Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024

ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΝΤΡΑΠΟΥΝ ...ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ!

 ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΝΤΡΑΠΟΥΝ 

...ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ!



     Κοροϊδεύοντας εαυτούς και αλλήλους, οι γνωστοί ομοσπονδιακοί καρεκλοπαράγοντες που δεν ξεχωρίζουν την ουρά από τα αφτιά του Ίππου, αναρτούν ταμπέλες περί "ΔΙΕΘΝΩΝ" αγώνων Ιππικής Αντοχής στους οποίους, όμως, ΚΑΝΕΝΑΣ(!) ΞΕΝΟΣ ΑΘΛΗΤΗΣ ΔΕΝ ΜΕΤΕΧΕΙ! 

     Θα μιλούσαμε για άγνοια γλώσσας, για απαιδευσία αλλά πως, στην ευχή, αποκτήθηκαν εκείνα τα ...πανεπιστημιακά πτυχία; Mε τον "κρίνο" ή με ...φακελλάκι; Και δε βρέθηκε ένας σοβαρός εκεί "μέσα" να εγκαλέσει στη τάξη τον "επιγραφοποιό" εξηγώντας του την σημασία του "διεθνούς", ειδικώς, όταν δεν μετέχει ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ ΑΘΛΗΤΗΣ;

     Tέλος πάντων, ας αφήσουμε τους ταμπελάριους να παραπλανούν αφελείς με ιππική ...παραπληροφόρηση κι ας κατανοήσουμε εκείνους που απορούν περί του όρου "διεθνής", περιμένοντας απάντηση... 

     Ας θυμηθούμε μόνον την ευγενή και ανιδιοτελή μορφή του κορυφαίου Έλληνος Ιππιατρού, Ιππολόγου, Αρχαιολόγου-Παλαιοανθρωπολόγου κλπ κλπ Θεοδώρου Γ. Αντίκα (επισήμου Ιππιατρού της F.E.I. και Ιδρυτή του Γαλλικού Poney Club) o οποίος, προ πολλών χρόνων, μετέφρασε και προσέφερε στην "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" τους Κανονισμούς της Ιππικής Αντοχής χωρίς να δεχθεί ούτε ένα "ευχαριστώ", ούτε την παραμικρή αναγνώριση όταν διεθνώς η επιστημονική αλλά και ιππική κοινότητα υπεκλίνετο μπροστά του!  Ας θυμηθούμε ότι για τον μοναδικό αυτόν Έλληνα επιστήμονα η "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας" που στελεχώνεται από ευνοουμένους κομματικών κατεστημένων, ουδέποτε απέδωσε τα οφειλόμενα, αντιθέτως δε, "παγίδευσε" την ολυμπιονίκη θυγατέρα του (Χάιντι Αντικατζίδη) που τερμάτισε πρώτη στην κατηγορία των Γυναικών στους Ολυμπιακούς της Αυστραλίας, της κατέστρεψε την διεθνή αθλητική καριέρα κουβαλώντας την στην Ελλάδα, δήθεν για να αναλάβει την Ιππικήν Εκπαίδευση και τελικώς την ξέχασε στα ..."αζήτητα", αναγκάζοντάς την να δουλέψει ως ...τζόκεϋ στον Ιππόδρομο, ενώ στα γραφεία παραμένουν καλοπληρωμένοι "ημέτεροι" που δεν έχουν πλησιάσει ούτε καν ...ιππάριο, ενώ, η "Ιππική Εκπαίδευση" στην Ελλάδα παραμένει "άγνωστη λέξη", όπως και το "διεθνείς αγώνες"!

     Πολλοί έχουν να ντραπούν για πολλά... Εδώ είμαστε να τους τα θυμίζουμε! Ωστόσο, εδώ, μπορείτε να μελετήσετε την μετάφραση εκ του Γαλλικού των Κανόνων Ιππικής Αντοχής που προσέφερε ευγενώς ο  αείμνηστος Θεόδωρος Γ. Αντίκας στην αγνώμονα "Ελληνική Ομοσπονδία Ιππασίας".  

