Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

CHIAROSCURO  
ΜΕ ...ΜΟΛΥΒΙ FABER-CASTELL 2Β
[Πρόβα Σχολής Ιππικού Θεάτρου]


     Κάποτε κάποιος ήθελε διακαώς να παρακολουθήσει μία παράσταση μπαλέτου αλλά λόγοι ανωτέρας βίας τον εμπόδιζαν... Τότε αυτός πήρε ένα μολύβι Castell 2B κι ένα μικρόκομμάτι χαρτιού και ζωγράφισε με την αγαπημένη του τεχνική του "chiaroscuro" εκείνο που προσδοκούσε να παρακολουθήσει και δεν μπορούσε...την χορεύτρια, τα σκηνικά αλλά και τον εαυτό του να παρακολουθεί το σκηνικό δρώμενο από μακριά και...απροσδιόριστα... Ως φαίνεται, κατά την πρόοδο της διδασκαλίας της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", συμβαίνει κάτι ανάλογο με τους συμμετέχοντες όπου καθένας, πριν φτάσει στην αγαπημένη μας Επαγγελματική Σχολή "Αλέξανδρος Χατζιάρας" έχει πάρει ένα ...Castell 2B ή ένα κάρβουνο Caran d' Ache κι έχει προσχεδιάσει την ...προσδοκία προόδου της πρόβας. Κι όταν έπειτα, διστακτικά έως συνωμοτικά, αποκαλύπτουμε μεταξύ μας τα μικρά μας σχεδιάσματα, αποκαλύπτεται ότι όλοι, ξεχωριστά και χωρίς καμία προσυνεννόηση είχαμε κατά νου την ίδιαν εικόνα που τώρα ξετυλίγεται στα μάτια μας! 


     Κι αυτή η πρόβα ήταν ακόμη ένα βήμα πριν δείξουμε στον Αλέξανδρο Χατζιάρα, το σημείο "αφίξεως" των προσπαθειών μας για το "φινίρισμα" της παραστάσεως "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ: Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΛΟΓΙΟΣ ΚΑΙ ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" την οποία ετοιμάζει η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων".


     Και για σήμερα προγραμματισμένη ήταν η μελέτη και επεξεργασία του κυρίως διαλόγου των δύο συμπρωταγωνιστών Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη (Errik Nour) και Alessandra Scala (Δέσποινας Μπόνου).


     Το ζευγάρι των επαγγελματιών (μιας ηθοποιού κι ενός πρωτοχορευτή του κλασικού χορού) έχει , πια, τόσο ...ομογενοποιηθεί ώστε, από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή της σκηνικής επαφής του δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβητήσεως της πειστικότητος των ρόλων τους.


     Σ'  ετούτη την πρόβα είχαμε κοντά μας κι έναν αγαπημένο φίλο της Ομάδος μας και ...παθιασμένο δημιουργό προηγμένων βίντεο που τον χαιρόμαστε συχνά ανάμεσά μας να μας βοηθά με την δημιουργική "εικαστική" έμπνευσή του.


     Πνευματώδης αλλά και λίαν ...εικονοπλαστικός ο αγαπημένος μας φίλος Μπάμπης και σήμερα μας στήριξε με ευφυείς παρεμβάσεις αλλά και αξιοπρόσεκτες προτάσεις που μας βρήκαν σύμφωνους!


     Μαζύ μας, όμως, σήμερα ήταν κι ένας εμβληματικός τεχνάνθρωπος ο οποίος κυριάρχησε στη Λυρική Σκηνή ως πρώτος χορευτής, αλλά και ως συνεργάτης κορυφαίων καλλιτεχνικών δημιουργών, ο Άγγελος Χατζής. 


     Ζωντανή "κιβωτός" γνώσεως Τέχνης, ο Άγγελος Χατζής με το πολυσχιδές περιεχόμενο των των γνώσεών του μας προσέφερε ένα συνοπτικό σεμινάριο τεχνικών ζητημάτων, καθηλώνοντάς μας με τον χειμαρρώδη λόγο του!


