Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2019

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΟ ΤΣΑΪ


     Αφήνοντας το βλέμμα να βυθιστεί σ΄ ένα φλιτζάνι τσάι που έφτασε από την μακρινή Ιαπωνία, ευγενικό δώρο μιας αγαπημένης Συνασκουμένης, εκεί, ανάμεσα στα επιπλέοντα, μοσχομυρωδάτα, πέταλα ανθών κερασιάς, επιβεβαίωσα ακόμη περισσότερο κάποια "ψυχανεμίσματα" των Πολεμικών Τεχνών, εφίππων και αμίππων, οι οποίες συνήθως εκλαμβάνονται ως απλές τεχνικές "διεκπεραιώσεις" χωρίς καμία συνειδητοποίηση της βαθύτατης εσωτερικότητός τους η οποία υπερβαίνει κατά πολύ τον πυθμένα ενός φλιτζανιού.


     Μοναδική εμπειρία αυτό το γιαπωνέζικο τσάι... Πραγματική έμπνευση νου και αισθήσεων, μία πνοή ιερού ανέμου που ανοίγει διάπλατους ορίζοντες προς την κατανόηση της ζωής και του κόσμου.   


     Αυτό το τσάι που μας έκανε ν'  αναρωτηθούμε για όσους το προσπέρασαν, νομίζοντας ως περιττή την κατάκτηση της ουσίας...


     Καθένας ακολουθεί ένα διαφορετικό μονοπάτι προς τον στόχο του, όμως, μπορούμε να ωφεληθούμε από τις εμπειρίες όσων προηγήθηκαν διανύοντας τον δρόμο κάνοντας τις πατημασιές τους οδηγό των δικών μας. Κάποιοι απ΄ αυτούς ακολούθησαν ένα "μονοπάτι" που θεωρείται ως η υπέρτατη εξέγερση της ανθρώπινης συνειδήσεως και ονομάστηκε "Ζεν".

     Με τον ομφάλιο λώρο του στον Βουδισμό, το Ζεν μας παραπέμπει συνεχώς σε τέσσερις ευγενείς αλήθειες και την λύτρωση των οκτώ διαφυγών. 

     Οι τέσσερις ευγενείς αλήθειες είναι:

     α. Η ζωή είναι πόνος.
     β. Ο πόνος προκαλείται από τον εγωισμό.
     γ. Ο εγωισμός είναι κατανικήσιμος.
     δ. Οι οκτώ διαφυγές είναι η λύτρωση.

     Οι οκτώ διαφυγές από τον πόνο:

     α. Σωστή σκέψη.
     β. Σωστή πράξη.
     γ. Σωστή προσπάθεια.
     δ. Σωστός λόγος. 
     ε. Σωστός βιοπορισμός.
    στ. Σωστή στάση.
     ζ. Σωστή συγκέντρωση.
     η. Σωστή κατανόηση.

     Ο Τροχός του Νόμου του Βουδισμού, ένα οκτάκτινο πηδάλιο, αυτές τις διαφυγές από τον πόνο της ζωής συμβολίζει και η σωστή πηδαλιούχηση οδηγεί τον πηδαλιούχο σε τρία Καταφύγια:

     α. Στον Βούδα.
     β. Στο Ντάρμα (την διδασκαλία του Βούδα).
     γ. Στη Σάνγκα (την κοινότητα των πιστών).  

     Κι ενώ στον πρώιμο Βουδισμό εθεωρείτο ότι μόνον οι μοναχοί της Σάνγκα μπορούσαν να κατακτήσουν την φώτιση (λύτρωση), στη μεταγενέστερη Βουδιστική παράδοση θεωρείται εφικτή η κατάκτηση της φωτίσεως ακόμη και από τους κοσμικούς ανθρώπους μιας κοινωνίας προς τους οποίους, όλους ανεξαιρέτως, απευθύνεται το Ζεν.

