Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Η ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ...SURREAL

 Η ΑΒΑΣΤΑΧΤΗ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ 

ΤΟΥ ...SURREAL 


     Και είπε, οργισμένα, ο Αρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» Αντώνης: «Δεν πάτε στην ακροποταμιά χωρίς στομίδα; Εγώ θα πάω χωρίς στομίδα στη θάλασσα!» Και καβάλησε τον Μπάλιο μας και σε ένα δεκάλεπτο βρέθηκε στην υπέροχη παραλία που με την οποία γειτονεύουμε και είπε: «Ας περιμένουμε και το επόμενο χιόνι να κάνουμε ηλιοθεραπεία!». Χωρίς αμφιβολία η ισορροπία είναι κάτι πολύ αμφιλεγόμενο στην Ομάδα των «Ελλήνων Κενταύρων» αλλά, ευτυχώς, καταφέρνουμε να περνάμε …απαρατήρητοι από τους κυρίους με τις άσπρες μπλούζες και τις …απόχες! Να δείτε τώρα το καλοκαίρι που θα κάνουμε και μαθήματα Ιππασίας μέσα στη θάλασσα με βατραχοπέδιλα και αναπνευστήρες. Δίπλα την έχουμε (τη θάλασσα, ντε…).

     Καταφέρνοντας να υπερβούμε τα ιππικά «νενομισμένα», ακυρώνοντας κάθε έννοια συμβατικού Ιππευτηρίου, η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» διεξάγει τα μαθήματά της εν μέσω φυσικής πυκνής βλαστήσεως, επί χιονισμένης επιφανείας και, ήδη, διεξήγαγε και το πρώτο μάθημά της στη γειτονική μας παραλία ενώ, φημολογείται ότι ο Αντώνης μας θα ασκεί εκπαιδευτικά καθήκοντα με καλοκαιρινά …υποθαλάσσια μαθήματα όπου ο Ίππος και ο Ιππέας, θα συνασκούνται με …βατραχοπέδιλα και αναπνευστήρες εντρυφώντας και στην ενάλια …αρχαιολογία. Αντώνης είναι αυτός λίαν ρηξικέλευθος και απρόβλεπτος και εξ αυτού ...όλα δυνατά! 

     Και μέγας τυχερός ο τετράποδος σχολικός Ίππος μας ο οποίος κάνει και τα πρώτα ευεργετικά αμμόλουτρά του στην πανέμορφη παραλία προς μεγάλην έκπληξη των παρευρισκομένων. Άλλωστε, η Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» είναι όλο …εκπλήξεις χωρίς να μπορείς να …πλήξεις μέσα σ’ αυτήν!

     Ωστόσο, η ενάλια ...Έφιππη Τοξοβολία είναι δεδομένη στους «Έλληνες Κενταύρους» διότι καλοκαίρι έρχεται και η πολεμική φαντασία μας εν μέσω Γ' Παγκοσμίου Πολέμου εξάπτεται από τις ρυμουλκήσεις σοβιετικών, ...συγγνώμη, Ρωσικών αρμάτων μάχης απαγομένων με ...τρακτέρ από αόπλους Ουκρανούς γεωργούς! À la guerre comme à la guerre και σε κάθε πόλεμο αν δεν αναπτύξεις φαντασία τον ...έχασες! Και η δική μας φαντασία υπαγορεύει έφιππα καλοκαιρινά ...μακροβούτια (αντί εισβολών) με Τόξα (αντί πυροβόλων). 

     Όμως, στη Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων» έχουμε κι άλλα ...σοβαρά! Κατόπιν αποφάσεως του Αρχηγού των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότη Αντώνη Διαγούπη καθιερώνεται η διδασκαλία των ισορροπιστικών Ταυροκαθαψίων στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" κάτι που έγινε δεκτό από όλους με ενθουσιασμό. 

