Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΏΝ 
ΙΠΠΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΟΣ 
1934
Μία ευγενής δωρεά προς την Βιβλιοθήκη μας.


     Όχι μόνον Φίλος αλλά και συχνός Ευεργέτης των "Ελλήνων Κενταύρων" ο κ. Γ. Κοτζάμπασης επανήλθε με μία ακόμη ευγενή δωρεά προς την Βιβλιοθήκη της Ομάδος μας, εμπλουτίζοντάς την αυτή την φορά με ένα ντοκουμέντο "εποχής" το οποίο αναφέρεται στους προπολεμικούς δρόμωνες Ίππους της Γερμανίας και στα αθλήματα στα οποία μετείχαν. Σπάνιος τομέας αλλά και πολύ σημαντικός αφού η σχετική βιβλιογραφία είναι "ισχνότατη"! Το "Λεύκωμα Ιππικών Αθλημάτων Ταχύτητος", λοιπόν, με πολύ πληροφοριακές "αναφορές" στους δρόμωνες Ίππους της εποχής του, είναι μια γερμανική έκδοση του 1934, όταν είχε ήδη εκλεγεί στις εκλογές του προηγούμενου χρόνου η Εθνικοσοσιαλιστική Κυβέρνηση της Γερμανίας υπό τον Καγκελάριο Αδόλφο Χίτλερ. Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί, τρόπον τινά, μια εγκεκριμένη έκδοση του εθνικοσοσιαλιστικού γερμανικού κράτους και την προλογίζει μία από τις σημαντικότερες πολιτικές προσωπικότητες της Ευρώπης, ο μεγάλος οραματιστής και θεμελιωτής του θεσμού της διεθνούς Οικολογίας Richard Walter Darré ως, καθ΄ ύλην αρμόδιος, Υπουργός Γεωργίας της Κυβερνήσεως του Αδόλφου Χίτλερ. Η μεταπολεμική πλαστογράφηση της Ιστορίας μπορεί να επηρεάζει υποτεταγμένες "συνειδήσεις" όμως για όλους εμάς που δεν τίθεται παρόμοιο ζήτημα οιασδήποτε υποταγής, επιμένουμε στον χαρακτηρισμό του Richard Walter Darré ως "μεγάλου οραματιστή και θεμελιωτή του θεσμού της διεθνούς Οικολογίας" και, σεβόμενοι το καθήκον προς την ιστορικήν αλήθεια θα τον τεκμηριώσουμε εν συνεχεία.     


     Επειδή βασική παράμετρος του Πολιτισμού είναι η αμερόληπτη και κατά αποδεικτικό τεκμήριο  ι σ τ ο ρ ι κ ή  α λ ή θ ε ι α,  μας είναι παντελώς αδιάφοροι, έως και περιφρονητέοι, όσοι εμφανίζουν ..."δυσπεψία" σ'  αυτήν, "ξελαφρώνοντας" με την ..."ευκοίλια" της παραχαράξεώς της! Έτσι, στο σημείο αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να αναφερθούμε στην προσωπικότητα του σημαντικού αυτού Εθνικοσοσιαλιστή πολιτικού ευεργέτη των ζώων και της Φύσεως και ιδρυτή του θεσμού της έμπρακτης Οικολογίας! Και να έχουμε κατά νου ότι όποιος στρέφεται κατά της, αντικειμενικώς,  τ ε κ μ η ρ ι ω μ έ ν η ς  ιστορικής αλήθειας ένεκεν των προσωπικών του προκαταλήψεων ή άλλων υποκειμενικών λόγων, στρέφεται κατά του ίδιου του Πολιτισμού! 

Richard Walther Darré 
[Ricardo Walther Óscar Darré, γενν. 4/7/1895 στο Belgrano του Buenos Aires 
της Αργεντινής, πέθ. 5/9/1953 στο Μόναχο της Γερμανίας)


     Ο Richard Walter Darré υπήρξε από το 1933 ως το 1942, Υπουργός Γεωργίας της Εθνικοσοσιαλιστικής Κυβερνήσεως του Αδόλφου Χίτλερ η οποία, με τις νόμιμες κοινοβουλευτικές εκλογές του 1933 ανέλαβε την εξουσία της Γερμανίας!


     Ήδη από το 1930, ο Richard Walter Darré είχε θέσει τα θεμέλια του, πολύ μετέπειτα, παγκόσμιου οικολογικού κινήματος με την πρότασή του  «BLUT UND BODEN» (Αίμα και Γη) διακηρύσσοντας τον άρρηκτο δεσμό μεταξύ Ανθρώπου (αίματος) και Φύσεως (γης).  Και, αμέσως μετά την άνοδο στην εξουσία της Γερμανικής Εθνικοσοσιαλιστικής Κυβερνήσεως, αυτή η πρόταση, υπό την θερμή υποστήριξη του Αδόλφου Χίτλερ άρχισε να υλοποιείται προς την κατεύθυνση της προστασίας της Φύσεως και των εμβίων πλασμάτων της (ζώων)!


