Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023

EUGEN HERRIGEL "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 9ο ΜΕΡΟΣ

 EUGEN HERRIGEL 

"ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 

9ο ΜΕΡΟΣ



     Την Κυριακή, 26η Φεβρουαρίου 2023, στις 16:00 μ.μ. και στην έδρα της Ομάδος, καλούνται τα Μέλη των «Ελλήνων Κενταύρων» στην ένατην ημερίδα διδασκαλίας της αναλύσεως του έργου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, το οποίο εντάσσεται στον κύκλο των, υποχρεωτικής παρακολουθήσεως, μαθημάτων για όλους τους μαθητές μας, όπως έχει αναγγελθεί από 22ας Ιουνίου 2022.

     Την ανάλυση του έργου θα υλοποιήσει ο Ιδρυτής των "Ελλήνων Κενταύρων" Εφιπποτοξότης Αριστοτέλης Ηρ. Καλέντζης.

     Όσοι ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την ένατη, δ ω ρ ε ά ν, ημερίδα θα πρέπει να έχουν μαζύ τους τρία ατομικά βέλη και, εάν διαθέτουν, Τόξο, διαφορετικά, Τόξο χορηγεί και η Σχολή μας, διότι δεν θα πρόκειται περί απλής διαλέξεως, αλλά θα συνοδεύεται με πρακτικήν εφαρμογή προκειμένου να κατανοηθεί πλήρως το περιεχόμενο της θεωρητικής εισηγήσεως. 

     Η διδασκαλία του σχετικού υποχρεωτικού μαθήματος δεν εξαντλείται κατ΄ αυτή την ημερίδα και όσοι ενδιαφέρονται να ιππεύσουν στην Σχολή των Αθηνών θα πρέπει να παρακολουθήσουν όχι μόνον αυτήν αλλά και τις υπόλοιπες (δωρεάν, όπως πάντοτε) με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία και θα υπάρξουν εγκαίρως ανακοινώσεις για την διεξαγωγή τους.

     Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η έγκαιρη αναγγελία προσελεύσεώς σας στο τ. 6977764737, τρία ατομικά βέλη και η ενδυμασία Ομάδος ή εντελώς μαύρη αμφίεση χωρίς διακοσμήσεις και επιγραφές.


Σελίδα Εκδηλώσεως Facebook ΕΔΩ

EUGEN HERRIGEL ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ 8ο ΜΕΡΟΣ

  EUGEN HERRIGEL

ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ

8ο ΜΕΡΟΣ

Από τον Ιδρυτή των "Ελλήνων Κενταύρων"

Εφιπποτοξότην Αριστοτέλην Ηρακλέους Καλέντζη



Το Περιεχόμενο του 8ου Μέρους

     Επίμονος και βασανιστικός ο Eugen Herrigel, σ΄ αυτό το μέρος του συγγράματός του, μας κρατά καθηλωμένους στην ουσία της μεγάλης διδασκαλίας που δεν είναι άλλη από τις σταθερές παραμέτρους της επιμονής στην υπέρβαση του «εγώ» με διαρκή προσήλωση σε μιαν επαναλαμβανόμενη ασκητική τελετουργία η οποία απαιτεί πλήρην αυτοσυγκέντρωση, κενότητα νου και δεν γνωρίζει «χρονόμετρα». Και την επίδραση του χρόνου μας την δίνει με το καλύτερο παράδειγμα, μιλώντας μας για την αντίδραση ενός φύλλου μπαμπού που δέχεται πάνω του το χιόνι με απάθεια και αδράνεια μέχρις ότου το βάρος του χιονιού το κάνει να υποχωρεί αφήνοντας το χιόνι να γλιστρήσει από πάνω του χωρίς καμιά επενέργεια! Ναι αυτή είναι η υπέρβαση του «εγώ» κι ο απαιτούμενος χρόνος για την επίτευξή της, Η ίδια η επιπροστιθέμενη πίεση από την επαύξηση του βάρους του χιονιού θα αποτινάξει το χιόνι, η ίδια η επιπροστιθέμενη πίεση από την επαύξηση της προσπαθείας υπερβάσεως του «εγώ» θα τοξεύσει το βέλος χωρίς την επενέργεια του Τοξότη! Κάθε βιασύνη θα σκοτώσει την επιτυχία της υπερβάσεως του «εγώ» και της τοξεύσεως! Ο χρόνος, εν προκειμένω, είναι πλήρως αδιάφορος και στόχος είναι το ίδιο το «εγώ» το οποίο δεν θα πρέπει να εμφανίζεται πουθενά όταν «αυτό» (το βέλος) «τοξεύεται»! Κι αυτό μπορεί να οδηγήσει τον εξασκούμενο σε ανία, απώλεια διαθέσεως για επίτευξη επιτυχίας, όμως, εκεί όπου υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για το γνωστικό αντικείμενο, εκεί ο εξασκούμενος θα επιμείνει και θα κατακτήσει το γέρας της επιτυχίας, άλλως θα παραιτηθεί και θα αποσυρθεί επικυρώνοντας, πρωτίστως, την έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος και, δευτερευόντως, ίσως και την έλλειψη ικανοτήτων.