     Σήμερα, έφθασε από ειδικό εκτροφείο της ισπανικής πόλεως της Παμπλόνας και το ζώο με το οποίο θα ασκούνται, πλέον, οι "Έλληνες Κένταυροι" ενώ διετέθησαν και 20 από τα 52 στρέμματα της Κοιλάδος μας ώστε να διαμορφωθεί ειδική πίστα Ταυροκαθαψίων. Τι είπατε, σας κάνουμε χιούμορ; Μπορεί..., σ΄ αυτή την Ομάδα και τι δεν κάνουμε! Αλλά, σήμερα είχαμε και τα ...συμβατικά μαθήματα Ιππευτηρίου όπου...

     ...Η ερίτιμη κυρία συνόδευσε την ευγενέστατη κόρη της για μάθημα Έφιππης Τοξοβολίας όταν ο Αρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» της είπε: «Εφιππεύσετε!». Η κυρία χαμογέλασε γιατί δεν κατάλαβε ότι ο Αντώνης μας σοβαρολογούσε κι ετοιμάστηκε να κινηθεί προς την κατάφυτη Κοιλάδα μας με το περίτεχνο καλαθάκι της για να συλλέξει βότανα, όταν ο Αρχηγός μας της υπέδειξε αυστηρά να ανεβεί στον Ίππο! «Από σήμερα…» είπε ο Αρχηγός μας «…όποιος μπαίνει στη Κοιλάδα ιππεύει υποχρεωτικώς!» Έντρομη η κυρία άρχισε να διαμαρτύρεται και να θέλει να απομακρυνθεί με το ωραιότατο καλαθάκι της, αλλά ο Αρχηγός μας συνέχισε «Ακόμη και ο ντελιβεράς που μας φέρνει καφέδες δεν φεύγει αν δεν ιππεύσει!» οπότε η κυρία θορυβημένη άρχισε να διαμαρτύρεται και να φωνάζει «Μα είστε σοβαροί; Εγώ δεν ιππεύω, δεν ανεβαίνω σ΄ αυτό το θηρίο…τη κόρη μου έφερα…» οπότε, πριν βάλει τελεία, ο Αρχηγός μας την είχε ανεβάσει στη ράχη του Ίππου μας μαζύ με το πανέμορφο καλαθάκι της και άρχισε να την πηγαίνει βόλτα μέσα στον ελαιώνα μας. 

     Σκηνή απερίγραπτη, με την κυρία να μην ξέρει από πού να ξεφύγει αλλά, σιγά-σιγά, όχι μόνον βολτάρησε τέλεια, αλλά και στο τέλος της άρεσε, πάντοτε με το καλαθάκι της αγκαλιά… Δυστυχώς, όμως εξαφανίστηκε ο ντελιβεράς και, πια, κατόπιν διαταγής του Αρχηγού μας, τους καφέδες τους ψήνει και τους σερβίρει ο Ιδρυτής της Ομάδος!

     Μεγάλη όσο και σοβαρή η προσπάθεια του Αντώνη να καθησυχάσει ανησυχίες και να φέρει το αποτέλεσμα το οποίο απεικονίζεται στην παραπάνω φωτογραφία που οι επιπολής παρατηρητές θα εκλάβουν ως μία "κοινή εικόνα ιππεύσεως"! Όχι, είναι ένα επίτευγμα τριών πλασμάτων, Εκπαιδευτή, εκπαιδευόμενου και, κυρίως, Ίππου που τεκμηριώνει μια συντονισμένη, επίπονη, συνεργασία! Η εξαιρετική Άσπα μας και πάλι τα κατάφερε!

     Και τα κατάφερε ακολουθώντας πειθαρχημένα τις υποδείξεις του Εκπαιδευτή της ο οποίος ακολουθεί ένα δοκιμασμένο, πια, "σκεπτικό" προόδου των μαθητών του το οποίο επιβεβαιώνεται σε κάθε μάθημα.

     Βασική άσκηση το ορθοστάδην συνεισφέρει στην "ίαση" της "υψοφοβίας" του Ιππέως και, σήμερα, η νεαρή μας αρχάρια μαθήτρια, στο δεύτερο μόλις μάθημά της, έδειξε ότι μπορεί να τα καταφέρει όπως και τα κατάφερε με τις οδηγίες που της έδινε συνεχώς ο Αντώνης.

