των «άλλων» που θα χειρο-κροτούν συντονισμένα. Και, ο Κόσμος δεν είναι μονοπρόσωπος αλλά πολυπρόσωπο άθροισμα διαφορετικοτήτων με αποτέλεσμα να αποτελεί αδήριτο χρέος η ανάληψη μιας μεγάλης ευθύνης από τον καθένα μας : «ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΝΑ ΣΩΣΩ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ!» Αυτή είναι η αριστοκρατική πρόθεση – υπόσχεση του αρχαίου, παραδοσιακού, βουδισμού Μαχαγιάνα ο οποίος επιδιώκει τη λύτρωση όλων των όντων που αντιλαμβάνονται τον Κόσμο και τις πραγματικές διαστάσεις των υπάρξεών τους. «Αριστοκρατική», διότι δεν μιλά γενικώς και αορίστως  για την σωτηρία «όλων των όντων» αλλά για την σωτηρία των όντων που διαθέτουν αντίληψη, όπως κάθε ειλικρινής πρόθεση απαλλαγμένη από την λαϊκίστικη τυραννία της «ευαρέσκειας και αποδοχής» από τους πολλούς. Οι πιστοί του Μαχαγιάνα δεν αρκούνται στην εξατομικευμένη λύτρωσή τους αλλά στοχεύουν και στη λύτρωση όλων των φωτισμένων όντων που βρίσκονται γύρω τους. Σε αντίθεση με τους πιστούς του μικρού Βουδισμού Χιναγιάνα οι οποίοι επιδιώκουν την ατομική τους λύτρωση (μικρή ευσπλαχνία), οι πιστοί του Μαχαγιάνα επιδιώκουν να μετατραπούν σε μποντισάτβα (φωτισμένα όντα) για να μπορούν να λυτρώσουν κι άλλους (μεγάλη ευσπλαχνία). Και ο βουδισμός Μαχαγιάνα, αυτή η μεγάλη και αρχαία παράδοση, κυριαρχεί στο Θιβέτ, στη Μογγολία, στη Κίνα, στο Βιετνάμ, στη Κορέα και στην Ιαπωνία όπου το Ζεν αποτελεί μέρος του Μαχαγιάνα.

     Το τρίτο βασικό ερώτημα είναι ο «τρόπος». Ίπποι, Τόξα, βιβλία, λόγος, άσκηση, ακινησία, τεχνολογία, πριμιτιβισμός, διδασκαλία, σιωπή; Τίποτε από αυτά ή, μάλλον, όλα αυτά μαζύ! Ζεν! Μια μαθητεία χωρίς μαθητές ή, μάλλον, μόνον με μαθητές, μια εκπαίδευση χωρίς εκπαιδευτές ή, μάλλον, μόνον με εκπαιδευτές, μια άσκηση χωρίς ασκουμένους ή, μάλλον, μόνον με ασκουμένους! Μια γνώση και ικανότητα κατευθείαν στην ουσία φιλτραρισμένες μέσα από την παλλόμενη αρτηρία του ενστίκτου. Ο «τρόπος» λοιπόν, είναι ο μη τρόπος, ο παλμός της αρτηρίας που απλώς, είναι ούτω πως, επειδή, ούτω πως είναι!

     Το τέταρτο και τελευταίο, βασικό ερώτημα είναι ο «χαρακτήρας». Μια λέξη μόνον, ένα «κλειδί» για ν’ ανοίξει το σεντούκι με το θησαυρό : ΑΥΤΟΠΕΙΘΑΡΧΙΑ! Μέσα σ’ αυτή τη λέξη περικλείεται το μυστικό κάθε ανθρώπινης νίκης. Μόνον η αυτοπειθαρχία εγγυάται προσήλωση στην έννοια της Τιμής, της Αφοσιώσεως, του Καθήκοντος και της Μαχητικότητος που άγουν στη ηθική δικαίωση!   Κι εμείς αγωνιζόμαστε μόνον για τη νίκη!