     Αλλά, ποιο είναι το ακριβές ζητούμενο, το «δια ταύτα» όπως ο ανυπόμονος «δυτικός» αναγνώστης θα απαιτούσε να πληροφορηθεί; Ο Eugen Herrigel προέβλεψε και γι αυτόν…

     …Η επιδιωκόμενη ζενική τόξευση είναι αυτή κατά την οποία, όπως την παρατηρεί ο εξωτερικός θεατής, η άφεση της χορδής δεν συνεπιφέρει κραδασμό του σώματος του Τοξότη! Ταυτοχρόνως, ο ίδιος ο Τοξότης εισπνέει και εκπνέει αβιάστως με αδιατάρακτην αυτοσυγκέντρωση και σταθερούς καρδιακούς παλμούς! Έτσι, ο Τοξότης περνά στην επόμενη βολή, έτοιμος και για κάθε περαιτέρω σωστή πράξη, ή το σημαντικότερο, κάθε περαιτέρω σωστή απραξία στην καθημερινότητά του. Μιαν απραξία η οποία συνεισφέρει τα μέγιστα στην ψυχικήν αταραξία η οποία είναι και η απώτατη επιδίωξη του Ζεν!     

     Επιμένει, όμως, ο συγγραφέας και μας "αιχμαλωτίζει" διδακτικότατα στον κόμβο, τον άρρηκτο δεσμό, της αξιοπρεπείας της σχέσεώς μας με τον Δάσκαλο και την διαγραφή κάθε προθέσεως εξαπατήσεώς του με τεχνάσματα που η αδυναμία μας μπορεί να επινοήσει. "Δίκης οφθαλμός ος τα πανθ΄ ορά" είναι το "μάτι" του Δασκάλου για τον Γερμανό Φιλόσοφο και αδύνατη η αποφυγή από την σαρωτική παρατήρησή του... Πίσω από το "βλέπειν" ένα διαπεραστικό "αντιλαμβάνεσθαι" ..."ψαύει" την απειρία του μαθητή, αποκαλύπτοντας κάθε πονηριά, κάθε τέχνασμα παρακάμψεως της ουσίας της διδασκαλίας.

     Σμίλη «αναγλύφων» αναμνήσεων το παραπάνω απότμημα μας επανέφερε ολοζώντανες εικόνες ατόμων στη δική μας Σχολή που διασταυρώθηκαν στο «δρόμο» μας με την μάσκα του «μαθητή» αλλά με πραγματικό πρόσωπο επιδειξία που, απλώς, επιδιώκει να αναδειχθεί ισότιμος του επαίοντος χωρίς όμως να κοπιάσει και να αντιμετωπίσει άξια την πρόκληση της πληρώσεως της αγνοίας με ιδρώτα. Σ΄ αυτή την Σχολή που δεν έχει Δάσκαλο αφού, αυτός, διδάσκει από μακριά, υπήρξαν επισκέπτες που θέλησαν να φτάσουν τον μακρινό Δάσκαλο εξαπατώντας εαυτούς και προσπαθώντας να στήσουν σκαμνάκι για ν΄ αψηλώσουν ώστε να  ε π ι δ ε ί ξ ο υ ν  και μόνον, δεξιότητες και Αξία! Και, όπως ήταν φυσικό, κατέρρευσαν όχι προ ημών, αλλά προ εαυτών των ιδίων, μη καταφέρνοντας να υπερβούν το αυτοκαταστροφικό «εγώ»! Διότι, το «μάτι» του Δασκάλου βλέπει κι από μακριά κι ελέγχει τα πάντα κι επισημαίνει κθι απορρίπτει κάθε λαθροχειρία… Κι ενώ οι παθόντες ούτε που το κατάλαβαν, εμείς πονέσαμε για το πάθημά τους κρατώντας αυτόν τον πόνο ως δικό μας μάθημα ζωής, σαν αμοιβή μας, μιας και καμιάν άλλη αμοιβή ποτέ δεν απαιτήσαμε διακονούντες μιαν πολεμική τέχνη όπως αυτή της Έφιππης Τοξοβολίας. Άλλωστε, είναι γεγονός η, αμφίπλευρη, φυσική πρόνοια ανταμοιβής και τιμωρίας των πάντων!  

  

H ημερίδα

    

     Αφού   πέρασαν  προ  πολλού οι Βάρβαροι  στην  Ελλάδα, σήμερα περιμέναμε την "Βαρβάρα", ή όπως "βάφτισαν" την αναμενόμενη σοβαρή κακοκαιρία με  χιονοπτώσεις  στην Αττική και άλλα ισχυρά καιρικά φαινόμενα, ενώ στα φορητά τηλέφωνά μας ηχούσε το ενοχλητικό προειδοποιητικό μήνυμα το οποίο στα αφτιά όσων μεγαλώσαμε στο Αμβούργο με θερμοκρασίες -25C και παγωμένο τον ποταμό Έλβα, ακούγονταν ως κάλεσμα στην ...παιδική χαρά! Κι έτσι, λοιπόν: "Η Μπάρμπαρα μας έφτασε, εμπρός βήμα ταχύ, να την προϋπαντήσουμε με Τόξα στην αυλή!". Kαι την προϋπαντήσαμε τοξεύοντας, προετοιμάζοντας την 8η συνέχεια της παραστατικής αναλύσεως του βιβλίου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel που είναι προγραμματισμένη για την επόμενη Κυριακή και που κάθε φορά απαιτεί λεπτομερή και προσεκτικότατη προετοιμασία από τον αναλαβόντα την παρουσίαση επί της Γραμμής Βολής. Διότι, πριν την παρουσίαση κάθε μέρους αυτού του βιβλίου ενώπιον μαθητών στην Γραμμή Βολής, ο ίδιος ο Εκπαιδευτής και παρουσιάζων, προετοιμάζει πάντοτε πρώτος εαυτόν!

