ΣΤΡΑΤΗΓΗΜΑΤΑ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ
Σήμερα, λοιπόν, με
πολικές θερμοκρασίες και … «βοριά που τ΄ αρνάκια παγώνει» η κόρη του Ουρανού
(κατά τους Ορφικούς ύμνους) Διώνη, δραπέτευσε από το ανατολικό αέτωμα του
Παρθενώνος κι ήρθε στο Ιππευτήριό μας όπου ο Αντώνης μας την μύησε στην Έφιππη
Τοξοβολία ενώ η Μητέρα της, όχι η Γαία ούτε η Τηθύς, αλλά η ευγενέστατη Φιλονόη
την θαύμαζε και την απαθανάτιζε!... Ωστόσο...
...Με την επίσημη …ρεντικότα του, σήμερα, προθερμάνθηκε αρχικώς ο τετράποδος Δάσκαλός μας λόγω του ισχυρού …χειμερινού ψύχους σε ένα ολάνθιστο …ανοιξιάτικο τοπίο που χαρακτηρίζει τον χώρο μας! Θερμοκρασίες πραγματικά …αρκτικού κύκλου σε μια ολίγον πιο …μεσογειακήν εκδοχή!
Κι όσο κι αν κάποιοι μας κατηγορούν για … «κατασκευασμένες φωτογραφίες» ή, άλλοι, μπορεί να νομίσουν ότι διαφημίζουμε τα …“Silk Cut”, η πρώτη μας συραγώγηση μας βγήκε κάπως έτσι… με τον Αντώνη να κρατά τον συραγωγέα.
Η σημερινή
εκπαιδευτική ημερίδα σχεδιάστηκε επάνω σε τρεις άξονες: (α) Την διαλειμματική
εξάσκησή του (ΔΙΑΛ.ΕΞΑ.) η οποία εφαρμόζεται με γνώμονα την ανάκτηση μυικής
μάζας του σχολικού Ίππου (ευημερία Ίππου), (β) την, λόγω δυσμενέστατων καιρικών
συνθηκών, ολιγοήμερη εργασιακή αποχή του Ίππου και (γ) την ιππική ωφέλεια των εκπαιδευομένων.
Και, βάσει αυτών των «αξόνων» επιλέξαμε την διπλή συραγώγηση πριν την έναρξη
του κυρίως προγράμματος των εκπαιδευομένων.
Η πρώτη συραγώγηση με
αμιγώς προθερμαντικό χαρακτήρα και χωρίς να αφαιρεθεί ο σταυλικός επενδύτης
μέχρι της κινήσεως του τροχασμού και η δεύτερη συραγώγηση με την αφαίρεση του
σταυλικού επενδύτη μέχρι του πλήρους καλπασμού, προκειμένου ο Ίππος να
επανέλθει κλιμακηδόν στο εργασιακό «πνεύμα» και χωρίς να ενοχληθεί από την
ιδιαιτέρως χαμηλή θερμοκρασία υφιστάμενος την όποιαν προσαρμοστική
δοκιμασία.
Οι δύο διαφορετικές
αλλά συνεχόμενες συραγωγήσεις έγιναν σε δύο διαφορετικά σημεία για λόγους
διευκολύνσεως του Ίππου να εισαχθεί βαθμιαίως στο πνεύμα της σχολικής εργασίας.
Η πρώτη (προθερμαντική συραγώγηση) έγινε στον χώρο όπου καθημερινώς προσδένεται
για βοσκή ώστε να αρχίσει η «αιμάτωση» των μυικών ομάδων του που συμμετέχουν
στην απόδοση εκπαιδευτικού έργου χωρίς ιδιαίτερες «εσωτερικές» ενοχλήσεις και η
δεύτερη συραγώγηση στον κυρίως εργασιακό χώρο του (στίβου) ώστε, μετά την
απαραίτητη προθέρμανση, να του υποδειχθεί η «είσοδός» του στην αμιγώς σχολικήν
εργασία του.
Μάλλον σωστή η
συραγωγική σχεδίαση και, αυτό, το διαπιστώσαμε με την ραγδαία ρύθμιση επί τα
βελτίω των κινήσεών του, όταν ο Ίππος εκλήθη να καλπάσει επί του στίβου.
Εδώ, ο
τέως ιπποδρομιακός (thoroughbred) Ίππος μας ο οποίος ανέπτυσσε ενστικτωδώς
υψηλές καλπαστικές ταχύτητες, σήμερα και ανενστόμιστος όπως πάντοτε, επέδειξε
έναν, κατά πολύ, ηρεμότερο καλπασμό, με βέλτιστην ισορροπιστικήν ευστάθεια,
ιππευόμενος από τον Αρχηγό της Ομάδος μας Εφιπποτοξότη Αντώνη Διαγούπη.
Η έναρξη του κυρίως
εκπαιδευτικού προγράμματος, με την άψογη, όπως πάντοτε, εφίππευση δι εφάλσεως του
Αντώνη, σηματοδότησε και την ολοκλήρωση των δύο συνεχόμενων συραγωγήσεων με τον
Ίππο στεγνό, σε πλήρη ικανότητα εργασίας και με άριστη διάθεση συνεργασίας με
τον Άνθρωπο. Ο, επί τούτου ανεξέλεγκτα, αφημένος συραγωγέας στο έδαφος «μαρτυρεί» πολλά περί
αυτού…
Με έμφαση στον έλεγχο της καλπαστικής ταχύτητος του Ίππου και πάλι εφαρμόσαμε εξ αρχής την τακτική της ακινητοποιήσεως του Ίππου επί του στίβου και στους τρεις βηματισμούς με μετρημένους διασκελισμούς και αυτή η τακτική μαζύ με όσα προηγήθησαν απέφερε καρπούς όταν ο Αντώνης κάλπασε επί του στίβου τον Ίππο μας.
Βεβαίως και "επικουρικής μνήμης ένεκεν", δευτερευόντως και μόνον, σήμερα υπενθυμίσαμε και την Έφιππη Τοξοβολία στον λατρευτό μας τετράποδο με τον Αντώνη μας σε ωραιότατες τοξεύσεις με τα ιδιότυπα βέλη μας τα οποία, ούτω πως, δεν "εξαφανίζονται" μέσα στη πυκνή βλάστηση του χώρου μας ώστε η απώλειά τους να μη μας κοστίζει ...ακριβά!
Και όχι μόνον, διότι τα συγκεκριμένα βέλη απεδείχθησαν ιδανικά και στην εξοικείωση του Ίππου με την Έφιππη Τοξοβολία καθώς ο προβαλλόμενος όγκος της εμπροσθίας διαμορφώσεώς τους επιτείνει το "προφίλ" τους ως κινουμένων σωμάτων στην περιφερειακή όραση του Ίππου μαθαίνοντάς τον να ανέχεται εκτοξεύσεις ξένων αντικειμένων από την ράχη του και τούτο, βεβαίως, αφού ανεχθεί την έφιππη τόξευση συμβατικών βελών των οποίων το μέγεθος δεν πολυ-ενοχλεί τον αγαθό Ίππο.
Και, ασφαλώς, αυτά τα ιδιοκατασκεύαστα βέλη προορίζονται μόνον για την ανάπτυξη της τεχνικής και όχι της αγωνιστικής Τοξοβολίας, δεδομένης της μεγάλης οπισθέλκουσας που αναπτύσσει η δαιμόρφωση του εμπροσθίου τμήματός του.
Εν συνεχεία, μας άφησε άφωνους με τις αντοχές και τις δεξιότητές της η πρωτοείσακτη, μικρή μας, Διώνη η οποία σήμερα είχε την πρώτη εμπειρία Έφιππης Τοξοβολίας με Εκπαιδευτή της τον αντώνη ο οποίος έχει μια ιδιαίτερη ευκολία επικοινωνίας με τα παιδιά και τα ζώα. Κι απ΄ ό,τι φάνηκε, με το παιδί-Διώνη ο Αντώνης τα κατάφερε θεαματικά.
