Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"


     Η κλασική "παλιά" στελέχωση της Γραμμής Βολής των "Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος" παραμένει "σταθερή" Αξία για την εκεί Σχολή!


      Από τον Αρχηγό του Παραρτήματος, Εφιπποτοξότη Γ. Σταυριανόπουλο - Ιφικράτη μέχρι και τους μαθητές του, όλοι διακριτοί για την τεχνική και τις επιδόσεις τους.


     Και τα δύο φύλα, όπως και όλες οι ηλικίες, μέχρι την νεαρότατη Μαρίνα μας, όλοι αξιοπρόσεκτοι.


     Και αξιοπρόσεκτοι, είτε επί γης είτε...απογειωμένοι, στο μοναδικό περιβάλλον των τειχών του Φρουρίου Καράμπαμπα όπου ασκούνται.


     Εκείνο, πάντως, το οποίο παραμένει αξιοπερίεργο είναι ο αγαπημένος μας Φραγκίσκος, ο οποίος στο δεύτερο, μόλις. μάθημά του μας εξέπληξε θετικότατα. 


     Ο (μέλλων) γιατρός μας βρίσκεται ξανά στο τόπο του επαναπατριζόμενος από τον τόπο των σπουδών του και, πραγματικά, μας αφήνει άφωνους!


     Η πασιφανής αντιληπτικότητά του για το τοξευτικό αντικείμενο "μεταφράζεται" τόσο γρήγορα και με τόση ακρίβεια σε ενδεδειγμένη τεχνική η οποία αποτυπώνεται "εύγλωττα" στον φακό.


     Κάτι ...πάει πολύ καλά στους "Έλληνες Κενταύρους Χαλκίδος", κάτι κι αυτό το "κάτι" μας αρέσει!


Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
 ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Το μεγάλο πλεονέκτημα της Ελληνικής σκέψεως ήταν το ..."μάτι", το ...βλέμμα των Ελλήνων που δεν άφηνε τίποτε απαρατήρητο και μπορούσε αμέσως να επιλέξει το σωστό προς ...υιοθέτηση και ανάδειξη! Και όπως το Θειάκι του πολυμήχανου Οδυσσέως  "πέφτει" πολύ κοντά στην Κέρκυρα, ήταν αναμενόμενο να χαρούμε τους Κερκυραίους Συνασκουμένους μας να επιβεβαιώνουν τον κανόνα της ...φυλής μας, με το περιεχόμενο της τελευταίας Προπονήσεώς τους στην Παραδοσιακή Τοξοβολία. 


     Πρωτότυπη, όσο και χρησιμότατη άσκηση που δεν την έχουμε ξανακάνει στην Ομάδα μας, εμπνευσμένη από την τελευταία διοργάνωση του Οργανισμού "Kassai" στην Κοιλάδα του Kaposmérő, χωρίς, στη προκειμένη περίπτωση, καμία προηγούμενη εξάσκηση, a prima vista..., να επιβεβαιώνει ότι έχουμε συνεχώς τα μάτια μας ανοιχτά για την πρόοδο των μεθόδων μας ως απόγονοι δημιουργών Πολιτισμού.


     Θα μπορούσε, κανείς, να συμπεράνει "επιδερμικά" ότι μια τόξευση από σκάλα αναπαράγει συνθήκες εμπηκτικών "πυρών", κάτι όχι και λάθος... Όμως, στο πλαίσιο της αποενοχοποιήσεως της ισορροπιστικής επισφαλείας κατά την τόξευση όπου εντάσσεται και η προηγούμενη άσκηση, η τόξευση από σκάλα συντελεί και σε κάτι ακόμη, δηλαδή, στο αποτέλεσμα της προηγουμένης ασκήσεως. 


     Εδώ, τόσο η διατήρηση αδιατάρακτης της τεχνικής όσο και της ευστοχίας παραμένει σταθερή επιδίωξη παρά την αίσθηση ενός όχι σταθερού πεδίου εδράσεως, όπως η σκάλα.