     Αυτή η προσήλωση στην υλοποίηση ενός πρωτοποριακού οικολογικού προγράμματος που χαρεκτήρισε την Γερμανική Εθνικοσοσιαλιστική Κυβέρνηση δεν υπήρξε, ασφαλώς, προεκλογικό ψηφοθηρικό "δόλωμα" ή μικροκομματική σπέκουλα όπως συμβαίνει με τους "επαγγελματίες", δήθεν, μεταπολεμικούς "οικολόγους" αλλά υπήρξε τεκμήριο της ενσωματώσεως της οικολογικής συνειδήσεως στην Εθνικοσοσιαλιστική Κοσμοθεωρία! Και τούτο διότι όταν αυτό το τεράστιο και πολυσχιδές οικολογικό πρόγραμμα άρχισε να υλοποιείται αμέσως μετά την νόμιμη εκλογή του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος από τον Αδόλφο Χίτλερ (1933) οι εκλογές είχαν ήδη ...κερδηθεί! 


     Την εποχή εκείνη στη κατεστραμμένη από την "δημοκρατία της Βαϊμάρης" Γερμανία, μέσα στα αμέτρητα προβλήματα που της άφηνε πίσω του ένα διεφθαρμένο καθεστώς ήταν και η βαρβαρότητα του "Kosher", δηλαδή, του απάνθρωπου τρόπου σφαγής των ζώων που περιελάμβαναν οι Εβραίοι στη διατροφή τους, κάτι αντίθετο με τα ήθη του ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Και για τον λόγο αυτό, ο εκπρόσωπος του Γερμανικού Εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος (NSDAP) είχε ήδη από το 1927, προσφύγει στην Γερμανική Βουλή ζητώντας για λογαριασμό του κόμματός του την αντιμετώπιση της βαρβαρότητος του εβραϊκού "Kosher" χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα διότι οι Εβραίοι κυριαρχούσαν στην, τότε, καταρρέουσα γερμανική κοινωνία.  


     Με ένα "σκεπτικό" πολύ μακράν της εποχής του, το Γερμανικό Εθνικοσοσιαλιστικό κόμμα και με την κορυφαία καθοδήγηση του Rudolf Hess και την καθοριστική συμβολή του Richard Walter Darré, διεμόρφωσε πρώτο στην ευρωπαϊκήν ήπειρο  μια "Πράσινη Πτέρυγα" η οποία, από τον Μάρτιο του 1933 εγκαινιάζει την προώθηση πολλών διαταγμάτων προστασίας του περιβάλλοντος με εφαρμογή σε κάθε γωνιά της Γερμανία. 


     Επίκεντρο του νομοθετικού πλαισίου που προωθείται είναι προγράμματα αναδασώσεων και αναπτύξεως συγκεκριμένων καλλιεργειών και προστασίας φυσικών χώρων περιορίζοντας την εγκατάσταση βιομηχανικών μονάδων σε ευαίσθητες φυσικές περιοχές, προγράμματα προστασίας δρυμών και βιοτόπων, ενώ στην Ναζιστική Γερμανία ιδρύονται και τα πρώτα, παγκοσμίως, Εθνικά Πάρκα ως θεσμός υψηλής οικολογικής σημασίας!


     Ταυτοχρόνως, στον πυρήνα εκείνου του νομοθετικού πλαισίου ήταν και η προστασία των ζώων με τέτοια πρόβλεψη ώστε να διασωθεί ακόμη και ο λύκος ο οποίος, από τότε, χαρακτηρίσθηκε ως υφιστάμενος τον κίνδυνο εξαφανίσεως. 


     Η μεγαλύτερη επιτυχία της "Πράσινης Πτέρυγας" που συνέπηξε ο Rudolf Hess με τον Richard Walter Darré είναι, αναμφισβητήτως, ο Νόμος περί Προστασίας της Φύσεως «Reichsnaturschutzgesetz» που ψηφίστηκε την 1η Ιουλίου 1935 και όλες οι, μετέπειτα, δημοκρατικές κυβερνήσεις εφάρμοσαν έως το 1976.


     Αλλά, στις 29 Σεπτεμβρίου του 1933 ψηφίζεται ο Νόμος «Reichserbhofgesitz» που συνέταξε ο Richard Walter Darré περί κληρονομικής εγγείας ιδιοκτησίας για την προστασία των μικρών αγροτών, ο οποίος απαγορεύει την υποθήκευση της γης. Παρατηρούμε την ορθή πρόβλεψη της υπηρετήσεως βασικών οικολογικών αναγκών της Γερμανίας από την χιτλερική Κυβέρνηση, αλλά και την νομοθετική πληρότητα αλλά και ταχύτητα του Εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος, κάτι που ουδέποτε εντοπίζεται οπουδήποτε αλλού και, ακόμη, σε οιανδήποτε χώρα της μεταπολεμικής εποχής!