     Κάθε φορά που βρισκόμαστε μπροστά σε τέτοιους τεχνανθρώπους αναρωτιόμαστε τι ρόλο παίζουν οι διάφοροι ...δικηγόροι και ...γιατροί που διορίζονται ως "διευθυντές" καλλιτεχνικών οργανισμών από ένα κράτος απαιδεύτων "διαχειριστών" εξουσίας! Εμείς δε και πάλι ευγνώμονες προς τον Άγγελο Χατζή και πολλαπλώς ωφελημένοι από τον πολύτιμο χρόνο που και πάλι μας αφιέρωσε, "υποψιάζοντάς" μας τόσο γλαφυρά για θέματα πολύ ειδικού ενδιαφέροντος!


     Με ήθος, επαγγελματισμό, χαλαρότητα και, κυρίως, ομαδικότητα, η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" χαράζει το δικό της πολιτισμικό "άνυσμα" συνεισφέροντας στην Τέχνη και αναδεικνύοντας στο προσκήνιο του χρόνου την σημαντικότατη όσο και άγνωστη προσωπικότητα του πολεμιστή αλλά και λογίου Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη .


     Κι ενώ στις ιδανικές αίθουσες της Επαγγελματικής Σχολής Χορού "Αλέξανδρος Χατζιάρας" λαβαίνει χώρα η σκηνική διδασκαλία, "πίσω" από αυτές λειτουργεί πυρετωδώς ο αθέατος υποστηρικτικός "βραχίονας"  της Σχολής Ιππικού Θεάτρου ο οποίος, ολοκληρώνει την ενδυμασία της συμπρωταγωνίστριας επί τη βάσει ενδυματολογικής μελέτης.


     Σ'  αυτή την καλλιτεχνική ανέλιξη των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία επιχειρείται με ιδιαίτερη προσοχή, μελέτη και, κυρίως, σοβαρότητα δεν επιδιώκουμε, απλώς, μιαν ακόμη πρωτοπορία στον τομέα του Ιππικού Θεάτρου το οποίο εισάγουμε, μετά την Έφιππη και Παραδοσιακή Τοξοβολία στην Ελλάδα, αλλά την υπογράμμιση του ποιοτικού επιπέδου των Ελλήνων που, παρά την περιρρέουσα παρακμή, εξακολουθεί να "ξεχειλίζει" στα νέα παιδιά μας! 
     

     Κι όσο εντείνεται ο "στοχασμός" στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", ακεραιώνεται ο πολεμικός χαρακτήρας της Ομάδος μας, επαληθεύοντας το όραμα του μεγάλου Maurice Béjart ο οποίος ήθελε την σχολή του, την "Σχολή της Λωζάννης", ως σχολή Πολέμου! Διότι, η Έφιππη Τοξοβολία ορίζει την πλέον αρχέγονη πολεμική τέχνη με τον "πατέρα πάντων " ...Πόλεμο, στον πυρήνα της. Έναν πόλεμο κατά του ατελούς εαυτού μας...!


Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019


ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 
ΕΝ ΜΕΣΩ 26 ΧΩΡΩΝ



     Έφιππος και με την Σημαία των «Ελλήνων Κενταύρων» (0:44), ο Αρχηγός των Παραρτημάτων των «Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος» και «Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου», Εφιπποτοξότης Γ. Σταυριανόπουλος – Ιφικράτης, στο πανηγυρικό défilé του Φεστιβάλ Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών «JUST OUT 2019» του Despotovac (Σερβία)εκπροσωπώντας την Ελλάδα εν μέσω 26 άλλων χωρών.


Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

ΠΡΟΒΑ ΣΧΟΛΗΣ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ


     H επαναδραστηριοποίηση μετά την θερινή ...ραστώνη των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν θα μπορούσε να αφήσει σε αδράνεια και την Σχολή Ιππικού Θεάτρου της Ομάδος μας και σήμερα βρεθήκαμε ξανά στην φιλόξενη Σχολή  Χορού "Αλέξανδρος Χατζιάρας" για την καθιερωμένη πρόβα της θεατρικής παραστάσεως που προετοιμάζουμε και είναι αφιερωμένη στην ιστορική προσωπικότητα του πολεμιστή και λογίου της Αναγεννήσεως Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη.


