Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2023

ΟΙ ΚΡΩΓΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΠΙΑΣ

ΟΙ ΚΡΩΓΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΠΙΑΣ



     Τι σημασία έχει αν ζούμε στην ασχημότερη τσιμεντούπολη της Ευρώπης, σ΄ αυτή όπου, διάφοροι μητραλοίες πολιτικοί, αρχής γενομένης από τον αλήστου μνήμης Κωνσταντίνο Καραμανλή μέχρι τους μεταπολιτευτικούς αλητήριους δημόσιους "άρχοντες", επιφέρουν συστηματική καταστροφή της απομένουσας "ομορφιάς" της, εισπράττοντας μίζες; 

     Εμεις, σήμερα, αποφασίσαμε να αποδράσουμε και να βρεθούμε στη πανέμορφη λίμνη Κερκίνη, ή σε κάποιαν από τις υπέροχες λίμνες του Δάσους της Vincennes (κοντά είναι, άλλωστε...) και να βιώσουμε την ψυχολογία της ...πάπιας χωρίς ποτέ να διανοηθούμε να την ...παραστήσουμε, όπως άλλωστε δείχνει και η προηγηθείσα ...πρότασή μας!

     Σήμερα, λοιπόν, καταφέραμε να διεισδύσουμε στην ψυχολογία της πάπιας αλλά και σε έναν βασικό τομέα της υπάρξεώς της, στην γλώσσα επικοινωνίας της και στη ...φωνή της. Μια φωνή πολύ χαρακτηριστική, αλλά και πολύ ακριβολογούσα και ...εύηχη. Πώς;

     Αφεθήκαμε στην πληθωρική πληροφόρηση του Κυνηγετικού Μουσείου του Παρισιού μέσα στο οποίο, μια προσεγμένη κονσόλα σε καθοδηγεί να διακρίνεις την χροιά των κελαηδισμών των πτηνών κατά είδος και κατά γένος. Αφεθήκαμε, επίσης και στη βοήθεια μιας ειδικής κυνηγετικής σφυρίχτρας που αναπαράγει τους κρωγμούς της πάπιας όχι, βεβαίως, για να προσελκύσουμε κάποιο φτερωτό θύμα των ανθρώπινων θηρευτικών απωθημένων, αλλά για να εξασκήσουμε νου και ένστικτο! Διότι και τα δύο εκγυμνάζονται και βελτιώνονται τη εξασκήσει! 

     Έτσι, καταγράψαμε στη μνήμη μας δύο διαφορετικούς κρωγμούς της πάπιας και μετατρέψαμε τον εγκέφαλό μας σε ένα εργαστήριο επεξεργασίας ήχου και εξωτερικών ερεθισμάτων με στόχο την ανάπτυξη συντονισμού και προοδευτικώς, την μείωση χρόνου αντιδράσεως.

     Μετά τις προθερμαντικές διαδικασίες η ανάπτυξη ετοιμότητος βολής προϋπέθετε την διαδοχική και ισόχρονη ήχηση τριών ομοίων συριγμών (κρωγμών πάπιας) κατά τους τρεις χρόνους της τοξεύσεως, ώστε στον τρίτο να αφεθεί η χορδή. Σε περίπτωση παρεμβολής "ετερόχροου" συριγμού η βολή δεν θα έπρεπε να εκτελεσθεί. Οι αποχρώσεις των δύο συριγμών πολύ λεπτές και ο νους θα πρέπει να είναι σε εγρήγορση με παράλληλο συντονισμό των χειρών...

     Πολλά τα ευτράπελα της βολής και ο νους, δίκην περγαμηνώου παλιμψήστου, απαιτεί "διαγραφές" κι "επανεγγραφές" προς αποφυγή κοπώσεων κι αυτό το κάναμε με συχνές επαναλήψεις.  

     Με την ουσία της παρατηρήσεως των ηχοχρωμάτων των κρωγμών και την ετοιμότητα των χειρών αμείωτη, συνεχίσαμε και σε άλλες στάσεις και αποστάσεις.