Από πλευράς της η Διώνη έκανε τα πάντα ώστε να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα, παρά το ψύχος και τον βόρειο, παγωμένο, άνεμο που φύσαγε έως και ενοχλητικά. Και παρά τις αντιρρήσεις όλων μας, συμπεριλαμβανομένης και της Μητέρας της, η μικρή μας απέβαλε τον επενδύτη της προτιμώντας να υπομένει το κρύο παραμένοντας εύκαμπτη στο έφιππο ασκησιολόγιο!
Ο Αντώνης ως Εκπαιδευτής αποδεικνύει ολοένα και περισσότερο ότι "οσμίζεται" και επιλέγει τα καλύτερα "μονοπάτια" προκειμένου να βοηθά τους μαθητές του και, αυτή την φορά, εντυπωσίασε εφαρμόζοντας ενστικτωδώς ευφυή "κόλπα" τα οποία κάποτε εφήρμοζε όταν εκπαίδευε ο Βαλκανιονίκης υπερπηδητής και τελευταίος Εκπαιδευτής Ιππασίας του Ιππικού, Φώτης Μπράβος! Τυχαίο; Πάντα η αιτιοκρατία και οι νόμοι της μπορούν να απαντήσουν.
Η Διώνη έπαιξε άνετα με την μπάλλα η οποία, πάντοτε και πολύ σωστά, υπάρχει στο ασκησιολόγιο του πρώτου μαθήματος του Αντώνη βοηθώντας τον αρχάριο να αποκτήσει γρήγορα βαθύ και ασφαλές "κάθισμα".
Ηγετικός χαρακτήρας η μικρή μαθήτριά μας, από την πρώτη στιγμή χειρίστικε τον Ίππο της με αφοβία και αυτοπεποίθηση ρυταγωγώντας τον με αρμονία αλλά και απαιτητικότητα και όταν εφίππευσε και ο Αντώνης την εισήγαγε στην διεύθυνση, ανέλαβε τις ηνίες και, ακολουθώντας τις υποδείξεις του Εκπαιδευτή της, κατάφερε να διευθύνει αμέσως τον Ίππο και επ΄ ευθείας και επί στροφών!
Ενώ η χαμηλή θερμοκρασία ήταν το κύριο χαρακτηριστικό της ημέρας, η μικρή Διώνη δεν έδειξε καθόλου να πτοείται και συνέχισε το μάθημά της διευθύνοντας, αυτοσυγκεντρωμένη, τον Ίππο της.
Και η νεαρή αρχάρια, μετά από πολύ ώρα μαθήματος, όταν ρωτήθηκε από τον ανήσυχο, παρόντα, Ιδρυτή της Ομάδος αν κουράστηκε ή αν κρύωσε και θα ήθελε να αφιππεύσει, εκείνη αρνήθηκε ευγενικά συνεχίζοντας τις ασκήσεις διευθύνσεως υπό την καθοδήγηση του Εκπαιδευτή της Αντώνη.
Εξαιρετική και στις πρώτες έφιππες τοξεύσεις της η Διώνη, έδειξε ότι η μέχρι τώρα ενασχόλησή της με την Ενστικτώδη Τοξοβολία την έχει προετοιμάσει καταλλήλως και για την Έφιππη.
Η Διώνη, σ΄ αυτό το πρώτο μάθημά της τόξευσε εφίππως και εν κινήσει με την ίδια, άψογη, "γεωμετρία" σώματος και άριστη τεχνική.
Στο τέλος του μαθήματός της η Διώνη αφίππευσε σωστότατα, αποδεικνύοντας ότι, συχνά, ένα παιδί μπορεί να είναι το ίδιο, αν όχι περισσότερο, αυτοπειθαρχημένο και αποτελεσματικό από έναν ενήλικα! και όταν οι ικανότητες ενός παιδιού αξιοποιούνται, όπως πρέπει, από ένα κατάλληλο κοινωνικό "περίβλημα" τότε η κοινωνία, αληθώς, ωφελείται!