     O Βούδας της απέραντης ζωής, ο Αμιτάμπα, παριστάνεται και με τα δύο χέρια σε στάση ενατενίσεως, σε μια παράσταση όπου και τα "δύο" εναρμονίζονται σε "ένα", όπως ακριβώς και στο Ζεν το οποίο μας παραπέμπει σε μία διαρκή αμφιβολία για την ουσία των πραγμάτων και στο οποίο δεν έχει θέση κανένας δυϊσμός (καλό/κακό κλπ) αλλά η ενότητα της πραγματικότητος του κόσμου! Και το γιν με το γιανγκ όχι μόνον δεν αποτελούν αντίφαση αυτής της ενότητος αλλά συνιστούν και ακεραίωσή της διότι, το γιν και το γιανγκ, εισχωρώντας το ένα μέσα στο άλλο, δεν εκφράζουν δύο καταστάσεις αυτονομημένες αλλά ορίζουν την εναρμόνιση των στοιχείων μιας και της αυτής ενότητος, του Κύκλου!

     Ενότητα, λοιπόν,  ο μ α δ ι κ ό τ η τ α  αλλά και διατήρηση της  π ο ι ό τ η τ ο ς  των ακτίνων του Τροχού του Νόμου και ...όχι μόνον... 

     Οι μοναχοί Ζεν ζουν ασκητικά αλλά δεν παραλείπουν οι χώροι μέσα στους οποίους ζουν να είναι πεντακάθαροι και με υψηλήν αισθητική κοσμημένοι! Δύο άξονες ζωής πολύ δύσκολοι, ο ασκητισμός προς τα έσω αλλά και η φροντίδα προς τα έξω, τέμνονται και ακεραιώνονται στο άτομο του μοναχού καθορίζοντας και την ποιότητα της ασκήσεώς του ως ένα παρατηρήσιμο και μετρήσιμο Κύκλο ζενικής συνεπείας βίου.


     Όλα τούτα τα παραπάνω, τώρα, μεταφερόμενα στην δική μας Πολεμική Τέχνη μας αποκαλύπτουν τόσα "μυστικά" που δεν μπορούν να περάσουν απαρατήρητα. Το γιαπωνέζικο τσάι που σου προσφέρθηκε τόσο ευγενικά, είναι τόσο ...ομιλητικό που δεν μπορείς να κλείσεις τ΄ αφτιά σου σε όσα σου αφηγείται... και μόνη σου θλίψη που δεν μπορούν να το ακούσουν κι άλλοι που νομίζουν ότι τα πέταλα των ανθών της κερασιάς δεν έχουν σχέση με την Έφιππη Τοξοβολία!


     Αλίμονο σ΄ όσους προσπέρασαν τους ανθούς της κερασιάς χωρίς να χαρούν την ευωδιά τους! Αλίμονο στους περιπατητές που προσπερνούν χωρίς να κοντοστέκονται εκεί που η κερασιά ανθίζει... Γιατί, από ένα κουτί γιαπωνέζικου τσαγιού δεν ξεχύνονται, απλώς, γεύσεις και αρώματα αλλά και πολύ σημαντικότερα τεκμήρια ζωής!


Ευγνώμονες εγκάρδιες ευχαριστίες προς την ευγενέστατη Συνασκουμένη Δέσποινα Μπόνου η οποία, επιστρέφοντας από την αγαπημένη μας Ιαπωνία μετέφερε στις αποσκευές της υπέροχες εμπειρίες και ένα κουτί γιαπωνέζικου τσαγιού το οποίο μου προσέφερε, γενόμενο αφορμή και έμπνευση για την παραπάνω "σημείωση". Πολύτιμο δώρο που δεν αρκείται σε τέρψεις ουρανίσκου αλλά διεγείρει συνειδήσεις, όπως το ίδιο το Ζεν, τούτο το τσάι κατάφερε να επανατοποθετήσει έννοιες και Αξίες αλλά και να προξενήσει έναν ευρύτερο προβληματισμό επί ουσιωδών ζητημάτων! Σε ευχαριστώ, Δέσποινα!   










Α.Η.Κ.