     Ο Νόμος προστασίας περί εγγείας ιδιοκτησίας της 29ης Σεπτεμβρίου 1933 σηματοδοτεί την απαρχή υλοποίηση ενός πολύ σοβαρού προγράμματος που θεμελιώνει στην ευρωπαϊκήν ήπειρο τον θεσμό της Οικολογίας.  


     Κατόπιν (24/11/1933) και υπό την σύνταξη του Richard Walter Darré, ο Γερμανός Καγκελάριος Αδόλφος Χίτλερ κατέθεσε προς ψήφιση έναν, παγκοσμίως, πρωτοποριακό  Νόμο για την προστασία των ζώων, τον «Reichstierschutzgesetz» ο οποίος ψηφίστηκε αμέσως και  έγινε υποχρεωτικό(!) μάθημα για όλους τους μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων και των Πανεπιστημίων συμπεριλαμβανομένων, της Γερμανίας!


     Βασικό χαρακτηριστικό αυτού του, λίαν προηγμένου για την εποχή του, Νόμου ήταν η προσέγγιση της προστασίας των ζώων όχι σε συνάρτηση με τα ανθρώπινα συμφέροντα (εργασία, συντροφιά κλπ) αλλά  α υ τ ο τ ε λ ώ ς  με γνώμονα το συμφέρον υπάρξεως ενός εκάστου ζώου χωρίς καμία διάκριση "ανωτέρου" ή "κατωτέρου", "αγρίου" ή "ημέρου", "μεγαλόσωμου" ή "μικρόσωμου"! 


     Και ο Νόμος «Reichstierschutzgesetz» βρίσκεται τόσο πολύ μπροστά από την εποχή του προβλέποντας απαγορεύσεις για την εκμετάλλευση των ζώων σε δημόσια θεάματα, για την κοπή αυτιών και ουρών, ακόμη και για την κοπή της ουράς Ίππου, με αυστηρές τιμωρίες για τους παραβάτες!


     Βεβαίως, εν αντιθέσει με τους όψιμους "οικολόγους" οι οποίοι εκμεταλλεύονται τα ζώα για την προώθηση των κομματικών τους μεθοδεύσεων, η Εθνικοσοσιαλιστική Κυβέρνηση της Γερμανίας, απλώς, ερμήνευε τα βαθύτατα αισθήματα υπέρ των ζώων του Αδόλφου Χίτλερ!


     Αποτελεί παγκόσμια πρωτιά ο Νόμος της 24ης Νοεμβρίου 1933 που φέρει την υπογραφή του Αδόλφου Χίτλερ με τον οποίο, στην Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία, για πρώτη φορά παγκοσμίως τα ζώα κατέκτησαν ισότιμη αξία και σημασία με τους πολίτες μιας χώρας και η ζωή αλλά και η αξιοπρέπειά τους κρίθηκαν ισότιμες με τις αντίστοιχες του ανθρώπου. Και όπως αποδεικνύεται από την ημερομηνία του, ο Νόμος αυτός υπήρξε άμεση π ρ ο τ ε ρ α ι ό τ η τ α της νεο-εκλεγείσας Κυβερνήσεως των Ναζί στην Γερμανία.


     Καταπελτική, λοιπόν, η, κατά  α π ο δ ε ι κ τ ι κ ό  τ ε κ μ ή ρ ι ο ν, ιστορική  α λ ή θ ε ι α  και στην περίπτωση της σχέσεως Οικολογίας και III Reich με πρωταγωνιστή τον, εν λόγω, Richard Walter Darré! Και, διπλά καταπελτική η Ιστορία δικαιώνει τις οικολογικές προθέσεις και πράξεις του III Reich αν σκεφθούμε ότι στην σημερινή αντιφασιστική "Ευρωπαϊκή Ένωση" ισχύει ανανεωμένη (8/9/2010) μια οδηγία του 1986 (D. 86/609/EEC) η οποία επιτρέπει τα παρακάτω άθλια και απάνθρωπα, αναφορικώς με τον σεβασμό των ζώων:

     1. Επιτρέπεται η χρήση ζώων σε πειράματα ακόμη και αν αυτό δεν κρίνεται απαραίτητο. Αρκεί η δικαιολογία πως τα πειράματα γίνονται για φαρμακευτικά σκευάσματα.

     2. Επιτρέπει τη χρήση αδέσποτων σε πειράματα. Τα αδέσποτα θα καταλήγουν στο εξής στα εργαστήρια.

     3. Θα είναι δυνατή η επαναχρησιμοποίηση ζώων που έχουν χρησιμοποιηθεί ήδη σε πειράματα και έχουν υποστεί «μόνο μέτριου μεγέθους πόνο και στρες». Πρακτικά αυτό σημαίνει πως ένα ζώο μονάχα νεκρό θα σταματήσει να υφίσταται τα πειράματα!