  

     Με τον, κατά Eugen Herrigel, κανόνα της ζενικής τοξεύσεως, όπως   αυτός  παραδίδεται  σε τούτο το μέρος του βιβλίου του, είχαμε την ευκαιρία, επί τέλους, να   δοκιμάσουμε   μια   πρώτη, γενική, προσέγγιση  στο επιθυμητό αποτέλεσμα και, κατ΄ αυτή την προπαρασκευαστικήν ημερίδα, μελετήσαμε την περιγραφόμενη από τον συγγραφέα αταραξία του κορμού κατά την άφεση της χορδής!

     Αν και «ακούγεται» απλή, αυτή η αταραξία με κύρια ένδειξη την απουσία κραδασμών δεν είναι διόλου εύκολη και τούτο δεν οφείλεται διόλου στον Μογγολικό εξοπλισμό (Τόξο και βέλη) με τον οποίο, αυτή την φορά, επιλέξαμε για να προετοιμαστούμε. Με τέλεια ρυθμισμένη την αναπνοή, με πλήρη έκπτωση του «εγώ», μόνοι μέσα στον χώρο και με υψηλήν αυτοσυγκέντρωση, η αταραξία, η έλλειψη κραδασμών στον κορμό κατά την έφεση της χορδής δεν είναι κάτι εφικτό και η τελική αίσθηση της αποτυχίας δείχνει πόσο πρέπει να επιμείνουμε στην σωστή τόξευση, όπως, άλλωστε, βασανίστηκε να επιτύχει κι ο Γερμανός συγγραφέας και Δάσκαλός μας.

     Ο βιαστικός «Δυτικός αποκρυπτογράφος» της καταστάσεως ίσως έσπευδε να εκφράσει την βεβαιότητα ότι ο ένοχός της, ασφαλώς, θα ήταν ο αριθμός των μυών που συνεργούν στην τόξευση και η αδυναμία σύντονης επανατάξεώς τους μετά τα επαγόμενα αποτελέσματα εκ της αφέσεως της χορδής κι αυτό, ίσως, να ήταν η εξήγηση, αν και όπως το βιώσαμε, υπεράνω κι αυτής της προσεγγίσεως υπήρχε το «κάτι άλλο» που χάλαγε το ιδανικό τελικό ζητούμενο. Τι ήταν αυτό το «κάτι άλλο»; Ήταν κάτι το ανατομικό ή κάτι το έχον σχέση με την απαιτούμενη εξιδανίκευση των παραμέτρων όπως με τον …απεγκλωβισμό μας από το «εγώ» στον βαθμό που αυτό απαιτείται από την ζενική προσέγγιση; Aν και αρχαριότατος μαθητής ο γράφων, αντελήφθη ότι, όντως, αυτό ήταν! Ο ίδιος, παραμένοντας προσκεκολλημένος στο λάθος να νομίζει ότι τόξευε αυτός κι όχι «αυτό» επανελάμβανε την εμμονικήν ατέλεια, αλλά χωρίς Δάσκαλο, δεν θα ήταν δυνατόν να καταλήξει με την πρώτη απόπειρα στο τέλειο αποτέλεσμα, θεωρώντας ότι έχει μπροστά του αρκετό χρόνον εξασκήσεως, κάτι που το διευκρίνισε με παρρησία και σε όσους παρέστησαν επί της Γραμμής βολής κατά την παρούσα παραστατικήν ανάλυση αυτού του μέρους του «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας».    

     Aς αναλογισθούμε τα μεγέθη του εγκεφάλου μας που  είναι και το πλέον πολύπλοκο,  ίσως  και ωραιότερο  μέρος   του  σώματός μας το οποίο, όμως, παραμένει  αθέατο, κρύβοντάς μας  την ωραία θωριά του! Αυτό, λοιπόν, το φυσικό θαύμα του οποίου ο κυβισμός  στον   Homo  Erectus ήταν   850 - 1100cc, ενώ στον σημερινό  Άνθρωπο (εδώ   και  40.000 χρόνια) φθάνει 1200 - 1500 cc, διαθέτει, περίπου, 100 δισεκατομμύρια νευρώνες που είναι τα εγκεφαλικά κύτταρα, καθένας δε από τους οποίους διαμορφώνει χιλιάδες έως και εκατοντάδες συναπτικές συνδέσεις που συνιστούν τους μεταξύ των νευρώνων «δεσμούς» που αριθμούν περίπου 1000 τρισεκατομμύρια συνδέσεις κάθε μια από τις οποίες έχει την δική της μορφή, λειτουργική υπόσταση και σημασία στην όλην εγκεφαλική διαπλοκή. Και όλα τούτα αποτελούν μόνον ένα μέρος του εγκεφάλου, καθώς πλάι σ’ αυτό εντοπίζουμε και τα νευρογλοιακά κύτταρα με τον υποστηρικτικό ρόλο τους τα οποία είναι περίπου 50 γύρω από κάθε νευρώνα. Το μισό περίπου μέρος του εγκεφάλου αποτελείται από την φαιά ουσία, το λιπώδες «μονωτικό» υλικό το οποίο συνεργεί στην μετάδοση των μηνυμάτων του εγκεφάλου, το οποίο, εάν ανεπτύσσετο θα διεμόρφωνε μια λωρίδα αρκετή ώστε να περιτυλιχθεί δύο φορές γύρω από την γη. Κι όλο αυτό το τεράστιο υλικό, εγκλωβισμένο μέσα στο κρανίο να ζωντανεύει και να πάλλεται με τις σκέψεις, τις εμπειρίες, τις εντυπώσεις και τα καθημερινά ερεθίσματα.