     Με έμφαση στην σωμασκία η οποία επιτυγχάνει την ευκαμψία η οποία είναι απαραίτητο στοιχείο της Ιππασίας, ο Αντώνης γυμνάζει τους μαθητές του οδηγώντας σε ένα ασφαλές και θετικό αποτέλεσμα κάθε διδασκαλία του.


     Κι έτσι, πάντοτε παρατηρούμε τους μαθητές μας να αφιππεύουν οξυγονωμένοι, χαρούμενοι και, ασφαλώς, καλύτεροι Ιππείς.

     Σήμερα καλωσορίσαμε ακόμη μια συμπαθέστατη νεοείσακτη την αγαπητή μας Πάτυ η οποία από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή του εισαγωγικού μαθήματός της, ανταποκρίθηκε με ακρίβεια και αξιοπρόσεκτη πειθαρχία στις πυοδείξεις του Εκπαιδευτή της, εκτελώντας άψογα όλο το προβλεπόμενο, εισαγωγικό, ασκησιολόγιο.

     Με εντυπωσιακό αυτοέλεγχο, η Πάτυ μας έδειξε όχι απλώς μια μέλλουσα Αμαζόνα αλλά, ίσως, μια ...χορεύτρια η οποία, αντί πίστας, μπορεί να χορέψει στη ράχη ενός Ίππου! 

     Κι είναι κι ο Αντώνης μας ο οποίος πάντοτε "οσμίζεται" τα ταλέντα των μαθητών του και τα αναδεικνύει κατά τον καλύτερο τρόπο. Όπως αναδείχθηκε και η κορυφαία καλλιτέχνις της Ουγγρικής Οπερέτας Oszvald Marika την οποία, σήμερα, μας θύμισε η αγαπητή μας Πάτυ!

     Η Αγγελική μας εκπαιδεύεται σε ελεγχόμενο καλπασμό, εκπαιδεύοντας και τον σχολικό Ίππο μας.

     Και αυτό το μάθημα της Αγγελικής μας χαρακτηρίσθηκε από μιαν αρμονική ροή κατά την συνάσκησή της με τον λατρευτό μας τετράποδο Μπάλιο, κάνοντάς μας να τους απολαμβάνουμε και τους ...τρεις, διότι πανταχού παρών και ο Αντώνης ο οποίος, σε κάθε μάθημα διανύει περισσότερα χιλιόμετρα καλπάζοντας πλάι στον Ίππο και μετα... αδειάζει και είκοσι καρότσια κοπριά στη σταυλική καθαριότητα!

     Μία εργασία ουσίας, όπως αυτή της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων", προϋποθέτει εξατομικευμένη προσοχή στον κάθε μαθητή, για αυτό και οι Εκπαιδευτές μας ποτέ δεν συμβουλεύονται "ρολόι" και πάντοτε προσέρχονται στο Ιππευτήριο έχοντας προσχεδιάσει εξατομικευμένα το πρόγραμμα για κάθε μαθητή ώστε το κάθε μάθημα να είναι ασφαλές και καρποφόρο, κάτι που επιτυγχάνουμε επί 17 συνεχή χρόνια. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, δεκάδες ενδιαφερομένων να εκπαιδευθούν στη Σχολή μας αναμένουν, ακόμη και επί μήνες, να χαρούν το εισαγωγικό μάθημά τους σύμφωνα με την σειρά προτεραιότητος που ο Αρχηγός της Σχολής καθορίζει. Έχοντας την ..."πολυτέλεια" να μην είμαστε ένας κερδοσκοπικός οργανισμός και να μην αποβλέπουμε σε "αύξηση πελατείας" μπορούμε να υπηρετούμε την Ιππική και την Έφιππη Τοξοβολία με υψηλό πήχη ποιότητος!

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

ΕΚΤΙΝΑΞΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΟΣ

 ΕΚΤΙΝΑΞΗ  ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΟΣ


     Το μόνιτορ της Google που καταμετρά την επισκεψιμότητα του παρόντος Ιστολογίου αρχίζει να καταγράφει τις επισκέψεις των αναγνωστών μας στις 02:00 π.μ. κάθε μέρα και τώρα που αναρτάται η παρούσα ανάρτηση, λίγες ώρες (σχεδόν έξι) κατόπιν, η ένδειξή του είναι ...3568 επισκέψεις! 