ΟΤΑΝ Ο "ΠΙΝΑΚΑΣ" ΕΙΝΑΙ "ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ"!


     Ο νεαρός Χάρης εκπροσωπεί την 4η γενιά μιας οικογενείας αλογατάρηδων πρωταθλητών κι εκπαιδευτών και, όντας μόλις έντεκα ετών, ιππεύει επί...έντεκα χρόνια, αφότου, ενός μηνός ίππευσε για πρώτη φορά στην αγκαλιά του πατέρα του, συνεχίζοντας ως σήμερα να παραμένει στη ράχη του Ίππου. Και, ο εντεκάχρονος Χάρης ιππεύει καθημερινώς, ενώ, ταυτοχρόνως παρακολουθεί και ανταποκρίνεται στα σχολικά μαθήματά του καθώς και στις ατομικές υποχρεώσεις του.


     Σήμερα ενώ εξετέλεσε άψογα το πρόγραμμά του στην Έφιππη Τοξοβολία με τον Sepp ίππευσε και δεύτερον Ίππο ώστε να εκτελέσει και το καθημερινό του πρόγραμμα στην υπερπήδηση υψηλών εμποδίων!


     Τρεις συνεχείς ώρες ιππικής εργασίας ενός εντεκάχρονου παιδιού με ιδιαιτέρως δύσκολο πρόγραμμα δύο διαφορετικών απαιτητικότατων ειδών Ιππασίας χωρίς να ακούσουμε ούτε μία συλλαβή από το παιδικό του στόμα, όταν ...ενήλικες που ιππεύουν πολύ λιγότερο για αναψυχή "πολυβολούν" με ακατάληπτη λογοδιάρροια και προσπαθούν συνεχώς να ...δικαιολογήσουν δάνεια χρόνου...


     Και η πρόσφατη ανάθεση της εκπαιδεύσεως αυτού του πολλά υποσχόμενου υπερπηδητή, στην Έφιππη Τοξοβολία από τον Προπονητή Ιππασίας πατέρα του στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", πέραν της αναγνωρίσεως της Σχολής μας η οποία μας γεννά αίσθημα υπερηφανείας, μας θέτει και ενώπιον τεραστίων ευθυνών τις οποίες αναγνωρίζει και αναλαμβάνει ο Εκπαιδευτής του.


     Πολλοί θα μπορούσαν να σκεφθούν ότι η είσοδος ενός τέτοιου χαρισματικού πλάσματος στην Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" της προσδίδει ένα τάχιστο πλεονέκτημα ενός "φτασμένου" Ιππέως ο οποίος σε ελάχιστα μαθήματα θα μπορούσε α αναδειχθεί σε πρωταθλητή Εφιπποτοξότη. όμως, η υπευθυνότητα που χαρακτηρίζει το έργο των "Ελλήνων Κενταύρων" κάθε άλλο παρά εκλαμβάνει την περίπτωση του Χάρη, όπως και όλων των μαθητών της, τόσον "επιδερμικά" αλλά με απόλυτο σεβασμό προς τις προσωπικότητές τους και το μέλλον τους.


     Για τον Εκπαιδευτή του, ο Χάρης, παρά την ηλικία του αποτελεί μια συγκροτημένη προσωπικότητα επί της οποίας ο πατέρας του έχει επενδύσει ένα μακροχρόνιο έργο προορίζοντάς τον ως υπερπηδητή εμποδίων και αυτή την επένδυση προσπαθείας, χρόνου και αποτελέσματος ο Εκπαιδευτής του είναι υποχρεωμένος, πρωτίστως, να σεβασθεί ενώ, παραλλήλως, αναλαμβάνει με επίγνωση των ευθυνών του και την, παράλληλη, εκπαίδευσή του στην Έφιππη Τοξοβολία.  