     Η προσπάθειά μας δεν στοχεύει στο να γίνουμε 'Βούδες' αλλά σε κάτι πολύ πιο σημαντικό, εφικτό και απαραίτητο : να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας. Ο Λιν Τσι, φημισμένος δάσκαλος του βουδισμού Χαν (ο κλάδος του βουδισμού Mαχαγιάνα που επεκράτησε στη Κίνα κατά την περίοδο της δυναστείας των Χαν, 206 π.χ.χ. – 221 μ.χ.χ.) συμβούλευε τους μαθητές του : «Όταν πρέπει να ντυθείς ντύσου, όταν πρέπει να περπατήσεις, περπάτα. Μη προσπαθείς να γίνεις Βούδας, απλά προσπάθησε να είσαι ο εαυτός σου. Ο χαζός θα σε λοιδορήσει, ο σοφός θα σε καταλάβει!»

     Δεν πρόκειται περί υπερ-αισιοδοξίας, αφού δεν είμαστε ούτε οπτιμιστές, ούτε πεσιμιστές, αλλά εμείς,  οι «ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΕΝΤΑΥΡΟΙ», διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι γύρω μας είναι σοφοί, κρίνοντας από την αντιληπτικότητα όσων μας προσεγγίζουν.

     Kατόπιν αυτών και ζώντας εν μέσω ηλιθίων τους οποίους δεν μπορούμε να αποφύγουμε, δεν μας ξαφνιάζουν οι λοιδορίες ανεγκεφάλων οι οποίοι, κατά κανόνα, εκπροσωπούν μια "χωματερή" παρασιτούντων "φραπεδάριων",που θεωρούν ως κάτι το ...φαιδρό την ενασχόληση με την Ιππική τέχνη αλλά συνάμα και πολυεπιστήμη, την οποία θεμελίωσε ο Ξενοφών και πρωταγωνίστησε στην δημιουργία του ανθρώπινου πολιτισμού! Αυτοί οι ηλίθιοι όσο και ανελλήνιστοι είναι και ξένοι προς τον πολιτισμό, οπότε είναι πλήρως αναμενόμενη και η συμπεριφορά τους διότι ..."ο χαζός θα σε λοιδορήσει..."!  

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ...Τ Ε Λ Ο Σ!

 ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ...Τ Ε Λ Ο Σ!



     Ακολουθώντας την ειμαρμένη του καταποντισμού ολόκληρης της χώρας, ο Ιππόδρομος, μετά τον επιθανάτιο ρόγχο του, έκλεισε και από σήμερα αποτελεί παρελθόν και αυτός για μιαν Ελλάδα που ξεπουλήθηκε σε όλους τους τομείς της από την αθλία μεταπολιτευτική δημοκρατία!

     Δεν θα επαναλάβουμε την δική μας θέση έναντι του "Ιπποδρόμου" και δεν θα επιτρέψουμε στον δικό μας συναισθηματισμό έναντι του Ίππου να κρίνει καταστάσεις αφορώσες σε πάμπολλους αθλίους εκμεταλλευτές του Ίππου, σε άλλους αρκετούς συνειδητούς Ιππαγωγούς, όσο και σε ένα πλήθος οικογενειών που συντηρούσε αυτός ο αμφιλεγόμενος θεσμός... Δεν θα επαναλάβουμε το χειροκρότημά μας προς τα Γερμανικά Στρατεύματα τα οποία κατά την διάρκεια της σύντομης απελευθερώσεως της Ελλάδος έκλεισαν τον Ιππόδρομο για λόγους ηθικής τάξεως...

     Απλώς θα υπογραμμίσουμε τον αμείλικτο πόλεμο της μεταπολιτευτικής παρακμιακής δημοκρατίας κατά του Πολιτισμού και την αδίστακτη επιθετικότητά της κατά του "πυλώνος" του που είναι η Ιππική, με την μεθοδευμένη καταστροφή του Ιππικού Κέντρου Μαρκοπούλου, το εγκληματικό κλείσιμο του  ΚΕ.ΙΠΠ. η άσκηση κομματικής χειραγωγήσεως επί χρόνια στην "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" με μικροκομματικούς εγκαθέτους κλπ κλπ...

     "Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους" (Σ.Ε.Κ.) έγραφαν οι Ελληνικοί σιδηρόδρομοι στις επιγραφές των συρμών τους κατά την διάρκεια της παρουσίας των απελευθερωτικών Γερμανικών Στρατευμάτων στην χώρα μας διότι, παρά τον πόλεμο, οι σιδηρόδρομοί μας παρέμεναν Ελληνικοί, όπως και το τότε κράτος ήταν Ελληνικό! Σήμερα, αν προσέξει κανείς στους σιδηροδρόμους της ξεπουλημένης χώρας μας υπάρχει η επιγραφή "Ferrovie dello Stato I T A L I A N O", δηλαδή, "Σιδηρόδρομοι του Ι Τ Α Λ Ι Κ Ο Υ Κράτους"! Διότι, παρά το ότι κάποιοι νομίζουν ότι ο Φασισμός νικήθηκε, ο Φασισμός νίκησε και υπάρχει Ιταλικό κράτος ενώ το Ελληνικό κράτος έπαυσε να υπάρχει από το 1945 και εντεύθεν!