     Κι όμως… αν και κανείς δεν κατακτά πλήρη την μεγάλη ζενική διδασκαλία μελετώντας έστω και ένα ιδανικό βιβλίο όπως το «Ζεν στην τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, εν τούτοις όσο διεισδύουμε στην διδασκαλία του νιώθουμε, σιγά-σιγά, το κάθε μόριο του εγκεφάλου μας να μεγεθύνεται και να εκρήγνυται εκτός κρανιακής κάψας κατακλύζοντας όχι απλώς την Γραμμή Βολής αλλά ολόκληρο το σύμπαν. Ακόμη και στον προθάλαμο της υπερβατικής εμπειρίας αν κάποιος έχει καταφέρει να εισχωρήσει, αμέσως νιώθει την ευεργεσία της αντιληπτικής και συνειδησιακής διευρύνσεως να κατευθύνει τα βήματά του προς το φως του «σατόρι».

     Κι αυτή την φορά, με όλους τους παρόντες στην ημερίδα να αποτελούν τον βασικό «πυρήνα» αυτών που παρακολουθούν συστηματικώς τούτη την παραστατικήν ανάλυση, διαπιστώθηκε ότι, απλώς και μόνον η συμμετοχή τους σε μιαν «επιδερμική» και μόνον ανάπτυξη, είχε τα θετικά της οφέλη. 

     Διότι σήμερα παρατηρήσαμε σε όλους μιαν απειροελάχιστη μεν, πραγματική δε αποδέσμευση από το «εγώ» με την παράλληλη μεγέθυνση του ενστίκτου στην τοξευτική διαδικασία, χωρίς βεβαίως, ούτε καν, να εννοούμε τον πλήρη απεγκλωβισμό από το «εγώ» ή τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ενστίκτου στην άφεση της χορδής. Γενικώς, όμως, μετά από μία ενδεικτική εισαγωγή, χαρήκαμε στους παρόντες και προς το τέλος της ημερίδος την χαλαρότερη στάση του κορμού τους, κάτι στο οποίο στοχεύσαμε εξ αρχής.

     Βεβαίως και η ημερίδα άρχισε με ασκήσεις αναπνοής για την καλύτερη οξυγόνωση του περιεχομένου του κρανίου μας και των επιμέρους απαρτιζόντων μερών του!

     Κατά τις ασκήσεις που ακολούθησαν δόθηκε έμφαση, αν όχι στον προς το παρόν ανέφικτο απεγκλωβισμό από το «εγώ», τουλάχιστον, στην υπόμνηση αυτής της μονοδρομικής προτεραιότητος!

     Εστιάζοντας την προσοχή των παρισταμένων επί της Γραμμής Βολής στον κορμό του Τοξότη, ο Εκπαιδευτής, αφού τόξευσε επανειλημμένως, τους ζήτησε να διατυπώσουν τις παρατηρήσεις τους επί του κορμού του κατά την διάρκεια των τοξεύσεων και εκείνοι (τρεις εκ των τεσσάρων) ευστοχότατα υπεγράμμισαν την «απάθεια» του κορμού χωρίς κινήσεις και συσπάσεις, κάτι που ήταν και το ζητούμενο της ημέρας.

          Η επαρκής οξυγόνωση εκ των αναπνευστικών ασκήσεων και η «εγγραφή» στην μνήμη της εικόνας ενός «απαθούς» κορμού Τοξότη, μάλλον λειτούργησε ευεργετικώς για τους Συνασκουμένους, συνεχίζοντας το πρόγραμμα της ημερίδος.

     Επελέγησαν διάφορες ασκήσεις με κλιμάκωση του βαθμού δυσκολίας στάσεως, με σταθερό αποτέλεσμα.

      

     Η διείσδυση στο πνεύμα του Ζεν δεν είναι υπόθεση ενός μαθήματος, ίσως, ούτε μιας ζωής. Και, δυστυχώς, ο ανυπόμονος άνθρωπος, ιδιαιτέρως ο δυτικός βιάζεται για ένα «χειροπιαστό» αποτέλεσμα, συχνά, αποφεύγοντας κάθε «κάματο», όχι απλώς σωματικό αλλά και …διανοητικό, επιδιώκοντας έναν «κότινο» ο οποίος δεν του αξίζει! Κι αυτό μας  θυμίζει τον αισώπειο μύθο του «Γεωργού και των Παιδιών του»:

     «Γεωργός τις μέλλων καταλύειν τον βίον και βουλόμενος τους εαυτού παίδας πείραν λαβείν της γεωργίας, προσκαλεσάμενος αυτούς έφη’ “Παίδες εμοί, εγώ μεν ήδη του βίου υπέξειμι, υμείς δ΄ άπερ εν τη αμπέλω μοι κέκρυπται ζητήσαντες, ευρήσετε πάντα”. Oι μεν ουν οιηθέντες θησαυρόν που κατορωρύχθαι, πάσαν την της αμπέλου γην μετά την αποβίωσιν του πατρός κατέσκαψαν. Και θησαυρώ μεν ου περιέτυχον, η δε άμπελος καλώς σκαφείσα πολλαπλασίονα τον καρπόν ανέδωκεν.» 