     Αλλά, η σφυρίχτρα ..."Ιανός" με τα δύο "πρόσωπα" (σφυρίγματα) έδειξε ότι εγκέφαλος εκγυμνάζεται, το ένστικτο εξασκείται, οι δεξιότητες αναπτύσσονται απ΄ τη μιά στιγμή στην άλλη, αρκεί να συνεχίζεται αδιάκοπη η δράση!

     Όμως η πάπια είναι ωοτόκος και ο στόχος προσαρμόσθηκε στην ...τοκοφορία της! 

     Δυστυχώς, αν και οι βολές ήσαν καλές, ...ομελέτα δεν φάγαμε! Τα αυγά της πάπιας ζήλεψαν τα αυγά του ...φιδιού που αποδεικνύονται συν τω χρόνω άτρωτα και παρέμειναν άθραυστα από τα βέλη αυτής της ημερίδος! Αρκεί, πάντως, που οι Συνασκούμενοι χαλάρωσαν μετά από μία ...ένταση προσοχής, αυτοσυγκεντρώσεως και συντονισμού χειρισμών.

     Σήμερα, ο πάντοτε γενναιόδωρος Πολυδεύκης μας προσέφερε στη Σχολή μας μιαν αιχμή κι έναν σαυρωτήρα για το δόρυ που προετοιμάζουμε για τις ασκήσεις Ιππηλασίου αλλά και για το Ιππικό Θέατρο.

     Ευγνώμονες ευχαριστίες από όλους μας προς τον Πολυδεύκη ο οποίος πάντοτε σπεύδει να καλύψει ομαδικές ανάγκες αλλά και προς τις συμπαθέστατες ...πάπιες, που σήμερα μας δάνεισαν τους κρωγμούς τους αλλά όχι την στάση ζωής τους η οποία μας είναι ασύμβατη! Είπαμε...

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Ελεγεία στην αποτελεσματικότητα της σωστής διδασκαλίας της Τοξοβολίας στην γένεση του Πολεμιστή τεκμηριώνει η τελευταία προπονητική ημερίδα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" επί του προσώπου του νεαρού Κωνσταντίνου ο οποίος προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές του εξετάσεις επιμένοντας να ασκείται.

     Με δύο Μέντορες στο πλευρό του, τον αξιότατο και Συνασκούμενο Πατέρα του και τον Εκπαιδευτή του και επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", ο Κωνσταντίνος ο οποίος μας έχει εκπλήξει στις μέχρι τώρα παρουσίες του στη Γραμμή Βολής, σήμερα, μας προσέφερε μιαν εικόνα ολοκληρωμένου Πολεμιστή ο οποίος, νηφάλια κι επίμονα, θεωρεί ότι ο στόχος είναι το άθυρμα της ...αναψυχής του!

     Με μία πολύ σοφή προσέγγιση διδασκαλίας, όπου ο εκπαιδευόμενος διασυνδέεται με τον Εκπαιδευτή και συντονίζεται μαζύ του, αυτή την φορά ο Κωνσταντίνος κατάφερε να παρακολουθεί το πνεύμα και το "γράμμα" του Εκπαιδευτή του, απορροφώντας δραματικώς την εμπειρία του ώστε να καταλήξει στο βέλτιστο αποτέλεσμα.

     Ο νεαρός εκπαιδευόμενος, σήμερα, αγνόησε κάθε αστάθεια τοξευτικής στάσεως δείχνοντας να ...διασκεδάζει με την δυσκολία, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή του όχι μόνον ενώπιον του στόχου του πεδίου, αλλά και έναντι της ίδιας της ζωής!

     Κι αυτό είναι το μεγάλο όφελος της Τοξοβολίας, η επαύξηση της αυτοσυγκεντρώσεώς μας υφ΄ οιανδήποτε εσωτερική και/ή εξωτερική συνθήκη ώστε να υπαγορεύσουμε στον στόχο να υποδεχθεί το βέλος μας. Και αυτό, σήμερα, επετεύχθη στη Γραμμή Βολής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας"!

     Πράγματι, το ολιγομελές της Γραμμής Βολής, όπως επεσήμανε κι ο επικεφαλής της τοπικής Σχολής Χριστόφορος Κασφίκης αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για όσους πράγματι ενδιαφέρονται για την Τοξοβολία!

