ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΜΠΑΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
"ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ"
H Ενστικτώδης - Παραδοσιακή Τοξοβολία απαιτεί συνεχή εξάσκηση και το εισαγωγικό "θεμέλιό" της, η "Τοξοβολία εξ Επαφής" θα πρέπει να εστιάζει την συνεχή εξάσκηση του Τοξότη, ασχέτως επιπέδου.
Για την "Τοξοβολία εξ Επαφής" έχουν αναρτηθεί πολλά στα Ιστολόγια των "Ελλήνων Κενταύρων" και η παρούσα ανάρτηση επιχειρεί να παρουσιάσει ένα χειροποίητο μέσο διδασκαλίας που θα βοηθήσει κάθε ασκούμενο να αναπτύξει τις ικανότητές του ακόμη και μέσα στον περιορισμένο χώρο που ζει και εργάζεται.
Προκειμένου να κατασκευασθεί το προτεινόμενο μέσο διδασκαλίας της "Τοξοβολίας εξ Επαφής" θα χρειασθούμε μία "μπάρα" στηρίξεως, έξι μπαλάκια του τένις, σπάγκο, κόλλα, ψαλλίδι, λεπτό σουβλί και ένα σταυροκατσάβιδο με σώμα διαμέτρου μισού εκατοστομέτρου.
Το είδος της μπάρας του παραδείγματός μας είναι υποκειμενικό και μπορεί να υπάρξουν και άλλες επιλογές πλην της ειδικής διατομής που επιλέχθηκε στη περίπτωσή μας, ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί και κατά τον διαμήκη άξονά της επί ενός στερεωτικού σύρματος. Η μπάρα αυτή μπορεί να είναι και ένα απλό μέσο στηρίξεως οιασδήποτε μορφής.
Η κόλλα θα πρέπει να είναι παχύρρευστη πολυουρεθανική και για κάθε μπαλάκι του τένις προβλέπεται μία σειρά διαδικασιών που είναι ταχύτατες και απλούστατες, η δε προετοιμασία και των έξι δεν θα απαιτήσει παραπάνω από δεκαπέντε λεπτά, αφού κόψουμε έξι μήκη σπάγκου περίπου ενός μέτρου το καθένα ώστε να τα έχουμε έτοιμα και να μη χρειάζεται να "ταλαιπωρούμε" ανοικτό το σωληνάριο της κόλλας.
Κατ΄ αρχήν θα τρυπήσουμε τα έξι μπαλάκια για να στερεώσουμε στις τρύπες που θα ανοίξουμε τα μήκη των σπάγκων που έχουμε κόψει απ΄ όπου και θα αναρτηθούν, τελικώς, στη μπάρα. Τα μπαλάκια του τένις δεν "σκάνε" οπότε το τρύπημά τους δεν θα προκαλέσει κανένα πρόβλημα. Έτσι, αρχίζουμε με το μυτερό σουβλί (στη περίπτωσή μας τετραγωνικής διατομής πλευράς 2 χιλιοστομέτρων). Θα πρέπει να προσέξουμε να μην ανοίξουμε υπερβολικά μεγάλες τρύπες διότι θα απαιτήσουν μεγάλη ποσότητα κόλλας για να στερεώσουν τον σπάγκο η δε στερέωση θα είναι πάντοτε ατελής σε μία τέτοια περίπτωση.
Αφού έχουμε ανοίξει τη λεπτή τρύπα-"οδηγό" με το λεπτό σουβλί, αναλαμβάνουμε το σταυροκατσάβιδο για να διευρύνουμε ελάχιστα ακόμη και πολύ προσεκτικά την τρύπα-"οδηγό" που ήδη κάναμε στη χνουδωτή επιφάνεια.
Τώρα, στη τρύπα που ανοίξαμε θα τοποθετήσουμε λίγη κόλλα την οποία θα παρασύρει προς τα μέσα ο σπάγκος καθώς θα τον σπρώξουμε με το σταυροκατσάβιδο για να μπορέσουμε να τον "πακτώσουμε" στο εσωτερικό της.
Κατόπιν, όπως έχουμε περάσει τον σπάγκο στο εσωτερικό της τρύπας,, τοποθετούμε ακόμη μία μικρή ποσότητα κόλλας επάνω του ώστε να σταθεροποιηθεί πριν αναρτήσουμε τα μπαλάκια στη μπάρα.
Ήδη τα έξι μπαλάκια μας είναι έτοιμα, αλλά θα πρέπει να ανασύρουμε και την εμπειρία μας από την εκπαίδευσή μας στον κύκλο "Φως, οπτική αντίληψη και δέος"... Ας θυμηθούμε την εμπειρία που αποκομίσαμε τοξεύοντας στο κατάφωτο ανοικτό πεδίο αλλά και στο σκοτάδι των καταφυγίων... Έτσι το ένα μπαλάκι θα το βάψουμε μαύρο, τοποθετώντας το άλλοτε τελευταίο κι έχοντας ένα φωσφοριζέ (φως) πρώτο για να στοχεύσουμε, άλλοτε δε τοποθετούμε ως πρώτο το μαύρο (σκοτάδι).
Είμαστε, πια, έτοιμοι να αναρτήσουμε τα μπαλάκια στη μπάρα, κρεμώντας τα από τους σπάγκους που ήδη έχουν πακτωθεί καλά στις τρύπες με τη βοήθεια της πολυουρεθανικής κόλλας. Και το ζήτημα που ανακύπτει είναι ένα και βασικό: Σε τι μήκος σπάγκου θα κρέμονται τα μπαλάκια, όλα στο ίδιο επίπεδο, από την μπάρα και σε τι απόσταση μεταξύ τους; Η απάντηση είναι σε μήκος 60 εκατοστομέτρων και απόσταση 10 εκατοστομέτρων.Μη ρωτήσετε "γιατί", διότι η απάντηση θα παρέπεμπε σε ...ιησουίτικη άλγεβρα! Και μη ρωτήσετε και για τις ασκήσεις και τον τρόπο διεξαγωγής τους στην αυτοσχέδια αυτή μπάρα. άλλωστε, η παρακολούθηση της εκπαιδεύσεως των "Ελλήνων Κενταύρων' δεν υποκαθίσταται με θεωρητικολογούσες "μεθόδους άνευ διδασκάλου".
Συνυπολογιζομένης της διαμέτρου που έχει το κάθε μπαλάκι (6,5 εκατοστόμετρα) η ευθεία που σχηματίζουν οι βάσεις θα απέχει 66,5 εκατοστόμετρα από την μπάρα.Οπότε, ορίζουμε ένα επίπεδο 66,5 εκατοστομέτρων από μία οριζόντια σταθερή επιφάνεια και σταθεροποιούμε σε αυτό το ύψος την μπάρα επί της οποίας στερεώνουμε τους σπάγκους, είτε προσδένοντάς τους απευθείας επάνω σε αυτή είτε στερεώνοντάς τους σε ανεξάρτητα κρεμαστάρια τηρουμένων, πάντοτε των μετρήσεων.
Είμαστε, πια, έτοιμοι να αναρτήσουμε τα μπαλάκια στη μπάρα, κρεμώντας τα από τους σπάγκους που ήδη έχουν πακτωθεί καλά στις τρύπες με τη βοήθεια της πολυουρεθανικής κόλλας. Και το ζήτημα που ανακύπτει είναι ένα και βασικό: Σε τι μήκος σπάγκου θα κρέμονται τα μπαλάκια, όλα στο ίδιο επίπεδο, από την μπάρα και σε τι απόσταση μεταξύ τους; Η απάντηση είναι σε μήκος 60 εκατοστομέτρων και απόσταση 10 εκατοστομέτρων.Μη ρωτήσετε "γιατί", διότι η απάντηση θα παρέπεμπε σε ...ιησουίτικη άλγεβρα! Και μη ρωτήσετε και για τις ασκήσεις και τον τρόπο διεξαγωγής τους στην αυτοσχέδια αυτή μπάρα. άλλωστε, η παρακολούθηση της εκπαιδεύσεως των "Ελλήνων Κενταύρων' δεν υποκαθίσταται με θεωρητικολογούσες "μεθόδους άνευ διδασκάλου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.