     Κορυφαία επισκεψιμότητα (συνολικώς 1104)  από 28 χώρες έχει η ανάρτηση της παρουσιάσεως του νέου μας pdf σχετικά με την "Διδασκαλία Ισορροπίας" και οι υπόλοιπες αναρτήσεις μας (3617, συνολικώς) μοιράζονται τις απομένουσες επισκέψεις.   

     Αν και παντελώς αδιάφοροι για τους "αριθμούς" και τις "ποσότητες" ευχαριστούμε τους επισκέπτες μας για το ενδιαφέρον τους προς το έργο της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων", ένα έργο-συνεισφορά στον Πολιτισμό και αυτός ο όγκος του ενδιαφέροντός τους, ασφαλώς, μας επιφορτίζει με την ευθύνη της ατομικής, αλλά και ομαδικής, βελτιώσεώς μας.

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

 Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ




     Η ελληνική επανάσταση κατά του οθωμανικού ζυγού με την πρώτη απελευθέρωση ελληνικού εδάφους που παραμένει ελεύθερο ως σήμερα, έγινε στο Σούλι τον 18ο αιώνα, όταν ο προεστώς του Αλποχωρίου της Ηπείρου Καλέντζης με βοηθό του τον Μπότσαρη οργάνωσαν την εξέγερση των χωριών της Λάμαρης απελευθερώνοντάς τα από την κυριαρχία των οθωμανών και καθιστώντας τα ελληνικώς, πλέον, αυτοδιοίκητα!  

     Αυτή η, σκοπίμως κρυμμένη, κορυφαία. εθνική αλήθεια επιβεβαιώνεται  από πολλά διασταυρούμενα γραπτά τεκμήρια τα οποία υπογράφουν διαφορετικοί αξιόπιστοι ιστορικοί συντάκτες σε διάφορες εποχές, όπως:

     Σπ. Π. Αραβαντινός : «ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΛΗ ΠΑΣΑ ΤΟΥ ΤΕΠΕΛΕΝΛΗ» , Αθήναι 1895 , σελ. 73.

     Ι. Λαμπρίδης : «ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑΙ ΜΕΛΕΤΑΙ» Ι , σελ. 37.

     Γ. Δ. Κορομηλάς : «ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΠΥΡΣΟΣ» , Αθήνα 1930 , τόμος 13ος , σελ. 544 – 545.

     «ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΥΔΡΙΑ» , τόμος 30ος , λήμμα «Καλέντζης».

     «ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΟΒΑΝΗ», Αθήναι 1993 , λήμμα «Καλέντζης».

     Χάρης Πάτσης: «ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ» , Αθήναι 1972, τόμος 14ος , σελ. 652.

     ΠΑΠΥΡΟΣ-ΛΑΡΟΥΣ: «ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ» , Αθήναι 1964 , τόμος Η’ , σελ. 36.

     Β. Δ. Ψιμούλη:  «ΣΟΥΛΙ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ», Aθήναι 2006, σ.243-244, 

ενώ, η πλήρης έκθεση των υπαρχουσών, σχετικών, αναφορών παρουσιάζεται εδώ.

     Παρά ταύτα ο εσμός των ανελληνίστων γραικύλων, αυτών των τεκμηρίων φαλμεραϊερικής δικαιώσεως, συνεχίζει να "εορτάζει" παραποιημένη την ελληνικήν επανάσταση "μεταχρονολογώντας" την υπούλως κατά έναν, σχεδόν, ...αιώνα, υποκύπτοντας στα συμφέροντα της κοτζαμπάσικης εκκλησίας η οποία, με την παραχάραξη της πραγματικής ιστορίας επεχείρησε να συγκαλύψει την μακραίωνα αγαστή συνεργασία της με τους οθωμανούς, τις προδοτικές της ενέργειες προς διατήρηση της κατοχής της Ελλάδος από τους Οθωμανούς εντολοδότες της που έφταναν μέχρι αφορισμούς των εξεγερμένων Ελλήνων και την δολοφονία του Ρήγα Φεραίου κλπ κλπ! Έτσι με σαθρά αφηγήματα περί "Αγίας Λαύρας" και σκηνογραφημένους ρασοφόρους ψευτο-πρωταγωνιστές, κατά παραδοχή τους απόντες, το φερέφωνο του διεφθαρμένου Φαναρίου Κ. Παπαρρηγόπουλος "σέρβιρε" στον όχλο των ανελληνίστων την φαλκιδευμένη "επανάσταση" της, δήθεν, "25ης Μαρτίου 1821" με ένα σενάριο στο οποίο κυριαρχεί το δωσίλογο παπαδαριό που, έτσι, διεξεδίκησε συγχωροχάρτι!