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΗΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

 Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΗΣ ΕΦΙΠΠΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ



     Μετά την "άρση του ναρκοπεδίου" του "φόβου", διανοίγεται μπροστά μας η εικόνα των δύο, πλήρως, εναρμονισμένων τετραγώνων στα οποία εγγράφονται τα δύο αντίστοιχα "μονοπάτια"  της Έφιππης Τοξοβολίας: Το "ε σ ω τ ε ρ ι κ ό  μονοπάτι" το οποίο εκπροσωπείται από την Τοξοβολία και το "ε ξ ω τ ε ρ ι κ ό  μονοπάτι" το οποίο εκπροσωπείται από την Ιππασία

Leon Battista Alberti

     Τα δύο, λοιπόν, "τετράγωνα", του Τόξου και του Ίππου τα κατανοούμε περισσότερο ως αρχιτεκτονικές προσεγγίσεις του αναγεννησιακού αρχιτέκτονος, φιλοσόφου και κρυπτογράφου Leon Battista Alberti (1404-1472).

     Ο Leon Battista Alberti, λοιπόν, όταν σχεδίασε την δυτική πρόσοψη του ναού Santa Maria Novella (Φλωρεντία) την ενέγραψε ολόκληρη σε ένα τέλειο τετράγωνο, ενώ, επίσης σε ένα τέλειο τετράγωνο ενέγραψε τον άνω όροφο και το αέτωμα, όπως το ίδιο έκανε και για την κάτω πρόσοψη.

Filippo di ser Brunellesco di Lippo Lapi

     Για τους αναγεννησιακούς αρχιτέκτονες και, εν γένει καλλιτέχνες, "ωραίο" ήταν η προσήλωση στην αρμονία των αναλογιών, κάτι, που όπως πίστευαν αποτελούσε το "μυστικό" των αρχαίων οι οποίοι το απεδείκνυαν μαθηματικώς. Και επικεφαλής, όλων αυτών, ο μεγάλος Φλωρεντινός αρχιτέκτονας Filippo di ser Brunellesco di Lippo Lapi, γνωστός και ως Filippo Brunelleschi (1377 – 1446), μύστης της αρχαίας ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής, ο οποίος ήταν και αυτός που δίδαξε στον Leon Battista Alberti την αρμονία των αναλογιών.

     Mετά από όλα τα παραπάνω απομένει να δούμε ότι και στην αρχέγονη πολεμική τέχνη της Έφιππης Τοξοβολίας ισχύουν, ευθέως αναλόγως, οι ίδιοι αναγεννησιακοί "αρχιτεκτονικοί" κανόνες οι οποίοι οδηγούν τον Εφιπποτοξότη στο ίδιο αρμονικό αποτέλεσμα. Άλλωστε, η Αρχιτεκτονική ως μητέρα των τεχνών εντοπίζεται σε κάθε μορφή Τέχνης και διέπει με τους νόμους της όλες τις άλλες! 

     Ο σωστός, λοιπόν, Εκπαιδευτής Έφιππης Τοξοβολίας, κρατά κατά νου τον αρχαίο, κλασικό, κανόνα της αρμονίας των αναλογιών και βάσει αυτού αναπτύσσει την εκπαιδευτική τακτική του τόσο επί του πεδίου της Τοξοβολίας όσο και επ΄ αυτού της Ιππασίας, όταν εκπαιδεύει. Κι έτσι μπορεί η όλη εκπαίδευση στην Έφιππη Τοξοβολία να  καταλήγει σε μία ασφαλή ισορροπία η οποία αποτελεί τον παρονομαστή τελειότητος αυτής της πολεμικής τέχνης. Όλα αυτά τα μαθαίνουμε στην διδασκαλία Ιππευτηρίου της Σχολής μας όχι με δασκαλίστικες θεωρητικολογίες αλλά με την ιππική δράση μας η οποία δεν έχει ως αντικειμενικό σκοπό της την, απλή, καλπαστική τοποθέτηση ενός βέλους στον στόχο αλλά την ίδια την καλλιέργεια του Εφιπποτοξότη.