     Ο συνδυασμός των δύο διαφορετικών εκπαιδεύσεων, υπό τις εντελώς διαφορετικές προϋποθέσεις κάθε μιας εκπαιδεύσεως, απλώς, δυσκολότατος! Όμως, αν τα δυσκολότατα δεν τα καλοδεχόμαστε με επίγνωση αλλά και με χαμόγελο, ουδεμία πρόοδος στη ζωή μας μπορεί να υπάρξει!


     Στην περίπτωση του Χάρη δεν έχουμε "tabula rasa", δηλαδή, έναν "άγραφο πίνακα" πάνω στον οποίο μπορούμε άνετα να εγγράψουμε κάτι και, εν προκειμένω την "Έφιππη Τοξοβολία". Ο Χάρης είναι ένας "πίνακας γραμμένος", χαραγμένος θα λέγαμε με την διδασκαλία του ιππικού δόγματος της Υπερπηδήσεως Εμποδίων κι αυτή την "εγχάραξη" όχι μόνον δεν πρέπει, διδάσκοντάς τον Έφιππη Τοξοβολία, να "θαμπώσουμε" αλλά θα πρέπει να την υποστηρίξουμε ενώ τον εκπαιδεύουμε στη πολεμική μας τέχνη!


     Αυτό το οριακό σημείο διασυνδέσεως του νεαρού υπερπηδητή με την Έφιππη Τοξοβολία, ο Εκπαιδευτής του αντιμετωπίζει τώρα με βαθειά περίσκεψη προκειμένου να τον ανατάξει από "μνήμες" κατεστημένων "καθισμάτων", συνδυαστικής εφαρμογής βοηθημάτων, διευθυντικών τακτικών και, κυρίως, ισορροπίας, χωρίς τίποτε από τα "κεκτημένα" να χαθεί ή να αλλοιωθεί! Και η εκπαιδευτική πρόκληση είναι τιτάνια για όποιον υποψιάζεται από Ιππική!


     Κι ο, εσαεί, εκπαιδευόμενος ...Εκπαιδευτής είναι ευτυχής για την νέα πρόκληση που καλοδέχεται στο Ιππευτήριο με τον νέο, μοναδικό, μαθητή του! Διότι, αυτή είναι η προνομία της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", να έχει ως πρώτο μαθητή της τον ίδιο τον εκπαιδεύοντα!


     Ο Εκπαιδευτής του Χάρη αναλαμβάνει τον νεαρό Ιππέα με επίγνωση ότι τον καθιστούν υπεύθυνο για την πρόοδό του στην Ιππική Τέχνη οι τέσσερις γενιές διακεκριμένων αλογατάρηδων που εκπροσωπεί τούτος εδώ ο νεαρός, απόγονος, αλογατάρης! Κι έτσι, ο Χάρης ανεβάζει τον πήχη της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" και τον πήχη εμπειριών του Εκπαιδευτή του, λόγος για τον οποίο του είμαστε ευγνώμονες!



ΜΕ "ΕΠΙΛΟΓΟ" 
ΤΗΝ "ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΦΤΕΡΩΤΗ"


     Σε τούτη την Προπόνηση και πάλι, δεν "διδάξαμε" αλλά διδαχθήκαμε και, μάλιστα, από έναν νεοείσακτο Συνασκούμενο, τον Πάνο, μια λαμπρήν εξαίρεση του χώρου της ...αμαρτωλής δημοσιογραφίας της οποίας επικριτής από τους πρώτους είναι και ο ίδιος!


     Κλασικό και ..."αντισκωριακό" από την ραστώνη του καλοκαιριού, το ασκησιολόγιο για τους, παρόντες, προχωρημένους Τοξότες μας, ξεκίνησε με την Τοξοβολία εξ Επαφής την οποία παρηκολούθησε και ο νεοείσακτός μας, αφού εισήχθη στην Παραδοσιακή Τοξοβολία επιδεικνύοντας μία ιδιαίτερη αντίληψη κατανοήσεως.


     Ενώ οι προχωρημένοι δεν έδειξαν κανένα σημάδι "σκωρίας", μετά τα πρώτα, αναμενόμενα, "ξαφνιάσματά" του, ο νεοείσακτός μας κάλυψε αμέσως τα όποια κενά κι έσπευσε να παρακολουθήσει αξιοπρεπέστατα τις απαιτήσεις του ασκησιολογίου.