     4. Τα πειράματα μπορούν να γίνονται χωρίς αναισθησία

     5. Νομιμοποιούνται τα ηλεκτροσόκ, με στόχο να είναι τα ζώα αβοήθητα και να μην «αντιστέκονται» στα πειράματα…

     6. Τα ζώα θα μπορούν να απομονώνονται από τα υπόλοιπα και να έρχονται σε επαφή μονάχα με ανθρώπους.

     7. Χωρίς αναισθησία θα γίνονται και οι τομές στον θώρακα για «ερευνητικούς σκοπούς».

     Είναι λοιπόν γεγονός ότι η Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία με, αρμόδιο, Υπουργό Γεωργίας τον αείμνηστο Richard Walter Darré υπήρξε κατά πολύ ουμανιστικότερη της μεταπολεμικής, αντιφασιστικής "Ευρωπαϊκής Ενώσεως" σε ό,τι αφορά στην προστασία της Φύσεως και των ζώντων πλασμάτων της και αυτό ας το έχουν υπ΄ όψη τους οι σύγχρονοι καιροσκόποι ...προοδευτικάριοι οι οποίοι επαγγέλλονται τον ..."οικολόγο" εξαπατώντας κοινωνίες χάρη κομματικών σκοπιμοτήτων!


     Σ' αυτό το εκπληκτικό Λεύκωμα, είναι φυσικό ο αναγνώστης να συναντά το "πρόταγμα" των ιπποδρομιακών δρομώνων Ίππων με μία πληρέστατην ανάλυση των διακεκριμένων "δειγμάτων" της εποχής στην Γερμανία και όχι μόνον!


     Αν και η σχέση του III Reich γενικώς με την παραοικονομία (τοκογλυφία, στοίχημα) ήταν εχθρική, ο Ιππόδρομος στην Εθνικοσοσιαλιστική Γερμανία διατηρήθηκε υπό αυστηρότατες προϋποθέσεις και περιορισμούς με γνώμονα την ευημερία του Ίππου ο οποίος, γενικώς, στην ιπποδρομιακήν εργασία δεν αντιμετωπίζεται και με τον ουμανιστικότερο τρόπο! Ας σημειωθεί δε ότι στην Ελλάδα, μετά την είσοδό τους οι Γερμανοί απαγόρευσαν την λειτουργία του Ιπποδρόμου μη εμπιστευόμενοι τον βρεταννοτραφή ελλαδικό ιππόδρομο ως εγγυώμενο την ευημερία του Ίππου!


     Ιδιαίτερην αναφορά σε εκτροφεία, εκτροφείς και Ιπποφυλές γίνεται στις σελίδες αυτού του Λευκώματος με ιδιαίτερη μνεία στους τριετείς Ίππους εκείνης της εποχής οι οποίοι πρωταγωνιστούσαν στις "κούρσες". Επίσης από τις σελίδες του μαθαίνουμε για την πρόοδο  των έργων των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων που ήδη είχαν αρχίσει ώστε να φιλοξενηθούν, στο Βερολίνο, δύο χρόνια αργότερα οι περίφημοι Ολυμπιακοί Αγώνες με τις αμέτρητες "πρωτιές" και καινοτομίες οι οποίες, έκτοτε, ποτέ δεν επανελήφθησαν!


     Θησαυρός πληροφοριών η έκδοση αυτή μας παρουσιάζει φωτογραφίες από την επιστημονική προσέγγιση του Ίππου στο III Reich, βλέποντας σε κάποια σημεία τεκμήρια υψηλής μελέτης του αντικειμένου όπως, επί παραδείγματι, ανατομικές προθήκες του, ειδικού, Μουσείου της φυλής Trakehner και πολλά άλλα σε μια χώρα την οποία, έως και ένα χρόνο πριν, την είχε μετατρέψει σε οικονομικό ερείπιο η προηγηθείσα δημοκρατία της Βαϊμάρης.


     Από το Λεύκωμα αυτό δεν παραλείπεται και η ανάπτυξη της πτυχής που αφορά στους στρατιωτικούς δρόμωνες Ίππους και στα αθλήματα στα οποία λάβαιναν μέρος με αποκορύφωμα την σαρωτική νίκη της Γερμανικής Ομάδος Ιππασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου του 1936 όπου με αναβάτες Αξιωματικούς του Γερμανικού Στρατού σάρωσαν πρώτες νίκες σε όλα τα αγωνίσματα!


     Η επιμονή διαρκούς γενναιοδωρίας προς την Ομάδα μας του κ. Γ. Κοτζάμπαση μας υπαγορεύει την έκφραση συνεχών ευγνωμόνων ευχαριστιών προς το πρόσωπό του και, μαζύ με εμάς, τον ευχαριστεί και η ίδια η Ιστορία της Ιππικής (και όχι μόνον...) για την διάσωση των τεκμηρίων της! 





Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

ΕΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΙΠΠΟΥ ΜΕ ΧΟΡΤΟ


     Φίλος-αναγνώστης του Ιστολογίου μας, εξ αφορμής προηγουμένης αναρτήσεώς μας η οποία περιείχε αναφορά στην αφιδρωτικήν εντριβή του Ίππου με στεγνό χόρτο (σανό κλπ) μετά από κάθε κοπιαστικήν εργασία προκειμένου να μη μένει ιδρωμένος και κρυολογήσει, μας επισημαίνει ότι κάτι τέτοιο αποτελεί …«αυτοσχεδιασμό» και είναι επικίνδυνο διότι μπορεί το χόρτο να μεταφέρει μικρόβια στον Ίππο ειδικώς εάν ο Ίππος εμφανίζει λύση της συνεχείας του δέρματός του εμφανίζοντας, έτσι, «πύλη εισόδου» των μικροβίων στον οργανισμό του κλπ κλπ.



     Επειδή στην Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» κανένας «αυτοσχεδιασμός» δεν συγχωρείται και οι εφαρμογές μας συνοδεύονται απαραιτήτως από αυστηρή τεκμηρίωση εγκεκριμένων πηγών και/ή διδασκαλιών, η εντριβή του καθίδρου Ίππου με χόρτο προκειμένου να τον στεγνώσουμε αποτελεί εγκεκριμένο τρόπο καταγεγραμμένο ακόμη και σε στρατιωτικά εγχειρίδια όπως το παρατιθέμενο στο οποίο, σε δύο διαφορετικά σημεία (σελ. 7 και σελ. 8)αναφέρεται σε αυτόν τον τρόπο αφιδρώσεως του Ίππου, δηλαδή, δι εντριβής με χόρτο.

     Τέλος, οι φόβοι περί ενδεχομένου επιμολύνσεως του Ίππου με μικρόβια κλπ κλπ, αντιστοιχούν στις πιθανότητες ομοίων αποτελεσμάτων και χωρίς την παρέμβαση του Ανθρώπου κατά την ανθιδρωτική διαδικασία, είτε εντός Σταύλου είτε εκτός αυτού, όταν δια σημείου λύσεως της συνεχείας του δέρματός του εισχωρήσει κάτι ανεπιθύμητο, τηρουμένων πάντως των κατά περίπτωση πιθανοτήτων. Επ΄ αυτού εντοπίζουμε, μάλλον, φόβους προερχομένους από την εκπαίδευση των πολιτών των συγχρόνων δημοκρατικών κοινωνιών οι οποίοι αποκλίνουν προς την ...τρομολαγνεία προς την οποία τους καθοδηγεί το σύστημα υποταγής ώστε να ελέγχονται ευκολότερα. 

     Άλλωστε, στην Ιππική οι αυτοσχεδιασμοί δεν συγχωρούνται και όλα πρέπει να εκτελούνται επί τη βάσει των τεκμηριωμένων πορισμάτων που αφορούν, πρωτίστως, στην ευημερία του Ίππου!


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ
Исторически Парк



     Για όσους δεν το γνωρίζουν, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο Ιστορικό Πάρκο στον  κ ό σ μ ο, δεν βρίσκεται ούτε στις Η.Π.Α., ούτε στην Ρωσία, ούτε στην Κίνα, αλλά, ...δίπλα μας, στην γειτονική μας Βουλγαρία! 


     Το Ιστορικό Πάρκο της Βουλγαρίας βρίσκεται σε απόσταση 25 χιλιομέτρων από την πανέμορφη πόλη της τουριστικότατης Βάρνας η οποία, ως επίνειο, φιλοξενεί μία από τις φημισμένες Ναυτικές Ακαδημίες της Ευρώπης και, αυτό το Ιστορικό Πάρκο, εκτείνεται σε ...500 στρέμματα μέσα στα οποία ο επισκέπτης μπορεί να "παρακολουθήσει" επτά θεματικές πτυχές της Βουλγαρικής Ιστορίας και συγκεκριμένα, την Νεολιθική και Χαλκολιθική περίοδο, τους Θράκες, τους Ρωμαίους, τους Πρωτο-Βουλγάρους, τους Σλαύους, το πρώτο Βασίλειο των Βουλγάρων και το δεύτερο Βασίλειο των Βουλγάρων, επιχειρώντας ένα διαδραστικό "ταξίδι" 10.000 ετών και πέντε διαφορετικών ιστορικών περιόδων!