     Το παραμύθι της "25ης Μαρτίου 1821" αφορά στους ανελλήνιστους, ανιστόρητους και αστοιχείωτους γραικύλους και όχι στους Έλληνες οι οποίοι κατέχουμε και την Ιστορία μας, ενώ, τιμούμε και τους πραγματικούς ήρωες-απελευθερωτές μας! Και έχοντας κατά νου την φράση «Το έθνος πρέπει να θεωρεί εθνικό ό,τι είναι αληθές», εμείς οι Έλληνες, τιμούμε την πραγματική επανάσταση που έγινε στο Σούλι τον 18ο αιώνα και όχι το μύθευμα της "25ης Μαρτίου 1821" το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την ιστορικήν αλήθεια του Ελληνικού έθνους!


Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ

«ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ»



     Ζούμε τις τελευταίες στιγμές της παρακμιακής αντιφασιστικής εποχής κατά την οποία ο εβραίος Πούτιν χαρακτηρίζει ως … «Ναζί» τον …εβραίο Ζελένσκι και ο εβραίος Ζελένσκι χαρακτηρίζει ως … «Ναζί» τον …εβραίο Πούτιν, συνεργώντας και οι δύο εβραίοι στο ξέσπασμα του Γ΄ Παγκοσμίου Πολέμου! Και το να μιλάς για ισορροπία σε μιαν ανισόρροπη εποχή αντιφασιστικής υστερίας που επιχειρεί να συγκαλύψει τους πραγματικούς δολοφόνους της Ανθρωπότητος φαίνεται μάλλον άτοπο! 

     Πάντως, εμείς το επιχειρήσαμε και παραδίδουμε προς μελέτη όσων νουνεχών και …ισορροπημένων, το πόνημά μας «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ» του οποίου το περιεχόμενο αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται η  φυσική ισορροπία στην, επί 17 χρόνια λειτουργούσα, Σχολή των «Ελλήνων Κενταύρων».

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

ΣΤΡΑΤΗΓΗΜΑΤΑ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ

ΣΤΡΑΤΗΓΗΜΑΤΑ

ΧΕΙΜΕΡΙΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ



     Σήμερα, λοιπόν, με πολικές θερμοκρασίες και … «βοριά που τ΄ αρνάκια παγώνει» η κόρη του Ουρανού (κατά τους Ορφικούς ύμνους) Διώνη, δραπέτευσε από το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνος κι ήρθε στο Ιππευτήριό μας όπου ο Αντώνης μας την μύησε στην Έφιππη Τοξοβολία ενώ η Μητέρα της, όχι η Γαία ούτε η Τηθύς, αλλά η ευγενέστατη Φιλονόη την θαύμαζε και την απαθανάτιζε!... Ωστόσο...

     ...Με την επίσημη …ρεντικότα του, σήμερα, προθερμάνθηκε αρχικώς ο τετράποδος Δάσκαλός μας λόγω του ισχυρού …χειμερινού ψύχους σε ένα ολάνθιστο …ανοιξιάτικο τοπίο που χαρακτηρίζει τον χώρο μας! Θερμοκρασίες πραγματικά …αρκτικού κύκλου σε μια ολίγον πιο …μεσογειακήν εκδοχή!

     Κι όσο κι αν κάποιοι μας κατηγορούν για … «κατασκευασμένες φωτογραφίες» ή, άλλοι, μπορεί να νομίσουν ότι διαφημίζουμε τα …“Silk Cut”, η πρώτη μας συραγώγηση μας βγήκε κάπως έτσι… με τον Αντώνη να κρατά τον συραγωγέα.

     Η σημερινή εκπαιδευτική ημερίδα σχεδιάστηκε επάνω σε τρεις άξονες: (α) Την διαλειμματική εξάσκησή του (ΔΙΑΛ.ΕΞΑ.) η οποία εφαρμόζεται με γνώμονα την ανάκτηση μυικής μάζας του σχολικού Ίππου (ευημερία Ίππου), (β) την, λόγω δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών, ολιγοήμερη εργασιακή αποχή του Ίππου και (γ) την ιππική ωφέλεια των εκπαιδευομένων. Και, βάσει αυτών των «αξόνων» επιλέξαμε την διπλή συραγώγηση πριν την έναρξη του κυρίως προγράμματος των εκπαιδευομένων.

     Η πρώτη συραγώγηση με αμιγώς προθερμαντικό χαρακτήρα και χωρίς να αφαιρεθεί ο σταυλικός επενδύτης μέχρι της κινήσεως του τροχασμού και η δεύτερη συραγώγηση με την αφαίρεση του σταυλικού επενδύτη μέχρι του πλήρους καλπασμού, προκειμένου ο Ίππος να επανέλθει κλιμακηδόν στο εργασιακό «πνεύμα» και χωρίς να ενοχληθεί από την ιδιαιτέρως χαμηλή θερμοκρασία υφιστάμενος την όποιαν προσαρμοστική δοκιμασία. 

     Οι δύο διαφορετικές αλλά συνεχόμενες συραγωγήσεις έγιναν σε δύο διαφορετικά σημεία για λόγους διευκολύνσεως του Ίππου να εισαχθεί βαθμιαίως στο πνεύμα της σχολικής εργασίας. Η πρώτη (προθερμαντική συραγώγηση) έγινε στον χώρο όπου καθημερινώς προσδένεται για βοσκή ώστε να αρχίσει η «αιμάτωση» των μυικών ομάδων του που συμμετέχουν στην απόδοση εκπαιδευτικού έργου χωρίς ιδιαίτερες «εσωτερικές» ενοχλήσεις και η δεύτερη συραγώγηση στον κυρίως εργασιακό χώρο του (στίβου) ώστε, μετά την απαραίτητη προθέρμανση, να του υποδειχθεί η «είσοδός» του στην αμιγώς σχολικήν εργασία του.

     Μάλλον σωστή η συραγωγική σχεδίαση και, αυτό, το διαπιστώσαμε με την ραγδαία ρύθμιση επί τα βελτίω των κινήσεών του, όταν ο Ίππος εκλήθη να καλπάσει επί του στίβου. 

     Εδώ, ο τέως ιπποδρομιακός (thoroughbred) Ίππος μας ο οποίος ανέπτυσσε ενστικτωδώς υψηλές καλπαστικές ταχύτητες, σήμερα και ανενστόμιστος όπως πάντοτε, επέδειξε έναν, κατά πολύ, ηρεμότερο καλπασμό, με βέλτιστην ισορροπιστικήν ευστάθεια, ιππευόμενος από τον Αρχηγό της Ομάδος μας Εφιπποτοξότη Αντώνη Διαγούπη.

     Η έναρξη του κυρίως εκπαιδευτικού προγράμματος, με την άψογη, όπως πάντοτε, εφίππευση δι εφάλσεως του Αντώνη, σηματοδότησε και την ολοκλήρωση των δύο συνεχόμενων συραγωγήσεων με τον Ίππο στεγνό, σε πλήρη ικανότητα εργασίας και με άριστη διάθεση συνεργασίας με τον Άνθρωπο. Ο, επί τούτου ανεξέλεγκτα, αφημένος συραγωγέας στο έδαφος «μαρτυρεί» πολλά περί αυτού…

     Με έμφαση στον έλεγχο της καλπαστικής ταχύτητος του Ίππου και πάλι εφαρμόσαμε εξ αρχής την τακτική της ακινητοποιήσεως του Ίππου επί του στίβου και στους τρεις βηματισμούς με μετρημένους διασκελισμούς και αυτή η τακτική μαζύ με όσα προηγήθησαν απέφερε καρπούς όταν ο Αντώνης κάλπασε επί του στίβου τον Ίππο μας.