     Η Προπόνηση, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν, με πολλές οπτικές παγίδες τεχνητών αλλοιώσεων της στοχαστικής ευθείας, των επιπέδων στόχου κλπ...


     Σε όλη την έκτασή της, όμως, αυτή η προπόνηση ήταν από τις ποιοτικότερες με μία Γραμμή Βολής συνειδητών όσο και ικανών Τοξοτών οι οποίοι κατάφεραν να "έλξουν" και τον νεοείσακτο σε τέτοιο σημείο που να "γραφεί" ένας θριαμβικός "επίλογος" με την άψογη εκτέλεση της κινητικής "αντίστροφης φτερωτής" κατά την οποία, όλοι δεξιόχειρες, κινούνται κυκλικώς προς τα δεξιά τοξεύοντας επί στόχου που βρίσκεται σε ύπτια στάση επί του κέντρου της κυκλικής διαδρομής των Τοξοτών και, σε αυτή την καταληκτικήν άσκηση τούτης της Προπονήσεως όχι μόνον οι παρόντες προχωρημένοι αλλά και ο νεοείσακτος Πάνος μας, κατάφεραν να καρφώσουν όλα τα βέλη τους επί του στόχου! 


     Και, σημειωτέον, αυτή την όχι και τόσο εύκολη άσκηση την ζήτησαν οι ίδιοι οι παλαιοί Συνασκούμενοι προς απορία και περίσκεψη του Αρχηγού Βολής.


     Τι όμορφα διδάγματα απολαμβάνουμε στην Ομάδα μας, όπου, αμέσως και οι νεοείσακτοι ...έσονται ...προχωρημένοι, αφομοιούμενοι από μιαν "Οικογένεια" που δεν κάνει διακρίσεις φύλου, ηλικίας ή ...παλαιότητος..!  


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     εσάλτο" στη δράση για τους "Έλληνες Κενταύρους Κερκύρας"  και η Γραμμή Βολής τους ξανά στο ποιοτικό "ύψος" που επιδιώκει ο επικεφαλής τους Χριστόφορος Κασφίκης!


      Στην τακτική εβδομαδιαία Προπόνησή τους, οι κορφιάτες Συνασκούμενοί μας με τον συντονισμό και τις επιδόσεις τους συνέχισαν να προσφέρουν μιαν εικόνα συντεταγμένης και, κυρίως, ανεπτυγμένης τοξευτικής ομάδος που διατηρεί την σημαντικότητά της έναντι του τοξευτικού "αντικειμένου".


     Χωρίς πολλές αναλύσεις, ο πραγματικός ..."sensei" Χριστόφορος Κασφίκης, με τον τρόπο διεξαγωγής της εκπαιδεύσεως των μαθητών του δείχνει ότι και αυτός, επιμένει να προάγει την γενική αντίληψη των "Ελλήνων Κενταύρων" οι οποίοι, από την προηγούμενη Προπονητική Περίοδο προσδιορίσαμε ότι δεν θέλουμε να περνάμε ..."καλά" αλλά  ω φ έ λ ι μ α!


     Κι όσο ο χρόνος ωριμάζει την σκέψη μας τόσο καταλαβαίνουμε βαθύτερα τα όσα μας έχει πει ο Δάσκαλος Kassai Lajos περί όσων προσέρχονται στην Έφιππη Τοξοβολία για να "διασκεδάσουν" κι όσων προσέρχονται για να ωφεληθούν, ωθώντας μας σε γόνιμες σκέψεις αυστηροποιήσεως του πλαισίου λειτουργίας των "Ελλήνων Κενταύρων" ώστε να διατηρήσουμε την Ομάδα μας στο επίπεδο μιας πραγματικά εφιπποτοξοτικής "Οικογενείας"!


