Τετάρτη 19 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 12ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 12ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ



    Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 12ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 23η Απριλίου 2023, στην είσοδο του κλιμακοστασίου ανόδου προς το Ηρώδειο Θέατρο (Διονυσίου Αρεοπαγίτου) στις 17.00 μ.μ. και για τον έγκαιρο προϊδεασμό τους, πέραν της γενικής επαναλήψεως του διδαχθέντος περιεχομένου που θα επιχειρηθεί:

Μ Ε Ρ Ο Σ  12ο 

Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΛΗΘΕΙΑ – ΜΗΔΕΝ ΚΑΙ ΠΑΝ

Το Περιεχόμενο του 12ου Μέρους

     To ζενικό «καμίνι» υπό τις σκληρότατες συνθήκες ασκήσεως σε μία από τις τέχνες μέσω των οποίων το απτό όσο και απροσδιόριστο «Ζεν» καλλιεργείται, αναδεικνύει σφυρηλατημένες οντότητες εκ των οποίων η κάθε μία αποτελεί μιαν αστραπή που ξεπηδά από το νέφος της παγκόσμιας Αλήθειας που απαρτίζεται από την ίδια την ζενική ουσία. Αυτή η συλλογική Αλήθεια που αναλύεται στις ατομικότητες που τη συνθέτουν, σε όλους όσους ασκούμεθα στην ζενική ατραπό, μεταστοιχειώνεται στον καθένα από εμάς και παίρνει μύριες μορφές και σχήματα, παράγοντας αμέτρητες συμπεριφορές κι αντιδράσεις στην καθημερινότητά μας. Ωστόσο, όλα τούτα δεν σημαίνουν «τελείωση» ώστε, πλέον, το Ζεν να θεωρείται ως «κατακτηθέν» προκειμένου να μας καθοδηγεί στην καθημερινότητά μας, ακριβώς, διότι η Αλήθεια δεν μας έχει γίνει επιτακτική ανάγκη! Αν, όντως, η παγκόσμια Αλήθεια ήδη μας έχει γίνει επιτακτική ανάγκη, τότε, θα πρέπει να ξαναπάρουμε εξ αρχής την ατραπό της ζενικής σφυρηλασίας και να συνεχίσουμε να ασκούμεθα στην «τέχνη χωρίς τέχνη», να ξαναβιώσουμε τον ρόλο μας ως αρχαρίων μαθητών χωρίς βιασύνη αφήνοντας την ζωή να μας οδηγεί σε μιαν Αλήθεια πέρα από κάθε Αλήθεια, στο ίδιο το μηδέν που είναι και το παν!

Τρίτη 18 Απριλίου 2023

ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

 ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ



     H προσεκτική μελέτη του ανεκτίμητου υλικού που μας δώρισε ο αείμνηστος ευεργέτης μας Χάρης Τσιρέκας αποδίδει σημαντική πληροφόρηση για την λαμπρή Πορτογαλική ιππική παράδοση και τον εθνικό Ίππο της Lusitano με τις πολλές κι ενδιαφέρουσες "γραμμές" εκτροφής του. Σύντομα θα καταφέρουμε να αποδώσουμε μια σταχυολογημένη παρουσίαση των πληροφοριών αυτού του πολύτιμου υλικού το οποίο, από καιρού, αποτελεί ξεχωριστό Βιβλιοστάσιο στην ειδική Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" και, παρά το ότι η δική μας Σχολή δεν καταγίνεται με την δυτική Ιππική, αυτή η σταχυολόγηση έχει σε πολλά να μας βοηθήσει.


Σάββατο 15 Απριλίου 2023

ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙΣ!

 ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ, ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙΣ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙΣ!



     Ετούτες τις ώρες κατά τις οποίες το ένα από τα αμέτρητα θρησκειοφανή πρατήρια ψυχο-σωστικών ελπίδων επανασκηνοθετεί την ενιαύσια φιέστα της θυσίας του ανυπάρκτου προς σταθεροποίηση και διεύρυνση της πελατείας του ώστε να συνεχίζει να την χειραγωγεί και να την εξουσιάζει, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" προετοιμάζει την επικείμενη καταληκτικήν ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του αειμνήστου Γερμανού φιλοσόφου Eugen Herrigel.

     Στη "γειτονιά" μας, μία φράση του μεγάλου Εφεσίου φιλοσόφου Ηρακλείτου του Απαστράπτοντος, γραμμένη από άγνωστο "χέρι" επάνω σε ένα τοίχο, μας υπενθυμίζει να μην μιλάμε, να μην αποκρύπτουμε, αλλά να σημαίνουμε! Κι εμείς, αυτό το τηρούμε ευλαβώς και με την περίσσεια της ευλαβείας που στερούνται οι απανταχού οπαδοί των, πολυάριθμων θρησκειοφανών μορφωμάτων!

     Κι έτσι, με οδηγητή την αρχαία ελληνική ιδιοσυστασία μας, ήδη είμαστε έτοιμοι να σημάνουμε τα ουσιωδέστατα στην καταληκτικήν ημερίδα μιας παρουσιάσεως η οποία επεχειρήθη για πρώτη φορά παγκοσμίως, διήρκεσε επί ένα εξάμηνο και αποδίδει ένα συγγραφικό έργο εκτάσεως 200 σελίδων με όλη την πολύτιμη συμπερασματολογία που αφορά στην καλλιέργεια της ανθρώπινης ψυχής και αποτελεί πολιτιστική συνεισφορά μιας Ομάδος διανοητών οι οποίοι εργάζονται εν σιωπή και αυτοσυγκεντρώσει! Διότι οι ανθρώπινες ψυχές δεν χρειάζονται "σωτηρία", αλλά ανέλιξη!  


Πέμπτη 13 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 12ο και τελευταίο ΜΕΡΟΣ

EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

12ο και τελευταίο ΜΕΡΟΣ




     Την Κυριακή, 23η Απριλίου 2023, στις 17:00 μ.μ. και στην είσοδο του κλιμακοστασίου του Ηρωδείου Θεάτρου (Διονυσίου Αρεοπαγίτου), υπό την σκιά του Ιερού Βράχου, σε ένα εξόχως ενεργειακό σημείο αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην δωδέκατη και τελευταίαν ημερίδα της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022.

     Η τελευταία αυτή ημερίδα δεν θα περιέχει πρακτικό ασκησιολόγιο και για τον λόγον αυτό δεν θα πρέπει όσοι προσέλθουν να φέρουν Τόξα. Θα είναι πολύ σημαντική διότι θα περιλαμβάνει μια περιληπτική σύναψη των όσων θεωρητικών διδάχθηκαν στις έντεκα προηγούμενες ημερίδες και μόνον γι αυτό τον λόγο είναι πολύ ωφέλιμο να την παρακολουθήσουν και όσοι δεν κατάφεραν να παρακολουθήσουν τις ημερίδες που προηγήθηκαν.

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737 και η ενδυμασία Ομάδος ή εντελώς μαύρη αμφίεση χωρίς διακοσμήσεις και επιγραφές.



Η Σελίδα της εκδηλώσεως στο Facebook ΕΔΩ

Δευτέρα 10 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 11ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

11ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη





Το Περιεχόμενο του 11ου Μέρους

Ένα βήμα πριν το τέλος, σ΄ αυτό το υπέροχο μέρος του βιβλίου του ο Eugen Herrigel μας βυθίζει στα πολύ δύσκολα «νερά» της χαρακτηριστικής καμπύλης κατακτήσεως της ουσίας της μεγάλης διδασκαλίας η οποία άγει από την υψηλή αυτοπεποίθηση του ανυποψίαστου αρχαρίου, στην καταβύθιση της αβεβαιότητός του όταν συνειδητοποιεί την άγνοιά του, με την υπερ-ανύψωσή του όταν συνεργασθεί με τον εαυτό του και μετατρέψει την δύναμη σε πνεύμα, προσπερνώντας τον όλεθρο της εκλογικεύσεως των αντιδράσεών του τις οποίες, πλέον, εναποθέτει σε «αυτό» που υπάρχει χωρίς να μπορεί να καθορισθεί και που για λόγους προσδιορισμού και μόνον μπορούμε να το αποκαλέσουμε «Ζεν».

     Με άξονα την αναφορά του στο έργο του Takuan «Η απαθής αντίληψη» το οποίο πραγματεύεται την υπερβατικήν εκπαίδευση του ξιφομάχου, ο Eugen Herrigel υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της απελευθερώσεως του οπλομάχου από την άσκοπη επικέντρωση στην πρόβλεψη των χειρισμών του αντιπάλου και την προσφυγή του στην όξυνση και τον συντονισμό όλων των αισθήσεών του που νοηματοδοτούν «αυτό» που θα του επιτρέψει να προ-αισθάνεται κάθε αντίδραση του αντιπάλου ώστε ο ίδιος να προπορεύεται στον πλέον ενδεδειγμένο, για την περίσταση, χειρισμό που οδηγεί στη νίκη.   

     Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι σ΄ αυτή την διδασκαλία, ο Δάσκαλος δεν προορίζεται να χειραγωγήσει τον μαθητή επάνω στον συγκεκριμένο «δρόμο» αλλά πρέπει να του δείξει τον τρόπο για να πορευθεί επάνω σ΄ αυτόν! 

     Εν κατακλείδι, επισημαίνεται ότι η τελείωση του μαθητή με την βοήθεια της μεγάλης διδασκαλίας η οποία βασίζεται στον συνεχή και μακροχρόνιο διαλογισμό, τον οδηγεί στην αφοβία του θανάτου διότι τον προετοιμάζει ώστε, εκτιμώντας την ζωή, ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να την εγκαταλείψει γαλήνιος και απαθής. Κι αυτό είναι το καταληκτικό σημείο αυτής της διδασκαλίας, να διαμορφώσει έναν  π ο λ ε μ ι σ τ ή  ο οποίος, ενώ απολαμβάνει τη ζωή να μην άγχεται προ του θανάτου και αυτό να μην καυχάται γι αυτό αλλά να το αποδεικνύει δια των έργων και του παραδείγματος των πράξεών του! Για τον λόγον αυτό, κάθε Αίθουσα των Όπλων αποκαλείται «Τόπος Φωτίσεως».



H ημερίδα

     Ασφαλώς και σε ένα μάθημα δεν είναι δυνατή η διδασκαλία της υπερβάσεως του φόβου του θανάτου, ίσως, ούτε καν σε μιαν ολόκληρη ζωή... 

     Όμως, στην παρούσα ημερίδα, συνοψίσαμε τις κύριες πτυχές των όσων διδαχθήκαμε μέχρι τώρα από το βιβλίο του Eugen Herrigel με ένα πρόγραμμα βασισμένο στον εισαγωγικό διαλογισμό, στην επίτευξη αυτοσυγκεντρώσεως, στην αποφυγή του πανικού στόχου, στην χαλάρωση, στην "κίνηση" επί της ατραπού της Τοξοβολίας εξ Επαφής προς βελτίωση της ευστοχίας και, τέλος, στην εξάσκηση της ταχυβολίας.

     Στην σημερινή ημερίδα δόθηκε έμφαση στην εναλλαγή στόχων μιας κι αυτό αποτελεί την βασική συνιστώσας για την αποφυγή πανικού στόχου. Η Τοξοβολία είναι πολεμική τέχνη και στον πόλεμο η εικόνα του στόχου διαφοροποιείται συνεχώς, κάτι το οποίο θα πρέπει να ισχύει και στην Τοξοβολία.

     Έτσι, διαπιστώσαμε ότι απ΄ τον κήπο μας αφαιρέσαμε το ξεραμένο "φύλλο" που λέγεται "πανικός στόχου" ή, ενίοτε και "ανία", διεγείροντας το στοχαστικό ενδιαφέρον των Συνασκουμένων.

     Κι αυτό, εν τέλει, απεδείχθη γονιμότατο, διαπιστώνοντας ότι σήμερα χαρήκαμε τις καλύτερες τοξεύσεις των συμμετεχόντων.

     Ο Δάσκαλος Eugen Herrigel και πάλι μας "έδειξε το μονοπάτι" κι εμείς "πορευτήκαμε" επάνω σ΄ αυτό με την, οικεία μας, σιγουριά του ...υπνοβάτη!

     "Σφυγμομετρηθήκαμε" προσεκτικά για να βαθμονομήσουμε την "καμπύλη" μας σε τούτη την ημερίδα και, πράγματι, εν σμικρώ, την επαληθεύσαμε ακόμη και ως μία "παρένθεση" της δια βίου "καμπύλης" μας.

     Η όλη προσέγγιση έδειξε ότι, δίκην μηχανικής δράσεως, μεταλλάσσει την δύναμη σε πνεύμα και φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

     Η σωστή αφετηρία του διαλογισμού καταλήγει νομοτελειακώς στην επιδιωκτέα απελευθέρωση του ενστίκτου το οποίο, πλέον, δρα χωρίς λογικές ερμηνείες και ...δυναμόμετρα! Και δρα εξίσου για όλους... Όπως εξίσου για όλους, το περιεχόμενο του έργου του Eugen Herrigel συνιστά ευεργεσία!


Σάββατο 8 Απριλίου 2023

ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ" ΤΕΛΙΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ

 ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ 

  "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"






ΤΕΛΙΚΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΥΝΘΕΣΕΩΝ



      Συνεπέστερος της ...συνεπείας και υπερβάτης κάθε προσδοκίας, ο συνθέτης της μουσικής του προετοιμαζόμενου θεατρικού μας έργου Γεώργιος Κοχλιός, σήμερα, μας αιφνιδίασε κατά τον πλέον ευχάριστο τρόπο παραδίδοντάς μας τις τελικές ηχογραφήσεις των πέντε συνθέσεων οι οποίες θα συνοδεύσουν τα σκηνικά δρώμενα.

     Η πορεία της μέχρι τώρα συνεργασίας μας καταγράφεται ενδεικτικώς στα ακόλουθα τρία δημοσιεύματά μας, αλλά το αποτέλεσμα των τελικών ηχογραφήσεων ξεπερνά κάθε προσδοκία!

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/09/blog-post_16.html 

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/10/blog-post_6.html 

https://horsebackarcherygr.blogspot.com/2022/11/blog-post_68.html

     Αυτό που μας παρέδωσε ο ταλαντούχος νεαρός συνθέτης μας μετέφερε, αμέσως, στον χρόνο και στα πρόσωπα, στα ήθη της εποχής και τις συνθήκες της, στην αισθητικήν ατμόσφαιρα του τόπου και κυρίως, στην αγωνία της ελληνικής ψυχής του πρωταγωνιστή και τον "σφυγμό" του!


     Είναι συγκινητικό, μόλις έχεις επιστρέψει από την Φλωρεντία των Μεδίκων, του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, της Αλεσάντρα Σκάλα, να σε "επιστρέφει" σ΄ αυτά ο Γεώργιος Κοχλιός με τις μουσικές δημιουργίες του. 


     Και ιδιαιτέρως συγκινητικό όταν το σκηνοθετικό πλαίσιο εντάσσεται στους κανόνες της αυθεντικής ρεαλιστικής αποδόσεως των αληθειών του σεναρίου με την επιδεικτική περιφρόνηση κάθε συρμώδους ψευτο-μοντερνιάς, ανεξαρτήτως κόστους! 

     Με τις συνθέσεις του Γεωργίου Κοχλιού, αφήσαμε πίσω μας την κατακτημένη από τους Οθωμανούς ελληνική γη και τον λυγμό της από την ταπείνωση της υποδουλώσεως κι ανοίξαμε φτερά για να ξαναβρεθούμε στα στενά της αναγεννησιακής Φλωρεντίας κάνοντάς την ορμητήριό μας.

     Υπό τους ήχους των συνθέσεων αυτών, αφιερώσαμε την πέννα μας στον Βασιλέα Ήλιο, ερωτευτήκαμε μιαν οπτασία της αυλής των Μεδίκων, φορέσαμε τις πανοπλίες μας κι εφιππεύσαμε για να διατηρήσουμε το αξιόμαχό μας και, στο τέλος, πνιγήκαμε σ΄ έναν αγριεμένο ποταμό μια βροχερή νύχτα! Με λίγα λόγια, ο συναρπαστικός Γεώργιος Κοχλιός κατάφερε να ξαναγράψει το σενάριο με νότες, τόσο περιγραφικές, αρμονικές και, κυρίως, πειστικές, ώστε το πεζό σενάριο να δείχνει, πλέον, περιττό, λόγος για τον οποίο του είμεθα ευγνώμονες και, δειγματοληπτικώς, προσφέρουμε στον αναγνώστη μας μια μουσική απόλαυση, πατώντας επάνω στην εικόνα που ακολουθεί: 


Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

 EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 11ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ


     Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 11ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 9η Απριλίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.



Μ Ε Ρ Ο Σ  11ο

Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ

Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΕΩΣ ΣΕ ΠΝΕΥΜΑ

Η ΑΛΗΘΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ

Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ


Το Περιεχόμενο του 11ου Μέρους

     Ένα βήμα πριν το τέλος, σ΄ αυτό το υπέροχο μέρος του βιβλίου του ο Eugen Herrigel μας βυθίζει στα πολύ δύσκολα «νερά» της χαρακτηριστικής καμπύλης κατακτήσεως της ουσίας της μεγάλης διδασκαλίας η οποία άγει από την υψηλή αυτοπεποίθηση του ανυποψίαστου αρχαρίου, στην καταβύθιση της αβεβαιότητός του όταν συνειδητοποιεί την άγνοιά του, με την υπερ-ανύψωσή του όταν συνεργασθεί με τον εαυτό του και μετατρέψει την δύναμη σε πνεύμα, προσπερνώντας τον όλεθρο της εκλογικεύσεως των αντιδράσεών του τις οποίες, πλέον, εναποθέτει σε «αυτό» που υπάρχει χωρίς να μπορεί να καθορισθεί και που για λόγους προσδιορισμού και μόνον μπορούμε να το αποκαλέσουμε «Ζεν».

     Με άξονα την αναφορά του στο έργο του Takuan «Η απαθής αντίληψη» το οποίο πραγματεύεται την υπερβατικήν εκπαίδευση του ξιφομάχου, ο Eugen Herrigel υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της απελευθερώσεως του οπλομάχου από την άσκοπη επικέντρωση στην πρόβλεψη των χειρισμών του αντιπάλου και την προσφυγή του στην όξυνση και τον συντονισμό όλων των αισθήσεών του που νοηματοδοτούν «αυτό» που θα του επιτρέψει να προ-αισθάνεται κάθε αντίδραση του αντιπάλου ώστε ο ίδιος να προπορεύεται στον πλέον ενδεδειγμένο, για την περίσταση, χειρισμό που οδηγεί στη νίκη.   

     Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι σ΄ αυτή την διδασκαλία, ο Δάσκαλος δεν προορίζεται να χειραγωγήσει τον μαθητή επάνω στον συγκεκριμένο «δρόμο» αλλά πρέπει να του δείξει τον τρόπο για να πορευθεί επάνω σ΄ αυτόν! 

     Εν κατακλείδι, επισημαίνεται ότι η τελείωση του μαθητή με την βοήθεια της μεγάλης διδασκαλίας η οποία βασίζεται στον συνεχή και μακροχρόνιο διαλογισμό, τον οδηγεί στην αφοβία του θανάτου διότι τον προετοιμάζει ώστε, εκτιμώντας την ζωή, ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση να την εγκαταλείψει γαλήνιος και απαθής. Κι αυτό είναι το καταληκτικό σημείο αυτής της διδασκαλίας, να διαμορφώσει έναν  π ο λ ε μ ι σ τ ή  ο οποίος, ενώ απολαμβάνει τη ζωή να μην άγχεται προ του θανάτου και αυτό να μην καυχάται γι αυτό αλλά να το αποδεικνύει δια των έργων και του παραδείγματος των πράξεών του! Για τον λόγον αυτό, κάθε Αίθουσα των Όπλων αποκαλείται «Τόπος Φωτίσεως».