Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΓΓΥΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

    Όταν ο υπερρεαλιστής ποιητής Jacques Prévert έγραφε "Les Feuilles Mortes" δεν θα μπορούσε να φαντασθεί ότι η φωνή του Yves Montand θα μπορούσε να το ψιθυρίσει στην αυλή των "Ελλήνων Κενταύρων", κατά την διάρκεια μιας χειμωνιάτικης εκπαιδευτικής ημερίδος, εκεί που τα Τόξα "ηχούσαν" ανάμεσα στα νεκρά φύλλα γύρω από τα δενδρύλλια που σε λίγους μήνες θα γίνουν bonsai.

     Αλλά, ο περιβάλλων ...ρομαντισμός δεν μείωσε διόλου τον δυναμισμό μιας συνασκήσεως η οποία χαρακτηρίσθηκε από την τόξευση πολλών βελών, την διόρθωση πολλών υστερήσεων (με πρώτες εκείνες του ίδιου του Εκπαιδευτή), την διείσδυση σε πολλούς τομείς της Τοξοβολίας και την εξαγωγή αρκετών γόνιμων συμπερασμάτων.

     Στην χρονική κορύφωση μιας μεθοδεύσεως που μας θέλει κλειδαμπαρωμένους στα γκουλάγκ του Σολζενίτσιν, χαρήκαμε ακόμη μιαν εμπειρία που αποτελεί ένα "βήμα" προς τα εμπρός. 

     Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σήμερα μετρήσαμε τις, προς αποκατάσταση, ελλείψεις μας κι επειδή θα ήταν αδύνατον να τις "θεραπεύσουμε" όλες, επιλέξαμε τις κυριότερες εξ αυτών ώστε να τις διορθώσουμε.

     Η έμφασή μας ήταν η προτεραιότητα στην ανάπτυξη του ενστίκτου και φάνηκε ότι καταφέραμε να διανύσουμε ένα ικανό "μήκος δρόμου" μιας και το αποτέλεσμα ήταν ενθαρρυντικό, επιβεβαιώνοντας και πάλι ότι η ομαδική άσκηση, η συνάσκηση, είναι ο ιδανικότερος τρόπος αυτοβελτιώσεως όπου διδασκόμεθα από τον αντικατοπτρισμό μας στον "άλλο" με ένα πολλαπλασίως αυξημένο παιδευτικό αποτέλεσμα.

     Καθ΄ όλη την διάρκεια της σημερινής ημερίδος ήταν εμφανής η συνεχής ευεργετική αλληλεπίδραση των δύο Συνασκουμένων που κατέληγε σε ένα αρμονικό ομόζυγο αποτέλεσμα.

     Πράγματι, η γαλήνια "πλοήγηση" στα "κύματα" της ενστικτώδους Τοξοβολίας προσφέρει στον εκπαιδευόμενο μιαν "άλλην" αίσθηση προσεγγίσεως του κόσμου που οδηγεί σε υπέροχες "απανεμιές" τις οποίες, όσοι τυχεροί, απολαμβάνουμε.

     Και τούτες οι "στιγμές"  είναι το ίδιο ωφέλιμες για όλους, είναι "στιγμές" που εξισώνουν όλους τους συντελεστές της Γραμμής Βολής σε ένα "κοινό" αποτέλεσμα δυναμικό όσο και αρμονικό.

     Σήμερα δώσαμε έμφαση και στη διδασκαλία της πρώτης φάσεως της Στάσεως του Τόξου με μία ανάλυση των "καρέ" που την συνθέτουν.

     Τονίσθηκε η σημαντικότητα της ενάρξεώς της στην επίτευξη της "στροφορμής" που άγει όποιον την επιχειρεί στην ανάπτυξη της εκρηκτικότητος που επιτυγχάνεται με την ολοκλήρωσή της και μιλήσαμε γι αυτά τα πρώτα, πολύτιμα, εκατοστά κινήσεως του ποδιού, αμέσως μετά την αρχική ακροστασία.

     Το εφιπποτοξοτικό αντικείμενο, όμως, αναδεικνύει πτυχές χαρακτήρων «αναγλυφοποιώντας» τις στην επιφάνεια των προσωπικοτήτων και σήμερα μια ευστοχότατη ερώτηση της Αγλαίας απεκάλυψε έναν χαρακτήρα πραγματικά προοριζόμενο προς τις θετικές επιστήμες, λόγος άλλωστε που ερμηνεύει τις πανεπιστημιακές της σπουδές στον οικονομικό κλάδο και την υπηρεσία της ως διευθυντικού τραπεζικού στελέχους. 

      Σήμερα, λοιπόν, η Αγλαία ρώτησε: «Μα, η Στάση του Τόξου δεν καταναλώνει χρόνο ο οποίος είναι κρίσιμος σε μία πραγματική μάχη;» Και η ερώτηση είναι ολόσωστη, με γνώμονα την ανθρωποκεντρικώς εκλογικευμένη ερμηνεία των πραγμάτων, πριν η ίδια η Φύση μας απαντήσει ότι ο χρόνος όταν παραμένει στο πλαίσιο της φυσικής ερμηνείας αποτελεί μιαν αντικειμενικότητα ενώ περιπίπτει σε υποκειμενικότητα όταν αποτελεί μία ανθρωποκατασκεύαστη μονάδα μετρήσεως όπως εν προκειμένω όπου, η Στάση του Τόξου αποτιμάται σε κάποια επιπλέον δευτερόλεπτα για τον Τοξότη ο οποίος εμπλέκεται σε μία πραγματικήν αναμέτρηση. 

     Παρά ταύτα, εκείνο που βαραίνει στη περίπτωση του μαχητή δεν είναι το εξωτερικό χρονόμετρο αλλά το "εσωτερικό" το οποίο, συχνά, …καταργείται προς χάρη του αποτελεσματικώς μάχεσθαι. Διότι δεν έχει σημασία να τοξεύσεις ένα βέλος σε χρόνο dt όσο το να τοξεύσεις ένα βέλος επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα, ανεξαρτητοποιούμενος από φυσικούς περιορισμούς όπως διδάσκουν οι πολεμικές τέχνες και. ίσως, κατά προτίμηση, σε τάχιστο χρόνο ή και εκτός αυτού, όταν επικεντρώνεσαι στην βέβαιη εξουδετέρωση του αντιπάλου. 

     Και, αξίζει να σημειωθεί ότι η Στάση του Τόξου η οποία αυξάνει την εκρηκτικότητα του Τοξότη περιλαμβάνεται στις φόρμες μιας Σχολής με μεγάλη Παράδοση την οποία αγνοεί η Δύση και δεν είναι άλλη από την αρχαία Ινδική Τοξοβολία «Dhanurvidya» [धनुर्विद्या], μια τέχνη η οποία έχει συμπεριλάβει στο περιεχόμενό της πολλά στοιχεία από μία από τις αρχαιότερες πολεμικές τέχνες που διαμορφώθηκε στην περιοχή Kerala των Ινδιών, την  Kalarippayattu, [शिरयन् वज्रमुट्ठी युद्ध शास्त्र] η οποία δίνει μεγάλη έμφαση στην Στάση του Τόξου, όπως αυτή, τελικώς, ονομάσθηκε στην τέχνη του Σαολίν Κουνγκ Φου.

     Κι όταν ολοκληρώσαμε την σημερινή μας ημερίδα, η επιστροφή μας στο απέραντο δημοκρατικό γκουλάγκ μας βρήκε να το περιφρονούμε μαζύ με όλες τις συνθέτουσες παραμέτρους του (πολιτικούς, γιατρούς, δεσμοφύλακες κλπ παράγοντες ανελευθερίας) ανακαλύπτοντας ότι, πάνω απ΄ όλα, το εφιπποτοξοτικό μας αντικείμενο παραμένει η δική μας εγγύηση ελευθερίας με όσα μπορεί να μας προσφέρει!

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

 ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"



     Η οπτική αντίληψη στο επίκεντρο της προπονητικής παρατηρήσεως και βελτιώσεως των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".

    Ένας τομέας με απεραντοσύνη ερευνητικών οριζόντων που δεν θα ήταν δυνατόν να μείνουν ανεξερεύνητοι από τον διορατικότατο επικεφαλής των Κερκυραίων Κενταύρων, Συνασκούμενο Χριστόφορο Κασφίκη.

     Παρά τις απαγορεύσεις που γονατίζουν εκείνους που σκύβουν για ν'  ανεβούν στη ράχη τους οι δυνάστες, φαίνεται ότι, όσοι "ζωντανοί", διανύουμε μιαν ιδανική περίοδο ιδιωφελείας κατά τρόπον συννομότατο και διόλου ..."συνωμοτικότατο" μιας και η εννόηση της αβέλτερης περιρρέουσας πραγματικότητος δεν χρήζει "συνωμοσιολογίας"  όταν είναι επαισθητότατη η ...συνωμοσιοπραξία των δυναστών!

     Κι έτσι θα συνεχίσουμε ακάθεκτοι τις Προπονήσεις μας επιδιώκοντας την βελτίωση εαυτών και ...αλλήλων, όπου γης, Κενταύρων, αφήνοντας τους ..."αποδέλοιπους" να χαρούν ό,τι, οι ίδιοι, επέλεξαν! 

ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΑΣ!

ΝΑ ΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΑΣ!


    Το ανεκτίμητο, προ διετίας, δώρημα του επικεφαλής των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας", Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη το οποίο ευγενώς προσέφερε προς την Βιβλιοθήκη των "Ελλήνων Κενταύρων" και δεν είναι άλλο από το βιβλίο "ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ" παραμένει πάντα ένα από τα εγχειρίδια διδασκαλίας διαχρονικών αληθειών για όλους μας, ιδιαιτέρως κατά τις ημέρες πάνδημης παρακμής που υφιστάμεθα υπαιτιότητι των αναξίων εξουσιαστών της χώρας!

     Και σήμερα, ένα από τα κεφάλαιά του αναδεικνύεται σε vade mecum όλων των "Ελλήνων Κενταύρων", μια σοφή παραίνεση τακτικής στην οποία υποχρεούμεθα να πειθαρχήσει ολόκληρη η Ομάδα μας, προκειμένου να επιβιώσουμε ως Μέλη της.

     Καιρός, λοιπόν, να δείξουμε το "σπαθί" μας, την επιμονή μας στο εφιπποτοξοτικό αντικείμενο το οποίο μας διατηρεί υγιείς και οξυγονωμένους, αυτό που μας διασυνδέει ως μία άθραυστη δέσμη η οποία θα αντέξει αλώβητη τη μάνητα των ανατροπών που κοντοζυγώνει... 



ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

Η Ελληνική Ομάδα Έφιππης Τοξοβολίας "Έλληνες Κένταυροι", έχει την καταγωγή της στον Οργανισμό "KASSAI" με Δάσκαλο τον ίδιο τον παγκόσμιο Πρωταθλητή Kassai Lajos,  λειτουργεί από το 2005 με μηδενικό δείκτη ατυχημάτων, είναι Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Έφιππης Τοξοβολίας (W.H.A.F.) και έχει τιμηθεί με δύο πρώτα παγκόσμια βραβεία και πολλές διακρίσεις.

Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" δεν εισπράττει χρήματα και, βεβαίως και η Τοξοβολία προσφέρεται ΔΩΡΕΑΝ στους μαθητές μας, ενώ τους παρέχονται και Τόξα (κατασκευής "KASSAI").

Η Ομάδα των "Ελλήνων Κενταύρων" παρέχει στα Μέλη της μια πολυσχιδή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση η οποία αποβλέπει στη δόμηση χρηστών και δυνατών χαρακτήρων!

Οι τακτικές Προπονήσεις διεξάγονται στους Αμπελοκήπους (κέντρο) και την πρόσβαση στον προπονητικό χώρο εξυπηρετεί η μπλε γραμμή του μετρό, στάση "Αμπελόκηποι".

Aνεξαρτήτως του περιορισμένου του χώρου, μπορούμε όλοι να προπονούμεθα κατόπιν συνεννοήσεως στο 6977764737 ορίζοντας, όπως καθένας ευκαιρεί, ημερομηνία και ώρα, τουλάχιστον 24 ώρες πριν. Αυτό επιτρέπει τον καλύτερο συνδυασμό Συνασκουμένων με την καλύτερη σχεδίαση προπονητικού προγράμματος.

Πλην των νεοπροσερχομένων, όλοι υποχρεούνται να αποδέχονται το Καταστατικό της "Ελληνικής Εφιπποτοξοτικής Εταιρείας", τον Κανονισμό Λειτουργίας της Ομάδος, να φέρουν την προβλεπόμενη αμφίεση των "Ελλήνων Κενταύρων" και να τηρούν τις οδηγίες των Εκπαιδευτών. 

ΡΑΦΑΕΛΟ ΜΑΦΦΕΙ & ΠΑΟΛΟ ΚΟΡΤΕΖΕ


ΡΑΦΑΕΛΟ ΜΑΦΦΕΙ & ΠΑΟΛΟ ΚΟΡΤΕΖΕ
ΣΚΗΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΥΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ

[AΠΟ ΤΗΝ ΣΧΟΛΗ ΙΠΠΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ"]



     Μία «τίμια» θεατρική παράσταση, κατά την «σχεδίασή» της, δεν επιτρέπεται να διαχωρίζει τους σκηνικούς χαρακτήρες της σε «βασικούς» και «δευτερεύοντες» διότι η πλήρης απόδοση μιας ρεαλιστικής πραγματικότητος (κι αυτό σημαίνει «τιμιότητα») προϋποθέτει την επακριβή αναπαραστατικότητα όλων των λεπτομερειών που συνθέτουν κάθε σκηνική παρουσία.


     Επιδιώκοντας, λοιπόν, την «τιμιότητα» στον «ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗ» αναδιφήσαμε στην πραγματικήν υπόσταση των χαρακτήρων των δύο φίλων του, του Ραφαέλο και του Πάολο, οι οποίοι εμφανίζονται στην τέταρτη και τελευταία σκηνή ως καθοριστικές «πινελιές» του οριστικού «αντίο» στον πρωταγωνιστή.


     Με μια πολύ πρόχειρη «ματιά» θα μπορούσε κανείς να υποκύψει στο λάθος να θεωρήσει αυτούς τους δύο χαρακτήρες ως «δεύτερους», ίσως-ίσως και ως … «κομπάρσους» κι όμως…


     Ο Ραφαέλο κι ο Πάολο στον «ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΟΥΛΛΟ ΤΑΡΧΑΝΙΩΤΗ» δεν είναι απλώς συμπρωταγωνιστές ενσαρκώνοντας το παρελθόν του «απερχόμενου» πρωταγωνιστή, αλλά συμβολίζουν και το ίδιο του το μέλλον, προσωποποιώντας αυτό που ο Μιχαήλ Μάρουλλος Ταρχανιώτης αφήνει πίσω του ώστε, κάποτε, να πραγματωθεί το όραμά του για την ανίδρυση της Ελληνικής Πατρίδος για την οποία ο ίδιος αγωνίστηκε με το σπαθί και την πέννα του!


     Ο συγγραφέας του έργου συνόψισε με λακωνικότατο λόγο το μήνυμα! Οι δυο φίλοι υπογραμμίζουν την σημασία της παραδόσεως (θεοί) επισημαίνουν την αξία της ορθής εκτιμήσεως της καταστάσεως (καταιγίδα) και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου εστιαζόμενοι στην αξία της νηφαλιότητος για τον πολεμιστή, σ΄ αυτό, ακριβώς, που επισημαίνουν όλοι οι θεωρητικοί του πολέμου σ΄ αυτόν που θέλει να νικήσει σε μια πολεμικήν αναμέτρηση! Από την πλευρά του, ο πρωταγωνιστής, προτάσσει τον ηρωικό παρορμητισμό του και …ο νοών νοείτω .


     Εξ αυτών και ο σκηνοθέτης και ο σκηνογράφος δεσμεύονται να συστρατευθούν στις «συντεταγμένες» της αλληγορίας των χαρακτήρων και της αλήθειας τους.


     Και το ερώτημα αναδύεται: Πως, αλήθεια, θα μπορούσαν να εμφανίζονται τότε, στο δεύτερο ήμισυ του 15ου αιώνος οι δύο φίλοι του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, ο Ραφαέλο και ο Πάολο; Ποια μεθύστερη εικονοπλασία θα απέδιδε καλύτερα την όλην εμφάνιση αυτών των δύο ζωτικών στοιχείων της παραστάσεως;  
   

     Αχανές «τοπίο» η ιταλική ανδρική ένδυση και υπόδηση του 15ου αιώνος, με μία τεράστια ποικιλία σχεδιάσεων ενδυμάτων, υποδημάτων αλλά και παρελκομένων και με την υφαντουργία της χώρας να παράγει ανεξάντλητες ποιότητες υφασμάτων για τα «υψηλότατα» γούστα της ιταλικής κοινωνίας με τις πάμπολλες απαιτήσεις.


     Βεβαίως, μιλάμε για μια κοινωνία με ανεπτυγμένην αισθητική, στο χρονικό επίκεντρο της ευρωπαϊκής Αναγεννήσεως. Παραλλήλως, θα πρέπει να διατηρήσουμε και την ευθυγράμμισή μας με την αλληγορία του σεναρίου. Και, ιδού το αποτέλεσμα της δικής μας σκηνογραφικής εκδοχής, συμβουλευόμενοι πάντοτε το «ευαγγέλιο» εκ της Βιβλιοθήκης των «Ελλήνων Κενταύρων» υπό τον τίτλο «Kostümkunde» του Hermann Weiss (Stuttgart, 1872), του οποίου το κείμενο των 510 σελίδων αλλά και οι 900 ξυλογραφίες του F. Weiss απαντούν σε κάθε ερώτημα σχετικό με την ένδυση, υπόδηση, κομμώσεις κλπ των 14ου-16ου ευρωπαικών αιώνων.  


     Και κάπου εδώ «ανταμώνουμε» με την εικόνα του Ραφαέλο Μαφφέι, του ενός από τους δύο φίλους του πρωταγωνιστή, ενός χαρακτήρος με έντονο συναίσθημα.


     Εσωτερικό ένδυμα και εξωτερικός ανάρριχτος χιτώνας, με υποδήματα που, πια, δεν έχουν τις μακρές και δύσχρηστες προεκτάσεις προς τα εμπρός όπως στους προηγούμενους αιώνες αλλά με τις χαρακτηριστικές σχισμές εμπρός και πλάγια.


     Μια ενδυμασία που ταιριάζει με την ατμόσφαιρα και τις καιρικές συνθήκες της ανταριασμένης νύχτας της τελευταίας σκηνής του έργου.


     Όσο, για την σκηνογραφική εμφάνιση του Πάολο Κορτέζε, του δεύτερου φίλου του Μιχαήλ Μαρούλλου Ταρχανιώτη, αυτού που δείχνει περισσότερο υποψιασμένος για το πνεύμα του πολεμιστή και συμβουλεύει ανάλογα τον πρωταγωνιστή ώστε να αναθεωρήσει την αναχώρησή του συνιστώντας του νηφαλιότητα;


     Η σκηνογραφική εικόνα αυτού του χαρακτήρος αναδύθηκε μπροστά μας μέσα από τις σελίδες ενός σπουδαίου βιβλίου των αρχών του 20ού αιώνος γραμμένου από τον μεγάλο Arthur de Gobineau ο οποίος, πέραν του μνημειώδους δοκιμίου του «Περί της ανισότητος των Φυλών» συνέγραψε και την «Αναγέννηση» υπό μορφή μιας σειράς ιστορικών σκηνών με άξονα κάποιες σημαντικές προσωπικότητες εκείνης της περιόδου.


     Στη σημερινή «Ελλάδα» (εντός πολλών εισαγωγικών) στην οποία η παιδεία έχει καταρρακωθεί και έχει απογυμνωθεί ακόμη και η, άλλοτε, «Εθνική Βιβλιοθήκη» της με τα πολύτιμα βιβλία της να έχουν αρπαχτεί από τα ιστορικά βιβλιοστάσιά της και να φέρονται ως … «μεταφερθέντα» σε …ιδιωτικό ίδρυμα, ευτυχώς η Βιβλιοθήκη των «Ελλήνων Κενταύρων» με τα σημαντικά περιεχόμενά της μπορεί ακόμη να υποστηρίζει το πολιτιστικό έργο της Ομάδος μας καθιστώντας μας «αυτόνομους» σε ό,τι αφορά στην άντληση στοιχείων.


     Έτσι, ο τόμος «Die Renaissance» τον οποίο ο Κόμης Arthur de Gobineau εξέδωσε το 1912 από τις εκδόσεις «Im Insel» της Λειψίας, μας απεκάλυψε τον …σκηνογραφημένο Πάολο Κορτέζε.


     Με ένα ένδυμα άνετο για μάχη και κάθε είδους χειρωνακτική εργασία, μεταφέρει έναν ιστό επάνω στον οποίο είναι στερεωμένη μία υφασμάτινη αλληγορία με τρία χρώματα: Άσπρο, μαύρο και ερυθρό, τα πραγματικά Ελληνικά εθνικά χρώματα όπως και ο Ρήγας Βελενστινλής είχε επιλέξει για την Ελληνική σημαία.  Και στην δική μας σκηνική εκδοχή του Πάολο Κορτέζε, αυτός ακριβώς ο ιστός με ό,τι φέρει επάνω του υποδηλώνει την Ελληνική Πατρίδα της οποίας χρέος ανιδρύσεως φέρουν στους ώμους της τα παιδιά της.


     Όμως, αυτός ο ιστός είναι γεμάτος συμβολισμούς! Στην κορυφή του ένα πραγματικό κρανίο ζώου συμβολίζει την αναγκαιότητα κατανικήσεως της κτηνωδίας της οποίας είμαστε ακούσιοι ή εκούσιοι φορείς, μολυσμένοι από την παρακμή αιώνων!


     Και το παμπάλαιο όσο και  τεράστιο, σκουριασμένο καρφί που στερεώνει το κρανίο υπαινίσσεται την βαθιά και αδιάσειστη γνώση δια της οποία κατανικάται κι εξουδετερώνεται η προχειρότητα της σκέψεως, μία γνώση η οποία βασίζεται στην ισχύ της τεκμηριωμένης αλήθειας («Εθνικόν το αληθές») του κάθε συλλογισμού μας που θα μας οδηγήσει στην υλοποίηση του ιερού αντικειμενικού σκοπού!  


     Δύο ακόμη υπαινικτικά στοιχεία βρίσκονται στην κορυφή του ιστού, κάτω από το μακάβριο κρανίο. Ένα κομμάτι αλυσιδωτού θώρακος και μία «ιππουρίδα».


     Στο σταυροδρόμι της απέραντης Ευρασίας (ιππουρίς) η Ελλάδα έχει την ανάγκη της περιφρουρήσεως (αλυσιδωτός) των δικαίων της από τα ίδια τα παιδιά της. 


     Και αυτός ο ιδιαίτερος ιστός, με όλους τους συμβολισμούς του δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο ιστός της σημαίας των «Ελλήνων Κενταύρων» η οποία κοσμεί την έδρα της Ομάδος μας.  


Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ


ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ 

  Το παρόν αναδημοσιεύεται από το Ιστολόγιο των "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΧΑΛΚΙΔΟΣ"

με ευγνώμονες ευχαριστίες προς τον πονήσαντα επιστήμονα.


    Η τοξοβολία αποτελεί ένα μοναδικό είδος αθλήματος με πανάρχαιες καταβολές, τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι άρρηκτα συνυφασμένα με τη πολεμική τέχνη και τη φιλοσοφία. Στην ουσία πρόκειται περί της αρμονικής σύζευξης σώματος και πνεύματος, καθώς και της αποτελεσματικής επικοινωνίας αυτών των δυο με το οπτικό και κινητικό μας σύστημα.

    Αρχικά, σε μια προσπάθεια να εξηγηθούν οι θετικές επιδράσεις της εκμάθησης της τοξοβολίας, στην ψυχική υγεία και τη ποιότητα ζωής γενικότερα, κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί η σύνδεση της με την ενσυνειδητότητα (Mindfulness), η οποία λογίζεται πλέον ως επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση στην επιστήμη της ψυχολογίας. Η συστηματική προπόνηση του ασκούμενου, μέσω της αυτόεπίγνωσης (Self awareness), προάγει την ενσυνειδητότητα, δηλαδή την ικανότητα να καθοδηγείται η σκέψη στο παρόν, χωρίς να αποσπάται από εξωτερικά ερεθίσματα (Utami & Koentjoro, 2018).

     Ειδικότερα, η νοητική άσκηση της εστίασης της προσοχής σε ένα σημείο, και σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καλλιεργεί την αυτοπειθαρχία, την συγκέντρωση, την εγκράτεια, την χαλιναγώγηση των παρορμήσεων και την ίδια την προσωπικότητα (Dabas, Singh & Sharma, 2014), στοιχεία απαραίτητα για την αντιμετώπιση στρεσσογόνων γεγονότων στη καθημερινή ζωή. Οι επιδράσεις στην φυσιολογία και των αλλαγών που συντελούνται στον εγκέφαλο με την συνεχή άσκηση, αποτυπώνονται μέσω νευροαπεικονιστικών μεθόδων, όπως των λειτουργικών μαγνητικών τομογράφων (fmri), σε αναρίθμητες πειραματικές μελέτες. Στο ερώτημα του ‘τι βλέπουμε’, ‘τι είναι αυτό που ο εγκέφαλος μας αποφασίζει να δούμε’, και το ‘πως αυτός δίνει εντολή στο σώμα να δράσει και να αντιδράσει’, συνιστά μια πολύπλοκη και σύνθετη διεργασία.

     Συγκεκριμένα, σε έρευνα μεταξύ ατόμων που αθλούνταν τακτικά και σε άλλους που είχαν ξεκινήσει αργότερα την εκμάθηση της τοξοβολίας, παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές όσον αφορά στα νευρωνικά τους δίκτυα. Στη διαδικασία προσομοίωσης του πειράματος και κατά τη στιγμή του υπολογισμού της στόχευσης, οι πιο πεπειραμένοι αθλητές, έδειξαν αυξημένη νευρωνική δραστηριότητα σε περισσότερες εγκεφαλικές περιοχές, προεξαρχουσών, (διαμέσου του ραχιαίου μονοπατιού - Dorsal pathway), της βρεγματικής και ινιακής περιοχής, οι οποίες είναι επιφορτισμένες με την επεξεργασία των χωροταξικών πληροφοριών και της οπτική αντίληψης αντίστοιχα. Τα ευρήματα αποδεικνύουν πως η συστηματική άσκηση, ενισχύει τη συναπτογένεση όπως και την ταχύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των εκτελεστικών λειτουργιών του προμετωπιαίου φλοιού, με την οπίσθια ινιακή περιοχή και τον οπτικό φλοιό, άρα και την βελτιωμένη αντίληψη του σώματος, σε σχέση με το χώρο (φυσικό περιβάλλον), δηλαδή την πλήρη εναρμόνιση κίνησης και αίσθησης (Kim et. Al, 2014).

     Σε ακόμη μια μελέτη η οποία συνέκρινε την ενεργοποίηση εγκεφαλικών περιοχών σε διαδικασία προσομοίωσης στόχευσης μεταξύ τριών ομάδων , των πιο κορυφαίων σε ικανότητα, πεπειραμένων και αρχάριων αθλητών, παρατηρήθηκε εμφανώς μεγαλύτερη νευρωνική δραστηριότητα της 1η; ομάδας στον προκινητικό φλοιό και στην παρεγκεφαλίδα η οποία συμμετέχει στην ισορροπία και τον κινητικό συντονισμό. Αξιοσημείωτο δε είναι το γεγονός πως στην ίδια ομάδα οι μετωπιαίες επιτελικές λειτουργίες εκτελούντο σε ένα πιο αυτόματο επίπεδο σε σχέση με τους υπόλοιπους, πράγμα το οποίο αποδεικνύει και τον ταχύτερο χρόνο οπτικής απόκρισης με τον στόχο. (Callan & Naito, 2014).

     Τα παραπάνω ερευνητικά στοιχεία όπως και πληθώρα πορισμάτων από την βιβλιογραφία, αναμφίβολα επεξηγούν ότι η ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων που μονάχα η εκμάθηση της τοξοβολίας μπορεί να προσφέρει, συγκροτούν αυτό που αποκαλούμε ‘ένστικτο’. Τα συστατικά του οποίου, εμείς αποκλειστικά καλλιεργούμε και χρησιμοποιούμε ευρύτερα στην καθημερινότητα μας.

     Συμπερασματικά, τα οφέλη από την εκμάθηση της τοξοβολίας είναι πάρα πολλά, οι δυνατότητες εφαρμογής της σε ποικίλα πλαίσια επίσης, αφήνει ενθαρρυντικά μηνύματα για το μέλλον. Επιπλέον, συνιστά ένα ανεκμετάλλευτο και συνάμα ελπιδοφόρο πεδίο στρατηγικών παρέμβασης για την συνολικότερη προαγωγή της υγείας σε ενήλικες ανεξαρτήτου ηλικίας, καθώς οι γνωστικές διεργασίες και η σωματική δραστηριότητα, αλληλεπιδρούν με τις ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση και επομένως αύξηση των κινήτρων για ζωή (Hoagland, 2017).












Μπασδέκης Λυκούργος 

Τελειόφοιτος φοιτητής Ψυχολογίας

του Βρετανικού πανεπιστημίου University of East London

και φίλος της ομάδος των Ελλήνων Κενταύρων Χαλκίδος


                                                                     ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Kim, W., Chang, Y., Kim, J., Seo, J., Ryu, K., Lee, E., … Janelle, C. M. (2014). An fMRI Study of Differences in Brain Activity Among Elite, Expert, and Novice Archers at the Moment of Optimal Aiming. Cognitive And Behavioral Neurology, 27(4), 173–182. https://doi.org/10.1097/wnn.0000000000000042

Utami, R.P. & Koentjoro, (2018). Mindfulness in Relation to the Meaning of Life of Jemparingan (Mataraman traditional Archery) in the Perspective of Kawruh Jiwa Ki Ageng Suryomentaram. International Journal of Environmental and Science Education, 13(6), 551-557

Hoagland, D. Q. (2017). Archery exercise to promote successful aging through physical activity among baby boomers. ProQuest Dissertations and Theses, 10254348

Callan, D. E., & Naito, E. (2014). Neural Processes Distinguishing Elite from Expert and Novice Athletes. Cognitive And Behavioral Neurology, 27(4), 183–188. https://doi.org/10.1097/wnn.0000000000000043

Dabas, A., Singh, L., & P. Sharma, D. D. (2014). A Personality Assessment of Top Eight Interuniversity Male Archers for Various Divisions of Bow in India. IOSR Journal of Sports and Physical Education, 1(3), 31–32. https://doi.org/10.9790/6737-0133132

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


    Μεγάλο επίτευγμα να καταφέρνεις να παραμένεις ανέγγιχτος από την ανοησία της αγέλης η οποία πασχίζει να επιτύχει πανικόβλητη μιαν ανοσία από κατά φαντασία ...μολιερικά "νοσήματα" που την θέλουν κλινήρη κι ελεγχόμενη. Κι οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας", όπως κι όλοι οι "Έλληνες Κένταυροι" το καταφέρνουμε άνετα κινούμενοι επί της ατραπού του εφιπποτοξτικού αντικειμένου μας!

     Πολλαπλασίως περισσότερες οι δραστηριότητές μας αυτό τον καιρό που όλοι παραμένουν έγκλειστοι κι αδρανείς, πάντοτε υπό τους κανόνες του "εχθρού του λαού" τους οποίους ακυρώνουμε δια της νομιμότητος, οι Προπονήσεις μας όχι μόνον συνεχίζονται κανονικά αλλά και πολύ περισσότερες από τις μέχρι τώρα προβλεπόμενες, κάτι που παρατηρείται και στην Κοιλάδα των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας".

     Έτσι, διατηρούμε δι εαυτούς σταθερά τα οφέλη της οξυγονώσεως ώστε να μην εκχωρούμε εαυτούς στην χορεία των ...covidiots, προτιμώντας την φυσικήν άσκηση αντί των παρά φύσει φαρμάκων!

     Με το ιαπωνικό ιδεόγραμμα της αρμονίας, ο επικεφαλής του Παραρτήματος, Συνασκούμενος Χριστόφορος Κασφίκης συνοψίζει το προπονητικό περιεχόμενο της τελευταίας εκπαιδευτικής ημερίδος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας.

     Και, πράγματι, την αρμονία στην τεχνική, υφ' οιανδήποτε στάση τοξεύσεως, ανέδειξε το οπτικοακουστικό υλικό αυτής της Προπονήσεως.

     Για άλλη μια φορά, όλοι οι "Έλληνες Κένταυροι" θαυμάζουμε την προπονητική πρωτοβουλία του επικεφαλής του Παραρτήματος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" Συνασκουμένου Χριστόφορου Κασφίκη να εμπνέεται από την μακρινή Ανατολή την σχεδίαση της εκπαιδεύσεως των μαθητών του, παρατηρώντας την πρόοδο των τελευταίων να αναδεικνύονται ...πρώτοι σε ένα αντικείμενο τόσο σημαντικό για την ψυχοπνευματική ισορροπία του Ανθρώπου, μακράν "κατά φαντασίαν πανδημιών" οι οποίες καταδιώκουν φοβικούς μικρόνοες και μόνον!