     Έπαινος αξίζει και στους τρεις Συνασκουμένους αυτής της προπονητικής ημερίδος διότι μέγας νικητής φάνηκε να αναδεικνύεται ο χαρακτήρας ενός νέου παιδιού που σε λίγο θα αντιμετωπίσει μια σοβαρή εκπαιδευτική δοκιμασία και όλα δείχνουν ότι κι εκεί θα εγκαθιδρύσει το βέλος του στον στόχο! 

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023

Η ΕΥΧΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ

 Η ΕΥΧΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ 



Η ευχή μας για τα σημερινά γενέθλια του Δασκάλου Kassai Lajos είναι: "Έφιππη Τοξοβολία μέχρι Θανάτου!"

ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" ...ΕΠΙΠΕΔΟ!

 ΕΛΛΑΔΙΚΗΣ "ΙΠΠΑΣΙΑΣ" ...ΕΠΙΠΕΔΟ!


Πηγή ΕΔΩ

     Ο τίτλος επιμελώς αποφεύγει τον όρο "ελληνικής" και επιμένει στον όρο "ελλαδικής" γνωστού, όντος, του σεβασμού της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" προς ό,τι το Ελληνικό και της αναγνωρίσεως της πικρής αληθείας των συμπερασμάτων του Jakob Philipp Fallmerayer αναφορικώς προς τους Έλληνες και την Ελλάδα, συμπεράσματα άκρως φιλελληνικά τα οποία απαλλάσσουν τον Ελληνισμό από το οικτρό χάλι των ελληνιζόντων εποίκων της χώρας!

     Από "ειδική", περί Ιππασίας και Ίππων(!) σελίδα του Facebook, αντλούμε την παραπάνω ανάρτηση με τους επακολουθούντες γραπτούς διαλόγους όπου καταδεικνύεται η παντελής άγνοια του αντικειμένου, η αγραμματοσύνη ανελληνίστων, η αγένεια του αστοιχειώτου, ο ξερολισμός και η δυσφορικότητα των διαλεγομένων οι οποίοι έχουν γνώμη αλλά χωρίς στοιχειώδη γνώση, μη δυνάμενοι να διακρίνουν καν την "κουβέρτα" από το "δίχτυ", αλληλοσπαρασσόμενοι ανοήτως και, βεβαίως, μη όντες ικανοί να καταλήξουν στην ενδεδειγμένη λύση αυτού του απλούστατου προβλήματος το οποίο πολύ σωστά επισημαίνει ο αναρτήσας για την προστασία του εικονιζομένου Ίππου ενώ κάποιος υβριστής τον ...εμπτύει και τον αποκαλεί και ...ξεφτιλισμένο!...

     Πρόκειται για την "Ελλάδα" που κατακλύζεται από τα υπολείμματα αμέτρητων κατακτητών τα οποία καταπατώντας μια ξένη γη νόμισαν ότι απέκτησαν λόγον υπάρξεως δηλώνοντας ..."Έλληνες"! Πρόκειται γι αυτούς οι οποίοι νόμισαν ότι "Έλληνας" είναι αυτός που επαίρεται διατυμπανίζοντας την "τσιχλόφουσκα" της ...δημοκρατίας, παραμένοντας αστοιχείωτος, αλλά δικαιούμενος εκφοράς ...γνώμης και ...ψηφίζει αναδεικνύοντας εξουσιαστές που τον απομυζούν "φορομπηχτικώς" και τον μετατρέπουν σε κοινοβουλευτικό άθυρμα, σύροντάς τον στη δουλεία μιας καθημερινότητος η οποία του αφαιρεί κάθε ανθρώπινη αξιοπρέπεια σε μιαν "αρένα" αλληλοφαγώματος προς κυριαρχία των νταβατζήδων του! Πρόκειται για έναν εσμό ο οποίος, αναλόγως εποχής, πυρπολείται και πνίγεται, αφανίζεται σε προμελετημένες καταστροφές και καταδικάζεται σε πείνα, αλλά η αγραμματοσύνη του τον καταδικάζει να βλέπει ως εχθρό τον διπλανό του και όχι τον εξουσιαστή τον οποίο ο ίδιος αναδεικνύει! Πρόκειται για μια χωματερή "αντιφασιστικής δημοκρατίας" στην οποία οι εξατομικευμένοι μονομάχοι ποτέ δεν έπιασαν στα χέρια τους βιβλίο αφού και τα δυο χέρια τους κρατούν στιλέτα για μιαν αλληλοσφαγή ...διαρκείας αιώνων, ενώ, μέσα στο σκότος της αγνοίας τους νομίζουν ότι γνωρίζουν τα ...πάντα, με το αίμα και τον θάνατο ως μοιραία κατάληξή τους. Κι έτσι πεθαίνουν χωρίς να μάθουν ποτέ "γιατί" έζησαν!