Ο ΦΟΒΟΣ, ΜΕΤΑΞΥ ANDREI TARKOVSKY ΚΑΙ JIDDU KRISHNAMURTI

 Ο ΦΟΒΟΣ, 

ΜΕΤΑΞΥ 

ANDREI TARKOVSKY 

ΚΑΙ 

JIDDU KRISHNAMURTI



     Όταν ο Andrei Tarkovsky  παρουσίαζε την "Αποκάλυψη" μέσα στον καθεδρικό ναό του Ιωάννη στο Λονδίνο, διαφωνούσε σε ένα πολύ κρίσιμο σημείο με τον Jiddu Krishnamurti: Ενώ ο Ινδός φιλόσοφος στην ομιλία του "Φόβος και Χρόνος" επέμενε στην ύπαρξη του φόβου στο συνειδητό, στο υποσυνείδητο, αλλά και στο ασυνείδητο του Ανθρώπου, αντιθέτως, ο Ρώσος σκηνοθέτης αναφωνούσε ότι "ο Άνθρωπος γεννήθηκε ελεύθερος και χωρίς φόβο"! Υπαρκτός, λοιπόν, ή ανύπαρκτος, ο φόβος; Eνώ η δημοκρατία αποτελεί η ίδια ένα αδιέξοδο, η Φιλοσοφία δεν έχει αδιέξοδα διότι η σοφία συνεπικουρείται από την τέκμαρση η οποία, εν προκειμένω, επικαλείται τον συμπεριφορισμό ο οποίος καταδεικνύει, εκ του συμπεριφορικού αποτελέσματος, την ύπαρξη ή μη του φόβου όταν ο μη φοβούμενος (γενναίος) αποφεύγει τεκμήρια ανασφαλούς συμπεριφοράς, τουναντίον προς τον φοβούμενο (δειλό) ο οποίος επιδεικνύει τεκμήρια ανασφαλούς συμπεριφοράς. Εν ολίγοις...

...Ο γενναίος δεν επιτίθεται, δεν επιδιώκει να πλήξει, αλλά διεκδικεί τα δίκαιά του με γαλήνη και αυτοκυριαρχία ενώ απαντά με την αναγκαία και μόνον σφοδρότητα σε κάθε επίθεση. Αντιθέτως, ο δειλός, επιτίθεται υπό το κράτος του φοβικού πανικού του, ανάστατος και χωρίς αυτοέλεγχο, με αποτέλεσμα να προσφέρεται ως βέβαιος ηττημένος σε μία αναμέτρηση με τον ψύχραιμο και αυτοκυρίαρχο αντίπαλο.

     Το "τι" σημαίνουν όλα τα παραπάνω για μία Σχολή πολεμικών τεχνών όπως αυτή των "Ελλήνων Κενταύρων" είναι τόσο αυτονόητο ώστε να μη χρειάζεται περαιτέρω αναλύσεως... Το πόσο σημαντικό είναι για εμάς να μην εξισωθούμε ποτέ με τους υπόλοιπους κατακριτέους, είναι εκ των ουκ άνευ και το πόσο πρωτεύον είναι να μην αποτελέσουμε ποτέ μέρος του προβλήματος είναι αδιαπραγμάτευτο. Τώρα, το "πώς" θα είναι κατορθωτό να πορευθούμε επ΄ ευθείας, είναι και γνωστό και ..."μονόδρομος": Ας μην επιτρέψουμε ποτέ στο συρμώδες "δικαιωματιστικό εγώ" μας να τρώσει την υπαρξιακή μας "ασπίδα" η οποία ονομάζεται ν η φ α λ ι ό τ η τ α!  Διότι, μόνον ως νηφάλιοι μπορούμε να αποφασίσουμε και να δράσουμε νικηφόρα!

ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΑΣ

 ΠΡΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΑΣ



      Κατόπιν ενημερώσεώς μας εκ του Σταύλου στον οποίον ιππεύουμε για την αλματώδη άνοδο του κόστους τροφής των Ίππων που μας χορηγεί με αποτέλεσμα, πλέον, η "μπάλα" του χόρτου από 3.50 ευρώ να έχει ανέλθει στα 7.50 ευρώ, αυξάνεται και το κόστος ωριαίας χρήσεως των Ίππων που μας χορηγεί από 20 ευρώ που ίσχυε μέχρι σήμερα σε 25 ευρώ. Η αθλιότητα της χρεωκοπημένης δημοκρατίας, ευλόγως, μεταφέρεται όχι μόνον στις "πλάτες" των ηλιθίων ενόχων που την επιλέγουν, αλλά και σε όλους τους υπόλοιπους Πολίτες που την υφίστανται παρά το ότι την εμπτύουν, όπως εμείς! 