      Βεβαίως και "επικουρικής μνήμης ένεκεν", δευτερευόντως και μόνον, σήμερα υπενθυμίσαμε και την Έφιππη Τοξοβολία στον λατρευτό μας τετράποδο με τον Αντώνη μας σε ωραιότατες τοξεύσεις με τα ιδιότυπα βέλη μας τα οποία, ούτω πως, δεν "εξαφανίζονται" μέσα στη πυκνή βλάστηση του χώρου μας ώστε η απώλειά τους να μη μας κοστίζει ...ακριβά!

     Και όχι μόνον, διότι τα συγκεκριμένα βέλη απεδείχθησαν ιδανικά και στην εξοικείωση του Ίππου με την Έφιππη Τοξοβολία καθώς ο προβαλλόμενος όγκος της εμπροσθίας διαμορφώσεώς τους επιτείνει το "προφίλ" τους ως κινουμένων σωμάτων στην περιφερειακή όραση του Ίππου μαθαίνοντάς τον να ανέχεται εκτοξεύσεις ξένων αντικειμένων από την ράχη του και τούτο, βεβαίως, αφού ανεχθεί την έφιππη τόξευση συμβατικών βελών των οποίων το μέγεθος δεν πολυ-ενοχλεί τον αγαθό Ίππο. 

     Και, ασφαλώς, αυτά τα ιδιοκατασκεύαστα βέλη προορίζονται μόνον για την ανάπτυξη της τεχνικής και όχι της αγωνιστικής Τοξοβολίας, δεδομένης της μεγάλης οπισθέλκουσας που αναπτύσσει η δαιμόρφωση του εμπροσθίου τμήματός του.

     Εν συνεχεία, μας άφησε άφωνους με τις αντοχές και τις δεξιότητές της η πρωτοείσακτη, μικρή μας, Διώνη η οποία σήμερα είχε την πρώτη εμπειρία Έφιππης Τοξοβολίας με Εκπαιδευτή της τον αντώνη ο οποίος έχει μια ιδιαίτερη ευκολία επικοινωνίας με τα παιδιά και τα ζώα. Κι απ΄ ό,τι φάνηκε, με το παιδί-Διώνη ο Αντώνης τα κατάφερε θεαματικά.

     Από πλευράς της η Διώνη έκανε τα πάντα ώστε να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα, παρά το ψύχος και τον βόρειο, παγωμένο, άνεμο που φύσαγε έως και ενοχλητικά. Και παρά τις αντιρρήσεις όλων μας, συμπεριλαμβανομένης και της Μητέρας της, η μικρή μας απέβαλε τον επενδύτη της προτιμώντας να υπομένει το κρύο παραμένοντας εύκαμπτη στο έφιππο ασκησιολόγιο!

      Ο Αντώνης ως Εκπαιδευτής αποδεικνύει ολοένα και περισσότερο ότι "οσμίζεται" και επιλέγει τα καλύτερα "μονοπάτια" προκειμένου να βοηθά τους μαθητές του και, αυτή την φορά, εντυπωσίασε εφαρμόζοντας ενστικτωδώς ευφυή "κόλπα" τα οποία κάποτε εφήρμοζε όταν εκπαίδευε ο Βαλκανιονίκης υπερπηδητής και τελευταίος Εκπαιδευτής Ιππασίας του Ιππικού, Φώτης Μπράβος!  Τυχαίο; Πάντα η αιτιοκρατία και οι νόμοι της μπορούν να απαντήσουν.

      Η Διώνη έπαιξε άνετα με την μπάλλα η οποία, πάντοτε και πολύ σωστά, υπάρχει στο ασκησιολόγιο του πρώτου μαθήματος του Αντώνη βοηθώντας τον αρχάριο να αποκτήσει γρήγορα βαθύ και ασφαλές "κάθισμα".

     Ηγετικός χαρακτήρας η μικρή μαθήτριά μας, από την πρώτη στιγμή χειρίστικε τον Ίππο της με αφοβία και αυτοπεποίθηση ρυταγωγώντας τον με αρμονία αλλά και απαιτητικότητα και όταν εφίππευσε και ο Αντώνης την εισήγαγε στην διεύθυνση, ανέλαβε τις ηνίες και, ακολουθώντας τις υποδείξεις του Εκπαιδευτή της, κατάφερε να διευθύνει αμέσως τον Ίππο και επ΄ ευθείας και επί στροφών!