     Και οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" βρίσκονται στον σωστό δρόμο σεβόμενοι την Παραδοσιακή και Ενστικτώδη Τοξοβολία που η Ομάδα μας εισήγαγε στην Ελλάδα το 2005, όπως ακριβώς διδαχθήκαμε από τον μεγάλο Kassai Lajos!


Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019

CHIAROSCURO  
ΜΕ ...ΜΟΛΥΒΙ FABER-CASTELL 2Β
[Πρόβα Σχολής Ιππικού Θεάτρου]


     Κάποτε κάποιος ήθελε διακαώς να παρακολουθήσει μία παράσταση μπαλέτου αλλά λόγοι ανωτέρας βίας τον εμπόδιζαν... Τότε αυτός πήρε ένα μολύβι Castell 2B κι ένα μικρόκομμάτι χαρτιού και ζωγράφισε με την αγαπημένη του τεχνική του "chiaroscuro" εκείνο που προσδοκούσε να παρακολουθήσει και δεν μπορούσε...την χορεύτρια, τα σκηνικά αλλά και τον εαυτό του να παρακολουθεί το σκηνικό δρώμενο από μακριά και...απροσδιόριστα... Ως φαίνεται, κατά την πρόοδο της διδασκαλίας της Σχολής Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", συμβαίνει κάτι ανάλογο με τους συμμετέχοντες όπου καθένας, πριν φτάσει στην αγαπημένη μας Επαγγελματική Σχολή "Αλέξανδρος Χατζιάρας" έχει πάρει ένα ...Castell 2B ή ένα κάρβουνο Caran d' Ache κι έχει προσχεδιάσει την ...προσδοκία προόδου της πρόβας. Κι όταν έπειτα, διστακτικά έως συνωμοτικά, αποκαλύπτουμε μεταξύ μας τα μικρά μας σχεδιάσματα, αποκαλύπτεται ότι όλοι, ξεχωριστά και χωρίς καμία προσυνεννόηση είχαμε κατά νου την ίδιαν εικόνα που τώρα ξετυλίγεται στα μάτια μας! 


     Κι αυτή η πρόβα ήταν ακόμη ένα βήμα πριν δείξουμε στον Αλέξανδρο Χατζιάρα, το σημείο "αφίξεως" των προσπαθειών μας για το "φινίρισμα" της παραστάσεως "ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟΣ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗΣ: Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΛΟΓΙΟΣ ΚΑΙ ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ" την οποία ετοιμάζει η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων".


     Και για σήμερα προγραμματισμένη ήταν η μελέτη και επεξεργασία του κυρίως διαλόγου των δύο συμπρωταγωνιστών Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη (Errik Nour) και Alessandra Scala (Δέσποινας Μπόνου).


     Το ζευγάρι των επαγγελματιών (μιας ηθοποιού κι ενός πρωτοχορευτή του κλασικού χορού) έχει , πια, τόσο ...ομογενοποιηθεί ώστε, από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή της σκηνικής επαφής του δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβητήσεως της πειστικότητος των ρόλων τους.


     Σ'  ετούτη την πρόβα είχαμε κοντά μας κι έναν αγαπημένο φίλο της Ομάδος μας και ...παθιασμένο δημιουργό προηγμένων βίντεο που τον χαιρόμαστε συχνά ανάμεσά μας να μας βοηθά με την δημιουργική "εικαστική" έμπνευσή του.


     Πνευματώδης αλλά και λίαν ...εικονοπλαστικός ο αγαπημένος μας φίλος Μπάμπης και σήμερα μας στήριξε με ευφυείς παρεμβάσεις αλλά και αξιοπρόσεκτες προτάσεις που μας βρήκαν σύμφωνους!


     Μαζύ μας, όμως, σήμερα ήταν κι ένας εμβληματικός τεχνάνθρωπος ο οποίος κυριάρχησε στη Λυρική Σκηνή ως πρώτος χορευτής, αλλά και ως συνεργάτης κορυφαίων καλλιτεχνικών δημιουργών, ο Άγγελος Χατζής. 