     Σε λίγο έρχεται η σειρά του θανάτου των Πανεπιστημίων και βεβαίως και το τυπικό ξεπούλημα της Δικαιοσύνης θα ολοκληρώσουν τον αφανισμό του μεταπολεμικού εβραϊκού προτεκτοράτου που φέρει το ψευδώνυμο "Ελλάς". Είναι θέμα ωρών κι εμείς θα μεταφέρουμε το ...link της παρούσης προφητικής αναρτήσεως στη ταφόπλακα του κρατικοφανούς εξαμβλώματος που άρχισε να διαμορφώνουν οι αλήστων μνήμης μητραλοίες Γεώργιος Β' και Ιωάννης Μεταξάς κι ένας δαίμονας ξέρει ποιος θα το κηδέψει...

380 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ

380 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΕΥΚΩΜΑΤΑ



 Η χαρτογράφηση της 19χρονης πορείας των «Ελλήνων Κενταύρων» αφήνει ανεξίτηλη μια τεκμηρίωση μυριάδων φωτογραφιών οι οποίες αποθησαυρίζονται σε ...380 Φωτογραφικά Λευκώματα που φιλοξενούνται στην σελίδα της Ομάδος μας η οποία βρίσκεται εδώ: https://www.facebook.com/GreekCentaursHorsebackArchery/photos_albums

     Όλη αυτή η «ομιλούσα» εικονογράφηση προσφέρεται σε κάθε ενδιαφερόμενο ο οποίος θα ήθελε να ενημερωθεί όχι απλώς για μία οπτικοποιημένη εκδοχή της Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και για κάθε τι σχετικό με τα intra muros μιας Σχολής η οποία πρώτη εισήγαγε στην Ελλάδα την Έφιππη Τοξοβολία, την Παραδοσιακή Τοξοβολία και πολλά άλλα σχετικά με τις έφιππες πολεμικές τέχνες.

     Στα 380 Φωτογραφικά Λευκώματά μας, σ’  αυτό το όντως φαντασμαγορικό «καλειδοσκόπιό» μας, παρουσιάζεται με τον αδιάψευστο φωτογραφικό φακό βήμα προς βήμα η «πορεία» των «Ελλήνων Κενταύρων» και όλων των Μελών που συνέβαλαν στην πολυετή «ανάβασή» μας τα οποία, εκ βάθους καρδίας, ευχαριστούμε! 

     Υπόσχεσή μας είναι η τήρηση της ιαχής του Δασκάλου μας Kassai Lajos «Έφιππη Τοξοβολία μέχρι θανάτου!» και τούτο σημαίνει τον ...πολλαπλασιασμό των Φωτογραφικών Λευκωμάτων μας τη παρόδω του χρόνου!


73 ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 73 ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ



     Πολυσχιδής είναι η δραστηριότητα των «Ελλήνων Κενταύρων» και πολλές οι προσεγγίσεις μας προκειμένου να υπηρετήσουμε τα αντικείμενα του πλαισίου λειτουργίας μας, όπως τα τακτικά μαθήματα και οι εκπαιδευτικές ημερίδες, οι αγωνιστικές συμμετοχές μας και άλλα πολλά μεταξύ των οποίων και οι ξεχωριστές «Εκδηλώσεις» εκ των οποίων η κάθε μία είναι αφιερωμένη σε ένα ξεχωριστό θέμα που αφορά στη Σχολή μας . Έτσι, μέχρι σήμερα, μετράμε ...73 διαφορετικές Εκδηλώσεις που πιστώνονται στο έργο μας, όπως μας τις θυμίζει το ημερολόγιο των δράσεων των «Ελλήνων Κενταύρων» και αυτές οι Εκδηλώσεις δεν εκφράζουν, απλώς, ποσοτικώς, αλλά και ποιoτικώς το «προφίλ» μιας Σχολής που εισήγαγε για πρώτη φορά στην Ελλάδα (2005) την Έφιππη και Παραδοσιακή Τοξοβολία, υπηρετώντας έκτοτε, συνεχώς, αυτές τις αρχέγονες πολεμικές τέχνες.