     

ΕΚΑΣ ΟΙ ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ!, λοιπόν και ας μην επεκταθούμε και στο επίπεδο της ελλαδικής "Ιππασίας" διότι ούτε "Ελληνική" είναι, ούτε και "Ιππασία"! Μια επιπλέον αρένα αλληλοφαγώματος των γραικύλων είναι και τίποτε παραπάνω... Το "παραπάνω" θα προσδοκάται μόνον όταν αντιληφθούν την διαφορά της "κουβέρτας" από το "δίχτυ" αλλά, μέχρι τότε, ο δρόμος είναι μακρύς και θα χρειαστούν αιώνες... Ωστόσο, θα έχουν εκλείψει και οι μύγες και, βεβαίως, οι ίδιοι, μιας και η αντικατάστασή τους σχεδόν ήδη έχει ολοκληρωθεί σ΄ ετούτο τον άμοιρο τόπο των απάνθρωπων φόρων υπέρ εξουσιαστών, των πυρκαϊών, των πλημμυρών, των δυστυχημάτων, των εγκλημάτων και της ναδιρικής ...Ιππασίας!


Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2023

ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ Πρόσκληση

 ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ 

Πρόσκληση


     Ενημερώνονται οι "Έλληνες Κένταυροι" ότι την προσεχή Κυριακή 17η Σεπτεμβρίου, στις 18:00 μ.μ., στην έδρα της Ομάδος, θα διεξαχθεί Ομαδική Προπόνηση Ενστικτώδους Τοξοβολίας, όσοι, δε, ενδιαφερόμενοι είναι καλοδεχούμενοι!  



Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023

ΠΑΡΙΣΙ - CONCIERGERIE

 ΠΑΡΙΣΙ - CONCIERGERIE



     Και τι σχέση έχει η πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας με εκείνο το παλιό Γαλλο-Ρωμαϊκο φρούριο του 1ου μ.χ.χ. αιώνος που εξελίχθηκε κατά τον 10ο αι. σε έδρα των Καπετιδών μοναρχών και τόπος δολοφονίας 2.780 φυλακισμένων κατά την διάρκεια της γαλλικής εξεγέρσεως (1789);

     Tι σχέση μπορεί να έχει μια πολεμική τέχνη με ένα πολιτιστικό μνημείο;

     Tο παραπάνω εύλογο ερώτημα παραμένει ανολοκλήρωτο όσο δεν το ολοκληρώνουμε: "Τι σχέση μπορεί να έχει μια πολεμική τέχνη με ένα πολιτιστικό μνημείο και για  π ο ι ο ν;" Διότι, εν προκειμένω, αυτός ο προσδιορισμός είναι και η απάντηση...

     Η διδασκαλία μιας οιασδήποτε πολεμικής τέχνης δεν είναι ενιαία παγκοσμίως, όπου αυτή μπορεί να διδαχθεί! Διότι, η διαφορετικότητα των λαών υπαγορεύει και την διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων της περί ης ο λόγος πολεμικής τέχνης, άλλως, η διδασκαλία επιβαρύνεται με δυσκολίες ή και αδυναμίες τέτοιες που την καθιστούν ίσως και άκυρη!

     Είναι εντελώς διαφορετικό να εκπαιδεύεις στην Έφιππη Τοξοβολία έναν Ούγγρο κι εντελώς διαφορετικό να εκπαιδεύεις στην ίδια τέχνη έναν Βαλκάνιο. 