     Ο διευθυντής αυτού του Ιστορικού Πάρκου, ο 47χρονος Αξιωματικός του Βουλγαρικού Στρατού κ. Милен Петров (Μιλέν Πετρόφ) μας εισάγει και μας ξεναγεί στο "όραμα" αυτού του δημιουργήματος και αξίζει να παρακολουθήσουμε ένα "σκεπτικό" που εντυπωσιάζει:


     Οι εγκαταστάσεις του Ιστορικού Πάρκου αποτελούν ένα, παγκοσμίως, μοναδικό αναπαραστατικό, αρχιτεκτονικό, αλλά και "γαιωδετικό"  επίτευγμα, στο οποίο η κάθε λεπτομέρεια  βοηθά τον επισκέπτη να "ενσωματωθεί" στην ιστορική, θεματικήν, "αλήθεια"! Και η όλη σχεδίαση του έργου έγινε με την ιδιαίτερη σοβαρότητα που απαιτεί ένα μεγαλεπίβολο αποτέλεσμα:


     Όχι μόνον η έκταση, αλλά και η προσδοκώμενη ποιότητα του αποτελέσματος, υπήρξαν ...τρομακτικές παράμετροι. Αυτό καθαυτό το εργοτάξιο, με τον όγκο και τις απαιτήσεις του, προκαλεί κατασκευαστικό "ρίγος" και, ευτυχώς, που με μεγάλη μεθοδικότητα οι εμπλεκόμενοι προεννόησαν ώστε να βιντεοσκοπήσουν εξ αρχής την πρόοδο των εργασιών ώστε να έχουμε μία μικρήν ιδέα περί των παραμέτρων του εγχειρήματος:


     Παρακολουθώντας προσεκτικά τις πτυχές των εργασιών, μας εντυπωσιάζει η μεθοδικότητα αλλά και ο σεβασμός και στην τελευταία κατασκευαστική λεπτομέρεια ώστε να διατηρηθεί η διαχρονική στατική ενός δομικού έργου αλλά και η ιστορική αισθητική που απαιτεί η αποστολή του:


     Και, υπ΄ αυτές τις σοβαρότατες προϋποθέσεις το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο, με την αρχιτεκτονική λεπτομέρεια να αναδεικνύεται σε πραγματική φαντασμαγορία:


     Με 500 στρέμματα αφιερωμένα στον Ευρασιατικό Πολιτισμό, το Ιστορικό Πάρκο αποτελεί επίκεντρο μιας ενότητος ιστορικών δράσεων που συντελούν καθοριστικά στην αγωγή του πνεύματος, της ψυχής και του σώματος, κυρίως, των νεαρών Βουλγάρων οι οποίοι μυούνται στην εθνική Ιστορία τους, ενώ, στον ίδιο χώρο χιλιάδες επισκέπτες εισάγονται στο "πνεύμα" 10.000 χρόνων Ιστορίας υπό τις αισθητικότερες προϋποθέσεις όπου καμία προχειρότητα ή κακοτεχνία δεν εντοπίζεται!


     Στο Ιστορικό Πάρκο "η χαρά του αναβιωτή" βρίσκει το καλύτερο "λίκνο" της και οι διοργανώσεις ιστορικών αναπαραστάσεων αφήνουν μία μοναδικήν αίσθηση ποιότητος αλλά και αρκετό συνάλλαγμα στον τόπο.


     έκκα" της Πολεμικής Αρετής των Βουλγάρων, το Ιστορικό Πάρκο κρατά ζωντανές τις στρατιωτικές παραδόσεις ενός πολεμικού λαού ο οποίος επιμένει να ευημερεί εθνικώς παρά την αβελτερία της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων.


     Εδώ, όλες οι παρουσιαζόμενες και υπηρετούμενες Πολεμικές Τέχνες προσεγγίζονται με την πρέπουσα σοβαρότητα και με όλες εκείνες τις συνοδούς προϋποθέσεις που δεν τια αναδεικνύουν, απλώς, αλλά τις καθιστούν ελκυστικές στους συγχρόνους ώστε να συνεχίσουν να τις καλλιεργούν στις σύγχρονες κοινωνίες καρπούμενοι τα πάμπολλα οφέλη τους.


     Ιππασία, Τοξοβολία, Μεσαιωνική Σπαθασκία, Πειραματική Αρχαιολογία, Ιερακοθηρία, Ιστορική Ενδυματολογία, Νομισματική, Ναυσιπλοία, Τελετουργική Οινογνωσία, αλλά και πολλά άλλα, μπορεί ο επισκέπτης να χαρεί σ΄ αυτό το εμβληματικό Πάρκο.


     Όμως, όλα τα παραπάνω, δεν αποτελούν "τίτλους" ...επιτροχάδην "περιεχομένων" αλλά μια θεματολογία η οποία διακονείται με επιστημονική σοβαρότητα και πληρότητα.