     Και η σκάλα, πέραν της αποενοχοποιήσεως της ισορροπιστικής επισφαλείας συμβάλλει ως μέσον παρεμβαλλόμενο προς περιορισμό της στοχαστικής γραμμής σε μία άσκηση προς μικροδιορθώσεις σκοπεύσεως, όπως εφαρμόσαμε, ήδη, από την αρχή της λειτουργίας της Σχολής μας!


     Αυτή, πραγματικά η άσκηση είναι ωφελιμότατη διότι διεγείρει την μικροδιορθωτική κρίση του Τοξότη καταλήγοντας στην ευστοχία.


     Και βεβαίως, η προσεκτικότατη "ανάγνωση" και αυτού του οπτικο-ακουστικού "υλικού" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δείχνει μία σύλληψη προπονητικού προγράμματος και μιαν αντίστοιχην εκτέλεση που μας κάνουν όλους υπερήφανους!


     Αλλά το "φυτώριο" των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" μπορεί να είναι περισσότερο υπερήφανο απ΄ όλους για την παραγωγή του έργου του!


Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019


ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

     Την προσεχή Τρίτη, 16η Ιουλίου 2019 στην Κοιλάδα των «Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος» θα διεξαχθεί μία ημερίδα Έφιππης Τοξοβολίας αλλά και ένα πρόγραμμα Ιππασίας για αρχαρίους, με τα υπέροχα τετράποδα του εκεί Σταύλου.

     Είναι καλοδεχούμενος να λάβει μέρος κάθε ενδιαφερόμενος, επικοινωνώντας με τον τοπικό επικεφαλής Εφιπποτοξότη Γ. Σταυριανόπουλο-Ιφικράτη στο  6979081798.


Πέμπτη 11 Ιουλίου 2019

"VOLANCIE"

Julius Evola

     Πραγματικά σπουδαία η εφιπποτοξοτική διαδικασία και προνομιούχοι της ζωής όσοι την υπηρετούμε! Μία αλληλουχία ψυχωφελών διαδράσεων με την Φύση και τον εαυτό μας τα "καρέ" που την συνθέτουν και ένα βασικό, εξ αυτών, που την "σπονδυλώνει" η κατίσχυση της θελήσεως η οποία, αν και καθοριστική για τα επιτεύγματα της ζωής του Ανθρώπου, συνήθως, περνά ...απαρατήρητη!


     Koρυφαίος του νεώτερου ευρωπαϊκού ερμητισμού, ο ευγενής Ιταλός εσωτεριστής Julius Evola, δεν θα μπορούσε να εγκαταλείψει στη λήθη του χρόνου τον Pascal Beverly Randolph, έναν εναργέστατο αποκρυφιστή των τελών του 19ου αιώνος.

Pascal Beverly Randolph

     Προς το τέλος του μνημειακού του έργου "Η μεταφυσική του φύλου", προς την "αυλαία" των τελευταίων σελίδων του, ο Julius Evola ανατέμνει την σεξουαλική μαγεία και τις ποιότητες που την καθορίζουν με πρώτη εξ αυτών την volancie (όπως την κατονομαζει) η οποία δείχνει να συνυφαίνεται με τον κάθε ανθρώπινο χαρακτήρα και το πλαίσιο ζωής που αυτός διαμορφώνει.


     Στο βιβλίο του "Magia sexualis" (Σεξουαλική μαγεία) ο  Pascal Beverly Randolph, όπως μας υπενθυμίζει ο Julius Evola, αναφέρεται στην κατίσχυση της θελήσεως -όπως θα μεταφράζαμε τον όρο 'volancie'- με σημείο αναφοράς το μαγικό "πλαίσιο" της σεξουαλικής πράξεως και ως μία βασική παράμετρο ασκήσεως αυτοελέγχου υφ'  οιανδήποτε περίσταση, ο οποίος αυτοέλεγχος, όμως, δεν έχει εφαρμογή μόνον κατά την διάρκεια της σεξουαλικής εκδηλώσεως.

