Δευτέρα 9 Απριλίου 2018


ΕΦΙΠΠΗ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑ, 
ΜΙΑ ΔΙΑΚΑΗΣ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΣΗ


     Ενώ τυχαίνει να ασχολούμαστε πολλά χρόνια με την Ιππική, δεν πιστεύουμε πως κατακτήσαμε και την τέχνη αυτή, και ενώ θέλουμε να υποδείξουμε στους φίλους μας τον σωστότερο τρόπο να μεταχειρίζονται τους Ίππους θεωρούμε πως και εμείς καθημερινά τον βελτιώνουμε.


     Για τον βασικό λόγο πως ακόμα και ο μεγαλύτερος σε ηλικία και πείρα Εκπαιδευτής της Σχολής μας θεωρεί τον εαυτό του αρχάριο μαθητή


και φροντίζουμε όλοι οι υπόλοιποι, Εκπαιδευτές και μαθητές να ακολουθούμε τον πλέον σωστό και ωφέλιμο δρόμο.


     Το μάθημα ξεκινάει με το ξεδίπλωμα του οράματός μας και δεν θα παραλείψουμε να αναλύσουμε όλο το έργο μας στους φίλους μας, αφού και εκείνοι ως άνθρωποι της Ιππικής έχουν τις ίδιες αρχές με εμάς.


     Και εκείνοι από την μεριά τους για να μας ευχαριστήσουν θα προσπαθήσουν να εκθέσουν όλα όσα εμείς παραλείψαμε.


     Εφόσον διαπιστωθεί πως δεν παραλήφθηκε τίποτα και η επιτυχία είναι δεδομένη τότε δε έπεται και η μεγάλη χαρά.


     Και εδώ έγκειται άλλο ένα επιτυχές μάθημα για την Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" και μία ακόμη μεγάλη προσωπική επιτυχία για τον Σταύρο Γεωργάκη που απ’ ότι φαίνεται έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό του να αποδείξει σε όλους μας πως η τέχνη της Ιππικής όταν αποκτάς σωστές βάσεις, είναι μια τέχνη για όλους!

Εφιπποτοξοτικά!

Κωνσταντίνος Δαμιανάκης, 
Αρχηγός Ομάδος.

Κυριακή 8 Απριλίου 2018

ΜΑΤΑΙΟΤΗΣ, ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΩΝ 
ΚΑΘΕ ...ΜΑΤΑΙΩΣΗ


     Στον προπονητικό χώρο έπεφτε ραγδαία βροχή και τα καταιγιδοφόρα νέφη απειλούσαν με τα ...χειρότερα αυτό το Σάββατο, οπότε, το Επιτελείο της Ομάδος με λύπη ανήρτησε την ματαίωση της Προπονήσεως, στέλνοντας όλους σπίτια τους. Όλους, πλην της Χρυσούλας η οποία, αν και στην Ανάβυσσο, δεν εννοεί ότι στον Λυκαβηττό μπορεί να βρέχει και, κυρίως, δεν θέλει να χάνει Προπόνηση. Έτσι, χωρίς να ενημερωθεί για την αναγγελία της ματαιώσεως της Προπονήσεως, άφησε πίσω της την Ανάβυσσο και αλλάζοντας τρεις συγκοινωνίες έφτασε στον προπονητικό χώρο, στον Λυκαβηττό όπου, βλέποντας ότι δεν υπήρχε κανείς, τηλεφώνησε στον Αρχηγό για να δει τι συμβαίνει. Ο Αρχηγός ακούγοντας ότι ένα Μέλος της Ομάδος και δη κοπέλα βρίσκεται μόνη της στον βρεγμένο ...Λυκαβηττό δεν μπορούσε να την αφήσει μόνη και τηλεφώνησε στον Γεώργιο που μένει κοντά να πάει και να της κάνει παρέα μέχρι να έφτανε και εκείνος που ξεκίναγε "σφαίρα" από την ...Δραπετσώνα. Σ΄ αυτή την Ομάδα το πάθος για την Έφιππη Τοξοβολία εκμηδενίζει τις αποστάσεις ...κόντρα στο καιρό. Στο μεταξύ σήκωσαν άρον-άρον και τον παππού της Ομάδος ο οποίος με το "πι" του [τρόπος του λέγειν..] έφτασε αστραπιαία για να ανταμώσει τα εγγονάκια του στη βρεγμένη πλαγιά και να η ματαιότητα ματαιοτήτων κάθε αποπείρας ματαιώσεως δράσεως των "Ελλήνων Κενταύρων" που ακόμη και ως ματαιωθείσα, καταλήγει να μη ματαιώνεται. 


