ΑΣ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ
ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Πράγματι, ανεκτίμητα βοηθήματα τα εκπαιδευτικά βίντεο μεγάλων Δασκάλων της Ιππικής τα οποία, κατά κανόνα, μας δείχνουν όχι την βαθμιαία πρόοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά το αποτέλεσμά της. Κι αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να κατανοήσουμε εκτιμώντας το ότι είναι πρακτικώς αδύνατον σε ένα βίντεο να συμπεριληφθεί όλη η διαδικασία, βήμα προς βήμα, της εκπαιδεύσεως, π.χ., ενός νεολέκτου Ίππου ο οποίος, από "πράσινος" μετατρέπεται σε ιππεύσιμο, κάτι που απαιτεί ενσωμάτωση πολλών εργατωρών που θα έκανε το βίντεο ...ατελείωτο!
Πέραν της απαγορευτικής διαρκείας, ο λόγος αποφυγής της καταδείξεως της συνολικής διαδικασίας η οποία οδηγεί σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα σχετίζεται και με την εμπορικότητα ενός περιεχομένου το οποίο, συχνά οι Δάσκαλοι δεν επιθυμούν να προσφέρουν δια της αναπαραγωγής ενός βίντεο το οποίο δεν εξασφαλίζει καρδοφορία, αλλά είναι θεμιτό να επιδιώκουν να εκμεταλλευθούν μα μία ζωντανή διδασκαλία η οποία εγγυάται πολύ περισσότερο οικονομικό κέρδος.
Ως εκ τούτου, παρακολουθώντας ένα εκπαιδευτικό βίντεο γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι πρακτικοί λόγοι θα υποχρεώσουν τον παραγωγό - Δάσκαλο να εστιάσει τάχιστα στο αποτέλεσμα παραλείποντας την επίδειξη της όλης διαδικασίας η οποία, όμως, αποτελεί και την εκπαιδευτικήν ουσία.
Τα εκπαιδευτικά βίντεο, λοιπόν, είναι για πολλούς Δασκάλους "κράχτες" προσελκύσεως μαθητών με την επίδειξη μιας επιλεκτικής περιλήψεως δουλειάς και μόνον.
Εν τοιαύτη περιπτώσει, όμως, αξίζει να παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο Ιππικής ή, μήπως, αυτό αποτελεί ...χάσιμο χρόνου;
Αυτά τα βίντεο είναι πολύ ωφέλιμα όταν ο θεατής έχει την ικανότητα να συμπληρώνει αφ΄ εαυτού του την ελλείπουσα ουσία κι αυτό χωρίς να αφήνει αχαλίνωτη μιαν αυθαίρετη φαντασία αλλά ανασύροντας λογικές προσεγγίσεις και "σπαράγματα", έστω, εμπειριών του προκειμένου να αποδώσει ακέραιη τη διαδικασία και να "εισπράξει" τα διδάγματά της.
Στην Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" διατηρούμε ένα μεγάλο αρχείο εκπαιδευτικών βίντεο μεταξύ των οποίων, π.χ., αρκετό υλικό του Δασκάλου Pat Parelli τον οποίο, άλλωστε και πρώτοι, πριν πολλά χρόνια, παρουσιάσαμε στην Ελλάδα. Όλα αυτά τα βίντεο του Αμερικανού Δασκάλου περιέχουν "θησαυρούς" πληροφοριών, αλλά κανένα από αυτά δεν αποτελεί μία ολοκληρωμένη μέθοδο εκπαιδεύσεως Ίππου προκαλώντας τον θεατή του να αναπληρώσει τα κενά εξάγοντας συμπεράσματα προς εφαρμογή κι αυτό είναι πάγιος κανόνας για όλες τις ανάλογες παραγωγές.
Έτσι, είναι απαραίτητο, αυτός ο οποίος θα επιχειρήσει να παρακολουθήσει ένα τέτοιο βίντεο ώστε να καρπωθεί εκπαιδευτικά συμπεράσματα, να διαθέτει ήδη μιαν "υποψία" περί του αντικειμένου του βίντεο και να μην περιμένει να "χειραγωγηθεί" από τον παραγωγό του στην πλήρη κατανόηση της αλληλουχίας των εκπαιδευτικών διαδκασιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.