     Η σημερινή πρόβα ήταν αφιερωμένη στον διάλογο των δύο συμπρωταγωνιστών του έργου, του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη (Errik Nour) και της συζύγου του Alessandra Scala (Δέσποινα Μπόνου) και οι δύο καλλιτέχνες μας, πραγματικά, μέσα σε μία μοναδική "χημεία" αλληλεπιδράσεως, έδωσαν "στιγμές" που σπάνια κανείς απολαμβάνει ακόμη και σε μεγάλες σκηνές!


     Επαγγελματίες και οι δύο, πρωτοχορευτής κλασικού χορού ο Errik και ηθοποιός η Δέσποινα, παρά το νεαρότατο των ηλικιών τους, κατάφεραν να προσδώσουν σήμερα μία απρόσμενη προέκταση στον σκηνικό διάλογό τους "φοδράροντάς" τον με έναν βερισμό πολύ παράξενο...


     Κι αυτόν τον πολύ παράξενο βερισμό τον "επικυρώνει" η ...ανατριχιαστική φωτογραφία που ακολουθεί και ξαναβλέπουμε ολοζώντανη, όχι απλώς με ανθρωποκεντρικές "ομοιότητες" αλλά με μεταφυσικές ταυτίσεις, Εκείνη, με την ίδια στάση όταν μελετούσε και με το ίδιο χέρι το γεμάτο δυναμισμό (Io son'...) αλλά και  αριστοκρατικήν αυτοσυγκράτηση (...ma...).


     Σαν πόσες χαρές μας προσφέρουν τούτα τα γεμάτα κοινωνική Παιδεία αλλά και αρετή, παιδιά, παρακολουθώντας τα ποιοτικά "άλματά" τους στην Τέχνη, όπως και σήμερα τα είδαμε εν δράσει αλλά και ενημερώνοντάς μας για τις ατομικές προόδους τους στο επαγγελματικό τους πεδίο, κάνοντάς μας υπερήφανους... Και ο φωτογραφικός φακός, οιωνοσκόπος αδιάψευστος ...μηνά τα ...απίστευτα!


     Κατά την διάρκεια αυτής της πρόβας διαπιστώσαμε ότι, παρά την αποχή λόγω των έντονων θερινών δραστηριοτήτων των δύο παιδιών, αυτά δεν φάνηκαν να έχουν αποκοπεί διόλου από την διδασκαλία του έργου και την ορθή μεταφορά του γραπτού κειμένου σε θεατρικό λόγο, τηρώντας ακόμη και την ...στίξη του συγγραφέως.


     Αυτή την στίξη για την οποία ο μεγάλος Δάσκαλος της αγωγής του λόγου Νίκος Δ. Παπακωνσταντίνου έγραφε στο "ευαγγέλιό" του, "ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ - ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ", τα ακόλουθα (σ.300):


     Και ακούγοντας τον Errik και την Δέσποινα να "διαλέγονται" τόσο φυσικά, τόσο ορθοφωνημένα αλλά και με στικτικό χρωματισμό χωρίς καμιά προηγούμενη ιδιαίτερη διδασκαλία, θαυμάζεις την φυσική "προίκα" κάποιων συνανθρώπων μας για τόσο όμορφα "πράματα και θάματα"! 


     Μεγάλη τέρψη και το άκουσμα της φωνής του Errik Nour να "χαστουκίζει" τον μεγαλόσχημο ειδωλολάτρη ρασοφόρο, τον ασεβή προς την ιερότητα του μεγάλου Ιουλιανού του υπερβάτη... Τέρψη να ακούς τον Errik να ξεστομίζει εκείνη την υπαινικτική επιτίμηση: " Κάμε παρέκει από τον Ήλιο Πατριάρχη..."! 


     Τούτα τα παιδιά της Σχολής του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", πράγματι, αναδεικνύονται σ΄ ένα μεγάλο κοχύλι απ΄ όπου κατρακυλάνε πανέμορφα μαργαριτάρια για να κοσμήσουν μια γεροντοκρατούμενη, υπελισσόμενη, κοινωνία της οποίας το πάλαι σφρίγος κυλίστηκε στην ανοησία απρόσωπων χειραγωγών κι αδιόρατων συρματοπλεγμάτων, ενώ οι πλανήτες εξακολουθούν την αέναη περιστροφή τους...