     Όταν μια Ομάδα-Οικογένεια διακρίνεται από την πλήρη ταύτιση των Μελών της ακόμη και στην ...κινησιολογία τους, τότε τέτοιες περιπτώσεις ματαιότητος των ...ματαιώσεων είναι αναμενόμενες. 


     Κι άξαφνα εκεί που ο καιρός ήταν απαγορευτικός, σαν να έσπρωξαν μακρυά τα σύννεφα οι τρεις Κένταυροι, ο ουρανός ξάνοιξε, ένας ήλιος στέγνωσε τον Λυκαβηττό κι άρχισε ένα προπονητικό πανηγύρι με πολλά και ωραία απρόοπτα.


     Και πάλι οι λαβόντες μέρος έδειξαν ότι προχώρησαν, καθένας με τον τρόπο του και σε κάποια επίπεδα εντυπωσιακά. Άλλωστε δεν υπάρχει Προπόνηση που να μην σε προχωρά λίγο πιο μπροστά... Και ιδού ένας Κωνσταντίνος που θυμίζει έναν από τους "21 Σαμουράι της Δύσεως" και ονόματα δεν λέμε, έτσι όπως κρατά μία δέσμη βελών και κινείται τοξεύοντας...


     Τη φορά αυτή οι ασκήσεις είχαν ως κοινό παρονομαστή την απόσταση των 25 μέτρων σε φυσικό επικλινές έδαφος με διάφορες διαβαθμίσεις κλίσεως. Ο στόχος συχνά κρυμμένος ανάμεσα σε κορμούς δένδρων που έπρεπε να ξεπερασθούν και διαγωνίως τοποθετημένος έως και υπό γωνία 45 μοιρών έναντι του Τοξότη.


     Εκπληκτικές τοξεύσεις και από την Χρυσούλα και από τον Γεώργιο, πραγματικά μία απόλαυση  ικανών Τοξοτών αλλά και πολλά υποσχόμενων Ιππέων που συντομότατα θα αναδειχθούν σε ικανότατους Εφιπποτοξότες τους οποίους τελειοποιεί η επίμονη εξάσκηση ακόμη και υπό ...απαγορευτικές συνθήκες. Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" καλπάζει υπό κάθε αντιξοότητα. 


     Και μετά την πανέμορφη αυτή Προπόνηση, χαλάρωση με τσάι στο φιλόξενο σαλόνι του Γεωργίου όπου η Χρυσούλα βλέποντας ότι η ατίθαση τετράποδη οικοδέσποινα Μαργαρίτα με τα νύχια της άρχισε να ...αποδομεί τις ταπετσαρίες των επίπλων του Συνασκουμένου μας, της έκανε το απαραίτητο ..."κεφαλοκλείδωμα" ώστε να της κάνει και ένα καλλιτεχνικότατο μανικιούρ-πεντικιούρ  επιβεβαιώνοντας τον Μηνά μας που την αποκαλεί ..."Ελβετικό σουγιά". Πραγματικά ταλαντούχο αυτό το κορίτσι, γνήσια ...Κενταυρίνα.


     Η Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας των "Ελλήνων Κενταύρων" εύχεται, σήμερα, σε όλους τους Συνέλληνες να απολαμβάνουμε το θάλπος των ακτίνων του ζωοδότη Ηλίου, άνευ του οποίου ουδεμία ζωή επί γης μπορεί να υπάρξει.