Βλ. Εδώ: https://www.facebook.com/GreekCentaursHorsebackArchery/past_hosted_events



Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΧΕΙΜΩΝΟ...

 ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑΧΕΙΜΩΝΟ...



     Θερμοκρασία 3C, χιονόνερο κατά ριπές, άνεμος ισχυρός και τα δέντρα να κάνουν ...υποκλίσεις με τον σχολικό Ίππο να κάνει ...κλακέτες από την τρομάρα του, αλλά η εορτάζουσα Εύα με την βοήθεια του Μάνου να τον βοηθούν να ηρεμήσει ώστε να διεξαχθεί το μάθημα... 

     Ακόμη μία ημερίδα με έντονο χειμερινό ...σασπένς στο Ιππευτήριο και, όπως πάντα, όλα πήγαν καλά παρά την ...πλουτώνια περίοδο που διανύουμε και θα διαρκέσει για τις επόμενες ...δεκαετίες. 

     Παρά ταύτα, η αρχάρια Εύα μας έδειξε ένα πολύ καλύτερο τροχαστικό "κάθισμα" και κατά πολύ "αρχηγικότερους" χειρισμούς διευθύνσεως, μάλιστα, σε κάποια στιγμή μην αφήνοντας στον Ίππο κανένα περιθώριο ...αμφισβητήσεώς της!

     Όπως μας έδειξε, πάντοτε η Εύα και αξιοπρόσεκτην άνεση στις, σταθερώς, κινητικές τοξεύσεις της.

     Το ίδιο και στις εξακοντίσεις της στον Έφιππο Ακοντισμό στον οποίο έκανε μία μικρή αλλά ουσιαστική "συντήρηση" υπό προϋποθέσεις συντόνων χειρισμών διευθύνσεως και εκτοξεύσεως.

     Και η Εύα σήμερα "κάθισε" τόσο σταθερά ώστε δεν χάλασε το "κάθισμά" της ούτε όταν πέρασε με τροχασμό χαμηλή διαγώνιο ύψους cavaletto με τον Ίππο χαλαρό και άνετο λες και γύρω του δεν τον αναστάτωναν τα ...πάντα και, μάλιστα, έκκεντρα προς αποφυγήν ευθειάσεως με υψηλό εμπόδιο που βρίσκονταν στην συνέχεια, κάτι που δείχνει και διευθυντική δεξιότητα. Πρωτόλεια, βέβαια αλλά, πάντως, ενδεικτικά.

     Ο προχωρημένος Μάνος, με πάντοτε εξαιρετική "ψυχολογία", σήμερα κατάλαβε ότι, στην Ιππασία, η πολυήμερη αποχή από την εκπαίδευση σημαίνει οπισθοδρόμηση του "καθίσματος" και της εδραίας αντοχής, παρά ταύτα, κατάφερε να εκτελέσει καλπαστικές εξόδους με αναμενόμενες διευθυντικές υστερήσεις αφού ο συγκεκριμένος Ίππος όπου και αν βρεθεί κατευθύνεται προς τον Εκπαιδευτή τον οποίο θεωρεί, φευ!, ...αντικατοπτρισμό του. 

     Για τον Μάνο, η καλπαστική τόξευση δεν αποτελεί πλέον κάτι "ιδιαίτερο" και μόνον η επανάληψη ως μητέρα μαθήσεως έχει σημασία. 


Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

ΜΕ ΠΡΟΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

 ΜΕ ΠΡΟΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ



     Mία ειδοποιός διαφορά μεταξύ του Ανθρώπου με επίγνωση του προορισμού του και του συρμώδους υπανθρώπου είναι, ακόμη και ο τρόπος που ...εύχονται: Ο μεν πρώτος εύχεται "Χρόνια καλά!", ο δε δεύτερος "Χρόνια πολλά!". Η ποιότητα χαρακτηρίζει τον πρώτο, η ποσότητα τον δεύτερο! Βεβαίως, είναι ενδεικτικό το παράδειγμα, αλλά με βαθύτατην ουσία...