     (Λίγο πριν πεθάνει ένας γεωργός, θέλοντας να αποκτήσουν τα παιδιά του πείρα της γεωργίας, τα μάζεψε και τους είπε: «Παιδιά μου…εγώ αφήνω πια τη ζωή, όμως εσείς να ψάξετε να βρείτε όλα όσα είναι κρυμμένα στο αμπέλι μου». Τα παιδιά, πιστεύοντας ότι κάπου εκεί υπήρχε κρυμμένος θησαυρός, μετά τον θάνατο του πατέρα τους κατέσκαψαν κάθε σπιθαμή του αμπελιού. Βεβαίως, θησαυρό δεν βρήκαν, αλλά το αμπέλι που σκάφθηκε καλά, απέδωσε πολλαπλάσιο καρπό.)

     Και αυτός ο μύθος που μας θυμίζει ότι ο πραγματικός θησαυρός του Ανθρώπου είναι ο πραγματικός του κάματος προς επίτευξη ενός στόχου, πουθενά αλλού δεν βρίσκει εφαρμογή όσο στην περίπτωση της ζενικής «αναζητήσεως» κατά την οποίαν απαιτείται επιμονή και συστηματική προσπάθεια η οποία κουράζει αλλά, εν τέλει αποδίδει καρπούς!

     Αυτούς δε τους καρπούς δρέψαμε «εν σμικρώ» και κατά την παρούσα ημερίδα όταν επιχειρήσαμε μιαν αναδρομή στο πνεύμα των προηγουμένων συνεδριών και στα διδάγματά τους.

     Οι παριστάμενοι οι οποίοι αποτελούν και το «σώμα» των τακτικώς παρακολουθούντων την ανάλυση του συγγράμματος του Eugen Herrigel, αν και αιφνιδιάστηκαν με την διαδικασία, εν τούτοις, έπεισαν ότι κινούνται στην σωστή τροχιά της κατανοήσεως της διδασκαλίας του Γερμανού Φιλοσόφου, έχοντας ήδη «θεμελιώσει» ένα σωστό ξεκίνημα.

     Οι οκτώ, μέχρι στιγμής, ημερίδες, δείχνουν ότι ξεκινήσαμε και ήδη «σκάβουμε» όλοι μαζύ την «άμπελο» του Ζεν με βέβαιη την προοπτική της συνεχίσεως της «ανασκαφής» μέχρι «πολλαπλασίου καρπού», όπως θα έγραφε και ο Αίσωπος!

     Και σ΄ αυτή την περίπτωση, ο «καρπός» δεν έχει ποσοτική σημασία, αλλά ποιοτική, η οποία κατοπτρίζεται στην καθημερινότητα εκείνου ο οποίος καλλιεργεί την «άμπελο» καλλιεργώντας τον εαυτό του! 


Πλήρες Φωτογραφικό Λεύκωμα ΕΔΩ

Συνεχίζεται...

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 
ΤΩΝ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"


     Το οπτικοακουστικό υλικό της τελευταίας προπονητικής ημερίδος των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" δεν μας ενημερώνει, απλώς, για τα τοξευτικά "διατρέξαντα" αλλά και για την σοβαρότητα του ...καιρού που επικράτησε στο νησί των Φαιάκων!


     Αυτό μας έδειξε η ...εμφάνιση του Γεωργίου, χωρίς ...κοντομάνικο και με μακρύ ...παντελόνι, βάζοντάς μας σε ανησυχία αφού, κάτι τέτοιο παραπέμπει σε ...πολικές πτώσεις θερμοκρασιών. Ας είναι!


     Συγκροτημένοι, όπως πάντοτε, οι Κερκυραίοι Συνασκούμενοι οργάνωσαν και πάλι την Προπόνησή τους με αποπνέοντα δυναμισμό αλλά και πολύ καλή σχεδίαση την οποία μας περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια ο επικεφαλής της τοπικής Σχολής Χριστόφορος Κασφίκης, στην, μετά την Προπόνηση, Αναφορά του, ως εξής:

1. 5λεπτο funadori για να ζεσταθούν τα πάντα.

2. Διατάσεις Aikido για μέση , ώμους, γόνατα, χέρια.

3. Κυκλική δεξιόστροφα και αριστερόστροφα. 

4. Καρφωμένα βέλη : Άτακτα καρφωμένα βέλη επί του πεδίου. Ο τοξότης κινείται αρπάζοντας βέλος το οποίο τοξευει σε οποιαδήποτε θέση και γωνία θέλει.

5. Τοξευση σε πλάγια θέση στηριζόμενοι στις μύτες των ποδιών. 