     Με ευγνώμονες ευχαριστίες στον Δάσκαλο κλασικού χορού και Χορογράφο Αλέξανδρο Χατζιάρα για την ανεκτίμητην υποστήριξη της ταπεινής προσπαθείας μας και με ένα πολλαπλό μπιζάρισμα για τον Errik και την Δέσποινα για όσα και σήμερα μας έδωσαν από το περίσσευμα του ταλέντου τους, ανανεώσαμε την επόμενη συνάντησή μας ώστε να χαρούμε και τους ακόμη δύο  απομένοντες, τον Χρυσοβαλάντη μας και τον Βασίλειό μας, οι οποίοι εξακολουθούν να εμπλέκονται σε θερινές εργασιακές ενασχολήσεις.


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Αιφνιδιαστικό το "restart" για την νέα Προπονητική Περίοδο των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" και ο επικεφαλής τους φαίνεται ότι δεν έκανε διακοπές αλλά ...σχεδίαζε ένα ακόμη πιο προηγμένο ασκησιολόγιο στα ...έγκατα του ...dojo  του.


     Έτσι, ξεκινώντας την ΙΒ' Προπονητική Περίοδο, οι Κερκυραίοι Συνάσκούμενοί μας βρέθηκαν να εκτελούν ένα ιδιαιτέρως ευφυές πρόγραμμα αντιμέτωπων στόχων το οποίο είχε απαιτήσεις ευστοχίας, ταχύτητος, ακριβείας κινήσεως και χειρισμών, προσοχής αποφυγής ατυχήματος κλπ κλπ.


     Μελετώντας την πάντοτε αναλυτική έκθεση με την οποία συνοδεύει το αποστελλόμενο οπτικοακουστικό υλικό κάθε Προπονήσεως ο επικεφαλής του Παραρτήματος Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης, ανακαλύπτουμε διαρκώς έναν πραγματικό Δάσκαλο Τοξοβολίας που αγωνιά για την βελτίωση των Μελών της Σχολής του κάνοντας όλους μας υπερήφανους για τα όσα παρατηρούμε, ...ευχαριστότατα έκπληκτοι, να συμβαίνουν στους "Έλληνες Κενταύρους Κερκύρας"!


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     τοχευμένη" η προετοιμασία, πλέον, ενός team αγωνιστικής εκπροσωπήσεως του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" από τον Αρχηγό του Εφιπποτοξότη  Ιφικράτη.


     Ευφυώς σκεπτόμενος ο Χαλκιδαίος Αρχηγός φροντίζει σιγά-σιγά  να ...εξαφανίζει τον στόχο και να τον μετατρέπει σε ...βάση των μικρών "στόχων' που είναι σχεδόν αθέατοι στην απόσταση όπου τοποθετούνται.


     Η προετοιμασία του Αρχηγού προς αναχώρηση στο εξωτερικό για λόγους επαγγελματικούς, τον κάνει να επισπεύδει την ανάπτυξη αυτού του υπό συγκρότηση team ώστε εκεί που θα πάει να μπορέσουν όλοι μαζύ να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα σε διεθνείς συναντήσεις.


     Και εξ όσων έχουμε προσέξει, οι Χαλκιδείς Συνασκούμενοι ήδη μπορούν να ελπίζουν και σε διακρίσεις κρινομένου εκ των όσων έχουμε παρατηρήσει στις Προπονήσεις τους.


     Ευχή όλων μας η ευόδωση των προσδοκιών του Αρχηγού τους!


Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019

ΕΦΙΠΠΟΙ ΚΑΙ ...ΕΝΟΠΛΟΙ!


     Μετά από το καθημερινό ...χαλαρωτικό προθερμαντικό του πρόγραμμα της υπερπηδήσεως εμποδίων , καλωσορίσαμε και πρακτικά τον νεαρό μας Χάρη στην Ομάδα, με μία εισαγωγή στην ενστικτώδη Τοξοβολία και στην χρήση του παραδοσιακού Τόξου.


     Ήδη, δεινός άλτης εμποδίων ο νεαρότατος Χάρης έχει μία αδυναμία στα υψηλά εμπόδια η υπερπήδηση των οποίων απαιτεί και πανύψηλους ...Ίππους τους οποίους ο Χάρης, παρά την ηλικία του, χειρίζεται αποτελεσματικότατα! 