     Ενώ η χαμηλή θερμοκρασία ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της ημέρας, η μικρή Διώνη δεν έδειξε καθόλου να πτοείται και συνέχισε το μάθημά της διευθύνοντας, αυτοσυγκεντρωμένη, τον Ίππο της.

     Και η νεαρή αρχάρια, μετά από πολύ ώρα μαθήματος, όταν ρωτήθηκε από τον ανήσυχο, παρόντα, Ιδρυτή της Ομάδος αν κουράστηκε ή αν κρύωσε και θα ήθελε να αφιππεύσει, εκείνη αρνήθηκε ευγενικά συνεχίζοντας τις ασκήσεις διευθύνσεως υπό την καθοδήγηση του Εκπαιδευτή της Αντώνη.

     Εξαιρετική και στις πρώτες έφιππες τοξεύσεις της η Διώνη, έδειξε ότι η μέχρι τώρα ενασχόλησή της με την Ενστικτώδη Τοξοβολία την έχει προετοιμάσει καταλλήλως και για την Έφιππη.

     Η Διώνη, σ΄ αυτό το πρώτο μάθημά της τόξευσε εφίππως και εν κινήσει με την ίδια, άψογη, "γεωμετρία" σώματος και άριστη τεχνική.

     Στο τέλος του μαθήματός της η Διώνη αφίππευσε σωστότατα, αποδεικνύοντας ότι, συχνά, ένα παιδί μπορεί να είναι το ίδιο, αν όχι περισσότερο, αυτοπειθαρχημένο και αποτελεσματικό από έναν ενήλικα! και όταν οι ικανότητες ενός παιδιού αξιοποιούνται, όπως πρέπει, από ένα κατάλληλο κοινωνικό "περίβλημα" τότε η κοινωνία, αληθώς, ωφελείται! 


ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     "Eυστοχία δια της κινήσεως" θα μπορούσε να ονομασθεί συνοπτικώς η "Ενστικτώδης" ή "Παραδοσιακή" Τοξοβολία και η ενστικτώδης και κινητική παράμετρος την καθιστούν εντελώς διαφορετική από την ψευδοαποκαλούμενη "Ολυμπιακή" η οποία χαρακτηρίζεται από την στατικότητα και την προτεραιότητα της τεχνολογίας έναντι του ανθρώπινου ενστίκτου.

     Όλα τα παραπάνω τα έχει καλώς κατά νου ο επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Χριστόφορος Κασφίκης ο οποίος προνοεί για το προπονητικό πρόγραμμα κάθε εκπαιδευτικής ημερίδος της Σχολής του με αποτέλεσμα την εμφαινόμενη πρόοδο ευστοχίας των εκπαιδευομένων του.

      Κι αυτή την πρόοδο ευστοχίας παρατηρούμε στη Γραμμή Βολής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" πάντοτε μετά από  κάθε Προπόνησή τους.

     Αργά και μεθοδικότατα, αυτή η ευστοχία χαρακτηρίζει τους Κερκυραίους Κενταύρους και όσοι, προσεκτικοί, παρατηρητές χαιρόμαστε τις "αθέατες" τακτικές του επικεφαλής τους των οποίων το καρποφόρο αποτέλεσμα αποτυπώνεται απί του στόχου.

     Συντεταγμένοι, με εμφανή την ομαδικήν αυτοπειθαρχία, οι ''Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" ακολουθούν ένα σωστό μονοπάτι που οδηγεί στην τοξευτικήν ολοκλήρωση και, πραγματικά, ως Σχολή Τοξοβολίας, εμφανίζουν μοναδική "εικόνα" για τα ελληνικά δεδομένα με συνεχή ανέλιξη δεξιοτήτων και, κυρίως, ομαδικού ήθους το οποίο διέπεται από τις Αξίες τις οποίες, κάποτε, υπεγράμμισε ο φιλόσοφος Eugen Herrigel.