     Αξίζει να σταθούμε και στην ποιότητα της περιρρέουσας εμπορικότητος ενός τέτοιου εγχειρήματος και προσπερνώντας τις κλασικές, για την περίπτωση επιστασίες φιλοξενίας και εστιάσεως, να προσέξουμε καλύτερα το "Κατάστημα" του Ιστορικού Πάρκου όπου θα δούμε να πωλούνται στους επισκέπτες μοναδικές ανακατασκευές αρχαιολογικών ευρημάτων προσεκτικότατα αναπαραγμένα και εκτεθειμένα με τον σεβασμό προς την ιστορική σημασία που μεταφέρουν. Εδώ, καμία προχειρότητα δεν μπορεί να εντοπισθεί και η πειστικότητα της αρχαιολογικής "αλήθειας" ανακαλύπτεται ακόμη και στα ράφια του "Καταστήματος" της εγκαταστάσεως.


     Κι έτσι, σ΄ αυτή την πανέμορφη "γωνιά" μιας προοδεύουσας Βουλγαρίας παράγεται  Π ο λ ι τ ι σ μ ό ς  επ΄ ωφελεία ενός λαού ο οποίος τιμά τις Παραδόσεις του με μόχθο, γνώση και συνείδηση!


     Η εν λόγω εγκατάσταση η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός συγχρόνου Βουλγαρικού, εθνικού μνημείου, άρχισε να λειτουργεί μόλις πριν ένα χρόνο (22 Ιουνίου 2019) και ήδη έχει αποσπάσει το ενδιαφέρον της Βουλγαρικής κοινωνίας και όχι μόνον...


     Αυτός ο ιδανικός τόπος έχει "δρομολογηθεί", πλέον, για πολύ υψηλούς στόχους όχι μόνον για τον Βουλγαρικό αλλά για ολόκληρο τον Ευρασιατικό Πολιτισμό και οι "Έλληνες Κένταυροι", έχοντας τις καλύτερες εντυπώσεις από την, ήδη, επαφή μας με την Βουλγαρία και τον Πολιτισμό της στέλνουμε στο Исторически Парк τις θερμότερες ευχές μας για την ευόδωση της υψηλής αποστολής του και ευχαριστούμε την Διοίκησή του για την ευγενή πρόσκληση με την οποία μας ετίμησε, υποσχόμενοι να το απολαύσουμε από κοντά!


     Και αναφερόμενοι στην Ομάδα μας και στην Πατρίδα μας, διαμετρικώς αντίθετη προς την χαρά που αισθανόμαστε για το, παραπάνω, λαμπρό επίτευγμα των αγαπητών μας Βουλγάρων γειτόνων, είναι η  θ λ ί ψ η  μας για την "διαχείριση του εθνικού μας Πολιτισμού" που, κατά τρόπον αναίσχυντο, διαπράττει το νεώτερο ελλαδικό κράτος από την μετά-οθωναίαν εποχή, αρκούμενο να τουριστικοποιεί και να εμπορεύεται τον λαμπρό Πολιτισμό των Ελλήνων, χωρίς καμία διάθεση να τον αναπτύξει με δημιουργήματα όπως το Βουλγαρικό Ιστορικό Πάρκο. 


     Αυτό το επαναλαμβάνουμε με οργή και πικρία, ειδικώς, για το σημερινό "Υπουργείο Πολιτισμού" το οποίο ούτε καν μας απήντησε σε γραπτή και δημόσια πρόταση που του απευθύναμε από τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την υπουργό περί άλλα να τυρβάζει, ενώ παραμένει αδιάφορη ακόμη και ενώπιον του ρημάγματος των ακριβοπληρωμένων "ολυμπιακών εγκαταστάσεών" μας με κατάληξη να είναι πλημμυρισμένο και το Αθλητικό Κέντρο του Αγίου Κοσμά και να μην εισακούονται ούτε καν οι κραυγές απογνώσεως του πρωταθλητή μας Λευτέρη Πετρούνια! Παρά ταύτα, ακόμη και εν μέσω ερειπίων, ως "Έλληνες Κένταυροι" θα εξακολουθούμε να κρατάμε υψωμένο το λάβαρο των εθνικών Παραδόσεών μας αναμένοντας πλέον εναρέτους, όπως οι Βούλγαροι γείτονές μας!    


Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Κωνσταντίνου Στυλιανού:

CD / ΒΙΒΛΙΟ "ΜΙΑ ΜΕΡΑ" 
Με τον Ύμνο των "Ελλήνων Κενταύρων"


      Ο Κύπριος αδελφός μας Κωνσταντίνος Στυλιανού, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και μουσικός, παρουσιάζει το έργο του "ΜΙΑ ΜΕΡΑ" το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά μελοποιήσεων ποιημάτων του Κωστή Παλαμά, δικών του αλλά και άλλων στιχουργών.


     Σ΄ αυτό  το έργο του, ο Κωνσταντίνος Στυλιανού συμπεριέλαβε και την μελοποίηση του Ύμνου των "Ελλήνων Κενταύρων" σε στίχους του Ιδρυτή της Ομάδος.


ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ


     Η πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας όπως διακονείται από την Ελληνική της Σχολή, των "Ελλήνων Κενταύρων", υποστυλώνεται από ένα καθοριστικό φιλοσοφικό θεμέλιο το οποίο ο Ιδρυτής της εξέθεσε παλαιότερα (2015) ως προσκεκλημένος σύνεδρος στο 6ο Παγκόσμιο Φιλοσοφικό Φόρουμ το οποίο διοργάνωσε το Σουηδικό Ίδρυμα "Tallberg Foundation". Ήταν η πρώτη φορά κατά την οποία η Έφιππη Τοξοβολία προσέλαβε, διεθνώς, μία φιλοσοφική "διάσταση" με την εισήγηση του Έλληνος Εφιπποτοξότη που είχε ως εξής:

 

     Η υπόσχεση για την  ε π ι λ ε κ τ ι κ ή  σωτηρία  μ ό ν ο ν των  α ν τ ι λ η π τ ι κ ώ ν όντων και όχι όλων, αποτελεί σταθερό ιδρυτικό προσανατολισμό της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων", δοθέντων των φυσικών περιορισμών που κρίνουν ότι οι δυνατότητες ενός οιουδήποτε εγχειρήματος δεν είναι απεριόριστες και δεν αρκούν ...λαϊκίζοντες ευσεβείς πόθοι, αλλά επιτάσσεται η διαμόρφωση ρεαλιστικής συνειδητότητος για την πραγμάτωση κάθε οράματος.

     Συμβολή στο ιδρυτικό όραμα των "Ελλήνων Κενταύρων" το περιεχόμενο σχετικού κεφαλαίου ενός ζενικού μελετήματος το οποίο αναλύει αυτή την υπόσχεση σωτηρίας των αντιληπτικών όντων η οποία περικλείεται στο βουδδιστικό δόγμα Μαχαγιάνα:




      Περί αυτών και μόνον, των αντιληπτικών όντων, η προσπάθεια και η υπόσχεση σωτηρίας κατά την χορεία της διδασκαλίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" και ουδέν πέραν αυτών. Και τούτο όχι εκ περιφρονήσεως αλλά ένεκεν αποφυγής περισπασμού της προσπαθείας με κίνδυνο αναποτελεσματικότητος έναντι ακόμη και των ολιγίστων!


ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΟΡΩΝ

      Από το ειδικό "ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΒΟΥΔΙΣΤΙΚΏΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΡΩΝ"  του Κωνσταντίνου Ν. Μαλεβίτη (2010), αντλούμε τις παρακάτω ερμηνείες των όρων του κειμένου:









Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Ήδη, από τις πρώτες στιγμές της λειτουργίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" εκτιμήθηκε η μεγάλη σημασία της νυκτερινής στοχαστικής εξασκήσεως έκτοτε, δε, πολλά "μονοπάτια" επ΄ αυτού κατακτήθηκαν. Σήμερα, με μεγάλη ικανοποίηση παρατηρείται ότι οι απανταχού "Έλληνες Κένταυροι" αποδίδουν στην προπονητική σχεδίασή τους την δέουσα προσοχή στην νυκτερινή στοχαστικήν εξάσκηση, οξύνοντας το στοχαστικό ένστικτό τους.


     Στην τελευταία τακτική Προπόνηση των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" ο Αρχηγός του Παραρτήματος Εφιπποτοξότης Γ. Σταυριανόπουλος - Ιφικράτης και ο Συνασκούμενος Μάριος ακολούθησαν ένα πρόγραμμα νυκτερινής τοξεύσεως που ξεκίνησε με ημερήσιο φως, σταθμίζοντας "νόρμες" που εφαρμόσθηκαν με άριστα αποτελέσματα στο παρελθόν.


     Επιλέγοντας, για λόγους ασφαλείας, έναν ελεγχόμενο κλειστό χώρο, ο Ιφικράτης με τον Μάριο δοκίμασαν πειραματικές τοξευτικές προσεγγίσεις καθορίζοντας με κεριά μια βοηθητική στοχαστικήν ευθεία.


     Παρά την αισθητότατη πνοή ανέμου στον χώρο, υπήρξε πρόβλεψη προστασίας της φλόγας των κεριών και η Προπόνηση "ευθυγραμμίστηκε" απερίσπαστα με την, υπό διαρκή προστασία, φωτεινή ευθεία.


     Η εκπαίδευση της Ομάδος μας επιδιώκει την όσο το δυνατόν ευρύτερη κατάκτηση των μυστικών της Ιππικής και της Τοξοβολίας ώστε πάντα οι εκπαιδευτικές ημερίδες μας να εμπεριέχουν το στοιχείο της πρωτοτυπίας και δι αυτού της προόδου, κατακτώντας όσο γίνεται περισσότερη γνώση και καλύτερη δεξιότητα!