Σάββατο 7 Απριλίου 2018

ΑΚΑΔΗΜΕΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 
ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΟΥ ΤΡΟΧΑΣΜΟΥ


     H Φυσική Ιππική [Natural Horsemanship] η οποία αποτελεί το πλαίσιο διδασκαλίας της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" καλύπτει κατά τον πληρέστερο τρόπο όλα τα είδη Ιππικής με προσέγγιση εμφάσεως στην ευημερία του Ίππου προς την πλευρά του οποίου κατευθύνει τον Άνθρωπο. Αντιθέτως η "δυτική Ιππική", υποβαθμίζοντας την ουσιαστικήν ευημερία του Ίππου την οποία επικαλείται απολύτως προσχηματικώς, επιδιώκει παντί τρόπω, ακόμη και βασανιστικώ, τον υποχειριασμό του Ίππου στον Άνθρωπο. Παρά ταύτα, στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων", ακόμη και εάν επιμένουμε στην επιλογή της Φυσικής Ιππικής, δεν παραλείπουμε να καθιστάμεθα κοινωνοί και των μεθόδων της "δυτικής Ιππικής" ώστε οι μαθητές μας να μπορούν να ανταποκριθούν σε οιανδήποτε ιππική ανάγκη όπου και εάν κληθούν να ιππεύσουν. 


     Με αυτό το σκεπτικό και ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων"  επεφύλαξε "σαυτόν" εκπαίδευση στον "ομφαλό" της "δυτικής Ιππικής", στη Σχολή του Αυτοκρατορικού Ιπποφορβείου της Lipica όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία τον κύκλο της Υψηλής Ιππικής [Haute école] δηλαδή, του υψηλοτέρου επιπέδου της "δυτικής Ιππικής" με την εκμάθηση των ακριβών τεχνικών που την απαρτίζουν.


     Έτσι, σήμερα, ο ίδιος ο Ιδρυτής της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων" μετέφερε αναλυτικά στους μαθητές της την διδασκαλία του Ανακουφιστικού Τροχασμού ο οποίος αποτελεί βασική συνιστώσα της "δυτικής Ιππικής", όπως ακριβώς θα πρέπει να διδάσκεται.


     Ο εν λόγω βηματισμός [Ανακουφιστικός Τροχασμός] ως υπερκείμενη και τεχνικότερη εκδοχή του απλού, Εδραίου Τροχασμού, αποτελεί "αποκλειστικότητα" της "δυτικής Ιππικής" όντας ανύπαρκτος στην Φυσική Ιππική όλων των λαών της στέπας. Και, κατ΄ αντικειμενική κρίση, όπως και η χρήση της στομίδος αλλά και πολλών άλλων που η "δυτική Ιππική" θεωρεί ως "must" και ο Ανακουφιστικός Τροχασμός είναι, αντικειμενικώς, μία άχρηστη ανθρωποκεντρική προσέγγιση στον φυσικό τροχαστικό βηματισμό του Ίππου με την "υπεροψία" του διπόδου που νομίζει ότι δικαιούται να επιβάλει την ανοησία του στο τετράποδο και μόνον, διότι η "ανακουφιστική" εκδοχή που επινόησε ο δυτικός Άνθρωπος, ούτε ανακουφίζει τον Ίππο από ο,τιδήποτε [και αυτό είναι υπόθεση εκτενούς αναλύσεως, πέραν ορίων παρούσης αναρτήσεως] ούτε ανακουφίζει και τον Ιππέα, αντιθέτως επιπροσθέτει άχρηστους κόπους εκμαθήσεως και εκτελέσεως.


     Παρά ταύτα και ο Ανακουφιστικός Τροχασμός, σήμερα, διδάχθηκε στους μαθητές μας ξεκινώντας από την θεωρητικήν ανάλυση του φυσικού τροχασμού του Ίππου, με τον προσδιορισμό των δύο χρόνων [gaits] αυτού του βηματισμού και την επισήμανση των δύο διαγωνίων [ΕΑ-ΟΔ και ΕΔ-ΟΑ] επί των οποίων εκτελείται από τον Ίππο ο, κατά τα άλλα, φυσικός τροχασμός. Και, ενώπιον των μαθητών η διδασκαλία διεξήχθη και με χρήση αναβολέων και άνευ αυτών ώστε να καταδειχθούν οι αντίστοιχες τεχνικές.