     Aυτή η άσκηση αυτοελέγχου με την κατίσχυση της θελήσεως εφ' οιουδήποτε περισπαστικού παράγοντος είνα και η "σπονδυλική στήλη" της όλης εφιπποτοξοτικής πράξεως κατά την οποία ο Εφιπποτοξότης κυριαρχεί επί των φόβων του, επί των ισορροπιστικών και χειριστικών αδυναμιών του αλλά και επί κάθε εξωγενούς εκτρεπτικής παραμέτρου ώστε να επιτύχει την επιθυμητή τόξευση.

     O Julius Evola και ο Pascal Beverly Randolph μας εισάγουν σε μία φυσική χαρακτηροδομική συνιστώσα μέσω μιας "πύλης" που μπορεί να ...αιφνιδιάζει, χωρίς, ωστόσο, να χάνει την σημαντικότητά της, αλλά σε κάθε περίπτωση μας διδάσκει ότι τα πάντα είναι "Έφιππη Τοξοβολία" και σε αυτήν συνοψίζονται τα πάντα που καθορίζουν την φυσιολογία και την καθημερινότητα του Ανθρώπου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"


     Με τον πρωταγωνιστή μας Errik Nour να απολαμβάνει το καλοκαιρινό Παρίσι, την πρωταγωνίστριά μας Δέσποινα Μπόνου στην Επίδαυρο να προετοιμάζει τον Οιδίποδα του Ichinosuke Umekawa, με τον Χρυσοβαλάντη μας στην Άνδρο και μόνο τον Βασίλη μας να δημοσιογραφεί στο λεκανοπέδιο, όπως καταλαβαίνει κανείς η Σχολή του Ιππικού Θεάτρου των "Ελλήνων Κενταύρων" τελεί εν ...διακοπαίς! 


     Ωστόσο, κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Ιδρυτής της Ομάδος και επικεφαλής του Ιππικού Θεάτρου δεν διστάζει να ασκείται στο «μονοπάτι» του rakugo, της ιαπωνικής παραδοσιακής σχολής του μονοπρόσωπου θεάτρου, ώστε να συνεχίσει έστω και μόνος του τις πρόβες όσο οι υπόλοιποι θα χαίρονται τις διακοπές τους, ως άλλος rakugoka Shunputei Ichinosuke, μιας και είναι γνωστό πόσο πεισματάρης και …αδίστακτος είναι!


     Μια θερμή ευχή να περνούν καλά και σύντομα να ξαναβρεθούμε σε πρόβα!


Τετάρτη 10 Ιουλίου 2019

     ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ"


     Το "φυτώριο" των νεαρών "Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου"  το οποίο διευθύνεται τόσο σωστά από τον Αρχηγό του Εφιπποτοξότη Γ. Σταυριανόπουλο - Ιφικράτη και με την αρωγή του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου"Γεώργιος Σχηματάρης", παρουσιάζει μία "εικόνα" Μελών τα οποία ήδη έχουν κατανοήσει τον κανόνα της αυτοπειθαρχίας και της σημασίας στην Αισθητική βίου, που είναι τόσο απαραίτητοι όχι μόνον για την επίτευξη ποιότητος ζωής αλλά και για την επιτυχία στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο!


     Στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" έχουμε καταλάβει πολύ καλά το τι σημαίνει αυτοπειθαρχία και Αισθητική 'οχι μόνον για το "ευ παρουσιάζεσθαι" αλλά για το ίδιο το "ευ ζειν", αποφεύγοντας εκτροπές που τείνουν προς το πρότυπο της γραφικότατης φυλής των αθιγγάνων οι οποίοι δεν φημίζονται για τις εφιπποτοξοτικές τους επιδόσεις!


     Διότι, είναι κατανοητό ότι ακόμη και η υψηλή επίδοση σε μία πολεμική τέχνη όπως η Έφιππη Τοξοβολία, προηγουμένως διέρχεται από την ακεραίωση θεάσεως βίου στην οποία κυριαρχεί η Αισθητική, κάτι που επαληθεύσαμε και στην τελευταία διοργάνωση της "μητρικής" μας Ουγγρικής Κοιλάδος του Οργανισμού "Kassai"  απ΄ όπου προερχόμαστε και όπου ξανα-παρατηρήσαμε την καθαριότητα, την ευταξία, την άριστη εμφάνιση των Ούγγρων Συνασκουμένων μας εν αντιθέσει με "εισηγμένους" αθιγγανοπρεπείς αγωνιζομένους οι οποίοι, μπορεί να ευνοήθηκαν από την εκπαίδευση η οποία τους προσεφέρθη, αλλά, δυστυχώς, δεν κατάφεραν να βελτιώσουν ούτε την κοσμοθέασή τους, ούτε καν την ατομική τους Αισθητική, περιφερόμενοι ως βαλκάνιοι ανέστιοι!