     Η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων" η οποία εκ της ιδρύσεώς της ουδέποτε εισέπραξε χρήματα από τους μαθητές της και ποτέ δεν θα εισπράξει, είναι υποχρεωμένη να σεβαστεί τις ανάγκες διατροφής των σχολικών μας Ίππων και να τις στηρίξει, αποδεχόμενη την λογική αύξηση του κόστους ωριαίας χρήσεώς τους ως ανωτέρω.

Εφιπποτοξοτικά!

Αριστοτέλης.

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2024

"ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ"

 "ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΘΗΝΑΣ"



     Ο ανακατασκευαστής του αρχαίου Ελληνικού Τόξου Περικλής Τελειορίδης, με το τελευταίο, εξαιρετικό, βίντεό του μας εισάγει στα "ενδότερα" της τεχνικής και του εργαστηρίου του "Ήφαιστος". Τεκμήριο Ελληνικής Αισθητικής και το Τόξο και η παρουσίασή του, δικαιώνεται στα χέρια ενός συγχρόνου συνεχιστή αρχαίων Παραδόσεων ο οποίος, έστω ως εξαίρεση ενός πικρού κανόνος, υπογραμμίζει την εν σπέρματι συνέχεια των Ελλήνων μέσα στον αδυσώπητο χρόνο του αφανισμού μας!

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΠΑΝΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

 ΕΠΑΝΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 



     Όχι, τα μαλλιά μας δεν σηκώθηκαν όρθια από την θέα των ...ερπετών, αλλά από το δροσερό αεράκι του Ιππευτηρίου μακράν του οποίου κάθε ημέρα είναι μια χαμένη ημέρα!

     "Πρεμιέρα" για την ΙΖ' Προπονητική Περίοδο των "Ελλήνων Κενταύρων" και μια ωραιότατη, εντελώς απρόσμενη, εκπαιδευτική εμπειρία μας επανέταξε στον ...φυσικό μας χώρο, ανάμεσα σε έναν επιβήτορα, έναν εκτομία και μια νεαρή Αμαζόνα 18, μόλις, ετών, αλλά από βρέφος εν μέσω Ίππων.

     Μαζύ μας και ο Σκηνοθέτης και Εκδότης, φίλτατος, Παναγιώτης Γλυνός στου οποίου την κάμερα οφείλουμε την αποτύπωση των ωραίων φωτογραφιών της σημερινής ημέρας, ξαναρχίζοντας τον κύκλο των μαθημάτων μας! 


Η ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΛΗΣΕΩΣ

 Η ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΛΗΣΕΩΣ


ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΛΕΝΤΖΗΣ

Πρωταθλητής Κωπηλασίας, Πανεπιστημιακός Φοιτητής

     Πρωταθλητής του απαιτητικότατου αθλήματος της Κωπηλασίας και νυν φοιτητής αμερικανικού Πανεπιστημίου, ο νεαρός Σπυρίδων Καλέντζης ασκείται και, κυρίως, σ κ έ π τ ε τ α ι, σκέπτεται και μας δωρίζει σοφά συμπεράσματα για την ομαδικότητα της Αθλήσεως την οποία βιώνει ο ίδιος μέσα στην κωπηλατική λέμβο του αλλά και στη ζωή! Eίναι αυτός που συνεχίζει μια μακρά οικογενειακή Παράδοση πολεμιστών - διανοουμένων η οποία, ανά τους αιώνες, τεκμηριώνει το αναμφισβήτητο κύρος της κληρονομικότητος!


     "Δια νέου πηγάζει τα κρείττω" θα λέγαμε τελικώς, εισχωρώντας στην σκέψη του νεαρού Σπυρίδωνος Καλέντζη ο οποίος τιμά την Οικογένειά του και τον Προπονητή - Πατέρα του, όπως τιμά και τον Αθλητισμό!