     Για τον λόγο αυτό προηγήθηκε η επισήμανση της μιας διαγωνίου [επελέγη η αριστερή, ήτοι, ΕΑ-ΟΔ] προκειμένου οι μαθητές από το έδαφος να οπτικοποιήσουν την αντιστοιχία του τροχαστικού βηματισμού σε δύο χρόνους δια της εναλλασσομένης κινήσεως των δύο διαγωνίων και να συνδυάζουν την υπερυψωτική κίνηση της έδρας του Ιππέως αναλόγως της επαφής με το έδαφος του ενδεδειγμένου ποδός.  


     Η περίδεση των δύο άκρων ποδών έγινε με όλη την πρέπουσα  προσοχή αλλά και με την ανάλυση της λεπτής αυτής διαδικασίας στους μαθητές, εξηγώντας τους την σημασία της σωστής περιδέσεως [bandage] ώστε να μην προξενηθεί βλάβη στην οξυγόνωση του περιδενομένου τμήματος ποδός του Ίππου [υπερβολικά σφικτή περίδεση] αλλά και να μην προκύψει ενδεχόμενο λύσεως εν κινήσει της περιδέσεως με αποτέλεσμα εμπλοκή σε αυτήν των ποδών του Ίππου [χαλαρή περίδεση].


     Αυτή καθαυτή η περίδεση, αν και χρήσιμη σε πολλές περιπτώσεις, δεν χρησιμοποιείται στην Φυσική Ιππική διότι σ'  αυτήν υποκαθίσταται με τεχνικές προλήψεως και αποφυγής των όσων, εκ των υστέρων απαιτούν περίδεση. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" ακόμη και η περίδεση [bandage] δεν θα πρέπει να είναι οικεία στους μαθητές μας.



     O συγκεκριμένος Εκπαιδευτής ακολουθεί μία πάγια εκπαιδευτική τακτική η οποία στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" έχει αποδειχθεί αποτελεσματική: Την επίσυρση της προσοχής των μαθητών στην θεωρητική ανάλυση του διδαχθησομένου αντικειμένου, στην λεπτομερή κατάδειξη των συνιστωσών του, στην επισήμανση των λαθών που, δυνατόν, εμπεριέχει η εφαρμογή του και στην, εν τέλει, σύνθεση  όλων αυτών των παραμέτρων σε μία ορθή καταληκτική εφαρμογή του.



     Μετά, λοιπόν, την από γης θεωρητική ανάλυση του Ανακουφιστικού Τροχασμού, ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" εφίππευσε και επανέλαβε από ράχεως Ίππου την ανάλυση του βηματισμού του Τροχασμού κατά τους δύο  χρόνους των διαγωνίων του, ιππεύων επί της δεξιάς ηνίας και σε εδραίο "κάθισμα" ώστε οι μαθητές να παρατηρούν την κίνηση των διαγωνίων ευκολυνόμενοι από το οπτικό ερέθισμα της περιδέσεως.



     Το ίδιο επανέλαβε και επί της αριστερής ηνίας, ώστε και πάλι οι παρατηρούντες μαθητές να εμπεδώσουν την τροχαστική κίνηση των διαγωνίων η οποία θα πρέπει να ανελιχθεί σε βίωμα μυικής μνήμης ώστε, κατόπιν, να μπορούν να εκτελούν ορθά τον Ανακουφιστικό Τροχασμό.



     Η κυρίως πρακτική διδασκαλία είχε ως αφετηρία της την  ανάπτυξη των παραμέτρων αντιλήψεως του ακριβούς χρόνου υπερυψώσεως της έδρας του Ιππέως η οποία αποτελεί και τον "πυρήνα" του Ανακουφιστικού Τροχασμού.