     Πάντως, στους "Έλληνες Κενταύρους Σχηματαρίου" είμαστε υπερήφανοι που τηρούνται απαρεγκλίτως οι κανόνες αυτοπειθαρχίας και Αισθητικής, όπως προβλέπονται από την παγκόσμια ετικέτα της Έφιππης Τοξοβολίας διότι, πραγματικά αυτό είναι και το πραγματικό "εισιτήριο" προόδου στα ανώτερα επίπεδα της Έφιππης Τοξοβολίας το οποίο, δια της συνεχούς και σωστής εξασκήσεως, οδηγεί στην κορυφή "βαθμολογιών" και άνευ τούτου το μόνο σίγουρο είναι η καθήλωση στη μετριότητα!  


     Πρόγραμμα βελτιώσεως της ευστοχίας για την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου" στη τελευταία Προπόνησή τους και τα αποτελέσματα, πάντοτε, επί του στόχου.


     Ασκήσεις σύνθετες, με αποενοχοποίηση της ασταθείας κατά την τόξευση και την υποβολή του Τοξότη σε ενστικτώδεις "σερβομηχανικές" αυτοδιορθώσεις, σωστά σχεδιασμένες από τον Εκπαιδευτή, ήσαν ο "πυρήνας" της Προπονήσεως. Ένας σωστός συνδυασμός για ταυτόχρονο ωφέλιμο αποτέλεσμα.


     Ίσως θα μπορούσε κανείς να επικρίνει τον Εκπαιδευτή για "βιασύνη" σ΄ αυτό τον συνδυασμό, αλλά εκ του αποτελέσματος κρίθηκε ότι είχε δίκιο και αξιοποίησε στο έπακρο τις εμφανείς ικανότητες των μαθητών του τους οποίους ο ίδιος γνωρίζει καλύτερα από κάθε εξωτερικό παρατηρητή. 


     Σε κάθε περίπτωση η τακτική που ακολουθεί για τους μαθητές του ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων Σχηματαρίου" φαίνεται ιδανική αλλά και πολυπρισματική, παρέχοντας στους νεαρούς Συνασκουμένους όλα τα εχέγγυα ορθής και ωφέλιμης ασκήσεως αλλά και, κυρίως, ευτάκτου βίου, κάτι το οποίο σήμερα, δυστυχώς, ούτε η επίσημη "Πολιτεία" (τρομάρα της!) δια του (ούτως ειπείν...) "εκπαιδευτικού συστήματός" της δεν προσφέρει!


Δευτέρα 8 Ιουλίου 2019

ΓΙΑ ΤΟΝ LAFCADIO HEARN
[Koizumi Yakumo, 小泉 八雲]
Δύο ξεχασμένες επιστολές



     "Mορφή" των Ιαπωνικών Γραμμάτων, ο Λευκάδιος Χερν, απασχολεί με το έργο του τον παγκόσμιο χώρο της λαογραφίας και λογοτεχνίας και με πολλά ιδρύματα, αλλά και κοινότητες αφιερωμένες στο όνομα και στο έργο του. Ο χρόνος, συνεχώς επιπροσθέτει "ψηφίδες" γι αυτόν και οι δύο επιστολές που έπονται αποτελούν ακόμη δυο, τέτοιες, μικρές "ψηφίδες". Ας τις χαρούμε:



α. Επιστολή 1η, από 1ης Φεβρουαρίου 1933







β. Επιστολή 2η, από 12ης Φεβρουαρίου 1933:




Click on για μεγέθυνση των εικόνων.