     Σήμερα, ο Χάρης εφίππευσε για πρώτη φορά με το Τόξο του και βίωσε τις ομοιότητες και τις διαφορές με την υπερπηδητική ίππευση με την οποία καταγίνεται.


     Άριστος Ιππέας, παρά το δέμας και την ηλικία, ο Χάρης, με το Τόξο ανά χείρα, κάλπασε τον Ίππο του και, πλέον, είναι υπόθεση ελαχίστου χρόνου ώστε ένας ικανότατος και νεότατος Εφιπποτοξότης να αναδειχθεί και πάλι στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων".


     Όμως για την Ομάδα μας, μεγαλύτερη σημασία έχει η σχέση των Μελών μας με τον ίδιο τον Ίππο παρά με ο,τιδήποτε άλλο και ο Χάρης μας έχει υποδειγματική σχέση με αυτό το αγαπημένο τετράποδο πλάσμα!


     Κι ενώ όλα τα παραπάνω στο Ιππευτήριο, η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" ούσα μη ..."μονοδιάστατη" χάρηκε ακόμη ένα μάθημα Οπλομαχητικής στην Σχολή του Γιώργου Ζαχαρόπουλου "CORIOLANOS".


     Μια Σχολή Οπλομαχητικής με βαθύτατη γνώση αλλά και στυλ, ο "ΚΟΡΙΟΛΑΝΟΣ" του διεθνούς Μετρ Γιώργου Ζαχαρόπουλου, μας υποδέχτηκε για δεύτερο, ευγενώς προσφερόμενο, "open day", ολοκληρώνοντας την μεγάλη εμπειρία κάθε που απολαμβάνουμε την διδασκαλία αυτού του λαμπρού μύστη των αγχεμάχων!


     Γνώστης της ουσίας των "λευκών όπλων", ο Γιώργος Ζαχαρόπουλος, αρνείται κάθε "φαντασία" και κάθε "θεαματική" απόκλιση, επικεντρωμένος στην δοκιμασμένη και ιστορικώς τεκμηριωμένη γνώση των αγχεμάχων, λόγος που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους αμέτρητους ..."κατά δήλωση", διατηρούμενος στην κορυφή!


     Και το αποτέλεσμα της μεστής διδασκαλίας του αποτυπωμένο στα πρόσωπα των μαθητών του που μαρτυρούν αυτοσυγκέντρωση, γαλήνη και αυτοπεποίθηση ως βασικές προϋποθέσεις κάθε οπλομάχου!


     Αυτό το μάθημα εμπεριείχε πολλές ασκήσεις οι περισσότερες των οποίων ήσαν αφοπλισμοί αντιπάλου.


     Kαι όπως πάντα, ο Οπλοδιδάσκαλος Γιώργος Ζαχαρόπουλος δίδαξε τόσο αναλυτικά αλλά και εύληπτα με αποτέλεσμα το περιεχόμενο του μαθήματός του να γίνει αμέσως "κτήμα" των μαθητών του.


     Στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" προσδοκούμε να διδασκόμεθα πάντοτε από τον καλύτερο Δάσκαλο του είδους και ο Γιώργος Ζαχαρόπουλος, σαφώς, είναι ο διακρινόμενος στην Ελλάδα! !Από τον Kassai Lajos, τον παγκόσμιο πρωταθλητή της Έφιππης Τοξοβολίας μέχρι τον οιονδήποτε διδάσκαλο που επιλέγουμε να μας διδάξει η μόνη προσδοκία μας είναι να εντάσσεται στους αριστείς και σε αυτό επιμένουμε και τον απολαμβάνουμε.


     Έτσι κι αυτή η εβδομάδα που αφήνουμε πίσω μας υπήρξε γονιμότατη, με την επισφράγιση μιας συνεπούς ενδυματολογικής σχεδιάσεως για την Σχολή του Ιππικού Θεάτρου μας, με το ...έφιππο καλωσόρισμα ενός ταλαντούχου παιδιού στην Έφιππη Τοξοβολία και με την απόλαυση ενός μαθήματος Οπλομαχίας από τον κορυφαίο Έλληνα Οπλοδισάσκαλο!


     Ωφελιμότερα, δεν θα μπορούσε να είναι!  


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα διημερίδος Σπαθασκίας  ΕΔΩ