     Όσοι υπηρετούν με αφοσίωση μια πολεμική τέχνη έχουν συνειδητοποιήσει ότι όλες οι πολεμικές τέχνες δεν διαθέτουν, απλώς, φιλοσοφία, αλλά διαθέτουν και αντικειμενική όσο και μαθηματικώς τεκμηριούμενη Αισθητική η οποία αποτελεί και την κυρία συνιστώσα του "ευ ζειν", προπορευόμενη, κατά πολύ, της αμφιλεγόμενης και υποκειμενικότατης "ηθικής". Ασφαλώς δε, η Έφιππη Τοξοβολία δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, ειδικώς για  εμάς τους "Έλληνες Κενταύρους" που την διδαχθήκαμε από έναν κορυφαίο Δάσκαλο, τον Kassai Lajos, κεχρισμένο "Ιππότη Γραμμάτων και Τεχνών" σε μία χώρα στην οποία κυριαρχεί η ποιότητα και η Αισθητική και πρώτοι την μεταφέραμε εισάγοντάς την σε μια χώρα στην οποία, ούτε η ποιότητα ούτε η Αισθητική είναι λέξεις περιεχόμενες στο "λεξιλόγιο" τoυ μείζονος εσμού, πλήν ελαχίστων εξαιρέσεων, των κατοίκων της! 

     Μέσα στο πλαίσιο της 19χρονης συνεχούς λειτουργίας των "Ελλήνων Κενταύρων" η ποιότητα και η Αισθητική συνιστούν τις πρωταρχικές συνιστώσες του έργου μας και τούτο όχι ως ένα "ιδιαίτερο επίτευγμα" αλλ' ως οίκοθεν νοούμενο χρέος μας έναντι της Έφιππης Τοξοβολίας ως πολεμικής τέχνης. Ασφαλώς, όμως, κάτι τέτοιο γίνεται βαρύτατα "αισθητό" από όσους επιμένουν να συντάσσονται με το περιρρέον κοπάδι των κακαίσθητων αγελαίων που μας περιστοιχίζει, με όσους συμπαθέστατους νομίζουν ότι, "καβαλώντας αλόγατα" και/ή συμμετέχοντας σε παρέες ..."τοξοβολαίων", τσικνίζοντας παϊδάκια, καταπίνοντας ρετσίνα και διαγ(κ)ωνιζόμενοι μεταξύ τους αναβαθμίζουν τις ...σαγιονάρες τους σε ...λουστρίνια, αντελήφθησαν "τι εστί Έφιππη Τοξοβολία" ή "Τοξοβολία".

     Έτσι, τόσο η κύρια δραστηριότητά μας (Έφιππη Τοξοβολία) όσο και κάθε δευτερεύουσα σχεδιάζεται επί τη βάσει ποιότητος κι Αισθητικής. Το θεσμικό μας πλαίσιο, η εκπαίδευσή μας, οι σχέσεις μας, οι δράσεις μας, η εμφάνισή μας, ο προς τα έσω και έξω λόγος μας, όλα, επιχειρούνται υπό συντεταγμένες ποιότητος κι Αισθητικής και μεταφέρονται ως έχουν, χωρίς παραχαράξεις, "διαθλάσεις" και ..."trompe l' oeil" στο κυρίως Ιστολόγιό μας, στο παρόν Ιστολόγιο καθημερινών ενημερώσεων, στην Σελίδα Facebook της Ομάδος μας, στη Κλειστή Σελίδα Facebook των "Ελλήνων Κενταύρων" καθώς και στην Διεθνή Σελίδα Facebook που διαχειριζόμαστε, τηρώντας απαρεγκλίτως την αρχή της διαφανείας. Και  ανησυχούμε, μόνον, για τους νεοεισερχόμενους διότι αγωνιούμε αν η παρουσία τους θα τιμήσει την κοινότητα των ήδη υπαρχόντων, ενώ ανακουφιζόμαστε για όσους αποχωρούν διότι αυτοί, όντως, προστατεύουν την ποιότητα των "Ελλήνων Κενταύρων". Κι αυτός είναι ένας κανόνας, επαληθευόμενος μέσα στον χρόνο, ο οποίος επικυρώνει την διαμετρικήν αντίθεση μεταξύ ποιότητος και ποσότητος, υπαγορεύοντάς μας να επιδιώκουμε την διατήρηση των Αξιών μας περιφρονώντας, απεριφράστως, εσμούς και πλήθη! Και, επ΄ αυτών εφιστούμε την προσοχή των Συνασκουμένων μας!   













Aριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης