Postojnska jama:
ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ POSTOJNA
ΤΗΣ ΣΛΟΒΕΝΙΑΣ
Postojnska jama:
ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ POSTOJNA
ΤΗΣ ΣΛΟΒΕΝΙΑΣ
PLITVIčKA JEZERA:
Η ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΣΤΗΝ
ΙΠΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Oι παραδοσιακές τέχνες και δραστηριότητες κατά την αναβίωσή τους στην σύγχρονη εποχή αντιμετωπίζουν ένα σοβαρότατο εμπόδιο που δεν είναι άλλο από την γενική αλλοίωση των περιβαλλουσών συνθηκών, μια αλλοίωση που παρεμποδίζει την επίτευξη της πραγματικής "φυσιογνωμίας" του ακριβούς "λίκνου" μέσα στο οποίο, κάποτε, αναπτύσσονταν αυτές οι παραδοσιακές τέχνες και δραστηριότητες.
Επί παραδείγματι, είναι γνωστό ότι στην μάχη του Ελλησπόντου, ο Ευμένης με το Ιππικό του και μόνον, νίκησε τη στρατιά του Κρατερού χωρίς την συμμετοχή του Πεζικού, όμως, σε ποιο φ υ σ ι κ ό π ε ρ ι β ά λ λ ο ν διεξήχθη η αναμέτρηση αυτή, σε ποιο φυσικό περιβάλλον πολέμησαν οι Ιππείς του Ευμένη, σε ποιο φυσικό περιβάλλον εκπαιδεύθηκαν να ιππεύουν και να μάχονται οι Ιππείς του Ευμένη ώστε να καταλήξουν στο νικηφόρο αποτέλεσμα; Kαι, κατ΄ επέκταση, σε ποιο φυσικό περιβάλλον σ ή μ ε ρ α θα πρέπει να εκπαιδεύεται ένας πολεμιστής Ιππέας ώστε να προσεγγίσει τις δεξιότητες ενός ομοτέχνου του εκείνης της εποχής, όταν είναι γνωστή η σημερινή εξαλλαγή της φυσιογνωμίας του πλανήτη με την οικοπεδοποίηση της επιφανείας του από κοινωνίες οι οποίες υποτάσσονται σε αδήριτες ανάγκες μαζικής στεγάσεως και, ούτως ειπείν, "ευημερίας", εφημέρων, υλικών κριτηρίων;
Η κατανόηση, λοιπόν, της "φυσιογνωμίας" της φυσικής μορφολογίας του περιβάλλοντος είναι βασική παράμετρος για την αναστατική αναπαράσταση των συνθηκών που θα πρέπει να αναπαραχθούν για να ενθέσουν, μέσα σε αυτές, την σύγχρονη εκπαίδευση ενός αναβιωτή που θα επιχειρήσει να ξαναζωντανέψει τις δεξιότητες των προκατόχων του. Κι αυτή η κατανόηση αποτελεί μία από τις προσφορές μιας στοχευμένης εξορμήσεως σε έναν σύγχρονο προορισμό ο οποίος συνοψίζει την αλήθεια εκείνων των παλιών περιβαλλοντικών συνθηκών που εξακολουθούν να υπάρχουν στην εποχή μας. Έτσι και για μας, η τελευταία εξόρμησή μας στην Κροατία μας βοήθησε να καταλάβουμε το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινήθηκαν και πολέμησαν οι Έλληνες Στρατιώτες της Δύσεως διερχόμενοι είτε από τις παράκτιες διαδρομές τους των Δαλματικών ακτών, είτε από τις πλέον "ηπειρωτικές" πορείες τους των οποίων τα φυσικά περιβάλλοντα δεν είχαν καμία σχέση με την σημερινή τους εικόνα των διανοιγμένων αυτοκινητοδρόμων, των μεγάλων πεδίων των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, της αστυφιλικής πολεοδομίας κλπ.
Περιέχει 16 φυσικές λίμνες οι οποίες διεμορφώθησαν κατά το πέρασμα χιλιάδων ετών και βρίσκονται σε ανισοϋψή επίπεδα, συνδεόμενες με καταρράκτες. Στην δεκαετία του 2010 εμφανίζονται ακόμη δύο λίμνες ως αποτέλεσμα ανθρώπινης δραστηριότητος και υποδεέστερου φυσικού κάλλους και χαμηλότερης καθαρότητος του υδάτινου περιεχομένου τους, αλλά αυτές οι σχετικοί οδηγοί αποφεύγουν να τις αναφέρουν. Σε αυτές τις λίμνες βρίσκεται και η πηγή του ποταμού Korana. Αυτές οι λίμνες βρίσκονται ανάμεσα στα βουνά Mala Kapela στα δυτικά και Plješivica στα ανατολικά, καταμεσής του Δειναρικού ορεινού όγκου.
Σ' αυτό τον δρυμό έχουν καταμετρηθεί 1146 είδη χλωρίδος με δένδρα που ξεπερνούν το ύψος των 50 μέτρων και διάμετρο κορμού μεγαλύτερη των 140 εκτμ, ενώ εντοπίζεται και μία πολύ μεγάλη ποικιλία πανίδος που περιλαμβάνει έντομα, πτηνά, ψάρια, αμφίβια, ερπετά, θηλαστικά κ.ά,, από σαλαμάνδρες, αγριόγατες, λύγκες, λύκους, οχιές κερασφόρες, αλεπούδες, ελάφια, αγριόχοιρους, μέχρι και πολλές καφέ αρκούδες!
Εκπαιδευόμενοι, ταξιδεύοντας και μελετώντας, στην Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" αποκτήσαμε μια τεχνογνωσία η οποία μας επιτρέπει να προσαρμόζουμε το εκπαιδευτικό μας πλαίσιο σε συνθήκες προσομοιώσεως Πολέμου, γενόμενοι υπερήφανοι για το επίπεδο εκπαιδεύσεως των μαθητών μας οι οποίοι, όλοι και χωρίς κανένα απολύτως "δυσάρεστο" κατάφεραν να αποκτήσουν δεξιότητες πραγματικών πολεμιστών και σε ελάχιστα, κατά κανόνα μαθήματα!
"Μεταφέροντας" τις δυσκολίες του πραγματικού φυσικού περιβάλλοντος στο γαλήνιο πεδίο του Ιππευτηρίου με την βοήθεια "τεχνασμάτων" αναλογικής μιμήσεως δυσκολιών, αναδείξαμε υποδειγματικούς Ιππείς, πάντοτε σεβόμενοι τον Ίππο!
Και, επεκτείνοντας αυτές τις μιμήσεις δυσκολίας και στην εκπαίδευση των Ίππων μας, ανεδείξαμε 102 σχολικούς Ίππους σε άριστους Δασκάλους, πολεμικής πλέον, Ιππασίας, ατρόμητους ενώπιον κάθε αιφνιδιασμού!
Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" επιδιώκει την διαμόρφωση των καλύτερων, δυνατόν, συνθηκών εκπαιδεύσεως των μαθητών της και όσα προανεφέρθησαν αποτελούν έναν σοβαρό "κόμβο" προσοχής και μελέτης ώστε οι δικοί μας Ιππείς, Εφιπποτοξότες κλπ να προσομοιάζουν στους παλαιούς πολεμιστές ομολόγους τους. Και δεν επιτρέπουμε να μας περνά απαρατήρητη καμία παράμετρος αληθούς αναβιώσεως της πολεμικής τέχνης μας διότι οι επιπτώσεις μιας τέτοιας παραλείψεως θα παραμένει εμφανής στην ποιότητα του εκπαιδευτικού αποτελέσματός μας, κάτι που επ΄ ουδενί συγχωρούμε. Και το ταξίδι μας στη Κροατική Plitvička Jezera ήταν ακόμη ένα "λιθαράκι" προς την σωστή κατεύθυνση της βαθύτερης εκτιμήσεως της σημασίας του φυσικού περιβάλλοντος στην ιππικήν εκπαίδευση της Σχολής μας ώστε, να την συνυπολογίσουμε ακόμη προσεκτικότερα στην σχεδίαση των μελλοντικών προγραμμάτων μας.
O MYΘΟΣ
ΕΠΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Κάποτε ακούσαμε έναν μαθητή της Σχολής μας να λέει: "Αρκεί να μην χαθεί ο μύθος!" Ο μαθητής αυτός δεν ήταν ούτε εγγράμματος, ούτε ιδιαιτέρως επιδέξιος, αλλά αγαπούσε πολύ τις γάτες και η επίγνωση των αδυναμιών του τον έκανε να βασίζεται στο ένστικτό του και να το αναπτύσσει όπως ακριβώς το αναπτύσσουν και οι γάτες, με αποτέλεσμα να είχε υποψιασθεί αρκετά για την σημασία και την αξία της "Πύλης εισόδου" σε μία πολεμική τέχνη που δεν είναι άλλη από τον μύθο, αυτό που θα πρέπει κάθε Σχολή πολεμικών τεχνών να αναγνωρίζει ως εκείνο το οποίο, αν και ανύπαρκτο, θα πρέπει να πραγματώσει! Και ο μαθητής μας Σπύρος έχασε τον "μύθο" (καλώς ή κακώς, εκείνος θα απαντήσει...) οι υπόλοιποι, όμως, τον "ζούμε" ολοζώντανο μπροστά μας, καθώς τον αναβιώνουμε στην καθημερινότητα των δράσεών μας, μια από τις οποίες και το τελευταίο "Οδοιπορικό" στο Δαλματικό πέρασμα των Ελλήνων Στρατιωτών της Δύσεως που λίγες μέρες πριν επιχειρήσαμε διατρέχοντας έξι χώρες και πολλές εποχές πίσω...