     Ζωντανή "κιβωτός" γνώσεως Τέχνης, ο Άγγελος Χατζής με το πολυσχιδές περιεχόμενο των των γνώσεών του μας προσέφερε ένα συνοπτικό σεμινάριο τεχνικών ζητημάτων, καθηλώνοντάς μας με τον χειμαρρώδη λόγο του!


     Κάθε φορά που βρισκόμαστε μπροστά σε τέτοιους τεχνανθρώπους αναρωτιόμαστε τι ρόλο παίζουν οι διάφοροι ...δικηγόροι και ...γιατροί που διορίζονται ως "διευθυντές" καλλιτεχνικών οργανισμών από ένα κράτος απαιδεύτων "διαχειριστών" εξουσίας! Εμείς δε και πάλι ευγνώμονες προς τον Άγγελο Χατζή και πολλαπλώς ωφελημένοι από τον πολύτιμο χρόνο που και πάλι μας αφιέρωσε, "υποψιάζοντάς" μας τόσο γλαφυρά για θέματα πολύ ειδικού ενδιαφέροντος!


     Με ήθος, επαγγελματισμό, χαλαρότητα και, κυρίως, ομαδικότητα, η Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" χαράζει το δικό της πολιτισμικό "άνυσμα" συνεισφέροντας στην Τέχνη και αναδεικνύοντας στο προσκήνιο του χρόνου την σημαντικότατη όσο και άγνωστη προσωπικότητα του πολεμιστή αλλά και λογίου Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη .


     Κι ενώ στις ιδανικές αίθουσες της Επαγγελματικής Σχολής Χορού "Αλέξανδρος Χατζιάρας" λαβαίνει χώρα η σκηνική διδασκαλία, "πίσω" από αυτές λειτουργεί πυρετωδώς ο αθέατος υποστηρικτικός "βραχίονας"  της Σχολής Ιππικού Θεάτρου ο οποίος, ολοκληρώνει την ενδυμασία της συμπρωταγωνίστριας επί τη βάσει ενδυματολογικής μελέτης.


     Σ'  αυτή την καλλιτεχνική ανέλιξη των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία επιχειρείται με ιδιαίτερη προσοχή, μελέτη και, κυρίως, σοβαρότητα δεν επιδιώκουμε, απλώς, μιαν ακόμη πρωτοπορία στον τομέα του Ιππικού Θεάτρου το οποίο εισάγουμε, μετά την Έφιππη και Παραδοσιακή Τοξοβολία στην Ελλάδα, αλλά την υπογράμμιση του ποιοτικού επιπέδου των Ελλήνων που, παρά την περιρρέουσα παρακμή, εξακολουθεί να "ξεχειλίζει" στα νέα παιδιά μας! 
     

     Κι όσο εντείνεται ο "στοχασμός" στη Σχολή Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων", ακεραιώνεται ο πολεμικός χαρακτήρας της Ομάδος μας, επαληθεύοντας το όραμα του μεγάλου Maurice Béjart ο οποίος ήθελε την σχολή του, την "Σχολή της Λωζάννης", ως σχολή Πολέμου! Διότι, η Έφιππη Τοξοβολία ορίζει την πλέον αρχέγονη πολεμική τέχνη με τον "πατέρα πάντων " ...Πόλεμο, στον πυρήνα της. Έναν πόλεμο κατά του ατελούς εαυτού μας...!


Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019


ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 
ΕΝ ΜΕΣΩ 26 ΧΩΡΩΝ



     Έφιππος και με την Σημαία των «Ελλήνων Κενταύρων» (0:44), ο Αρχηγός των Παραρτημάτων των «Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος» και «Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου», Εφιπποτοξότης Γ. Σταυριανόπουλος – Ιφικράτης, στο πανηγυρικό défilé του Φεστιβάλ Ευρωπαϊκών Πολεμικών Τεχνών «JUST OUT 2019» του Despotovac (Σερβία)εκπροσωπώντας την Ελλάδα εν μέσω 26 άλλων χωρών.