6. Το αυτό αλλά πάνω στον κορμό.Εδω η ιδιαιτερότητα ήταν ότι οι φτέρνες ήταν εκτός κορμού οπότε και η τοξευση δεν είχε άλλη επιλογή από το να γίνει επίπονη μια και όλο το βάρος έπεφτε στο μετατάρσιο ενώ οι γαμπες δούλευαν υπερωρίες. Σκεπτόμενοι την ρύθμιση της αναπνοής το μυαλό έφευγε από την σκέψη της τυχουσας πτώσεως  και όλες οι τοξευσεις έγιναν σε πολύ καλό επίπεδο. 

7. Ιπτάμενοι στόχοι.

8. Μακρινές βολές επί σταθερού στόχου τοποθετώντας το σακί και από πάνω τους κυλίνδρους των ιπτάμενων σε κάθετη διάταξη. Απόσταση βολών 22 μέτρα.

     Εστιάζοντας στην Ενστικτώδη/Παραδοσιακή Τοξοβολία, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" έχει κατακτήσει ένα μοναδικό προπονητικό επίπεδο το οποίο κάνει υπερήφανη ολόκληρη την Ελληνική Τοξοβολία. 

     Με επιμονή και μεθοδικότητα, κυρίως δε με την εμπειρία του επικεφαλής της και των στελεχών της, η Σχολή των "Ελλήνων Κενταύρων Κερκύρας" υπηρετεί με συνέπεια ένα αντικείμενο το οποίο, δυστυχώς, στην σημερινή Ελλάδα παραμένει περιθωριοποιημένο στην σκιά του ...ποδοσφαίρου, ακόμη και από τους αμαρτωλούς "επισήμους" φορείς του οι οποίοι μαστίζονται από τις εσωτερικές φατριαστικές έριδες, με εντελώς ...δευτερεύουσα την Τοξοβολία.

Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2023

ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ

 ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ



     Στο βίντεο αυτό αναδεικνύεται το στοιχείο της ζενικής τελετουργίας στην Ιαπωνική Έφιππη Τοξοβολία (Yabusame). Oι εξαιρετικές λήψεις με έμφαση στις εκφράσεις των προσώπων αποδίδουν το υψηλό επίπεδο αυτοσυγκεντρώσεως που κρίνεται ως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του πολεμιστή! Και αυτό το χαρακτηριστικό είναι το δώρημα που προσφέρει η διαρκής εξάσκηση της εσωτεριστικής τελετουργίας του Ζεν. Και αύριο, Κυριακή 12η Φεβρουαρίου 2023, στις 16:00 μ.μ., στην έδρα της Ομάδος των "Ελλήνων Κενταύρων" θα παρουσιασθεί το 8ο μέρος του βιβλίου "Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας" του Eugen Herrigel, όπου, επιτέλους θα δούμε τον βασικό κανόνα της ζενικής τοξεύσεως! Είναι, διεθνώς, η πρώτη φορά, κατά την οποίαν επιχειρείται η αναλυτική παρουσίαση του συγκεκριμένου έργου και η αυριανή παραστατική ημερίδα επί της Γραμμής Βολής αποτελεί την "καρδιά" της διδασκαλίας του Γερμανού Φιλοσόφου και συγγραφέως.  


Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

"ΣΟΥΖΑΡΟΝΤΑΣ" ΣΤΗ ...ΛΕΣΒΟ

 "ΣΟΥΖΑΡΟΝΤΑΣ" ΣΤΗ ...ΛΕΣΒΟ



     Κατά μία βλακώδη αντίληψη, οι επιδειξιομανείς της Ιππασίας οι οποίοι και, συνήθως, είναι και άσχετοι με αυτήν, θεωρούν ότι η "σούζα" είναι το ..."παράσημο" του Ιππέως και χωρίς να γνωρίζουν τίποτε περί της γεωμετρίας της ανορθώσεως την επιχειρούν όπως-όπως, "ξεμασελιάζοντας" όποιο άτυχο ζώο βρεθεί στα χέρια τους αφού για να το ανορθώσουν τραβούν άγρια τις ηνίες οι οποίες μοχλοποιούν την στομίδα προξενώντας του αφόρητο πόνο τον οποίο, για να μετριάσει, ανορθώνεται! Και σαν να μην έφτανε αυτό, για σιγουριά, χώνουν όσο πιο βαθιά μπορούν και τα σπιρούνια τους βλέποντας, συχνά-πυκνά, πληγωμένα τα πλευρά των άτυχων Ίππων αυτών των ασχέτων. 

     Η Λέσβος είναι το νησί του Αιγαίου, γνωστό με το μεγαλύτερο ποσοστό κομμουνιστών ψηφοφόρων και αυτό όπου παρατηρούνται τα περισσότερα και οικτρότερα περιστατικά κακοποιήσεως Ίππων σε δημόσιους χώρους και πανηγύρια! Η βαρβαρότητα που παρατηρείται στη χρήση των Ίππων κατά την διάρκεια του ετήσιου πανηγυριού της Αγιάσου είναι παγκοσμίως μοναδική κι εδώ η σούζα αποτελεί "σήμα κατατεθέν" κτηνωδίας. Το παραπάνω βίντεο είναι ενδεικτικό...