     Το πολιτιστικό υπόβαθρο του Ούγγρου ο οποίος κληρονόμησε την αρχαιότερην ευρωπαϊκή γλώσσα (Rovasiras), είχε Σύνταγμα το 1222 όταν και η λέξη "Σύνταγμα" στην Ευρώπη ήταν άγνωστη, όταν, σήμερα επιδεικνύει υπερήφανος το υψηλότερο ποσοστό αποφοίτων ανωτάτης Παιδείας στη χώρα του, είναι εντελώς διαφορετικό από το "πολιτιστικό" επίπεδο του Βαλκάνιου και για λόγους που δεν χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση... 

     Η σχέση μας, η συνοχή μας με τον Πολιτισμό, είναι και δείκτης αποτελεσματικότητος κάθε εκπαιδευτικού εγχειρήματος και τούτο δεν χρήζει περαιτέρω αναλύσεως!

     Έτσι, η συνοχή μας με τον Πολιτισμό, τον Πολιτισμό όχι μόνον μιας συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής ή χρονικής περιόδου, αλλά τον  α ν θ ρ ώ π ι ν ο, όπου και όποτε αυτός αναπτύσσεται, είναι "κλειδί" μεταδοτικότητος για τον Εκπαιδευτή μιας πολεμικής τέχνης διότι, μέσα από αυτή την "συνοχή" και τον δείκτη ισχύος της ο Εκπαιδευτής θα αποδώσει καλύτερα.

     Ομοίως και για τον εκπαιδευόμενο, ακριβώς η ίδια συνοχή θα τον διευκολύνει να καταλάβει την διδασκαλία και να ανταποκριθεί στις απιτήσεις μιας τέχνης η οποία, ως πολεμική, διαχειρίζεται την ζωή και τον θάνατο, με ό,τι αυτή η σοβαρότητα συνεπάγεται.

     Άλλωστε, επάνω σε αυτό το πνεύμα κινείται και ο εκπαιδευτικός αναπροσανατολισμός της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", όπως αυτός ανακοινώθηκε τον προηγούμενο χρόνο με την εξαγγελία και υλοποίηση ενός ειδικού επιμορφωτικού προγράμματος σειράς σεμιναρίων, όπως καμία άλλη ομότεχνη Σχολή, παγκοσμίως, δεν επιχειρεί!  

     Και το συγκεκριμένο πολιτιστικό μνημείο στην καρδιά του Παρισιού περισώζοντας την "εποχή του τρόμου" της γαλλικής ιστορίας, σε κάθε αίθουσά του συνεγείρει τον νου και την ψυχή του επισκέπτη του με ουσιώδη ερωτήματα για την αξία της ανθρώπινης ζωής, λόγος για τον οποίο σεβασθήκαμε και δεν φωτογραφήσαμε το δωμάτιο των 2.780 θυμάτων αυτης της περιόδου του "τρόμου", ακριβώς με τον ίδιο σεβασμό που δεν θα φωτογραφίζαμε το σημείο της μεταστάσεως του Γερμανού Καγκελλαρίου Αδόλφου Χίτλερ!


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ CERNUSCHI

 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ CERNUSCHI



     H μυσταγωγία της επαφής με το περιεχόμενο ενός Μουσείου αρχίζει από την διαδικασία της εξωτερικής προσεγγίσεως της υποδομής.

     Στην περίπτωση του Μουσείου Cernuschi που στεγάζει την συλλογή της ύστερης Ανατολικο - Ασιατικής Τέχνης του πολιτικού και τραπεζίτη Enrico Cernuschi (1821-1896), η έξοδος του επισκέπτη από τον σταθμό του μετρό και η μέθεξή του με το πάρκο Monceau απ΄ όπου θα μπει στο Μουσείο, τον αποφορτίζει από το "άγος" κάθε ευρωπαϊκής μοντερνικότητος, εισάγοντάς τον στην χαλαρότητα που θα τον βοηθήσει να βιώσει τα περιεχόμενα αυτής της σημαντικής ασιατικής συλλογής. 