     Παρά την προβεβηκυία ηλικία των 66 χρόνων του, ο συγκεκριμένος Εκπαιδευτής επιμένει στην άνεση και φυσική χαλαρότητα της γυμνιππευτικής ιππεύσεως ακόμη και στην περίπτωση της, απεχθούς γι αυτόν, "δυτικής Ιππικής", αυτή την αρχή του δε, διετήρησε και στην παρούσα διδασκαλία ξεκινώντας την πρακτικήν επίδειξη του Ανακουφιστικού Τροχασμού άνευ ηνιών ώστε οι μαθητές να επικεντρωθούν στην φυσικήν υπερύψωση της έδρας από την σέλλα, με όλη την συνεπαγόμενη ανάπτυξη της αποφυγής συνήθων λαθών υπερβολικής υπερυψώσεως.




     Μετά, δε, την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, εκλήθη ο Αρχηγός Ομάδος Εφιπποτοξότης Κωνσταντίνος Δαμιανάκης να επαναλάβει ενώπιον των μαθητών της Σχολής την διδασκαλία του Ανακουφιστικού Τροχασμού, επαληθεύοντας την ορθήν αντίληψη του περιεχομένου της.



     Με υποδειγματικό "κάθισμα" και χειρισμούς, ο Αρχηγός των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Κωνσταντίνος Δαμιανάκης επανέλαβε στο κυκλοτερές την ακαδημεική διδασκαλία του Ανακουφιστικού Τροχασμού ιππέυων και επί των δύο ηνιών.


     Η αυξημένη για την εποχή θερμοκρασία μας υπεχρέωσε να μεταφερθούμε για την συνέχιση της διδασκαλίας από το εξωτερικό κυκλοτερές στο κλειστό Ιππευτήριο της Σχολής όπου υπό την σκιά των ...περσικών βελών, ο εξαιρετικός Αρχηγός μας συνέχισε την πρακτική επανάληψη της ακαδημεικής διδασκαλίας του Ανακουφιστικού Τροχασμού.



     Ακολουθώντας όλες τις εκδοχές εκτελέσεως ενός ακριβούς Ανακουφιστικού Τροχασμού ο Αρχηγός της Σχολής μας επέδειξε στους παρόντες μιαν άριστη εικόνα Ιππέως προς μεγάλην ικανοποίηση του Ιδρυτή της Σχολής ο οποίος τον έφερε και σε Μένδειο "κάθισμα" ώστε να αποκατασταθούν, τυχόν, "αγκυλώσεις" στάσεων πριν ο Κωνσταντίνος μας επαναλάβει -και πάλι- την επίδειξη του Ανακουφιστικού Τροχασμού.



     Εξαντλουμένων όλων των παραμέτρων του Ανακουφιστικού Τροχασμού (διορθωτικές αλλαγές χρόνων, εκτελέσεις κατά την αλλαγή κύκλου ιππεύσεως, εκτελέσεις επί διαδρομής σχήματος "8" κλπ) η διδασκαλία ολοκληρώθηκε.



     Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" επιμένουμε στην ιππική ουσία η οποία εμπεριέχεται στην Φυσική Ιππική, παρά ταύτα, στόχος μας είναι η κατοχή μιας ιππικής "αμφιθεάσεως" εκ της οποίας μπορούμε να επιλέγουμε το κάλλιστο. Άλλωστε, αυτό είναι και το καθήκον κάθε φιλομαθούς για όλα τα γνωστικά αντικείμενα της ζωής, εν οις και η Ιππική.




Πλήρες φωτογραφικό λεύκωμα:

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

ΘΕΑΜΑ ...ΚΑΡΕ - ΚΑΡΕ


     To να εφιππεύσεις γυμνιππευτικά δι εφάλσεως [να καβαλήσεις με πήδημα πάνω σε έναν Ίππο που δεν φέρει σέλλα] είναι κάτι δύσκολο διότι, θα πρέπει να καταφέρεις να βρεθείς επάνω [πήδημα] στη ράχη ενός ευαίσθητου και φοβικού [κατά κανόνα] πλάσματος αλλά και να μη το ενοχλήσεις ούτε ανατομικά, ούτε ψυχολογικά δίοτι, αφ΄ ενός μπορεί να του προξενήσεις ανατομική κάκωση στη ράχη, ή να το θέσεις σε τάξη φυγής πανικοβάλλοντάς το και καθιστώντας το, πρόσκαιρα ή μόνιμα, μη συνεργάσιμο. Το να εφιππεύσεις, όμως, επί Ίππου φέροντος σέλλα όχι με την βοήθεια των αναβολέων αλλά δι εφάλσεως [πήδημα] είναι ακόμη πιο δύσκολο διότι στην προαπαιτούμενη απόκτηση του απαραίτητου ύψους άλματος προστίθεται και το ύψος της σέλλας το οποίο αν και θεωρητικά μικρό αυξάνει την όλη δυσκολία της εφάλσεως. Στις δώδεκα φωτογραφίες που ακολουθούν, ο Αρχηγός των «Ελλήνων Κενταύρων» Εφιπποτοξότης Κωνσταντίνος Δαμιανάκης ακολουθεί την δυσκολότερη εκδοχή εφάλσεως, εφιππεύιοντας επί Ίππου φέροντος σέλλα. Η διαδοχική λήψη "rapid-fire" της εφάλσεως στις παρακάτω δώδεκα φωτογραφίες, δεν απεικονίζει μόνον έναν εξαίρετο Ιππέα αλλά και τη συνεχή ηρεμία του Ίππου καθ'  όλη την εκτέλεση της εφάλσεως, κάτι που αποτελεί το επιστέγασμα της επιτυχίας της όλης διαδικασίας.












      Στη Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν αρκούμεθα μόνον στην γνώση και εκτέλεση όλων των παραμέτρων τγης Ιππικής αλλά και στη τελειότητά τους. Και σε αυτό επικεντρώνεται και η όλη διδασκαλία του Αρχηγού των "Ελλήνων Κενταύρων". Kαι ο φακός το τεκμηριώνει.
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΩΝ
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"


     Αν κάποιος με ελάχιστη γνώση Ιππικής παρατηρήσει την παραπάνω εικόνα ίσως δεν καταλάβει και πολλά πράγματα. Αν όμως έχει γνώση, απλώς, θα αισθανθεί ...δέος διότι η κυματοειδής λαμαρίνα είναι μία από τις πλέον αφιλόξενες επιφάνειες για να αποφασίσει ένας Ίππος να κινηθεί επάνω της. Και όμως, η εκπαιδευόμενη φοράδα  της Σχολής των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας", φαίνεται όχι μόνον να κινείται με αυτοπεποίθηση πάνω σ΄ αυτή την αντίξοη για τις αισθήσεις της επιφάνεια αλλά και αφήνεται σε μία ήρεμη ρυταγώγηση πάνω σ΄ αυτή από έναν αρχάριο μαθητή. Και αυτό, ασφαλώς, πιστώνεται στις σωστές εκπαιδευτικές μεθόδους που εφαρμόζει ο επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Καλαμάτας" Αθανάσιος Ψωρομύτης.


     Επιτρέποντας, πια, στους μαθητές του Παραρτήματος όχι μόνον να την ιππεύουν, όχι μόνον να κάθονται  επάνω της σε Μένδειο "κάθισμα" αλλά και να παίζουν μπάλλα πάνω στη ράχη της, η νεαρή φοράδα δείχνει να βρίσκεται στον καλύτερο δρόμο για ένα μελλοντικό Ίππο Σχολής. 


     Βεβαίως είναι πολύ νωρίς ακόμη να μιλήσουμε για έναν ιδανικό σχολικό Ίππο, όμως, αν σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα οι "Έλληνες Κένταυροι Καλαμάτας" μπορούν να ξαπλώνουν γαλήνια επάνω στη ράχη της δεν βρίσκεται μακράν η ημέρα που θα απολαμβάνουν επάνω της ωφέλιμα μαθήματα Ιππασίας με απόλυτην ασφάλεια.


     Ήδη, κάποια διάπλατα χαμόγελα φανερώνουν μιαν αισιοδοξία πολυσήμαντη.