     Η ορθή εκτέλεση της ανορθώσεως έχει αυστηρούς κανόνες ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος, αλλά και ως προς την καθετότητα του κορμού του Ιππέως, βεβαίως δε και ως προς άλλους "άξονες" που αποτελούν συνισταμένες της όλης εικόνας, όπως φαίνονται στην παραπάνω φωτογραφία. Το μόνο, όμως βέβαιο, είναι ότι οι ιθαγενείς ξερόλες ουδόλως απασχολούνται μ΄ αυτές τις "λεπτομέρειες" κι επιμένοντας στην άγνοιά τους παραμένουν έτοιμοι να ξανα-κακοποιήσουν τα δυστυχισμένα τετράποδά τους on camera για να αναρτήσουν τα "ανδραγαθήματά" τους στα social media εισπράττοντας "like". Διότι η "Ιππασία" στην σημερινή γραικία φτάνει μέχρι εδώ.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 8ο ΜΕΡΟΣ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

  EUGEN HERRIGEL: "ΖΕΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΤΟΞΟΒΟΛΙΑΣ" 8ο ΜΕΡΟΣ


ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 



Προς όσους προτίθενται να παρευρεθούν στην ημερίδα της παραστατικής αναλύσεως του 8ου Μέρους του βιβλίου «Ζεν στην Τέχνη της Τοξοβολίας» του Eugen Herrigel, την Κυριακή 12η Φεβρουαρίου 2023, στην έδρα της Ομάδος στις 16.00 μ.μ.:

     Επειδή κατά την συγκεκριμένη ημερίδα ο χρόνος που θα είναι αφιερωμένος στο παραστατικό ασκησιολόγιο επί της Γραμμής Βολής θα είναι πολύ περιορισμένος ώστε να μην επιτρέπει και την, παράλληλη, προφορική εισήγηση, όπως συνηθίζουμε μέχρι τώρα, παραθέτουμε εδώ την εισαγωγικήν αναφορά στο περιεχόμενο της ημερίδος ώστε να το μελετήσετε κατ’ ιδίαν, πριν βρεθείτε στην Γραμμή Βολής.


Μ Ε Ρ Ο Σ  8ο


Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΚΑΙ

Η ΖΕΝΙΚΗ ΤΟΞΕΥΣΗ

     Επίμονος και βασανιστικός ο Eugen Herrigel, σ΄ αυτό το μέρος του συγγράματός του, μας κρατά καθηλωμένους στην ουσία της μεγάλης διδασκαλίας που δεν είναι άλλη από τις σταθερές παραμέτρους της επιμονής στην υπέρβαση του «εγώ» με διαρκή προσήλωση σε μιαν επαναλαμβανόμενη ασκητική τελετουργία η οποία απαιτεί πλήρην αυτοσυγκέντρωση, κενότητα νου και δεν γνωρίζει «χρονόμετρα». Και την επίδραση του χρόνου μας την δίνει με το καλύτερο παράδειγμα, μιλώντας μας για την αντίδραση ενός φύλλου μπαμπού που δέχεται πάνω του το χιόνι με απάθεια και αδράνεια μέχρις ότου το βάρος του χιονιού το κάνει να υποχωρεί αφήνοντας το χιόνι να γλιστρήσει από πάνω του χωρίς καμιά επενέργεια! Ναι αυτή είναι η υπέρβαση του «εγώ» κι ο απαιτούμενος χρόνος για την επίτευξή της, Η ίδια η επιπροστιθέμενη πίεση από την επαύξηση του βάρους του χιονιού θα αποτινάξει το χιόνι, η ίδια η επιπροστιθέμενη πίεση από την επαύξηση της προσπαθείας υπερβάσεως του «εγώ» θα τοξεύσει το βέλος χωρίς την επενέργεια του Τοξότη! Κάθε βιασύνη θα σκοτώσει την επιτυχία της υπερβάσεως του «εγώ» και της τοξεύσεως! Ο χρόνος, εν προκειμένω, είναι πλήρως αδιάφορος και στόχος είναι το ίδιο το «εγώ» το οποίο δεν θα πρέπει να εμφανίζεται πουθενά όταν «αυτό» (το βέλος) «τοξεύεται»! Κι αυτό μπορεί να οδηγήσει τον εξασκούμενο σε ανία, απώλεια διαθέσεως για επίτευξη επιτυχίας, όμως, εκεί όπου υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για το γνωστικό αντικείμενο, εκεί ο εξασκούμενος θα επιμείνει και θα κατακτήσει το γέρας της επιτυχίας, άλλως θα παραιτηθεί και θα αποσυρθεί επικυρώνοντας, πρωτίστως, την έλλειψη ουσιαστικού ενδιαφέροντος και, δευτερευόντως, ίσως και την έλλειψη ικανοτήτων.

     Αλλά, ποιο είναι το ακριβές ζητούμενο, το «δια ταύτα» όπως ο ανυπόμονος «δυτικός» αναγνώστης θα απαιτούσε να πληροφορηθεί; Ο Eugen Herrigel προέβλεψε και γι αυτόν… 

     …Η επιδιωκόμενη ζενική τόξευση είναι αυτή κατά την οποία, όπως την παρατηρεί ο εξωτερικός θεατής, η άφεση της χορδής δεν συνεπιφέρει κραδασμό του σώματος του Τοξότη! Ταυτοχρόνως, ο ίδιος ο Τοξότης εισπνέει και εκπνέει αβιάστως με αδιατάρκατην αυτοσυγκέντρωση και σταθερούς καρδιακούς παλμούς! Έτσι, ο Τοξότης περνά στην επόμενη βολή, έτοιμος και για κάθε περαιτέρω σωστή πράξη, ή το σημαντικότερο, κάθε περαιτέρω σωστή απραξία στην καθημερινότητά του. Μιαν απραξία η οποία συνεισφέρει τα μέγιστα στην ψυχικήν αταραξία η οποία είναι και η απώτατη επιδίωξη του Ζεν!      

     Επιμένει, όμως, ο συγγραφέας και μας "αιχμαλωτίζει" διδακτικότατα στον κόμβο, τον άρρηκτο δεσμό, της αξιοπρεπείας της σχέσεώς μας με τον Δάσκαλο και την διαγραφή κάθε προθέσεως εξαπατήσεώς του με τεχνάσματα που η αδυναμία μας μπορεί να επινοήσει. "Δίκης οφθαλμός ος τα πανθ΄ ορά" είναι το "μάτι" του Δασκάλου για τον Γερμανό Φιλόσοφο και αδύνατη η αποφυγή από την σαρωτική παρατήρησή του... Πίσω από το "βλέπειν" ένα διαπεραστικό "αντιλαμβάνεσθαι" ..."ψαύει" την απειρία του μαθητή, αποκαλύπτοντας κάθε πονηριά, κάθε τέχνασμα παρακάμψεως της ουσίας της διδασκαλίας.

     Σμίλη «αναγλύφων» αναμνήσεων το παραπάνω απότμημα μας επανέφερε ολοζώντανες εικόνες ατόμων στη δική μας Σχολή που διασταυρώθηκαν στο «δρόμο» μας με την μάσκα του «μαθητή» αλλά με πραγματικό πρόσωπο επιδειξία που, απλώς, επιδιώκει να αναδειχθεί ισότιμος του επαίοντος χωρίς όμως να κοπιάσει και να αντιμετωπίσει άξια την πρόκληση της πληρώσεως της αγνοίας με ιδρώτα. Σ΄ αυτή την Σχολή που δεν έχει Δάσκαλο αφού, αυτός, διδάσκει από μακριά, υπήρξαν επισκέπτες που θέλησαν να φτάσουν τον μακρινό Δάσκαλο εξαπατώντας εαυτούς και προσπαθώντας να στήσουν σκαμνάκι για ν΄ αψηλώσουν ώστε να  ε π ι δ ε ί ξ ο υ ν  και μόνον, δεξιότητες και Αξία! Και, όπως ήταν φυσικό, κατέρρευσαν όχι προ ημών, αλλά προ εαυτών των ιδίων, μη καταφέρνοντας να υπερβούν το αυτοκαταστροφικό «εγώ»! Διότι, το «μάτι» του Δασκάλου βλέπει κι από μακριά κι ελέγχει τα πάντα κι επισημαίνει κθι απορρίπτει κάθε λαθροχειρία… Κι ενώ οι παθόντες ούτε που το κατάλαβαν, εμείς πονέσαμε για το πάθημά τους κρατώντας αυτόν τον πόνο ως δικό μας μάθημα ζωής, σαν αμοιβή μας, μιας και καμιάν άλλη αμοιβή ποτέ δεν απαιτήσαμε διακονούντες μιαν πολεμική τέχνη όπως αυτή της Έφιππης Τοξοβολίας. Άλλωστε, είναι γεγονός η, αμφίπλευρη, φυσική πρόνοια ανταμοιβής και τιμωρίας των πάντων!   



Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ"

 ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 

ΤΩΝ 

"ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ" 



     Αυτή τη φορά οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" ήρθαν ...νύχτα! Δεν ξέρουμε αν εμπνεύσθηκαν από τον Ερντογκάν ή από τον Ακάρ, αλλά ...ήρθαν νύχτα! Νύχτα και με ...χιονιά!

     Πάντα μας αιφνιδιάζουν οι Κερκυραίοι Συνασκούμενοι κι αυτή την φορά τα κατάφεραν για τα καλά, όταν το απόγευμα μας ενημέρωσαν ότι η Προπόνησή τους θα γίνει το ...βράδυ στο βουνό και, μάλιστα, υπό πολύ χαμηλές θερμοκρασίες!

     Και το ...διέπραξαν με το δίχτυ, τον στόχο, τα Τόξα και τα βέλη ...παραμάσχαλα μέσα στη κρύα νύχτα, καταδρομικότατα, όπως το σχεδιασαν! 

     Επιλέγοντας ώρα κατά την οποία δεν υπήρχε καθόλου φως φεγγαριού, σε υψόμετρο 105 μ., με μηδενική θερμοκρασία, βαριά Τόξα 55# και 110# και από απόσταση 35 μ., με ένα χλωμό φωτισμό πίσω από τον στόχο, διεξήχθη η Προπόνηση απέναντι από την χιονοσκεπή ...Αλβανία! 

     Οι "Έλληνες Κένταυροι Κερκύρας" καταφέρνουν να αναγάγουν την Τοξοβολία σε στρατήγημα κι αυτή τη φορά μπόρεσαν να αναδείξουν την απολύτως φυσιοκεντρική "πλευρά" της μέσα στο πιο χαρακτηριστικό περιβάλλον μάχης, όπως άλλωστε προορίζεται κάθε πολεμική τέχνη. Πάντα τέτοια!