     Άλλωστε, η όλη διαμόρφωση του πάρκου Monceau, εκτάσεως εννέα εκταρίων, μας γυρίζει πίσω στον 18ο αιώνα όταν το 1778, ο Δούκας της Chartres (κατόπιν, της Ορλεάνης) έδωσε παραγγελία στον ζωγράφο, συγγραφέα και σχεδιαστή υπαιθρίων χώρων Louis Carmontelle να δημιουργήσει τον κήπο των ονείρων του...

     Αλλά, τι το ενδιαφέρον για μας τους ταπεινούς αλογατάρηδες, προσφέρει το Μουσείο Cernuschi και προς "τι" αυτή η επίσκεψη στο 7 της Λεωφόρου Velasquez;

     Πέραν της "κοινωνίας" με την ασιατική τέχνη, το Μουσείο αυτό παρέχει σπουδαία πληροφόρηση για την κινεζική Ιππική και Ιπποκομία κι ενώ αυτά ήσαν τα κύρια αντικείμενα των ενδιαφερόντων μας, απολαύσαμε και πολλά άλλα σημαντικά κι εξίσου ενδιαφέροντα.   

     H ακριβής χρονολογική διάταξη των περιεχομένων στις διάφορες αίθουσες και οι επεξηγηματικότατες πινακίδες που αναφέρονται σε κάθε έκθεμα, αλλά και στις ιστορικές περιόδους, όπως και στις δυναστείες, βοηθούν τον επισκέπτη να "χαρτογραφήσει" την εκτιθέμενη συλλογή εξάγοντας συμπεράσματα.

     Και, βεβαίως, μέσα σε έναν ιδανικό χώρο, τα εκθέματα αυτής της εντυπωσιακής συλλογής προσλαμβάνουν άλλο ιστορικό και καλλιτεχνικό "ειδικό βάρος". 

     Πολλά και ποικίλα τα ιππικού ενδιαφέροντος εκθέματα από πολλές ιστορικές περιόδους.

     Πραγματικά, η μελέτη αυτών των εκθεμάτων συναρπάζει τον ερευνητή των απω-ασιατικών ιππικών "πραγμάτων" και η λεπτομερής έκθεσή τους"σαστίζει" κάθε ενδιαφερόμενο.

     Πολύ καλά στοιχεία προσφέρονται και για την μελέτη των αμαξών οι οποίες υπήρξαν μέσα πολέμου αλλά και μετακινήσεων. 

      Βεβαίως, "πανδαισία" και τα γενικότερα εκθέματα ασιατικής τέχνης σε όλες τις αίθουσες, όπως τα αγγεία.

     Ομοίως και τα λατρευτικά, όσο και τα τελετουργικά εκθέματα "απλώνονται" ολόγυρα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να αισθάνεται ο επισκέπτης ότι "συνομιλούν" μαζύ του κι όχι ότι αποτελούν ψυχρά μουσειακά αντικείμενα.

     Εδώ, η επίσκεψη διαρκεί πολύ περισσότερο απ΄ όσο μπορεί να υπολογίσει κανείς διότι ο όγκος και η ποικιλία πραγματικά αιφνιδιάζουν.

     Όπως, δε, είναι φυσικό, εδώ ο Βουδισμός κατέχει μιαν εξέχουσα θέση.

     Κι εκείνο το οποίο τελικώς θα "πάρει" μαζύ του ο επισκέπτης είναι μιαν άριστην εντύπωση, όχι απλώς για την ποιότητα των εκθεμάτων αλλά και για την όλη μουσειολογική προσέγγιση αυτού του εξαιρετικού Μουσείου.  

     Κι όταν βγει ξανά στο παρακείμενο πάρκο Monceau, πάλι οι αισθήσεις του θα πλημμυρίσουν ομορφιά από την χάρη ενός χώρου που χαρακτηρίζεται από φυσικότητα και καλαισθησία. 

     Θα μπορούσαμε να πούμε ότι, στ΄ αλήθεια, ο Louis Charmontelle κατάφερε να δημιουργήσει ένα πραγματικό ονειρεμένο άλσος όπως το θέλησε ο εντολοδότης του Δούκας!


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