Οκτώ μερόνυχτα μας ακολουθούσε άγρυπνη η μεγάλη σκιά του τυχερού μας δράκου, ξεναγώντας μας στα χνάρια εκείνων που άφησαν πίσω τους μιαν εποποιία που κατέγραψε και παρουσίασε ο αείμνηστος Μεσαιωνολόγος Κωνσταντίνος Σάθας στο έργο του "Έλληνες Στρατιώται εν τη Δύσει".
Κι όταν αυτή η "σκιά" μας περπάτησε στο ...πράσινο λημέρι της, στη Λιουμπλιάνα μας έφτασε μέχρι τα άδυτα του σπηλαίου της (Postojna) αλλά απέφυγε να μας ξεναγήσει στο παρακείμενο κάστρο της Predjama, υποσχόμενη να μας το δείξει στην επόμενη εξόρμησή μας.
Ο δικός μας μύθος, λοιπόν, περιέχει ...δράκο κι ας αφεθούμε στην επική περιπέτεια του βασιλείου της φαντασίας για να μη χάσουμε ούτε τον μύθο, ούτε τον δράκο, ούτε και την καβαφικήν Αλεξάνδρεια! Κι ας τα αναζητήσουμε εδώ, στον 38ο παράλληλο, αλλά και σε όλο το πλανητικό σύστημα, ακυρώνοντας τους περιορισμούς των συνόρων και διευρύνοντας την κοσμοθέασή μας αφού, αυτή, θα είναι το εφόδιό μας για την συνέχιση του ατομικού μας αστρικού κύκλου!
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ
Ο Συνασκούμενος Κωνσταντίνος Εμμανουηλίδης, τον οποίον και ευχαριστούμε, μελετώντας πολύ περισσότερους κι ενδιαφέροντες τομείς Τοξοβολίας, ενετόπισε μιαν έγκυρην, ιστορική, πηγή πληροφοριών αναφορικώς με το Ιαπωνικό Kyudo και, ευγενώς, μας ενημερώνει για την συμπερίληψή της στην ενότητα των χρήσιμων pdf που διαθέτουμε προς μελέτη.
ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΣΣΥΡΙΑΚΟΥ ΤΟΞΟΥ
Ενώ διανύουμε τις τελευταίες ώρες και αυτού του θέρους, με την ανοηταίνουσα Ανθρωπότητα να κλυδωνίζεται στο χείλος του Γ' Παγκοσμίου Πολέμου στο οποίο την σύρουν και πάλι οι ίδιοι μεγάλοι ένοχοι του προηγουμένου πολέμου που γενοκτονούν ατιμωρητί περιδεείς κοινωνίες οι οποίες παρακολουθούν άπραγες τον αφανισμό τους, οι "Έλληνες Κένταυροι" επιστρέφουμε εκεί απ΄ όπου ποτέ δεν ...φύγαμε, στην δράση της Σχολής μας. Και ο Περικλής Τελιορίδης μας περιμένει στην είσοδο με το νέο έργο τέχνης του ανά χείρας, για να μας μυήσει στην χρήση του πρώτου Ασσυριακού Τόξου που κατάφερε να ανακατασκευάσει επί τη βάσει των πληροφοριών, αρχαίων αναγλύφων παραστάσεων!
"Πλήρως λειτουργικό χειροποίητο αντίγραφο του τόξου που απεικονίζεται σε αρχαία ασσυριακά ανάγλυφα, κυρίως σε απεικονίσεις του αυτοκράτορα Ασσουρμπανιπάλ, ηγεμόνα της νεο-Ασσυριακής Αυτοκρατορίας (669–631 π.Χ.). Αυτό το κομμάτι είναι ένας φόρος τιμής σε ένα χαμένο σχέδιο, αναδημιουργημένο σχολαστικά για τους λάτρεις των αρχαίων όπλων.
H σύνδεση της χορδής είναι πιθανώς παρόμοια με τις σκυθικές παραδόσεις.